Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 12-August 02)



Sort by                Order  

#289181 Inspectia Muncii - Intrebari frecvente in domeniul SSM, in contextul răspândi...

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 01:42 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

INSPECȚIA MUNCII

ÎNTREBĂRI FRECVENTE ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ ȘI AL SUPRAVEGHERII PIEȚEI PRODUSELOR ÎN DOMENIILE DE COMPETENȚĂ

În contextul răspândirii infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2, Inspecția Muncii recomandă angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanților acestora, precum și altor participanți la procesele de muncă să se informeze și să aplice măsurile dispuse de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență și de autoritățile competente, pentru gestionarea și limitarea răspândirii COVID-19.
Inspecția Muncii vine în întâmpinarea angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanților acestora, precum și altor participanți la procesele de muncă prin prezentarea unor aspecte practice legate de contextul actual.

Întrebare: Cine are obligația de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor la locurile de muncă, în contextul actual?
Răspuns: Angajatorul are obligația de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă, potrivit Legii nr. 319/2006, actualizată.

Întrebare: În contextul actual, mai este necesară instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă?
Răspuns: Da, informați și instruiți lucrătorii cu privire la prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu noul Coronavirus, pe baza recomandărilor autorităților competente! Aceasta reprezintă o obligație a angajatorilor, potrivit Legii nr. 319/2006, actualizată.

Întrebare: Ca angajator, am obligația de a da lucrătorilor echipamente individuale de protecție?
Răspuns: Da, asigurați echipamente individuale de protecție (EIP)1 (spre exemplu: măști de protecție, mănuși de protecție etc.), instruiți lucrătorii privind folosirea corectă a EIP și verificați corecta utilizare a acestora! În cazul degradării sau al pierderii calităților de protecție, acordați echipamente individuale de protecție noi care să protejeze lucrătorii împotriva COVID-19. Echipamentul individual de protecție reprezintă orice echipament destinat a fi purtat sau mânuit de un lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa îi pună în pericol securitatea și sănătatea la locul de muncă, precum și orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a îndeplini acest obiectiv (art. 5 lit. j) din Legea nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare).

Întrebare: În calitate de angajator, trebuie să iau măsuri igienico-sanitare pentru prevenirea infecției cu noul Coronavirus?
Răspuns: Desigur, aveți obligația de a stabili măsuri igienico-sanitare cu consultarea medicilor de medicina muncii.



#289180 ORDIN Nr. 1140/2020 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire și transmitere...

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 01:31 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

http://www.mmuncii.r...n_1140_2020.pdf

ORDIN Nr. 1140/2020 din 13 iulie 2020 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire şi transmitere a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor, precum şi înregistrările care se efectuează în acesta

EMITENT:
MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 651 din 23 iulie 2020

EXTRAS :

ART. 1 Se aprobă Metodologia de întocmire şi transmitere a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor, precum şi înregistrările care se efectuează în acesta, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

ART. 2 Inspecţia Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 25 iulie 2020.

Fisiere atasate




#289179 25 octombrie – data limită pentru declararea și plata impozitului...

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 01:20 PM in Obligatii fiscale, termene

https://static.anaf....25octombrie.pdf

Ministerul Finanțelor Publice
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 5727/30.07.2020

25 octombrie – data limită pentru declararea și plata impozitului specific aferent semestrului I 2020

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman reamintește că declararea și plata impozitului specific aferent semestrului I al anului 2020 se efectuează până la data de 25 octombrie 2020 inclusiv.

Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru anul 2020, nu datorează impozit specific pentru perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Pentru aplicarea prevederilor menționate, contribuabilii recalculează, în mod corespunzător, impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, aferent anului 2020, prin împărțirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice și înmulțirea cu numărul de zile aferent perioadei din anul calendaristic în care au desfășurat activitatea.

Perioada în care contribuabilii au desfășurat activitatea se determină prin scăderea din numărul de 365 de zile calendaristice a numărului de zile aferent perioadei în care aceștia au întrerupt activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Șef Administrație
Daniel Toma



#289178 Facilități fiscale pentru aparatele de marcat electronice puse în func...

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 01:16 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....e_de_marcat.pdf

Ministerul Finanțelor Publice
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 5875 / 04.08.2020

Facilități fiscale pentru aparatele de marcat electronice puse în funcțiune

Contribuabilii care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale scad costul lor de achiziție din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul în care au fost puse în funcțiune, în cazul în care aceștia datorează impozit pe profit trimestrial, sau din impozitul pe profit anual, în cazul contribuabililor care aplică sistemul anual de declarare și plată a impozitului pe profit. Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe profit se reportează în următorii 7 ani consecutivi.
Recuperarea acestor sume se va efectua în ordinea înregistrării acestora, în aceleași condiții, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit.

Microîntreprinderile care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale, scad costul de achiziție aferent lor din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor în trimestrul în care au fost puse în funcțiune, în limita impozitului pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv.
Sumele care nu sunt scăzute din impozitul datorat pe veniturile microîntreprinderilor se reportează în trimestrele următoare, pe o perioadă de 28 de trimestre consecutive. Scăderea acestor sume din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat se efectuează în ordinea înregistrării acestora, în aceleași condiții, la fiecare termen de plată a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor.

În cazul contribuabililor plătitori de impozit pe venit, venitul net anual impozabil se determină prin însumarea tuturor veniturilor nete anuale, recalculate, din care se deduce contribuția de asigurări sociale datorată și la care se adaugă costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale puse în funcțiune în anul respectiv.

De prezentele facilități vor beneficia și contribuabilii care au pus în funcțiune casele de marcat în anul 2018, 2019 și 2020 până a data aplicării prezentelor prevederi (înainte de 1 august 2020) .

În cazul plătitorilor de impozit pe profit costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale achiziționate și puse în funcțiune în anul 2018, în anul 2019, precum și al celor puse în funcțiune în anul 2020 înaintea intrării în vigoare a prezentelor prevederi va reprezenta sume asimilate cheltuielilor nedeductibile la calculul impozitului pe profit, dar care se scad din impozitul pe profit al anului 2020. Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reportează în următorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua în aceleași condiții, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit.

Contribuabilii care datorează impozit pe veniturile microîntreprinderilor, la data determinării impozitului pe veniturile microîntreprinderilor pentru trimestrul 4 al anului 2020, scad din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale, achiziționate și puse în funcțiune în anul 2018, în anul 2019, precum și al celor puse în funcțiune în anul 2020 înaintea intrării în vigoare a prezentelor prevederi, cu condiția ca la data achiziției respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii să fi fost plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor.

În cazul contribuabililor care datorează impozit pe venit, la data determinării impozitului pe venit aferent anului 2020, adaugă la venitul net anual impozabil costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale, achiziționate și puse în funcțiune în anul 2018, precum și în anul 2019. Costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale achiziționate și puse în funcțiune în anul 2018 și în anul 2019 se scade din impozitul pe venit calculat. Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe venit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reportează în următorii 7 ani consecutivi.

Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plată a impozitului pe venit. De aceleași facilități beneficiază și contribuabilii obligați la plata impozitului specific care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale scad costul de achiziție aferent lor din impozitul specific în anul în care au fost puse în funcțiune, în limita impozitului specific datorat pentru anul respectiv. Sumele care nu sunt scăzute din impozitul specific se reportează în anul următor, pe o perioadă de 7 ani consecutivi.

Baza legală: Legea 153/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum și pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități publicat în Monitorul Oficial nr. 659/24 iulie 2020.

Șef Administrație
Daniel Toma



#289177 Precizari referitoare la aplicarea prevederilor OUG 108/2020

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 12:52 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

https://www.cnpp.ro/...oug-nr-108-2020

PRECIZĂRI

REFERITOARE LA APLICAREA PREVEDERILOR OUG NR108/2020


Prin intrarea în vigoare a OUG nr.108/2020, noi locuri de muncă sunt recunoscute ca locuri de muncă în condiţii speciale, în înțelesul Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Sunt avute în vedere următoarele activităţi din industria de armament: fabricarea, manipularea, transportul nitroglicerinei, explozivilor, pulberilor negre, pulberilor fără fum, produselor pirotehnice în unităţile de producţie a explozivilor, precum şi fabricarea nitrocelulozelor şi a celuloidului în aceleaşi unităţi de producţie a explozivilor; fabricarea muniţiilor şi a elementelor de muniţii, locurile de muncă în care se execută operaţii cu exploziv de iniţiere, exploziv cu caracteristică de sensibilitate mare, precum şi locurile de muncă în care se execută operaţii cu explozivi aromatici, la care angajaţii vin în contact direct cu aceştia; operaţii de distrugere a muniţiilor încărcate şi a elementelor de muniţii încărcate, a pulberilor, a explozivilor şi a produselor pirotehnice; delaborarea muniţiilor şi a elementelor pirotehnice încărcate cu substanţe explozive sau incendiare.

De asemenea, perioada anterioară datei de 1 aprilie 2001, în care salariații au desfășurat activități în locurile de muncă de mai sus şi care - conform legislației anterioare – au fost încadrate în grupa I de muncă, este asimilată stagiului de cotizare realizat în condiții speciale de muncă.

Beneficiile acestor dispoziții sunt:
  • Reducerea vârstei standard de pensionare cu 13 ani pentru persoanele care au desfășurat cel puțin 25 de ani activități în locurile de muncă mai sus menționate;
  • Utilizarea, la determinarea punctajului mediu anual, a unui stagiu complet de cotizare de 25 ani, pentru stagiul de cotizare realizat în aceste condiții.
Cine poate beneficia de dispozițiile acestui act normativ?
  • Persoanele care solicită deschiderea drepturilor de pensie ulterior datei de 07.07.2020, inclusiv, respectiv data intrării în vigoare a actului normativ în discuție şi care au desfășurat activitățile menționate mai sus;
  • Persoanele ale căror drepturi de pensie s-au deschis anterior datei de 07.07.2020, care au desfășurat activitățile enunțate mai sus, valorificate în condiții speciale potrivit declarațiilor nominale depuse de angajatori sau asimilate acestora (valorificate în grupa I de muncă) și care pot solicita recalcularea drepturilor de pensie în baza OUG nr. 108/2020.
IMPORTANT!
  • Drepturile de pensie recalculate se acordă începând cu luna următoare solicitării;
  • Pentru recunoaşterea acestor perioade ca fiind lucrate în condiții speciale persoana interesată trebuie să depună adeverința eliberată de angajatorul la care a lucrat sau, după caz, de către deținătorul legal al arhivelor acestuia;
  • Modelul adeverinței poate fi descărcat aici.


DIRECTIA COMUNICARE SI RELATII PUBLICE 27.07.2020



#289176 Valabilitatea cardurilor nationale de sanatate emise pana la data de 31.12.20...

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 12:44 PM in Noutati legislatie

http://www.cnas.ro/p...pana-la-31.html

COMUNICAT CNAS
A fost prelungită cu 7 ani valabilitatea cardurilor naționale de sănătate emise până la 31 decembrie 2014

Guvernul a aprobat o Hotărâre care prevede că, începând cu luna iulie 2020, se generează și se rescriu noi certificate digitale pentru cardurile naționale de asigurări de sănătate emise până la data de 31 decembrie 2014. Termenul de valabilitate al acestor carduri este de 7 ani de la data rescrierii certificatului.

Această reglementare vine în contextul în care valabilitatea certificatelor inscripționate pe cardurile naționale de asigurări de sănătate ar fi expirat în anul 2020 pentru aproximativ 4,2 milioane de carduri, urmând ca în anul 2021 să expire alte 10 milioane de carduri.

„Soluția de prelungire a certificatelor inscripționate pe cardurile naționale va face economii substanțiale, de peste 30 de milioane de euro, binevenite în perioada dificilă pe care o traversăm, în care există o presiune financiară suplimentară în sistemul de sănătate determinată de pandemie”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.

Costurile acestei soluții sunt în valoare de aproximativ 550 mii lei, față de 165,4 milioane lei, cât ar fi costat retipărirea a 14,2 milioane de carduri de sănătate. Hotărârea aprobată de Guvern degrevează bugetul Ministerului Sănătății pentru anii 2020 – 2021 de cheltuielile de tipărire a cardurilor a căror valabilitate expiră în această perioadă, precum și bugetul Fondului național de asigurări sociale de sănătate de cheltuielile aferente distribuției acestora.

Scrierea noului certificat pe CIP-ul cardului se va face în mod automat. La nivelul aplicației furnizorului de servicii medicale, în momentul introducerii cardului în cititor, sistemul va detecta certificatul expirat și îl va înlocui fără nicio intervenție a furnizorului.


Biroul de presă



#289175 OPANAF 3039/2020 - modificarea Procedurii de înregistrare a persoanelor impoz...

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 12:28 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....F_3039_2020.pdf

ORDIN Nr. 3039/2020 din 24 iulie 2020 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.737/2016 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a persoanelor impozabile, în vederea utilizării unuia dintre regimurile speciale pentru servicii electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau televiziune, precum și pentru declararea taxei pe valoarea adăugată, potrivit prevederilor art. 314 și art. 315 din Codul fiscal, în situația în care România este stat membru de înregistrare

EMITENT:
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 684 din 31 iulie 2020

Fisiere atasate




#289174 Bilant la 30 iunie 2020

Postat de Otilia Alupei on 05 August 2020 - 10:19 AM in Bilanturi

A aparut legislatia privind depunerea bilantului la 30.06.2020.

http://www.conta.ro/...deri-contabile/



#289173 ORDIN Nr. 2206/2020 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30...

Postat de Otilia Alupei on 05 August 2020 - 09:42 AM in Noutati legislatie

https://static.anaf....P_2206_2020.pdf

ORDIN Nr. 2206/2020 din 24 iulie 2020 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2020 a operatorilor economici, precum şi pentru completarea unor prevederi contabile

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 675 din 30 iulie 2020

Fisiere atasate




#289172 SERIA : Reguli de baza in afaceri !

Postat de Otilia Alupei on 03 August 2020 - 01:17 PM in Diverse subiecte

Astazi initiem seria "Reguli de baza in afaceri" si speram ca ele sa va calauzeasca spre succes ! :smile:
Sunt reguli de bun simt pe care le putem aplica nu doar ca antreprenor, ci si ca salariat sau simplu colaborator.

Iata 5 dintre ele :

1. Pus in fata unei decizii importante, sa NU o iei spontan, ci gandeste-te bine ! Aceasta nu inseamna, nicidecum, o pierdere de timp. Asuma-ti, responsabil, toate riscurile pe care le presupune alegerea facuta.

2. Descompune orice problema in componentele sale si elaboreaza alternative fara sa excluzi, prematur, variantele care par a fi slabe.

3. Actioneaza, intotdeauna, rational si nu te astepta ca toti cei din jurul tau sa procedeze la fel. A fi rational nu este atitudinea cea mai obisnuita si mai normala printre semenii nostri.

4. Nu lua refuzurile primite ca pe o fatalitate ! Concentreaza-ti eforturile pentru ca "Nu" sa devina "Da" fiindca adeseori acest lucru este posibil.

5. Asuma-ti chiar si riscul unui salt mare inainte ! O prapastie lata nu poate fi trecuta cu pasi marunti, deci fi curajos !



#289171 Salariații în șomaj tehnic sunt asigurați în sistemul asigurăr...

Postat de Otilia Alupei on 03 August 2020 - 12:21 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

https://www.facebook...8567&__tn__=K-R

COMUNICAT CNAS

Salariații în șomaj tehnic sunt asigurați în sistemul asigurărilor sociale de sănătate

Pentru a restabili calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate pentru angajații aflați în șomaj tehnic, pentru care angajatorii au virat sumele aferente contribuțiilor la asigurările sociale de sănătate, CNAS a solicitat Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă datele cuprinse în listele, asumate de reprezentantul legal al angajatorului, depuse potrivit art. XII din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 30/2020, referitoare la persoanele și perioadele în care aceste persoane au fost în șomaj tehnic.

În baza acestor informații oficiale, CNAS a operat în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) modificările necesare pentru ca salariații care s-au aflat în șomaj tehnic, dar care nu figurau în baza de date ca persoane asigurate în perioadele în care acestea au beneficiat de indemnizația prevăzută la alin. (1) al art. XI din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 30/2020, să își păstreze calitatea de asigurat, chiar dacă această indemnizație a fost constituită ca obligație de plată în Declarația 112 la o dată ulterioară, respectiv în luna aprilie 2020 pentru luna martie 2020.

Prin această procedură, a fost restabilită calitatea de asigurat pentru aproximativ 90 de mii de salariați care au fost în șomaj tehnic, dar pentru care Declarația 112 nu a fost completată în conformitate cu reglementările prevăzute în Ordinul comun al ministrului finanțelor publice, al ministrului muncii și justiției sociale și al ministrului sănătății nr. 1942/979/819/2020. Mai există însă situații în care angajatorul a declarat încetarea raporturilor de muncă, prin completarea în Declarația 112 a datei lichidării raporturilor de muncă. În aceste cazuri este necesară depunerea unei declarații rectificative din care să rezulte situația reală a raporturilor de muncă. Menționăm că Declarațiile 112 sunt depuse de angajatori la ANAF, iar datele sunt importate de CNAS în SIUI.

„Persoanele care îndeplinesc condițiile legale pentru a beneficia de calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate trebuiau repuse în drepturi. Am găsit o formulă care să ajute la acest demers, respectând reglementările în vigoare, și mulțumesc conducerii ANOFM pentru sprijinul acordat. Vom continua să rezolvăm punctual toate situațiile în care persoanele ce îndeplinesc condițiile necesare pentru a fi asigurat în sistemul de sănătate să beneficieze de acest drept. Principala noastră misiune este de a veghea ca drepturile asiguraților să fie respectate și vom interveni ori de câte ori va fi nevoie pentru a asigura accesul populației la asistența medicală”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.

Pentru a evita astfel de situații în viitor, angajatorii trebuie sa completeze Declarația 112 privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, respectând reglementările prevăzute în Ordinul comun al ministrului finanțelor publice, al ministrului muncii și justiției sociale și al ministrului sănătății nr. 1942/979/819/2020.

De asemenea, precizăm că este necesar ca angajatorii care vor beneficia de măsurile fiscale aprobate prin OUG nr.99/2020, prin care se creează posibilitatea amânării plații taxelor până la data de 25 octombrie 2020, să completeze în Declarația 112 constituirea lunară a obligației de plată, indiferent de data la care va fi efectuată efectiv plata contribuției la asigurările sociale de sănătate.



#289169 Modificarea art. 3 al OUG 33/2020 prin Legea 141/2020 din 21 iulie 2020 - ref...

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 02:26 PM in Actualizari legislatie

Modificarea art. 3 al OUG 33/2020 prin Legea 141/2020 din 21 iulie 2020 - ref la certificatele de urgenta

LEGE Nr. 141/2020 din 21 iulie 2020 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2020 privind modificarea unor acte normative și prelungirea unor termene
EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 647 din 22 iulie 2020


Articolul 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33/2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 30 martie 2020, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 3. Prin certificatul pentru situații de urgență, emis potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretate.

«ART. 3 Prin certificatul pentru situații de urgență, emis potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie și/sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretate.»"



#289168 Acordare indemnizatie CIC

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 02:09 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Intrebare : Pot beneficia de indemnizația pentru creșterea copilului persoanele care au achitat timp de 12 luni în ultimele 24 de luni anterior nașterii copilului contribuții de asigurări sociale?

Raspuns MMPS : Nu. Acordarea indemnizației pentru creșterea copilului nu este nu este condiționată de contribuția de asigurări sociale, această indemnizație fiind un drept al părintelui care se află în concediul pentru creșterea copilului și se acordă ca ”venit de înlocuire” a salariului pe această perioadă. Pot beneficia de indemnizația pentru creșterea copilului numai persoanele care fac dovada că au realizat venituri supuse impozitului pe venit sau că s-au aflat în una sau mai multe din perioadele asimilate, timp de 12 luni în ultimii 2 ani anterior nașterii copilului.



#289167 Obligatii fiscale cu termen 17.08.2020

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 02:02 PM in Obligatii fiscale, termene

Obligatii fiscale cu termen 17.08.2020

Fisiere atasate




#289166 Modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii prin Legea nr. 15...

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 01:54 PM in Actualizari legislatie

Modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii prin Legea nr. 151 din 23 iulie 2020

Data intrarii in vigoare : 27 iulie 2020


1. La articolul 5, alineatele (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

(2) Orice discriminare directă sau indirectă față de un salariat, bazată pe criterii de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenență națională, rasă, culoare, etnie, religie, opțiune politică, origine socială, handicap, situație sau responsabilitate familială, apartenență ori activitate sindicală, este interzisă.
"(2) Orice discriminare directă sau indirectă faţă de un salariat, discriminare prin asociere, hărţuire sau faptă de victimizare, bazată pe criteriul de rasă, cetăţenie, etnie, culoare, limbă, religie, origine socială, trăsături genetice, sex, orientare sexuală, vârstă, handicap, boală cronică necontagioasă, infectare cu HIV, opţiune politică, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală, apartenenţă la o categorie defavorizată, este interzisă. “

(3) Constituie discriminare directă actele și faptele de excludere, deosebire, restricție sau preferință, întemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevăzute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrângerea ori înlăturarea recunoașterii, folosinței sau exercitării drepturilor prevăzute în legislația muncii.
“(3) Constituie discriminare directă orice act sau faptă de deosebire, excludere, restricţie sau preferinţă, întemeiat(ă) pe unul sau mai multe dintre criteriile prevăzute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrângerea ori înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării drepturilor prevăzute în legislaţia muncii.”

(4) Constituie discriminare indirectă actele și faptele întemeiate în mod aparent pe alte criterii decât cele prevăzute la alin. (2), dar care produc efectele unei discriminări directe.
“(4) Constituie discriminare indirectă orice prevedere, acţiune, criteriu sau practică aparent neutră care are ca efect dezavantajarea unei persoane faţă de o altă persoană în baza unuia dintre criteriile prevăzute la alin. (2), în afară de cazul în care acea prevedere, acţiune, criteriu sau practică se justifică în mod obiectiv, printr-un scop legitim, şi dacă mijloacele de atingere a acelui scop sunt proporţionale, adecvate şi necesare."

2. La articolul 5, după alineatul (4) se introduc cinci noi alineate, alineatele (5)-(9), cu următorul cuprins:

"(5) Hărţuirea constă în orice tip de comportament care are la bază unul dintre criteriile prevăzute la alin. (2) care are ca scop sau ca efect lezarea demnităţii unei persoane şi duce la crearea unui mediu intimidant, ostil, degradant, umilitor sau ofensator.

(6) Discriminarea prin asociere constă din orice act sau faptă de discriminare săvârşit(ă) împotriva unei persoane care, deşi nu face parte dintr-o categorie de persoane identificată potrivit criteriilor prevăzute la alin. (2), este asociată sau prezumată a fi asociată cu una sau mai multe persoane aparţinând unei astfel de categorii de persoane.

(7) Constituie victimizare orice tratament advers, venit ca reacţie la o plângere sau acţiune în justiţie cu privire la încălcarea principiului tratamentului egal şi al nediscriminării.

(8) Orice comportament care constă în a dispune, scris sau verbal, unei persoane să utilizeze o formă de discriminare, care are la bază unul dintre criteriile prevăzute la alin. (2), împotriva uneia sau mai multor persoane este considerat discriminare.

(9) Nu constituie discriminare excluderea, deosebirea, restricţia sau preferinţa în privinţa unui anumit loc de muncă în cazul în care, prin natura specifică a activităţii în cauză sau a condiţiilor în care activitatea respectivă este realizată, există anumite cerinţe profesionale esenţiale şi determinante, cu condiţia ca scopul să fie legitim şi cerinţele proporţionale."

3. La articolul 59, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

a) pe criterii de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenență națională, rasă, culoare, etnie, religie, opțiune politică, origine socială, handicap, situație sau responsabilitate familială, apartenență ori activitate sindicală;
"a) pe criterii de rasă, cetăţenie, etnie, culoare, limbă, religie, origine socială, trăsături genetice, sex, orientare sexuală, vârstă, handicap, boală cronică necontagioasă, infectare HIV, opţiune politică, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală, apartenenţă la o categorie defavorizată;"

4. La articolul 260 alineatul (1), după litera q) se introduce o nouă literă, litera r), cu următorul cuprins:
"r) nerespectarea dispoziţiilor art. 5 alin. (2)-(9) şi ale art. 59 lit. a), cu amendă de la 1.000 lei la 20.000 lei."



#289165 Legea nr. 151 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 01:34 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

http://itmalba.ro/20...ti-legislative/

LEGE nr. 151 din 23 iulie 2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii

EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 24 iulie 2020

Data intrarii in vigoare : 27 iulie 2020

Fisiere atasate




#289164 OUG nr. 120/2020 privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salaria...

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 01:29 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

http://itmalba.ro/20...ti-legislative/

OUG nr. 120/2020 privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaților şi angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS - CoV – 2

EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 24 iulie 2020

Data intrarii in vigoare : 24 iulie 2020

Fisiere atasate




#289163 Problema CIC

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 01:16 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Cu drag si alta data ! :smile:
Din pacate, nu te-am ajutat mare lucru ...

Spor mare si minte sprintena sa ai si in continuare !



#289161 Problema CIC

Postat de Otilia Alupei on 31 July 2020 - 12:58 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Eu cred ca ai facut bine fiindca daca salariata doreste incetarea CCC si trecerea in alt tip de indemnizatie (probabil cea de ingrijire a copilului de pana in 3 ani, cu handicap) este alegerea ei si nu te poti opune pt ca nu e decizia firmei ci a persoanei in cauza. Posibil ca persoana sa se fi interesat deja la DGASPC, iar aceasta sa-i fi cerut documente doveditoare conforme cu noua indemnizatie solicitata si de aceea as zice ca trebuie o noua suspendare a CIM pt a se vedea noua data cu care incepe acel interval de 12 luni. Sincer, nu stiu sigur, dar asa ma gandesc ca e logic.

Daca as fi in locul tau, as suna la Directia de Asistenta Sociala a localitatii/ sectorului si as cere informatii acolo, sau/si as suna la ITM/ Inspectia muncii pt indrumare mai sigura.



#289154 Inregistrarea in contabilitate a indemnizatiilor pentru incapacitate de munca

Postat de Otilia Alupei on 28 July 2020 - 01:39 PM in Legislatie comentata, spete ANAF

https://www.mfinante...fpc202003_3.pdf

ÎNREGISTRAEA ÎN CONTABILITATE A INDEMNIZAȚIILOR PENTRU INCAPACITATE TEMPORARĂ DE MUNCĂ

Ileana Monica JULEAN –
Consilier superior Ministerul Finanțelor Publice

Fisiere atasate




#289153 Aplicarea regulilor privind soluționarea deconturilor cu sume negative d...

Postat de Otilia Alupei on 28 July 2020 - 01:27 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://www.anaf.ro/...EvZ0FBIS9nQSEh/

IN ATENTIA CONTRIBUABILILOR

Va informam ca in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.551 din 25 iunie 2020, a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr.99/2020 privind unele măsuri fiscale, modificarea unor acte normative și prorogarea unor termene.

Potrivit art.VI din acest act normativ, termenul prevăzut la art.XIII alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.48/2020 privind unele măsuri financiar- fiscale, care viza și aplicarea regulilor privind soluționarea deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, s-a prorogat până la data de 25 octombrie 2020, inclusiv.

Potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.99/2020 privind unele măsuri fiscale, modificarea unor acte normative și prorogarea unor termene:
  • A. Contribuabilii obligaţi la plata impozitului specific unor activităţi, pentru anul 2020 , NU datorează impozit specific pentru o perioadă de 90 de zile calculată de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Contribuabili vor recalcula, în mod corespunzător, impozitul specific, aferent anului 2020, prin împărţirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice şi înmulţirea valorii rezultate cu diferenţa dintre numărul de 365 de zile calendaristice şi numărul de 90 de zile calendaristice.
Declararea şi plata impozitului specific aferent semestrului I al anului 2020 se efectuează până la data de 25 octombrie 2020 inclusiv.
  • B. Sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată:
- cu drept de deducere, livrările de măşti de protecţie individuale şi ventilatoare medicale pentru terapie intensivă, necesare pentru constituirea rescEU - rezerva de capacităţi a Uniunii Europene, efectuate către instituţiile publice responsabile cu constituirea acestei rezerve, până la data de 1 octombrie 2020. Furnizorul justifică scutirea de TVA cu declaraţia pe propria răspundere cu privire la destinaţia bunurilor, pusă la dispoziţia sa de instituţia beneficiară, semnată de reprezentantul legal al acesteia, cel târziu la momentul livrării.

- importurile şi achiziţiile intracomunitare de măşti de protecţie individuale şi ventilatoare medicale pentru terapie intensivă, efectuate de către instituţiile publice responsabile, pentru constituirea rescEU - rezerva de capacităţi a Uniu nii Europene, până la data de 1 octombrie 2020. Scutirea de TVA pentru importul de bunuri se aplică pe baza declaraţiei pe propria răspundere a instituţiei beneficiare, semnată de reprezentantul legal al acesteia, care se depune la organul vamal competent la momentul importului.
  • C. Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare şi plată, precum şi contribuabilii plătitori de impozit pe venitul microîntreprinderilor , care achită impozitul datorat trimestrial/plata an ticipată trimestrială până la termenele scadente, 25 iulie 2020 inclusiv, pentru trimestrul II, respectiv 25 octombrie 2020 inclusiv, pentru trimestrul III, beneficiază de o bonificaţie de 10% calculată asupra impozitului datorat trimestrial/plăţii anticip ate trimestriale.
  • D. Se suspendă sau nu începe executarea silită:
- prin înfiinţarea popririi a creanţelor bugetare, cu excepţia executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanţelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătoreşti defin itive pronunţate în materie penală, precum şi a ajutoarelor de stat a căror recuperare a fost dispusă printr - o decizie a Comisiei Europene/furnizorului ajutorului de stat sau a unei instanţe naţionale. Măsurile de suspendare a executării silite prin poprir e asupra sumelor urmăribile reprezentând venituri şi disponibilităţi băneşti se aplică, prin efectul legii, de către instituţiile de credit sau alţi terţi popriţi, fă ră alte formalităţi din partea organelor fiscale.

- prin somaţie şi pr in valorificarea bunurilor la licitaţie, a creanţelor bugetare, cu excepţia executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanţelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătoreşti definitive pronunţate în materie penală, provenite din săvârşirea de infracţiuni, precum şi a ajutoarelor de stat a căror recuperare a fost dispusă printr-o decizie a Comisiei Europene/furnizorului ajutorului de stat sau a unei instanţe naţionale.



#289152 Chestionarele de stabilire a rezidenței fiscale se pot depune electronic

Postat de Otilia Alupei on 28 July 2020 - 01:07 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....re_rez_fisc.pdf

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass - Media

Chestionarele de stabilire a rezidenței fiscale se pot depune electronic

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală informează contribuabilii persoane fizice care sosesc/pleacă în/din România pentru o perioadă ce depăşeşte în total 183 de zile, pe parcursul oricărui interval de 12 luni consecutive, că pot depune electronic chestionarele de stabilire a rezidenței fiscale.

Astfel, Chestionarul pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România (Z015) și Chestionarul pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România (Z017) sunt disponibile pe website-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (www.anaf.ro), secțiunea ”Servicii online”, rubrica ”Declarații electronice”, de unde pot fi descărcate de contribuabili. De asemenea, chestionarele privind stabilirea rezidenței fiscale pot fi accesate de contribuabili și la următorul link: https://www.anaf.ro/...rcare_declarati i/

După completare, chestionarele pot fi depuse prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual (www.anaf.ro) sau prin serviciul de depunere online disponibil pe website-ul www.eguvernare.ro.

Informații suplimentare cu privire la stabilirea rezidenței fiscale sunt publicate pe website-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, secțiunea ”Asistență contribuabili”, rubrica ”Ghiduri curente”, fiind incluse în ”Ghidul privind rezidența fiscală a persoanelor fizice” (material publicat în limba română și limba engleză).
Ghidul poate fi accesat la următoarele adrese de internet: https://static.anaf....itie2019_RO.pdf respectiv https://static.anaf....itie2019_EN.pdf

Totodată, precizăm că formularele prevăzute de art. 230 și 232 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pot fi depuse de contribuabilii persoane fizice și juridice și prin mijloace electronice de transmitere la distanță, prin intermediul Formularului de contact din cadrul serviciului Spaţiului Privat Virtual, în formatele PDF, JPEG, TIFF sau într-o arhivă de tip ZIP care nu poate depăşi 5 MB.

Contribuabilii pot beneficia și de asistență telefonică cu privire la modul de completare și depunere a chestionarelor privind stabilirea rezidenței fiscale, precum și a formularelor prevăzute de art. 230 și 232 din Codul fiscal prin apelarea Call-center-ului Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la numărul de telefon +40314039160.


SERVICIUL COMUNICARE, RELAȚII PUBLICE ȘI MASS -MEDIA

Fisiere atasate




#289151 ANAF va transmite notificări tuturor contribuabililor care nu au depus declar...

Postat de Otilia Alupei on 28 July 2020 - 12:58 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....53938_773cp.pdf

ANAF va transmite notificări tuturor contribuabililor care nu au depus declarațiile fiscale și care nu au solicitat regim derogatoriu, astfel încât să fie evitată declararea stării de inactivitate a acestora

Fisiere atasate




#289148 LEGE Nr. 141/2020 pentru aprobarea OUG nr. 67/2020 privind modificarea unor a...

Postat de Otilia Alupei on 27 July 2020 - 04:05 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf..../L_141_2020.pdf

LEGE Nr. 141/2020 din 21 iulie 2020 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2020 privind modificarea unor acte normative și prelungirea unor termene

EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 647 din 22 iulie 2020

Fisiere atasate




#289147 LEGE Nr. 153/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privin...

Postat de Otilia Alupei on 27 July 2020 - 04:02 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf..../L_153_2020.pdf

LEGE Nr. 153/2020 din 24 iulie 2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități

EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 659 din 24 iulie 2020

Fisiere atasate





Cometa SQL