Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mariamarinescu's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mariamarinescu's Content

There have been 15 items by mariamarinescu (Search limited from 19-November 07)


Sort by                Order  

#282007 D394 - topic 2018

Postat de mariamarinescu on 23 January 2018 - 06:11 PM in Arhiva

Buna ziua,
la o firma cu ob. activitate tamplarie PVC care vinde catre persoane fizice cu factura + bon fiscal, ce trebuie declarat in 394?
Facturile catre fiecare persoana fizica sau nr. bonuri fiscale din casa de marcat?



#280125 Monografie loc de joaca

Postat de mariamarinescu on 24 September 2017 - 08:52 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua, puteti sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru un loc de joaca? Cum se incadreaza la impozit: specific, micro? Firma este platitoare de TVA, cum incadram aceasta activitate noua?
Puteti sa ma indrumati catre legislatia specifica?
Multunesc pentru orice sfat si indrumare...
Maria



#276915 dividende

Postat de mariamarinescu on 05 January 2017 - 04:15 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Eu am citit sesiunea de asistenta ANAF din iunie, legata de problema contributiei la sanatate pentru veniturile din dividende, iar acolo s-a facut precizarea ca se ia in calcul momentul in care s-au distribuit dividendele, ceea ce ar coincide cu venitul realizat (adica in 2016).



#276795 dividende

Postat de mariamarinescu on 21 December 2016 - 09:12 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna ziua,
am si eu o intrebare , sau sa-mi confirmati daca am inteles corect sau nu...
Daca in 2016 repartizez la dividende profitul anului 2014 (ramas in 117), 66000 lei, dar nu sunt suficienti bani in firma pentru retragere, pana la 25 ianuarie platesc impozitul pe dividende 5%, le declar in fisa fiscala 205 ca venituri obtinute in 2016, si le pot plati in 2017 fara a mai retine contributie 5,5% la sanatate? (actionarul este salariat).
Eu inteleg ca e corect asa, in explicatiile ANAF se precizeaza : " Pentru veniturile din dividende realizate începând cu data de 1 ianuarie 2017, baza lunară de calcul a CASS nu poate fi mai mare decât valoarea a de 5 ori câştigul salarial mediu brut în vigoare în anul pentru care se stabileşte contribuţia". Iar o data declarate in fisa fiscala din 2016, ele se considera realizate in 2016, indiferent cand ridici sumele aferente.
Multumesc pentru ajutor!



#274769 vanzare utilaj achizitie fara TVA - cum facturez

Postat de mariamarinescu on 24 June 2016 - 07:38 AM in IMOBILIZARI

Multumesc.



#274741 vanzare utilaj achizitie fara TVA - cum facturez

Postat de mariamarinescu on 22 June 2016 - 02:49 PM in IMOBILIZARI

Buna ziua,
societatea la care lucrez a achizitionat in 2013 un utilaj (cabina sablaj) de la un neplatitor de TVA, in valoare de 11178 lei. Din motive intemeiate, acesta nu a fost folosit niciodata, conducerea decizand in 2016 vanzarea acestuia. Singurul client care il doreste nu ofera valoarea inregistrata in contabilitate, ci mai putin; utilajul nu a fost amortizat deoarece nu a fost pus in functiune.
Societatea fiind platitoare de TVA este obligata sa factureze cu TVA, sau exista o prevedere care ne scuteste pentru achizitiile pentru care nu s-a dedus TVA?

Multumesc pentru ajutor. In codul fiscal nu reusesc sa gasesc nimic referitor la speta mea, taxarea inversa nu cred ca se poate utiliza. Mi-ar fi de folos orice trimitere legislativa.



#272417 Impozit cladiri regim mixt

Postat de mariamarinescu on 04 February 2016 - 09:29 AM in Aspecte juridice privind persoanele fizice

Buna ziua,
Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
Eu si cu sotul avem o firma pe care nu am mai desfasurat activitate din 2007, dar nici nu am inchis-o sau suspendat-o in ideea in care vom face vreodata ceva pe ea ( depun pe 0 declaratiile de ani de zile). Apartamentul pe care este sediul social este al soacrei mele. Acum cu aparitia noului impozit pe cladiri persoane fizice, ce trebuie eu sa fac, pentru ca soacra mea sa nu plateasca impozitul in regim mixt? La primarie, o doamna grabita de la ghiseu, mi-a spus sa dea proprietarul o declaratie pe proprie raspundere, in lege am citit ceva de o evaluare ! Stie cineva ce trebuie facut mai exact, sau unde anume trebuie sa ma interesez ca sa rezolv si eu problema acestui impozit?
Multumesc pentru orice ajutor.



#266743 Tva 9% in turism

Postat de mariamarinescu on 11 February 2015 - 07:51 AM in Arhiva

Buna ziua,
avand in vedere noua reglementare a pachetelor de servicii in turism, prin HG 20/2014, un restaurant care furnizeaza servicii de masa catre un hotel ( sunt doua firme diferite) care apoi furnizeaza pachete turistice catre clienti, la ce cote de TVA se supun fiecare:
- restaurantul, ca furnizor de servicii va factura in continuare cu 24% ?
- hotelul va factura pachetele catre clienti cu 9 % ?
Eu zic ca asa e corect, ma puteti ajuta ?

Multumesc.



#266521 Martisoare achizitionate de la pf - cum le inregistrez

Postat de mariamarinescu on 02 February 2015 - 11:07 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Multumesc frumos pentru raspunsuri.
O zi frumoasa !



#266469 Martisoare achizitionate de la pf - cum le inregistrez

Postat de mariamarinescu on 01 February 2015 - 10:30 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Am urmatoarea problema - seful meu vrea sa faca un cadou de Martisor tuturor colaboratoarelor sale , parteneri de afaceri, vreo 30 in total. Pentru acest lucru vrea sa apeleze la o doamna de la tara de care stie ca face niste lucruri deosebite pentru cunostintele ei, dar nu a vandut niciodata si nu e inregistrata in nici un fel ca si vanzator (pfa, ii). Cum as putea eu inregistra plata acestor martisoare catre doamna (vreo 300 lei in total), fara sa am probleme cu finantele ? Pot sa fac un borderou de achizitie, dispozitie de plata, le trec pe protocol, si la parteneri le livram o data cu factura de servicii (cu valoare 0 pentru martisor) ?
Macar o trimitere catre o lege, daca-mi puteti da.
Multumesc frumos.



#265373 APTITUDINI - 2014

Postat de mariamarinescu on 21 November 2014 - 09:26 PM in EXAMENUL PT EXPERTI SI CONTABILI AUTORIZATI

Servus,
am dat si eu examenul la aptitudini anul acesta, nu a fost chiar foarte greu. Un subiect complex din IAS-uri, la varianta mea (2) a fost o combinatie din 4 IAS-uri, trebuiau explicate si diferentele dintre IAS-uri si OMFP 3055, apoi problema trebuia tratata si conform OMFP. Apoi un alt subiect complex la evaluare, am avut de calculat 9 sau 10 indicatori, subpunctele au fost de la a la j, construirea bilantului economic, financiar, calcul FR, NFR, TN, ANC, VSB,VSB redusa, VMC, calcul flux de CF viitoare, riscul de faliment.... nu mai stiu.
Se pune accent si pe teoria din OMFP, nu numai pe inregistrarea contabila, trebuie sa stii sa explici ce prevede OMFP in anumite situatii. Eu am avut o problema pe stocuri, cu folosirea intermediara a contului 327 - marfuri in curs de aprovizionare., la alta varianta am vazut ca era vorba despre o subventie.
Dar e foarte mult de scris, nici nu stiu cand au trecut cele 6 ore. Inainte de examen credeam ca au exagerat cu timpul, dar nu !
Eu am fost la cursul de pregatire de la finalul stagiului, ajuta foarte mult, ce nu intelegeam din IAS-uri, acolo am priceput.
Am invatat cu ghidul in fata, si cu subiectele de anii trecuti. Sunt si rezolvari gresite, asa ca nu va bazati numai pe ele.
Si luati-va concediu in ultima saptamana inainte de examen, nici nu stiti cat de mult conteaza.

Greselile apar din cauza emotiei si a stresului timpului, gandindu-ma acasa am constatat si singura ce greseli am facut, dar asta e !

O sa postez si din materialele ce le am eu, dupa ce trec si de examenul oral!



#264825 standardul prof. 39 - misiunea de consultanta penru crearea intrepr.

Postat de mariamarinescu on 18 October 2014 - 07:40 PM in PERIOADA DE STAGIU

e-n regula, l-am imprumutat de la biblioteca CECCAr.



#264665 standardul prof. 39 - misiunea de consultanta penru crearea intrepr.

Postat de mariamarinescu on 08 October 2014 - 09:47 AM in PERIOADA DE STAGIU

Buna ziua,poate sa ma ajute cineva cu cateva extrase din standardul profesional nr.39 - Misiunea de consultanta pentru crearea intreprinderilor ?
Nu se gaseste nicaieri de cumparat, cei de la CECCAR nu-l au (am inteles ca se reediteaza) si am nevoie urgent de cateva extrase din standard.
Puteti sa ma ajutati cu continutul normelor 3925.25, 3925.26 si normele de raportare?

Multumesc.



#263625 deductibilitate cheltuieli la cladire adusa ca aport la capital

Postat de mariamarinescu on 31 July 2014 - 07:58 AM in Arhiva

Multumesc frumos. Aceste informatii le-am gasit si eu, am citit si codul fiscal, m-am lamurit si pe partea de TVA.
Mai am cateva neclaritati, dar o sa le lamuresc la finante.

Multumesc.



#263613 deductibilitate cheltuieli la cladire adusa ca aport la capital

Postat de mariamarinescu on 30 July 2014 - 08:56 AM in Arhiva

Buna ziua,

am o firma care doreste sa aduca aport la capitalul social un imobil pentru ca ulterior sa poata presta servicii de cazare, dar nu reusesc sa gasesc cateva informatii necesare pentru a vedea daca este rentabila acesta procedura. Din pacate cei de la Registrul Comertului nu stiu sa-mi raspunda, iar la finante inca n-am primit un raspuns.
Poate ma puteti ajuta dumneavoastra.
1. Prin aportarea imobilului la capital, impozitele locale vor trece pe societate sau raman pe persoana fizica ?
2. Cheltuielile ulterioare cu amenajarea imobilului sunt deductibile la calculul impozitului pe profit ? La fel si amortizarea cladirii?

va rog , daca se poate, indrumati-ma spre actele normative unde as putea gasi referinte.

Va multumesc anticipat.
Si scuze daca am postat unde nu trebuia !




Cometa SQL