Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
georgyc's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


georgyc's Content

There have been 109 items by georgyc (Search limited from 15-November 07)



Sort by                Order  

#291605 Calcul contributii salariu minim brut aferent 2023

Postat de georgyc on 20 February 2023 - 03:58 PM in SALARII

Mda, sa vedeti cum e si cand completati VBL si apoi selectati Tip Asigurat (51), cum vi se schimba VBL in 3.000 si nu mai stiti de ce nu va ies sumele apoi.

Sau daca e Pensionar si nu e asigurat la Somaj, va trece suma de -200 la baza de calcul somaj, ca face "baza - 200" dar baza pt neasigurati la somaj, este 0.

O prostie de PDF inteligent. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi cu CIM-uri, cum a zis mgabi.



#291568 Calcul contributii salariu minim brut aferent 2023

Postat de georgyc on 02 February 2023 - 08:14 PM in SALARII

In topicul anterior ( http://www.conta.ro/...l-salarii-2023/ ) ai fost de acord cu mine ca se aplica la valoarea intreaga, si cred ca mi-a ramas intiparit asa in memorie.

Vazand acum inclusiv derogarea de la art. 220^4 (1), atunci CAM s-ar aplica intr-adevar la 2.800 lei. Imi cer scuze @sirius.



#291565 Calcul contributii salariu minim brut aferent 2023

Postat de georgyc on 01 February 2023 - 07:56 PM in SALARII

Calculul pentru salariat este corect pentru ca scrie clar in legislatie:
"nu se datorează impozit pe venit și nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/lună"

Dar pentru C.A.M., am mai avut discutia asta pentru clarificare, si deducerea de 200 lei este aplicata doar salariatilor care se incadreaza in acele conditii. Nu zice nimic de angajator, deci C.A.M. se plateste la suma intreaga de 3.000 lei => 3000 * 2.25% = 68 lei



#291552 Deduceri personale 2023

Postat de georgyc on 28 January 2023 - 09:58 AM in SALARII

1) Formula pentru procentul deducerii personale de baza este:
DED% = X - ROUNDUP( (VBL-3000)/50 , 0) * 0.5 / 100
unde X = punctul de plecare pentru fiecare nr. persoane in intretinere:
20 -> 0 persoane
25 -> 1 persoana
30 -> 2 persoane
35 -> 3 persoane
45 -> 4+ persoane

2) Apoi pentru valoarea deducerii de baza:
DED = DED% * SalariuMinim

3) Deducerea suplimentara se acorda pur si simplu ca o adaugare la cea de sus:
a) +100 lei -> pentru fiecare copil 18- inscris la o unitate de invatamant
b) + 15% * SalariuMinim -> pentru persoane 26- cu: VBL < SalariuMinim+2000

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Daca vrei o formula pentru deducerea de baza direct de "aruncat" intr-un excel care sa-ti faca si cateva verificari suplimentare:

=IF(A1<B1,C1,IF(A1>(B1+2000),0,C1-ROUNDUP((A1-3000)/50,0)*0.5))/100
A1 = VBL
B1 = Salariu Minim
C1 = procentul de plecare de mai sus

Atentie, in VBL este inclusa (adica este scazuta) si deducerea de 200 lei de la contributii, daca se incadreaza.

Apropo, eu am facut destule teste la mine, dar la transpunerea formulelor intr-un format mai simplu in acest post, sa nu fi gresit ceva, deci sa verificati cu tabelul macar pentru inceput.



#291499 Calcul Salarii 2023

Postat de georgyc on 12 January 2023 - 03:18 PM in SALARII

Am niste nedumeriri sau clarificari cu privire la statul de salarii pe anul 2023 pe care as vrea sa le discut ca sa nu-mi mai plang in pumn de unul singur:

1) Cei care au apucat sa faca majorari de salarii pana in 4000 lei nu vor mai primi cei 200 lei neimpozabili, iar ce care nu au facut-o dar dau prime pana la 4000 lei vor primi cei 200 lei neimpozabili? :blink2:

2) Daca SALARIUL = 3000 & VBL <= 4000 atunci aplicam cei 200 lei neimpozabili, unde VBL = SALARIU + sporuri/prime/tichete de masa/cadouri/etc ,corect?

Daca da, atunci cineva care are 400 lei diverse prime, in lunile cu 20 zile lucratoare si 30 lei/tichet, va primi 200 lei neimpozabil, iar in lunile cu 21 sau 22 zile lucratoare, nu va mai primi ca va depasi pragul maxim de 4000 lei? :blink2:

3) C.A.M. (2.25%) se aplica la valoarea VBL inainte sau dupa scaderea celor 200 lei neimpozabili? La 2800 sau la 3000 lei? Ca am vazut calcule online folosind ambele variante.

Baza CAM este "suma castigurilor brute din salarii si venituri asimilate lor" iar la ordonanta 168 zice ca "salariatii care ... 200 lei sunt neinclusi in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii", si chiar daca CAM este obligatoriu, este pentru angajator nu pentru salariat, deci eu zic ca CAM s-ar aplica la 3.000 lei. Pareri? :blink2:



#291448 Cerere mentinere esalonare

Postat de georgyc on 23 December 2022 - 12:30 PM in ALTE DOCUMENTE

Nu pot spune ca am lucrat cu esalonari pana acum, dar daca nu gasesti la prima mana pe Google vreun model de cerere, atunci poti crea tu una, cu datele care sunt importante pentru identificarea ta si a problemei pe care o ai.

De cand SPV este obligatoriu si cica nu ar mai fi obligati sa-ti bage in seama documentele depuse fizic la ei, trebuie sa folosesti formularul de contact pe care-l gasesti pe site-ul ANAF, in stanga/mijloc a ecranului, cu pozitie fixa, sau accesand linkul: https://www.anaf.ro/asistpublic/

Si eu cand a trebuit sa le trimit niste documente, si dupa ce am cautat mult si bine in contul privat SPV de unde sa pot face asta, chiar si cu apeluri telefonice la ei, am dat pana la urma de unul care a stiut sa-mi spuna ca nu exista asa ceva, si se foloseste formularul de contact general mentionat mai sus.



#290756 Nelamurire recipisa declaratie unica

Postat de georgyc on 23 March 2022 - 09:52 AM in Declaratia unica

Stai linistit, asa apar pe declaratiile anuale. Ei trebuie sa completeze si un camp de luna la crearea recipisei la perioada de raportare, si in lipsa lui in cazul declaratiilor anuale, trece luna 12 automat.
Asa-mi apare si mie pe toate declaratiile unice sau bilanturi, etc.

Iar daca vrei sa aiba sens lucrurile atunci te-ai fi minunat cum o buna perioada de timp, pe declaratiile de tip A4200 (raportarea tranzactiilor prin casele de marcat) aparea luna in care creai declaratia cu Dukintegrator, nu perioada pe care o declarai, iar ei ca raspuns spuneau ca e ok, astea sunt doar detalii, treci peste, vezi tu mai incolo ce se intampla.



#290734 defalcare clienti incasati dupa raport Z

Postat de georgyc on 10 March 2022 - 08:03 AM in CASA DE MARCAT

Trebuie schimbata procedura de lucru ca sa fie totul in ordine. Si eu cand am preluat o firma foarte complicata din acest punct de vedere al hartogariei, am stat 2 zile sa inteleg tot ce se intampla, cum se misca lucrurile, ce hartii ies, am incercat eu diferite variante, rapoarte, bonuri nefiscale, rapoarte X intermediare, din toate aplicatiile si casele lor de marcat, pana am reusit sa ajung la acele hartii care imi sunt necesare sau chiar si obligatorii.

Nu exista "de cele mai multe ori". Trebuie mereu facute lucrurile asa cum trebuie.

Probabil trebuie sa pleci la "lupta" cu acea casa de marcat si incasator. De la el pleaca tot. Cum emite acele facturi si bonuri fiscale, si acolo sa introduca numele clientului sau facturii pe bonul de incasare iar pe factura sa scrie achitat cu bon X. Chiar si de scrie de mana daca nu poate introduce electronic, cum ar fi corect. Altfel n-ai cum sa corelezi incacarile totale cu facturile emise.

Iar diferenta dintre Z si facturi emise, mi se pare extrem de grav. Decat daca nu se incaseaza complet facturile emise si raman solduri scadente, iar solutia de mai sus ar fi buna si in cazul asta. Dar macar la bani picati cu Z-ul?

In fine, cum a spus si Otilia si mentionat la inceput, tu trebuie sa ceri ce iti trebuie. Multa vreme s-a mers pe principiul "fac ce vreau, si contabilul o scoate la capat cumva" si mie nu mi-a placut niciodata. Mereu le-am spus clientilor ca mai bine ma suna inainte sa faca ceva nou, ca sa o facem cum trebuie, decat sa iasa o prostie pe care am fi putut sa o evitam si sa ajungem la acelasi rezultat.

Contabilitatea (nu fiscalitatea) mi se pare un lucru logic. Ce trebuie sa faci, ce trebuie sa iasa, la ce ajuta dupa aceea, altfel faci degeaba, doar ca sa fie facut si devine inutil.



#290708 Bon de casa pe post de chitanta incasare partiala

Postat de georgyc on 25 February 2022 - 07:40 AM in CASA DE MARCAT

Achitarea de sume fixe, multiple pentru o factura sau partial din mai multe, nu este o problema. Decat daca o factura are valoarea de peste 5.000 lei si nu o poti incasa exclusiv numerar, sper ca asta o stii.

Din punct de vedere al TVA, cum a spus si Otilia, depinde cum sunteti organizati acolo. Casa de marcat este legata la un program de gestiune/contabilitate si de acolo se emite bonul, sau se scrie direct in casa de marcat?

Daca este legata la un program de gestiune, problema este atunci simpla. Poti selecta de acolo ce platesti, si se va face automat desfasurarea pe cote de TVA cand se creaza bonul. Cel putin, ar trebui.

In caz contrar, nu poti decat sa te increzi in ce plateste clientul asa cum a spus Otilia sau sa ai tu aceasta situatie pentru fiecare client in parte, si sa le separi tu cand faci incasarea, sa le bifezi in timp real si in situatia ta, atunci cand se face o plata, ca sa stii ce a ramas pentru data viitoare.

Cam astea ar fi solutiile, altele nu ar fi. Daca sunteti platitori de TVA atunci trebuie neaparat sa apara si acestea separat pe bonul fiscal pentru a fi operate si in contabilitate.



#289916 Declaratii casa de marcat, termen 20.04.2021 !

Postat de georgyc on 10 April 2021 - 06:29 AM in Arhiva

Apropo de asta, au inceput de la 31.03.2021 conectarea online a caselor de marcat la ANAF:
  • Termen de 30.06.2021 - pentru marii contribuabili
  • Termen de 30.11.2021 - pentru cei mici si mijlocii
Mai multe informatii pe site-ul ANAF.



#289850 Bilant la 31 decembrie 2020

Postat de georgyc on 16 March 2021 - 08:28 AM in Bilanturi

Eu semnez olograf prima pagina de bilant (administrator si intocmitor) pe care o atasez printre documentele ZIP-uite, chiar daca aceasta nu va avea "formular validat" sau semnatura digitala vizibile.

Acestea doua din urma vor fi verificate pe site-ul ANAF prin depunere si primirea recipisei oricum.



#289831 Inregistrari contabile achizitie

Postat de georgyc on 09 March 2021 - 08:34 AM in CONTABILITATE STOCURI

Eu sincer n-as face asa. N-am prestat un serviciu cuiva stiut, pe bicicleta cuiva, careia i-am reconditionat-o ca serviciu. Ci am vandut 1 x bucata bicicleta = marfa.

E adevarat ca nici productie nu faci, dar nu te opreste nimeni sa cresti pretul unei marfi daca n-ai pret maximal.

Deci as achizitiona bicicletele si le-as inregistra ca marfa la pret achizitie. Iar apoi, conform unui deviz de reparatii pe fiecare bicicleta in parte cu piesele de schimb/materialele + manopera/adaos, as face PV schimbare pret bicicleta pentru pretul final de vanzare.

Daca vinzi la persoane fizice cu numerar/card bancar, atunci si casa de marcat si bon fiscal neaparat.

Si ca sa fiu sincer, cred ca as face NIR pe piesele de schimb/consumabile si le-as lasa in gestiune pana la vanzarea bicicletei, cand as scoate si un Bon de consum pe ele si abia atunci intra pe cheltuieli. Ca in mod normal n-ai putea deduce cheltuielile cu marfa pana la vanzarea acestia, dar la tine probabil piesele de schimb sunt mai scumpe decat costul infim al bicicletei la kg.

Si atunci chiar daca metoda asta de contabilizare a activitatii tale nu e agreat de un posibil controlor, nici nu i-ai dedus cheltuieli inainte de vreme, deci ar intelege dorinta ta de a fi corect.

Pe scurt: ce ai zis tu, dar in loc de productie/materie prima, folosesti marfa caruia ii schimb pretul cu un proces verbal schimbare pret (la baza fiind un deviz mai mult pentru tine ca sa-ti stabilesti pretul si sa demonstrezi de ce ai facut-o)

Pareri?



#289768 D112 - topic 2021

Postat de georgyc on 20 February 2021 - 12:52 PM in Alte declaratii si raportari

Slavit fie Domnul! A aparut o versiune D112 pe data de 20.02.2021.



#289676 Salariu minim brut 2021

Postat de georgyc on 21 January 2021 - 08:48 AM in SALARII

Acum sa fim sinceri, pentru 70 lei (jumatate de luna ar fi 35 lei) per salariat, cred ca toata lumea o sa faca cresterea de la 01.01.2021 ca sa scape de cele 2 valori intr-o singura luna pe stat si declaratii.



#289600 Probleme instalare noua versiune 6.0.8 a aplicatiei Revisal

Postat de georgyc on 23 December 2020 - 12:00 PM in REVISAL

Atat timp cat faceti un back-up (pe fiecare societate + export general) si mutat in alta parte (pe un dispozitiv extern preferabil) nu e nici o problema in a testa mai multe metode de instalare/dezinstalare/reinstalare/update a programului.

Am avut o data o problema asemanatoare cu niste versiuni anterioare, pe un calculator de la firma si a durat mai putin sa fac backup, sterg tot, si reinstalez programul complet, in loc sa-i dau de cap de ce nu ma lasa, mai ales ca pe acel calculator toata lumea are acces complet si se busesc multe lucruri.



#289299 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de georgyc on 12 September 2020 - 07:20 AM in Important in meseria de contabil

Doamne, sper ca angajatorii mei curenti sa nu se uite vreodata pe acest forum sa ma trezesc cu o scadere masiva a salariilor :D

Nu de alta, dar ori sunt eu scump ori alti contabili:
- se subestimeaza/subapreciaza, ceea ce e trist
- au ajuns la fundul sacului si accepta orice, ceea ce e pacat
- fac o contabilitate pe genunchi si la repezeala si d-aia isi permit salarii mici atata timp cat au multe firme si compenseaza, ceea ce am mai intalnit din pacate si e grav



#288824 Problema Gestiune - inregistrare perisabilitate

Postat de georgyc on 10 May 2020 - 06:50 AM in CONTABILITATE STOCURI

Dar intrarile pot fi mai mici ca iesirile o zi, noua sau o suta, daca soldul tau initial/stocul este indeajuns de mare. Deci nu vad ce problema este. Sau la ce mai poti face perisabilitate daca deja ai prea multe iesiri.

Cum a zis si Otilia, nu prea ai explicat clar ce problema ai ca sa te putem ajuta in vreun fel. Domeniul de activitate mai clar, ce introduceti intr-un raport de gestiune avand in vedere CAEN-ul de camping, ce am zis mai sus, etc.



#288715 Firmele care plãtesc anticipat impozitul pe profit vor primi bonifica...

Postat de georgyc on 14 April 2020 - 08:16 AM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

Ca tot suntem la subiectul bonificatiilor privind impozitul pe venit / profit, cum se face efectiv asta?

Impozit - 10% reducere = valoarea declarata si platita. Dar ce fac cu bonificatia in sine care imi ramane in 441? O trecem pe venituri in 7588?

Apoi in cazul microintreprinderilor asteptam o varianta noua a D100 unde se mentioneaza distinct bonificatia, ca in cazul D101 la sfarsit de an in cazul firmelor platitoare de impozit pe profit?



#287994 Declaratia 010

Postat de georgyc on 04 September 2019 - 06:42 AM in Arhiva

Da, se pare ca a insistat sa facem 710 pentru trim 1-3 si 101 pentru 2018 in 0, apoi sa fac alte 4 D100 ca sa incarc codurile bugetare corecte cu declaratia initiala. Asta dupa ce am depus 010, normal.

O sa vedem in cateva zile dupa ce opereaza 010, ce a rezultat si ce mai urmeaza.



#287981 Declaratia 010

Postat de georgyc on 28 August 2019 - 04:02 PM in Arhiva

Multumesc pentru raspuns.

Totusi eu momentan am depuse 3 D100 pentru trim. 1,2 si 3, si D101 pentru anul 2018.

Deci ca sa inchid tot, ar trebui sa fac 3 D710 sa corectez D100ele, si apoi sa fac un D101 rectificativa cu 0 impozit profit (?), si un D100 nou pentru trimestrul 4 in care trec doar impozitul pe venit (?).

Apoi raportarea semestriala din iunie 2018 aia e, ramane asa; si corectez doar bilantul pe 2018, in format hartie/electronic, depus direct la fisc.

Iar in fiecare D710 o sa trec la impozit profit ca suma initiala ce am declarat in D100 iar suma corectata = 0; iar la impozit venit sa trec la suma corectata la deductibila = impozitul pe profit scris mai sus, ca sa ramana doar diferenta de plata la care o sa-mi aplice dobanzile si penalitatile (daca exista)

Gresesc undeva?



#287977 Declaratia 010

Postat de georgyc on 27 August 2019 - 05:06 PM in Arhiva

La una din societati am depus anul asta 010 pentru trecere de la impozit profit la impozit venit microintreprinderi, din anul 2019.

Astazi am primit notificare ANAF cum ca nu am depus 010 pentru anul 2018 si au dreptate. Efectiv, trebuia sa fim microintreprindere din 2018.

Ma poate ajuta cineva cu tot ce trebuie facut pentru a rezolva situatia?

1) Depun D700, completand scoatere evidenta imp profit 31.12.2017 si luare in evidenta imp venit 01.01.2018?
E de ajuns, suprascriind 010-ele depus anul asta in care fac schimbarea incepand cu 2019, sau ii dau peste cap de tot si trebuie sa fac si altceva?

2) Avand in vedere ca s-au depus D100 trim 1-3, D101 final de an si bilanturile pe 2018 cu impozit profit, trebuie sa corectez vreuna?
Sau depun doar un D710 pe anul 2018 perioada 12 cu:
- impozit profit suma initiala datorata = total rulaj ct. 691 & suma corectata = 0;
- impozit venit suma initiala 0 & suma datorata = total rulaj clasa 7 * 1% (am doar venit vanzari marfa si dobanzi)

Si apoi le platesc diferenta (care o sa fie de vreo 700 lei), asteptand apoi notificarea cu plata dobanzilor si penalitatilor?

3) Fiind prima data cand se intampla asta ma incadrez doar la avertisment sau primesc automat amenda pentru nedepunerea la termen a schimbarii vectorului fiscal?

Mai e ceva ce am omis? Multumesc.



#287145 decizie greșită regularizare sănătate

Postat de georgyc on 11 April 2019 - 08:00 AM in Contabilitate PFA

Si eu primesc notificari de la Anaf cu stingerea sumelor care nu se potriveste absolut deloc cu realitatea.

De fiecare data cand am mers acolo sa aflu de ce, mi s-a spus ca la ei apare in regula, totul e pe 0, si ca nu-i vina lor, ca nu ei trimit fisele respective, ci e o firma privata de pe nu stiu unde care trimite notificarile, cu toate ca scrie Anaf pe documentele primite.

Asa ca da, atata timp cat am 0 per total, nu ma intereseaza cum le imperecheaza ei ca niste tembeli, chiar daca eu inca le fac OP-uri separate, ca sa se poata vedea mai bine datoria cu plata in caz de sunt probleme.

La tine din pacate nu e pe 0, deci trebuie sa insisti cum ti-a sugerat si Otilia, altfel nu ai ce sa faci mare lucru. Nu exista nimic care sa-i traga la raspundere pentru greselile facute, asa cum sunt contribuabilii.

Ei vor doar bani, fara modalitati macar de a le calcula/plati corespunzator. Asta-i Romania din pacate.



#287131 Revisal 1.0.0

Postat de georgyc on 08 April 2019 - 07:33 AM in REVISAL

https://www.inspectiamuncii.ro/reges

Aici gasesti toate versiunile Revisal. Ia-le in ordine cronologica in funtie de ce versiune de program foloseai inainte.

Adica cel putin asa tin minte ca am facut, cateva update-uri la programul vechi si apoi am trecut la prima versiune noua de Revisal, altfel nu mergea direct.



#286731 Declaratia 112 - topic 2019

Postat de georgyc on 21 February 2019 - 08:33 AM in Arhiva

Iar mie imi da Atentionare cum ca "Nu sunteti inregistrat ca platitor pentru cod de obligatie: 412/432" la o societate la care nu am modificat nimic in 010 de peste 20 ani de cand s-a infiintat. Ce naiba au mai facut acum in baza lor de date, nu vreau sa stiu.

Ca sa nu mai zic ca de acum incolo trebuie sa bifez pensionarii ca "asigurati in sistemul de asigurari pentru somaj" ca sa-mi calculeze CAM-ul, ceea ce mi se pare foarte ciudat, avand in vedere ca ei nu iau somaj, dar in fine.



#286701 Decl. A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de apara...

Postat de georgyc on 20 February 2019 - 09:50 AM in CASA DE MARCAT

Da, ai optiune de creare si validare declaratie (fara a implica si certificatul digital), pentru a vedea daca-ti creeaza declaratia fara erori. Faci asta folosint DUKintegrator, si cu regulile citate si de tine, dar ma indoiesc ca cei de la firma de contabilitate fac asta pentru prima oara, sa greseasca cu ceva de baza.

Si eu tot fisiere de tip .p7b scot la ambele tipuri de case de marcat, dar nu le decriptez eu, ci am instalate software-uri (de firmele de la care am achizitionat casele), din care-mi scot rapoartele, fara sa interactionez direct cu ele. Probabil de aceea ti le scoate criptate, daca le scoti direct cu stick-ul din casa.




Cometa SQL