Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lioana's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


lioana's Content

There have been 32 items by lioana (Search limited from 20-November 07)



Sort by                Order  

#291213 Fisa de magazie este absolut obligatorie?

Postat de lioana on 08 September 2022 - 06:09 PM in CONTABILITATE STOCURI

Multumesc pentru raspuns! Sa inteleg ca pot utiliza aceeasi fisa de magazie pentru mai multi ani? , in acest caz cum vom proceda la arhivare ? Fisele care pe parcursul unui an au miscari , iar la 31.12. nu prezinta stoc cand trebuie arhivate ?
Pentru gestiunile unei societati la care pentru o perioada de timp nu au fost redeschise la inceputul fiecarui an, din diverse motive (lipsa formulare de fisa, volum mare de munca, ,,sa se vada pe fisa de cand nu are miscare un anumit reper"-chiar daca exista o aplicatie informatica care poate furniza aceste date....), am considerat ca ar fi corect sa se redeschida fisele la inceputul fiecarui an, iar dupa incheierea exercitiului financiar sa fie predate spre arhivare, conform anexei 4 din OMFP 2634/2015. Am procedat gresit ?



#291211 Fisa de magazie este absolut obligatorie?

Postat de lioana on 07 September 2022 - 08:08 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna seara!
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns legat de fisele de magazie. Conform anexei 4 din OMFP 2634/2015 fisa de magazie face parte din categoria documentelor financiar contabile care se păstrează timp de 5 ani, cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite. Prin urmare, la fiecare inceput de an aceste fise (care prezinta stoc) trebuie redeschise ? Sau este o greseala redeschiderea lor la fiecare inceput de an ?



#286551 Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri

Postat de lioana on 07 February 2019 - 09:01 PM in CONTABILITATE STOCURI

Fiecare cu bucataria lui... E pacat ce se intampla avand in vedere ca programul informatic permite emiterea documentelor si nu inteleg de ce trebuie numerotate acum toate carnetele. Daca exista o persoana desemnata prin decizie cu alocarea si gestionarea plajei de numere, aceasta trebuie sa stabileasca plaja ptr. fiecare tip de document aferent fiecarei entitati organizatorice(sectie). Transmite plaja persoanelor desemnate cu emiterea documentelor si fiecare isi trece nr. si/sau seria pe document pe masura emiterii documentelor. Daca nu folosesc toate carnetele anul acesta, le mai pot utiliza anul viitor, daca sunt completate seria sau nr. nu le mai pot utiliza, dar, cum am spus, fiecare hotaraste modul in care se procedeaza.



#286539 Monografie avans

Postat de lioana on 05 February 2019 - 07:00 PM in MONOGRAFII CONTABILE

De curiozitate: banii au fost acordati ca avans unui salariat al firmei dvs. care a platit partial furnizorul? Pentru ca vedeti dvs., puteti sa dati banii din casa pentru achitare furnizor, salariatul nu achita nimic, foloseste banii in interes personal, iar luna urmatoare cand prezinta decontul (la care ataseaza factura furnizorului) nu rezulta de nicaieri ca avansul pe care i l-ati acordat l-a utilizat pentru respectiva plata, inregistrarea 401=542 nu are niciun document justificativ. Evitati sa procedati asa, solicitati factura daca tot platiti un avans si toate lumea e linistita...



#286535 Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri

Postat de lioana on 05 February 2019 - 06:14 PM in CONTABILITATE STOCURI

Carnetele de bonuri de consum le numerotati pe masura utilizarii lor, nu cred ca e nevoie sa inseriati acum toate cele zece carnete aferente fiecarei gestiuni/sectii...alta solutie e sa le comandati inseriate, dar, cum am spus, costa...

Daca programul informatic permite listarea documentelor, atunci toate datele (inclusiv seria/numarul) sunt completate informatic, dar nu cred ca e cazul dvs.



#286527 Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri

Postat de lioana on 05 February 2019 - 06:05 PM in CONTABILITATE STOCURI

Prevederile legale nu obliga la utilizarea sistemelor informatice pentru inserierea documentelor, se pot inseria manual, cu pixul. Se aloca plaja de numere, iar persoana care emite bonul de consum completeaza seria sau/si numarul din plaja alocata, asa cum completeaza data si celelalte elemente obligatorii ale documentului respectiv. O alta solutie ar fi sa le tipizati la diverse firma care se ocupa cu asa ceva, dar asta costa-totusi, nu cred ca este atat de greu sa se completeze manual.



#286511 Monografie avans

Postat de lioana on 04 February 2019 - 11:17 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Nu dvs. trebuie sa eliberati factura de avans, ci firma care a primit avansul dvs. Ati platit din casa o suma catre un tert, tertul respectiv ar trebui sa va emita factura pentru suma pe care a primit-o de la dvs.-asa consider eu ca ar fi cel mai corect.
Acum, s-a acordat avans de trezorerie de 100 lei- ati folosit 542, la justificarea avansului, asa cum ati mentionat atasati factura furnizorului, decontul si achitati eventuala diferenta, 542 se inchide, daca nu aveti stabilit prin proceduri in ce termen trebuie justificat avansul, nu cred ca ar fi o problema ca justificarea se face abia cand se emite factura luna urmatoare...



#286439 Monografie avans

Postat de lioana on 29 January 2019 - 06:49 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Consider ca la data la care ati primit avansul trebuie sa intocmiti o factura pentru avansul pe care l-ati primit, iar luna urmatoare o stornati si inregistrati factura cu valoarea finala. Factura de avans trebuie inregistrata in decont tva aferent lunii in care ati primit avansul pentru a nu avea probleme cu tva-ul.

Am recitit intrebarea- sa inteleg ca dvs. ati platit avansul?

Daca da, solicitati factura de avans -
inregistrati factura de avans % 4091/4426 =401
inregistrati plata avansului 401=5311
luna urmatoare, la primirea facturii finale %6XX/4426=401
stornarea avansului %4091/4426= 401 cu sumele in rosu
Daca factura finala are valoare mai mare inregistrati plata diferentei de valoare 401=5121sau 5311



#286437 Inregistrari piese schimb care nu pot fi reparate

Postat de lioana on 29 January 2019 - 06:33 PM in CONTABILITATE STOCURI

Bun, atunci ma voi folosi de referat, la care o sa atasez o copie a avizul unde se mentioneaza ca pompa nu mai poate fi reparata si voi schimba incadrarea in deseu, multumesc pentru ideea cu referatul!



#286411 Inregistrari piese schimb care nu pot fi reparate

Postat de lioana on 28 January 2019 - 07:17 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna seara!
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema-
Din gestiunea de materiale recuperate s-a trimis spre reparatie o piesa de schimb. Firma care executa reparatia a returnat piesa de schimb mentionand pe avizul de insotire ca nu poate fi reparata. Care sunt inregistrarile?
La primire, piesa se va receptiona, dar cum se procedeaza pentru a incadra piesa ca deseu, avand in vedere ca nu mai poate fi reparata. Initial, cand a fost introdusa in gestiunea de materiale recuperate s-a considerat ca poate fi reparata, s-a inregistrat venit (provenea din demontarea unui ansamblu)-
302x(analitic distinct)=7588,
s-a trimis la reparat- 351=302x
a venit de la reparat- 302x=351
E corect daca la primire o incadrez direct ca deseu 302x (analititic distinct-deseu) ? Ar fi o problema?



#283353 ajustare TVA

Postat de lioana on 02 April 2018 - 09:15 AM in Impozitare - TVA

Va multumesc (cu intarziere) pentru atentia acordata problemei prezentate si pentru ajutorul pe care l-am gasit mereu aici.



#283219 ajustare TVA

Postat de lioana on 24 March 2018 - 08:57 AM in Impozitare - TVA

Va multumesc pentru interventie. Avand in vedere art. 270 alin. 4 mentionat de dvs, ar trebui sa consider ca salariatul care a produs o paguba (in cazul nostru-consum nejustificat) este o persoana impozabila?
Art 269
(1) Este considerată persoană impozabilă orice persoană care desfășoară, de o manieră independentă și indiferent de loc, activități economice de natura celor prevăzute la alin. (2), oricare ar fi scopul sau rezultatul acestei activități.
(2) În sensul prezentului titlu, activitățile economice cuprind activitățile producătorilor, comercianților sau prestatorilor de servicii, inclusiv activitățile extractive, agricole și activitățile profesiilor liberale sau asimilate acestora. De asemenea constituie activitate economică exploatarea bunurilor corporale sau necorporale în scopul obținerii de venituri cu caracter de continuitate.

Si daca operatiunea este supusa tva, intocmesc factura catre salariatul debitor ?



#283211 ajustare TVA

Postat de lioana on 23 March 2018 - 04:23 PM in Impozitare - TVA

Multumesc de raspuns, il asteptam cu sufletul la gura! Asa consider si eu, am tot incercat sa gasesc un articol in CF care sa ma lamureasca pe deplin, dar am gasit doar punctul 78 din Norme...iar din discutiile cu alte persoane concluzia a fost ca trebuie sa colectez tva, inregistrarea sugerata fiind 4282 = % 7588, 4427. Daca fac inregistrarea cu 4426, suma aferenta o trec in D 300, la randul 30-regularizari, cu semnul minus ?



#283201 inventarierea patrimoniului

Postat de lioana on 22 March 2018 - 09:26 PM in INVENTARIERE

Am rezumat cateva aspecte care privesc situatia dvs.-

,,Legea nr. 22/1969 în art. 27 alin. (2), lămurește și reglementeaza situația gestiunilor colective, când, în mod obișnuit, nu se poate determina vina fiecărei persoane în producerea pagube. ''
,,Legea nr. 53/2003 actualizată, art. 255 alin. (1), când paguba a fost produsă de mai mulți salariați, cuantumul răspunderii fiecăruia se stabilește în raport cu măsura în care a contribuit la producerea ei. Dacă măsura în care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinată, răspunderea fiecăruia se stabilește proporțional cu salariul său net de la data constatării pagubei și, atunci când este cazul, și în funcție de timpul efectiv lucrat de la ultimul său inventar.''
Răspunderea gestionarului este individuală și reprezinta o cotă parte din prejudiciu.
De asemenea se au in vedere si alte aspecte care tin de angajator, astfel ca activitatea gestionarilor angajati, fără stabilirea modului de desfășurare, fără inventarieri la data angajării, fara stabilirea răspunderii clare în situația gestiunilor comune, lipsa fișei postului, lipsa contractului de garanție gestionara, toate astea nu pot fi imputate gestionarului angajat.

In fisa postului aveti precizari referitoare la activitatea de gestionare?
La inventarul desfasurat in 2017 ati semnat listele de inventariere? au fost semnate doar de colegul dvs. ? Cine a semnat declaratia de inventar (in 2017 si 2018) ?
Aveti contract de garantie gestionara ?
Daca ajungeti in instanta (depinde si de valoarea prejudiciului) si angajatorul nu face dovada antrenarii raspunderii patrimoniale aveti sanse sa fiti exonerat de raspundere, dar sunt multe aspecte ce trebuie avute in vedere...



#283197 ajustare TVA

Postat de lioana on 22 March 2018 - 06:33 PM in Impozitare - TVA

Buna seara!
In cazul unui prejudiciu datorat consumului nejustificat de materiale, carburanti cum se inregistreaza debitul ?
M-am lamurit ca lipsa din gestiune (imputabila) nu intra in sfera operatiunilor supuse tva, prin urmare inreg. debit 4282=7588 (impozabil) si ajustez tva dedusa 635=4426 (cheltuiala deductibila). In cazul consumului nejustificat colectez tva ? unde se incadreaza aceasta operatiune dpv. a tva ?



#283153 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 20 March 2018 - 09:35 PM in Impozitare - PROFIT

Cu siguranta a fost un 758, dar cred ca a fost si o cheltuiala aferenta scaderii din evidenta a bunurilor constatate lipsă; prin urmare ar trebui sa verific daca venitul a fost impozabil/neimpozabil si cheltuiala deductibila/nedeductibila... Multumesc!



#283145 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 20 March 2018 - 05:02 PM in Impozitare - PROFIT

Da, firma e platitoare de impozit pe profit; legat de inregistrarea 781=496, imi cer scuze, am copiat inregistrarea cu cheltuiala si am uitat sa modific-este invers, asa cum ati precizat...
Cheltuiala am considerat-o nedeductibila, dar n-am reusit sa gasesc documentele prin care s-a inregistrat debitul. Va multumesc pentru atentia pe care ati acordat-o problemei mele!



#283121 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 19 March 2018 - 07:55 PM in Impozitare - PROFIT

Ma complic ? ar trebui sa ma limitez la faptul ca pierderea inregistrata la scoaterea din evidenta a creantei ptr. partea acoperita de provizion este deductibila ?



#283117 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 19 March 2018 - 06:06 PM in Impozitare - PROFIT

Buna ziua!
Va rog mult sa ma ajutati pentru clarificarea situatiei urmatoare:

-in 2015 s-a constituit o ajustare pentru depreciere creantelor (debit ptr. lipsa in gestiune-ptr. toata valoarea debitului):
681=496 - cheltuiala nedeductibila;
-in 2017 s-a finalizat procesul - s-a constatat ca debitorul nu se face vinovat de producerea debitului; s-a intocmt Nota justificativa privind scaderea din evidenta contabila a creantei, s-a aprobat:
781=496 - venit neimpozabil
654=461 - cheltuiala deductibila sau nedeductibila ???


Art. 25 (4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:

h) pierderile înregistrate la scoaterea din evidență a creanțelor, pentru partea neacoperită de provizion, potrivit art. 26, precum și cele înregistrate în alte cazuri decât următoarele:
1. punerea în aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentință judecătorească, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014;
2. procedura de faliment a debitorilor a fost închisă pe baza hotărârii judecătorești;
3. debitorul a decedat și creanța nu poate fi recuperată de la moștenitori;
4. debitorul este dizolvat, în cazul societății cu răspundere limitată cu asociat unic, sau lichidat, fără succesor;
5. debitorul înregistrează dificultăți financiare majore care îi afectează întreg patrimoniul;
6. au fost încheiate contracte de asigurari.


Art. 26 (1) Contribuabilul are dreptul la deducerea rezervelor și provizioanelor/ajustărilor pentru depreciere, numai în conformitate cu prezentul articol, astfel:

j) ajustările pentru deprecierea creanțelor înregistrate potrivit reglementărilor contabile aplicabile, în limita unui procent de 100% din valoarea creanțelor, altele decât cele prevăzute la lit. d), e), f), h) și i), dacă creanțele îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
1. sunt deținute la o persoană juridică asupra căreia este declarată procedura de deschidere a falimentului, pe baza hotărârii judecătorești prin care se atestă această situație, sau la o persoană fizică asupra căreia este deschisă procedura de insolvență pe bază de:
- plan de rambursare a datoriilor;
- lichidare de active;
- procedură simplificată;
2. nu sunt garantate de altă persoană;
3. sunt datorate de o persoană care nu este persoană afiliată contribuabilului.

Normele metodologice de la art. 26- (6) În aplicarea art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal, creanțele, altele decât creanțele asupra clienților reprezentând sumele datorate de clienții interni și externi pentru produse, semifabricate, materiale, mărfuri etc. vândute, lucrări executate și servicii prestate, sunt cele înregistrate după data de 1 ianuarie 2016. De asemenea, pentru deducerea ajustărilor pentru deprecierea creanțelor se au în vedere și regulile prevăzute la alin. (3).

Am atasat extrase din Codul Fiscal pe care le-am considerat relevante pentru situatia prezentata; sa inteleg ca suma inregistrata in contul 654 este nedeductibila, ea fiind o creanta inregistrata inainte de 01.01.2016 ? unde gresesc ?



#282303 materiale in custodie

Postat de lioana on 08 February 2018 - 05:29 PM in CONTABILITATE STOCURI

Multumesc, mgabi pentru atentia acordata situatiei mele! Voi incerca sa folosesc si aceste argumente pentru stabilirea modului de lucru cu stocurile respective.



#282285 materiale in custodie

Postat de lioana on 07 February 2018 - 05:44 PM in CONTABILITATE STOCURI

Va multumesc mult pentru raspuns, d-na Otilia - dvs. considerati ca subunitatea care preda bunurile ar trebui sa faca 482=302, iar cei care primesc 302=482, am inteles corect ? Problema este ca cei care primesc nu vor sa-si incarce stocurile, le vor doar in custodie...ei se inregistreaza in D 8033, iar cei de la care pleaca bunurile raman sa se gandeasca cum trebuie sa procedeze....poate se va reusi sa se ajunga la un acord, pentru ca alta solutie nu vad.



#282271 materiale in custodie

Postat de lioana on 06 February 2018 - 11:39 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna seara!
As vrea sa ma ajutati avand in vedere urmatoarea situatie:
-suntem doua subunitati ale aceleiasi firme;
-subunitatea noastra, neavand spatiu pentru depozitarea unor bunuri materiale, le-a trimis spre pastrare temporara la cealalta subunitate;
-a fost intocmit aviz insotire marfa;
-pentru a reflecta in contabilitate aceasta operatiune este corect sa utilizam contul 351, respectiv 8033, astfel:
351=302, la subunitatea care trimite spre pastrare
D 8033, la subunitatea care primeste spre pastrare ?
Parerile sunt impartite...cu ajutorul contului 351 se tine evidenta existentei si miscarii stocurilor de materii prime, materiale consumabile si materiale de natura obiectelor de inventar trimise la terti, pentru prelucrare sau in custodie.
Fiind in cadrul aceleiasi firme se considera ca nu putem fi tert, una pentru cealalta, prin urmare, in balanta sintetica nu poate sa apara contul 351 (balanta sintetica se incheie la sediul central). Daca acest argument este corect, cum trebuie procedat in situatia data ?
Va multumesc!



#277795 executare silita cu poprire pe salariu

Postat de lioana on 27 February 2017 - 02:49 PM in DIVERSE SALARIALE

Am sesizat acest aspect (imprumutul nu reprezinta suma provenita din venituri salariale sau asimilate salariilor) dar, de regula, executorii judecatoresti pun poprire pe veniturile salariale (trimit adresa de poprire catre angajator) si blocheaza si conturile bancare, probabil pentru a avea siguranta ca vor recupera sumele datorate de undeva. Nu am retinut daca in cazurile pe care le-am avut, sumele din conturile bancare reprezentau doar venituri din salarii sau proveneau si din alte surse. Am observat doar ca, de fiecare data cand am avut astfel de situatii, rezolvarea a fost cea pe care am mentionat-o. M-am intrebat de multe ori de ce executorul nu se limiteaza la poprirea trimisa angajatorului si daca acesta nu-i comunica infiintarea popririi asupra drepturilor salariale sa recurga si la indisponibilizarea sumelor aflate in conturile bancare... Dvs. aveti dreptate: banca este obligata sa blocheze toate sumele aflate in cont si aici se incadreaza situatia lui Lucian; sper ca problema lui Lucian sa se rezolve favorabil pentru el.



#277781 executare silita cu poprire pe salariu

Postat de lioana on 24 February 2017 - 09:31 PM in DIVERSE SALARIALE

Solicitati angajatorului o adeverinta din care sa rezulte ca vi se retin lunar si ca se vireaza catre executor sume reprezentand poprirea respectiva (eventual sa se mentioneze in adeverinta si ordinele de plata cu care au fost virate sumele). Mergeti cu adeverinta la executorul care a blocat si contul bancar si solicitati sa disponibilizeze sumele din contul bancar. Avand in vedere ca dvs. achitati lunar sume aferente popririi respective, executorul ar trebui sa deblocheze sumele din contul bancar. Prezentati-va la executor cu adeverinta si discutati cu acesta. Am avut salariati care s-au confruntat cu aceasta situatie, executorul a cerut sa faca dovada ca angajatorul a facut platile catre el si, ulterior, conturile bancare au fost deblocate.



#277425 Facturare tva avans incasat prin banca

Postat de lioana on 04 February 2017 - 09:46 AM in Impozitare - TVA

Va multumesc pentru argumentele aduse.




Cometa SQL