Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeorgianaIvan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GeorgianaIvan's Content

There have been 17 items by GeorgianaIvan (Search limited from 15-November 07)


Sort by                Order  

#285159 Monografie avans

Postat de GeorgianaIvan on 24 September 2018 - 11:21 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns! Contractul este facut pe suma de 1.000.000 lei + TVA.



#285147 Monografie avans

Postat de GeorgianaIvan on 21 September 2018 - 03:21 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua,

Am o problema:

Firma de constructii deschisa in februarie 2018. A obtinut codul de TVA pe 01.04.2018. In perioada februarie - martie 2018 s-a facturat catre un client un avans de 100.000. In aprilie se mai factureaza un avans de 300.000 lei + TVA. Acum, pentru ca s-a finalizat portiunea de lucrare pentru care am facturat avansurile, trebuie sa stornez avansurile si sa fac factura de prestari servcii, cu devizul aferent. Intrebarea mea este cum fac factura sa fie pe 0, daca prima data am facturat avansul fara TVA, iar acum serviciile sunt cu TVA?

Multumesc!



#278251 Certificat inregistrare fiscala

Postat de GeorgianaIvan on 19 April 2017 - 11:57 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna ziua si Hristos a Inviat!

Am urmatoarea problema: firma infiintata in 2006, care nu a depus 010 la infiintare (nu era obligatoriu la momentul respectiv?), nu are eliberat CIF-ul de la Administratia Fiscala. Acum am nevoie de acel CIF ca sa inregistrez primul contract de munca la ITM. In perioada de la infiintare si pana in ianuarie anul acesta, firma nu prea a avut activitate si nici schimbari in vectorul fiscal, ca atare, nu a fost nevoie sa se depune nici o declaratie 010.
Cum pot obtine CIF-ul daca nu s-a depus nici o declaratie 010? Ma duc pur si simplu la Administratia Fiscala si fac o cerere?

Multumesc anticipat!

Spor la treaba!



#278135 Monografie lucrari de instalatii

Postat de GeorgianaIvan on 04 April 2017 - 12:04 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Va multumesc foarte mult d-na Alupei pt rabdare si promptitudine. Multa sanatate si putere de munca!



#278123 Monografie lucrari de instalatii

Postat de GeorgianaIvan on 03 April 2017 - 02:34 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Asa voi face, multumesc foarte mult!

Factura o voi inregistra cu taxare inversa sau ca o factura normala?

Multumesc!



#278077 Monografie lucrari de instalatii

Postat de GeorgianaIvan on 29 March 2017 - 11:10 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Multumesc foarte mult pentru raspuns d-na Alupei!

I-am facturat cu TVA si d-na contabila din Spania mi-a spus ca nu imi primeste factura, pt ca ea vrea fara TVA :blink2: . I-am explicat despre ce este vorba si mi-a spus ca pe ea nu o intereseaza pt ca ea nu vrea sa vada acel TVA :wacko:



#278069 Monografie lucrari de instalatii

Postat de GeorgianaIvan on 28 March 2017 - 02:23 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua,

Mai am o intrebare: In momentul de fata firma efectueaza niste lucrari de instalatii pentru un imobil care este proprietatea unei persoane fizice straine. Plata pentru aceste lucrari sunt facute de catre o firma din Spania (ambele firme, si cea din Spania si cea din Romania sunt inregisrate in scopuri de TVA). Cum voi considera locul prestarii serviciului: pe teritoriul Romaniei, pt ca este vorba de un bun imobil care este in Romania, si in consecinta voi factura cu TVA sau pe teritoriul Spaniei pt ca beneficiarul are sediul acolo si in consecinta voi factura fara TVA si voi declara in 390?

Multumesc!



#277699 curtea de conturi

Postat de GeorgianaIvan on 20 February 2017 - 02:08 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Aveti dreptate. Le dau facturile si mai departe o sa vedem.

Multumesc mult pentru ajutor!

O zi placuta,
Madalina



#277695 curtea de conturi

Postat de GeorgianaIvan on 20 February 2017 - 11:01 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Buna ziua,

Lucrez la o firma de instalatii, care anul trecut (2016) a efectuat o lucrare la o institutie a statului. Acea lucrare a presupus montajul si punerea in functiune a unor centrale termice. Punerea in functiune a cetralelor termice presupunea si luarea in garantie a acestora. Centralele au fost achizitionate de catre firma de instalatii si apoi revindute insitutiei statului (unul dintre codurile CAEN ale firmei permite achizitia de materiale si revinzarea). In certificatul de garantie pus la dispozitie insitutiei statului se precizeaza numarul facturii cu care au fost achizitionate centralele. Institutia statului are acum control de la Curtea de Conturi, iar Curtea de Conturi a cerut firmei la care lucrez copii ale facturilor cu care au fost achizitionate centralele.
Intrebarea mea este daca legea ma obliga pe mine, ca firma, sa pun la dispozitie Curtii de Conturi acele facturi, avand in vedere ca sunt facturile mele de achizitie.

Va multumesc!

O zi placuta,
Madalina



#277385 Monografie lucrari de instalatii

Postat de GeorgianaIvan on 02 February 2017 - 02:42 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua,

Va multumesc foarte mult pentru raspuns. Asa voi face!

O zi placuta si toate cele bune!



#277377 Monografie lucrari de instalatii

Postat de GeorgianaIvan on 02 February 2017 - 01:24 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua,

Ma puteti ajuta si pe mine, ve rog, in urmatoarea problema:
Lucrez la o firmacare efectueaza lucrari de instalatii termice si sanitare. Lucrarile se efectueaza astfel: se face oferta, dupa acceptarea ofertei de catre beneficiar - oferta care cuprinde ata costul materialelor cat si costul manoperei. se semneaza contractul. Conditia pentru inceperea lucrarilor este sa se plateasca un avans de 50% din valoarea materialelor. Problema se pune in ce cont inregistrez materialele, 371 sau 301? Am vorbit cu un inspector fiscal si dl. mi-a zis ca de ce sa ma complic cu 371 pt ca pt asta imi trebuie un sediu secundar pentru depozit (firma are sediul acasa la administrator si nu are puncte de lucru sau sedii secundare). Mai bine le inregistrez pe 3028 sau, in cel mai bun caz, pe 301.
Ideea este ca se achizitioneaza materiale numai pt lucrarile in curs si aceste materiale sunt transportate direct la beneficiar. Ele sunt achizitionate la un pret, iar la beneficiar ajung cu pretul de achizitie + adaos de 10-15%.

Multumesc mult pt ajutor!

Toate cele bune,
Madalina



#276781 Firma inactiva

Postat de GeorgianaIvan on 19 December 2016 - 04:00 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna ziua,

Nu stiu ce au facut cei de la finante, dar am vazut ca decontul nu are erori de validare.



#276777 Firma inactiva

Postat de GeorgianaIvan on 19 December 2016 - 12:07 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Va multumesc enorm de mult pentru sfaturi!

Spor la treaba in continuare si numai de bine sa auzim!



#276753 Firma inactiva

Postat de GeorgianaIvan on 16 December 2016 - 02:08 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna ziua,

M-am angajat acum 3 saptamani la o firma care realizeaza instalatii termice si sanitare, pe un post de contabil primar. Intr-o zi, in timp ce discutam diverse probleme cu seful, imi spune ca are sediul expirat. Imediat am intrat pe Registrul Contribuabililor Inactivi si am vazut ca firma este declarata inactiva din 23.09.2016. Problema este ca am aflat acum 1 saptamana, si in perioada 23.09.2016 - 16.12.2016 a facturat de aproximativ 118.000 lei, bani pe care i-a si incasat.
La data de 23.09.2016 in balanta firma figura cu stocuri in valoare de 170.000 lei si mijloace fixe neamortizate de 3.500 lei, clienti neincasati in suma de 39.000 lei si furnizori neplatiti in suma de 62.000 lei. Problema este ca acel stoc de marfa este doar in acte trecut, pentru ca firma nu mai are acel stoc de marfa. De fapt, firma nu a avut niciodata un stoc de marfa, pentru ca achizitiona materialele necesare lurcarilor, pe care clientul i le platea cu un adaos foarte mic. Pe facturile de clienti, era trecuta specificatia "Efectuare lucrari de instalatii" cu suma totala manopera + materiale, totul trecut pe 704. In ceea ce priveste clientii, dl. spune ca nu are nici un client neincasat, iar furnizorii are o suma foarte mica de plata (cam 3.000 lei).
Dl. vrea sa-si reactiveze firma ca sa o poata inchide, problema este ca in momentul de fata nu are banii necesari sa plateasca tot (TVA-ul care ar trebui ajustat la marfuri si mijloacele fixe neamortizate, TVA-ul care trebuie colectat la tot ce a incasat).
Firma este microintreprindere.
Intrebarea nr. 1: Daca isi depune toate declaratiile (307, 311), dar nu are momentan cum sa plateasca acele datorii, la ce riscuri se expune?
Intrebarea nr. 2: Ce pot sa fac cu stocul acela de marfa si cu acele soduri ca sa le pot inchide? Problema este ca cine i-a tinut contabilitatea in 2013-2014 nu i-a mai dat si actele inapoi.

Va multumesc!

Spor la treaba si Sarbatori Fericite!



#269529 Adeverinta venit

Postat de GeorgianaIvan on 24 July 2015 - 10:00 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna,
Am o cumnata care este stabilita in Grecia de 25 de ani, cu dubla cetatenie. Acum, vrea sa iasa la pensie pe caz de boala, In Grecia. Autoritatile grecesti i-au cerut o adeverinta din Romania cum ca nu are nici un fel de venit. Am fost la ANAF sa intreb cum as putea obtine acea adeverinta, dar doamnele de acolo mi-au spus ca nu au ce adeverinta sa-mi dea avand in vedere ca este plecata de atata timp, cel mult o adeverinta din care sa ateste ce venituri a obtinut inainte de a pleca ( a lucrat inainte de 1990 in Romania). Mi-au spus ca cel mult as putea sa ma duc la evidenta populatiei si sa scot o adeverinta care sa ateste ca de atata timp, persoana respectiva nu si-a schimbat domiciliul pe teritoriul Romaniei. Problema este ca, cumnata nu mai are nici un act valabil romanesc (este expirat atat pasaportul cat si buletinul romanesc). Ea vine in tara acum sa-si faca buletinul, dar stiti cumva cum ar putea obtine adeverinta ca nu are nici un fel de venit in Romania? Adica daca este suficienta acea adeverinta pe care ar putea sa o elibereze cei de la ANAF sau mai trebuie si vreo adeverinta de la casa de pensii (pentru ca de fapt presupun ca autoritatile grecesti de asta sunt interesate de venituri: sa nu ia vreo pensie si in Romania)?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri si sper ca m-am facut cat de cat inteleasa.



#255765 infiintare firma cu specific calcul intretinere

Postat de GeorgianaIvan on 13 June 2013 - 02:12 PM in Legislatie specifica AP

Multumesc foarte mult pentru raspuns. Iti doresc mult noroc si sanatate!



#255717 infiintare firma cu specific calcul intretinere

Postat de GeorgianaIvan on 12 June 2013 - 08:19 AM in Legislatie specifica AP

Buna ziua,
Stiti cumva daca fiind contabil autorizat imi pot face o firma care sa aiba ca specific calculul intretinerii. Mentionez ca nu am atestat de administrator.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.




Cometa SQL