- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → palika's Content
palika's Content
There have been 66 items by palika (Search limited from 20-November 07)
By content type
See this member's
#222106 DECL. 390 / 2010
Postat de palika on 12 March 2010 - 03:01 PM in Arhiva
Ai instructiunile pt.complectarea declaratie in site-ul anaf.ro, la formulare, declaratii.
Documentul respectiv atasat este Certificatul de rezidenta fiscala;
conf.Art.118 din CF ART. 118:
Coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale convențiilor de evitare a dublei impuneri și a legislației Uniunii Europene
(1) În înțelesul art. 116, dacă un contribuabil este rezident al unei țări cu care România a încheiat o convenție pentru evitarea dublei impuneri, cota de impozit care se aplică venitului impozabil obținut de către acel contribuabil din România nu poate depăși cota de impozit prevăzută în convenție care se aplică asupra acelui venit. În situația în care sunt cote diferite de impozitare în legislația internă sau în convențiile de evitare a dublei impuneri, se aplică cotele de impozitare mai favorabile. Dacă un contribuabil este rezident al unei țări din Uniunea Europeană, cota de impozit care se aplică venitului impozabil obținut de acel contribuabil din România este cota mai favorabilă prevăzută în legislația internă, legislația Uniunii Europene sau în convențiile de evitare a dublei impuneri. Legislația Uniunii Europene se aplică în relația României cu statele membre ale Uniunii Europene sau ale Asociației Europene a Liberului Schimb.
(2) Pentru aplicarea prevederilor convenției de evitare a dublei impuneri și a legislației Uniunii Europene, nerezidentul are obligația de a prezenta plătitorului de venit, în momentul realizării venitului, certificatul de rezidență fiscală eliberat de către autoritatea competentă din statul său de rezidență, precum și, după caz, o declarație pe propria răspundere în care se indică îndeplinirea condiției de beneficiar în situația aplicării legislației Uniunii Europene. Dacă certificatul de rezidență fiscală, respectiv declarația ce va indica calitatea de beneficiar nu se prezintă în acest termen, se aplică prevederile titlului V. În momentul prezentării certificatului de rezidență fiscală și, după caz, a declarației prin care se indică calitatea de beneficiar se aplică prevederile convenției de evitare a dublei impuneri sau ale legislației Uniunii Europene și se face regularizarea impozitului în cadrul termenului legal de prescripție. În acest sens, certificatul de rezidență fiscală trebuie să menționeze că beneficiarul venitului a avut, în termenul de prescripție, rezidența fiscală în statul contractant cu care este încheiată convenția de evitare a dublei impuneri, într-un stat al Uniunii Europene sau al Asociației Europene a Liberului Schimb pentru toată perioada în care s-au realizat veniturile din România. Calitatea de beneficiar în scopul aplicării legislației Uniunii Europene va fi dovedită prin certificatul de rezidență fiscală și, după caz, declarația pe propria răspundere a acestuia de îndeplinire cumulativă a condițiilor referitoare la: perioada minimă de deținere, condiția de participare minimă în capitalul persoanei juridice române, încadrarea în una dintre formele de organizare prevăzute în titlul II sau titlul V, după caz, calitatea de contribuabil plătitor de impozit pe profit sau un impozit similar acestuia, fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări. Certificatul de rezidență fiscală prezentat în cursul anului pentru care se fac plățile este valabil și în primele 60 de zile calendaristice din anul următor, cu excepția situației în care se schimbă condițiile de rezidență.
#221007 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti
Postat de palika on 04 March 2010 - 02:41 PM in Arhiva
Scuza-ma, te rog, dar:
1. Ai deviat complet de la titlul topicului.
2. Stiam ca politica si rasismul nu prea au ce cauta pe acest forum. Ce ai cu ungurii? Prea iti stau in gat??!! Ce au ei cu toata prostia asta???
#213756 Monografie avans
Postat de palika on 12 November 2009 - 12:20 PM in MONOGRAFII CONTABILE
aldinutza, la Nov 12 2009, 01:03 PM, a spus:
Spuneti-mi va rog cum fac
% = 5121 1.000.00
409 840.34
4426 159.66
Primire factura:
%=401 5650
301 (sau ce este) 4747.90
4426 902.10
achitare datorie (5650-1000):
401 = 5121 4650
regulatiz. avans acordat:
401=% 1000
409 840.34
4426 159.66
#213751 stagiu anul I
Postat de palika on 12 November 2009 - 10:34 AM in PERIOADA DE STAGIU
GRUPA I – Categoria I;Probl.4. (862.)
a) Factura:
Pret de cumparare 10.000 lei
+ TVA (19%x10.000 lei) 1.900 lei
= Total factura 11.900 lei
Cost standard=9.000 lei
% = 401 11.900
371 9.000
4426 1.900
378 1.000
b) Cheltuieli de transport decontate dintr-un avans de trezorerie:
% = 542 1.190
378 1.000
4426 190
c) cost standard aferent marfurilor vandute:9.000 lei x 50% = 4.500 lei
Pret de vanzare=4.500 lei+(4.500 lei x 20%) = 5.400 lei
4111 = % 6.426
707 5.400
4427 1.026
d) descarcarea gestiunii pentru costul standard: 9.000 x 50% = 4.500 lei:
607 = 371 4.500
e) repartizarea diferentelor de pret:
K=Rd378-2.000 lei/Rd371-9.000 lei=0,222
Diferente de pret aferente marfurilor iesite=Rc371-4.500 lei x 0,222 = 1.000 lei
607 = 378 1.000
#213701 stagiu anul I
Postat de palika on 11 November 2009 - 03:41 PM in PERIOADA DE STAGIU
5.(884).
Valoarea amortizabila a activului=100.000-8.000=92.000 lei
Amortizarea anuala in N=92.000/8=11.500 lei
Amortizarea cumulata dupa 3 ani=11.500x3=34.500 lei
Valoarea ramasa de amortizat=100.000-34.500-6.000=59.500 lei.
Amortizarea anuala in anul N+4= 59.500/4=14.875 lei.
#213699 stagiu anul I
Postat de palika on 11 November 2009 - 03:33 PM in PERIOADA DE STAGIU
3.(834).
a) lipsa la inventar a aparatului de masura amortizat: 20%x30.000 lei=6.000 lei.
% = 2131 30.000
2813 6.000
6583 24.000
b) imputarea la valoarea neta de 24.000 lei:
4282 = % 28.560
7581 24.000
4427 4.560
si:
421 = 4282 28.560
c) donatia unui utilaj amortizat: 90%x40.000 lei = 36.000 lei:
% = 2131 40.000
2813 36.000
6582 4.000
Daca s-a depasit cota admisa pentru donatii se va inregistra si TVA, pe baza formulei:
635 = 4427
#213698 stagiu anul I
Postat de palika on 11 November 2009 - 03:23 PM in PERIOADA DE STAGIU
2.(822).
a) lucrari in favoarea tertilor:
4111 = % 59.500
704 50.000
4427 9.500
b) decontarea cu fila cec: 50%x59.500 lei=29.750:
5112 = 4111 29.750
c) decontarea cu efect comercial onorat la scadenta: 30%x59500=17.850:
413 = 4111 17.850
d) decontarea cu numerar: 20%x59500=11.900:
scont= 5%x11.900=595 lei.
TVA aferenta scontului: 595 lei x 19%=113,05 lei
% = 4111 11.900
667 595
4427 113,05
5121 11.191,95
#212635 stagiu anul I
Postat de palika on 22 October 2009 - 09:47 AM in PERIOADA DE STAGIU
1. (1) Se subscrie societatea SC ALFA SA, prin subscrierea si varsarea sumei 5.000 lei, in numerar.
a) subscriere CS
456 = 1011 5000
b) primire aport
5311 = 456 5000
c) virare CS din nevarsat in varsat
1011 = 1012 5000
2. (8) Se constituie societatea in nume colectiv cu 3 asociati: A, B, C cu un capital de 3.000 lei, format din 30 parti sociale a 100 lei partea:
- asociatul A detine 10 parti sociale in valoare de 1.000 lei,
- asociatul B detine 5 parti sociale in valoare de 500 lei, - asociatul C detine 15 parti sociale in valoare de 1.50 lei.
Structura aporturilor este:
A – face aport in numerar de 1.000 lei, din care varsa 700 lei la constituire, iar restul la data scadenta a contractului;
B – face aport in numerar de 500 lei si-l varsa integral la constituire;
C – face aporturi de active si pasive de la societatea sa proprie (la societatile in nume colectiv asociatii pot aporta si creantele personale), a carui situatie contabila este:
- un utilaj de 1.300 lei. Amortizat de 300 lei;
- un stoc de marfuri 500 lei;
- creante asupra clientilor de 280 lei, cu provizioanele aferente de 130 lei;
- lichiditati in caserie de 250 lei;
- datorii la furnizori de 400 lei;
Cheltuielile de constituire ale societatii sunt de 150 lei, achitate prin banca.
a) subscriere cap.soc.:
% = 1011 3000 30 parti*100lei
456.A 1000
456.B 500
456.C 1500
b) aport CS pentru asociat A:
5121 = 456.A 700
c) trecerea CS nevarsat la cel varsat:
1011 = 1012 700
d) aport CS pentru asociat A, ulterior constituirii:
5121 = 456.A 300
e) regularizarea constituirii de capitaluri:
1011 = 1012 300
f) aport asociat B:
5121 = 456.B 500
g) regularizare constit.de capitaluri:
1011 = 1012 500
h) aport CS pentru asociat C:
- preluare active:
% = 456.C 2030
2131 1000 1300-300 (valoare neamortizata)
371 500
411 280
5311 250
- preluare pasive:
456.C = % 530
491 130
401 400
i) regularizare conturi de capitaluri:
1011 = 1012 1500
j) inreg.cheltuieli de constituire:
201 = 404 150
k) plata cheltuieli de constituire:
404 = 201 150
#205513 contabila greseste?
Postat de palika on 26 June 2009 - 02:11 PM in Arhiva
angelamama70, la Jun 26 2009, 02:05 PM, a spus:
" Si eu sunt tot din Oradea! Am o firma de contabilitate cu 5 angajati, dar noi nu mergem dupa hartii la clienti! Cred ca tarifele pe care le-ai spus sunt cam mici in acest caz. La o firma cu activitate nu vad cum poti cere sub 300-350 euro? "
Si exemple de "activitati multiple" mai sunt, cine vrea, le poate cauta.
Chiar si la examenul de acces parca ati fost. fara succes, insa ..... chiar nu stiu cum, daca nu suntem economista....
#205183 Trecere de la micro la impozit pe profit
Postat de palika on 23 June 2009 - 02:11 PM in Arhiva
O microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulat urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) realizeaza venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 50 % din veniturile totale;
b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este detinut de personae, altele decat statul, autoritatile locale si institutiile publice.
Art.104, alin.(2) CF
Microintreprinderile platitoare de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor incepand cu anul fiscal urmator, daca indeplinesc conditiile prevazute la art.103 si daca nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
#204879 probleme stagiari an 1
Postat de palika on 19 June 2009 - 01:55 PM in Arhiva
ary, la Jun 19 2009, 01:20 PM, a spus:
O microîntreprindere, plătitoare de impozit pe venit, prezintă următoarea situație a veniturilor (valorile sunt în lei și sunt cumulate de la începutul anului):
Tip venit trim. I trim. II trim. III trim. IV
Venituri din vânzarea mărfurilor 200870.000 2008100.000 2008160.000 2008230.000
Venituri din diferențe de curs valutar 900 1.000 1.200 2.100
Venituri din dobânzi 500 1.500 2.600 3.700
De asemenea, cunoaștem că microîntreprinderea cumpără și pune în funcțiune o casă de marcat, în luna iunie, în valoare de 700 lei.
Determinați impozitul pe venitul microîntreprinderilor de plată la fiecare dintre scadențele legale.
REZOLVARE:
Trim I
70.000 + 900 + 500 = 71.400 (venit impozabil)
71.400 x 3% = 2142 (impozit venit microintreprinderi)
Trim II
100.000 + 1.000 + 1.500 = 102.500
102.500 – 700 = 101.800 (venit impozabil)
101.800 x 3% = 3.054 (impozit venit microintreprinderi)
Trim III
160.000 + 1.200 + 2.600 = 163.800 (venit impozabil)
163.800 x 3% = 4.914 (impozit venit microintreprinderi)
Trim IV
230.000 + 2.100 + 3.700 = 235.800 (venit impozabil)
235.800 x 3% = 7.074 (impozit venit microintreprinderi)
ATENTIE ! impozit pe venit micro in 2008 este de 2.5 % !
#200252 depunere state salarii itm
Postat de palika on 28 April 2009 - 07:58 AM in ITM, Inspectia Muncii
#198099 cum sa obtin diploma de contabil autorizat ?
Postat de palika on 31 March 2009 - 12:02 PM in Arhiva
#197658 probleme stagiari an 1
Postat de palika on 25 March 2009 - 03:18 PM in Arhiva
Alte idei ? fara idei?...
Fisiere atasate
- Probleme_CONTA_Stagiar_An_I___Rezolvari.doc 22.5K 1507 downloads
#195092 cereri materiale de studiu examen de acces 2008-2009
Postat de palika on 24 February 2009 - 03:59 PM in Arhiva
COPERZA, la Feb 24 2009, 12:39 AM, a spus:
vreau si eu rezolvarile la conta daca se poate coperzad@yahoo.com
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ palika's Content
- Regulament