Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
george_v's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


george_v's Content

There have been 109 items by george_v (Search limited from 15-November 07)



Sort by                Order  

#251243 Aviz de insotire a marfii doar cantitativ

Postat de george_v on 04 December 2012 - 10:00 AM in CONTABILITATE STOCURI

nir ul nu mai este obligatoriu - vezi ordin 3512 - fisele de magazie da(metoda cant-valorica)
doar la metoda global valorica este obligatoriu - e nota de calcul
despre aviz - e ordinul 2226 parca - daca cauti gasesti ca nu tb valorile (e lista de marfuri si proces verbal de predare primire)
la com cu amanuntul ai puterea sa hotarasti preturile, obligatia e sa le afisezi si in conta financiara sa evidentiezi cantitativ SI valoric intrarile si iesirile



#248953 Situatii financiare anuale la 31.12.2011

Postat de george_v on 10 May 2012 - 01:59 PM in Arhiva

Incepand cu anul acesta rezulta (din pacate indirect) faptul ca bilantul este pt institutiile staului (Anaf, Reg Com) o declaratie informativa, statistica, pe proprie raspundere.

Din pacate nu au renuntat la regulile corporatiste ( raport consiliu de administratie, hot Aga, note explicative, etc).

Daca cineva ar pune in fisierul zip o poza frumoasa (de ex peisaj din natura), sistemul va valida pdf-ul cu bilantul.

De aici rezulta cat de "important" e continutul fisierului zip.

E IRELEVANT, nimeni nu-l deschide, nimeni nu l verifica.

speram ca bilantul sa devina la un moment dat o declaratie informativa recunoscuta oficial, pt societatile de persoane (asocieri).

speram sa se modifica legea 31, ordonanta 44 si codul fiscal si sa existe o forma juridica corecta si o impozitare corecta pt societatile de persoane (asocieri, snc, srl).



#248280 Situatii financiare anuale la 31.12.2011

Postat de george_v on 29 February 2012 - 10:37 AM in Arhiva

E de rasul curcilor bilantul asta pe stil corporatist.
Consiliul de administratie va face, va drege.....
De la legea 31 se impute problema; SRL urile noastre, sute de mii dintre ele trebuie sa fie asociatii (familiale sau asocieri de persoane fizice supuse impozitului pe venit)
Bilantul e defapt o declaratie informativa, e caduc pentru firmulite cu cifra de afaceri si valoare adaugata care acopera echivalentul a cateva salarii (pragul de 35000 euro cifra de afaceri la comert inseamna de fapt ca valoare adaugata...un salariu mediu pe economie anual)

La modul practic:
- pe pdf tb sa apara 3 persoane: administratorul, contabilul si imputernicitul cu semnatura electronica(acesta poate sa fie orice cetatean roman, nimeni nu zice ce functie sa aiba el)
- e ceata, precis vor scoate o circulara:
-trebuie sa existe dosarul cu toate anexele pe hartie, cu stampile si semnaturi cu pixul?
-daca da, rezulta ca dosarul tb pozat/scanat? cine verifica ca sunt toate piesele la dosar? care sunt aceste piese?
- daca bilantul e doar in format electronic(pdf inteligent) , de ce trebuie anexele sa existe pe hartie?
Domnilor, din punctul de vedere al sutelor de mii de srl uri, bilantul e o DECLARATIE INFORMATIVA - Nu exista nici o persoana interesata care sa faca/sa solicite note explicative si alte balarii in interiorul firmelor.



#245598 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de george_v on 02 November 2011 - 09:25 AM in Arhiva

s-a reglementat situatia cu sumele care tb scrise pe revisal - cele din cim, adica salariul de baza si sporuri permanente - vezi inspectiamuncii.ro.
alfel sculau din morti statele de plata si poate ii mai venea ideea cuiva sa coreleze revisalul cu decl 112 - ca doar administratia publica din ro se modernizeaza, nu? se construiesc baza de date moderne, urmatorul pas din modernizarea contabilitatii speram sa fie transformarea bilantului in declaratie informativa la activitatile mici si schimbarea formei juridice la asociatiile care sunt fortat SRL-uri, respectiv pe ordonanta 44 sa se poate inmatricula si asocierile pe persoane care nu sunt rude, nu numai asociatiile familiale.



#244932 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de george_v on 04 October 2011 - 10:51 AM in Arhiva

Vezi postareanicosalarii, la 02 October 2011 - 03:04 PM, a spus:

Pe site-ul ITM Constanta a aparut un comunicat referitor la declararea sporurilor orare ( noapte weekend etc... )

"Anunt referitor la sporurile de noapte, de weekend,etc. :
Avand in vedere ca aceste sporuri se acorda in functie de orele lucrate intr-o luna, acestea se vor inregistra lunar in registrul general de evidenta a salariatilor"

Nu imi este clar cand anume devine obligatorie declararea : conform legii la 20 de zile lucratoare de la orice modificare ( al art.3 lit. g). Sa intelegem ca data modificarii este ultima zi din luna, sau ziua in care apare sa zicem prima ora de noapte, de exemplu ?

Puteau fi mai clari!

minunati sunt itm-istii astia cu resursele lor umane cu tot :))
de ce n au zis atunci sa completezi revisalul cu tot ce e in codul fiscal reprezentand drepturi salariale si asimilate: prime, diurne care depasesc pragul, venituri in natura, etc.
vor iar sa molfaie state de plata - ca sa ce? sa le coreleze cu declaratia 112?
initial am inteles ca hg ul vrea salariul fix si sporurile permanente.



#244420 Calcul salarii 2011

Postat de george_v on 12 September 2011 - 02:00 PM in Arhiva

In legatura cu deductibilitatea DIURNEI la firmele platitoare de impozit pe profit de 16%:

- in proiectul de modificare a codului fiscal diferenta de diurna fata de suma din institutiile publice intra in DREPTURILE SALARIALE;
- care e situatia in acest moment?
- la calculul de impozit: ramane deductibil cuantumul pt institutii publice inmultit cu 2.5
- la calculul de impozite si contributii la salarii: diferenta de diurna peste pragul de mai sus NU intra in drepturile salariale?



#244419 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de george_v on 12 September 2011 - 01:59 PM in Arhiva

In legatura cu deductibilitatea DIURNEI la firmele platitoare de impozit pe profit de 16%:

- in proiectul de modificare a codului fiscal diferenta de diurna fata de suma din institutiile publice intra in DREPTURILE SALARIALE;
- care e situatia in acest moment?
- la calculul de impozit: ramane deductibil cuantumul pt institutii publice inmultit cu 2.5
- la calculul de impozite si contributii la salarii: diferenta de diurna peste pragul de mai sus NU intra in drepturile salariale?



#238654 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE

Postat de george_v on 26 February 2011 - 03:04 PM in Arhiva

Solutia e urmatoarea:

- comerciantii sub 100ooo euro cifra de afaceri depun in loc de bilant o declaratie informativa de o pagina;

- se renunta la stilul de bagat pumnul in gura pt inregistrarea declaratiei 112 care poate fi facuta in 2 minute prin preluarea fisietului pdf de pe cd;

- maculatura la salarii e rezolvata, jos palaria, chiar e o realizare.



#236695 Calcul salarii 2011

Postat de george_v on 06 February 2011 - 07:54 AM in Arhiva

Vezi postareaElena Pana, la Feb 5 2011, 04:30 PM, a spus:

Voi ce credeti?

LA impozit pe veniturile salariale intra - nu intra!

Deci ar fi cam ciudat sa NU se impoziteze, dar sa intre la contributii.

E o scapare a celui care a redactat textul de lege - o necorelare.

Oricum, se observa cu ochiul liber ca cine redacteaza textele e destul de slabut profesional.
Si mai sunt si unii semi analfabeti care hotarasc aberatii - cum e declaratia inventar de la sanatate.



#235753 Calcul salarii 2011

Postat de george_v on 21 January 2011 - 12:46 AM in Arhiva

Vezi postareaDinu George, la Jan 20 2011, 07:58 AM, a spus:

-baza pt. contributiile sociale (CAS, CASS, SOMAJ ) este suma veniturilor brute limitata la 5 x salarii medii brute (fata de 2010 cand la CAS si Somaj nu era limitata iar la CASS la 12 x sal.min)

12 x salariul minim nu era pentru fondul de 0.85% - contrib.concedii medicale?



#234986 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de george_v on 08 January 2011 - 06:34 PM in Arhiva

La modul practic....
luam extras de cont de la ANAF si copiem sumele restante ?
ca doar se stie ca avem un cont unic BAS, stingerea o face masina(computerul) dupa algoritmul din codul de procedura fiscala..........

Deci am inteles bine:
- la ITM nu se mai depune NICIO hartie privind relatiile de munca, cu exceptia revisalului (nici state, nici comision, nici contracte, nici aditionale...);
- Casa de Sanatate ramane cu certificatele de concediu medical si cu administrarea persoanelor fizice, pe care ii va hartui pana la moarte in calitate de ANAF nr. 2, care solicita copii xerox eliberate de ANAF (nr.1);
- Casa de Pensii si Agentia de Somaj raman cu buza umflata ca nu mai au declaratii de tocat luna de luna;
- Fiscul incepe sa se umfle in pene ca ce rol social urias au ei (decl 112), fara sa-si dea seama ca evaziunea fiscala nu va fi combatuta nici de CSAT sau Ministerul de Interne.

E corect?



#234985 revenirea la impozit venit micro de 3%

Postat de george_v on 08 January 2011 - 06:08 PM in Arhiva

Cine-si trece mai multe CAEN-uri in actul constitutiv (poate chiar zeci, sute) inseamna ca intentioneza sau estimeaza sau pur si simplu din prostie sau din intamplare sau din orice alt motiv le scrie. Practic nu au nici o valoare, nici macar daca respectivele activitati sunt autorizate de Registrul Comertului pe diferite puncte de lucru sau la sediul social/activiati de birou. Iar precizarea activitatii principale , care se scrie si pe certificatul de inmatriculare, nu are implicatii juridice, comerciale, financiare sau fiscale, ci doar statistic dar probabil in mica masura.



#234974 modificari in Legea contabilitatii nr.82/1991

Postat de george_v on 08 January 2011 - 04:06 PM in Arhiva

N-ai inteles, domnule coleg!

Avem societati de persoane si societati de capitaluri in epoca neagra zisa capitalista;

Doar in societatile de capitaluri actionarii/asociatii obtin venituri FINANCIARE (=dividende),

in celelalte - asociatii MUNCESC, deci de ce sa fie impozitati DUBLU (adica impozit pe profit+
impozit pe dividende), cand ar trebui sa fie impozitati doar cu impozit pe VENIT;

de ce nu exista forma juridica de asociatie? pentru comercianti? de ce trabuie sa constituie
o persoana juridica disctincta(=SRL)?



#234875 modificari in Legea contabilitatii nr.82/1991

Postat de george_v on 06 January 2011 - 11:44 PM in Arhiva

A observat cineva oare.........

ca in tara noastra nu s-a inventat forma juridica de ASOCIATIE?

toate mini-imm-urile (sute de mii) intocmesc "situatii financiare anuale"....

......si platesc "impozit pe profit",

cand ele ar trebui......sa plateasca impozit pe venitul fiecarui asociat......
.......si sa nu mai intocmeasca "situatii financiare anuale" conform
normelor destinate companiilor (ordin 2055) ci eventual o declaratie
informativa.......

dar in tara noastra asociati pot fi doar........
membrii unei familii (=asociatie familiala),

in rest daca se asociaza 2 persoane care nu sunt rude,
ele devin obligatoriu "Persoana juridica" si tin
contabilitatea ca la "Companii"................
....si se naste o mocirla birocratica.............
.............................................intentionat!!



#234873 revenirea la impozit venit micro de 3%

Postat de george_v on 06 January 2011 - 11:10 PM in Arhiva

Revin cu intrebarea......

stie cineva daca apar si norme la capitolul de cod fiscal privind microintreprinderile?

pentru ca sa ne zica ce inseamna ca firma are 1 - 9 salariati la data de 31.12.2010...

...fiindca vechile norme ziceau ca numarul de salariati tb sa fie lunar,

dar probabil era vorba de MENTINEREA numarului de salariati in fiecare luna,

astfel incat sa fie pastrat statutul de microintreprindere.


DECI....

o firma care in anul 2010 nu a avut salariati

insa a angajat un salariat incepand cu data de 20.12.2010,

poate fi microintreprindere?



#234856 revenirea la impozit venit micro de 3%

Postat de george_v on 06 January 2011 - 07:43 PM in Arhiva

DAR....

o firma care in anul 2010 nu a avut salariati

insa a angajat un salariat incepand cu data de 20.12.2010,

poate fi microintreprindere?



#230689 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de george_v on 31 August 2010 - 08:42 AM in Arhiva

Nenorocitii au transformat total notiunea de "CONTRIBUTIE de asigurari sociale" in IMPOZIT, din moment ce baza de calcul e aceeasi, la venitul net, ca la impozitul de 16%.

Mai mult decat atat, desi exista un BUGET NATIONAL GENERAL CONSOLIDAT, au mandatat alti nenorociti, agentii ale ministerului muncii si o structura dubioasa a ministerului sanatatii (casa de sanatate) sa colecteze impozite, desi exista un minister care se ocupa de finantele tarii.

Pe stilul asta, ar putea sa faca o agentie care sa colecteze pt invatamant, una pt aparare, una pt mediu,-pt toate ministerele -

Daca mai exista un pic de constiinta - terminati cu teoria chibritului, impozitele si contributiile calculate asupra venitului net trebuie colectate de o singura institutie (ANAF) !!



#230312 Norme art. III din OUG 58/2010 care modifică codul fiscal

Postat de george_v on 24 August 2010 - 07:25 PM in Arhiva

nu, nu e vorba doar de decizia mascullilor politici care nu mai reusesc sa stabilizeze finantele tarii ciuruite de alti mascului incomparabili mai puternici decat ei;
e vorba si de functionarii sau whatever ce-or fi, clientela politica esalon inferior, semianalfabeta dpdv profesional, care batjocoresc prin normele de aplicare sute de mii de oameni; sa calculeze luna de luna "venitul net", cand se stie ca acesta se calculeaza anual, si sa mearga luna de luna la 3 institutii! parca anii trecuti era un dram de speranta ca anaful o sa-i inghita pe ceilalti si o sa creeze un sistem informational si administrativ omenesc, dar se pare ca lucrurile se degradeaza !



#229966 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de george_v on 18 August 2010 - 08:32 AM in Arhiva

Observatie importanta la povestea asta cu pfa-uri, profesii libere si alte venituri:

VENITUL NET se calculeaza o singura data pe an, respectiv la intocmirea declaratiei 200!

ce e aberatia asta cu declararea lunara a venitului net? venitul net nu e cunoscut decat la inchiderea anului si e aferent unui an intreg!



#229938 Declaratii pentru persoanele fizice care realizeaza venituri de natura profes...

Postat de george_v on 17 August 2010 - 03:24 PM in Arhiva

Observatie importanta la povestea asta cu pfa-uri, profesii libere si alte venituri:

VENITUL NET se calculeaza o singura data pe an, respectiv la intocmirea declaratiei 200!

ce e aberatia asta cu declararea lunara a venitului net? venitul net nu e cunoscut decat la inchiderea anului si e aferent unui an intreg!



#226019 Preturi de dumping in contabilitate

Postat de george_v on 19 May 2010 - 08:33 AM in Arhiva

mai dureaza mult pana se modifica legislatia , sa se recunoasca oficial ca f multi comercianti (firme) au conta externalizata si nu au (nevoie de) compartiment intern. si de aici rezulta necesitatea unui cadru legislativ asemanator sistemului notarial. sa se elimine de exemplu legea din 1969 ca fiecare "intreprindere" organizeaza casierie si cineva scrie un registru de casa zilnic.



#224115 IMPOZIT PROFIT - Noutati 2010

Postat de george_v on 12 April 2010 - 08:40 AM in Arhiva

Vezi postareaGlavan Daniela, la Apr 9 2010, 01:50 PM, a spus:

Buna ziua!
As avea nevoie de o lamurire in ceea ce priveste impozitul pe trim.I.Anul trecut am fost micro si am platit impozit pe venit.Anul acesta am trecut la profit dar as vrea sa stiu la ce se face calculul: la cifra de afaceri din bilant sau la total venituri ? Eu in total venituri am si 7415 subventii de la somaj.
si in og 34 si in codul fiscal la capitolul micro apar (aparea) expresia "subventii pt finantarea investitiilor" la excluderi, insa se pare ca e o exprimare gresita, sensul fiind de a exclude subventiile (care pot fi si pt cheltuieli curente, nu numai pt investitii) - asta e concluzie personala in urma efectuarii de "sapaturi" pe la asistenta contribuabili si pe la lectorii de la cursuri (din minister, care sunt super-competenti).

apropos, o intrebare: ce intelegeti prin "subventii aferente cifrei de afaceri nete" din bilant?



#219828 Documente bilant - raport AGA, raport gestiune, note explicative, altele afer...

Postat de george_v on 22 February 2010 - 09:38 AM in Bilanturi

notele explicative nu apar pe discheta (in format electronic)
notele explicative cui explica?cine le citeste?
notele explicative sub un anumit prag/dimensiune a firmei sunt maculatura
notele explicative ne consuma timp si efort inutil (la zeci, sute de mii de firme marunte)



#219184 bilant 31.12.2009

Postat de george_v on 15 February 2010 - 11:01 AM in Arhiva

alta cugetare:

cei mai buni economisti sunt cei de la institutul de statistica: ei stiu care e diferenta dintre valoarea adaugata si cifra de afaceri;
nu degeaba cel mai important impozit se numeste TVA;

cifra de afaceri e un indicator destul de irelevant:

exemplu : comert cu amanuntul, cifra de afaceri 2 miliarde/an, 10% adaos comercial .
in cel mai bun caz, din acesta cifra de afaceri se obtine un salariu mediu-mic:
2 miliarde * 10% = 200 milioane;
200 milioane / 12 luni = 17 milioane/luna (vreo 11 milioane in mana + darile)

si acum, vine vorba sa faci "audit" la asemenea activitate!!



#218954 bilant 31.12.2009

Postat de george_v on 11 February 2010 - 11:31 AM in Arhiva

putina aritmetica:

se vrea aplicarea unor norme asemanatoare cu cele de audit; ok, dar sa vedem regula de 3, simpla:

la cea mai mica firma supusa auditului, cu cifra de afaceri de 7 milioane euro = 280 miliarde lei vechi, munca de audit e 180 ore, tariful 2000 euro (daca stie cineva mai exact, sa ma corecteze). ce facem cu o firma cu cifra de afaceri de 1 miliard lei vechi (si sunt multe, se stie):

este de 280 ori mai mica

180 ore / 280 = 0.64 ore

tarif: 2000 euro / 280 = 7.14 euro.

adica, cum sa vorbesti de audit la firme minuscule??




Cometa SQL