Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
pav's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


pav's Content

There have been 167 items by pav (Search limited from 16-November 07)



Sort by                Order  

#281991 Fonduri nerambursabile UE

Postat de pav on 23 January 2018 - 11:12 AM in CONTABILITATEA FONDURILOR NERAMBURSABILE

Bună ziua,

Am rugămintea către cei care cunosc contabilitatea fondurilor nerambursabile, să mă ajute cu următoarele informații:
societatea desfășoară activitatea pentru utilități publice, este un SA

Un proiect aprobat de MFE, împărțit pe surse de finanțare (9,27% Contribuție operator și 90,73% - surse FC, BS și BL)

Cererea de rambursare a fost înregistrată in contabilitate pe aceste surse de finanțare( 445=475)
După primirea notificării de la AM, au fost autorizate sumele ptr. BL și achitate celelalte (FC+BS+TVA), și au fost inregistrate și acestea (5121= 445)
In contul 445 a mai rămas suma aferentă obligației operatorului (sold debitor).
Vreau să știu cum se procedează cu acest sold, pentru că teoretic obligația operatorului a fost autorizată, dar cum o evidențiez, rămâne in sold până la inchiderea proiectului și o repartizez pe investiția realizată saucum se procedează?
mulțumesc



#270041 Decontare cheltuieli fara factura

Postat de pav on 26 August 2015 - 09:28 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

După cum spui se pare că cei din compania unde lucrezi nu înțeleg despre ce este vorba. În CCM este specificat procentul pe care fiecare salariat este îndreptățit să-l primească; în plus n-are a face cu TVA -ul din Grecia ( să zicem că la greci TVA-ul la turism este de 3%- cum se înregistrează ăn contabilitatea noastră -românească ?? , nu are logică -) pe baza unui referat făctu de tine la care atașezi documentele doveditoare de cazare, transport, etc din care rezultă sejurul , cu siguranță doamna de la conta va întelege cum se rezolvă această situație.



#266583 fonduri UE la o institutie publica

Postat de pav on 04 February 2015 - 03:57 PM in CONTABILITATEA FONDURILOR NERAMBURSABILE

Bună ziua,

Am rugămintea către cei care lucrează cu fondurile structurale să mă ajute cu următoarea informație:

Doresc să fac compensarea unor datorii (eu am datorie către un antreprenor (o sumă mare 1000 lei ) , iar antreprenorul către mine - o sumă mică ( 200 lei)

Diferența (800 lei) o plătesc antreprenorului cu ordin de plată.

Problema mea este că doresc să solicit la rambursare toată suma (1000 lei) La cererea de rambursare anexez factura impreună cu ordinul de plată si ordinul de compensare.

Ați avut o speță de acestă natură, cum s-a rezolvat?

mulțumesc



#265307 Deductib.chelt.aferente cofinantarii

Postat de pav on 18 November 2014 - 01:21 PM in CONTABILITATEA FONDURILOR NERAMBURSABILE

Toate aspectele cu privire la eligibilitate sau neeligibilitate se gasesc scrise in Contractul de finantare, acolo se stabilesc toate conditiile de acordare a finantarii; cat si ce este eligibil; care este contributia benefiarului, cofinantarea, cat se suporta din fonduri, ce este cu TVA -ul.
In situatia prezentata de tine nu rezulta aceste aspecte; se pare ca doar culegi informatii; dar sa stii ca o informatie nu este general valabila pentru toate tipurile de finantari; fiecare are un anumit specific



#265281 Chitanta neinregistrata, arhiva incompleta

Postat de pav on 14 November 2014 - 03:57 PM in Legislatie specifica AP

Lipsa in gestiune se imputa persoanei responsabile cu gestiunea, daca in procesul verbal de predare-primire se face mentiunea aceasta; daca s-a omis si apoi s-a constatat ulterior atunci cel care a preluat este direct raspunzator.Daca nu exista documente prin care se constata lipsa banilor, atunci se face o cheta (daca locatarii doresc) pentru acoperirea acestei pagube.



#265279 inregistrare cheltuieli proiect

Postat de pav on 14 November 2014 - 03:37 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Pentru ca aceste cheltuieli cu reclama, publicitatea, fac parte din bugetul alocat proiectului si sunt cuprinse in devizul general al proiectului; care are un regim mai deosebit.

Si vad ca faci confuzie intre contul de furnizor pe care il folosesti atunci cand primesti factura de servicii, marfa, lucrari, etc si evidentierea acestor cheltuieli pe surse de finantare, care toate la un loc cand se finalizeaza proiectul se aduna tot ce ai cheltuit cu realizarea lui si vei obtine valoarea finala a proiectului, pe care ori il exploatezi tu ca beneficiar si atunci il inregistrezi in mijloace fixe( se face receptia) si incepi sa-i calculezi si amortizarea ; sau l-ai executat pentru altii si atunci il vanzi. Si ca sa-l vinzi va trebui sa stii cu ce cheltuieli l-ai construit sa poti sa-i stabiliesti valoarea.


si inca ceva- cum inregistrezi factura de furnizor, inainte de a fi platita?

ce cuprinde aceasta factura? - cheltuieli cu reclama, publicitate, bineinteles ale proiectului.

% = 404 (x +x1) lei
231 x lei cheltuieli cu publicitate, reclama
4426 x1 lei tva


plata facturii:
404 = 5121 (x+x1) lei

cat despre comisionul bancar, nimeni nu a spus ca-l inregistrezi in 231.

ca sa intelegi bine despre ce este vorba , citeste contractul de finantare; acolo scrie clar cum se face cu comisionul si dobanda aferente proiectului; MFE - cu siguranta doreste ca sumele incasate din dobanda minus comisionul aferent sa fie restituite catre ei; adica se va micsora valoarea proiectului exact cu cat ai incasat din dobanda minus comision ; iar acestea ca sa stii valoarea lor le poti tine intr-un cont de tert in asa fel incat la terminarea proiectului sa fac reglarile cuvenite.



#265277 inregistrare cheltuieli proiect

Postat de pav on 14 November 2014 - 03:24 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

multumesc pentru apreciere, nu pretind ca stiu, dar cat pot, vreau sa ajut :blush2:



#265121 inventarierea patrimoniului

Postat de pav on 03 November 2014 - 03:37 PM in INVENTARIERE

Bravo, foarte frumos.
Cine are nevoie il poate folosi cu incredere, este destul de complet si ajuta mult si la scris, dar mai ales la formule



#265097 Chitanta neinregistrata, arhiva incompleta

Postat de pav on 31 October 2014 - 11:36 AM in Legislatie specifica AP

Buna ziua,

Obligativitatea pastrarii documentelor contabile este din " timpuri stravechi". Cand s-a lansat Legea Contabilitatii dupa 1989, aceste obligatii s-au preluat din legile mai vechi (comuniste) , dar valabile oricum.
Cat priveste autenticitatea chitantei,atata timp cat in antetul chitantei este scrisa denumirea asociatiei de proprietari, contine elemente cu privire la proprietarul din imobilul respectiv si dvs nu detineti alte documente probante, este stampilata sau se poate verifica cu semnatura celui care a primit banii ( fostul administrator); cred ca pana la proba contrarie, acea chitanta este autentica.
In plus, legat de lipsa documentelor din arhiva, este imperios necesar a se reconstitui cu toate documentele emise de asociatie catre diverse entitati (persoane fizice, juridice,) conform legii contabilitatii.



#265017 inregistrare cheltuieli proiect

Postat de pav on 28 October 2014 - 08:30 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Buna,

Toate cheltuielile proiectului se inregistreaza pe contul 231 - pentru ca este in curs de executie , la finalul proiectului, dupa ce a trecut de perioada de notificare a defectiunilor (PND) se face procesul verbal de receptie (final) cand investitia este trecuta ca mijloc fix si incepe si amortizarea; sau este predata beneficiarului real al acestui proiect



#264953 dauna totala masina

Postat de pav on 24 October 2014 - 12:31 PM in MONOGRAFII CONTABILE

* din suma incasata din despagubire se acopera valoarea neamortizata, valoarea ramasa se face venit care va fi impozabil
* in acelasi timp epava va fi scoasa din evidenta mijlocului fix , se netuieste cu amortizarea ( prin acoperirea amortizarii va ajunge ca debitul ct 2133 (mijl de transport) sa fie egal cu 2813 (amortizare mijl de transport)

Dar, citind in codul fiscal art 15 Scutiri , lit. m ; spune asa :
m) veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decât cele care sunt utilizate în activitatea economică;

.... ceea ce inseamna ca daca este utilizat pentru a produce venituri in societate, atunci venitul este supus impozitarii

te rog sa mai consulti si in normele metodologice din CF



#264913 impozit pe venit din produse agricole

Postat de pav on 23 October 2014 - 07:47 AM in Arhiva

Da, terenul agricol este o mostenire pe care am lasat-o in grija unei asociatii pentru administrare, acum imi dau seama ca nu am documentul in baza caruia am dat acest teren, in sensul ca am semnat, dar nu am un exemplar

multumesc



#264877 impozit pe venit din produse agricole

Postat de pav on 22 October 2014 - 08:35 AM in Arhiva

Buna ziua,

Nu inteleg cum se interpreteaza noua lege numai pentru persoane fizie cu privire la impozitul pe venit.

In speta, eu am un teren agricol pe care l-am dat in arenda, iar anual "arendasul" vinde cerealele (grau, soia,floarea soarelui). Multi sunt care vor produsele in natura, iar multi care doresc sa primeasca banii.

Impozitul pe teren este achitat la primaria din localitate.

Intrebarea mea este:

Daca primesc contravalorea acestor produse,
-- trebuie sa depun declaratie de impunere? si unde ? In localitatea unde se gaseste terenul sau in localitaea unde am domiciliul?

-- trebuie sa mi se retina 16% impozit din venitul obtinut prin vanzarea acestor produse?
-- impozitul se retine la sursa, sau il platesc eu ?

Din cate am citit, inteleg ca nu se plateste impozit pe venitul obtinut din vanzarea acestor produse in stare naturala si nici nu se depune declaratia de impunere.

Va rog, sa ma ajutati cu o informatie profesionala, pentru ca nu sunt convinsa ca am gandit corect.

multumesc



#264795 dauna totala masina

Postat de pav on 16 October 2014 - 09:37 PM in MONOGRAFII CONTABILE

auto a fost in leasing?



#264773 fonduri UE la o institutie publica

Postat de pav on 15 October 2014 - 10:27 AM in CONTABILITATEA FONDURILOR NERAMBURSABILE

Buna ziua,
Incerc sa-ti explic cateva lucruri:

* Daca ai si cheltuieli neeligibile, atunci, contributia UE nu este 100%
* In contractul de finantare trebuie sa scrie cat reprezinta prefinantarea (cat la % din valoarea contractului)
*Aceasta prefinantare se acorda pentru a te ajuta sa incepi executia proiectului
* cand au inceput lucrarile, vei primi facturi pe care trebuie sa le achiti
* Ca sa-ti recuperezi banii de la autoritatea de management va trebui sa faci CEREREA DE RAMBURSARE pe baza tuturot facturilor de lucrari primite
Din valoarea acestor facturi cerute la rambursare AM-ul iti ramburseaza:

a) toata suma din care scade procentul de prefinantare
b) TVA-ul
c) salarii
d) alte taxe si comisioane

sau
a) daca ai corectii financiare - iti da mai putin cu procentul corectiei financiare
b) daca sunt diverse lucruri pe acolo care nu coincid cu documentele anexate



Inregistrarea in contabilitate se face:
la inceput faci constituirea sumei din prefinantare ( pe baza contractului de finantare)

445 = 475 x lei

si cand incasezi suma (prin extras de cont)

5121= 445 x lei

lunar, sau ori de cate ori ai cereri de rambursare contul 445 se diminueaza cu suma incasata din rambursare
astfel inact soldul contului 445 iti arata cat mai ai de rambursat din prefinantare



#264011 inregistrare cheltuieli proiect

Postat de pav on 28 August 2014 - 10:30 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Buna,

In mod normal, o societate care desfasoara proiecte cu fonduri europene, ar trebui sa aiba un consultant, sau cand s-a elaborat studiul de fezabilitate sa fie emise si proceduri , monografii contabile.

Cum se desfasoara proiectul, care sunt sursele de finantare?

- cat suporta FC
- cat suporta bugetul de stat
- cat suporta beneficiarul?


factura se inregistreaza:

% = 404_ cu 100% _________
231 cu x % contrib FC
231 cu x % contrib bs

4426 tva

daca pe factura sunt retineri pentru avans, sau de garantii se scad si acestea

factura de avans este pe 232

avizele se inregistreaza tot in 231,



#241625 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de pav on 25 May 2011 - 10:58 AM in Arhiva

[quote name='lexymark' timestamp='1306244626' post='241583']

Depinde ce vrei, oricum nu este ieftin acest program, in plus la fiecare inceput de an se face un update pentru care trebuie sa scoti din buzunar 50 eur + tva
nu are rapoarte foarte frumoase, ( de la inceput trebuie sa le ceri sa faca programul cum trebuie, ) eu am patit-o mi -a dat programul " chel", dupa care ii chemam sa-mi completeze pe masura ce constatatm lipsurile ..si ma taxa . Am renuntat,



#240618 Sarbatori fericite !

Postat de pav on 22 April 2011 - 12:25 PM in Arhiva

Dragi colegi,


cu ocazia sfintelor sarbatori de PASTE, va urez multa sanatate, noroc si bucurii alaturi de cei dragi


PASTE FERICIT



#238862 LA MULTI ANI!

Postat de pav on 01 March 2011 - 02:56 PM in Arhiva

:thumbup: ce dragut din partea baietilor, frumos... multumim



#235956 TVA firma cu activitatea suspendata

Postat de pav on 25 January 2011 - 05:52 PM in Arhiva

[quote name='miti' date='Jan 25 2011, 04:03 PM' post='235951'
Referitor la calculul penalitatilor si plata lor / intreb cum de poti sa platesti daca firma a fost suspendata pentru lipsa activitatii, banuiesc, nu? Si daca totusi ai bani ii platesti, ajungi la zero si reincepi activitatea sau o dizolvi, depinde ce vrei.

Cand are timp firma sa produca de natura in care poate sa plateasca datoriile? Intreb pentru ca ma intereseaza acest subiect, si eu am o firma in aceeasi situatie la care chiar nu pot sa vad o sansa de iesire din imensul impas.



#234547 noi/vechi pb in leg cu ordinele de compensare

Postat de pav on 30 December 2010 - 01:45 PM in Arhiva

[quote name='Mares Stefan' date='Dec 29 2010, 11:09 AM' post='234508']


multumesc



#234506 noi/vechi pb in leg cu ordinele de compensare

Postat de pav on 29 December 2010 - 09:36 AM in Arhiva

Referitor la compensarea prin IMI, va rog sa-mi spuneti cum se procedeaza sa ma inregistrez la IMI
- este o taxa pe care o percepe IMI?, cat costa
-transmit intai facturile cu valoarea pe care doresc sa o compensez, sau fac o adresa prin care cer compensarea
multumesc



#233575 reparare Revisal

Postat de pav on 26 November 2010 - 08:51 AM in Arhiva

[quote name='Dana42' date='Nov 25 2010, 02:24 AM' post='233514']


multumesc mult DANA :thumbup:



#233574 raportare

Postat de pav on 26 November 2010 - 08:48 AM in Arhiva

[quote name='jenifer' date='Nov 26 2010, 10:34 AM' post='233573']




Da, raporteaza, dar nu te deranjeaza cu nimic, sumele provin din diverse incasari la care ai justificare pentru fiecare. Banuiesc ca nu aceeasi persoana a facut toate platile si pana la urma chiar si in aceste conditii trebuie sa dea o declaratie pe proprie raspundere prin care declara provenienta banilor, asta sa nu trezeasca suspiciuni de frauda.



#233428 reparare Revisal

Postat de pav on 23 November 2010 - 08:37 AM in Arhiva

Buna dimineata,

Am rugamintea, daca cineva ma poate ajuta cu repararea REVISAL-ului.
s-a intamplat asa: - salariati angajati cu carte de munca declarati la itm, pe parcurs, unul cate unul a plecat , dar persoana care a fost inainte nu a vrut sa dea nici baza de date si nici parola. Am obtinut o noua parola, dar am introdus inca odata angajatii si s-au dublat, intre timp au plecat, dar in continuare figureaza ca si activi, cum pot sa sterg dublura??

Cineva a postat mai demult o metoda super buna, dar nu a spus pana la capat, o anexez si poate sa o completeze cineva care stie mai mult.

multumesc

Fisiere atasate





Cometa SQL