Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
alina8600's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


alina8600's Content

There have been 11 items by alina8600 (Search limited from 21-November 07)


Sort by                Order  

#285093 Monografie avans

Postat de alina8600 on 12 September 2018 - 01:01 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua,

Multumesc pentru raspunsul oferit.
Serviciile prestate sunt cu acces la baza de date, la stiri zi de zi pe o perioada de maxim un an, in functie de fiecare contract. Unitatea de masura fiind luna calendaristica. Dvs. considerati ca dandu-i clientul accesul la baza de date ,cf contract, (chiar daca serviciile urmeaza a fi prestate practic, nu pot fi facute stiri cu 31.12.2018 spre exp) emitem o factura pentru toata perioada si nu mai regularizam luna de luna venitul.

Multumesc frumos,



#285087 Monografie avans

Postat de alina8600 on 12 September 2018 - 09:32 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna ziua,

In cazul in care se emit facturi de avans, inainte de prestarea serviciilor electronice (acces platforma stiri in baza parolei client) si inacasarea acesteia, pentru evidentierea venitului lunar pana la finele contractului, este nevoie sa emitem facturi de storno cu valoarea 0 (storno avans si plus venit curent)? sau evidentiem doar in contabilitate prin contrul 472 ?

Multumesc anticipat,



#284959 TVA - Institutie publica

Postat de alina8600 on 23 August 2018 - 01:51 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Multumesc frumos pentru ajutor. Am citit dar tot nu sunt lamurita.
Prestam servicii electronice si achizitionam servicii electronice. Este specificat in brosura ca trebuie sa comunicam codul platitor de tva frunizorilor externi atat celor intra cat si celor extra comunitari dar nu se specifica clar si din exemple pentru institutiile care achizitioneaza servicii in ue si afara ue pentru care au calitate de persoana neimpozabila, daca trebuie sa facem taxarea inversa. Exp: primesc facturi din Elvetia si Anglia tva 0 (cod fiscal platitor de tva) pe care le platesc din fondurile publice si fac taxarea inversa. Daca sunt persoana partial impozabila pentru aceste achizitii din fondurile publice nu mai fac taxarea inversa si comunic codul de tva? Si termenul de evidente separate se refera la jurnale?

Multumesc anticipat,



#284949 TVA - Institutie publica

Postat de alina8600 on 23 August 2018 - 10:23 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Buna ziua,

In cazul unei institutii publice cu 2 coduri fiscale,unul platitor de tva si celalalt neplatitor de tva, care efectueaza achizitii si prestari de servicii intra si extra comunitare care este procerura de deductibitate a tva-ului.
Cf art 300,alin2 cod fiscal, avem statut de persoana impozabila cu regim mix, pentru achizitiile din fondurile publice nu avem calitate de persoana impozabila iar pentru achizitiile din fondurile proprii avem calitate de persoana impozabila. In relatia cu furnizorii externi se factureaza pe codul platitor de tva si facem taxarea inversa care o parte este nedeductibila pentru achizitiile din fondurile publice.
Intrebarea este, ce cod fisal trebuie mentionat pe facturile externe, atat pentru cei intra si extra comunitari?
Daca ramane codul platitor de tva facem taxarea inversa atat pentru cei intra si extra comunitari , daca schimbam codul cu cel neplatitor de tva, nu mai este nevoie sa facem taxarea inversa, dar trebuie sa ne emita facturile cu tva-ul din tara respectiva?


Multumesc anticipat,



#283093 venituri din publicitate la bauturile alcoolice

Postat de alina8600 on 16 March 2018 - 10:32 AM in Impozitare - VENIT

Buna ziua,

O societate impozabila presteaza servicii de publicitate catre o alta socitate impozabila producatoare de bauturi alcoolice. Cf art 369 lit c din legea 95/2006 , societatea care incaseaza venituri din produse de bauturi alcoolice trebuie sa achite o taxa de 12% in contul Ministerului Sanatatii. Societatea prestatoare trebuie sa emita factura cu acesti 12% inclusi cu sau fara tva? si dupa incasarea banilor trebuie sa viram in contul Ministerului acesti bani ? se poate ca acesti bani sa-i vireze socitatea producatoare de bauturi alcoolice?


Multumesc,



#272179 cota aplicare tva 20% sau 24%

Postat de alina8600 on 26 January 2016 - 03:17 PM in Impozitare - TVA

Problema este ca am facturat serviciile lunii decembrie cu 20%, cota in vigoare din 1 Ianuarie. Serviciile lunii decembrie sunt toate facturare cu tva 20%, acum trebuie sa refacem toate facturile?Nu ne incadram la exceptiile din art 281 alin. (8)" În cazul livrărilor de bunuri și al prestărilor de servicii care se efectuează continuu, altele decât cele prevăzute la alin. (7), cum sunt: livrările de gaze naturale, de apă, serviciile de telefonie, livrările de energie electrică și altele asemenea, se consideră că livrarea/prestarea este efectuată la datele specificate în contract pentru plata bunurilor livrate sau a serviciilor prestate sau la data emiterii unei facturi, dar perioada de decontare nu poate depăși un an."?

Mutumesc frumos,



#272173 cota aplicare tva 20% sau 24%

Postat de alina8600 on 26 January 2016 - 03:07 PM in Impozitare - TVA

Asadar serviciile lunii decembrie 2015 le facturez in ianuarie cu cota de 24%? Si in decontul de tva al lunii ianuarie o sa avem 2 cote de tva?

Multumesc,



#271733 cota aplicare tva 20% sau 24%

Postat de alina8600 on 06 January 2016 - 01:27 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua,

Societatea noastra presteaza servicii electronice ( stiri in format electronic pe baza de parola) catre clientii sai si avem contrante in derulare din 2015. Noi de regula facturam serviciile lunii curente in primele 15 zile din luna urmatoare. Intrebarea este acum in ianuarie, ce tva aplicam pentru serviciile lunii decembrie?

Multumesc,



#270347 scadenta facturilor

Postat de alina8600 on 18 September 2015 - 09:35 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna ziua,
Cf legii 72/2013 scadenta facturilor este de 30 de zile de la data primirii, in momentul in care noi emitem o factura cate zile suntem obligati sa trecem pe factura?Daca emitem factura cu 30 de zile si in urma confirmarii de primire a facturii de catre client , intram din nou pe scadenta si adaugam zilele in plus de cand a fost primita factura, este corect si legal?S-au sa le acordam clientilor un maxim de 10 in zile in plus pe langa cele 30 , pana la primirea facturii?


Multumesc,



#266439 prestari servicii electronice de catre persoane impozabile catre persoane nei...

Postat de alina8600 on 30 January 2015 - 09:56 AM in Arhiva

Buna ziua,
AM o intrebare legata de prestarile de servicii pe cale electronica, cu noile schimbari de la 1 ianuarie 2015.
Persoana impozabila impozabila cu sediul fix in Romania care presteaza servicii pe cale electronica persoanelor neimpozabile din U.E.
Intrebarea este daca ne incadram la art 133 alin 5, unde locul prestarilor de servicii este locul unde beneficiarul este stabilit?
Daca suntem persoane impozabile stabilite in U.E, dar intr-un alt stat membru decat statul membru de consum.
Va trebui sa facturam persoanelor neimpozabile in U.e cu tva-ul tarii de consum?

Multumesc,



#261169 factura cu sau fara tva- prestari intracomunitare

Postat de alina8600 on 11 March 2014 - 11:25 AM in Arhiva

Buna ziua!

Suntem institutie de stat si prestam servicii on-line intra si extra comunitare. Prestarile de servicii pentruu clientii din Uniunea Europeana, dar fara un cod de inregistare fiscala, facturez cu sau fara tva? In declarartia 300, la ce rand o incadrez?


Multumesc frumos!




Cometa SQL