Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gramaco's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gramaco's Content

There have been 257 items by gramaco (Search limited from 16-November 07)



Sort by                Order  

#251364 anularea inregistrarii in scopuri de TVA - topic 2012

Postat de gramaco on 12 December 2012 - 06:00 PM in Arhiva

ba da poate sa-si deduca acel TVA beneficiarul , chiar daca a primit-o de la o persoana neinregistata in scop de TVA , daca factura contine toate elementee prevazute la art 155 din CF.
Prevederile din Codul Fiscal referitoroare la neacordarea dreptului de deducere a TVA pt astfel de cazuri incalca jurisprudenta Curtii Europene de Justitie care s-a pronuntat in mai multe cauze pe aceasta tema. Ma mir ca inca sunt mentinute in legislatia noastra, intrucat hotararile CEJ sunt obligatorii pentru toate statele Uniunii Europene.



#251362 TVA la subinchiriere

Postat de gramaco on 12 December 2012 - 05:41 PM in Arhiva

notificarea catre finante se face daca se opteaza pentru taxarea operatiunii de inchiriere .
Daca nu se face notificarea respectiva , subinchirierea se factureaza in regim de scutire de TVA cf art 141 alin(2) lit. e din CF.



#251355 Termen de declarare 25.12.2012 - decalat 21.12.2012

Postat de gramaco on 12 December 2012 - 02:19 PM in Noutati legislatie

EXista un proiect de OUG pe site la ANAF prin care printre altele , se modifica OG92/2003 Cod Procedura Fiscala astfel :

"Art. 7 - După articolul 111 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul
de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din
31 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou articol,
articolul 1111, cu următorul cuprins:
„ART. 1111
Prevederi speciale privind scadența și declararea creanțelor fiscale
Creanțele fiscale pentru care, potrivit Codului fiscal sau altor legi care le
reglementează, scadența și termenul de declarare se împlinesc la 25 decembrie, sunt
scadente și se declară până la data de 21 decembrie.
În situația în care data de 21
decembrie este zi nelucrătoare, creanțele fiscale sunt scadente și se declară până în ultima
zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie.”.


link-ul mai jos :

http://discutii.mfinante.ro/static/10/M ... 0_2013.pdf

Ce surprizaaaaaaaa !!!



#250198 impozitare contract comision

Postat de gramaco on 13 September 2012 - 02:19 PM in Arhiva

pai daca esti SRL ( de preferat micro pana ajungi la 100.000 euro ) platesti : 3% ( impozit micro) + 16% ( imp pe dividende)


daca ai avea contract in baza codului Civil atunci de la 01.07.2012 platesti : 10.5 % CAS + 5.5 % sanatate + 16% impozit

Alege-ti varianta optima ! :)



#247061 decl. 101 / topic 2012

Postat de gramaco on 12 January 2012 - 05:00 PM in Arhiva

De pe la finante adunate : :smile:

"
Impozitul pe profit datorat pentru anul 2011 se declara si se plateste potrivit prevederilor titlului II din Codul fiscal aplicabile pâna la data de 31 decembrie 2011 (art. II alin. (6) din OG nr. 30/2011).
Pentru definitivarea si plata impozitului pe profit aferent anului 2011 platitorii de impozit pe profit (cu exceptiile mentionate mai jos) au urmatoarele obligatii:
TERMEN DECLARATIA 100 – 25.01.2012:
- sa depuna Declaratia 100 pentru impozitul pe profit aferent trim. IV 2011 în care vor declara o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trim. III 2011
si
- sa plateasca impozitul declarat, în suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trim. III 2011 [art. 34 alin (10) Cod fiscal].

TERMEN DECLARATIA 101 – 25.04.2012:
- platitorii de impozit pe profit care au depus pâna la 25.01.2012 Declaratia 100 pentru impozitul pe profit aferent trim. IV 2011, au obligatia sa depuna Declaratia 101 privind impozitul pe profit pentru anul 2011 pana la data de 25.04.2012 [art. 35 alin (1) Cod fiscal].
EXCEPTIE (1) – Contribuabilii care definitiveaza închiderea exercitiului financiar 2011 pâna la data de 25 februarie 2012 [art. 34 alin (11) Cod fiscal].
1. Acestia nu au obligatia declararii impozitului pe profit aferent trim. IV 2011 pâna la data de 25.01.2012, adica:
- nu depun Declaratia 100 la 25.01.2012 daca au ca obligatie in vectorul fiscal numai impozit pe profit
SAU
- nu declara nimic (nu inscriu cifra 0) la rubric impozit pe profit din Declaratia 100, daca au si alte obligatii declarative la 25.01.2012 conform vectorului fiscal
2. Acestia depun numai Declaratia anuala de impozit pe profit (101) pâna la data de 25.02.2012.
3. Scadenta platii pentru diferenta de impozit pe profit, stabilita prin Declaratia 101 este 25.02.2012.
Se plateste diferenta pozitiva dintre impozitul pe profit datorat, înscris in Declaratia 101 si impozitul pe profit înscris in Declaratiile 100 depuse pentru trimestrele I-III ale anului 2011"

Sursa : DGFP Brasov

http://www.bv.finant...20pt%202011.pdf

in link puteti vedea si desene colorate :rolleyes:



#246917 STERGERE SALARIAT DIN REVISAL

Postat de gramaco on 05 January 2012 - 08:16 PM in REVISAL

da e normal sa apara , insa cu contractul incetat .
De sters nu se poate sterge din Revisal. :smile:



#246915 Cifra de afaceri pentru microintreprindere in primul an

Postat de gramaco on 05 January 2012 - 07:30 PM in Arhiva

Plafonul este de 100.000 euro ( calculat la 31.12.2011 ) indiferent de perioada de functionare a firmei in cursul anului.

Cu observatia ca se ia in calcul toate veniturile , nu doar cifra de afaceri , din care se scad : cf art 112^7 CF :

a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuție;
c) veniturile din producția de imobilizări corporale și necorporale;
d) veniturile din subvenții de exploatare;
e) veniturile din provizioane și ajustări pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobânzi și/sau penalități de întârziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil ;
g) veniturile realizate din despăgubiri, de la societățile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii.



#246370 EXAMEN GEJ ( Grupul Expertilor Judiciari ) 2012

Postat de gramaco on 02 December 2011 - 01:54 PM in Arhiva

Buna ziua ,

se duce cineva maine la examenul pt inscrierea in GEJ pt anul 2012 ?
Pentru cei care merg as vrea daca am putea discuta raspunsurile la cele 100 de intrebari propuse pt examen .

Zi faina :) :smile:



#245881 Control Adm. Fin.

Postat de gramaco on 10 November 2011 - 05:04 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Buna ziua tuturor ,

Vreau sa va intreb pt a justifica cheltuiala cu chiria unui autoturism luat de la alta firma in baza unei facturi ( pe o luna de zile doar) ,

ce documente am am nevoie pt inspectorii ANAF ?

Idem in cazul cheltuielii cu chiria unui imbobil .

Va multumesc .



#245794 REEVALUARE ACTIUNI LA UN S.A.

Postat de gramaco on 08 November 2011 - 11:38 PM in Arhiva

Stimati colegi , va supun atentiei urmatoarea speta.

Societatea A un SRL detine 99 % din actiunile societatii B S.A.
La data cand soc A a cumparat acele actiuni , B avea un doar un teren in patrimoniu in valoare de 2.500.000 euro.
Societatea A are in activ valoarea acelor actiuni de la B in valoare aproximativ 2.500.000 euro.

Acum dupa criza imobiliara , acel teren a fost reevaluat la 300.000 euro.

Intrebari :

1. Valoarea actiunilor lui A mai ramane tot 2.500.000 euro , in conditiile in care valoarea patrimoniala a lui B a scazut la 300.000 euro?

2. Daca DA atunci cand A va vinde actiunile , cu 300.000 euro , diferenta dintre val de achizitie si cea de vanzare va fi tratata ca si o cheltuiala nedeductibila?

Va multumesc anticipat pt sprijinul vostru.



#245763 achizitii intracomunitare / topic 2011

Postat de gramaco on 07 November 2011 - 09:39 PM in Arhiva

prepeleac , de ce ar trebui sa declare in 300 si 390 ? operatiunea nu este o achizitie intracomunitara , asa cum nici austriacul nu va declara in AU aceasta livrare in D390 , nefiind livrare o intracomunitara .



#245760 achizitii intracomunitare / topic 2011

Postat de gramaco on 07 November 2011 - 09:25 PM in Arhiva

nu se inregistreaza nici un D300 ( nu se deduce TVA ), nici in D390 , opeartiunea intruneste toate elementele pt a constitui o achizitie intracomunitara.

Nota contabila de intrare in patrimoniu 213 = 404 ( acel aparat electronic amortizabil) cu valoarea de achizitie ce include si toate taxele si comisioanele de pe bon.

Se inregistreaza in reg de casa in valuta plata si nota contabila aferenta 404 = 5314 .



#245648 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de gramaco on 03 November 2011 - 01:08 PM in Arhiva

Inca nu a aparut in monitorul oficial , doar ieri a fost adoptata, urmeaza sa apara zilele astea . :smile:



#245641 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de gramaco on 03 November 2011 - 08:41 AM in Arhiva

S-a schimbat modificarea : :smile:

"
Guvernul a decis sa prelungeasca termenul limita de depunere a Registrului de evidenta a salariatilor pana la 15 decembrie, potrivit unei hotarari adoptate de Executiv in sedinta de miercuri.

Termenul a fost prelungit de la 1 noiembrie la 15 decembrie 2011 in conditiile in care, pana la sfarsitul lunii octombrie, au transmis date pentru inscrierea in REVISAL 71% dintre angajatori. Dintre acestia, 77% au transmis informatiile on-line, iar 23% au depus formularele la ghisee, conform datelor furnizate de Ministerul Muncii.

Totodata, actul normativ clarifica elementele privind drepturile salariale care se completeaza in registrul de evidenta a salariatilor, respectiv, salariul de baza lunar brut si sporurile asa cum sunt prevazute in contractul individual de munca.

Modificarile aduse de Guvern permit introducerea sporurilor in ReviSal sub forma de procente
."



#245490 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de gramaco on 27 October 2011 - 01:12 PM in Arhiva

Vezi postareaanita.t, la 27 October 2011 - 11:27 AM, a spus:

buna ziua,
am urmatorea speta: firma din romania inregistrata in ROI achizitioneaza licenta antivirus din Olanda cod valid de tva , factura in lei fara tva.
Se declara in 390 la achizitii servicii? sau cum ar fi corect?


achizitii servicii si declarare in 390 .( aplicati aici taxarea inversa ).



#245469 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de gramaco on 26 October 2011 - 12:53 PM in Arhiva

Vezi postareaelmacountoffice, la 25 October 2011 - 11:11 AM, a spus:

Buna ziua, am nevoie de ajutor in urmatoarea problema: sunt inregistrat in registrul operatorilor intracomunitari, si facturez la o firma in polonia servicii de consultanta facute pe teritorul romaniei.
intrebare: factura o fac cu taxare inversa sau cu tva? si daca da trebuie sa inregistrez firma la tva lunar? eu fiind la tva trimestrial acum.

daca firma din PL va da un cod valid de TVA , facturati serviciile fara TVA ( neimpozabil in RO) pt ca locul prestarii serviciului dpdv al TVA este condiderat in PL ( vezi art 133 alin 2 CF ) si le declarati in 390. Regimul de TVA nu se modifica in urma prestarii serviciului intracomunitar .

Daca nu va da cod valid TVA , locul prestarii e in RO si facturati cu TVA de 24% , serviciul nu va fi declarat in 390.



#245468 ContaEveniment - "Revisal - solutii, intrebari, raspunsuri", miercuri...

Postat de gramaco on 26 October 2011 - 12:47 PM in Arhiva

si ceva discutii mai relevante de la eveniment , nimic..nimic? :sad:



#245390 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de gramaco on 24 October 2011 - 07:35 AM in Arhiva

o "tai" ( ca sa zic asa) cu TVA , esti pe exceptia de la art 133 alin (4) lit a . :smile:

Nu declari in 390 .



#245382 Zambiti, va rog !

Postat de gramaco on 23 October 2011 - 07:56 PM in Diverse subiecte

Odată, un patron urca muntele însoțit de contabilul său și de un măgar. Iată însă că la o cotitură,contabilul și măgarul alunecară într-o râpă. Pentru scurt timp, ei se mai țineau agățați doar de o rădăcină. Trebuind rapid să se hotărască pe cine să salveze, patronul trase din prăpastie măgarul în timp ce contabilul se rostogolea în adâncuri. La investigații, procurorul îl întreabă cu nedumerire pe patron:
- Și totuși, de ce nu l-ați salvat pe contabil, preferând animalul?
- O clipă m-am gândit să-l trag pe el dar apoi mi-am zis: dacă îl salvez pe dumnealui, la primul inventar o să-mi impute măgarul!

:laugh:



#245376 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de gramaco on 23 October 2011 - 03:28 PM in Arhiva

magazinele sunt ale clientului din AU? lucrarile sunt prestate in RO?

Daca DA , atunci locul prestarii este unde este situat imobilul( magazinul) deci in RO . Ne incadram la exceptia de la art 133 alin (4) lit a din CF si vom factura cu TVA serviciile.

Ele nu se vor declara in 390 .



#245352 Anulare penalitati,

Postat de gramaco on 21 October 2011 - 08:41 PM in Arhiva

eu zic ca debitele administrate de CASA DE PENSII nu intra in ordinul 2604 :

"(2) Facilitățile fiscale prevăzute la art. 2 se acordă de către următoarele structuri, denumite în continuare organe competente:
a) Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin organele fiscale competente subordonate, pentru obligațiile fiscale administrate de aceasta, cu excepția celor prevăzute la lit. b) și c);
b) Autoritatea Națională a Vămilor, prin organele sale subordonate, pentru obligațiile fiscale administrate de aceasta;
c) direcțiile de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice, pentru obligațiile stabilite de acestea și transmise spre recuperare Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
(3) Obligațiile fiscale de a căror plată depinde acordarea facilității sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre organele prevăzute la alin. (2).
"

In acest articol sunt enumerate organele competente sa acorde aceste facilitati din OG30/2011.
Daca debitele tale de plata catre CAS , erau inscrise pe fisa ta de platitor de la ANAF , intra sub incidenta acestor facilitati de anulare/reducere a penalitatilor cf OG30/2011.

Parerea mea .



#245349 impozit profit platit in plus

Postat de gramaco on 21 October 2011 - 06:33 PM in Arhiva

Vezi postareazuza, la 21 October 2011 - 04:25 PM, a spus:

Multumesc frumos.
Si fac inregistrarea 691=441 6.532?


nu mai faci , regularizarile se vor face in declaratia 101 , unde se va reflecta plata in plus si va ajunge si pe fisa de platitor de la ANAF.

E suficient 691= 441 cu 0 . ( ca si pe declaratia 100 ).
si la trim 2 era suficient 691 =441 cu 0 ca si pe declaratia depusa de tine atunci.



#245345 depunere declaratii ONLINE

Postat de gramaco on 21 October 2011 - 03:16 PM in Arhiva

Vezi postareaRaduPop, la 21 October 2011 - 03:11 PM, a spus:

am si eu o problema cu 112 online.. am trimis pentru 2 firme si am primit si index pe care sa'l verific pe http://www.anaf.ro/StareD112! problema e ca dupa ce introduc CUIu' si Indexu' in casutele respective(in partea de sus - pentru online!) primesc urmatorul mesaj: "Vizualizare Declaratii Nu exista. Verificati introducerea cui-lui si a indexului, respectiv a numarului de inregistrare."
sa le trimit iar? sa mai astept?


sigur ai pus indexu' bun sa-l verifici? eu nu am avut probleme cu transmiterea 112 online . Daca vrei da-mi indexul si cui-ul sa verific si eu....



#245337 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de gramaco on 21 October 2011 - 11:54 AM in Arhiva

Vezi postareaviorel_georgescu53, la 21 October 2011 - 11:03 AM, a spus:

Am urmatoarea situatie :soc. inregistrata in Romania , platitoare de tva executa lucrari de zugraveala, gresie, fainta..etc la un client inregistrat in scopuri tva (IVA) in Italai .A intocmit factura fara TVA .Doresc sa stiu daca este corect cum a intocmit factura in val de 11.672 euro (= 50.365 lei)si daca se declara in declaratia 390 .Multumesc mult si sa aveti o zi buna


lucrarile executate sunt pt un imobil din IT banuiesc.

Factura se va emite fara TVA , daca cel din IT va da cod valid de TVA italian.
Serviciul prestat nu se incadreaza pe regula generala de la art 133 alin (3 ) ca sa fie o prestare de serviciu intracomunitar .

El se incadreaza la exceptia de la art 133 alin (4 ) lit a :

" (4) Prin excepție de la prevederile alin. (2) și (3), pentru următoarele prestări de servicii, locul prestării este considerat a fi:

a) locul unde sunt situate bunurile imobile, pentru prestările de servicii efectuate în legătură cu bunurile imobile, inclusiv serviciile prestate de experți și agenți imobiliari, de cazare în sectorul hotelier sau în sectoare cu funcție similară, precum tabere de vacanță sau locuri amenajate pentru camping, de acordare de drepturi de utilizare a bunurilor imobile, pentru servicii de pregătire și coordonare a lucrărilor de construcții, precum serviciile prestate de arhitecți și de societățile care asigură supravegherea pe șantier;



Ca urmare , nu se va declara in 390 .



#245334 Achizitionare auto intracomunitar

Postat de gramaco on 21 October 2011 - 10:44 AM in Arhiva

nu ai de ce , micky :smile:
si sa nu uiti sa declari in 390 achizitia si sa fii inscrisa inaintea efectuarii acesteia in ROI .




Cometa SQL