Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
corneliuss's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


corneliuss's Content

There have been 60 items by corneliuss (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#259927 Problema calcul impozit pe profit

Postat de corneliuss on 22 January 2014 - 10:22 AM in Arhiva

Vezi postareamgabi, la 21 January 2014 - 09:07 PM, a spus:

Da, se recupereaza in 2014.

La trim.IV nu se declara nimic, faci declaratia 101 pana pe 25 martie si acolo o sa apara cu "de recuperat"
D100 nu se intocmeste/depune in trim IV pentru impozitul pe profit.

Multumesc mult!



#259887 Problema calcul impozit pe profit

Postat de corneliuss on 21 January 2014 - 01:37 PM in Arhiva

Buna ziua,

Am urmatoarea situatie in 2013:

-trim 1: impozit cumulat 0, declarat 0
-trim 2: impozit cumulat 0, declarat 0
-trim 3: impozit cumulat 4700, declarat 4700, platit 4700
-trim 4: impozit cumulat 2500.

Va rog, in trim 4 fac nota 691=441 -2200 ? Inseamna ca o sa ramana sold debitor la 441 2200 lei... deci de recuperat. Dar cand voi recupera acest impozit platit in plus? In anul 2014?

Cat declar in trim 4?

Multumesc!



#256003 D112 / topic 2013

Postat de corneliuss on 27 June 2013 - 10:13 AM in Arhiva

Va rog frumos, un raspuns:

Un angajat se pensioneaza la limita de varsta si i se face incetarea contractului de munca cu data de 27.06.2013. Insa patronul vrea sa il angajeze din nou, incepand cu data de 27.06.2013 sau 28.06.2013 (cred ca o sa fie 28.06.2013, ca sa am timp pentru Revisal)

Cum voi reflecta acest lucru (incetarea si reangajarea) in D112, dat fiind faptul ca aceste operatiuni au loc in aceeasi luna. In D112 exista data intrarii si data iesirii. Cum completez acolo? Mai este si faptul ca o perioada din luna nu este pensionar, iar alta perioada este pensionar.

Multumesc mult!



#249292 Amortizare mijl. fixe

Postat de corneliuss on 19 June 2012 - 02:38 PM in Arhiva

Buna ziua,

In luna decembrie 2011 patronul a achizitionat un autoturism in leasing financiar, care se intinde pe 6 ani. Insa, fara sa tin cont de faptul acesta, am pus amortizare liniara pe 5 ani. Deci, peste 5 ani el va fi amortizat, insa leasigul va mai dura 1 an. Credeti ca ar fi aceasta o problema? Din punctul meu de vedere, nu, insa poate nu observ eu anumite implicatii contabile/fiscale!

Va rog mult sa-mi dati un raspuns!

Multumesc



#247834 Dividende

Postat de corneliuss on 10 February 2012 - 10:39 AM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la 25 October 2011 - 12:20 PM, a spus:


Terenul nu trebuie neapărat REEVALUAT, decât dacă, nu există tranzacţii similare în zonă, sau preţul "just" ce se poate afla şi de la un birou notarial, nu este acceptat de administratorul-cumpărător! Costul reevaluării, dacă se consideră totuşi necesar a fi făcută, se poate suporta fie de societate, fie de cumpărător!

Patronul vrea sa evalueze terenul, pentru a sti cat sa treaca pe factura si in contract, pentru a nu fi luati la ochi de autoritati.

Intrebare: Aceasta evaluare (reevaluare) trebuie neaparat operata si in contabilitate? Adica sa fac 211 = 105? Si abia apoi sa-l vand? Sau evaluarea sa fie doar o informare, pt a sti cat sa treaca in factura, iar scaderea din gestiune sa se faca la val de achizitie (istorica)?

Multumesc!



#247349 decl. 394 / topic 2012

Postat de corneliuss on 23 January 2012 - 08:22 AM in Arhiva

Factura pentru tichete de masa contine valoarea nominala a tichetelor (care nu poarta TVA) si un comision (la care se aplica TVA).

de ex: - valoarea nominala 90 lei
- comision 1 leu si TVA 0,24 lei.

Intrebarea mea este: in D 394 se trece la baza impozitare 1 leu sau 91 lei? Programul meu pune automat 91 lei.

Multumesc!



#246323 Scoatere evid clineti incerti si furnizori

Postat de corneliuss on 29 November 2011 - 09:06 AM in Arhiva

Da, dar patronul meu nu vrea sa dea clientul in judecata. Mai ales ca ei (patronii) se cunosc :smile: . Patronul meu recunoaste ca nu o sa mai vada banii de la client, dar eu, in contabilitate, ce sa fac?



#246300 Scoatere evid clineti incerti si furnizori

Postat de corneliuss on 28 November 2011 - 02:37 PM in Arhiva

Am citit tot topicul, dar mai am neclaritati:

In balanta exista in contul 4111 o suma neincasata care provine dintr-o factura emisa in 2008 (cu taxare inversa). Clientul respectiv nu este in faliment ci functioneaza.

Atat la sfarsitul anului 2009 cat si 2010 au fost trimise extrase pentru inventariere, care au fost recunoscute (semnate) de catre client.

Acum, ce nu stiu:

1. suma este prescrisa sau nu? Cu toate ca au trecut 3 ani de la emiterea facturii, totusi clientul a recunoscut anual datoria. Cumva prescrierea decurge de la ultima recunoastere?

2. ce sa fac cu aceasta suma din contul 4111? Sa o trec la clienti incerti si sa constitui provizion? Dar pe ce baza? Si daca se constituie provizion, in ce masura este deductibil si cand se constituie (la sfasritul lui noiembrie sau decembrie)?

Voi cum ati proceda? Multumesc mult!



#245500 Dividende

Postat de corneliuss on 28 October 2011 - 07:52 AM in Arhiva

Vezi postareaLexiroxi, la 27 October 2011 - 09:18 PM, a spus:


Distribuirea de dividende in natura –mijloc fix
1171=457
457=211
635=446 16% - imp. pe dividende daca imp. este platit de societate sau 457=446 imp. dividende platite de asociat.
635=4427 TVA 24% daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial -cf. ART.128 alin.(5), ART.137 alin.(1) lit. c)din CF si pct. 18 alin.(4) si alin.(6) din Norme.

Asa m-am fost gandit si eu. Totusi, conform art. 128 alin. 5 nu ar trebui facuta si vanzarea terenului?



#245452 Dividende

Postat de corneliuss on 26 October 2011 - 08:14 AM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la 25 October 2011 - 12:20 PM, a spus:


Deci , pe de o parte, livrarea/vânzarea de terenuiri fie și intravilane, construibile, este o operațiune scutită de taxă, TVA. (Vezi Codul fiscal art.141 alin.(2) litera f).)

Multumesc mult! Scutit de TVA: adica nu voi scrie nimic in coloana tva? sau scriu scutit de tva (cu sau fara drept de deducere)? Observ totusi ca terenurile construibile intra la exceptii. Tine de interpretare poate?

Scuze off topic si multumesc!



#245418 Dividende

Postat de corneliuss on 25 October 2011 - 10:02 AM in Arhiva

Am cautat in topic, dar nu am gasit o situatie similara:

Societatea are un teren, intravilan, pe care administratorul vrea sa-l ia ca dividend. In balanta, in soldul 117 exista profit din care s-ar putea face oricand repartizarea la dividende. Am inteles ca se incheie un contract de vanz-cump intre societate si administrator, se intocmeste factura (ca si cum ar fi o vanzare)... Deci s-ar plati impozit pe dividende si TVA? Mentionez ca societatea este platitoare de TVA, iar terenul este probabil construibil (nu este nimic construit pe el). Terenul a fost cumparat in 2008, nu a fost reevaluat niciodata.
Ma poate ajuta cineva cum se procedeaza in acest caz? Ce documente ar trebui intocmite si care sunt inregistrarile in contabilitate?

Multumesc.



#243783 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de corneliuss on 16 August 2011 - 02:37 PM in Arhiva

La instalarea Revisal 5.0.6 imi apare un ecran pe care scrie: "Instalare incompleta. Instalarea a fost intrerupta inainte ca operatia sa fie completa. Daca doriti sa instalati, incercati din nou". Eu tare mult doresc :smile: , dar daca aplicatia nu merge?



#237857 declaratia 112 / 2011

Postat de corneliuss on 17 February 2011 - 11:40 AM in Arhiva

Vezi postareabaluioan, la Feb 17 2011, 11:06 AM, a spus:

Am dezinstalat, adobe X, am instala adobe 8.2 si tot acelasi mesaj de eroare ....."This document enabled extended features in Adobe Reader. This document has been changed since it was created and use of extended features is no longer available. Please contact the author for the original version of this document." , si culmea dec. 390 o pot face bilanturi la fel, dar dec. 112_nr3_11022011 nici poveste ...varianta test a dec.112 merge, va rog daca puteti sa ma ajutati, multumesc!

Si eu aveam probleme la deschiderea pdf-urilor. Daca faceam dublu clic pe fisier, imi dadea eroare. Acum deschid programul (acrobat reader ultima versiune), merg la file, apoi open si aleg de aici fisierul. La mine doar asa merge. Poate va ajuta.



#237586 declaratia 112 / 2011

Postat de corneliuss on 14 February 2011 - 03:25 PM in Arhiva

Vezi postareafboji, la Feb 14 2011, 03:04 PM, a spus:

Copii nu sunt considerati coasigurati.
Editez ca sa fiu mai explicita: toti copiii pana la varsta de 18 ani beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei, daca nu realizeaza venituri.

Adica, sa inteleg, persoanele din intretinere (care ajuta la deducere) nu sunt aceleasi cu persoanele coasigurate? Informaticianul a preluat la coasigurati persoanele in intretinere. Puteti sa-mi dati o baza legala in acest sens? Ce se intampla cu copiii peste 18 ani, dar care sunt la vreo scoala si nu obtin venituri? Dar sotul/sotia in intretinere?

Scuze off topic!



#237582 declaratia 112 / 2011

Postat de corneliuss on 14 February 2011 - 02:56 PM in Arhiva

Multumesc. Mai am insa o intrebare: copiii nu pot fi trecuti la coasigurati? Nu exista loc decat pentru parinti si sot/sotie.



#237321 declaratia 112 / 2011

Postat de corneliuss on 11 February 2011 - 02:12 PM in Arhiva

1. Un angajat pensionar (boala) are in contract 4 ore/zi. In sectiunea A am trecut la Tip contract de muncă dpdv timp de lucru P4-partial 4 ore, insa la Ore normă zilnică contract nu gasesc decat optiunile 6, 7 si 8 ore. Nu trebuia sa fie si 4? Trebuie sa aleg 8?

2. Am de recuperat de la FNUASS o suma de bani, pentru care nu am facut dosar (o recuperam prin compensare). Insa in D112, daca trec suma la deductibila, atunci imi da eroare. Oare sa o las de plata si sa fac dosar pentru soldul din 31 dec?

3. Un angajat a avut concediu intreaga luna. Daca pun ore lucrate 0 iar venitul brut > 0 (venitul din concediul de odihna), atunci imi da eroare. Orele de concediu se pot considera ore lucrate?

Multumesc!



#236233 Monografie avans

Postat de corneliuss on 31 January 2011 - 01:44 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Citind topicul, am remarcat doar doua opinii privitoare la avansurile pentru achizitia utilajelor, iar acestea sunt diferite. Va rog, cine poate, postati o monografie pentru acest tip de avans (pt utilaje) si decontarea lui.
Multumesc!



#233412 vanzare auto

Postat de corneliuss on 22 November 2010 - 01:54 PM in Arhiva

Multam, Florine!



#233319 vanzare auto

Postat de corneliuss on 19 November 2010 - 09:37 AM in Arhiva

Vezi postareanopris, la Sep 2 2008, 01:43 PM, a spus:

In Procesul-verbal de casare se precizeaza ca rezulta un deseu valorificabil sau unele piese de schimb, pe care le vindeti ulterior cu factura.


exact aceasta situatie am eu acum, insa intervine specificul societatii. Obiectul de activitate este colectarea si vanzarea deseurilor, platitor de TVA, taxare inversa.

Am urmatoarea situatie: un camion care este amortizat integral va fi casat si va fi vandut ca deseu (nu ca autovehicul!) la REMAT.

Va rog, spuneti-mi daca inregistrez bine:

1. 2813=213 scoaterea din gestiune a camionului

2. 371=7588 obtinerea de deseuri din acest camion (pt societate, deseurile sunt marfuri, asta este obiectul de activitate)

3. 4111=707 vanzarea acestor deseuri
4426=4427 taxarea inversa

4. 607=371 descarcarea din gestiune a deseurilor.



#230750 "fiscalitate" CMI

Postat de corneliuss on 01 September 2010 - 02:13 PM in Arhiva

Multumesc pt raspuns.

Stiam ca in RJIP se trec doar incasarile si platile (efectiv fluxul de numerar), nicidecum cheltuieli. Iar veniturile si cheltuielile se trec intr-un alt registru, pe baza caruia se calculeaza impozitul. Asta e ceea ce stiam, poate ca nu e corect...
Mi-ar placea sa discut cu o persoana care tine o astfel de evidenta.



#230650 "fiscalitate" CMI

Postat de corneliuss on 30 August 2010 - 01:13 PM in Arhiva

Buna ziua.

Un medic a cumparat un cabinet medical, gata utilat, in stare de functionare. L-a cumparat pe numele lui, ca persoana fizica. Apoi si-a infiintat un CMI. Pentru ca nu cunosc domeniul CMI-urilor si nici al contabilitatii in partida simpla, va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele:

1. cum se vor amortiza cabinetul (cladirea), utilajele, etc, avand in vedere ca ele au fost cumparate pe numele medicului si nu pe CMI? Trebuie aduse ca aport la CMI?

2. CMI-ul inca nu a inceput activitatea. Insa medicul vrea sa-si cumpere un autoturism pe CMI, insa cu banii din buzunar. Neavand bani in casierie, cum se va evidentia plata in RJIP?

Multumesc.



#226634 Impozitare tichete de masa?

Postat de corneliuss on 07 June 2010 - 08:55 AM in Arhiva

Vezi postareaLexiroxi, la Jun 3 2010, 08:17 PM, a spus:

Tichetele de masa, tichetele de cresa, tichetele de vacanta sunt incluse in categoria veniturilor salariale. Fiind venituri salariale intra in fondul de salarii lunare, contravaloarea tichetelor se aduna la salariul lunar realizat si se supun impozitarilor.

Deci pentru aceste tichete se vor calcula contributii: cas, cass, somaj, itm, cambp.



#226546 Impozitare tichete de masa?

Postat de corneliuss on 03 June 2010 - 01:41 PM in Arhiva

Si daca in luna iunie se vor acorda tichete aferente lunii mai, atunci tot se vor impozita?



#226188 Impozitare tichete de masa?

Postat de corneliuss on 26 May 2010 - 08:49 AM in Arhiva

Buna ziua,

In conditiile impozitarii tichetelor de masa, ce intelegeti? Se vor considera ca un venit al angajatului si astfel vor fi impozitate? Daca da, atunci ele se vor trece in statul de salarii, cumulandu-se cu venitul brut? Eu nu cred asta, deoarece s-ar calcula automat si asigurarile sociale, ceea ce nu este corect. Atunci, se vor impozita separat? Care ar fi inregistrarile in contabilitate?

Cred ca ar fi de folos pentru multi aceste raspunsuri.

Multumesc.



#225676 rege

Postat de corneliuss on 12 May 2010 - 09:30 AM in Arhiva

4




Cometa SQL