Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
O.Dinu's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


O.Dinu's Content

There have been 210 items by O.Dinu (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#74867 cumparare de la persoana fizica

Postat de O.Dinu on 20 March 2006 - 08:39 PM in Arhiva

Pt a putea deduce toate cheltuielile(benzina,reparatii,intretinere)contractul de comodat tr legalizat la notariat.



#74227 Prescriptia extinctiva

Postat de O.Dinu on 17 March 2006 - 03:20 PM in Arhiva

Multumesc f. mult pentru ajutor,danL.O.Dinu



#74211 Prescriptia extinctiva

Postat de O.Dinu on 17 March 2006 - 02:56 PM in Arhiva

Va rog sa ma ajutati cu legislatia privind prescriptia extinctiva in relatia furnizor-client,referitor marfuri livrate. Multumesc,O.Dinu



#66084 Concediu medical calculat ? aduceti argumente sa ne lamuri !

Postat de O.Dinu on 10 February 2006 - 11:10 AM in Arhiva

Eu cred ca ,,primele 7 zile" sunt cele mentionate in certificatul medical eliberat;in primele 7 zile pot fi lucratoare 3,4,5 zile...depinde ce sarbatori cuprinde aceasta perioada.Acest principiu a fost aplicat dintotdeauna la calculul concediilor medicale.Cand legiuitorul spune ,,din prima si pana in a saptea zi...se refera la zilele incrise in certificatul medical,unde sunt tecute zilele calendaristice. O.Dinu



#56944 Conturi prestari servicii

Postat de O.Dinu on 20 December 2005 - 08:54 PM in Arhiva

Toate echipamentele,materialele,materii auxiliare, care intra in componenta unei lucrari efectuate de un prestator reprezinta pentru unitatea prestatoare materii prime sau materii si materiale.Acestea se includ in deviz,respectiv in situatiile de lucrari provizorii,iar la final in situatia de lucrari definitiva, la capitolul respectiv. Devizul cuprinde materiale,echipamente,transport,utilaj, manopera,chelt indirecte,profit ,alte cheltuieli convenite prin contract(de ex deplasari,cazari,etc). Unitatea beneficiara va inregistra lucrarea in ansamblu ei,de la caz la caz,in functie de complexitate.
Cheltuielile cu materiile prime sau materiile si materialelese vor inreg de unitatea prestatoare in ct.601 sau 602 pe baza bonurilor de consum,in functie de conturile unde s-au inreg. aceste mat.O.Dinu



#56942 productie proprie

Postat de O.Dinu on 20 December 2005 - 08:28 PM in Arhiva

Construirea de rafturi pt magazin nu inseamna activitati in afara ob de activitate al firmei,deci nu se inreg 635=4427 cu tva aferent rafturilor.Daca legea ar fi avut in vedere acest lucru,nici pentru inlocuirea unui geam sau a unei chiuvete nu era permisa deducerea TVA. Constructia unui raft pentru propriul magazin nu inseamna ,,activitate de productie".Valoarea raftului se compune de fapt din materialele ce au fost consumate pentru realizarea raftului
O.Dinu.



#41994 FOARTE IMPORTANT-REG. DE EVID. FISCALA

Postat de O.Dinu on 29 September 2005 - 09:59 PM in Arhiva

Citat din raspunsul lui coconut:
,,ªi pentru cultura ta generalã, ia ºi citeºte:

Registrul-jurnal (cod 14-1-1) si Registrul-inventar (cod 14-1-2) au regim de inregistrare la organele fiscale. Acestea se numeroteaza, snuruiesc si parafeaza inainte de depunere la organele fiscale pentru inregistrare.
Registrele de contabilitate numerotate, snuruite, parafate, inregistrate la organele fiscale si conduse regulat pot fi admise ca proba in cazul litigiilor unitatilor patrimoniale, in caz de faliment, precum si in orice alte situatii.
L82 - legea contabilitãþii---- ''
Stimate domn(sau doamna) ,,coconut",esti in afara subiectului...Era vorba de Registrul de evidenta fiscala.Reactia dumitale la citirea apelativului ,,bre" ,folosit f. mult in unele zone ale tarii, denota ca ,,mataluta" nu ai fost prin acele locuri... Daca te uiti cu atentie la adresa postata de mine, se bazeaza pe articole de lege,mentionate clar.Virulenta atacului dumitale la adresa mea ma face sa cred ca ai un interes in a apara asemenea exces de formularistica ce ne toaca nervii zi de zi .Succes in sustinerea puntului de vedere si felicitari pentru absolvirea cu brio a celor 7 ani...de acasa sau de la ff.



#41983 FOARTE IMPORTANT-REG. DE EVID. FISCALA

Postat de O.Dinu on 29 September 2005 - 08:42 PM in Arhiva

coconut spune :.
,,Pentru ca datele cuprinse-n contabilitate sã aibã ºi valoare juridicã, ele trebuie scrise pe un formular tip, cu regim special, ce nu poate fi falsificat... "
DE UNDE O SCOSESI BRE SI PE ASTA? LUCREZI IN GUVERN?
SA INTELEGEM CA PANA ACUM DATELE DIN CONTABILITATE N-AU AVUT NICI-O VALOARE JURIDICA SI CA ACU VENI UN INTELIGENT SI SALVA MINISTERUL DE FINANTE CU INTRAREA IN LEGALIATATE??????
LAS-O,BRE...CA O FACUSI LATA !



#41868 FOARTE IMPORTANT-REG. DE EVID. FISCALA

Postat de O.Dinu on 29 September 2005 - 01:52 PM in Arhiva

Stimati colegi,mi-am permis sa trimit o adresa catre M.F.,prin Cancelaria Primului Ministru,in legatura cu acest Reg. de evid. fiscala.Daca vor primi 3-4 mii de adrese pe aceasta tema,poate se mai gandesc daca e necesar sau nu.Adresa unde am trimis este aceasta: drp@pm-control.ro
Aceasta este adresa trimisa:
Catre,
Ministerul Finantelor Publice

Ma numesc ..........., si doresc sa pun o intrebare referitoare la Registrul de evidenta fiscala.
Registrul de evidenta fiscala este un document cu regim special.In orice document cu regim special ,de regula ,se trec date certe din cadrul activitatii economice a unei firme ,fie ca se refera la evidenta unor formulare, fie la inregistrarea unor operatii economice definitive si certe.
Art. 19 alin din Legea 82/1991 republicata si modificata, se mentioneaza ca rezultatul definitiv al exercitiului financiar se stabileste la inchiderea acestuia.(art.19 al.2)
La Sectiunea 5 din Ordinul 306/2002 art 5.9 se spun urmatoarele:
5.9. - Potrivit art. 19 alin. 1 din Legea contabilitãþii nr. 82/1991, republicatã, modificatã ºi completatã prin Ordonanþa Guvernului nr. 61/2001, în contabilitate, profitul sau pierderea se stabileºte lunar, cumulat de la începutul anului.
În acest sens, conturile de cheltuieli ºi conturile de venituri în care se înregistreazã, în funcþie de natura lor, veniturile, respectiv, cheltuielile se închid, provizoriu, prin rezultatul exerciþiului.
Rezultatul definitiv al exerciþiului se stabileºte anual ºi reprezintã soldul final al contului de profit ºi pierdere
In concluzie,ni se cere sa tinem intr-un registru de evidenta fiscala cu regim special date provizorii , care,la o adica, legea contabilitatii nici nu le trateaza in vreun capitol,tocmai pentru ca sunt PROVIZORII. Motivele pentru care se cere acest registru pot fi doua:
1.Cel care a propus acest registru are tipografie si are exclusivitate in tiparire(500.000 lei vechi e o suma enorma pentru un registru,indiferent cum ar arata el):
2.Cel care a propus infiintarea acetui registru nu a avut timpul necesar sa citeasca legea contabilitatii;
Reamintesc ca la 30.06 se intocmeste situatia contului de profit si pierdere cu situatiile provizorii pe sem. I ,iar la finele anului se intocmesc situatiile definitive ,inclusiv Declaratia anuala de impozit pe profit.
Intrebarea finala ar fi: cui si la ce foloseste acest registru cu date provizorii?
Multumesc anticipat pentru raspuns, care probabil va veni,ca de obicei, cam la 6 luni de la trimiterea prezentei.



#39925 Model contr.prestari serv. internet-urgent!!!

Postat de O.Dinu on 22 September 2005 - 11:15 AM in Arhiva

Daca are cineva un model de contract de prestari servicii internet (de la furnizor la abonat individual) ,va rog a-l trimite pe adresa email opreadinuabrud@yahoo.com .Va multumesc anticipat.O.Dinu



#38851 indemnizatie pt al treilea copil

Postat de O.Dinu on 16 September 2005 - 05:12 PM in Arhiva

Multumesc mult pt. informatii.O.Dinu



#38550 indemnizatie pt al treilea copil

Postat de O.Dinu on 15 September 2005 - 02:16 PM in Arhiva

Stie cineva un act normativ prin care mamelor care nasc al treilea copil la o varsta de peste 40 ani ,au dreptul la o compensatie baneasca fixa,la nastere?
Multumesc O.Dinu



#35896 referat

Postat de O.Dinu on 03 September 2005 - 06:30 PM in Arhiva

Are cineva un referat cu tema "Planul schimbarii organizationale la Adidas (cazul Dreyfus)"
sau cu tema "Analiza culturii organizationale a Adidas inaintea preluarii de catre Louis Dreyfus."?????????
Multumesc
O. Dinu



#34734 REMUNERARE ADMINISTRATOR

Postat de O.Dinu on 27 August 2005 - 09:53 AM in Arhiva

Veniturile realizate de administratori sub forma de indemnizatii intra in categoria ,,VENITURI DIN SALARII".A se vedea Cap.III art.56(1) CF , si art.83 din norme. Asta inseamna ca sunt supuse la aceleasi contributii ca si salariile, cu exceptia cazurilor unde anumite legi prevad expres altfel.Nu cunosc exceptii de la acest articol din CF.



#33838 asociere in participatiune

Postat de O.Dinu on 22 August 2005 - 08:47 PM in Arhiva

Prin asocierea in participatiune,participantii la asociere isi pastreaza dreptul de proprietate asupra bunurilor aduse in asociere pt. desfasurarea unei activitati.Asociatia care ia fiinta nu are personalitate juridica,nu tine evidente contabile,etc. Evidenta se tine la unul din participanti in asociere,iar la sfarsitul lunii aceasta firma transmite un decont al veniturlilor si cheltuielilor pentru celalalt participant. Cel care transmite isi diminuiaza v.si chelt. ,iar cel care primeste,isi mareste v.si chelt.,aceste operatiuni facandu-se prin ct.458. Acest subiect mai este tratat la alt subiect in forum.



#33833 cheltuieli an precedent

Postat de O.Dinu on 22 August 2005 - 08:29 PM in Arhiva

Legea 82/91
12) Eventualele erori constatate în contabilitate, dupã aprobarea ºi depunerea situaþiilor financiare anuale, vor fi corectate în anul în care acestea se constatã, potrivit reglementãrilor contabile date în aplicarea legii
Ordinul 306/2002
Corectarea erorilor contabile
6.9. - Erorile contabile pot sã aparã ca urmare a unui calcul greºit, al aplicãrii greºite a metodelor contabile, al interpretãrii greºite a evenimentelor, a fraudelor sau omisiunilor.
Corectarea unei asemenea erori aferente perioadelor anterioare poate fi efectuatã pe seama rezultatului perioadei curente. Atunci când este afectatã credibilitatea situaþiilor financiare prezentate, corectarea erorii se efectueazã pe seama rezultatului reportat.

Evenimente ulterioare datei bilanþului
6.10. - Evenimentele ulterioare datei bilanþului sunt acele evenimente, atât favorabile cât ºi nefavorabile, care au loc între data bilanþului ºi data la care situaþiile financiare anuale simplificate sunt aprobate în vederea depunerii.
Pot fi identificate douã situaþii:
a) persoanele juridice pot obþine informaþii suplimentare faþã de cele existente la data bilanþului, pentru evenimente care avuseserã deja loc la data bilanþului. Dacã informaþiile suplimentare conduc la necesitatea înregistrãrii în contabilitate a unor venituri sau cheltuieli, pentru prezentarea unei imagini fidele se vor efectua aceste înregistrãri;
b) persoanele juridice pot obþine informaþii pentru evenimente petrecute ulterior datei situaþiilor financiare, dar a cãror prezentare este necesarã pentru utilizatorii de informaþii. În aceastã situaþie, informaþiile respective se prezintã în notele explicative, fãrã efectuarea unor înregistrãri în contabilitate.
Exemple de evenimente ulterioare datei bilanþului, care trebuie reflectate în situaþiile financiare anuale simplificate:
- rezoluþia unui litigiu ulterior datei bilanþului impune ajustarea unui provizion deja recunoscut sau recunoaºterea unui nou provizion;
- falimentul unui client, înregistrat ulterior datei bilanþului, confirmã cã la data bilanþului exista o pierdere aferentã unei creanþe comerciale ºi cã persoana juridicã trebuie sã ajusteze valoarea contabilã a creanþei comerciale.
Un exemplu de eveniment ulterior datei bilanþului pentru care nu se fac ajustãri ale situaþiilor financiare anuale simplificate este diminuarea valorii de piaþã a investiþiilor financiare, în intervalul de timp dintre data bilanþului ºi data la care situaþiile financiare anuale simplificate se aprobã în vederea depunerii.
Atunci când evenimentele au o asemenea importanþã încât neprezentarea lor ar afecta capacitatea utilizatorilor situaþiilor financiare de a face evaluãri ºi de a lua decizii corecte, o persoanã juridicã trebuie sã prezinte urmãtoarele informaþii pentru fiecare categorie semnificativã de astfel de evenimente:
(a) natura evenimentului; ºi
(b) o estimare a efectului financiar sau o prezentare conform cãreia o astfel de estimare nu poate sã fie fãcutã.



#33612 711 ?

Postat de O.Dinu on 20 August 2005 - 07:32 PM in Arhiva

Cu 711 nu se intampla nimic ,doar se inchide la finele lunii prin 121 cu toata suma inregistrata in creditul lui(daca,asa cum spui,toata prod. se vinde prin magazin propriu).Este logic sa fie asa ,fiindca pt. realizarea produselor respective s-au inreg. niste cheltuieli-materiale,manopera, en.electrica,amortisment m.f. s.a.Aceste cheltuieli au coresponenta in veniturile realizate si inreg .in ct. 711. Diferenta dintre cheltuielile de natura celor aratate si veniturile inreg. in 711 reprezinta profitul pt. activitatea de productie. Te-am lamurit ? Cu stima, O.Dinu



#33528 Creditare firma DP

Postat de O.Dinu on 19 August 2005 - 11:48 PM in Arhiva

Nu te scarpini invers, ci ...legal ,ca e mai de-adreptul...cf.Ordin nr. 1850 din 14/12/04 privind registrele si formularele financiar-contabile Publicatie: Monitorul Oficial nr. 23 din 07/01/05 ,postat de amabila Andreea.



#32728 scimbare destinatie-autorizatie de functionare

Postat de O.Dinu on 16 August 2005 - 12:32 AM in Arhiva

Pentru a te racorda la energie electrica,faci o cere la electrica unde arati puterea instalata de care ai nevoie,anexezi copie de pe autorizatie,sa vada ca acolo se va desfasura activitatea. Ar fi doua variante cu cererea de racordare la curent trifazic:1.cererea sa fie facuta de proprietar(mama dvs. )iar PFA va deveni subcontractant : 2.Cerea va fi facuta direct de PFA iar contractul va fi incheiat intre PFA si Electrica SA.Asta daca spatiul unde isi dsfasoara PFA activitatea e separat si se pot executa lucrari de separare a alimentarii cu energie.orcum va trebui un contoar separat care sa delimiteze consumul casnic de cel al PFA.Dupa aprobarea cererii,electrica scote lucrarea la licitatie,ce o va efectua o firma de specialitate,autorizata pt. astfel de lucrari.In functie de puterea instalata solicitata,va va costa afacerea intre 8 si 15 milioane-repet,in functie de puterea instalata,de distanta fata de stalpul sau trafo de unde se va bransa.Cam atat ma pricep sa va spun.Restul-la Electrica SA ,cand va prezentati cu cererea.



#32545 TARIFE REPARATII AUTO

Postat de O.Dinu on 14 August 2005 - 09:43 PM in Arhiva

Normele de timp imi trebuie pt. un atelier de rep. auto,iar tarifele-orientative,pentru ca respectivul isi va stabili tariful propriu.Deci ma interesau toate operatiunile-de la revizii la reparatii mecanice si tinichigerie.Multumesc. O.Dinu



#32371 desfasurarea altor activitati secundare

Postat de O.Dinu on 12 August 2005 - 06:11 PM in Arhiva

Fiindca sunt doua raspunsuri care nu seamana,am sa-l dau si eu pe al treilea:Daca obiectele de activitate sunt in actul constitutiv(si sunt,dupa cate am inteles) nu trebuie nici-un act aditional,act. desfasurandu-se in acelasi spatiu.Ceea ce trebuie este autorizarea din pct.de vedere sanitar,si celelalte, care se dau pe baza unor declaratii pe proprie raspundere si care nu se platesc(cred ca se plateste doar verificarea doc.-o suma modica)



#32092 TARIFE REPARATII AUTO

Postat de O.Dinu on 10 August 2005 - 11:44 PM in Arhiva

De acord cu dvs.Eu am solicitat normativele ,din care ma intereseaza norma de timp,iar tariful doar orientativ. Am primit pt. Dacia.Cum vad ca sunteti in tema,poate ma ajutati cu acelasi tip de normativ pentru masini straine. Multumesc.



#32091 patronul care lucreaza

Postat de O.Dinu on 10 August 2005 - 11:33 PM in Arhiva

Documente necesare la o firma de constructii sau prestari servicii in constructii,in afara de factura:
-bon consum;fisa magazie;nota intrare receptie;(doc. de evidenta tehnico-operativa )
La terminarea lucrarii se intocmeste ,,situatia de lucrari "care cuprinde,asa cum arata floris ,materiale,manopera(inclusiv cas,cass 7%,somaj 3%),chelt.generale,chelt.utilaje, chelt.transport, profit,impozit profit,si daca e platitoare de tva,si tva. In factura se trece doar totalul sit.de lucrari,tva si total. Asta daca vrei sa fie........ca la carte. Sper ca nu te-am speriat !



#32061 productie-vreau mai multe explicatii ...

Postat de O.Dinu on 10 August 2005 - 06:48 PM in Arhiva

Nu m-ai inteles :ai facut bine,nu ai gresit.



#32051 Pierdere

Postat de O.Dinu on 10 August 2005 - 06:12 PM in Arhiva

Pt. ,,ctanela': se pot intalni ambele situatii,eu m-am referit la una.Cand ai subventii ,nu sunt impozabile si poti avea profit,dar ai pierdere fiscala daca nu ai profit din celelalte activitati(act.de exploatare si financiara).




Cometa SQL