Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
r.aura's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


r.aura's Content

There have been 16 items by r.aura (Search limited from 25-November 07)


Sort by                Order  

#247948 Dividende - topic 2012

Postat de r.aura on 15 February 2012 - 11:08 AM in Arhiva

Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti daca o societate care plateste dividende la pers. fizice care sunt pensionare, trebuie sa retina si sa vireze contributie pentru sanatate. Eu stiam ca din august 2008 sau 2009, nu mai stiu precis, contributia pt. sanatate nu se mai retine la pensionari, pt. dividendele incasate. Multumesc.



#247479 Declaratii 2012 - termene de depunere

Postat de r.aura on 27 January 2012 - 04:48 PM in Arhiva

Multumesc pt.raspuns! Este valabil si pt. anul 2010, cand situatia SRL-ului de care pomeneam a fost cam aceeasi la capitolul cifra de afaceri? Stiam ca aceasta declaratie se depune doar de catre cei care au avut cifra de afaceri (la sfarsitul anului 2010) intre 10000 si 35000 euro si care erau platitori de TVA. Puteti sa ma lamuriti, va rog?



#247459 Declaratii 2012 - termene de depunere

Postat de r.aura on 26 January 2012 - 06:02 PM in Arhiva

Buna seara! As avea nevoie de o lamurire. Un SRL care a avut cifra de afaceri la sfarsitul anului 2011 de 5000 lei
(nu euro! :smile: ) trebuie sa depuna declaratia 392 B? SRL-ul nu este platitor de TVA, nu a fost si nici nu a declarat ca intentioneaza sa fie! Va multumesc



#239263 decl. 100 / topic 2011

Postat de r.aura on 10 March 2011 - 12:33 PM in Arhiva

Fac o rectificare> la randul 2 din postarea anterioara 'apoi am depus suma ce reprezinta impozitul pe profit' se va citi 'apoi am depus suma ce reprezinta impozitul pe dividende',. Sunt foarte stresata ! Nu vreau sa par o miorlaita, dar situatia creata imi creaza o stare de nervi si confuzie! Dac-as gasi macar intelegere la inspectoarea respectiva...dar deocamdata... :nono:



#239253 decl. 100 / topic 2011

Postat de r.aura on 10 March 2011 - 07:34 AM in Arhiva

Vezi postareaDana42, la Mar 9 2011, 09:11 PM, a spus:

Aura, scoate Fisa pe memory stick sau pe discheta, este dreptul tau sa o ai si daca nu ai decat imp. pe care le-ai scris si sunt platite la timp, nu ar trebui sa fie probleme si chiar nu inteleg deloc atitudinea inspectoarei, nu este indicat si nici etic sa faca asemenea afirmatii.
Scoate Fisa in totalitate si vezi ce ai pe ea. La ultima intrebare nu stiu ce sa spun, las-o asa acum si nu tulbura apele, de regula la preluare se "sesizeaza".
Am scos fisa pe platitor si d-aia zic ca este varza. Toate sumele din decl 100 au fost scazute din suma initiala pe care am depus-o. La inceputul anului soldul fisei era 0, apoi am depus suma ce reprezinta impozitul pe profit, din aceasta suma a fost scazuta prima suma a impoz/profit declarata pt trim1 fara sa se tina cont ca eu am si depus-o in aceeasi zi cu declaratia 100. Si de aici toata tevatura. In mod normal, cred eu ca , daca au scazut din suma initiala ,cand am depus decl 100 si au si incasat suma din decl s-ar fi reintregit suma initiala. Imi apar in fisa niste resturi de sume care , cumulate imi dau suma de la impoz/dividende, dar de unde dobanzi si penalitati dein moment ce eu am facut depunerile la timp si , pe desupra, mai aveam si o suma in plus in cont. ? Ma duc azi sa vad ce mai fac



#239245 decl. 100 / topic 2011

Postat de r.aura on 09 March 2011 - 04:04 PM in Arhiva

Vezi postareaDana42, la Mar 9 2011, 05:26 PM, a spus:

Da, am inteles, varza sunt toate Fisele RON daca nu sunt platite la timp obligatiile bugetare si nu numai din aceasta cauza, de aceea am solicitat noi sa se revina la plata fiecarei obligatii bugetare intr-un cont al ei, nu asa amestecate, prefer sa fac mai multe FV sau OP-uri, doar sa scap de cosmarul acestei Fise si sa fie totul clar .
Ai dreptate, la BS ai si imp. pe profit si/sau minimul si imp. pe salar si imp. pe dividende si majorarile........
Daca ai nervi de otel incearca sa iei fiecare declaratie si plata din Fisa la BS si sa confrunti cu evidenta contabila, pentru fiecare contributie in parte : imp. profit, imp. salar, imp.dividende si daca mai ai ceva pe-acolo, eu nu vad alta solutie.
De f. multe ori am gasit calcule eronate sau plati lipsa din Fisa, uneori declaratii lipsa dar care erau de fapt depuse, asa ca ...incearca macar.
Lasa amenda, bine ca ti-a luat declaratia fara amenda.
Nu am decat impozit /profit si odata pe an impoz/dividende. Nu am uitat niciodata sa depun sau sa platesc vre-una, sau sa depasesc termenele. Am fost la insp. de la anaf si mi-a spus ca nu am nicio sansa de a-mi pune in ordine fisa pa platitor. Imi este foarte greu sa-mi dau seama ce si cum , cu fisa asta. N-o fi vreo scofala mare, dar... Ce stiti? Repartizarea sumelor din contul unic se face automat la data depunerii declaratiei respective, sau se face de catre un operator uman? Nici nu stiu incotro s-o iau. Ziceti ca daca mi-a primit dec 100 cu 04.2010 si nu mi-a zis nimeni nimic de amenda, am scapat de ea? Sau urmeaza sa primesc o 'felicitare' candva, inperioada urmatoare?!



#239237 decl. 100 / topic 2011

Postat de r.aura on 09 March 2011 - 02:53 PM in Arhiva

Vezi postareaDana42, la Mar 8 2011, 10:53 PM, a spus:

Poate nu inteleg eu corect, dar din ceea ce ai scris rezulta ca plata a fost efectuata in termen, dar nu s-a depus declaratia cu obligatia de plata in termenul legal, deci de unde majorari si penalitati ?
Eu am inteles astfel :
1. conform Hot. AGA din anul 2010 pentru exercitiul financiar 2009, s-a decis distribuirea unei anumite sume din profit la dividende.
2. dividendele au fost repartizate (cand ?) probabil in martie 2010 sau aprilie 2010, dupa depunerea bilantului.
3. daca divid. au fost repartizate in martie 2010, exista obligatia depunerii D. 100 si plata impozitului pana in 25.04.2010, daca au fost distribuite in aprilie, trebuia sa depuneti D.100 si sa platiti impozitul pana in 25.05.2010.
4. plata sa inteleg ca a fost facuta in termenul legal si nu s-a depus D. 100 in termen ?
5. daca la 4. raspunsul este afirmativ, trebuia sa aveti in Fisa RON de la Finante o suma achitata in plus la pozitia cu impozitul pe divid. distribuit persoanelor fizice, deoarece lipsea obligatia de plata nedeclarata.
6. daca ceea ce am scris este corect, pt. ce platiti penalitati, ce scrie in Fsa RON ? Problema, dupa cum am inteles eu, este nedepunerea D. 100 in termenul legal, conform CPF :
"Art. 219
Contravenții
(1) Constituie contravenții următoarele fapte:
a) nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declarațiilor de înregistrare fiscală sau de mențiuni;
b) neîndeplinirea la termen a obligațiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor și veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume;……………..
(2) Contravențiile prevăzute la alin. (1) se sancționează astfel:
d) cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, și cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârșirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b), g)-m);"

7. Daca ati reusit totusi sa depuneti declaratia acum, in 2011, fara amenda, revin la intrebarea cu penalitatile de la pct.6.
In Fisa RON plata efectuata trebuie sa se stinga cu obligatia de plata declarata doar acum. Ati scos Fisa RON de la Finante ? Este declarat corect impozitul, la poz. 5 din declaratie ? Pentru ca mai este la poz. 12 impozitul pe dividende distribuit PJ ?
Daca nu am inteles eu corect situatia, va rog sa veniti cu lamuriri.
Poate nu am postat eu situatia in mod clar, asa ca o descriu acum-
In martie 2010 ,bine-nteles, dupa ce am depus bilantul-in care am declarat ca tot profitul net se va plati ca dividende asociatilor-am trecut la fapte, adica> am calculat impozit pe dividende si am facut inreg. 457=446 cu suma xxx. Pe 07 aprilie 2010 am facut un OP=impozit/dividende prin care am platit impozitul pe dividende in contul unic . Ulterior,pe 15.04.2010 am depus decl 100 cu impoz/profit trim1 pe care l-am si platit prin casieria Adm. Financiare in aceeasi zi. In continuare, toate declaratiile de impozit /profit le-am depus si le-am achitat in termen, aceste 2 operatiuni facandu-se in aceeasi zi. Anul acesta am descoperit ca nu am depus decl100 privind impozitul pe dividende pt. plata pe care am facut-o in 07.04.2010 si am depus o decl100 cu perioada de raportare 04.2010 . Fisa mea pe platitor arata ca o varza, pt. ca toate sumele declaratiile mele de impozit pe profit au fost operate (scazuta)din valoarea din contul unic pe care am depus-o in 07.04.2010. Ei! Dac-ati inteles ceva din ce-am scris eu aici va felicit! Dar cum ies eu din incurcatura? Nici macar nu stiu de ce mi s-au calculat dobanzi si penalitati odata ce eu am platit totul la timp si, in plus, aveam deja o suma depusa ( cea de care este vorba in...propozitie!)mai inainte de toate declaratiile si depunerile mele!? Astept cu interes un raspuns grabnic! Cat priveste amenda de 1000 lei... :thumbup:



#239203 decl. 100 / topic 2011

Postat de r.aura on 08 March 2011 - 06:34 PM in Arhiva

Vezi postareaDana42, la Mar 8 2011, 05:39 PM, a spus:

Impozitul pe dividende se achita conform CF :
" Art. 36
(3) Impozitul pe dividende se declară și se plătește la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care se distribuie/plătește dividendul. În cazul în care dividendele distribuite nu au fost plătite până la sfârșitul anului în care s-au aprobat situațiile financiare anuale, impozitul pe dividende aferent se plătește până la data de 25 ianuarie a anului următor."
Nu inteleg cum ai facut acum declaratia initiala acum cu perioada de raportare 04. 2010 daca aceasta nu a fost depusa in termen (nedepunerea in termen a declaratiilor fiscale se sanctioneaza conform Codului de Procedura Fiscala) si pentru ce perioada s-au calculat majorarile ?
Anul trecut am platit impozitul pe dividende in 07.04, dar am uitat sa depun declaratia 100 cu impozitul pe dividende. Abia anul acesta am 'aflat' acest lucru si am depus o decl 100 cu luna de raportare 04.2010. Ce altceva trebuia sa fac? Multumesc



#239175 decl. 100 / topic 2011

Postat de r.aura on 08 March 2011 - 09:46 AM in Arhiva

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 8 2011, 12:28 AM, a spus:

nu le declarati dvs., vi le gaseste controlul fiscal sau prin incrucisare cu 205, bilant, iar majorarile vi le recalculeaza ei.
sau nu depuneati deloc si sperati in prescriptie..ceea ce e tardiv acum si nerecomandat. E societatea dvs de va afecteaza atat, si puteti lua decizii?
Inca nu-mi dau bine seama cum se urmareste un subiect pe site-ul acesta!... Societatea este a mea si bineinteles ca ma afecteaza faptul ca trebuie sa platesc penalitati ( ma afecteaza si faptul ca am uitat sa depun declaratia!). Intotdeauna am platit latimp impozitele si am declarat la timp toate astea. Nu-mi aduc aminte ce m-a facut sa omit depunerea acestei declaratii .Oare nu mai este nimic de facut? :thumbup: Multumesc pt raspuns mihaela_cva.



#239150 decl. 100 / topic 2011

Postat de r.aura on 07 March 2011 - 03:44 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 18 2011, 10:02 PM, a spus:

dragilor,

asta-i topic nou pt. decl. 100 :smile: spor la lucru si minte limpede sa aveti ! :smile:
Buna ziua! Am o problema pt. rezolvarea careia va cer un sfat...sau mai multe! In 07 apr. 2010 am platit impozit pe dividende aferente anului 2009, dar am uitat sa depun declaratia 100 cu impozitul pe dividende. Abia in febr 2011 am depistat acest fapt si am facut o decl 100 cu per. de raportare 04.2010 . Problema este ca mi s-au calculat dobanzi si penalitati. Este vreo portita de salvare pt. a n u plati aceste accesorii? In asteptarea unui eventual raspuns... :thumbup: Daca as fi depus decl 100 cu per. de raportare 03.2010 s-ar fi intâmplat acelasi lucru? Multumesc. :laugh:



#226977 Facturare dupa aprox. 2 ani

Postat de r.aura on 16 June 2010 - 09:06 AM in Arhiva

Buna ziua! Am o problema care sper ca va retine atentia dv. si la care astept un raspuns sau sfat. Ca pers. juridica am primit in iunie o factura emisa in aprilie 2010 pt. o prestatie din anul 2008, reprezentand o evaluare tehnica. Am solicitat efectuarea acestei evaluari unei societati abilitate. Am primit prin posta un contract semnat de firma prestatoare, dar citindu-l am fost socat de tariful pretins si nu am semnat contractul, nici nu l-am returnat. Este posibil asa ceva? Astept de la dv. lamuriri sau sfaturi. Multe multumiri.



#225795 Transport administrator firma

Postat de r.aura on 13 May 2010 - 02:27 PM in Arhiva

Vezi postareaFlorin_76, la May 13 2010, 12:01 AM, a spus:

Una e sa intelegeti , alta e sa acceptati, daca a-ti inteles ce zice legea inseamna ca colegi sau facut intelesi, ca nu sunteti de acord cu legea ca si noi de altfel e problema dumneavoastra.
:laugh: :frusty:



#225638 Transport administrator firma

Postat de r.aura on 11 May 2010 - 03:06 PM in Arhiva

Vezi postareamihaela_cva, la May 10 2010, 10:21 PM, a spus:

adica administratorul ca sa vina la servici are dreptul la decontare, iar salariatul nu?? Sau ai vazut salariati la stat care merg la serviciu pe banii statului ( e drept ca exista, dar sunt anomalii :frusty:) De ce iti e greu sa intelegi ce a explicat Lexiroxi. Plus vezi O.34 care ne-a facut tuturor zile fripte, pentru benzina in interesul firmei, mie mi-au dat jos deplasari intre sediu si punct de lucru pt ca masina nu corespundea. Explica acolo foarte clar ce inseamna dificultati evidente de a gasi salariati in zona si pentru care poate fi dedusa cheltuiala cu transportul acestora.
Nu-mi este greu a inteleg, ci sa accept. O las balta! Multumesc pt. efortul si amabiliatetea de a-mi raspunde.Aura



#225593 Transport administrator firma

Postat de r.aura on 10 May 2010 - 05:05 PM in Arhiva

Vezi postareaLexiroxi, la May 9 2010, 08:41 PM, a spus:

De ce crezi ca ar fi deductibila benzina in aceleasi conditii, adica transportul este facut de administratori, nu de angajati, tot ocazional de la “alt domiciliu” la sediul firmei ? crezi ca in acest caz cheltuiala ar fi facuta pentru desfasurarea activitatii firmei?
Conform Codului fiscal, singurele cheltuieli deductibile cu transportul administratorilor sunt cele facute in scopul afacerii, cele decontate pe baza documentelor de calatorie sau bonurilor de benzina, in cazul delegatiilor, sau deplasarilor la punctele de lucru ale societatii.
Administratorul face acele drumuri de acasa la sediul firmei - despre transp. in comun vorbesc-nu ca sa se afle in treaba, ci pt. ca este nevoie de el la firma.In ceea ce priveste administratorul 'motorizat', pe 'bonurile de benzina nu scrie de unde pana unde a circulat. Se stie ca daca ai masina doar nu se calculeaza strict cate drumuri ai facut pe luna si unde. Nu mi se pare corect. Oricum, multumesc pt. raspuns. Ca sa evit o situatie neplacuta, cred ca trebuie sa-mi suport singura chelt. acestea...pe langa altele de acest gen.Aura.



#225312 Transport administrator firma

Postat de r.aura on 06 May 2010 - 03:49 PM in Arhiva

Vezi postareaLexiroxi, la May 5 2010, 09:35 PM, a spus:

Nu, nu se pot deduce cheltuielile de transport ocazionale facute de administratori din localitatea de domiciliu in localitatea unde are sediul firma; sunt cheltuieli nedeductibile deoarece nu sunt cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii
Dar , daca administratorul ar avea masina, s-ar deconta benzina pt. transportul de la domiciliu la firma ?i viceversa? Multumesc pt. raspuns.Aura R.Imi cer scuze , dar nu stiu cum sa continuu topicul fara sa citez mesajul anterior... Eu am dat pe butonul 'reply'...



#225290 Transport administrator firma

Postat de r.aura on 05 May 2010 - 04:47 PM in Arhiva

Buna seara! Am o nelamurire, poate ma ajuta cineva! Este cazul unei societati cu 2 administratori, fara salariati, care nu au mijloace de transport personale. Sediul societatii se afla in oras, dar mai au un domiciliu intr-o alta localitate-la 10 km departare. Intrebarea mea este-daca se pot deconta (deduce) cheltuileile de transport din localitatea de domiciliu in localitatea unde este sediul firmei. Este vorba despre 2 curse pe saptamana, fiecare. Cu multumiri, Aura




Cometa SQL