Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
doiny's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


doiny's Content

There have been 614 items by doiny (Search limited from 15-November 07)



Sort by                Order  

#286803 Neconcordante ANAF - ITM -REVISAL

Postat de doiny on 26 February 2019 - 03:46 PM in ITM, Inspectia Muncii

Da , cred ca e cea mai buna solutie, sa intreb si la itm, sa vad de ce nu e in regula ca de acolo vine....



#286785 Neconcordante ANAF - ITM -REVISAL

Postat de doiny on 25 February 2019 - 09:42 PM in ITM, Inspectia Muncii

Am si eu o intrebare, mi-a sosit un raport prin spatiu privat de la anaf ca sunt diferente intre situatia anaf si situatia itm.
mai precis se specifica ca am depus decl 010 cu inchidere ultimul contract de munca , am depus ultima decl dar
la salariati itm in revisal i mi apare 1 salariat. Am intrat in revisal pe cuiul firmei respective, salariat activ : nu
Ma intreb daca la itm in afara de ultimul revisal cu incetarea salariatului se mai depune ceva cu radierea societatii
sau de ce apare salariatul explicit pe cnp ca activ daca am trimis revisal cu incetarea contractului ?
sa fie o eroare in baza de date ? la itm ?
Multumesc mult pentru eventualele raspunsuri..



#273639 Bilet avion fara factura

Postat de doiny on 04 April 2016 - 08:03 PM in Impozitare - TVA

In decl 390 nu se incadreaza deoarece nu se considera achizitie intracomunitara,
incadrandu-se la exceptii.(zborurile internationale).

Potrivit prevederilor art. 133 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal, locul prestarii serviciilor in cazul serviciilor de transport calatori este locul unde se efectueaza transportul in functie de distantele parcurse.

Potrivit normelor de aplicare a art. 133 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal, transporturile nationale de calatori sunt transporturi care au locul prestarii in Romania, avand punctul de plecare si punctul de sosire pe teritoriul Romaniei. Transporturile internationale de calatori sunt transporturile care au fie punctul de plecare, fie punctul de sosire in afara tarii, fie ambele puncte sunt situate in afara tarii.

Locul prestarii serviciilor de transport international de calatori este considerat a fi in Romania pentru partea din parcursul efectuat in interiorul tarii, denumita traseu national. Pentru transportul international de calatori, partea din parcursul efectuat in Romania este parcursul efectuat intre locul de plecare si locul de sosire a transportului de calatori, determinata dupa cum urmeaza:

a) pentru transportul care are punctul de plecare in Romania, locul de plecare este considerat a fi primul punct de imbarcare a pasagerilor, iar locul de sosire este considerat a fi punctul de trecere a frontierei dinspre Romania in strainatate;

b) pentru transportul care are punctul de plecare in afara Romaniei si punctul de sosire in Romania, locul de plecare este punctul de trecere a frontierei din strainatate spre Romania, iar locul de sosire este ultimul punct de debarcare a pasagerilor care au fost imbarcati in afara Romaniei;

c) pentru transportul care tranziteaza Romania, fara a avea nici punctul de plecare, nici punctul de sosire in Romania, locul de plecare este considerat a fi locul de trecere a frontierei dinspre strainatate in Romania, iar locul de sosire este considerat a fi punctul de trecere a frontierei dinspre Romania in strainatate;

d) in cazurile prevazute la lit. a) - c), pentru pasagerii care s-au imbarcat si debarcat in interiorul tarii, calatorind cu un mijloc de transport in trafic international, partea de transport dintre locul de imbarcare si locul de debarcare pentru acesti pasageri se considera a fi transport national.
Potrivit prevederilor art. 143 alin. (1) lit. g) din Codul fiscal sunt scutite de taxa [...]transportul international de persoane.

Orice scutire de taxa pentru servicii de transport, prevazuta de art. 143 sau 144 din Codul fiscal, se acorda pentru parcursul efectuat in interiorul tarii, in timp ce distanta parcursa in afara tarii se considera ca nu are locul prestarii in Romania si nu se datoreaza taxa.

In concluzie serviciile la care faceti referire nu se incadreaza la regula generala privind locul prestarii de la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal si, drept urmare, nu constituie servicii intracomunitare si nu se declara in declaratia recapitulative (390). In decontul de TVA factura de raporteaza la rd.24 si 24.1.



#271697 CASARE MARFURI - influenta impozitare

Postat de doiny on 04 January 2016 - 09:35 PM in Impozitare - VENIT

Interesati-va la Registrul Comertului si la Administratia de sector daca firma mai exista , ma gandesc ca in acesti 11 ani nu s-au depus declaratiile , deci putea fi radiata din oficiu de mult timp.



#267191 Bilant 2014

Postat de doiny on 02 March 2015 - 11:22 AM in Arhiva

Se depune formularul S 098( situatii financiare ) in vederea lichidarii si in acelasi format S 098 dupa radiere ( exista optiune in formularul respectiv ).



#259139 o.p de trezorerie cod fiscal eronat , cont iban corect

Postat de doiny on 10 December 2013 - 08:01 PM in CONTURI / CODURI IBAN SI DOCUMENTE DE VIRAMENT

Platile ulterioare efectuate s-au repartizat la cele mai vechi datorii si au ramas datorii neachitate recente.
Platile cu cui eronat nu s-au inregistrat in fisa lor fiscala.



#259049 o.p de trezorerie cod fiscal eronat , cont iban corect

Postat de doiny on 06 December 2013 - 04:41 PM in CONTURI / CODURI IBAN SI DOCUMENTE DE VIRAMENT

Eu am un caz cand s-a platit in anul 2006, 2007Op-uri la bugetul de stat , cui eronat, trezoreria i-a introdus in fisa sintetica a unei alte firme cu codul fiscal eronat indicat , firma respectiva careia i-au intrat banii s-a radiat , iar firma care a platit datoriile in contul corect dar cui eronat este pusa sub executare silita, si o suma frumusica..cam 10.000 euro.
S-a deschis proces si s-a constatat ca nu se mai pot corecta erorile materiale din op-uri(cui eronat) deoarece acestea s-au prescris.???



#258425 inreg fact serv medicale pt administrator

Postat de doiny on 01 November 2013 - 09:00 PM in Arhiva

Imprumutul de pana la 5.000 euro , din legea societatilor comerciale, se gaseste la capitolul societati pe actiuni ?



#258311 hotarare AGA

Postat de doiny on 28 October 2013 - 01:58 PM in Arhiva

Din punctul meu de vedere nu Aga hotareste daca veniturile sunt impozabile sau nu , ci codul fiscal.
Nu se poate ca Aga sa hotareasaca ceva ilegal. Trebuie analizat in amanunt ce fel de venituri sunt si la ce capitol din codul fiscal se incadreaza
iar Aga sa ia la cunostinta de spiritul legii. Daca mai sunt si alte propuneri....



#250650 Dividende - topic 2012

Postat de doiny on 23 October 2012 - 07:12 PM in Arhiva

As dori sa stiu daca un pensionar care primeste si venituri din dividende (investitii) este obligat sa plateasaca CAS sau CASS, calculate la aceste venituri, in conditiile in care are o pensie mai mare de 740 lei. Precum si modalitatea de plata. (Fiscul primeste Declaratia 205 de la societate in luna februarie a anului urmator , calculeaza contributiile, emite decizie de impunere si o transmite prin posta la domiciliu). Exista pe site un raspuns pe aceasta tema, dar nu se indica clar, articolul unde specifica daca persoana care are pensie mai mare de 740 lei nu trebuie sa plateasca aceaste contributii.

Raspuns: Pentru dividendele distribuite asociatului ce are calitatea de pensionari , societatea are obligatia retinerii la sursa doar a impozitului pe venit de 16%. Impozitul pe venitul din dividende se retine si se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost platite dividendele. Tot pana la aceasta data societatea trebuie sa declare impozitul retinut la sursa la bugetul de stat, prin intermediul Declaratiei 100.

In privinta contributiilor sociale , societatea comerciala nu are obligatia calcularii, evidentierii, declararii lor, obligatia de calcul ii revine organului fiscal, astfel:
Potrivit art. 296 indice 27 alin. (2) din Codul fiscal, persoanele ce obtin venituri din investitii (dividende in cazul nostru) care nu realizeaza intr-un an fiscal venituri din pensii mai mici de 740 lei, au obligatia platii contributiei de asigurari sociale de sanatate asupra acestor venituri.

Potrivit art. 296 indice 28, lit. c) contributia de asigurari sociale de sanatate se stabileste de organul fiscal competent, prin decizia de impunere anuala, pe baza informatiilor din declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit.

Cu alte cuvinte in baza declaratiei 205 - Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe care platitorul de dividende o va depune pana la sfarsitul lunii februarie a anului urmator celui de retinere a impozitului.

Potrivit prevederilor art. 296 indice 30 , contributia de asigurari sociale de sanatate prevazuta la art. 296 indice 27 alin. (1) se calculeaza in anul urmator, prin aplicarea cotei individuale de contributie asupra bazelor de calcul mentionate la art. 296 indice 29.

Potrivit prevederilor art. 296 indice 31, sumele reprezentand obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilite prin decizia de impunere anuala se achita in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei.

Organul fiscal va transmite prin posta decizia de impunere anuala, iar in termen de 60 de zile de la primire, contribuabilul este obligat sa achite suma stabilita prin decizia de impunere anuala. Pentru aceste venituri nu se datoreaza CAS.



#250442 Declaratia 097

Postat de doiny on 04 October 2012 - 11:27 AM in Arhiva

Atasate

Fisiere atasate




#245557 decl. 010 - topic 2011

Postat de doiny on 31 October 2011 - 11:32 AM in Arhiva

Daca poate cineva sa posteze in format word , am fi recunoscatori.



#245553 decl. 010 - topic 2011

Postat de doiny on 31 October 2011 - 10:13 AM in Arhiva

Noul formular pentru declaratia 010 s-a publicat.

Ministerul Finantelor a publicat vineri in Monitorul Oficial ordinul prin care aproba modelul noului formular pentru declaratia 010. Formularul contine rubrici noi care sa dea posibilitatea firmelor infiintate in cursul anului de a opta pentru depunerea trimestriala a declaratiei fiscale unice.
Guvernul a modificat Codul fiscal la inceputul lunii septembrie, prin OG 30/2011, stabilind ca anumite entitati sa depuna trimestrial declaratia fiscala unica 112. Este vorba despre:

asociatiile, fundatiile sau alte entitati fara scop patrimonial, persoanele juridice, cu exceptia institutiilor publice care in anul anterior au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, persoanele fizice care exercita profesii liberale, precum si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de munca;
persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care in anul anterior au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care in anul anterior au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv.
Conform modificarilor din Codul fiscal, si firmele infiintate in cursul anului pot opta pentru depunerea trimestriala a declaratiei fiscale unice incepand cu anul infiintarii daca, odata cu declaratia de inregistrare fiscala, declara ca in cursul anului estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro.

Prin noul formular 010, se pun in practica tocmai aceste reglementari. Mai exact, in noul model al declaratiei 010 se introduc in vectorul fiscal informatii privind venitul total estimat si numarul mediu de salariati estimat, pentru entitatile infiintate in cursul anului, iar pentru contributiile sociale si impozitul pe venitul din salarii si pe venituri asimilate salariilor, se introduce perioada fiscala de declarare trimestriala.

De asemenea, pentru a se pune in aplicare facilitatile fiscale precizate anterior si pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, Finantele au modificat si formularul de inregistrare fiscala a acestora, si anume formularul 070.

Noile modele ale declaratiilor 010 si 070 au fost aprobate de Ministerul Finantelor prin Ordinul nr. 2706/2011, publicat in Monitorul Oficial nr. 761, din 28 octombrie.

Cine completeaza si depune formularele 010 si 070

Potrivit ANAF, formularul 010 se completeaza de persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica. Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior. Documentul se utilizeaza la atribuirea codului de identificare fiscala si eliberarea certificatului de inregistrare fiscala, precum si la actualizarea informatiilor.

In ceea ce priveste formularul 070, acesta se completeaza de catre persoanele fizice romane sau straine care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

La fel ca in cazul declaratiei 010, si 070 se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Amebele formulare se completeaza in dublu exemplar, cu majuscule. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 010_10302336.jpg



#245200 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de doiny on 15 October 2011 - 02:45 PM in Arhiva

Cand s-au depus actele pentru certificatul de tva s-a depus si Declaratia 010
si acolo specifica ,tva trimestrial, sau lunar, in principiu daca nu a avut peste 100.000 euro cifra de afaceri anul trecut ar trebui sa se declare trimestrial.



#244756 depunere declaratii ONLINE

Postat de doiny on 26 September 2011 - 08:08 PM in Arhiva

Pe mine nu mai inteles,
Semnatura ta poate sa fie valabila, iar semnatura lor (furnizorului )sa fi expirat....(de pe confirmare )
iar confirmarea ai inscris-o pe situl mfinante.
Sper sa intelegi ce-ti spun...
Eu am patit-o de aceea i-ti povestesc.



#244731 depunere declaratii ONLINE

Postat de doiny on 26 September 2011 - 09:33 AM in Arhiva

Trebuie sa verifici daca si semnatura ta si semnatura furnizorului de semnatura sunt valabile ( nu sunt expitate ) acum la ora actuala.
Semnatura ta verifici click dreapta pe semnatura , show signature properties, show certificat, valid to, este data la care expira certificatul.

Semnatura furnizorului de certificat o verifici din acea confirmare care ai primit-o initial semnata de ei.(verifici in acelasi mod ca mai sus)
In cazul in care semnatura lor este expirata , vorbesti cu ei cum se rezolva, ca deaceea iti da eroare la anaf ca ei stiu ca e semnatura expirata.



#244633 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de doiny on 21 September 2011 - 09:54 AM in Arhiva

Pai daca in ordonanta scrie numarul mediu de salariati si-ti si explica cum se calculeaza ,(se pot lua numarul de contracte dar tot numarul mediu...
de unde inventeaza ???

De fapt e acelasi lucru... daca are contract de munca ... e si salariat ... daca e salariat .. are contract de munca.
Poate avea contract de munca si sa nu-l treci in stat? Nu cred.



#244550 concediu fara plata si absente nemotivate in revisal

Postat de doiny on 17 September 2011 - 04:43 PM in REVISAL

Doar daca se face decizie de suspendare , se completeaza Revisal , pentru perioade mici ....nu.



#244548 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de doiny on 17 September 2011 - 11:27 AM in Arhiva

La Admin S6 D-na aceea draguta mi-a spus ca normal ar fi sa depunem o declaratie sa modificam vectorul fiscal,
de la lunar la trimestrial,
acum toata lumea este lunar.I-am spus ca e cam tarziu... si a spus....ca de obicei.



#244507 Proiect depunere lunara a contribuabililor ce au obligatia depunerii trimestr...

Postat de doiny on 15 September 2011 - 02:09 PM in Noutati legislatie

Contribuabilii care indeplinesc coditiile si sunt obligati sa depuna delaratiile trimestrial au 2 variante:

1. Nu depun nici o optiune si depun declaratiile trimestrial

2. Depun optiunea din proiect pana pe 25.09.2011 si depun declaratiile lunar.

Fisiere atasate




#244506 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de doiny on 15 September 2011 - 01:57 PM in Arhiva

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat joi, in dezbatere publica, proiectul de Ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind optiunea pentru depunerea lunara a declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".


Pentru declaratia 112 aferenta trimestrului IV 2011, optiunea de depunere lunara trebuie comunicata organului fiscal competent pana la data de 25 septembrie 2011 inclusiv.

Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Astfel, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura sau la posta, prin scrisoare recomandata. Un al doilea exemplar se va fi pastrat de catre contribuabil.

Conform instructiunilor elaborate de ANAF, completarea formularului se face astfel:

Sectiunea I "Date de identificare a contribuabilului"

Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de identificare fiscal utilizat pentru completarea si depunerea formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“.

Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.

Caseta “Denumire/Nume, Prenume” se completeaza cu denumirea contribuabilului.

Caseta “Domiciliu fiscal” se completeaza cu adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.

Atentie! In cazul in care declaratia este completata de catre imputernicitul/reprezentantul legal/reprezentantul fiscal al contribuabilului, se vor trece datele de identificare ale contribuabilului pe care il reprezinta.

Sectiunea II "Reprezentare prin"

Se marcheaza cu "X" in cazul in care, in relatiile cu organul fiscal, contribuabilul este reprezentat prin imputernicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal, de catre imputernicit, a actului de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege, sau numarul si data inregistrarii deciziei de aprobare a calitatii de reprezentant fiscal, dupa caz.

Caseta “Date de identificare” se completeaza cu datele de identificare ale imputernicitului reprezentantului legal/reprezentantului fiscal.

Chiar daca prin modificarile aduse recent Codului fiscal, Guvernul a creat posibilitatea ca anumite entitati sa poata depune trimestrial declaratia fiscala unica, incepand cu veniturile obtinute in luna octombrie, reglementare nu este una obligatorie. Firmele au posibilitatea sa ramana in continuare cu un regim de declarare lunar, in conditiile in care solicita acest lucru organului fiscal.

Firmele pot alege sa depuna lunar declaratia unica pana la data de 31 ianuarie inclusiv.

Atentie! Pentru declaratia aferenta trimestrului IV 2011, optiunea de depunere lunara trebuie comunicata organului fiscal competent pana la data de 25 septembrie 2011 inclusiv.

De asemenea, contribuabilii care au, potrivit legii, obligatia depunerii trimestriale a declaratiei D112, dar au optat pentru depunerea lunara a acesteia, pot reveni la regimul de declarare trimestrial prin depunerea unei declaratii privind optiunea pana la data de 31 ianuarie.



#244426 adrese de email finante pentru trimis fisa pe platitor

Postat de doiny on 12 September 2011 - 04:02 PM in Arhiva

Da , trebuie sa te loghezi pe situl anaf , la declaratii electronice, dosar fiscal, completezi codul fiscal,
si vizualizezi... poti vedea vectorul fiscal si declaratiile depuse, la datorii.. nu te poti baza , nu sunt actualizate.



#244379 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de doiny on 11 September 2011 - 09:21 AM in Arhiva

Si eu cred ca ANAF-ul nu are de unde sa-si ia toate informatiile , chiar daca legea ar permite , este foarte complicat
pentru softul lor, mai ales ca e o zapaceala, cu .. declararea lunara, ca nici ei nu vor mai stii.. care e lunar si
care e trimestrial, in cele din urma cred ca va lasa la latitudinea noastra... ( este imposibil... mai mult ca sigur
vom depune D 010 ) si la un anumit control va trebui sa justificam....
Singuri nu fac fata sa modifice , se va crea un balamuc total... asa la optiunea noastra, or sa dea vina pe noi.
Vom vedea... numai ca intotdeauna in ultima saptamana se hotaresc lucrurile sau chiar in ultima zi, cum a fost
anul trecut cu micro.



#244289 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de doiny on 07 September 2011 - 04:18 PM in Arhiva

Daca privesti in istoric au cam eliminat declaratiile scrise oleograf ...( de ex declaratia pentru cifra de afaceri
..etc..)S-au ce sa se mai deranzeje sa modifice D 010 avand in vedere ca e cam incurcata cu depunerea lunara ..
in cazul iesirii unui angajat (desi cred ca daca ai depus lunar pentru ca ti-a iesit un angajat , trebuie sa si faci
plata lunar pentru toti angajatii.. evident . Asa cum declari... asa si platesti... si ti se vor calcula penalitati
in functie de perioada de depunere ,ai declarat lunar , penalitati din 25 ale lunii urmatoare , daca declari trimestrial,
ti se calculeaza penalitati din 25 ale lunii ce precedeaza trimestrul.
E o chestiune importanta , data de la care se calculeaza penalitatile.
Daca tu declari lunar pentru ca asa vrei si ar fi trebuit trimestrial(pentru ca ti-ai exprimat optiunea)
ti se vor calcula penalitatile inainte de data scadentei datoriilor .(In cazul in care nu achiti taxele respective )

:tongue:



#244283 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de doiny on 07 September 2011 - 02:55 PM in Arhiva

Asta e o problema intradevar,
trebuie sa modifice si D 010 .
Si e totusi timpul destul de scurt..
25 septembrie ...




Cometa SQL