Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
IZADORA's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


IZADORA's Content

There have been 13 items by IZADORA (Search limited from 25-November 07)


Sort by                Order  

#178583 grile rezolvate iunie 2007-cons. fiscal

Postat de IZADORA on 18 July 2008 - 09:48 AM in CONSULTANT FISCAL

Vezi postareaadrianas18, la Jun 24 2008, 03:57 PM, a spus:

Buna

As vrea sa le primesc si eu la adresa adriana.s.stanescu@gmail.com
Ambele grile

Multumesc


Vezi postareanjudit, la Jun 23 2008, 06:53 PM, a spus:

Vezi postareacristy_botezatu, la Jul 26 2007, 11:13 AM, a spus:

daca vrea cineva grilele din iunie de la consultanti rezolvate sau una din variantele date la examenul de experti tot din iunie 2007.............

trimiteti va rog si la adresa jutka.nagy@yahoo.com
multumesc anticipat
citeste si vezi daca mai are rost !!!!!
HOTĂRÂRE nr. 08/115 din 29 iunie 2008 pentru aplicarea prevederilor art. 7 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați
În temeiul:
- art. 20 lit. c) și art. 27 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
- art. 3, 18, 25 și 152 din Regulamentul de organizare și funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, aprobat prin Hotărârea Conferinței Naționale a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați nr. 1/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- dezbaterilor pe marginea Notei nr. 7.677 din 19 iunie 2008 cuprinzând unele măsuri pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 7 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, republicată,
Consiliul Superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România emite următoarea hotărâre:
Art. 1
În aplicarea prevederilor art. 7 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată, pentru efectuarea activităților de audit financiar și consultanță fiscală, experților contabili, membri activi ai Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (Corpul), le revin următoarele obligații:
a)să se înregistreze în evidențele Camerei Auditorilor Financiari și cele ale Camerei Consultanților Fiscali, cu respectarea condițiilor stabilite prin reglementările specifice de înregistrare, mai puțin cele legate de obținerea competențelor profesionale (examene și stagii practice);
b)în efectuarea activităților de audit statutar și, respectiv, de consultanță fiscală, să respecte reglementările specifice referitoare la aplicarea standardelor și normelor profesionale, etice, de calitate, dezvoltarea profesională continuă etc., emise de Camera Auditorilor Financiari, Consiliul pentru Supraveghere Publică a Activității de Audit Statutar și, respectiv, de Camera Consultanților Fiscali.
Art. 2
Direcțiile, departamentele de specialitate și filialele Corpului vor urmări respectarea prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 3
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Președintele Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România,
Marin Toma
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 531 din data de 15 iulie 2008



#176650 oug 86 / 2008, va rog

Postat de IZADORA on 27 June 2008 - 08:00 PM in Arhiva

AM NEVOIE URGENT DE OUG 86/2008 , M.OF.474/2008 , TRANMITETI-MI VA ROG LA : florica.coras@yahoo.com



#168851 ANOMALIE CONTABILA

Postat de IZADORA on 06 April 2008 - 05:03 PM in Arhiva

Vezi postareavasivas, la Apr 6 2008, 06:35 PM, a spus:

din pacate nu pot sa pun pe site arhiva cu bilantul
Daca poti trimite pe florica.coras@yahoo.com
Sper sa te pot ajuta !



#160854 ce contributii plateste pe stat un director al SA?

Postat de IZADORA on 31 January 2008 - 07:21 PM in Arhiva

Cu placere !
Da poate sa vireze in numele mandatarului ! Oricum in contract se trece suma bruta ! Se interpreteaza ca doar ii face ac. serviciu !



#160785 leasing financiar extern

Postat de IZADORA on 31 January 2008 - 03:14 PM in MONOGRAFII CONTABILE

SPER SA INTELEGI
SA POTI DESCHIDE

Fisiere atasate




#160727 leasing financiar extern

Postat de IZADORA on 31 January 2008 - 11:38 AM in MONOGRAFII CONTABILE

INCERC SA POSTEZ IAS 17 ( CONTRACTE DE LEASING )
Sper sa reusesc !



#160722 ce contributii plateste pe stat un director al SA?

Postat de IZADORA on 31 January 2008 - 11:27 AM in Arhiva

TRATAMENTUL FISCAL AL CONTRACTULUI DE MANDAT PENTRU ADMINISTRATORII SAU DIRECTORII CARE SUNT CETATENI ROMANI, REZIDENTI
Mandantul este un contract prin care o persoana, numita mandatar, se obliga sa incheie acte juridice pe seama unei alte persoane, numita mandant, care ii da aceasta imputernicire si pe care il reprezinta. In contractul de mandat se va inscrie suma bruta cuvenita mandatarului. Mandantul poate sa vireze, in numele mandatarului, contributiile obligatorii datorate de catre acesta: impozitul, cas, contributia pentru accidente de munca, somaj, sanatate, contributia de pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
1. IMPOZITUL IN REGIM DE COMISION
In baza prevederilora art. 52, alin. 1, litera c) din Codul Fiscal, platitorii veniturilor obtinute in baza unui contract de agent, comision sau mandat au obligatia de a calcula, de a retine si de a vira impozit prin retinere la sursa, reprezentind plati anticipate.
Determinarea impozitului pe venitul obtinut din activitatea desfasurata in baza contractului de mandat se va face in conformitate cu art. 52, alin. 2 din Codul Fiscal, astfel impozitul ce trebuie retinut se stabileste prin aplicarea unei cote de impunere de 10% la venitul brut.
Termenul de plata a impozitului. Impozitul ce trebuie retinut se vireaza la bugetul de stat pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost platit venitul, in baza art. 52, alin. 3 din Codul Fiscal.
Declararea lunara a impozitului se face conform OMFP nr. 80 / 16.01.2007 cu ajutorul formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat" , rindul 32 ” Impozit pe veniturile in regim de consignatie/agent/comision/mandat ”.
Declararea anuala a impozitului se face cu ajutorul Declaratiei 205 - Declaratie informativa privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiari de venit", rindul 04 ”Venituri obtinute in baza unui contract de comision sau mandat comercial”.
2. CONTRIBUTIA ASIGURARILOR SOCIALE
In sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii, persoanele care realizeaza un venit brut pe an calendaristic, echivalent cu cel putin 3 salarii medii brute si persoanele autorizate sa desfasoare activitati independente, in baza art. 5, alin. 1, punct IV, litera d) din Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi sociale
Persoanele asigurate obligatoriu sunt obligate sa depuna declaratia de asigurare la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla domiciliul asiguratului, in termen de 30 de zile de la incadrarea in situatia mentionata, in conformitate cu art. 6, alin. 2 din Legea 19/2000.
In baza art. 6, alin. 3 din Legea 19/2000, se excepteaza de la obligativitatea depunerii declaratiei de asigurare administratorii /managerii daca beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de prezenta lege sau daca se regasesc in situatile de: salariat, somer, Parlamentar, Guvernator, Presedinte, Judecator.
Cotele de CAS sunt diferentiate in functie de conditiile de munca, normale, deosebite si speciale. si se aproba anual prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat. Pentru 2007 cotele sunt: la 29% - conditii normale, 34% - conditii deosebite si 39% - conditii speciale.
Plata contributiei de CAS datorata de asiguratii prevazuti se face lunar de catre acestia, pe baza calculului efectuat si comunicat de casele teritoriale de pensii la care sunt asigurati. Termenul de plata a CAS este pina la sfirsitul lunii pentru luna in curs.
Administratorul sau managerul care are incheiate mai multe contracte de administrare/mandat, in lipsa unui contract de munca, este obligat sa depuna o singura declaratie de asigurare si sa plateasca cota de 29% CAS la o valoare aleasa de catre administrator.
Administratorul sau managerul este exceptat de la plata CAS si de la depunerea declaratiei de asigurare pentru contractul de mandat in cazul in care este asigurat in cadrul sistemului de pensii, printr-un contract individual de munca la o societate, alta decit cea pe care o administreaza.
3. CONTRIBUTIA DATORATA PENTRU ACCIDENTE DE MUNCA SI BOLI PROFESIONALE
Persoanele care sunt comanditati, administratori sau manageri se pot asigura in conditiile prezentei legi, pe baza de contract individual de asigurare, in baza art. 6, alin. 1, lit.d) din Legea 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale.
Contributia datorata de persoanele care se asigura facultativ este unica, in valoare de 1%, aplicata asupra venitului lunar asigurat, indiferent de activitatea prestata. Baza lunara de calcul este venitul lunar prevazut in contractul individual de asigurare, care un poate fi mai mic decit salariul de baza minim brut pe tara.
Contributia de 1% de asiurare pentru accidente de munca se vireaza pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei de calcul.
4. CONTRIBUTIA DE SOMAJ
Persoanele autorizate sa desfasoare activitati independente si lte persoane care realizeaza venituri din activitatile desfasurate potrivit legii, se pot asigura in sistemul asigurarilor pentru somaj in conformitate cu prevederile Art. 20 din Legea 76/2002.
Persoanele care se pot asigura facultativ in sistemul asigurarilor pentru somaj pot incheia un contract de asigurare cu agentia de ocupare a fortei de munca in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, daca au cel putin 18 ani si sunt asigurate in sistemul public de pensii si in sistemul asigurarilor sociale de sanatate.
Venitul lunar minim din contractul de asigurare este salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata.
Persoanele asigurate in baza contractului de asigurare pentru somaj au obligatia de a plati lunar o contributie la bugetul asigurarilor pentru somaj, in cota de 3.25%, aplicata asupra venitului lunar declarat in contractul de asigurare pentru somaj.
Termenul de plata a contributiei de somaj este pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei de calcul.
5. CONTRIBUTIA DE ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE
Toti cetatenii romani cu domiciliul in tara sunt asigurati. In aceasta calitate, persoana in cauza incheie un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate, direct sau prin angajator, in baza a rt. 211, alin. 1 din Legea 95/2006.
Persoana asigurata are obligatia platii unei contributii banesti lunare pentru asigurarile de sanatate ;
Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6.5% care se aplica asupra veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar. Cota de contributie de 6.5% se plateste trimestrial Obligatia virarii contributiei de asigurari sociale de sanatate revine administratorului sau directorului care a incheiat contract de administrare sau management.
6. CONTRIBUTIA PENTRU CONCEDII SI INDEMNIZATII DE ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE
Cota de contributie pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, destinata exclusiv finantarii cheltuielilor cu plata acestor drepturi, este de 0,85%, aplicata la fondul de salarii sau, dupa caz, la drepturile reprezentand indemnizatie de somaj ori asupra veniturilor supuse impozitului pe venit, si se achita la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii, in conformitate cu art. 256, alin. 5 din legea 95/2006.
Persoanele autorizate sa desfasoare activitati independente sunt asigurate pentru concedii si indemnizatii de boala.
Dreptul la concediile si indemnizatiile de boala este conditionat de plata contributiei catre FNUASS, in cota de 0.85%. Cota de contributie catre FNUASS de 0.85% se datoreaza si se achita de catre administratori sau manageri.
Contributia catre FNUASS de 0.85% se vireaza pina la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se efectueaza plata drepturilor salariale si/sau a veniturilor de natura salariala.



#154241 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de IZADORA on 07 December 2007 - 04:52 PM in Arhiva

Vezi postareaamaliairina, la Dec 7 2007, 06:43 PM, a spus:

Vezi postareaamaliairina, la Dec 7 2007, 04:35 PM, a spus:

88. O persoana impozabila stabilita în România ia fiinta la data de 1 iulie a anului 2007. La înfiintare declara ca va realiza o cifra de afaceri anuala inferioara echivalentului în lei a plafonului de 35.000 Euro si solicita aplicarea regimului special de scutire pentru întreprinderile mici. La data de 25 septembrie 2007 cifra de afaceri obtinuta de aceasta persoana atinge echivalentul în lei a 17.500 Euro. Ce obligatii din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata îi revin persoanei impozabile respective?
R:Trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in termen de 10 zile de la data de 1 a lunii octombrie 2007.

Poate sa imi dea cineva lamuriri in legatura cu acest raspuns deoarece CF spune :
(6) Persoana impozabila care aplica regimul special de scutire si a carei cifra de afaceri, prevazuta la alin. (2), este mai mare sau egala cu plafonul de scutire in decursul unui an calendaristic, trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153, in termen de 10 zile de la data atingerii sau depasirii plafonului. Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei in care plafonul a fost atins sau depasit. Regimul special de scutire se aplica pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 153. Daca persoana impozabila respectiva nu solicita sau solicita inregistrarea cu intarziere, organele fiscale competente au dreptul sa stabileasca obligatii privind taxa de plata si accesoriile aferente, de la data la care ar fi trebuit sa fie inregistrat in scopuri de taxa, conform art. 153.


poate cineva sa imi expice VA ROG
incerceu sa-ti raspund!!!!
Pt a raspunde corect, citeste art 152, alin(5) si alin (6) - regimul special de scutire pt intreprinderile mici :
(5) În sensul alin. (4), pentru persoana impozabilă care începe o activitate economică în decursul unui an calendaristic, plafonul de scutire prevăzut la alin. (1) se determină proporțional cu perioada rămasă de la înființare și până la sfârșitul anului, fracțiunea de lună considerându-se o lună calendaristică întreagă.
(6) Persoana impozabilă care aplică regimul special de scutire și a cărei cifră de afaceri, prevăzută la alin. (2), este mai mare sau egală cu plafonul de scutire în decursul unui an calendaristic, trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153, în termen de 10 zile de la data atingerii sau depășirii plafonului. Data atingerii sau depășirii plafonului se consideră a fi prima zi a lunii calendaristice următoare celei în care plafonul a fost atins sau depășit. Regimul special de scutire se aplică până la data înregistrării în scopuri de TVA, conform art. 153 .



#153988 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de IZADORA on 06 December 2007 - 07:59 PM in Arhiva

Vezi postareamarinic, la Dec 6 2007, 09:53 PM, a spus:

stiu ca s-ar putea sa fie inutil, dar o noua mobilizare pt grupe. atasez din nou fisierul facut de ochiad. in caz ca apar in noaptea asta sa fim pe faza. uitati-va fiecare ce intrebari aveti. cei care mai vreti va adaugati aici.
Va ajut si eu cu mare placere !!!!
Oricum nu cred c-o sa dorm in noaptea asta !
florica.coras@yahoo.com



#153921 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de IZADORA on 06 December 2007 - 04:30 PM in Arhiva

Vezi postareamirela 13, la Dec 6 2007, 06:18 PM, a spus:

parola a fost trimisa pe consultantfiscalgroup@yahoogroups.com
Si acolo cum intru ?

Vezi postareaIZADORA, la Dec 6 2007, 06:29 PM, a spus:

Vezi postareamirela 13, la Dec 6 2007, 06:18 PM, a spus:

parola a fost trimisa pe consultantfiscalgroup@yahoogroups.com
Si acolo cum intru ?
Adresa mea de mail este florica.coras@yahoo.com, va rog trmiteti-mi si mie parola



#153888 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de IZADORA on 06 December 2007 - 03:19 PM in Arhiva

Vezi postareapetro71, la Dec 6 2007, 04:20 PM, a spus:

Vezi postareaIZADORA, la Dec 6 2007, 04:06 PM, a spus:

Foarte ......interesanta repartizarea !!!!!
Eu sunt sambata la I.M.S.T. CB 105
Mai cineva din Oradea repartizat sambata ?



si eu sunt la IMST cb 105 sambata
Poate colaboram !!!
Eu sunt inca la munca , nu prea am avut timp de invatat dar...... ma bazez pe experienta !!!!
adresa mea de mail este florica.coras@yahoo.com , daca aveti parola va trimiteti-mi si mie !



#153815 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de IZADORA on 06 December 2007 - 02:06 PM in Arhiva

Foarte ......interesanta repartizarea !!!!!
Eu sunt sambata la I.M.S.T. CB 105
Mai cineva din Oradea repartizat sambata ?



#153696 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de IZADORA on 06 December 2007 - 12:11 PM in Arhiva

Vezi postareamirela 13, la Dec 6 2007, 01:56 PM, a spus:

au insistat cu " cele din iunie " inca de la inceput....
nu cred ca va fi mare mirare daca nu vor mai publica nimic...
E prima mea postare !!!! Nu stiu daca o sa-mi iasa !
Am sunat la ccf , am intrebat de grile ...mi-au zis ca nici gand sa le publice !!!




Cometa SQL