Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GAMA's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GAMA's Content

There have been 637 items by GAMA (Search limited from 21-November 07)



Sort by                Order  

#268265 cerere de practica / mentor / indrumator

Postat de GAMA on 29 April 2015 - 01:56 PM in Practica in domeniul contabil

Vezi postareaalex17, la 07 April 2015 - 04:09 PM, a spus:

Buna ziua. Anul asta m-am decis si eu sa dau examenul la CECCAR. De 3 ani ma tot chinui sa fac experienta in domeniu dar nimeni nu iti ofera aceasta sansa. Cred ca este aproape imposibil sa iei acest examen daca nu ai lucrat in contabilitate. Am terminat si liceul si facultatea cu profil economic. Daca e cineva disponibil din Brasov, as fi foarte recunoscator.
Va multumesc.
Daca nu ai gasit nimic pina acum,trimite-mi un mail si stabilim o intalnire



#251299 Cheltuieli PFA fara venituri

Postat de GAMA on 07 December 2012 - 09:44 PM in Arhiva

Vezi postareaAlexG., la 07 December 2012 - 10:55 AM, a spus:

Mersi pentru raspuns.

La punctul 1 daca platesc acel impozit dar eu nu realizez veniturile estimate, imi pot recupera banii platiti?
La punctul 3 stiti exact ce suma trebuie platita pentru a inchide PFA-ul?
La punctul 4 imi puteti da mai multe detalii in legatura cu taxele ce trebuiesc platite si ce nu trebuie platit in caz ca sunt angajat? aceste taxe se platesc lunar sau anual
1.Daca nu realizezi venitul net estimat,dar vei continua activitatea in anul viitor,impozitul pe venit achitat in plus se va reporta si se va deduce din impozitul pe care-l vei datora pentru anul 2013. Oricum,trebuie sa-ti estimezi cat mai bine veniturile si cheltuielile pe care le vei avea in 2013,iar in ianuarie ai obligatia sa depui o noua declaratie estimativa,pentru a ti se calcula impozitul pe baza noii declaratii si nu in functie de cea veche.
3.De curand s-au modificat taxele la Registrul Comertului(bineinteles,in sensul majorarii acestora...). Primul pas pentru desfiintarea PFA trebuie sa fie la Reg.Com,iar noua taxa este de 72 lei(de la 16 cat era inainte).
4.Daca obtii venituri de natura salariala nu trebuie sa achiti CAS,dar contributia la fondul de sanatate se plateste oricum.



#251061 decl. 394 / topic 2012

Postat de GAMA on 19 November 2012 - 03:28 PM in Arhiva

Lucrurile stau cam asa: din moment ce ai dovezi clare ca ai primit factura dupa trecerea termenului legal de raportare, vei intocmi o declaratie 394 pe septembrie (la aceasta declaratie nu exista "rectificativa",cand sunt regularizari,se depune o noua declaratie). Iar in decontul de TVA vei trece sumele aferente acelei facturi,in rd.30" Regularizari taxa dedusa",astfel incat aceasta regularizare va avea corespondenta cu declaratia 394 depusa de tine acum,dar pt.luna septembrie. Chiar daca va fi un control incrucisat, tu vei avea suma declarata si dovada ca nu esti de vina pentru primirea cu intarziere a facturii.
Singurul lucru pe care ti l-as reprosa,ar fi ca ,mai ales deoarece ai platit pe baza de proforma,deci era logic ca va urma factura fiscala,trebuia sa insisti pe langa furnizor sa-ti trimita factura fiscala(eventual,ca sa o inregistrezi la timp,poti sa o soliciti prin email,urmand ca ulterior sa-ti soseasca prin corepondenta originalul).
Pentru Mariana Serban: furnizorul nu poate face o factura storno cu o data retroactiva, dar trebuie sa o faca,pentru ca el a raportat deja factura initiala,in declaratiile lunii septembrie,deci nu si-o mai poate elimina din evidente. Pentru el,stornarea si refacturarea in noiembrie,nu-i vor influenta situatiile lunare si din punctul lui de vedere este in regula. Prin aceasta operatie,el iti sugereaza,intr-un fel,sa comiti o mica ilegalitate,sa inregistrezi numai ultima factura,in noiembrie.Dar sfatul meu este sa nu faci asa ceva.Tu nu ai nevoie de factura de storno, daca vei inregistra factura din septembrie in octombrie si vei face declaratiile asa cum ti-am spus mai sus. Daca deja au depus declaratiile pe octombrie,atunci ai o problema,pentru ca va trebui sa faci regularizarea in decontul de TVA pe noiembrie. Dar eu sper ca nu ai depus inca declaratiile.
Succes si fruntea sus! Nu esti nici primul,nici ultimul care se confrunta cu astfel de situatii.



#244581 Mai bine mai tarziu decat niciodata, mai bine de doua ori decat o singura data

Postat de GAMA on 19 September 2011 - 10:16 PM in Arhiva

[quote name='MariusRa' timestamp='1316417168' post='244559']

Stimate coleg MariusRa.Chiar nu pot sa realizez daca maninci aceeasi paine cu noi,contabilii,de vreme ce ai postat aici ca sa dai in noi si sa ne subestimezi. Ce intelegi prin expresia" fiecare contabil stie de "indicatiile" pe care le-a primit"? Si de unde ai aflat ca-citez :"Asa au facut contabilii reclama si vanzare directa acelor firme "potrivite" acreditate sa vanda certificatele." Personal sunt unul dintre contabilii care NU AU FACUT ASA!!! Si am certitudinea absoluta ca majoritatea colegilor de breasla au "prins" smecheria,ca doar mare filozofie nu este. Normal ca am achizitionat o semnatura electronica si,pe baza de imputernicire,semnam declaratiile pentru toti clientii nostri.Si i-am taxat pe toti,astfel incat ei,impreuna,au platit semnatura si actualizarea acesteia dupa 12 luni(alta magarie!!!).Astfel i-am boicotat si pe furnizorii "dedicati"-in loc de 40 de semnaturi,au vandut numai una.Deci am citit prevederile legale,ba mai mult! Chiar am inteles ce putem face,zau asa...
Poate ca suntem cu totii bulversati si dezorientati de permanentele modificari ale legislatiei fiscale. Dar nu suntem batuti in cap.
Dar problema nu este aici,problema este tot la noi,cei multi,care nu facem altceva decat sa ne supunem tuturor regulilor impuse,care nu stim sa spunem NU-sau poate ca ne este teama. Si ceea ce este cel mai grav,este ca NU SUNTEM UNITI. In loc sa ne spunem punctul de vedere acolo unde trebuie,ne dam cu parerea pe la colturi.
Concluzie: ne meritam soarta. Si inca mai putem duce.Din pacate ,cei pe care tot noi ii platim,nu fac nimic altceva decat sa scormoneasca furibund prin sertarele cu idei cretine,ca sa ne mai faca asemenea "bucurii" in continuare.Si au foarte multe astfel de sertare...



#233469 Obligativitate interfata standardizata a programelor de contabilitate

Postat de GAMA on 24 November 2010 - 01:03 AM in Arhiva

Vezi postareaMariusRa, la Nov 16 2010, 02:21 PM, a spus:

.............."Ce parere aveti despre obligarea tuturor furnizorilor de programe contabile de a implementa o interfata standard prin care TOATE programele sa poata schimba date intre ele, asigurand astfel o portabilitate a datelor de la un program la altul si indirect, o concurenta reala intre firmele de soft si de ce nu, intre firmele de contabilitate. Acel standard poate fi realizat de Ministerul Comunicatiilor in colaborare cu Ministerul de Finante, cu reprezentanti CECCAR si ai producatorilor de soft.
Raspunsuri posibile
DA
NU
Cine nu stie, nu trebuie sa voteze..."
Cine nu stie ce? :thumbup: Cine nu stie programare? Dar cine stie contabilitate poate sa voteze? Oare cine considerati ca va suporta costurile IMENSE pe care le-ar implica acest "vis" al Dumneavoastra? Nu tot contabilul? Sau poate credeti ca,pentru gloria loc,aceia care vor contribui la realizare,ne vor servi "pe tava" rezultatul muncii lor deloc usoare?De ce nu faceti si propunerea ca,acelasi onor Min.de Finante,sa oblige intr-un fel toti agentii economici sa suporta aceste costuri. Poate atunci ne vor respecta mai mult,vazand cat de important este sa faci contabilitate ca la carte si ce cheltuieli implica aceasta cerinta.
Oricum,opinia mea personala este ca asa ceva este extrem de greu de realizat,daca nu chiar o "Fata Morgana". Vedeti si opinia colegului economist (si om de IT),dannybk. Iar daca aceasta propunere ar prinde contur,cu siguranta se va petrece la fel ca in toate ocaziile in care apare un os de ros si se va intampla la fel ca in cazul unei mult mediatizate "frunze". Eu mi-as dori sa ma insel,dar perfectionarea unor soft-uri de contabilitate,care sufera cu toatele de imperfectiuni,mai mult sau mai putin grave si care ar trebui sa "cante" pe acelasi ton, ar fi un fel de carpeala. Cel mai bun lucru este cel realizat de la A la Z.Nou si care sa respecte din start toate prevederile legale.Deci,in cazul de fata,ceva imposibil de realizat in urmatorii 10 ani.Nu ma caracterizeaza pesimismul,dar eu cred sincer si cu parere de rau,ca am dreptate.
Cat despre eventuala implicare a CECCAR intr-un astfel de proiect... :laugh:
Prin urmare,cel putin deocamdata,chiar daca nu stiu decat foarte putina programare si foarte multa contabilitate,votez NU.Fara suparare,sper. :smile:



#210214 Un expert contabil angajat poate presta servici contabile pentru alta societa...

Postat de GAMA on 06 September 2009 - 12:29 AM in INFORMATII DIVERSE

bravo,vioreld
ai perfecta dreptate
lucreaza in admin.fin,tin contabilitati intr-o veselie,nu platesc impozit la stat,nici cotizatii la CECCAR,nici cursuri de pregatire profesionala continua(doar sunt pregatiti gratis,tot pe banii nostri) ,ce sa mai vorbim,ca la noi,la nimeni.
si ceccar nu face ABSOLUT NIMIC pentru a rezolva aceste probleme,doar ne omoara pe noi cu atatia bani luati pe nedrept



#208301 apa pt salariati

Postat de GAMA on 29 July 2009 - 11:12 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Nu este bine
Protocolul este numai in relatiile cu tertii si atunci pe baza de referat,pentru diverse actiuni,mese,excursii cu partenerii de afaceri pt.imbunatatirea relatiilor si,implicit,cresterea cifrei de afaceri,etc.
Apa pe care o beau salariatii se da pur si simplu in consum,nu numai pe vreme caniculara cu peste 37 grade,cand consumul este mai mare.In rest,bineinteles, la limita bunului simt. Este normal sa incerci sa imbunatatesti oarecum conditiile de munca ale salariatilor tai,care in acest fel 'muncesc mai bine si mai cu spor",stiind ca beau o apa mai curata decat cea de la robinet. Chiar si clientii tai care te viziteaza vor bea din acea apa,dar nici aceea nu este cheltuiala de protocol,ci tot consum curent.



#208299 rege

Postat de GAMA on 29 July 2009 - 10:58 PM in Arhiva

REGE :lostit (13):



#203012 declaratii firma fara activitate

Postat de GAMA on 30 May 2009 - 10:21 PM in Arhiva

Pentru jenifer si christine2008 : in momentul suspendarii activitatii societatii pentru 3 ani,nu mai poti face inregistrari in balante. Logic,trebuia mai intai sa inchizi contul la banca si pe urma sa suspenzi activitatea. Cel putin fa-o acum,cat mai repede. Daca nu ai amortizat cheltuielile de constituire de la inceput,acum te opresti. Sau daca mai sunt si active corporale amortizabile,nu mai calculezi amortizare pentru acele bunuri,pentru ca in perioada suspendarii,cand nu ai dreptul sa desfasori NICI UN FEL DE ACTIVITATE,acele bunuri nu-ti aduc beneficii,deci le pui in conservare 3 ani. Si trebuie sa instiintezi si Administratia Financiara ca ai suspendat activitatea si poti sa ceri regim derogatoriu pentru termenul de depunere a declaratiilor. Adica,ai doua variante : depui declaratiile trimestriale cu zero,in cei 3 ani, sau ceri regim derogatoriu ( si ti se cer mai multe documente),situatie in care trei ani stai cuminte si la reluarea activitatii depui toate declaratiile din urma pe 3 ani(trimestriale si anuale,recapitulative-101,394). Sfatul meu ar fi sa depui declaratiile fara regim derogatoriu,este mai simplu. Si vorba colegului alexandru,nu este asa greu sa pui niste zero-uri pe declaratii.



#203011 contract de inchiriere

Postat de GAMA on 30 May 2009 - 09:58 PM in CONTRACTE comerciale

In primul rand,ca ai inchiruat un spatiu comercial. Pentru ce l-ai inchiriat? Ca sa desfasori activitati comerciale,sau ca sa-l subinchiriezi? Si aici este ca si cum ai vinde o marfa.O cumperi cu 2 lei si o vinzi cu 4,ca sa realizezi profit. In cazul subinchirierii la acelasi pret,unde este propfitul tau? De ce nu renunti la " afacere"?. Si in plus,daca nu faci si altceva,ar trebui ca aceasta activitate sa fie mentionata in actul constitutiv al societatii,ca unul dintre obiectele tale de activitate. Si mai este ceva: impozitul forfetar. Te chinui degeaba sa nu ai profit,impozit vei plati oricum.



#203009 Expirare sediu social, nedepunere declaratii

Postat de GAMA on 30 May 2009 - 09:50 PM in Arhiva

Vezi postareaFlorin_76, la May 30 2009, 05:27 PM, a spus:

Pt declaratii si bilanturi mergeti la administratia financiara de care apartineti in audienta la director si explicatii [/b]ce sa intamplat si incercati sa obtineti [b]avertizment pentru nedepunere.
Privind contul blocat trebuie vazut pentru ce anume e blocat ( ceva impozite neplatite? ).
Stimate coleg,imi cer scuze,dar poate mai gasesti pe undeva o carte de gramatica a limbii romana...
Ref.la motivul blocarii contului,ti-a spus clar ca are o datorie de 2.000.
Ce Dumnezeu,tot mai credeti in povesti????



#201926 Nelamurire

Postat de GAMA on 17 May 2009 - 09:11 PM in Arhiva

Poti sa-i dai pe domnii patroni in judecata,pentru ca este interzis sa se impute salariatilor vreo suma,fara o hotarare judecatoreasca.Nu au voie sa-ti faca decizie de imputare. Singura modalitate este daca tu singur accepti ca ai gresit si declari in scris ca doresti sa achiti contravaloarea pagubei produse. Dar,in cazul tau,nu vad undse este paguba. Normal ei au ramas cu painea si mustarul in gestiune,deci valoric nu au pierdut nimic.



#201925 inregistrarea operatiunii de amortizarea cheltuielilor de constituire

Postat de GAMA on 17 May 2009 - 09:06 PM in Arhiva

pentru romeo m.-si daca realizeaza 100 de produse ce face? deschide 100 de conturi analitice? Evidenta analitica a produselor obtinute si a miscarii acestora, se tine pe fise de magazie,nu in balanta contabila.
pentru daniela carst- realizarea productiei se inregistreaza prin articolul 345=711,iar vanzarea acesteia,prin creditul ct.701. Concomitent cu vanzarea productiei inregistrata in ct.701,se face descarcarea gestiunii cu produsele vandute,prin articolul 711=345



#201907 calcul concediu medical

Postat de GAMA on 17 May 2009 - 12:44 AM in Arhiva

Lg.76/2002(Lg.somajului,cu toate modificarile ulterioare una dintre acestea fiind si acest articol :
ART. 27*)
(1) Angajatorii au obligația de a reține și de a vira lunar contribuția individuală la bugetul asigurărilor pentru șomaj, a cărei cotă se aplică asupra bazei lunare de calcul, reprezentată de venitul brut realizat lunar, în situația persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevăzute la art. 19.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică pe perioada în care raporturile de muncă sau de serviciu ale persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevăzute la art. 19, sunt suspendate potrivit legii, cu excepția perioadei de incapacitate temporară de muncă, dacă aceasta nu depășește 30 de zile.



#201906 rege

Postat de GAMA on 16 May 2009 - 11:50 PM in Arhiva

Niciodata nu reusesc sa-l prind pe 10.Deci,fie...6



#201905 Impozitare prima salariala

Postat de GAMA on 16 May 2009 - 11:14 PM in Arhiva

Primele se includ in venitul brut al lunii in care au fost achitate si se impoziteaza,intr-adevar, 'cu toate cele",fiind venituri de natura salariala. Dar aveti grija,contributia angajatorului la fondul de asigurari sociale(CAS),este de 20,8%,iar a angajatului este de 10,5%,s-au schimbat din februarie 2009



#201723 calcul impozit dividende

Postat de GAMA on 14 May 2009 - 12:12 AM in Arhiva

Baza de calcul a impozitului pe dividende o reprezinta profitul net din soldul creditor al contului 121,la 31 dec.,in cazul in care Ad.G-tala a decis repartizarea acestuia ca dividende.
Ceea ce incerci tu sa calculezi,cu protocol nedeductibil si cheltuiala cu impozitul ( dar impozit pe profit,nu micro,deci ct.691) este de fapt stabilirea profitului fiscal impozabil,deci stabilirea bazei de calcul pt.impozitul PE PROFIT.



#201722 inregistrarea operatiunii de amortizarea cheltuielilor de constituire

Postat de GAMA on 14 May 2009 - 12:04 AM in Arhiva

pai cum sa fie 4428=4426? Aici este vorba despre TVA deductibila,contul 4426 este un cont de Activ,deci el incepe prin a se debita. Nu stiai?



#201721 Primele declaratii...

Postat de GAMA on 14 May 2009 - 12:00 AM in Arhiva

Veniturile cumulate de la inceputul anului nu trebuie sa depaseasca 100.000 euro,in caz contrar vei deveni platitor de imp.pe profit din trimestrul in care ai depasit,cu recalcularea impozitului de la inceputul anului.
Daca una din celelalte conditii,in afara de cea de mai sus, nu mai este indeplinita in cursul anului,mergi pana la sfarsit tot ca micro si din anul urmator platesti imp.profit. Ceea ce cred ca va trebui sa faci,pentru ca,avand 10 salariati,deja ai depasit una dintre conditii( 1-9 salariati). Declaratiile 100 si 102 se depun trimestrial pentru micro si obligatiile se vireaza tot trimestrial. Celelalte declaratii(somaj,CAS ,sanatate,ITM) se depun lunar



#201720 diurna

Postat de GAMA on 13 May 2009 - 11:53 PM in Arhiva

Vezi postareaSaby02, la May 13 2009, 12:51 PM, a spus:

:sad: cam asa cu diurna zceti?pai....dar pe zi?sau cum se face?sa o luam de la capat si logic....vreu sa bag sieu chelt. cu diurna asta....dar cat am voie pe luna si pe salariat?
Diurna-de fapt indemnizatia pentru deplasare,detasare,se acorda,vezi bine,pentru perioadele cand salariatul este in deplasare in afara localitatii unde este sediul social.Deplasarea se efectueaza pe baza unui ordin de deplasare si la intoarcere se acorda diurna,calculata din ziua si ora plecarii din localitate,pana in ziua si ora intoarcerii. ( din 24 in 24 de ore si ultima diurna,pentru min.12 ore). Capisci?Daca nu,spune si venim cu lamuriri suplimentare



#201718 registrul de bani personali

Postat de GAMA on 13 May 2009 - 11:35 PM in CASA DE MARCAT

Vezi postaread-ra cucu, la May 13 2009, 11:29 AM, a spus:

o d-na de la o firma care vinde case de marcat spune ca mai trebuie . Va multumesc pentru ajutor !
Poate ca doamna respectiva s-a referit la registrul casei de marcat,care obligatoriu se utilizeaza atunci cand se defecteaza casa,sau este pana de curent,pentru inmegistrarea incasarilor din perioadele respective,care nu pot fi marcate in casa.



#199662 administrator firma, diverse aspecte

Postat de GAMA on 21 April 2009 - 12:19 AM in Arhiva

Modifici actul constitutiv si inregistrezi modificarea la Reg.Com. Nu este obligatoriu ca asociatii sa fie si administratori,sau este posibil sa fie,pe langa asociat si o alta persoana cu drepturi de administrare,eventual mentionate aceste drepturi in actul aditional de modificare,la fel si modalitatea in care va fi platit acest administrator



#199661 Diferente suplimentare: impozit, TVA - control ANAF

Postat de GAMA on 21 April 2009 - 12:06 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaabcde, la Apr 16 2009, 09:45 PM, a spus:

cred ca ar trebui sa le descarci tot in 1174. Adica: 378=1174; 4428=1174
Iar tva il bagi tot in 1174.
Am avut si eu controlfiscal majorarile le-am inregistrat 1174=4481(aferente tva) si 1174=4482( majorari aferente imp pe profit)
apoi plata:4481=5311(5121); 4482=5311
Vezi ca gresesti cu conturile. Ct.4482 este cnt de activ "Alte creante provond bugetul statului". Majorarile se inreg.in 4481,iar daca doresti sa le inregistrezi separat,pe obligatii,atunci faci analitice la 4481.1,2,3,...etc,dar in nici un caz nu utilizezi ct.4482. Si in alta ordine de idei,poti sa le inregistrezi in 6581(cu analitic,pt.ca sunt nedeductibile fiscal),nu in 1174.



#199614 decont

Postat de GAMA on 19 April 2009 - 12:44 AM in Arhiva

as adauga ca,nu numai TVA este nedeductibil,ci si aceste cheltuieli in sine,pentru ca nici chiar ca protocol nu se admit ca si deductibile,cheltuiali cu bautura si tutun.



#199613 Control Garda Financiara

Postat de GAMA on 19 April 2009 - 12:18 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Indiferent daca factura este emisa catre o pers.juridica,sau fizica,venitul se inregistreaza in luna in care s-a realizat transferul efectiv de bunuri,deci in luna martie,indiferent de data cand incasezi factura. Daca ai casa de marcat fiscala esti obligat sa emiti bon de casa pentru orice suma incasata.
Deci,cei de la Garda au avut dreptate,din pacate.
Iar pentru a veni insprijinul contabilului,care trebuie sa identifice sumele pe care le-ai incasat in ziua respectiva cu bon fiscal,poti crea un document intern de incasare,valabil numai in relatia cu contabilitatea,document pe care vor aparea si datele de identificare ale clientului si facturii incasate. Dar de bon in casa tot nu scapi.




Cometa SQL