Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
dianaionescu's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


dianaionescu's Content

There have been 60 items by dianaionescu (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#201677 diverse probleme mijl. fixe

Postat de dianaionescu on 13 May 2009 - 06:12 PM in Arhiva

daca buldoexcavatorul nu poate functiona fara acel picon si banuiesc ca nu poate atunci majorezi valoarea acestui mijloc fix cu valoarea piconului nou achizitionat



#199821 program gestiune restaurant - descarcare gestiune

Postat de dianaionescu on 22 April 2009 - 09:06 PM in Arhiva

daca este un program de gestiune special creat pt. restaurante binenteles, banuiesc ca si iti listeaza si balantele pe stocuri, eu am vazut vre o 3 programe de gestiune pt. restaurante si toate editau toata partea de contabilitate primara aferenta : lista zilnica de alimente, raportul de gestiune pt. bar, inventar, balante la bar si restaurant, etc.



#197723 declaratii cu angajatii in concediu de maternitate?

Postat de dianaionescu on 26 March 2009 - 11:29 AM in Arhiva

mai multe detalii te rugam, catre cine are de facut declaratia?



#197705 Deplasare in interesul firmei - persoane din afara firmei

Postat de dianaionescu on 26 March 2009 - 08:47 AM in MONOGRAFII CONTABILE

urmaresc cu interes acest topic, cred ca transportul poate fi inregistrat la 624 dar nu stiu daca cazarea poate fi inregistrata la deplasari dar nu e logic nici la cheltuieli cu deductibilitate limitata pt. ca ai un contract prin care asiguri transportul si cazarea acestor persoane, intradevar la 625 intra si transportul dar nu ai ordine de deplasare pt. acesti colaboratori, oare nu ai putea inregistra la 621 cheltuieli cu colaboratorii? nu zic ca e corect dar..... astept cu interes si alte pararei si raspunsuri



#197701 sunt patron, la conta ma pricep "oleaca"

Postat de dianaionescu on 26 March 2009 - 08:29 AM in Arhiva

buna ziua, ii dau perfecta dreptate d-nei Otilia Alupei,
patronii le stiu pe toate dar se asteapta de la noi contabilii sa le facem fise de post pt. angajati, regulament de ordine interioara, decizii de numire a unei persoane in legatura cu Oficiul Nat.pt.prevenirea spalarii banilor etc. stiti gandire, sa facem noi si contabilitate si administrare a unitatii si daca se poate cu aceeasi bani si daca nu ai timp sa le dai lor toate situatiile la semnat ca semnezi tu in calitate de contabil li se pare ca nu faci nimic.
dar asta se intampla uneori si cu sefii de birouri sau servicii care iti cer sa le explici "care este baza legala" ca ai facut in cutare sau cutare mod calculul unor penalitati de ex. sau ii scoti o fisa la "401" si te intreaba unde e factura si unde e plata? :smile: sau comisie de cenzori care habar nu are ce verifica dar ii lamuresc eu pe toti ca de aceea intru pe acest forum si de aceea citesc legislatie toata ziua ca sa fiu la curent si ca sa invat,
iubesc acest forum, de cand la m descoperit in 2007 m a ajutat foarte mult, dar consider ca a fost creat pt. a ajuta contabilii, adica persoane care au deja cunostintele de baza despre contabilitate nu ca sa i invatam de la 0 pe altii, eu personal investesc foarte mult timp si bani in educatia mea profesionala, mentionez aici ca lucrez la bugetari(financiar - contabilitate), tin contabilitate la privati diverse sectoare de activitate, si la 3 ONG uri, deci citesc cam toate domeniile acestui forum :sad:
va multumesc ca existati si ca ne ajutam unii pe altii, nimeni nu le stie pe toate si e bine daca recunoaste acest lucru, fiecare cu meseria lui si cu vocatia lui :biggrin:



#197689 calcul indemnizatie crestere copil

Postat de dianaionescu on 25 March 2009 - 09:33 PM in Arhiva

Vezi postareacristeadidi, la Feb 24 2009, 01:50 PM, a spus:

Pentru perioada august 2008-ian. 2009 -980 lei*6 luni = 5.880 lei.
In perioada febr. 09- iulie 09 - venitul este format din 600+980= 1.580 lei *6 luni = 9.480 lei.
Total venituri = 5.880 lei+ 9.480 lei = 15.360 lei/ 12 luni = 1280 lunar
85% din 1.280 lei = 1.088 lei.

Parerea mea este ca se iau in calcul toate veniturile nete realizate intr-o perioada( se probeaza cu adeverinta de la fiecare angajator).

foarte corect daca are 2 joburi concomitent si poate a mai primit si al 13 lea salar sau prima de concediu si atunci ii poate iesi o medie pe ultimele 12 luni lucrate foarte buna :)



#197050 CIC dupa alt CIC

Postat de dianaionescu on 17 March 2009 - 08:32 PM in Arhiva

pe adeverinta de la locul de munca cei de la salarizare vor trece veniturile tale din ultimele 12 luni lucrate (pot fi aici al 13 lea salar chiar si prima de concediu) si o sa primesti de la stat 85% din media acestor 12 luni, deci daca aveai salar net 900 se va calcula ceva de genul 900x12 = 10800 x85% : 12 o medie de 765 lei, dar sa mergi la servici si sa vezi ce ti pot ei trece pe adeverinta si in functie de asta sa optezi pt.85% sau 600. nu ma prea pricep ce acte trebuie la dosar pt. ca eu primesc banii tot de la ministerul unde lucrez si nu am avut tangente cu directia muncii sau cu primariile dar formularele erau asemanatoare



#195700 incetare/desfacere CIM

Postat de dianaionescu on 03 March 2009 - 08:46 PM in Arhiva

cu articolul 65 dar intai trebuie sa faci decizie de reactivare si in urmatoarea zi cea de desfiintare a postului - atentie nu aveai voie pe postul ei sa angajezi alta persoana doar pe durata determinata - 2 ani - pana revenea mamica - o sa ramai fara un post de vanzatoare



#195698 CIC dupa alt CIC

Postat de dianaionescu on 03 March 2009 - 08:38 PM in Arhiva

da se poate si direct din prmul concediu de ingrijire a copilului in urmatorul pana implineste si cel mic 2 ani :) sau si cu intrerupere de reactivare contract de munca si concediu medical (maternitate). nu am fost foarte atenta la calculele tale dar si pt. al doilea concediu pt. cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani ai nevoie de aceleasi lucru ca si prima data - cu 600 lei sau cu 85% din salariul ca medie intre ultimele 12 luni lucrate. deci in 6 august te intorci la servici si mergi totodata si la medicul de familie pt. concediul medical apoi vezi tu cand se naste cel de al 2 lea si atunci faci iar toata hartogaria



#195458 INREGISTRARI CONTABILE LA SC NEPLATITOARE DE TVA

Postat de dianaionescu on 01 March 2009 - 03:47 PM in Arhiva

intreaba contabila sau mai cauta pe foum ca precis gasesti. daca esti neplatitor de tva binenteles ca nu te intereseaza cum e factura de la furnizor ci doar totalul platii si descaracare de gestiune se face la fel doar ca si la intrare si la iesire lipseste 4428



#194162 registru de casa - institutie publica .

Postat de dianaionescu on 14 February 2009 - 09:39 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

cand pleaca in concediu ce faceti? cui preda casieria? ati facut inventarierea numerarului la sfarsit de an? poti sa scrii si in procesul de inventariere neregulile constatate (pt. ca ar trebui sa scrii "numerarul corespunde cu registrul de casa si cu soldul contului 5311"), ce functie ai tu? nu ai si atributii de control asupra compartimentului financiar - contabilitate? daca da poti face control si relata conducerii neregulile constatate, sau poti dispune in scris acest lucru, cine da viza cfp asupra actelor de casa? cine intocmeste DP/DI? cine face controlul ierarhic? sigur poti gasi modalitati de a l obliga sa si faca meseria dar trebuie sa ai dovezi scrise in acest sens, spor la treaba :frusty:



#194160 RAPORT GESTIUNE ZILNIC CU PROBLEME

Postat de dianaionescu on 14 February 2009 - 09:21 AM in Arhiva

fa un inventar si inchide si raportul de gestiune pe valoarea inventarului si explica i patronului ca diferenta constatata de catre organele de control se poate imputa patronului :) deci este oricum in interesul lui ca marfa pe care o are in magazin sa corespunda cu raportul de gestiune si de aceea ne angajeaza pe noi contabilii ca sa gasim solutii :) cand preluati o contabilitate "varza" probabil si patronii sunt devina pt. ca nu pun la dispozitia contabilului toate actele (contabilitatea primara e foare importanta) prin urmare acesta poate inregistra doar operatiuni pt. care are acte justificative



#193835 rog solutie - ce se intampla cu factura si chitanta

Postat de dianaionescu on 11 February 2009 - 05:18 PM in Arhiva

daca e in luna in curs ai puta sa anulezi factura dar daca ai trecut deja la luna urmatoare obligatoriu stornare factura si inregistrarea cheltuielilor postale :frusty: nu stiu exact cate cheltuieli deductibile poti inregistra cu aceste "rebuturi" poate te ajuta altcineva cu lamuriri dar in mod logic ar trebui sa poti inregistra aceste pierderi pe baza actelor de retur de la posta



#193833 descoperire nereguli in contabilitatea firmei mele

Postat de dianaionescu on 11 February 2009 - 05:10 PM in Arhiva

e greu sa rezolviproblemele vechi daca nu vrea sa ti dea fise analitice pt. conturile cu probleme dar se poate si faptul ca fostul asociat apare inca in balanta se poate rezolva foarte usor si cu contul din banca doar ca va dura putin, in rest facturile de la furnizori si cele emise sunt inregistrate, declaratiile sunt facute corect? tva ul este calculat corect astea sunt probleme restul se rezolva, nu dispera :sad: da i niste bani in plus noii contabile pt. efortul de a verifica contul si inregistrarile din banca sau si alte inregistrari si o sa fie bine :frusty:



#193543 Incasari prin PayPal

Postat de dianaionescu on 08 February 2009 - 03:46 PM in Arhiva

ok :biggrin: my fault



#193487 spor confidentialitate 15%

Postat de dianaionescu on 07 February 2009 - 06:25 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Sporul de confidentialitate
Sporul de confidentialitate se acorda functionarilor publici din aparatul de lucru al Guvernului in cuantum de 15% din salariul de baza, precum si functionarilor publici din cadrul Administratiei Prezidentiale, Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Integrarii Europene, directiilor subordonate ministrului dele-gat pentru comert din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, Consiliului Legislativ.
Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului de confidentialitate si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.

sper ca te am lamurit :)



#193486 Incasari prin PayPal

Postat de dianaionescu on 07 February 2009 - 06:18 AM in Arhiva

da cred ca este suficient, sa atasezi extrasele unde se vede clar cursul de schimb si comisioanele aplicate de PayPal sau alte banci si binenteles din pt. tine sunt niste plati. ai mai putea si inregistra venituri sau cheltuieli cu diferenta de curs valutare (intre cursul BNR si al celorlalti) dar tu ca PFA nu cred ca ai aceasta obligatie nu sunt insa foarte sigura



#193485 deducere personala

Postat de dianaionescu on 07 February 2009 - 06:09 AM in Arhiva

multumesc frumos



#193457 deducere personala

Postat de dianaionescu on 06 February 2009 - 06:44 PM in Arhiva

sper ca nu intreb o prostie dar nu am reusit sa ma lamuresc daca un pensionar angajat are dreptul sau nu la deducere personala de baza si daca pt. el trebuie sa virez la fondul de garantare al platilor? va multumesc anticipat



#193450 Incasari prin PayPal

Postat de dianaionescu on 06 February 2009 - 06:11 PM in Arhiva

VA TREBUI SA AI 2 REGISTRE DE INCASARI SI PLATI, UNUL PT. LEI SI CELALALT PT. VALUTA SI SA ATASEZI BINENTELES FACTURA PROFORMA SI FACTURA FISCALA IN VALUTA ASA CUM E SI CEA PROFORMA SI EXTRASELE DE CONT DE PE INTERNET SI CURSUL VALUTAR IN MOMENTUL RIDICARII BANILOR ADICA A TRANSFERULUI IN CONTUL TAU
TU CA PFA TREBUI SA INREGISTREZI DOAR INCASARI SI PLATI (NUMERAR SI PRIN BANCA) DECI IN MOMENTUL INCASARII EFECTIVE(ADICA CAND ITI TRANSFERI BANII)
SI NU MAI ESTE OBLIGATORIU CA O FACTURA SA FIE SEMNATA SI STAMPILATA DECI NU CRED CA E VRE O PROBLEMA
NU STIU DACA TE AM LAMURIT DAR SPER CA DA (SI REGISTRUL CU INREGISTRARILE IN VALUTA) SE TINE TOT IN LEI DOAR CA FACI CONVERSIA LA CURSUL PE CARE IL PLATESTIBINENTELES LA CURSUL BNR SE INREGISTREAZA DOAR TRANZACTIILE IN NUMERAR CARE NU POT FI ALTFEL CALCULATE DAR DACA SUNT BANI PRIN BANCA ATUNCI ORICE BANCA ITI AFISEAZA UN CURS SI FACI INREGISTRAREA CA ATARE
comisioanele le inregistrezi tot ca si plati prin banca, sunt cam obosita la ora asta sper ca am fost explicita dar mai bine roaga o contabila sa ti completeze registrul in prima luna si apoi te prinzi tu cum sa faci :) :frusty:



#155556 deosebire dintre audit si conta financiara

Postat de dianaionescu on 11 December 2007 - 03:59 PM in Arhiva

auditul intern este o verificare a tuturor inregistrarilor sau prin sondaj etc.... se face da catre personal propriu sau prin contract cu un auditor, el verifica inregistrarile si intocmeste un PV de control. iar contabilitatea financiara este contabilitatea legata de plati, clienti etc. la fel cum se face contabilitate de gestiune se face si cea financiara dupa care se inchide luna..... sper ca am fost destul de explicita.. mai intreba ne daca nu ai inteles ok? pa



#154455 inregistrare despagubire

Postat de dianaionescu on 08 December 2007 - 03:24 PM in Arhiva

dupa parerea mea daca treci acel cont de venit, trece si la cheltuiala contul corespondent acestuia, sau dupa ce primesti banii storneaza 6024 cu 6581, partea cu tva-ul nu cred ca e importanta, nu poti trece totul pe cheltuiala pt. ca atunci nu ti iese declaratia 394, repet parerea mea



#152143 monografie caen 7470 sau 4545

Postat de dianaionescu on 29 November 2007 - 08:00 PM in Arhiva

nu este gresit, eu am mers la inceputul anului pana la finante si mi au spun ca in general codurile cu 45 se incadreaza la taxare inversa (daca ambii sunt cu RO) si eu am 2 firme de instalatii si sunt cu taxare inversa lucrarile efectuate de ei pt. ca sunt lucrari la constructii noi, amenajari la constructii vechi, etc, acum astept finantele pt. rambursare de TVA, dar am discutat inainte si va fi ok, adica am inregistrat corect
art.160 cod fiscal
la tine la intretinerea nu intra, intra doar lucrari de constructii - montaj prin care se intelege cf.normelor metodologice lucrari de constructie, reparare, modernizare, transformare si demolare legate de un bun imobil



#152141 care-i inregistrarea corecta?

Postat de dianaionescu on 29 November 2007 - 07:52 PM in Arhiva

gasesti pe acest forum o dezbare apropo de 542 pt. ca nu se mai foloseste, dar poti folosi 461 sau 461 depinde de situatie cu analitic pt. ca poti considera acei bani ca fiind avans spre decontare ridicat de patron (pt. ca la el este cardul) si dumnezeu cu mila daca ti aduce acte justificative pt. bani daca nu cand dai dividende scazi diferenta, in 409 sunt furnizori facturi nesosite ( dar receptionat serviciul sau marfa) atentie asa dar,
poate mai ai sold creditor la 4551 si poti sa i restitui creditare patronului..... spor la lucru, analizeaza tu



#151851 monografie caen 7470 sau 4545

Postat de dianaionescu on 27 November 2007 - 07:27 PM in Arhiva

nu vad care ar fi problema pt. cei care verifica, pt. ca am vazut pe spatele facturilor si conditii de garantie.... asa ca dupa parerea mea cred ca este ok, dar sa ai un caiet cu numerele de inregistrare si beneficiarii




Cometa SQL