Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Zzuper's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Zzuper's Content

There have been 117 items by Zzuper (Search limited from 21-November 07)



Sort by                Order  

#244496 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de Zzuper on 15 September 2011 - 10:53 AM in Contabilitate I.I.

SIncer, eu ma refeream la cele eliberate de mine, dar intrebarea e buna si pentru achizitii. ;)



#244407 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de Zzuper on 12 September 2011 - 09:35 AM in Contabilitate I.I.

Am inteles, sa traiti! ;)



#244363 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de Zzuper on 10 September 2011 - 05:26 PM in Contabilitate I.I.

Mai oameni buni, chiar nu se intelege ce intreb eu? E cat se poate de simpla intrebarea:

Avem textul din lege, dat de Dana42 si pe care-l stiam si eu:
..."Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată." De aici se intelege ca in RJIP sumele se trec fara TVA.

In RJIP se trec numai chitantele, bonurile fiscale sau incasarile prin banca (niciodata facturile). TOATE acestea au in ele (daca pot sa spun asa) TVA. Singurele care au rubrica de valoare fara TVA sunt tocmai facturile, care nu se trec in RJIP.

Concluzia?!

Lao Mayer



#244285 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de Zzuper on 07 September 2011 - 03:15 PM in Contabilitate I.I.

Altcineva?



#244168 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de Zzuper on 02 September 2011 - 02:18 PM in Contabilitate I.I.

Se pare ca nu am fost destul de clar.
Stiu ca trec fara TVA, dar chitanta are suma cu TVA, ceea ce ar face sa nu mai "bata" cu inscrierea din RJIP.

Tind sa cred ca tot la chitante voi face referire in continuare chiar si in situatia descrisa mai sus, dar vreau sa fiu sigur.

Multumesc.



#244162 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de Zzuper on 02 September 2011 - 12:36 PM in Contabilitate I.I.

Salutare tuturor!

As avea o mica nelamurire. De la 1 septembrie 2011 am trecut de la neplatitor de TVA la platitor. Daca pana acum treceam sumele cu tot cu TVA in RJIP, acum le voi trece fara TVA, asta o stiu.

Nelamurirea mea este urmatoarea: stiind ca in RJIP se face referire la chitante si aceastea avand trecuta pe ele cu TVA cu tot, ramane ca eu sa completez in RJIP suma fara TVA? Sau fac referire la factura? (desi ma indoiesc de ultima varianta).



#243626 Cheltuieli I.I.

Postat de Zzuper on 08 August 2011 - 12:23 PM in Contabilitate I.I.

Marfa nu o achitati cumva? Cash, prin OP, prin BO? Cum sa nu o treceti in RJIP?! Orice plata pe care o faceti pe marfa achizitionata in privinta revanzarii o treceti in RJIP.



#230642 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 30 August 2010 - 11:29 AM in Arhiva

Am sa "sap" mai adanc si am sa revin. Nu ma pronunt in totalitate pana nu sunt sigur 100% pe ceea ce spun. ;) Sincer, mie mi-ar conveni mai mult partea pe care o invoca ei, cu 31,3%, decat 10,5% din venitul meu net.

Mica mea dilema este ca nefiind angajat nicaieri, cred ca in mod normal as plati 31,3% din 1/4 salariu mediu, adica acelasi procent ca si cand as fi angajat undeva (si partea angajatorului si partea angajatului).



#230637 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 30 August 2010 - 10:50 AM in Arhiva

Craiova, Dolj. De ce nu ar fi adevarat? Eu aveam nevoie doar de o confirmare ca OUG 58 se aplica numai celor incadrati la norma de venit.



#230629 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 30 August 2010 - 10:20 AM in Arhiva

Vezi postareaZzuper, la Aug 27 2010, 10:34 PM, a spus:

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 06:35 PM, a spus:

Vezi postareaZzuper, la Aug 27 2010, 05:28 PM, a spus:

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?

venituri totale lunare - cheltuiele totale lunare (deductibile) = venitul net
venitul net * 10,5% = contribuția la CAS

Trebuie precizat dacă contribuția se rotunjește la leu întreg - în cazul firmelor aceasta este regulă și cred că și în acest caz se aplică (în orice caz eu am rotunjit).

Teoretic, o Î.I. ar putea să fie impusă și la norma de venit (cu trei condiții: 1. dacă nu are angajați; 2. se încadrează în nomenclatorul de activități pentru care este prevăzută impozitarea la norma de venit; 3. a optat pentru acest regim de impozitare). Caz în care venitul net lunar se determină prin împărțirea normei de venit anuale la 12 luni.

Luni am sa ma duc la Casa de Pensii si am sa ma informez personal, apoi revin cu informatia aici. Daca e asa cum spuneti, inseamna sa-i imbogatesc pe astia. :(

Am fost si am intrebat. Pentru cei in sistem real, nu se aplica OUG 58/2010, ci se merge pe acelasi mod de calcul ca si pana acum. 31,3% din suma declarata, dar nu mai mica de 1/4 din salariul mediu brut. Partea interesanta este ca mi s-a spus ca nu voi fi obligat sa platesc retroactiv pentru anul 2009 (pt care nu am platit), ci voi plati o amenda de 300 ron. Pai in cazul asta, n-as mai incheia nici un contract.



#230565 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 27 August 2010 - 09:34 PM in Arhiva

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 06:35 PM, a spus:

Vezi postareaZzuper, la Aug 27 2010, 05:28 PM, a spus:

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?

venituri totale lunare - cheltuiele totale lunare (deductibile) = venitul net
venitul net * 10,5% = contribuția la CAS

Trebuie precizat dacă contribuția se rotunjește la leu întreg - în cazul firmelor aceasta este regulă și cred că și în acest caz se aplică (în orice caz eu am rotunjit).

Teoretic, o Î.I. ar putea să fie impusă și la norma de venit (cu trei condiții: 1. dacă nu are angajați; 2. se încadrează în nomenclatorul de activități pentru care este prevăzută impozitarea la norma de venit; 3. a optat pentru acest regim de impozitare). Caz în care venitul net lunar se determină prin împărțirea normei de venit anuale la 12 luni.

Luni am sa ma duc la Casa de Pensii si am sa ma informez personal, apoi revin cu informatia aici. Daca e asa cum spuneti, inseamna sa-i imbogatesc pe astia. :(



#230553 PFA vs. II

Postat de Zzuper on 27 August 2010 - 04:29 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare I.I.

Singura diferenta este ca II poate face angajari, pe cand PFA nu. Atat.



#230552 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 27 August 2010 - 04:28 PM in Arhiva

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?



#229518 Factura + bon fiscal

Postat de Zzuper on 06 August 2010 - 09:53 PM in Arhiva

Din cate stiu eu, atunci cand plata sa face prin POS si se elibereaza factura, NU se mai elibereaza si bon fiscal. Factura si bonul din POS sunt de-ajuns. Gresesc?



#229517 Produsele A+B+C compun oferta X

Postat de Zzuper on 06 August 2010 - 09:49 PM in Arhiva

Multumesc pt raspuns. Cu alte cuvinte, din punctul meu de vedere, mai bine stau in banca mea si facturez fiecare produs in parte.



#229193 Produsele A+B+C compun oferta X

Postat de Zzuper on 01 August 2010 - 09:00 PM in Arhiva

Chiar nimeni nu stie?



#228942 Produsele A+B+C compun oferta X

Postat de Zzuper on 27 July 2010 - 03:24 PM in Arhiva

Salutare tuturor!

Am o mica dilema, daca m-ati putea ajuta. Ofer spre vanzare pachete pentru schimbul de ulei auto: toate filtrele (3 sau 4 bucati), ulei si transport gratuit. Pana acum facturam toate produsele separat, dar as vrea totusi, daca nu e prea mare bataia de cap, ca pe factura sa apara ceva de genul "KIT FILTRE & ULEI CHEVROLET AVEO/KALOS".

Ce acte trebuie sa fac? NIR-urile cum le completez? Pe fiecare produs in parte sau per total?

Nu e neaparat nevoie sa fac asta, dar ar fi mai profi.



#228940 neclaritate cu privire la regimul juridic PFA

Postat de Zzuper on 27 July 2010 - 02:48 PM in Arhiva

Din punctul meu de vedere, nu e o optiune sanatoasa pt buzunar. La sume de peste 5000 ron comisioanele sunt neglijabile, cel putin la banca unde am eu contul deschis. Unde mai punem ca nu merita efortul dovedirii legalitatii in fata organelor de control, pt cazul in care folosim chitanta.



#228891 neclaritate cu privire la regimul juridic PFA

Postat de Zzuper on 26 July 2010 - 04:14 PM in Arhiva

PFA/I.I. NU au personalitate juridica, asta e clar, cel putin in momentul de fata.

Cred ca daca s-ar modifica ceva in lege, ne-ar cere sa venim la ONRC sa schimbam Nr. Reg. Com, care acum incepe cu F../.../... in J../../....

Nu ar fi mai simplu sa se achite prin banca ce e peste 5000 ron?



#228822 PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

Postat de Zzuper on 24 July 2010 - 08:41 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Contabilitate in partida simpla nu poti avea decat la PFA/I.I., nu la SRL.

Daca asta cauti, raspunsul e simplu: iti faci PFA sau I.I. (Intreprindere Individuala). Eu as merge pe ultima pentru ca poti angaja alte persoane, daca vei avea nevoie vreodata.

Platitor sau nu de TVA, asta numai tu o stii. Daca lucrezi cu SRL-uri e bine sa fii platitor de TVA, pentru ca ei sa si-o poata deduce. Altfel risti sa-i pierzi incet-incet.

Daca majoritatea clientilor tai sunt persoane fizice sau SRL-uri neplatitoare de TVA, atunci si tu ar fi bine sa fii neplatitor de TVA.



#228643 Inregistrare la cheltuieli bonuri de casa

Postat de Zzuper on 21 July 2010 - 08:49 AM in Arhiva

Stati putin ca eu nu inteleg. Trebuie facut NIR si pt bonul de casa?! Adica eu cumpar sapun lichid pentru uzul in magazin, la chiuveta, trebuie sa-i fac NIR?! E prima oara cand aud asta.

Stiam ca NIR se face numai facturilor.

Si inca o chestie: este cumva obligatoriu sa se faca NIR-uri in cazul PFA sau I.I.? Eu le fac, dar citisem la un moment dat ca nu ar fi obligatorii.



#227611 casa de marcat sau chitantier?

Postat de Zzuper on 30 June 2010 - 04:06 PM in CASA DE MARCAT

Vezi postareadze, la Jun 30 2010, 01:45 PM, a spus:

de ce am nevoie de contract pt o operatie care dureaza 30 min? eu srl facturez si emit chitanta catre pfa ca urmare a efectuarii unei manopere pe x mp. stiam ca e necesar un contract atunci cand se factureaza pe prestari servicii si in contract se detaliaza operatiunile si costul lor. sa_mi explice si mie cineva. multumesc

ps cu atat mai mult cu cat banii au fost deja incasati in numerar. din ce stiu eu contractul e o forma care asigura ambele parti ca se respecta ceea ce s_a vbit. ce rost are sa fac contract daca manopera a fost deja platita. daca fac contract trebe si proces verbal predare primire. astept raspuns si multumesc inca o data pt promptitudine.

Da, corect! Daca e o singura operatiune, fara repetitie, nu e nevoie de contract. Nici nu am spus ca ar fi obligatoriu, ci doar ca era bine. ;)


Florin, eu am confirmat ceea ce ai spus si tu, ca poate emite factura si chitanta, doar ca nu ca urmare a ceea ce ai scris tu (PFA=persoana juridica), pentru ca PFA NU ESTE persoana juridica. ;) Atat!



#227593 casa de marcat sau chitantier?

Postat de Zzuper on 30 June 2010 - 12:16 PM in CASA DE MARCAT

Vezi postareaFlorin_76, la Jun 26 2010, 04:14 PM, a spus:

da, deoarece pfa e persoana juridica.


Esti sigur?

@dze: puteti emite factura si chitanta catre PFA (sau I.I. - Intreprindere Individuala), dar nu pentru motivul invocat de Florin_76. ;) Ideal ar fi sa existe si un contract intre cele 2 parti.



#226803 intrebare despre discount evidentiat in NIR

Postat de Zzuper on 10 June 2010 - 03:41 PM in Arhiva

E vorba de comert cu amanuntul. Asta ar insemna sa fac si cate 2-3 NIR-uri pentru o factura de intrare?

Nici macar nu stiu daca este obligatoriu sa fac NIR-uri, avand in vedere ca sunt Intreprindere Individuala. Eu le tin pentru ca mi-e mie oarecum mai usor, dar parca stiu ca nu sunt obligat.



#226779 intrebare despre discount evidentiat in NIR

Postat de Zzuper on 10 June 2010 - 07:00 AM in Arhiva

Multumesc pentru raspunsuri. Acum alta dilema, de care uitasem initial.

Sa zicem ca primesc 3 produse A de acelasi fel, cu acelasi pret de intrare, dar 2 dintre ele le vand la pretul X si pe celalalt la pretul Y. In cazul asta ce pret trec in NIR la iesire?




Cometa SQL