Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 17-November 01)



Sort by                Order  

#288187 Procedura impozitare salariu norma partiala

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 04:13 PM in DIVERSE SALARIALE

Pentru a se putea calcula contributiile la nivelul salariului brut realizat la fiecare societate, angajatul are obligatia de a prezenta o declaratie pe propria raspundere ca obtine venituri de la alte societati si ca depaseste salariul minim aplicabil la nivel national pentru categoria respectiva. Nu e loc de intors, zic eu ...Vestea buna este ca povestea asta nu va mai dura mult fiindca noul guvern are printre obiectivele imediate abrogarea acestui mod de calcul pt CIM part-time, deci si a procedurii de aplicare.

Pt colegii care nu stiu, redau mai jos baza legala aferenta :

- CF, art. 146, alin. 52 (e) si 53
(5^2) Prevederile alin. (5^1) nu se aplică în cazul persoanelor fizice aflate în una dintre următoarele situaţii:
.........

e) realizează în cursul aceleiaşi luni venituri din salarii sau asimilate salariilor în baza a două sau mai multe contracte individuale de muncă, iar baza lunară de calcul cumulată aferentă acestora este cel puţin egală cu salariul de bază minim brut pe ţară.

(5^3) În aplicarea prevederilor alin. (5^2), angajatorul solicită documente justificative persoanelor fizice aflate în situaţiile prevăzute la alin. (5^2) lit. a), c) şi d), iar în cazul situaţiei prevăzute la alin. (5^2) lit. e), procedura de aplicare se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice.

- Ordinul nr. 2343/2017 privind procedura de aplicare a prevederilor art. 140 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (la lit e) este exact acelasi text ca mai sus)

(1) În scopul aplicării prevederilor art. 1, salariații aflați în situația prevăzută la art. 140 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal au obligația să depună la fiecare angajator sau persoane asimilate acestuia o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că veniturile lunare brute cumulate, realizate din salarii și asimilate salariilor în baza mai multor contracte individuale de muncă, sunt cel puțin egale cu salariul minim brut pe țară garantat în plată.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în cazul în care la unul dintre angajatori salariații realizează un venit brut lunar, corespunzător numărului de zile lucrate în lună, cel puțin egal cu salariul minim brut pe țară garantat în plată, aceștia nu au obligația depunerii declarației pe propria răspundere la angajatorul respectiv.
(3) Declarația pe propria răspundere prevăzută la alin. (1) se depune lunar, pe perioada în care salariatul se află în situația prevăzută la art. 1, până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se constituie drepturile salariale.
(4) În vederea completării declarației pe propria răspundere prevăzute la alin. (1) până la termenul stabilit pentru depunerea acesteia, fiecare angajator eliberează salariatului, la cerere, un document din care să rezulte venitul brut lunar realizat.
(5) În cazul în care salariații nu depun declarația pe propria răspundere, fiecare angajator sau persoană asimilată angajatorului stabilește baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale și al contribuției de asigurări sociale de sănătate la nivelul salariului minim brut pe țară corespunzător numărului zilelor lucrătoare din lună în care contractul a fost activ, dacă venitul brut realizat se situează sub nivelul salariului lunar minim brut.
(6) În vederea încadrării în situația prevăzută la art. 1, salariatul cumulează veniturile brute lunare realizate din salarii și asimilate salariilor, iar suma rezultată o compară cu nivelul salariului minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuțiile sociale.



#288185 Activitati compatibile cu coduri CAEN

Postat de Otilia Alupei on Ieri, 03:37 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Multumesc !
La fel !
Cu drag si alta data ! :smile:



#288179 Activitati compatibile cu coduri CAEN

Postat de Otilia Alupei on 07 November 2019 - 05:55 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Refacturarea de cheltuieli prin emiterea de facturi pentru livrari de bunuri/prestari de servicii nu are legatura cu codul CAEN fiindca ea este permisa entitatilor fara ca acestea sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor respective, INSA trebuie indeplinite cumulativ anumite conditii :
a) persoana impozabila urmareste doar recuperarea contravalorii unor achizitii de bunuri/servicii care au fost efectuate pe numele sau, dar in contul altei persoane;
b) persoana impozabila nu recupereaza mai mult decat cheltuiala efectuata.

Asadar, in masura in care persoana impozabila poate face dovada ca singurul scop este refacturarea de cheltuieli, nu este obligata sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor pe care le refactureaza.

Baza legala : pct. 31 alin. (4), (5) si (6) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
________________

Pentru fiecare cheltuiala refacturata se va aplica regimul fiscal al operatiunii refacturate, cum ar fi : locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii refacturate.

Cf art. 286, alin. (3), lit. b) "cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport și asigurare, solicitate de către furnizor/prestator cumpărătorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumpărătorului, care fac obiectul unui contract separat și care sunt legate de livrările de bunuri sau de prestările de servicii în cauză, se consideră cheltuieli accesorii„.



#288178 monografie achizitie marfa - factura si DVI

Postat de Otilia Alupei on 07 November 2019 - 05:37 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Asa reiese ... cel putin pt mine. Marfa vine din Tunisia (non-UE).



#288174 ANOFM - 146 programe de formare profesională vor începe în luna noiembrie 201...

Postat de Otilia Alupei on 07 November 2019 - 12:35 PM in SOMAJ

Comunicat de presă

146 programe de formare profesională vor începe în luna noiembrie 2019, la nivel național


2.423 persoane vor participa la cursurile gratuite organizate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă în luna noiembrie 2019.

Programele de formare profesională cu cele mai multe locuri disponibile vizează calificări precum: lucrător în comerț – 255 persoane, operator introducere validare și prelucrare date – 182 persoane, inspector (referent) resurse umane – 164 persoane, competențe cheie-comunicare în limba română – 126 persoane, competențe cheie- comunicare în limba engleză – 87 persoane, agricultor în culturi vegetale și crescător animale – 84 persoane, frizer, coafor, manichiurist, pedichiurist – 81 persoane, ospătar (chelner) vânzător în unitați de alimentație publică – 67 persoane, maseur – 63 persoane, agent de securitate – 62 persoane.

Județele în care, în luna noiembrie, se vor organiza cele mai multe cursuri, cu număr mare de participanți, sunt: București (182 persoane), Vrancea (182 persoane), Dâmbovița (168 persoane), Mehedinți (154 persoane), Dolj (112 persoane).

Pentru detalii, cei interesați se pot adresa agenției teritoriale pentru ocuparea forței de muncă în a cărei rază au domicliul sau reședința sau pot vizualiza oferta de cursuri pe www.anofm.ro, la secțiunea “Persoane fizice/Cursuri de formare profesională”. Serviciul Comunicare și Secretariatul Consiliului de Administrație



#288168 Completarea veniturilor salariale ale angajatilor care se incadreaza inainte...

Postat de Otilia Alupei on 07 November 2019 - 12:04 PM in Noutati legislatie

Completarea veniturilor salariale ale angajatilor care se incadreaza inainte de expirarea perioadei se somaj

prevăzută de art.72 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare



În temeiul art.72 din lege, persoanele prevăzute la art.17 alin.(1), cărora li s-a stabilit dreptul la indemnizaţia de şomaj, potrivit legii, şi care se angajează cu normă întreagă, conform prevederilor legale în vigoare, şi, ca urmare a angajării, le încetează plata indemnizaţiei de şomaj, beneficiază, din momentul angajării până la sfârşitul perioadei pentru care erau îndreptăţite să primească indemnizaţia de şomaj, de o sumă lunară, acordată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, reprezentând 30% din cuantumul indemnizaţiei de şomaj, stabilită şi, după caz, reactualizată conform legii.

CONDIŢII DE ACORDARE:
  • Angajarea să fie cu normă întreagă, conform prevederilor legale
  • Încadrarea în muncă să fie pe perioadă nedeterminată sau perioadă determinată mai mare de 12 luni
  • Persoanele se încadrează la angajatori cu care nu au fost în raporturi de muncă sau de serviciu în ultimii 2 ani
ACTE NECESARE:
  • Cerere conform model – Anexa nr. 10 la norme
  • Contractul de muncă sau decizie de numire, în copie
  • Document emis de angajator, din care să rezulte că în ultimii 2 ani acesta nu a mai fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu persoana respectivă
  • Adeverinţă emisă de angajator din care să rezulte că de la data angajării şi până la sfârşitul primei luni calendaristice de la anagajare, persoana angajată a desfăşurat activitate conform contractului individual de muncă încheiat.

Depunerea documentelor

  • Personal – la sediul agenţiei
  • Prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire
  • Prin fax sau e-mail



#288167 Ordin nr.3415 privind prospectul de emisiune a titlurilor de stat destinate p...

Postat de Otilia Alupei on 07 November 2019 - 11:54 AM in Noutati legislatie

http://discutii.mfin...iembrie2019.pdf

Ordin nr.3415 privind prospectul de emisiune a titlurilor de stat destinate populației, prin intermediul unităților operative ale Trezoreriei Statului și prin subunitățile poștale din rețeaua Companiei Naționale ”Poșta Română” S.A., în cadrul Programului TEZAUR, aferent lunii noiembrie 2019

Fisiere atasate




#288166 Despre factura în format electronic

Postat de Otilia Alupei on 06 November 2019 - 05:48 PM in Legislatie comentata, spete ANAF

CF art. 319 alin. (4) din Codul fiscal, prin factură electronică se înțelege o factură care conține informațiile solicitate de acest articol și care a fost emisă și primită în format electronic.
Elementele specifice facturilor emise în format electronic sunt marca temporală și semnătura electronică.

Marca temporală reprezintă o colecție de date în formă electronică, atașată în mod unic unui document electronic. Ea certifică faptul că anumite date în formă electronică au fost prezentate la un moment de timp determinat furnizorului de servicii de marcare temporală (Legea nr. 451/2004) fiind, asadar, modalitatea de garantare a momentului emiterii facturii.
Aceasta este formată din cel puțin următoarele elemente:
  • amprenta atașată documentului electronic supus marcării;
  • data și momentul de timp aferente documentului supus marcării, exprimate în timp universal;
  • informații care identifică în mod unic furnizorul de servicii de marcare temporală;
  • numărul de ordine din registrul furnizorului de servicii de marcare temporală.
Semnătura electronică extinsă se bazeză pe un certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, cf. Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.

Cf. Codului fiscal se pot transmite facturi prin mijloace electronice doar în anumite condiții. Astfel, utilizarea facturii electronice trebuie acceptatăi de către destinatar. Este important să se garanteze autenticitatea sursei și integritatea conținutului facturii prin semnătură electronică, schimbul electronic de date și alte modalități de garantare a acestora.
În situația în care pachete care conțin mai multe facturi emise prin mijloace electronice sunt transmise sau puse la dispoziția aceluiași destinatar, informațiile care sunt comune facturilor individuale pot fi menționate o singură dată, cu condiția ca acestea să fie accesibile pentru fiecare factură.

Arhivarea facturilor emise în format electronic se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicată, care stabilește regimul juridic aplicabil creării, conservării, consultării și utilizării documentelor în formă electronică arhivate sau care urmează a fi arhivate într-o arhivă electronică. Orice persoană fizică sau juridică are dreptul de a depune spre păstrare documente în formă electronică în cadrul unei arhive electronice, în condițiile prevăzute de lege.



#288165 Despre factura în format fizic

Postat de Otilia Alupei on 06 November 2019 - 05:36 PM in Legislatie comentata, spete ANAF

Cf art. 319 alin. (20) din Codul fiscal, factura conține în mod obligatoriu următoarele informații:
  • numărul de ordine, în baza uneia sau a mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
  • data emiterii acesteia;
  • data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau cea a încasării unui avans, în măsura în care această dată este anterioară celei a emiterii facturii;
  • denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare în scopuri de TVA sau, după caz, codul de identificare fiscală ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
  • denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit în România și care și-a desemnat un reprezentant fiscal, precum și denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare în scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, ale reprezentantului fiscal;
  • denumirea/numele și adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum și codul de înregistrare în scopuri de TVA sau codul de identificare fiscală al beneficiarului, dacă acesta este o persoană impozabilă ori o persoană juridică neimpozabilă;
  • denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit în România și care și-a desemnat un reprezentant fiscal, precum și denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 316 din Codul fiscal ale reprezentantului fiscal;
  • denumirea și cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum și particularitățile prevăzute la art. 266 alin. (3) din Codul fiscal în definirea bunurilor, în cazul livrării intracomunitare de mijloace de transport noi;
  • baza de impozitare a bunurilor și serviciilor ori, după caz, avansurile facturate, pentru fiecare cotă, scutire sau operațiune netaxabilă, prețul unitar, exclusiv taxa, precum și rabaturile, remizele, risturnele și alte reduceri de preț, în cazul în care acestea nu sunt incluse în prețul unitar;
  • indicarea cotei de taxă aplicate și a sumei taxei colectate, exprimate în lei, în funcție de cotele taxei;
  • în cazul în care factura este emisă de beneficiar în numele și în contul furnizorului, mențiunea „autofactură”;
  • dacă este aplicabilă o scutire de taxă, trimiterea la dispozițiile aplicabile din art. 319 din Codul fiscal ori din Directiva 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată, cu modificările și completările ulterioare, sau orice altă mențiune din care să rezulte că livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
  • în situația în care clientul este persoana obligată la plata TVA, mențiunea „taxare inversă”;
  • în cazul în care se aplică regimul special pentru agențiile de turism, mențiunea „regimul marjei– agenții de turism”;
  • dacă se aplică unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de artă, obiecte de colecție și antichități, una dintre mențiunile „regimul marjei – bunuri second-hand”, „regimul marjei – opere de artă” sau „regimul marjei – obiecte de colecție și antichități”, după caz;
  • în cazul în care exigibilitatea TVA intervine la data încasării contravalorii integrale sau parțiale a livrării de bunuri ori a prestării de servicii, mențiunea „TVA la încasare”;
  • o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeași operațiune.
Autenticitatea originii, integritatea conținutului și lizibilitatea unei facturi trebuie garantate de la momentul emiterii până la sfârșitul perioadei de stocare a acesteia. Fiecare persoană impozabilă stabilește modul de garantare a autenticității originii, a integrității conținutului și a lizibilității facturii. Acest lucru poate fi realizat prin controale de gestiune sau printr-o semnătură electronică avansată, bazată pe un certificat calificat și creată de un dispozitiv securizat de creare a semnăturii. Schimbul electronic de date trebuie sa prevada utilizarea unor proceduri prin care se garantează autenticitatea originii și integritatea datelor.

Potrivit regimului intern de numerotare a facturii, prevăzut în anexa nr. 1 din OMFP nr. 2.634/2015., persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
Obligația trebuie îndeplinită anual pt ca la începutul fiecărui an trebuie să se stabilească numărul de la care se va emite prima factură.
Se vor elabora în acest sens proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere ori serii, după caz. Dispozițiile impun existența unui număr de ordine sau a unei serii care trebuie să fie secvențial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc. Procedura presupune emiterea de către societate a unei decizii.



#288164 Ce este un document justificativ

Postat de Otilia Alupei on 06 November 2019 - 05:28 PM in Legislatie comentata, spete ANAF

Cf. Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 6 alin. (1), orice operațiune economico-financiară realizată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.

Cf. OMFP 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.
Documentele care stau la baza înregistrărilor în contabilitate pot dobândi calitatea de documente justificative numai în condițiile în care furnizează toate informațiile prevăzute de normele legale în vigoare.

Pt a fi acceptate, documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
  • denumirea documentului;
  • denumirea/numele și prenumele și, după caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care întocmește documentul;
  • numărul documentului și data întocmirii acestuia;
  • menționarea părților care participă la efectuarea operațiunii economico-financiare, atunci când este cazul;
  • conținutul operațiunii economico-financiare și, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
  • datele cantitative și valorice aferente operațiunii economico-financiare efectuate, după caz;
  • numele și prenumele, precum și semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operațiunii economico-financiare.
  • forma juridică a societatii, codul de identificare fiscală și capitalul social, după caz.
Orice document sau mesaj care modifică și care se referă în mod specific și fără ambiguități la factura inițială are același regim juridic ca o factură.

Documentele financiar-contabile pot fi prezentate pe suport hârtie sau în format electronic.



#288163 Obligatii fiscale cu termen 15.11.2019

Postat de Otilia Alupei on 06 November 2019 - 05:20 PM in Alte declaratii si raportari

Obligatii fiscale cu termen 15.11.2019

Fisiere atasate




#288162 monografie achizitie marfa - factura si DVI

Postat de Otilia Alupei on 06 November 2019 - 04:34 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Dupa parerea mea :smile: :

- Daca ai primit factura furnizorului intracomunitar inainte de primirea marfurilor, se anticipeaza exigibilitatea TVA si se considera ca ea intervine la data emiterii facturii, chiar daca marfa urmeaza sa soseasca ulterior (art. 284(2)).
- Baza de impozitare va fi calculata prin utilizarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre furnizorul din Franta, fara a mai reveni la data primirii marfurilor (DVI) asupra bazei de impozitare si nici asupra TVA.
- Recunosterea in contabilitate a stocului de marfa se face la data transferului riscului de marfa de la vanzator la cumparator, utilizandu-se grupa 32 “Stocuri in curs de aprovizionare”. cf pct. 276 , alin.3 din OMFP 1802/2014.
- Din pdv al reglementarilor contabile, receptia stocului de marfa se efectueaza la cursul valabil din data receptiei, iar eventualele diferente de curs se vor inregistra pe seama conturilor 665 sau 765, cf. OMFP 1802/2014.

Inregistrarea marfii cf factura:
327 "Marfuri in curs de aprovizionare" = 401 "Furnizori" val fact furnizor extern x curs valutar la data facturii
327 "Marfuri in curs de aprovizionare"= 401 "Furnizori" - val fact furnizor transport (daca se include in costul marfii)

Inregistrarea intrarii de marfa :
371 "Marfuri" = 327 "Marfuri in curs de aprovizionare" (curs valabil la data receptie)
371 "Marfuri" = 765 "Venituri din diferente de curs valutar"
sau
665 "Cheltuieli din diferente de curs valutar" - 371 "Marfuri"

Plata tva in vama, cf DVI :
4426 Tva deductibila = 5121 "Conturi la banci in lei"
__________________________________________________________

Acolo unde e cazul :

Inregistrarea taxelor vamale si a comisionului vamal, cf DVI :
371 "Marfuri" = %
446 analitic Taxe vamale
446 analitic Comision vamal

Plata taxelor vamale si a comisionului vamal, cf. DVI:
% = 5121 "Conturi la banci in lei"
446 analitic Taxe vamale
446 analitic Comision vamal



#288161 D112 - topic 2019

Postat de Otilia Alupei on 06 November 2019 - 04:07 PM in Alte declaratii si raportari

Pt a depune rectificative nu-ti trebuie decl. initiale fiindca in rectificativa nu ai 2 coloane de cifre - initiale si rectificate. Faci decl. in mod obisnuit, dar bifand casuta pt rectificativa. Noua decl. se va suprascrie peste cea anterioara.

Daca totusi le vrei, inainte de a face rectificativele incearca sa iei decl. anterioare din dosarul fiscal al firmei, de pe site-ul ANAF. Vezi aici cum il poti accesa : : https://static.anaf....osar_fiscal.htm

De asemenea, cred ca le poti cere direct la ghiseul ANAF, dovedind ca ai dreptul de acces la ele (cu o imputrnicire simpla sau cu una pt depunerea cu semnatura digitala ... sau intreaba la adm fin ce procedura trebuie sa urmezi ca sa ti le dea).

:smile:



#288157 D112 - topic 2019

Postat de Otilia Alupei on 04 November 2019 - 01:27 PM in Alte declaratii si raportari

https://static.anaf....P_3063_2019.pdf

- Rândul 5 "Ore lucrate efectiv în lună" - se completează cu numărul de ore efectiv lucrate în lună. Pentru persoana care are raporturile de muncă sau de serviciu ori raporturile juridice suspendate pentru incapacitate temporară de muncă, perioada suportată de angajator din fondul de salarii potrivit legii se consideră perioadă lucrată (orele din programul de lucru în care raporturile de muncă sau de serviciu ori raporturile juridice sunt suspendate pentru incapacitate temporară de muncă şi plata indemnizaţiei se suportă de angajator din fondul de salarii şi sunt considerate ore efectiv lucrate).



#288154 Acordarea biletelor de valoare

Postat de Otilia Alupei on 04 November 2019 - 12:28 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf...._de_valoare.pdf

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Direcția Generala Regionala a Finanțelor Publice Brașov
Serviciul Asistență pentru Contribuabili

Acordarea biletelor de valoare

Fisiere atasate




#288152 Pensii primite din străinătate - Tratament fiscal

Postat de Otilia Alupei on 04 November 2019 - 12:09 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....strainatate.pdf

Pensii primite din străinătate - Tratament fiscal

Fisiere atasate




#288151 Eliberarea cardului de sanatate duplicat

Postat de Otilia Alupei on 01 November 2019 - 05:09 PM in Diverse subiecte

http://www.cnas.ro/c...i-duplicat.html

ELIBERAREA CARDULUI de sanatate DUPLICAT

Eliberarea cardului duplicat, in caz de pierdere / furt / deteriorare se face in baza cererii, (care poate fi vizualizata/descarcata in josul paginii), copiei dupa actul de identitate si a dovezii platii contravalorii cardului.

Eliberarea cardului duplicat, in caz de schimbarea datelor personale (nume) se face in baza cererii, (care poate fi vizualizata/descarcata in josul paginii), copiei dupa actul de identitate,actele doveditoare privind modificarea numelui si a dovezii platii contravalorii cardului.

Cererea va fi completata si semnata de titular sau, dupa caz, reprezentantul/ imputernicitul legal al acestuia., la cerere fiind atasata copia actului de identitate a titularului (dupa caz, si a imputernicitului)

Contravaloarea cardului, în cuantum de 15,26 lei, se poate achita la casieria CASMB din Sediul Băneasa, Şos. Bucureşti - Ploieşti nr.7,sector 1, Bucureşti



Sau in contul:


RO18TREZ7005005XXX000131

CUI: 11629740
BENEFICIAR: CASMB
EXPLICATIA PLATII: CONTRAVALOARE REEMITERE SI TRANSMITERE CARD SANATATE

CONT DESCHIS LA TREZORERIA OPERATIVA A MUNICIPIULUI BUCURESTI


Dorim sa precizam ca platile efectuate prin virament pot fi confirmate in 5 zile lucratoare iar cele efectuate prin mandat postal in 10 zile lucratoare, asadar, persoanele care aleg una dintre aceste doua modalitati de plata si doresc Adeverinta inlocuitoare se pot prezenta la ghiseul CASMB doar dupa termenul de 5 zile, respectiv 10 zile lucratoare de la data efectuarii platii.

Asiguraţilor care solicita Card duplicat li se elibereaza Adeverinta de înlocuire a cardului duplicat valabilă 60 de zile.
Documentele se depun la biroul de specialitate din sediul Băneasa sau pot fi transmise prin serviciile postale.

Programul de lucru cu publicul poate fi consultat aici: http://www.cnas.ro/c...icul-casmb.html


Fișiere atașate
20181002_Cerere de eliberare a cardului duplicat.pdf
20181002_Declaratie imputernicire ridicare adeverinta.pdf



#288150 Programe de formare profesionala la cererea angajatorilor

Postat de Otilia Alupei on 01 November 2019 - 02:24 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

https://www.anofm.ro...bcateg=3&page=0

Programe de formare profesionala la cererea angajatorilor

Potrivit Art. 66 din Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă,

(1) Persoanele prevăzute la art. 16 lit. a), b), d), e) şi f), precum şi persoanele care desfăşoară activităţi în mediul rural şi nu realizează venituri lunare sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare şi care sunt înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă beneficiază, în mod gratuit, de servicii de formare profesională.

(2) Serviciile de formare profesională se asigură, gratuit, la cererea persoanelor angajate, cu acordul angajatorului, sau la cererea angajatorului, şi pentru persoanele aflate în următoarele situaţii:

  a) au reluat activitatea ca urmare a încetării concediului pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani sau 7 ani în cazul copilului cu handicap;

  b) au reluat activitatea după perioada îndeplinirii serviciului militar activ;

  c) au reluat activitatea ca urmare a recuperării capacităţii de muncă după pensionarea pentru invaliditate.


(3) Prevederile alin. (2) se aplică în cazul în care cererea este formulată în termen de 12 luni de la data reluării activităţii persoanelor, o singură dată pentru fiecare situaţie.



#288149 Cofinantarea programelor de formare profesionala organizate de angajatori

Postat de Otilia Alupei on 01 November 2019 - 02:20 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

https://www.anofm.ro...bcateg=3&page=0

Cofinantarea programelor de formare profesionala organizate de angajatori

În scopul prevenirii şomajului şi consolidării locurilor de muncă prin creşterea şi diversificarea competenţelor profesionale ale persoanelor încadrate în muncă, angajatorilor care organizează, în baza planului anual de formare profesională, programe de formare profesională pentru proprii angajaţi, derulate de furnizori de servicii de pregătire profesională, autorizaţi în condiţiile legii, se acordă, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, o sumă reprezentând 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesională organizate pentru un număr de cel mult 20% din personalul angajat.

Angajatorii pot beneficia de acest spijin o singură dată în cursul unui an calendaristic.

Angajatorii sunt obligaţi să menţină raporturile de muncă sau de serviciu ale persoanelor participante la programul de pregătire profesională, pentru care s-a acordat sumele menţionate mai sus, cel puţin un an de la data acordării sumei.

Angajatorii care încetează raporturile de muncă sau de serviciu ale persoanelor prevăzute participante la programul de pregătire profesională, anterior termenului de un an sunt obligaţi să restituie, în totalitate, agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă subvenţia acordată pentru fiecare persoană, plus dobânda de referinţă a Băncii Naţionale a României, în vigoare la data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, dacă încetarea acestora a avut loc din motivele prevăzute la art. 83 alin. (2), şi nu mai pot beneficia de acest sprijin o perioadă de 2 ani de la data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu ale persoanelor respective.

Acordarea acestei măsuri de sprijin se face în baza schemei de ajutor de minimis, elaborată cu respectarea reglementărilor în domeniu, instituită prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



#288148 Permise de călătorie DiscoverEU - noi oportunități de călătorie și...

Postat de Otilia Alupei on 01 November 2019 - 02:13 PM in Diverse subiecte

Permise de călătorie DiscoverEU

Vă informăm că o nouă cerere de candidaturi pentru permisele de călătorie DiscoverEU urmează să fie lansată de Comisia Europeană. Înscrierile vor începe în 7 noiembrie 2019, ora 12:00 și se vor încheia în 28 noiembrie 2019, ora 12:00.
DiscoverEU este o acțiune UE inițiată de Parlamentul European, ce își propune să le ofere tinerilor europeni noi oportunități de călătorie și mobilitate.

Candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

• să aibă 18 ani la data de 31 decembrie 2019;

• să dețină cetățenia uneia dintre țările membre ale Uniunii Europene;

• să completeze corect formularul de înscriere on-line.

Acest program va fi disponibil pe Portalul european pentru tineret https://europa.eu/youth/discovereu_ro, începând cu 7 noiembrie 2019, ora 12:00 Candidații selectați vor putea călători, în special cu trenul, pe o durată cuprinsă între o zi și cel mult 30 de zile, în intervalul 1 aprilie 2020 - 31 octombrie 2020.



#288147 Obligativitate copie CI - dosar personal

Postat de Otilia Alupei on 01 November 2019 - 12:31 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

Cu drag si alta data ! :smile:



#288144 Arhivarea/pastrarea documentelor de resurse umane ale salariatilor

Postat de Otilia Alupei on 31 October 2019 - 11:37 AM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

Privitor la arhivarea/pastrarea documentelor de resurse umane ale salariatilor, se aplica in continuare regulile stabilite prin legislatia nationala, respectiv prevederile Legii arhivelor nationale nr. 16/1996 republicata.
In Anexa nr. 6 a Legii arhivelor nationale nr. 16/1996 se arata ca pot fi date in cercetare "dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor" si astfel, practic, acesta este termenul pentru care ar trebui pastrate aceste dosare. Termenul de 75 ani permite angajatorului sa emita adeverinte sau sa realizeze copii ale documentelor, la solicitarea salariatului sau a fostului salariat.

Regulamentul (UE) 2016/679 nu contine referiri la perioada pentru care se pastreaza documentele de resurse umane ale personalului. Aceste aspecte sunt in competenta legislatiei nationale a fiecarui stat deoarece ele au relevanta pentru drepturile salariale si de asigurari sociale ale persoanelor incadrate in munca.



#288143 Dosarul personal al angajatului cf Inspectia Muncii - ITM Caras-Severin

Postat de Otilia Alupei on 31 October 2019 - 11:13 AM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

https://www.inspecti...e2-1d6a6d79e8a0

INSPECȚIA MUNCII
INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ CARAȘ - SEVERIN

DOSARUL PERSONAL AL SALARIATULUI
(n.n. valabil si in HG 905/2017)

Fisiere atasate




#288142 Obligativitate copie CI - dosar personal

Postat de Otilia Alupei on 31 October 2019 - 10:53 AM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

Angajatorul prelucreaza datele personale ale angajatilor cu respectarea principiilor prevazute la art. 5 din Regulament. http://www.privacy-r...ion.eu/ro/5.htm
Este evident ca angajatorul detine si prelucreaza datele personale ale angajatilor obtinute in procesul de recrutare, angajare, executare si incetare a contractului de munca, precum si in procesul de monitorizare a activitatii angajatilor.

Pt ca angajatorul sa isi poate indeplini obligatiile prevazute de lege, rezulta ca dosarul de personal trebuie sa cuprinda urmatoarele documente (inclusiv actele necesare angajarii) :
- Copii dupa actele de identitate si de stare civila ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie, hotarare de divort;
- Certificatele de nastere ale copiilor aflati in intretinere;
- Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
- Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
- CV-ul semnat si datat de catre angajat, eventuale scrisori de referinta;
- Copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare, in special adeverinta cu stagiul de cotizare pe ultimele 12 luni, declaratia pe propria raspundere data de salariat privind locul functiei de baza si numele Casei de sanatate unde este inscris, declaratia pe propria raspundere data de salariat privind persoanele aflate in intretinerea sa pentru acordarea deducerii, precum si documentele justificative ale persoanelor luate in intretinere;
- Cererea de angajare;
- Informarea prealabila la angajare (aici vor intra si precizarile privind procesarea datelor cu caracter personal);
- Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii;
- Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
- Certificatul de cazier judiciar – daca este cazul;
- Avizul de angajare – daca angajatul este cetatean strain (extra-european);
- Contractul individual de munca si fisa postului;
- Actele aditionale referitoare la modificarea contractului individual de munca
- Deciziile angajatorului referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
- Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern/contractul colectiv de munca
- Documentele privind evaluarea performantelor profesionale;
- Acte aditionale referitoare la formarea profesionala;
- Plangeri ale salariatului si documentele prin care plangerile au fost rezolvate de angajator;
- Situatia concediilor de odihna si a altor concedii;
- Procese verbale de primire a bunurilor companiei (telefon mobil, laptop, automobil).
- Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in Revisal.

Pentru gestionarea si actualizarea cat mai eficienta a dosarului de personal, se poate intocmi o structura unitara, care sa fie respectata pentru fiecare dosar in parte. Cf art. 88 din Regulament, modalitatile de prelucrare a datelor personale in contextul ocuparii unui loc de munca este de
competenta legislatiei nationale a fiecarui stat deoarece ele au relevanta pentru drepturile salariale si de asigurari sociale ale persoanelor incadrate in munca.(ex. Codul muncii, HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, legislatia privind asigurarile sociale, privind sanatatea si securitatea lucratorilor etc.).

Desigur ca datele din CI pot fi transcrise si intr-un document ca cel mentionat de tine, sub semnatura de conformitate a persoanei care il intocmeste si care trebuie sa fie autorizata de catre angajator privind accesul la datele personale ale angajatilor, insa eu nu vad rostul acestei "protectii" cata vreme in respectivul document va trebui sa treci toate datele din CI, deci tot acolo ajungi fiindca datele (continutul) sunt 99% aceleasi (numai data expirarii CI nu cred ca-ti foloseste).

:smile:



#288140 Obligatii fiscale cu termen 11 nov. 2019

Postat de Otilia Alupei on 28 October 2019 - 11:28 AM in Alte declaratii si raportari

luni 11 noiembrie

Obligatii fiscale : Depunerea declarațiilor:
- 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal - Formularul electronic 700, după caz.
....................................................................................
- 020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal - Formularul 020
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal - Formularul electronic 700, după caz.
..............................................................
- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere - Formularul 070
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal - Formularul electronic 700, după caz.

Contribuabili : Persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.

Baza legala :
- Legea 227/2015 art.310 alin.(7)
- OPANAF 3725/2017
_____________________________________________________________

Obligatie fiscala : Depunerea formularului Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori - Formularul 087

Contribuabili : Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori.

Baza legala :
- Legea 227/2015 art.3151 alin.(1) lit c) și d)
- OPANAF nr.3698/2016




Cometa SQL