Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
kangoo's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


kangoo's Content

There have been 22 items by kangoo (Search limited from 15-November 07)


Sort by                Order  

#210046 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de kangoo on 02 September 2009 - 09:48 AM in Arhiva

Buna,

Deci, in cazul in care se ofera servicii catre pesoane fizice (foto-video) dar incasarile se fac in integralitate prin banca (OP, foaie de varsamant) mai e nevoie casa de marcat ?
Art. 1. - (1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Daca as utiliza casa de marcat as dubla actele care justifica o incasare (iar bon fiscal nu pot emite fiindca, casieria-i goala) ceea ce nu ar fi corect.
Si atunci... cu casa de marcat sau fara casa de marcat ?

Multumesc.

PS.Legea spune sa folosesc casa si nu sa detin una ;)



#196473 soft conta autorizat ?

Postat de kangoo on 10 March 2009 - 11:23 PM in Arhiva

Va multumesc mult



#196103 soft conta autorizat ?

Postat de kangoo on 06 March 2009 - 01:52 PM in Arhiva

Merci.
Acuma, daca cineva tot doreste, si stie, poate modifica un numar de factura ca-i permite programul ca nu.
Ma refeream mai degraba la situatia in care pentru a putea utiliza o aplicatie de facturare (fie si proprie) e nevoie ca acesta sa fie certificata (autorizata, etc.) de un oragnism national/insititutie (finante , ceccar) etc. in sensul ca aplicatia trebuie pusa pe un CD si trimisa spre verificare/certificare, sau ceva asemanator .



#196063 soft conta autorizat ?

Postat de kangoo on 06 March 2009 - 11:38 AM in Arhiva

Multumesc. Si care ar fi actul normativ care cere certificarea/autorizarea programele de întocmit facturi ?



#196054 soft conta autorizat ?

Postat de kangoo on 06 March 2009 - 11:03 AM in Arhiva

Buna tuturor,

M-ar interesa sa stiu daca exista si-n cazul aplicatiilor de contabilitate (+facturare ) necesitatea certificarii/omologarii aplicatiei in cazul in care emit facturi (+alte documente) pe hartie.
Stiu ca pentru emiterea in format electronic exista (L260/2007) dar pentru cazul emiterii pe hartie nu am gasit (inca).
Va multumesc mult.

PS. Sper ca am postat la sectiunea corecta .



#189397 Urgent (va rog mult). Transport intracomunitar sau international.

Postat de kangoo on 12 December 2008 - 09:45 AM in Arhiva

Vezi postareaprimavera, la Dec 1 2008, 07:04 PM, a spus:

multumesc pentru explicatii.da, mi se par verosimile..
si totusi daca vor sa incurajeze exportul ar trebui sa gaseasca o solutie de ajutor..ma refer la legiuitori

Daca se-ntocmeste contract cu vreo retea de benzinarii (sau mai multe retele, din mai multe tari UE, in functie de tarile in care se transporta mai mult) atunci, ma gandesc ca benzina/motorina se poate alimenta pe baza de card, fara numerar si firmele respective factureaza combustibilii la intervalele de timp stabilite prin contract. Conosc ca-n Romania firmele care se respecta asa procedeaza (vezi cele cu retele de distributie) si nu fac deconturi cu "N" bonuri de carburanti.
Poate mai vin si altii cu solutii.



#181042 Hotararea 93/2008

Postat de kangoo on 24 August 2008 - 05:44 PM in Arhiva

Buna tuturor,

Stiti de Hotararea 93/2008 ? Nu apare pe site-ul CECCAR-ului http://www.ceccar.ro/?P=A160 (nici http://www.ceccar.ro/?P=F12 ) dar am gasit-o aici:
http://www.avocatnet.ro/content/articles?id=12266 (si anexe http://www.avocatnet.ro/UserFiles/articleF...ab_06201425.htm )

Conform acestei hotarari cotizatia de stagiu (colectiv) (fara cursurile obligatorii) e de 150 EURO :frusty: !!! fata de 100 lei (ambele calculate pe AN!) cat era pana in prezent. Eu deja o platii in prima jumatate a anului (pana in 30 iunie asa cum mi s-a spus de conducerea CECCAR-ului) pe cea de 100 lei si am inceput stagiul in 2006 (mai am de predat lucrarea pe ultimul semestru - 200 ore).
Se aplica retroativ ?????

Multumesc.

PS. Nu e trecut nici de cat de splica, nici nimic.



#176155 PFA vs. II

Postat de kangoo on 25 June 2008 - 07:14 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare I.I.

Vezi postareaClaudiuG, la Jun 23 2008, 10:08 PM, a spus:

Vezi postareakangoo, la Jun 23 2008, 08:53 PM, a spus:

Doar o intrebare referitor la diferenta dintre PFA si II (intreprindere individuala) : singura diferenta dinrtre acestea ar fi aceea ca Intreprinderea individuala poate angaja personal ce poate presta activitatea pentru care a primit autorizatie (utila intr-o intreprindere/relatie de tip mester-ucenic) spre deosebire de PFA care nu poate angaja decat persoana in alt domeniu si nu acela pentru care a fost autorizata ? Eu cel putin asa am ingeles din OU 44. Mai exista si alta legislatie specifica Inreprinderilor individuale (adica ce se refera NUMAI la II) ?
Va multumesc.

PFA, din cate stiu, nu poate face nici un fel de angajari, si,da, cam asta ar fi singura diferenta dintre PFA si II. Eu mi-am facut I.I. de o saptamana.

Multumesc.



#175919 Contabilitatea in UE

Postat de kangoo on 23 June 2008 - 08:00 PM in Arhiva

Buna ziua,

M-ar interesa sa stiu daca m-ati putea ajuta va rog, cu niste link-uri sau alte surse de informare privind legislatia europeana (UE) in domeniul contabilitatii , fiind interesat in principal de drepul de a practica contabilitatea, conditii , etc... Prin legislatie ma refer inclusiv la actele cu de tip recomandare din partea CE si alte acte emise, de orice natura, pe probleme de practica a contabilitatii in statele membre UE.
Va multumesc.



#175918 PFA vs. II

Postat de kangoo on 23 June 2008 - 07:53 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare I.I.

Doar o intrebare referitor la diferenta dintre PFA si II (intreprindere individuala) : singura diferenta dinrtre acestea ar fi aceea ca Intreprinderea individuala poate angaja personal ce poate presta activitatea pentru care a primit autorizatie (utila intr-o intreprindere/relatie de tip mester-ucenic) spre deosebire de PFA care nu poate angaja decat persoana in alt domeniu si nu acela pentru care a fost autorizata ? Eu cel putin asa am ingeles din OU 44. Mai exista si alta legislatie specifica Inreprinderilor individuale (adica ce se refera NUMAI la II) ?
Va multumesc.



#119159 Taxare inversa

Postat de kangoo on 31 January 2007 - 04:43 PM in Arhiva

....si in care document justificativ este inscrisa suma din inregistrarea 4426=4427, pentru ca nu-i asa, in contabilitate inregistrarile se fac pe baza unui document justificativ ?
Multumesc mult.



#119149 Taxare inversa

Postat de kangoo on 31 January 2007 - 04:28 PM in Arhiva

Multumesc pentru raspuns. Acesta inseamna sa nu-i platesc furnizorului TVA-ul din factura, ramamand astfel cu sold ? Acesta deja a colectat si a virat la stat TVA-ul de plata.
Art.160 din Codul Fiscal este cel rezultat in urma modificarii acestuia prin Legea 580/2006 aparuta parca pe undeva prin august. Dar aplicarea se face de la data aparitiei in monitor sau de la 01.01.2007 ? Sau gresesc eu complet ? :lostit (13): Nu am inteles de ce acesta prevedere (art.160) nu a aparut la capitolul TVA din CF. Credeam ca tot ce tine de TVA apare la acel Titlu, VI parca. :pullhair:
Multumesc inca odata.

PS. Care este logica inregistrarii 4426=4427 ? Ce castiga sau pierde firma, ce castiga sau pierde statul, CE DE se face acesta inregistrare (inafara faptului ca genereaza rulaj) ?



#119075 Taxare inversa

Postat de kangoo on 31 January 2007 - 09:29 AM in Arhiva

Vezi postareaAnton KOVACS, la Jan 23 2007, 08:24 AM, a spus:

(3) Pe facturile emise pentru livrările de bunuri prevăzute la alin. (2) furnizorii sunt obligați să înscrie mențiunea "taxare inversă", fără să înscrie taxa aferentă. Pe facturile primite de la furnizori, beneficiarii vor înscrie taxa aferentă, pe care o evidențiază atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă în decontul de taxă. Pentru operațiunile supuse măsurilor de simplificare nu se face plata taxei între furnizor și beneficiar.

In concluzie, daca CF spune ca "au obligatia' nu mai este loc de optat.
Buna ziua,

Referitor la alineatul 3, dar daca pe factura de la furnizor apare taxa (TVA) inscrisa si nu e trecuta mentiunea taxare inversa ? Ambele firme sunt inregistrate in scopuri TVA, (platitoare de TVA), fiind vorba de operatiuni derulate in perioada 2005-2006 (contructii-montaj la un sediu - lucrari efectuate la renovarea si repararatiile capitale aduse unei cladiri).
Cine poate fi facut responsabil in acest caz ? Clientul - care a inregistrat factura asa cum a primit-o -care a dedus TVA-ul, furnizorul, care probabil a colectat TVA-ul ? Ce pierde (sau castiga) statul daca nu s-a aplicat taxarea inversa ?

Va multumesc mult.

PS. Sunt total de acord cu robertantal



#111600 Bilant de inchidere ?

Postat de kangoo on 10 December 2006 - 03:31 PM in Arhiva

Buna tuturor,

Va rog sa ma scuzati daca cumva problema mea a mai aparul si pe alte topic-uri dar am cautat dupa expresia "biland de inchidere" pe acest forum (si nici pe Google) nu am gasit nimic.
M-ar interesa sa stiu in cazul in care o societate comerciala isi inceteaza activitatea (si este radiata din registrul comertului) cum se intocmeste BILNATUL DE INCHIDERE si anume:
1. pe baza carui act normativ ?
2. sub ce forma (exista un formular tipizat ? exista un program furnizat de ministerul finantelor ?)?
3. Sub ce forma se inchid conturile contabile (monografia contabila, stiut fiind faptul ca , conturile din clasa 8 sunt conturi inafata bilantului, deci nu se debiteaza sau se crediteaza cu alte conturi.)?
4. alte aspecte ce trebuiesc luate in considerare (alte formulare ce trebuiesc completate, situatii ce trebuiesc intocmite, declaratii ce trebuiesc depuse , cand si unde anume - tot asa, in baza carui act/acte normativ/-ve ?)

Va multumesc foarte mult.



#102890 Impozit nerezidenti

Postat de kangoo on 05 October 2006 - 09:24 AM in Arhiva

Buna tututor,

Am si eu o nedumerire privind impozitul datorat de nerezidenti si anume: In cazul unei persoane fizice straine nerezidente (italiana)ce detine spre exemplu actiuni/parti sociale la o firma din Romania sau are un depozit bancar, sau obligatiuni la o firma.banca romana, pentru venitul (de, sa zicem 1000 RON) va datora impozit (16%) pentru dividende/dobanzi, etc. calculat astfel: 1000 x 16% = 160 => rest plata catre PF straina 840 RON iar restul de 160 va fi varsat la stat de firma sau banca ? Sau PF va incasa 1000 si va avea obligatia sa plateasca cei 160 la statul roman ?
MAI EXISTA SI ALTE ASPECTE CE TREBUIESC LUATE IN CONSIDERARE (EX. ALTE RETINERI SAU SCUTIRI ???).

Va multumesc mult.



#102887 docum. necesare evidentei mijl. fixe

Postat de kangoo on 05 October 2006 - 08:56 AM in Arhiva

Buna tuturor,

As avea mult nevoie de ajutor privind mijloacele fixe si obiectele de inventar si anume, are ar fi exact, toate formularele ce evidentiaza (ce acte/formulare se intocmesc EXACT la):
1. intrarea acestora in societate in functie de modalitatea de intrare(cumparare, aport, donatie ,etc...???)???,
2. amortizarea si utilizarea acestora, (fise, procese verbale de evaluare, reevaluare, trecerea mijloacelor fixe la obiecte de inventar ca urmare a modificarii legislatiei-majorare valoare, etc.)
3. iesirea acestora in functie de fiecare modalitate (vanzare, casare, donatie, etc...)
Precum si modalitatile permise azi, privind amortizarea: amortizare liniara, amortizare degresiva, amortizare degresiva cu coef.de uzura morala, amortizare accelerata, precum si nivelul de deductibilitate in toate cazurile posibile (utilizare la 100%, inchiriere, leasing, utilizare partiala - nu la intreaga capacitate a mijlocului fix de ex....etc...).
Care ar fi exact legile actuale care reglementeaza regimul mijloacelor fixe, amortizarea mijloaelor fixe, regimul obiectelor de inventar.

Va multumesc foarte mult.



#93036 probleme stagiari an 1

Postat de kangoo on 11 July 2006 - 11:14 AM in Arhiva

Buna,
As dori si eu informatiile de pe CD daca este posibil.
Adresa mea este vfp5@lycos.com
Va multumesc anticipat.



#90696 Mod completare documente

Postat de kangoo on 27 June 2006 - 10:30 AM in Arhiva

Buna ziua,

Dar daca de exemplu o firma intocmeste facturile pe care si le listeaza la imprimanta iar numarul intern al facturilor (nu cel dat de tipografie care cu serie cu tot nu depaseste 15 caractere alfanumerice) folosesc un sir de 20 de caractere (programul Expert 4, Expert X5, NeoCont permit acest lucru) - nu conteaza din ce considerente - firma ce va primi marfa impreuna cu factura ce o insoteste ce va face? Daca nu va avea acelasi soft (majoritatea permitand doar 10-12 caractere) va fi nevoita sa introduca doar partial numarul intern (caz in care nu va coincide in totalitate cu acesta!) sau sa introduca numarul printat de tipografie, dar acesta din cate am inteles nu e legal?! Jurnalul de cumparari al acestei firme cum va arata?

Va multumesc mult.



#89500 Mod completare documente

Postat de kangoo on 21 June 2006 - 04:16 PM in Arhiva

Buna ziua,

Am o nedumerire in privinta intocmirii de facturi cu ajutorul unei imprimante laser.
Saptamana trecuta cumparand o imprimanta de la un magazin de calculatoare vanzatorul mi-a intocmit o factura, si desigur si chitanta pentru plata acesteia. Factura era listata pe un formular tipizat comandat de la tipografie cu toate rubricile corespunzatoare. Pana aici nimic neobisnuit. Vanzatorul a listat factura (pe imprimanta laser) in 3 (trei) exemplare dar !!! fiecare exemplar era de culoare albastra si cu numere diferite - mai exact consecutive - (cu exceptia numarului intern de factura care era acelasi pe toate cele trei exemplare) :shock: .
Am observat acest lucru in momentul in care le-am semnat fireste, pe fiecare exemplar separat. Pe chitanta figureaza cum ca as fi achitat factura ... si aici este trecut numarul intern. L-am intrebat pe vanzator de ce facturile nu au acelasi numar si mi-a spus ca asa e legal daca listeaza pe imprimate destinate imprimantelor laser/jet de cerneala. Din discutiile de pe forum nu am intalnit inca nimic asemanator.
E intr-adevar legal !? :-k Sau nu !? In caz ca da e bine ca in Jurnalul de Vanzari sa figureze numarul intern si nu cel imprimat de tipografie?

Va multumesc mult.



#87894 Mod completare documente

Postat de kangoo on 13 June 2006 - 09:15 AM in Arhiva

Va multumesc mult pentru raspunsuri.
In privinta primei intrebari (cea privind numarul de factura tiparit sau scris "de mana") m-am lamurit. Am inteles ca nu e nici o problema folosirea unui numar intern, cel putin in cazul facturilor emise (catre clienti).
Dar ar mai fi o problema :?: : In cazul facturilor furnizor e permisa utilizarea unui numar intern (inscris eventual cu un pix pe exemplarul original) pe care-l trecem si in scadentar?
In ambele cazuri (facturi de furnizori si clienti), in Jurnalul de Vanzari, Jurnalul de Cumparari, Registru jurnal, Fise de cont, Fise de magazie, etc. e permisa utilizarea numai a numarului intern, fara operarea in programul de contab. a celui unic imprimat de tipografie (la fel, conform carui act normativ)?

Va multumesc inca o data.



#87397 Mod completare documente

Postat de kangoo on 09 June 2006 - 11:39 AM in Arhiva

Buna ziua,

M-ar interesa mult sa stiu daca pe facturile fiscale la rubrica Nr.facturii......... este obligatoriu (conform carui act normativ) rescrierea numarului de regim special inca o data (cel imprimat de tipografie) sau e permisa utilizarea unui numar intern.
Pornind tot de aici, in Jurnalul de Vanzari, Jurnalul de Cumparari, Registru jurnal, Fise de cont, Fise de magazie, etc. e permisa utilizarea numai a numarului intern, fara operarea in programul de contab. a celui unic imprimat de tipografie (la fel, conform carui act normativ).

Va multumesc foarte mult.



#86456 stagiu an 1

Postat de kangoo on 02 June 2006 - 08:45 PM in Arhiva

Buna,

Daca va rog imi poate spune cineva daca in cazul stagiului colectiv pentru lucrari e stabilit un numar pe pagini pe fiecare tema in parte dat fiind faptul ca sunt teme care cer si studii de caz iar eu nu prea am tangenta in activitatea practica - cel putin pana acum - cu auditul, expertiza contabila sau evaluarea si cam ce anume exact ar trebui sa contina si celelate lucrari (eventual daca mi-ati putea trimite de exemplu un cuprins pe capitole sau subpuncte pentru lucrarile din anul I de stagiu ar fi super - e-mail: vfp5@lycos.com ), la filiala de care apartin neprimind prea multe detalii in aceasta privinta.

Va multumesc mult.
:)




Cometa SQL