Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
d_valah's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


d_valah's Content

There have been 30 items by d_valah (Search limited from 15-November 07)



Sort by                Order  

#228011 Impozitare tichete de masa?

Postat de d_valah on 07 July 2010 - 02:43 PM in Arhiva

La ultima ta formula cred ca aceasta va fi Venit brut-Asigurari sociale obligatorii-Deduceri-Tichete = Baza de calcul. Sper sa fie asa.



#227811 Impozitare tichete de masa?

Postat de d_valah on 05 July 2010 - 02:40 AM in Arhiva

Vezi postareafboji, la Jul 2 2010, 01:29 PM, a spus:

Vezi postaread_valah, la Jul 1 2010, 12:32 PM, a spus:

Parerea mea: pe statul de plata Coloane cu tichetele de masa va fi dupa coloanele cu deducerile de baza si suplimentare. Astfel incat "Venitul impozabil + Valoare tichete de masa distribuite sa intre in coloana "Venitul brut impozabil" (inaintea coloanei "Impozit pe venit calculat si retinut").

Pe de alta parte tichetele vor trebui sa aiba o valoare bruta(de cumparare) si o valoare neta (de valorificare = valoarea bruta - impozitul retinut)

Din punctul de vedere al monografiei contabile pe luna iulie cred ca inregistrarile ar fi:
Aprovizionare:
532.1 analitic tichete de masa aprovizionate= 401 aprovizionarea cu tichete
Consum tichete nominal brut:
642 (este in bilant F20. rd.16) = 532.2 analitic - tichete de masa distribuite, cu valoare bruta a tichetelor distribuite (care poate fi diferita de valoarea aprovizionata)
Impozitare:
532.2 analitic-tichete de masa distribuite = 444 impozit pe salariu retinut.
Impartire in august a tichetelor de masa distribuite pe baza de borderou si semnatura;
532.2 = 532.1
Plata impozitului la B.S.:
444 = 532.1

Oricum Comisia fiscala centrala, sunt sigur, ca va scoate pana la sf. lunii iulie 2010 o monografie contabila speciala pentru asta, in conformitate cu noile prevederi.

Impozitul pe salariu il retii din salariu, nu are legatura cu valoarea tichetului (care oricum este inscrisa pe el si sper sa nu scada :lnr (1): ) ci doar cu impozitare veniturilor de natura salariala.
Adica nu 444=532
ci 444=5121 - plata impozitului la buget
dupa ce ai contat deja la statul de salarii 421=444 (recalculat prin includerea in baza de calcul a cv tichete de masa primite)

Ai dreptate ... cu ultima inregistrare. Cu celelalte... in mod sigur tichetele se vor distribui la o valoare neta. Ceva i-mi sopteste ca firmele de distribuire a tichetelor vor retine si vira impozitul direct la B.S. (de ce sa controlezi un milion de firme cand poti verifica simplu doar 5-6 distribuitori). Vor face si o incadrare juridica pt. asta.



#227653 Impozitare tichete de masa?

Postat de d_valah on 01 July 2010 - 02:32 PM in Arhiva

Vezi postareacitrom05, la Jun 21 2010, 09:13 AM, a spus:

S-a tot vorbit in presa de impozitarea tichetelor de masa. Impozitare, impozitare, dar cum? 16% ? Se va modifica valoarea nominala a tichetelor cu impozitul? Va calcula angajatorul 16% si se va retine din netul salariatlui pastrandu-se valoarea nominala a tichetului de masa? Fiind brusc venit de natura salariala, ce alte contributii se datoreaza? Sanatate, pensii, somaj?
Astept opinii :lnr (1):

OUG 58/2010. ne da 2 vesti:

Vestea proasta: tichetele de masa se impoziteaza de la 01.07.2010 cu 16%;
Legislatie: OUG 58/2010, Art. IV lit. b " b) se abrogă prevederile privind scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii stabilite potrivit art. 8 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 13 iulie 1998, cu modificările și completările ulterioare."

Vestea buna: la valoarea tichetelor nu se calculeaza contributuu si taxe sociale:
Legislatie: OUG 58/2010, Art. IV lit. b "Prevederile privind scutirea de la plata contribuțiilor sociale obligatorii stabilite potrivit art. 8 din Legea nr. 142/1998, cu modificările și completările ulterioare, rămân în vigoare".

Parerea mea: pe statul de plata Coloane cu tichetele de masa va fi dupa coloanele cu deducerile de baza si suplimentare. Astfel incat "Venitul impozabil + Valoare tichete de masa distribuite sa intre in coloana "Venitul brut impozabil" (inaintea coloanei "Impozit pe venit calculat si retinut").

Pe de alta parte tichetele vor trebui sa aiba o valoare bruta(de cumparare) si o valoare neta (de valorificare = valoarea bruta - impozitul retinut)

Din punctul de vedere al monografiei contabile pe luna iulie cred ca inregistrarile ar fi:
Aprovizionare:
532.1 analitic tichete de masa aprovizionate= 401 aprovizionarea cu tichete
Consum tichete nominal brut:
642 (este in bilant F20. rd.16) = 532.2 analitic - tichete de masa distribuite, cu valoare bruta a tichetelor distribuite (care poate fi diferita de valoarea aprovizionata)
Impozitare:
532.2 analitic-tichete de masa distribuite = 444 impozit pe salariu retinut.
Impartire in august a tichetelor de masa distribuite pe baza de borderou si semnatura;
532.2 = 532.1
Plata impozitului la B.S.:
444 = 532.1

Oricum Comisia fiscala centrala, sunt sigur, ca va scoate pana la sf. lunii iulie 2010 o monografie contabila speciala pentru asta, in conformitate cu noile prevederi.



#227651 Impozitare tichete de masa?

Postat de d_valah on 01 July 2010 - 02:10 PM in Arhiva

Cred ca acesta trebuie sa fie un subforum.

OUG 58/2010. ne da 2 vesti:

Vestea proasta: tichetele de masa se impoziteaza de la 01.07.2010 cu 16%;
Legislatie: OUG 58/2010, Art. IV lit. b " b) se abrogă prevederile privind scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii stabilite potrivit art. 8 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 13 iulie 1998, cu modificările și completările ulterioare."

Vestea buna: la valoarea tichetelor nu se calculeaza contributuu si taxe sociale:
Legislatie: OUG 58/2010, Art. IV lit. b "Prevederile privind scutirea de la plata contribuțiilor sociale obligatorii stabilite potrivit art. 8 din Legea nr. 142/1998, cu modificările și completările ulterioare, rămân în vigoare".

Parerea mea: pe statul de plata Coloane cu tichetele de masa va fi dupa coloanele cu deducerile de baza si suplimentare. Astfel incat "Venitul impozabil + Valoare tichete de masa distribuite sa intre in coloana "Venitul brut impozabil" (inaintea coloanei "Impozit pe venit calculat si retinut").

Pe de alta parte tichetele vor trebui sa aiba o valoare bruta(de cumparare) si o valoare neta (de valorificare = valoarea bruta - impozitul retinut)

Din punctul de vedere al monografiei contabile pe luna iulie cred ca inregistrarile ar fi:
Aprovizionare:
532.1 analitic tichete de masa aprovizionate= 401 aprovizionarea cu tichete
Consum tichete nominal brut:
642 (este in bilant F20. rd.16) = 532.2 analitic - tichete de masa distribuite, cu valoare bruta a tichetelor distribuite (care poate fi diferita de valoarea aprovizionata)
Impozitare:
532.2 analitic-tichete de masa distribuite = 444 impozit pe salariu retinut.
Impartire in august a tichetelor de masa distribuite pe baza de borderou si semnatura;
532.2 = 532.1
Plata impozitului la B.S.:
444 = 532.1

Oricum Comisia fiscala centrala, sunt sigur, ca va scoate pana la sf. lunii iulie 2010 o monografie contabila speciala pentru asta, in conformitate cu noile prevederi.



#227644 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de d_valah on 01 July 2010 - 12:18 PM in Impozitare - TVA

Vezi postaread_valah, la Jun 28 2010, 06:56 PM, a spus:

Registrul operatorilor intracomunitari.

Atentie: la cazierul persoanei trebuie obligatoriu sa contina:

"SE ELIBEREAZA PREZENTA PENTRU A-I SERVI LA "REGISTRUL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI""

nu altfel (ANAF, DIRECTIA FINANTE sau altele).

Se primesc formularele fara probleme.



#227643 Ord 2112_2010_ANAF_cu Certificarea spatiului pt. SS

Postat de d_valah on 01 July 2010 - 12:08 PM in Arhiva

In aplicarea Legii 31/1990 a Societatilor Comerciale, in urma publicarii Ordonantei 54/2010,
ANAF a emis Ordinul 2112/2010 (in attach).

Astfel cei ce i-si infiinteaza societate sau schimba sediul social al unei societati vechi dupa data publicarii acestei ordonante, trebuie sa depuna urmatoarele documente:
- cerere tip (este in continutul ordinului)
-documentul care atesta dreptul de folosinta al sediului social respectiv (contract cumparare, contract inchirirere, comodat s.a.m.d.)(copie);
-act identitate al solicitantului/imputernicitului sociatatii (copie);
-actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanei juridice (act constitutiv, imputernicire s.a.m.d.)(copie).

La depunere trebuie sa aveti originalele pt. conformitete.

Fisiere atasate




#227469 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de d_valah on 28 June 2010 - 09:15 PM in Arhiva

Pe portalul ANAF a aparut ordinul in format .pdf cu formatele printabile.
In principal trebuie:
-cererea de inscriere - Formular 95
-Anexa privind datele de identificare ale administratorilor si asociatilor ... e in continuarea F95
-Certificatul de cazier judiciar al administratorilor si asociatilor cu exceptia S.A. - urilor
-Alte documente (daca este cazul pentru cei cu cazier)

Iata si Ordinul:

Fisiere atasate




#227466 OG 58/2010 Modificari la Cod Fiscal cu 01 iulie 2010

Postat de d_valah on 28 June 2010 - 08:50 PM in Arhiva

Mai jos si in formatul Monitorului Oficial>

Fisiere atasate




#227465 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de d_valah on 28 June 2010 - 08:44 PM in Arhiva

A aparut Ordinul 2101/2010 pt. infiintarea Registrului operatorlor intracomunitari. Operational din 01.08.2010.

Fisiere atasate




#227460 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de d_valah on 28 June 2010 - 05:56 PM in Impozitare - TVA

Registrul operatorilor intracomunitari.

Fisiere atasate




#227459 Fiscalitate din 2010

Postat de d_valah on 28 June 2010 - 05:53 PM in Arhiva

Ordonanta cu TVA 24%.

Fisiere atasate




#227429 CASARI

Postat de d_valah on 28 June 2010 - 12:40 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Modele p.v. casari.

Fisiere atasate




#227323 cosmetizare cheltuieli - FACTURI ... SUPERBE !

Postat de d_valah on 25 June 2010 - 03:43 PM in Arhiva

Vezi postareaalinabogdan.29, la Jun 21 2010, 12:42 PM, a spus:

Buna ziua,

achizitia unei biciclete, se poate considera cheltuiala deductibila. Angajatii chiar vin cu bicicleta la serviciu.E dpret ca fiecare angajat are spre folosinta si o masina. ce parere aveti? (valoarea de care discutam e de 850 lei pt 2 biciclete)
multumesc.

Contabil se poate inregistra (aproape) orice cheltuiala.
Fiscal, se inregistreaza doar cheltuielele circumscrise veniturilor.
Cheltuialile cu transportul personalului la/de la serviciu nu sunt deductibile fiscal decat daca sunt expres prevazute in documente de tipul: contract individual de munca (in suita drepturilor negociate), contract colectiv de munca, legi speciale... In aceleasi conditii ar putea si alti salariati sa ceara decontarea cheltuielilor cu biletele de autobuz, abonamente sau a combustibililor autoturismelor proprii pt. deplasarea la/de la serviciu.
Totusi, daca specificul activitatii necesita compararea de biciclete pentru curieri, agenti de vanzari (livrari), deplasare in incinta combinatelor s.a.m.d., deci daca puteti face dovada ca bicicletele contribuie la cresterea veniturilor/scaderea cheltuielilor, cheltuielile cu achizitia/amortizarea bicicletelor poate deveni o cheltuiala deductibila fiscal.
In alte conditii, le inregistrati extracontabil, iar sumele platite le puneti in sarcina asociatilor (455) care le-au cumparat sau le imputati directorilor (461) care le-au aprobat.
Daca finatatorii sau reprezentantii lor nu sunt de acord, inregistrati cheltuiala pe 658 (nedeductibil), o tratati ca atare la calculul impozitului pe profit, faceti dispozitia de incasare a sumei de la cei care au executat achizitia(cu nota explicativa aferenta) si in cel mai rau caz mai scrieti o hartie ... asa sa o aveti la indemana (demisia). Sa nu spuneti ca nu ati fost pregatita.



#227311 transporturi

Postat de d_valah on 25 June 2010 - 02:19 PM in ALTE DOCUMENTE

Vedeti ca s-a modificat formularu. Am atasat un blanc numa bun de completat. Sa aveti viata usoara.

Fisiere atasate




#207083 Anexele la HG 655/2009

Postat de d_valah on 14 July 2009 - 02:29 PM in Arhiva

Poftim hg-ul cerut.

Fisiere atasate




#207057 transporturi

Postat de d_valah on 14 July 2009 - 11:06 AM in ALTE DOCUMENTE

Pentru cei din transporturi care au intreruperi de activitate mai mari de 28 zile trebuie, autocamionul care a avut o asemenea itrerupere, trebuie sa aiba drept justificare pentru lipsa tahografelor, acest certificat. Il atasez in alb (word). Atentie se listeza numai la imprimanta sau se completeaza cu masina de scris, in min. 2 ex. din care unul la firma pentru a putea fi remis prin fax la "desteptii" care te-au oprit in trafic, si unul la sofer. Anexez si instructiunile de completare.

Fisiere atasate




#183053 examen consultanti fiscali octombrie 2008

Postat de d_valah on 28 September 2008 - 06:55 PM in Arhiva

Uite ca s-au adunat. Suntem vre-o 731 inscrisi. Bucuresti 435, Cluj 186, Iasi 110. Asa ca.. merge lumea. Eu ... la Iesi... Bafta! Spre mijlocul saptamanii o sa se indeseasca postarile!



#154574 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 08 December 2007 - 05:31 PM in Arhiva

Vezi postareaochiad, la Dec 8 2007, 05:26 PM, a spus:

Vezi postareaAndra71, la Dec 8 2007, 05:22 PM, a spus:

sit fin se pastreaza 10 ani. atentie!!! numai statele de salarii se mai pastreaza 50 de ani
dar am citit in legea contabilitatii actualizata (republicata) la art 34 alin 3
(3) Situatiile financiare anuale se pastreaza timp de 50 de ani.
ce dumnezeu nu mai inteleg nimic, nu am legea buna?
e bine 50

Am infrînt :smile: ! Zambiti maine poate fi mai... aa.... nu nu se poate mai rau de atat! Din 40 de oameni din sala au reusit oo ! Plus ca grila C era eronata! Dar oricum nu mai conta! S*au realizat punctaje intre 55 si 70 (majoritatea) ! Baietii au dat jos 100 de intrebari vechi si au facut 100 noi! Cele vechi ramase le+au actualizat! Recomand pentru cei ce vin maine sa se mai uite odata pe legea soc. com. actualizata 31 pe 90 si HG 1752 pe 2005 actualizata. N+ar fi rau si TVA mai ales aspectele comunitare )autoturisme, energie electrica, triunghiularele. E o experienta interesanta! De aceea fug sa ma arunc in urma trenului. Bafta celor de maine! :thumbup:



#153907 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 06 December 2007 - 04:00 PM in Arhiva

Mama da' disperati mai suntem! 79 de insi ne holbam online le forum poate poate pica ceva... :smile: ! Mai mult am stat pe forum decat pe CF! La naiba! :cool:



#153771 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 06 December 2007 - 01:27 PM in Arhiva

A aparut repartizarea pe sali !

A aparut repartizarea pe sali !

Fisiere atasate




#153379 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 05 December 2007 - 11:35 AM in Arhiva

Vezi postareazsuzsmo, la Dec 5 2007, 11:26 AM, a spus:

m-at pierdut intre timp :smile:

Oamenii care vom rezolva intrebarile cand apar daca se vor publica si care vom avea acces la net joi vineri cu certitudine:

1. iulie012006(iulie012006@yahoo.com)
2. ade31 (adelapopa01@yahoo.com)
3. classconta ( klassconta@yahoo.com )
4. mirela 13 (eurocont.consulting@yahoo.com)
5. marinic (mari_nic59@yahoo.com)
6. mandrud
7. Ronaldo (fotbal1978@yahoo.com)
8. mihaela.ela : annefrank_29@yahoo.com
9.lili nicula (lili24nicula@yahoo.com )
10. mariusoana ( mariusick_74@yahoo.com )
11. mariamarin
12. malabs (dadanutu@yahoo.com)
13. csilly
14. dimalexia serval_grup@yahoo.com
15. Vio_2007 (ilieiftimie@yahoo.com)
16. contasoft
17. cata_q(quote_q@yahoo.com)
18. anamanole (andrea_eadu@yahoo.com)
19. oti71 oti1971@yahoo.com
20.domnica_l ( domnica_l@yahoo.com)
21. Andra71(florux22@yahoo.com)
22.ramy001 (ramy_simion@yahoo.com)
23. mihavesa (mihavesa@yahoo.com)
24.bibilica ( bianca_antonela@yahoo.com)
25.mihaady80(mihaady80@yahoo.com)
26.gama (contgama@yahoo.com)
27. andruski (andruschi@yahoo.com)
28. ion_c (ion_sabina@yahoo.com)
29. ochiad
30.alexa_balaj (alexa_balaj@yahoo.com)
31.trupceam (trupceam@yahoo.com)
32.barbirorodi ( diana_barbalata2003@yahoo.com )
33. lumi78
34. sabiana
35 zsuzsmo (zatyizs@yahoo.com)
36. d_valah (d_valah@yahoo.com)



#153101 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 04 December 2007 - 04:06 PM in Arhiva

Vezi postareamalabs, la Dec 4 2007, 03:48 PM, a spus:

Vezi postareacontasoft, la Dec 4 2007, 03:33 PM, a spus:

Vezi postareamihavesa, la Dec 4 2007, 05:23 PM, a spus:

87. Cum se impozitează, incepând cu 1 ianuarie 2008, veniturile bănești din agricultură obtinute prin valorificarea produselor vândute către unitati specializate pentru colectare, unitați de procesare industriala sau catre alte unitați pentru utilizare ca atare
a) prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, impozitul fiind final;
b) prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net;
c) prin aplicarea cotei de 1% asupra venitului brut;
d) nu este venit impozabil;
e) se impoziteaza pe norme de venit;
f) prin aplicarea cotei de 10%, impozitul fiind final

este a, nu e) cum am mai gasit.
vreau sa-ti multumesc ca ne atragi atentia aspupra unor intrebari cu raspunsuri gresite(presupun ca te astepti la un dar ...)

art 74.CF s-a modificat prin OUG 106/2007. nu doresc sa intram in polemica dar data fiind o intrebare care se refera in mod expres la anul 2008 cred ca se cere a se respecta CF valabil 2008.


Citat din CF valabil 2008 art. 74
(4) In cazul contribuabililor care realizeaza venituri banesti din agricultura, potrivit prevederilor art. 71 lit. d), prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare, impozitul se calculeaza prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, incepand cu data de 1 ianuarie 2009, impozitul fiind final.@

Asta nu inseamna ca e 0 impozitul?

Codul fiscal:
Calculul și plata impozitului aferent veniturilor din activități agricole (pentru 2008)
ART. 74
(4) În cazul contribuabililor care realizează venituri bănești din agricultură, potrivit prevederilor art. 71 lit. d), prin valorificarea produselor vândute către unități specializate pentru colectare, unități de procesare industrială sau către alte unități pentru utilizare ca atare, impozitul se calculează prin reținere la sursă prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, începând cu data de 1 ianuarie 2008, impozitul fiind final.

Norme metodologice: actualizate cu - Hotărârea Guvernului nr. 1195/2007.

149^1. Termenul de virare a impozitului reținut, potrivit prevederilor art. 74 alin. (4) este până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reținut.

cred ca e 2% ----- a)



#152975 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 04 December 2007 - 11:24 AM in Arhiva

Vezi postareamirela 13, la Dec 4 2007, 10:42 AM, a spus:

35. O persoană parțial impozabilă, înregistrată în scopuri de TVA în România, conform art. 153 din Codul fiscal, beneficiază în cursul anului 2007 de servicii constând în lucrări de demolare a unui bun imobil. Prestatorul serviciilor este o persoană impozabilă, înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal. Este obligat prestatorul să aplice taxarea inversă din punct de vedere al TVA pentru serviciile prestate?
a) da, pentru că atât prestatorul cât și beneficiarul sunt înregistrați în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal;
b) da, pentru că serviciile de demolare a unui bun imobil sunt întotdeauna supuse taxării inverse;
c) nu, pentru că beneficiarul nu este o persoană impozabilă în întregime;
d) nu, pentru că serviciile de demolare a unui bun imobil nu se încadrează în categoria serviciilor pentru care se aplică taxarea inversă;
e) nu, pentru că aplicarea taxării inverse este opțională;
f) nu, pentru că obligația privind aplicarea taxării inverse îi revine numai beneficiarului

a)

taxare inversă. Art 160 (82) din Norme
82. (1) CondiŃia obligatorie prevăzută la art. 160 alin. (1) din Codul fiscal, pentru aplicarea măsurilor
de simplificare, respectiv a taxării inverse, este că atât furnizorul/prestatorul, cât si beneficiarul să fie
persoane înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, si operaŃiunea în cauză să fie
taxabilă.
(7) Persoanele impozabile cu regim mixt care sunt beneficiari ai unor achiziŃii supuse taxării inverse,
conform art. 160 din Codul fiscal, vor deduce taxa în decontul de taxă în limitele si în condiŃiile stabilite
la art. 145, 146, 147 si 147^1 din Codul fiscal.



#152957 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 04 December 2007 - 10:51 AM in Arhiva

Vezi postareaiulie012006, la Dec 4 2007, 10:28 AM, a spus:

Ce parere aveti, cum e de fapt?

Art. 107 1: Prin excepție de la prevederile art. 109 alin. (2) și (3), dacă în cursul unui an fiscal o microîntreprindere realizează venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanță și management în veniturile totale este de peste 50% inclusiv, aceasta va plăti impozit pe profit luând în calcul veniturile și cheltuielile realizate de la începutul anului fiscal, fără posibilitatea de a mai beneficia pentru perioada următoare de prevederile prezentului titlu. Calculul și plata impozitului pe profit se efectuează începând cu trimestrul în care s-a depășit oricare dintre limitele prevăzute în acest articol, fără a se datora majorări de întârziere. La determinarea impozitului pe profit datorat se scad plățile reprezentând impozitul pe veniturile microîntreprinderilor efectuate în cursul anului fiscal.

Art. 109(3)(3)În cazul în care, în cursul anului fiscal, una dintre condițiile impuse nu mai este îndeplinită, microîntreprinderea are obligația de a păstra pentru anul fiscal respectiv regimul de impozitare pentru care a optat, fără posibilitatea de a beneficia pentru perioada următoare de prevederile prezentului titlu, chiar dacă ulterior îndeplinește condițiile prevăzute la art. 103.

Nu mai inteleg nimic. Stiam ca treaba ca ramane platitor pe ven microintreprinderilo in anul in care depaseste era valabila pt 2006, iar in 2007 devine platitor de imp peprofit de cand depaseste 100000 euro.
Cu toate astea ma intrebam de ce face referire in Codul fiscal doar la conditia de 100000 euro.

Daca stie cineva sa imi spuna si mie.
Mersi

E putin intors: 109 reglementeaza iar 107 detaliaza (instituie exceptia).



#152938 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de d_valah on 04 December 2007 - 10:14 AM in Arhiva

Uite Regulamentul Cod Vamal act. la 12.10.2007. L-a postat cineva pe la inceputul nebuniei asteia!

Fisiere atasate





Cometa SQL