Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 20-November 07)



Sort by                Order  

#196288 Facturi catre persoane fizice

Postat de GeForce on 09 March 2009 - 09:07 AM in Arhiva

eu consider ca punctele 1 si 2 din articolul 1 sunt suficiente pentru cel care este nedumerit in privinta utilizarii bonurilor fiscale sau a chitantelor.



#182165 salariu minim de la 01.10.2008.

Postat de GeForce on 16 September 2008 - 03:25 PM in Arhiva

Acea HG mai este publicata odat la Noutati legislative. :thumbup:



#172578 Facturi de 2 ani

Postat de GeForce on 16 May 2008 - 02:04 PM in Arhiva

Sa va faca furnizorul o copie de pe acea factura si sa o trimita prin fax sau mail. Ca sa vedeti despre ce anume e vb! Nu de alta, dar daca e sa platiti, sa stiti ce anume trebuie sa platiti. :thumbup:



#172576 Declaratie sanatate CASS

Postat de GeForce on 16 May 2008 - 01:59 PM in Arhiva

In declaratia 200 nu se trec/evidentiaza veniturile obtinute de persoanele fizice din dividende. Acest tip de venituri (dividendele) sunt venituri cu retinere la sursa, ceea ce inseamna ca in momentul platii acestora catre actionari/asociati, se retine cota de impozit, care se vireaza de catre societate la stat. Deasemenea aceste venituri se declara tot de catre societat, nu de catre beneficiarii acestora, prin declaratia 205!



#172575 storno factura emisa in 2005

Postat de GeForce on 16 May 2008 - 01:53 PM in Arhiva

654=4111 - pierderi din creante (nedeductibil) :thumbup:



#165445 Program gratuit de facturare

Postat de GeForce on 10 March 2008 - 09:36 AM in Arhiva

Adaug si eu un program de facturat gratuit: FACTURI GRATIS - Adaptiv Software. Cautati cu google. :wink:



#165444 majorari finante

Postat de GeForce on 10 March 2008 - 09:33 AM in Arhiva

E posibil ca pentru acele sume sa nu fie instituite decizii de calcul accesorii. Deci ele figureaza la Fisc insa la data listarii fisei analitice nu sunt luate in calcul la datorii ale firmei. Asta pana in momentul in care se hatarasc cei de la Fisc sa emita decizii de calcul accesorii (majorari + dobanzi de intarziere)!



#165443 sold negativ la banca?

Postat de GeForce on 10 March 2008 - 09:30 AM in Arhiva

cred ca ai facut vreo linie de creditare la banca, adica ai luat bani cu imprumut de la banca. Numai in acest fel se poate ca soldul contului 5121 sa fie creditor.



#165439 Stornare cheltuiala cu impozit pe profit

Postat de GeForce on 10 March 2008 - 09:21 AM in Arhiva

Utilizezi contul 1174 - Rezultatul reportat din corectarea erorilor contabile. Faci rectificative atat la D 101 cat si la D 100, aferente anului 2006, pe baza programelor oferite gratuit de MF.



#164989 declaratie somaj

Postat de GeForce on 05 March 2008 - 11:10 AM in Arhiva

Pentru declaratii trimise online la somaj, mai trebuiesc trimise si cele pe suport hartie (listate la imprimanta) sau e de ajuns numai cele in format digital (electronic)?



#164381 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de GeForce on 28 February 2008 - 09:04 AM in Impozitare - PROFIT

Prima data se acopera pierderea din anii precedenti, apoi sa raportezi profit. Daca in 2007 pe trim. III si IV ai avut profit, inseamna ca nu ai tinut cont de pierderea pe care o aveai inregistrata in anul precedent?
Acoperi pieredera din anii precedenti prin inregistrarea 121 = 1171 cu valoarea pe care o ai in Sfc la ct. 121.
Obs.: Nu ar fi trebuit sa platesti impozit pe profit la trim. III si IV , acoperind la acele termene o parte din pierderea inregistrata in anii precedenti.



#164379 dreptul de a munci

Postat de GeForce on 28 February 2008 - 08:53 AM in Arhiva

Atat 1) cat si 2) se pot efectua de catre un contabil cu studii economice superioare, incadrat in firma, pe baza de contract individual de munca.
ART.10, Legea 82/1991. :tongue:
Nu am atestat de Expert contabil, auditor sau consultant fiscal si imi desfasor f. bine activitatea in continuare. Am studii superioare economice.



#164351 bilant la 31.12.2007

Postat de GeForce on 27 February 2008 - 09:41 PM in Arhiva

"SECȚIUNEA a 2-a
Contabilul autorizat

Art. 10. - Contabilul autorizat poate executa pentru persoanele fizice și juridice următoarele lucrări:
a) ține contabilitatea operațiunilor economico-financiare prevăzute în contract;
b) pregătește lucrările în vederea elaborării situațiilor financiare.
Art. 11. - Contabilii autorizați pot să-și exercite profesia individual ori în societăți comerciale."



#164191 Declaratia 220-veniturile estimate din cedarea folosintei bunurilor

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 08:53 PM in Arhiva

Cauta pe site la ANAF sau MF. Gasesti cu siguranta la rubrica Formulare, in format PDF. :biggrin:



#164190 Declaratii fiscale

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 08:52 PM in Arhiva

Ma scuzati ca intervin , insa termenul de depunere al D101 la Fisc este 15/02 sau 15/04, in functie de tipul de platitor de impozit pe profit!
Deasemenea pentru toti platitorii de impozit pe profit incepand din acest an, D100 si D102 se depun lunar! Numai platitorii de impozit pe venitul microintreprinderilor depun trimestrial! :tongue:



#164079 factura...nu ma ocolita, va rog!

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 12:52 PM in Arhiva

Receptia o poti face per total valoare asa cum rezulta din factura furnizorului sau pe unitatea de masura pe care le comercializezi. Atentie insa ca si pretul de intrare trebuie sa il faci tot pe unitatea de masura, iar in final sa iti corespunda cu valoarea de intrare a facturii!
Ex:
Deci daca ai un bax de polistiren, spre exemplu, la pretul de aprovizionare de 35 lei, iar in bax ai 10 bucati de placi de polisitren, atunci pretul de intrare al unei placi este de 3.5 lei. Si daca vinzi la bucata atunci faci NIR pe 10 bucati la pret unitar de 3.5 lei, rezultand in final 35 lei , exact asa cum a inscris furnizorul tau pe factura. :tongue:



#164076 Reglare la casa

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 12:42 PM in Arhiva

Se face Declaratie pe propria raspundere a lucratorului de la casa de marcat si apoi un proces verbal la care se ataseaza bonul fiscal emis cu suma eronata si un alt bon cu suma corecta emis tot de casa de marcat. Nu se mai depune la Fisc insa se pastreaza la unitate pentru a dovedi la un eventual control diferenta dintre RFZ si valorea inregistrata in reg. de casa.
Procesul verbal intocmit in doua exemplare, din care una se arhiveaza la dosarul unitatii cu procvese verbal si una la Reg. de Casa, alaturi de RFZ din ziua respectiva!

Spor la treaba!



#164074 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 12:33 PM in Arhiva

La tot ceea ce se declara in D100, D102, D103 se utilizeaza numai conturi unice. Daca aveti restante la TVA nu se includ in conturile unice. La Comsionul datorat ITM deasemenea nu intra in conturi unice.



#163994 program saga

Postat de GeForce on 25 February 2008 - 08:15 PM in Arhiva

Rezulta o diferenta de 5000 lei pentru care nu exista documente , sa inteleg? Sau te duci in urma si verifici soldul si reglezi in momentul acesta, cand ai descoperit sau inregistrezi pe riscul tau, ceea ce au omis altii sa faca, si este cam riscant!
Eu unul nu inregistrez nimic fara sa aiba la baza un document justificativ! Daca pentru diferenta de 5000 lei existenta nu s-a constituit TVA si /sau venituri! Trebuie verificat pe documente deoarece exista riscul ca clientul tau sa fi modificat suma de pe factura, pentru a "umfla" cheltuielile sale? Cere-i te rog o situatie mai clara pe facturi emise si plati efectuate de el! Ca sa nu ai probleme!
Pana la urma faci cum crezi insa daca eu as fi in locul tau nu as inregistra nimic fara sa fiu sigur ca e as cum spune clientul. Orice inregistrare in conta trebuie dovedita cu acte!



#163886 poprire salariu -neplata credite banca

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 08:41 PM in Arhiva

Conform Contractului colectiv de munca, Regulament de Ordine Interioara si Codul Muncii. Deciziile merg la salariat in ordine crescatoare, adica: avertisment verbal, avertisment scris, penalizare si nu direct din prima faza penalizare :biggrin:



#163883 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 08:36 PM in Arhiva

Inchiderea nu era oare 281=213? Parca asa functioneaza conturile! :tongue:



#163865 coeficient studii superioare

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 02:57 PM in Arhiva

2
deci minim 1000 lei :tongue:



#163858 poprire salariu -neplata credite banca

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 01:56 PM in Arhiva

Ar trebui sa aveti pe documentatia primita de la banca, legea in baza careia va solicita sa faceti poprirea pe salariu.
Vedeti ca conform Codului de Procedura Civila (art. 453 si urmatoarele), nu veti putea retine din veniturile salariale nete ale salariatului respectiv decat maxim 1/3 din salariu net.
Poprirea se infiinteaza fara somatie, prin adresa insotita de o copie certificata de pe titlul executoriu, comunicata celei de-a treia persoane, instiintandu-se totodata si debitorul despre masura luata.
In adresa de poprire se va pune in vedere celei de-a treia persoane (tert poprit), interdictia de a plati debitorului sumele de bani.
In termen de 15 zile de la comunicarea popririi, iar in cazul sumelor de bani datorate in viitor, de la scadenta acestora, tertul poprit este obligat:
a) sa consemneze suma de bani;
b) sa plateasca direct creditorului suma retinuta si cuvenita acestuia. La cererea creditorului suma ii va fi trimisa la domiciliul indicat sau, daca este cazul, la resedinta indicata, cheltuielile de trimitere fiind in sarcina debitorului.
Atragem atentia ca neindeplinirea corespunzatoare a obligatiei de consemnare si plata a sumei cuvenite creditorului il expune pe angajatorul debitorului riscului unui litigiu.
Astfel, daca tertul poprit nu-si mai indeplineste obligatiile ce-i revin pentru efectuarea popririi, inclusiv in cazul in care, in loc sa consemneze suma urmaribila a liberat-o debitorului poprit, creditorul, debitorul sau organul de executare, in termen de 3 luni de la data cand tertul poprit trebuia sa consemneze sau sa plateasca suma urmaribila, poate sesiza instanta de executare, in vederea validarii popririi - art. 460 din Codul de proc. Civ.
In ceea ce priveste cuantumul sumei de retinut, precizam ca aveti doua posibilitati de realizare a retinerilor pana la acoperirea sumei datorate conform hotararii judecatoresti.
1. Cea mai facila metoda este retinerea luna de luna in viitor a unei sume care sa nu depaseasca o treime din salariul lunar, pana la acoperirea sumei.
2. De asemenea, exista posibilitatea considerarii platii salariilor anterioare (pana la momentul intervenirii obligatiei de a efectua retinerea) drept plata nedatorata. Prin urmare se deschide posibilitatea mai complicata de a rectifica statele de plata a salariilor, cu toate consecintele financiar-fiscale ce decurg din acesta. in aceasta situatie, salariatul trebuie sa restituie suma incasata si nedatorata, pe care o veti plati ca atare creditorului sau.
Prin urmare, veti opta pentru varianta cea mai convenabila, tinand cont de pozitia creditorului, din perspectiva prevederilor art. 460 din Codul de procedura civila mai sus amintit.

Si in Codul Muncii este prevazut ceva in acest sens (retinerile din salarii)! Conform art. 263 din Codul muncii, (2) Ratele nu pot fi mai mari de o treime din salariul lunar net, fara a putea depasi impreuna cu celelalte retineri pe care le-ar avea cel in cauza, jumatate din salariul respectiv!



#163857 somaj 2008

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 01:51 PM in Arhiva

http://www.anofm.ro/



#163856 declaratia 102

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 01:48 PM in Arhiva

Au dorit sa le simplifice munca functionarilor publici din Adm. Financiare, care vor realiza transferul banilor din conturi unice pe fiecare obligatie bugetara in parte.
Asfel, vechea declaratie 100 cuprindea per total, toate obligatiile si le era greu sa faca transferul, astfel aparand erori umane de inperechere a obigatiilor din D100 cu sumele achitate in conturi unice.
De aceea s-au gandit ca D100 sa fie pentru declararea obligatiilor la Bugetul de Stat, D102 sa fie pentru Bugetul de Asigurari Sociale si Fonduri Speciale, D103 pentru Accize.
In cazul TVA la fel se pare ca cei care declara lunar TVA vor depune Decontul 301, cei care vor declara trimestrial vor depune Decontul 302, iar cei care declara semestrial vor depune Decontul 303! :tongue:




Cometa SQL