Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 12-November 07)



Sort by                Order  

#291618 Dragobete - iubeste romaneste !

Postat de Otilia Alupei on 23 February 2023 - 10:43 PM in Diverse subiecte

:wub:

Imagine atasata: dragobete.jpg



#291617 Obligatii fiscale cu termen 07.03.2023

Postat de Otilia Alupei on 23 February 2023 - 05:18 PM in Obligatii fiscale, termene

Obligatii fiscale : Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania.

Dupa caz, contribuabilii depun:
  • Formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.
  • Formularul 013 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente.
  • Formularul 015 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care nu au sediu permanent in Romania
  • Formularul 016 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice straine care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania
  • Formularul 020 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice romane si straine care detin cod numeric personal.
  • Formularul 030 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal.
  • Formularul 040 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru institutiile publice.
  • Formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.
sau
  • Formularul 700 - Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale. [Formularul]

Cine depune : Contribuabilii inregistrati in scop de TVA care utilizeaza ca perioada fiscala trimestrul si care au efectuat o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, fiind astfel obligati sa isi modifice perioada fiscala, devenind platitori de TVA lunar.

Baza legala: Legea nr. 227/2015 art. 322 alin. 8 Ordinul ANAF nr. 1.699/2021



#291616 OUG 4/2023 privind stabilirea unor masuri de restituire a unor contributii de...

Postat de Otilia Alupei on 23 February 2023 - 05:14 PM in Diverse subiecte

https://static.anaf..../OUG_4_2023.pdf

ORDONANTA DE URGENTA nr. 4 din 15 februarie 2023
privind stabilirea unor masuri de restituire a unor contributii de asigurari sociale de sanatate

EXTRAS :


Articolul 1
(1) Sumele retinute din veniturile din pensii realizate de persoanele fizice, cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate de la data de 1 ianuarie 2022 pana la data de 27 decembrie 2022 inclusiv, se restituie lunar in perioada 1 martie 2023-28 februarie 2024, dupa recalcularea venitului impozabil corespunzator lunilor pentru care se efectueaza restituirea, in conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si retinerea diferentelor de impozit pe venit datorate.
(2) Diferentele de impozit pe venit se calculeaza separat fata de impozitul aferent drepturilor lunii curente, se retin la data efectuarii platii sumelor prevazute la alin. (1), se platesc si se declara pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se face plata, prin depunerea declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si sumelor retinute cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate din pensiile private, respectiv pensiile facultative, pentru partea care depaseste suma lunara de 4.000 de lei.
(4) Procedura de plata esalonata prevazuta la alin. (1) se aplica si in ceea ce priveste plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti devenite executorii in perioada 28 decembrie 2022-1 martie 2023.
(5) In cursul termenului prevazut la alin. (1), orice procedura de executare silita se suspenda de drept.
..........................

Fisiere atasate




#291615 Creditori an precedent si an curent

Postat de Otilia Alupei on 23 February 2023 - 11:44 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Buna, :smile:

Este creditor pana la achitare, insa in bilant apare doar in anul in care mai are sold neachitat la data bilantului.
In alte tipuri de lucrari, este creditor pana in luna in care a fost achitat.



#291613 Intrarea/ieșirea în/din sistemul TVA la încasare în anul 2023

Postat de Otilia Alupei on 21 February 2023 - 11:15 AM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....casare_2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov
Serviciul Asistenta pentru Contribuabili

Intrarea/ieșirea în/din sistemul TVA la încasare în anul 2023

Fisiere atasate




#291612 Declararea si plata impozitului pe veniturile din instrainarea prin vanzare a...

Postat de Otilia Alupei on 21 February 2023 - 10:47 AM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....1_imp_teren.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea

Declararea si plata impozitului pe veniturile din instrainarea prin vanzare a terenurilor agricole situate in extravilan

Impozitul pe veniturile din instrainarea prin vanzare a terenurile agricole situate in extravilan stabilit la art. 42 alin. (1)1 din Legea nr. 17/2014 se calculeaza si se incaseaza de notarul public inainte de autentificarea actului notarial de vanzare a terenului agricol situat in extravilan si se declara de catre notarii publici integral ca venit la bugetul de stat, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost incasat, conform legii.

Declararea impozitului se face prin completarea si depunerea formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", in care se evidentiaza, in mod distinct, impozitul incasat in conditiile art. 42 alin. (1) din Legea nr. 17/2014.

Declaratia se depune la organul fiscal central competent de catre notarii publici, impreuna cu "Borderoul privind distribuirea catre unitatile administrativ-teritoriale a sumei de . . . . . . . . . ., reprezentand impozit suplimentar din vanzarea terenurilor agricole situate in extravilan aferent lunii . . . . . . . . . ." Impozitul poate fi platit de catre contribuabil fie la sediul biroului notarului public, in numerar sau prin intermediul unui terminal POS, fie prin virament bancar, in contul biroului notarial.

Important! In aplicarea art. 42 din Legea nr. 17/2014 nu se percepe impozit in cazul instrainarii prin vanzare a terenurilor agricole situate in extravilan dobandite prin mostenire, partaj sau alte acte juridice de dobandire, cu
exceptia contractului de vanzare.

Restituirea impozitului retinut din transferul prin vanzare al terenurilor agricole situate in extravilan, datorat in conformitate cu prevederile art. 42 din lege, incasat de catre biroul notarial si virat la bugetul de stat, aferent unor tranzactii desfiintate ulterior achitarii impozitului, se face la cererea contribuabilului de catre organul fiscal competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul acesta, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile OMEF nr. 3.384/2008 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand impozit pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, virate la bugetul de stat, atat in cazul persoanelor fizice, cat si in cazul persoanelor juridice.

1 Conform art. 42 din Legea nr. 17/2014: -alin.(1): Terenurile agricole situate in extravilan se pot instraina, prin vanzare, inainte de implinirea a 8 ani de la cumparare, cu obligatia platii de catre vanzatori a unui impozit in cota de 80% aplicata asupra diferentei pozitive dintre valoarea terenurilor agricole de la data vanzarii si cea de la data cumpararii, determinata potrivit valorii orientative stabilita prin expertiza intocmita de camera notarilor publici sau a valorii minime stabilita prin studiul de piata realizat de catre camerele notarilor publici, dupa caz, din respectiva perioada.

In vederea instrainarii, prin vanzare, a pachetului de control al persoanelor juridice, in conditiile prevazute la art. 42 alin. (2) din lege, persoana fizica si/sau juridica care instraineaza are obligatia de a plati un impozit in cota de 80% aplicata asupra diferentei pozitive dintre valoarea terenurilor existenta la momentul instrainarii pachetului de control si cea de la momentul dobandirii terenurilor, determinata potrivit valorii orientative stabilite prin expertiza
intocmita de camera notarilor publici sau valorii minime stabilite prin studiul de piata realizat de catre camerele notarilor publici, dupa caz, din respectiva perioada.

Impozitul se aplica asupra valorii totale calculate prin insumarea diferentelor pozitive aferente terenurilor dobandite cu cel mult 8 ani inainte de instrainarea pachetului de control, fara a lua in calcul diferentele negative, in situatia in care persoana juridica are in proprietate mai multe terenuri agricole situate in extravilan.

Contribuabilul are obligatia de a declara venitul obtinut in maximum 10 zile de la data transferului, la organul fiscal central competent, in temeiul actului juridic prin care are loc instrainarea, prin vanzare, a pachetului de control al persoanei juridice, prin completarea si depunerea declaratiei ale carei model si continut se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

Contribuabilul are obligatia platii impozitului in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere ale carei model si continut se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

In cazul in care transferul dreptului de proprietate pentru situatiile prevazute la art. 42 alin. (1) si (2) din Legea nr. 17/2014 se realizeaza prin hotarare judecatoreasca, instantele judecatoresti care pronunta hotarari judecatoresti
ramase definitive comunica organului fiscal central din raza de competenta teritoriala a instantei hotararea si documentatia aferenta in termen de 30 de zile de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti.
Organul fiscal central din raza de competenta teritoriala a instantei transmite hotararea si documentatia aferenta, in termen de 5 zile de la primirea acestora, la organul fiscal central competent pentru stabilirea impozitului datorat.
In termen de 60 de zile de la primirea documentatiei, organul fiscal central competent stabileste impozitul datorat in conditiile art. 42 din lege, prin emiterea deciziei de impunere ale carei model si continut se aproba prin ordin
al presedintelui ANAF.

2 Conform art. 42 din Legea nr. 17/2014: -alin.(2): In cazul instrainarii, prin vanzare, a pachetului de control al persoanelor juridice care au in proprietate unul sau mai multe terenuri agricole situate in extravilan si care reprezinta mai mult de 25% din activele prevazute la alin. (5) pct. 1 si in masura in care instrainarea are loc inainte de implinirea a 8 ani de la dobandirea oricaruia dintre aceste terenuri, persoana fizica si/sau juridica care instraineaza are obligatia de a plati un impozit in cota de 80% aplicata asupra diferentei pozitive dintre valoarea terenurilor existenta la momentul instrainarii pachetului de control si cea de la momentul dobandirii terenurilor, determinata potrivit valorii orientative stabilita prin expertiza intocmita de camera notarilor publici sau a valorii minime stabilita prin studiul de piata realizat de catre camerele notarilor publici, dupa caz, din respectiva perioada.

In situatia in care persoana juridica are in proprietate mai multe terenuri agricole situate in extravilan, cota de 80% se aplica asupra valorii totale calculate prin insumarea diferentelor pozitive aferente terenurilor dobandite cu cel mult 8 ani inainte de instrainarea pachetului de control, fara a lua in calcul diferentele negative, diferente determinate potrivit prezentului alineat.

In situatia in care organele fiscale centrale competente nu stabilesc impozitul in conditiile prevazute la art. 42
alin. (9) din lege, la expirarea termenului de 60 de zile contribuabilii pot solicita organelor fiscale centrale competente calculul impozitului si emiterea deciziei de impunere, prin completarea si depunerea unei cereri si a documentelor justificative. Modelul si continutul cererii se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

In cazul in care, la primirea documentatiei transmise de instantele judecatoresti, se constata diferente care conduc la modificarea bazei de impunere, organul fiscal emite o decizie de impunere, conform procedurii legale.

Baza legala: Ordinul comun al Ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al Ministrului finantelor nr.396/2022/883/2023 pentru aprobarea Procedurii privind calculul, incasarea si plata impozitului, precum si obligatiile declarative stabilite in conditiile art. 42 din Legea nr. 17/2014 privind unele masuri de reglementare a vanzarii terenurilor agricole situate in extravilan si de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 93/02.02.2023.

Compartiment de comunicare

Fisiere atasate




#291611 Precizari suplimentare privind OMF nr. 4291/2022

Postat de Otilia Alupei on 21 February 2023 - 10:40 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....002.02.2023.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiva
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare:
Ordinul ministrului finantelor nr. 4291/2022:

● modifica si completeaza Ordinul ministrului finantelor nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate;
● reglementeaza ca entitatile care au optat, potrivit legii, sa repartizeze dividende in cursul exercitiului financiar, evidentiaza sumele corespunzatoare acestora pe seama datoriilor;
● modifica si completeaza Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
● modifica si completeaza Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cuprinse in anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare;
● prevede ca ordinul se aplica incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2022;
● reglementeaza ca prevederile referitoare la intreruperea capitalizarii costurilor indatorarii, se aplica incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2022, daca efectul modificarii politicii contabile se poate stabili pana la data la care respectivele situatii financiare anuale sunt autorizate pentru emitere. In caz contrar, prevederile respective se aplica costurilor indatorarii suportate de entitate in legatura cu imprumuturi contractate ulterior datei de 1 ianuarie 2023.
● Reglementeaza ca entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica prevederile actului normativ incepand cu primele situatii financiare anuale incheiate la o data ulterioara datei de 1 ianuarie 2023.

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291610 Precizari suplimentare privind OMF nr. 4.635/2022

Postat de Otilia Alupei on 21 February 2023 - 10:16 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....002.02.2023.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiva
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare:
Ordinul ministrului finantelor nr. 4.635/2022:

● aproba lista bunurilor care pot fi importate in regim de scutire de taxe la import si TVA conform Deciziei (UE) 2022/1.108 a Comisiei din 1 iulie 2022 privind scutirea de taxe la import si scutirea de TVA la importuri, acordate pentru marfuri destinate distribuirii sau punerii la dispozitie cu titlu gratuit persoanelor care fug din calea razboiului din Ucraina si persoanelor aflate in dificultate in Ucraina;
● prevede ca prin organizatii aprobate de autoritatile competente din statele membre, in sensul art. 1 alin. (1) lit. c) din Decizia (UE) 2022/1.108, se inteleg organizatiile cu caracter caritabil sau filantropic autorizate de Autoritatea Vamala Romana prin directiile regionale vamale sa beneficieze de o astfel de scutire;
● reglementeaza modalitatea de autorizare a organizatiilor pentru a importa bunuri in regim de scutire de la plata taxelor la import si a TVA;
● prevede ca organizatiile cu caracter caritabil sau filantropic sunt considerate autorizate conform prevederilor art. 2 alin. (1) pentru importurile efectuate anterior datei intrarii in vigoare a prevederilor prezentului ordin si care se incadrau in prevederile Deciziei (UE) 2022/1.108 si fac obiectul controlului ulterior al organelor cu atributii de control din cadrul Autoritatii Vamale Romane;
● prevede ca persoanele care au efectuat importuri fara a beneficia de scutire de la plata taxelor la import si a TVA anterior datei intrarii in vigoare a prevederilor prezentului ordin si se incadrau in prevederile Deciziei (UE) 2022/1.108 pot solicita rambursarea taxelor la import si a TVA la organele vamale competente, in conformitate cu prevederile referitoare la rambursarea/remiterea taxelor la import din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu dispozitiile art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291609 Precizari suplimentare privind OPANAF nr. 2.578/2022:

Postat de Otilia Alupei on 21 February 2023 - 10:10 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....002.02.2023.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiva
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.578/2022:

● a fost eliminat din categoria obligatiilor fiscale de declarare cu caracter permanent impozitul specific unor activitati;
● anexa nr.1-formularul 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/
Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.1 la ordin;
● la Anexa nr.10 ”Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale (700)”, sectiunea C - “Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2 la ordin;
● s-a modificat sectiunea C - “Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” din formularele 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/ Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” si 700 “Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale”, precum si instructiunile de completare ale acestora, in sensul eliminarii impozitului specific unor activitati si completarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor cu codurile CAEN corespunzatoare activitatilor desfasurate de persoanele juridice romane care au intrat sub incidenta impozitului specific unor activitati si opteaza pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291608 OPANAF 172/2023 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru apr...

Postat de Otilia Alupei on 20 February 2023 - 08:05 PM in Alte declaratii si raportari

https://static.anaf....AF_172_2023.pdf

ORDIN nr. 172 din 8 februarie 2023
privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa

Fisiere atasate




#291607 Calcul contributii salariu minim brut aferent 2023

Postat de Otilia Alupei on 20 February 2023 - 08:01 PM in SALARII

ORDIN nr. 165/7/1.272/456/2023
pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a
"Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si
evidenta nominala a persoanelor asigurate"

http://www.conta.ro/...elor-asigurate/



#291606 OPANAF 165/2023 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depu...

Postat de Otilia Alupei on 20 February 2023 - 07:53 PM in Alte declaratii si raportari

https://static.anaf....AF_165_2023.pdf

ORDIN nr. 165/7/1.272/456/2023
pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"

Extras :

Articolul 6
Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu declararea veniturilor aferente lunii ianuarie 2023.

Fisiere atasate




#291597 Modificări aduse formularului informativ 205

Postat de Otilia Alupei on 13 February 2023 - 03:38 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....mularul_205.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 1022/13.02.2023

Modificari aduse formularului informativ 205

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii platitori de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului, precum si ale intermediarilor, rezidenti fiscali romani, ca, urmare a modificarilor si completarilor aduse Codului fiscal, a fost aprobat noul model al formularului 205 ”Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Acest formular se utilizeaza pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit a impozitului aferent veniturilor cu regim de retinere la sursa, precum si a castigurilor/pierderilor din investitii, realizate incepand cu anul 2022.

In cazul veniturilor din pensii realizate incepand cu luna ianuarie 2022, platitorii de astfel de venituri nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 205, ci a formularului 112 ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.

Declaratia se depune si de intermediarii, societatile de administrare a investitiilor sau societatile de investitii autoadministrate, administratorii de fonduri de investitii alternative, rezidenti fiscali romani, pentru castigurile/pierderile realizate din Romania si/sau din strainatate din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului de investitii, definit potrivit legii, cu exceptia veniturilor neimpozabile, potrivit Codului fiscal.
Formularul 205 se completeza si se depune anual, astfel:
- pana in ultima zi a lunii februarie, inclusiv, a anului curent pentru anul expirat;
- ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, acesta completeaza si depune o declaratie rectificativa, in conditiile art. 105 si 170 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, situatie in care se va inscrie ”x” in casuta prevazuta in acest scop.

Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin utilizarea serviciului de depunere declaratii online, existent pe portarul https://www.e-guvernare.ro si se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, pus la dispozitia contribuabililor, in mod gratuit, accesand link-ul: https://static.anaf....tii_R/205.html.

Baza legala: O.P.A.N.A.F. nr. 18/2023 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 179/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/impozitul suportat de platitorul de venit/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti".

Gabriela Olteanu
Sef Administratie

Fisiere atasate




#291596 OMF 36/2023 pentru aprobarea Procedurii privind calculul, incasarea si plata...

Postat de Otilia Alupei on 13 February 2023 - 03:28 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....MF_396_2023.pdf

ORDIN nr. 396/2022/883/2023
pentru aprobarea Procedurii privind calculul, incasarea si plata impozitului, precum si obligatiile
declarative stabilite in conditiile art. 4^2 din Legea nr. 17/2014 privind unele masuri de reglementare a vanzarii terenurilor agricole situate in extravilan si de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului

Extras :


ANEXA
PROCEDURA din 29 decembrie 2022
privind calculul, incasarea si plata impozitului, precum si obligatiile declarative stabilite in conditiile art. 4^2 din Legea nr. 17/2014 privind unele masuri de reglementare a vanzarii terenurilor agricole situate in extravilan si de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului
............................................
Articolul 2
(1) Impozitul stabilit la art. 4^2 alin. (1) din lege se calculeaza si se incaseaza de notarul public inainte de autentificarea actului notarial de vanzare a terenului agricol situat in extravilan si se declara de catre notarii publici integral ca venit la bugetul de stat, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost incasat, conform legii.
(2) Declararea impozitului prevazut la alin. (1) se face prin completarea si depunerea formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“, in care se evidentiaza, in mod distinct, impozitul incasat in conditiile art. 4^2 alin. (1) din lege.
(3) Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se depune la organul fiscal central competent de catre notarii publici, impreuna cu „Borderoul privind distribuirea catre unitatile administrativ-teritoriale a sumei de ........., reprezentand impozit suplimentar din vanzarea terenurilor agricole situate in extravilan aferent lunii ..........“, al carui model este prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
(4) Impozitul poate fi platit de catre contribuabil fie la sediul biroului notarului public, in numerar sau prin intermediul unui terminal POS, fie prin virament bancar, in contul biroului notarial. Modelul chitantelor ce vor fi utilizate de catre notarii publici la incasarea impozitului in numerar se va stabili si se va tipari de Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania. In cazul platii impozitului prin virament bancar, dovada achitarii se face conform art. 1.504 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentul de plata a impozitului de catre contribuabil se va mentiona in incheierea de autentificare.
(5) In aplicarea art. 4^2 din lege nu se percepe impozit in cazul instrainarii prin vanzare a terenurilor agricole situate in extravilan dobandite prin mostenire, partaj sau alte acte juridice de dobandire, cu exceptia contractului de vanzare.

Fisiere atasate




#291595 HG 1577/2022 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii con...

Postat de Otilia Alupei on 13 February 2023 - 03:14 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

http://www.mmuncii.r...G_1577_2022.pdf

HOTARARE Nr. 1577/2022 din 28 decembrie 2022
pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii concediului paternal nr. 210/1999, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 244/2000

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 6 din 4 ianuarie 2023

Fisiere atasate




#291594 OG 16/2023 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul...

Postat de Otilia Alupei on 13 February 2023 - 02:53 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf..../OG_16_2023.pdf

ORDONANTA nr. 16 din 31 ianuarie 2023
pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

Fisiere atasate




#291593 Inca un ajutor la intocmirea declaratiei unice

Postat de Otilia Alupei on 13 February 2023 - 01:45 PM in Declaratia unica

Declaratia Unica pe 2023!

Iata ce greseli trebuie sa evitati pentru ca ANAF sa nu va recalculeze impozite si contributii impovaratoare!

Va oferim un ghid extrem de util aici : https://declaratiaun...c.ro/?cs=408412
- Modul corect de completare
- Exemple concrete pentru toate tipurile de venit
- Greseli frecvente, aspecte sensibile, recomandari



#291592 Obligatii fiscale cu termen 28.02.2023 - ATENTIE : Lista lunga !

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 06:32 PM in Obligatii fiscale, termene

https://static.anaf....iscale_2023.htm

Obligatii fiscale cu termen 28.02.2023

ATENTIE : Lista lunga !! (188, 204, 205, 207, 394, 395, 398, 402, 403, 406, restituire accize)

Fisiere atasate




#291591 Obligatii fiscale cu termen 27.02.2023

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 06:25 PM in Obligatii fiscale, termene

https://static.anaf....iscale_2023.htm

Obligatii fiscale cu termen 27.02.2023

Fisiere atasate




#291590 Obligatii fiscale cu termen 20.02.2023

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 06:18 PM in Obligatii fiscale, termene

luni 20 februarie

Obligatii fiscale : Depunerea declaraţiilor:
Formularul 010 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică.
Formularul 016 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.
Formularul 020 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice române şi străine care deţin cod numeric personal.
Formularul 040 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru instituţiile publice.
Formularul 070 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere.
sau
Formularul 700 - Declaraţie pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a menţiunilor ulterioare înregistrării fiscale, precum şi pentru radierea înregistrării fiscale.

Cine depune :
  • Pentru intrarea, prin opţiune, în sistemul TVA la încasare, până la data de 20 inclusiv a lunii anterioare începerii perioadei fiscale din care va aplica sistemul TVA la încasare - persoanele impozabile care în anul precedent au realizat o cifră de afaceri care nu depăşeşte plafonul de 4.500.000 lei şi nu au aplicat sistemul TVA la încasare în anul precedent, cu condiţia ca la data exercitării opţiunii să nu fi depăşit plafonul pentru anul în curs.
  • Pentru intrarea, prin opţiune, în sistem, de către persoanele impozabile care se înregistrează în scopuri de TVA în cursul anului, fie începând cu data înregistrării în scopuri de TVA, fie ulterior în cursul anului înregistrării în scopuri de TVA.
  • Pentru ieşirea din sistem, prin depăşirea plafonului de 4.500.000 lei, până la data de 20 inclusiv a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depăşit plafonul - persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi care depăşesc plafonul Pentru ieşirea din sistem, prin opţiune, între data de 1 şi 20 ale oricărei luni - persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi care nu depăşesc în cursul unui an plafonul de 4.500.000 lei, dar care renunţă la aplicarea sistemului respectiv.
Baza legala :
  • Legea 227/2015 art.282 alin.(5)
  • OPANAF 1699/2021



#291589 Obligatii declarative cu termen 20.02.2023

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 06:15 PM in CASA DE MARCAT

Obligatie declarativa: "Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate- F4109
Cine depune : Se completează de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale în situația în care există aparate de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate pentru generarea de date, în nicio zi din perioada de raportare.
Baza legala : OMFP 627/2018
____________________________________________________________________

Obligatie declarativa: Aplicație pentru validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, conținând registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curentă, prevazut în secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4200 **
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
- Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate aprobate prin H.G. nr. 479/2003.
Baza legala :
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_________________________________________________________________________

Obligatie declarativa: Aplicație pentru validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, în activitatea de schimb valutar, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.1) și raportul Z (secțiunea II.5) pentru o zi fiscală în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4201**
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
- Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale, în activitatea de schimb valutar, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.1) și raportul Z (secțiunea II.5) pentru o zi fiscală
Baza legala :
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.1 și II.5 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_________________________________________________________________________

Obligatie declarativa : Aplicație pentru validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, în activitatea de taximetrie, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.2) și raportul Z (secțiunea II.6) pentru o zi fiscală în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4202**
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale, în activitatea de schimb valutar, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.2) și raportul Z (secțiunea II.6) pentru o zi fiscală
Baza legala :
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.2 și II.6 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_______________________________________________________________________

Obligatie declarativa : Aplicație pentru validarea fișierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decât cele utilizate în activitatea de schimb valutar sau în activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate în aeroporturi), conținând bonurile fiscale (secțiunea II.3) și raportul Z (secțiunea II.7) pentru o zi fiscală, în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4203**
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
- Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale, altele decât cele utilizate în activitatea de schimb valutar sau în activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate în aeroporturi), conținând bonurile fiscale (secțiunea II.3) și raportul Z (secțiunea II.7) pentru o zi fiscală
Baza legala : OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.3 și II.7 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_______________________________________________________________________



#291588 Precizari suplimentare privind OUG nr.188/2022:

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 06:09 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....001.02.2023.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiva
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare : Ordonanta de urgenta nr.188/2022:

● Modificari aduse legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

● defineste dosarul administrativ al actiunii de control fiscal, precum si dosarul fiscal;

● reglementeaza ca organul fiscal are obligatia ca, la cererea scrisa a contribuabilului/ platitorului supus unei actiuni de control fiscal, sa puna la dispozitia acestuia dosarul administrativ al actiunii de control fiscal;

● prevede ca in cadrul criteriilor generale in functie de care se stabileste clasa/subclasa de risc fiscal sa fie avute in vedere si criterii de natura economica;

● reglementeaza ca la cererea contribuabilului, clasa/subclasa de risc fiscal se comunica acestuia, prin orice mijloc de comunicare care asigura dovada primirii informatiei, cu exceptia cazului in care obiective de interes general justifica restrangerea accesului la aceasta informatie;

● se completeaza art. 64 alin.(2) cu privire la modalitatile de punere la dispozitie a inscrisurilor de catre contribuabili la solicitarea organului fiscal, respectiv prin posta cu confirmare de primire, prin depunerea la registratura organului fiscal sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 79 din Codul de procedura fiscala;

● reglementeaza ca pentru a avea acces la sursele de venit ale persoanelor fizice, organele fiscale locale si organul fiscal central incheie protocolul denumit «Protocol de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen», care se transmite prin sistemul informatic propriu al Ministerului Finantelor/ANAF in conformitate cu art. 70^1 alin. (1) lit. a) si alin. (2);

● la art.79 s-a introdus alin. (1^3) care prevede ca in procedura de control fiscal ori de solutionare a contestatiei, cererile, inscrisurile sau orice alte documente pot fi transmise de contribuabili/platitori, inclusiv de cei prevazuti la alin. (1^1), prin mijloace electronice de transmitere la distanta in conditiile alin. (4) sau (5), dupa caz, ori prin posta, cu confirmare de primire sau prin posta electronica la adresa de e-mail indicata de organul de control sau de solutionare a contestatiei ori depuse la registratura organului fiscal competent. In mod similar, organul de control sau de solutionare a contestatiei poate transmite solicitari, inscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta in conditiile alin. (4) sau (5), dupa caz, ori prin posta, cu confirmare de primire, sau prin posta electronica la adresa de e-mail indicata de contribuabil/platitor;

● reglementeaza ca activitatea de inspectie fiscala efectuata de organul fiscal central se organizeaza in baza programelor intocmite la nivel central;

● reglementeaza ca legitimatia de inspectie si ordinul de serviciu pot fi prezentate si prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanta. In cazul organului fiscal central, prezentarea legitimatiei de inspectie si a ordinului de serviciu se realizeaza conform procedurii aprobate prin ordin al presedintelui ANAF;

● completarea registrului unic de control de catre organul fiscal se va realiza in cazul in care inspectia fiscala se va desfasura in spatiile de lucru ale contribuabilului;

● reglementeaza ca in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, contribuabilii/platitorii pot fi selectati in mod aleatoriu pentru efectuarea unei actiuni de inspectie fiscala. Termenii si conditiile in care se realizeaza selectarea aleatorie se stabilesc prin ordin al presedintelui ANAF. Intr-un an calendaristic, procentul maximal de contribuabili/platitori selectati in mod aleatoriu nu poate depasi 10% din totalul contribuabililor/platitorilor selectati pentru efectuarea inspectiei fiscale in anul respectiv.
Depasirea procentului de 10% reprezinta abatere disciplinara, iar conducatorul structurii de inspectie fiscala are obligatia sa ia masuri de sanctionare a persoanelor vinovate;

● se introduce art.121^1 - Notificarea de conformare emisa de organul fiscal central in cazul inspectiei fiscale.
Notificarea se transmite contribuabiliilor/platitoriilor prezumtivi a fi selectati pentru efectuarea inspectiei fiscale si care cuprinde riscurile fiscale identificate in scopul reanalizarii de catre acestia a situatiei fiscale si dupa caz, de a depune sau de a corecta declaratiile fiscal;

● se modifica art. 125 din Codul de procedura fiscala, in sensul schimbarii locului de efectuare a inspectiei fiscale;

● reglementeaza ca controlul inopinat se efectueaza de catre organele de inspectie fiscala si organele fiscale competente sa exercite verificarea situatiei fiscale personale, potrivit art. 138 alin. (3);

● modificari privind controlul antifrauda:
- au fost stabilite competenta, obiectul si regulile de efectuare a controlului antifrauda;
- a fost prevazut ca in exercitarea atributiilor ce le revin, organele de control antifrauda fiscala au drepturile prevazute la art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare;
- au fost prevazute drepturile contribuabilului pe durata controlului antifrauda.

● modificari privind verificarea situatiei fiscale personale de catre organul fiscal central:
- a fost modificat art. 138 alin.(2) cu privire la activitatile preliminare care se efectueaza pentru verificarea situatiei fiscale personale a persoanei fizice, respectiv:

a) analiza de risc de catre structura de la nivelul aparatului central al ANAF in vederea stabilirii riscului aferent persoanelor fizice de neconformare la declararea veniturilor impozabile. Riscul aferent unei persoane fizice de neconformare la declararea veniturilor impozabile reprezinta diferenta semnificativa intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori pentru aceeasi perioada impozabila.
Diferenta este semnificativa daca intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori este o diferenta mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai putin de 50.000 lei;

b) notificarea, in scris, a persoanelor fizice identificate cu risc fiscal potrivit lit. a), inainte de selectarea pentru verificarea situatiei fiscale personale, ca au posibilitatea de a reanaliza situatia fiscala personala, inclusiv de a depune sau de a corecta declaratiile fiscale in termenul prevazut la art. 140^1 alin. (2);

c) selectarea persoanelor fizice ce urmeaza a fi supuse verificarii situatiei fiscale personale efectuate la nivelul aparatului central al ANAF, in functie de nivelul riscului stabilit. Nivelul riscului se stabileste pe baza analizei de risc.

- reglementeaza posibilitatea selectarii aleatorie a persoanelor fizice pentru efectuarea unei verificari a situatiei fiscale personale;

- se introduce art. 140^1 - Notificarea de conformare emisa de organul fiscal central in cazul verificarii situatiei personale.
Notificarea de conformare emisa de organul fiscal central in cazul verificarii situatiei
personale se transmite persoanelor fizice identificate cu risc fiscal potrivit art. 138 alin.(2) lit. a) in scopul reanalizarii de catre acestea a situatiei fiscale si, dupa caz, de a depune sau de a corecta declaratiile fiscale.

● modificari privind verificarea documentara:
- prevede ca verificarea documentara se efectueaza de catre organele de inspectie fiscala, organele de control antifrauda fiscala si organele fiscale competente sa exercite verificarea situatiei fiscale personale potrivit art. 138 alin. (3);
- s-a introdus un nou articol, art. 148^1 -Reguli privind verificarea documentara.
..................................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291587 Precizari suplimentare privind OPANAF nr. 2.545/2022

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 05:50 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....001.02.2022.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiva
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare privind OPANAF nr. 2.545/2022

EXTRAS :

● aproba Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport, prevazuta in anexa la ordin;
● prevede ca aplicatia informatica de gestiune a transporturilor cu risc fiscal ridicat, denumit Sistemul RO e-Transport, este disponibila in sistemul informatic Spatiul privat virtual, denumit in continuare SPV;
● reglementeaza ca operatorii economici care se inregistreaza in SPV pentru utilizarea Sistemului RO e-Transport se supun prevederilor OPANAF nr. 1.090/2022 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica;
● categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului;
● reglementeaza ca la data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al presedintelui Autoritatii Vamale Romane nr. 1.190/4.625/2022 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport.



#291586 Bilant 31.12.2022

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 04:48 PM in Bilanturi

https://static.anaf....040_4229746.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 973 / 09.02.2022

Depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii persoane juridice ca termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor sunt urmatoarele:
- 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar (30 mai 2023) pentru depunerea situatiilor financiare de catre societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare;
- 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar (2 mai 2023) pentru depunerea situatiilor financiare de catre celelalte persoane prevazute la art. 1 alin. (1)–(3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare depun o raportare contabila anuala in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic (31 martie 2023).

Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare (31.12.2022) nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna la unitatile teritoriale ale ANAF (A.J.F.P. Teleorman) o declaratie pe propria raspundere, in format electronic, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar (1 martie 2023).

In vederea depunerii situatiilor financiare anuale entitatile vor utiliza programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala – www.anaf.ro .

Baza legala: Ordinul ministrului finantelor nr. 4268/2022 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile.

Gabriela Olteanu
Sef Administratie

Fisiere atasate




#291585 Dobanzi de pana la 8% pentru noua emisiune de titluri de stat TEZAUR

Postat de Otilia Alupei on 09 February 2023 - 04:33 PM in ANAF - servicii si asistenta, date de contact

https://static.anaf....stat_tezaur.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 770 / 02.02.2022

Dobanzi de pana la 8% pentru noua emisiune de titluri de stat TEZAUR

EXTRAS :

Ministerul Finantelor lanseaza o noua emisiune de titluri de stat TEZAUR destinata exclusiv populatiei incepand de vineri, 3 februarie, cu maturitati de 1, 2 si 3 ani si dobanzi anuale de 7,20%, 7,50%, respectiv 8%. Titlurile de stat au valoare nominala de 1 leu si sunt in forma dematerializata.

Titlurile de stat pot fi cumparate:
• Intre 3 – 23 februarie 2023 online, numai de catre persoanele fizice care sunt inregistrate in SPV. Operatiunile care pot fi realizate online sunt: deschidere cont de subscriere pe numele investitorului la o unitate a Trezoreriei Statului selectata, subscriere titluri de stat TEZAUR, virament al sumelor din contul de subscriere al investitorului catre un cont bancar pe numele investitorului.
Pentru mai multe detalii cu privire la subscrierile online accesati Ghid Tezaur online si Tezaur online;
• Intre 3 – 24 februarie 2023 de la unitatile Trezoreriei Statului;
• Intre 3 – 23 februarie 2023 in mediul urban si 3 – 22 februarie 2023 in mediul rural, prin subunitatile postale ale C.N. Posta Romana S.A.

Dobanda este anuala, platibila la termenele prevazute in prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise in cadrul Programului Tezaur sunt transferabile si se pot rascumpara in avans. Un investitor poate efectua una sau mai multe subscrieri in cadrul unei emisiuni. Investitorii au posibilitatea anularii subscrierilor deja efectuate doar in perioada de subscriere, prin depunerea unei
cereri.




Cometa SQL