Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cornny's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cornny's Content

There have been 82 items by Cornny (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#185984 Contabilitate PFA

Postat de Cornny on 30 October 2008 - 10:39 AM in Contabilitate PFA

Am si eu cateva intrebari privind contabilitatea PFA:

1) Vreau sa cumpar o soba metalica pe care o instalez in punctul de lucru (magazin alimentar) la valoarea de 500 RON. Din cate stiu eu ar trebui sa intre la obiecte de inventar, insa cum o inregistrez in cotabilitate? Am inteles ca se face o dispozitie de plata cu valoarea de pe factura, dispozitie ce se inregistreaza in RJIP. Sau inregistrez direct chitanta?

2) PFA nu are angajati, in cazul asta am vreo obligatie de plata la CAS sau pensie?

3) Am introdus cam multe facturi, ceea ce a determinat un stoc destul de mare (asta din calculele mele) In cazul unui control, cum se poate verifica stocul scriptic de marfa (mentionez ca este un magazin alimentar). Se face invetar pe stocul de marfa la PFA?

Multumesc



#185996 registrul de incasari si plati cu sold mare la sf.anului

Postat de Cornny on 30 October 2008 - 12:01 PM in Arhiva

Vezi postareaElena Pana, la Feb 26 2008, 05:37 PM, a spus:

Vezi postareasintax, la Feb 22 2008, 02:18 PM, a spus:

P.S: am fost si am luat un credit ipotecar pe veniturile obtinute ca si PFA, iar juristul bancii respective a vazut registrul meu si nu a comentat nik - banuiesc ca este ok cum am lucrat. dar parca sunt curios sa aflu si alte pareri.......cine stie poate nu este chiar bine?????? :thumbup:
Tu crezi ca juristul are habar de documentele contabile? El se uita la niste sume.......
Categoric nu trebuie sa reportezi soldul de la un an la altul. Facand asta, nu faci decat sa-ti maresti artificial incasarile pe urmatorul an si sa platesti impozit de 2 ori pe acea suma. Sau in caz invers, sa-ti maresti platile si sa-ti denaturezi venitul impozabil din anul viitor.
Chiar daca raportez soldul de la un an la altul, impozitul il voi plati la diferenta dintre VENITURI in ANUL X - CHELTUIELI IN ANUL X, iar aceste venituri si cheltuieli le calculez (adun) din RJIP. Cel putin asa fac eu, sper sa fie OK.

De ex daca in IAN am o cheltuiala mare, la sfarsitul lunii o sa ies pe minus. Este corect asa ceva?



#186017 Contabilitate PFA

Postat de Cornny on 30 October 2008 - 02:36 PM in Contabilitate PFA

Am PFA deja de 2 ani si nu stiam lucrurile astea.

1. Ce trebuie sa fac ca sa platesc CAS si care este procentul? Oare o sa primesc penalizari?

2. Care este registrul pentru toate intrarile si iesirile de marfa? Este un document prevazut in lege? Exista o corelatie intre acest registru si RJIP?

Am nevoie de un raspuns

Multumesc



#186130 registrul de incasari si plati cu sold mare la sf.anului

Postat de Cornny on 31 October 2008 - 02:18 PM in Arhiva

Merci pentru raspunsurile pertinente.

Mai greseste omul "din tastatura" :biggrin:



#186360 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 04 November 2008 - 01:28 PM in Arhiva

Abia astept un raspuns la intrebarea ta.

Din Lege nu rezulta ca ar trebui asa ceva, insa din ce spun altii se pare ca DA. Mai mult, eu nu stiam nici ca trebuie facut inventar si la marfa comercializata, nu numai la mij fixe si ob de inventar



#187686 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 18 November 2008 - 09:26 PM in Arhiva

Dar daca in lege nu scrie asa ceva cum e posibil ca cei de la garda sa ne ceara raport de gestiune zilnic?
Stau sa notez fiecare vanzare si fiecare intrare in stoc?



#187910 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 21 November 2008 - 01:29 PM in Arhiva

Raportul de gestiune zilnic este un document tipizat?

In lege scrie ca am obligatia sa tin stocul de marfa?



#188156 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 25 November 2008 - 06:00 PM in Arhiva

1) Raportul de gestiune zilnic se poate completa pe calculator?

2) La numar document se trece numarul NIR-ului sau numarul FACTURII?

3) Ce trecem la explicatii?



#188224 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 26 November 2008 - 01:46 PM in Arhiva

Problema este ca nu pot sa-l am la zi niciodata, ci cu o saptamana intarziere (oricum e mai bine decat deloc). Calculatorul il am la sediu, care difera de punctul de lucru. Astfel ca nici NIR-urile nu sunt la zi ci cu o saptamana intarziere.


Am PFA de 2 ani si nu am tinut Rap de Gestiune Zilnica pana acum, si nici inventar nu am facut. As vrea sa incep de la 1 ian 2009. Cum este mai bine: sa calculez inventarul din NIR-uri si Incasari, sau sa fac inventarul faptic si sa-l iau de bun pe acesta din urma? E clar ca in cazul primei variante voi avea un stoc dublu, insa in cazul unui control nu cred ca vor aduna NIR-urile pe ultimii doi ani...



#188234 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 26 November 2008 - 02:25 PM in Arhiva

In momentul de fata stocul scriptic (dupa adunarea NIR si scadere Incasari) este de 15 000 RON, iar cel faptic in jur de 7 000 RON. Nu intotdeauna reusesti sa bati pe casa tot ce vinzi, mai ales cand e aglomeratie. Si dupa 2 ani am constatat ca stocul scriptic este imens



#188287 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 27 November 2008 - 09:55 AM in Arhiva

In cazul unui control ce se poate intampla: sa fiu obligat sa bat pe casa diferenta sau se inchide magazinul? Totusi trebuie sa adune peste 600 de NIR-uri



#188352 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 27 November 2008 - 03:11 PM in Arhiva

Asta incerc sa fac, sa "repar" aceasta diferenta. Greseala a fost ca nu am avut nicio cheltuiala inclusa pe firma (din indiferenta si comoditate). Tocmai voi inregistra un contract de comodat pentru un autoturism si voi introduce in cheltuieli costul cu combustibilul si cu asigurarea obligatorie (sper ca este legal). Voi mai achizitiona si un calculator tot pe firma.

Insa daca spun ca am stoc de 17 000 de RON (adica exact conform NIR-urilor) la un eventual control in urmatoarele 3-4 luni nu il pot dovedi, dar nici nu pot bate pe casa 10 000 RON intr-o luna.



#188785 Preschimbare certificat de inregistrare PF legea 300/2004

Postat de Cornny on 03 December 2008 - 07:05 PM in Arhiva

Stie cineva cand expira termenul de 12 luni?



#188788 Preschimbare certificat de inregistrare PF legea 300/2004

Postat de Cornny on 03 December 2008 - 07:30 PM in Arhiva

Mai am o intrebare: exista vreo posibilitate de a se schimba administratorul unui PFA, adica PFA-ul sa fie preluat de catre altcineva?



#188880 Preschimbare certificat de inregistrare PF legea 300/2004

Postat de Cornny on 04 December 2008 - 08:29 PM in Arhiva

Ce dezavantaje am daca aleg Intreprindere Individuala?



#189411 cass 5.5%

Postat de Cornny on 12 December 2008 - 10:56 AM in Arhiva

Nu prea m-am lamurit cu privire la aceste taxe (CASS si CAS).

1) Sunt obligatorii chiar daca lucrez in alta parte?

2) Daca DA, atunci de ce nu m-a contactat nimeni de la aceste institutii sa ma oblige sa platesc (dupa 2,5 ani)?

3) Care este Legea in care se specifica acest lucru?



#190008 cass 5.5%

Postat de Cornny on 29 December 2008 - 10:00 AM in Arhiva

Nu cred ca cineva cere dovada ca nu avem venituri din alte activitati. Mai mult, daca legea prevede ca penalizare doar pierderea acestor drepturi medicale, atunci stau linistit



#190030 documente de intocmit pfa comert

Postat de Cornny on 29 December 2008 - 04:12 PM in Arhiva

Am o nelamurire privind completarea listei de inventar pentru marfa comercializata intr-un magazin alimentar:

1) la "Preț unitar de înregistrare în contabilitate" se trece pretul de vanzare?

2) ce trec la "Valoarea contabilă" si ce trec la "Valoarea de inventar"?

3) presupun ca deprecierea este 0 in cazul de fata



#190974 PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?

Postat de Cornny on 13 January 2009 - 10:12 AM in Arhiva

Eu am trecut in RJIP direct bonul de benzina. Este o greseala daca nu am facut dispozitie de plata?



#194134 Registrul inventar

Postat de Cornny on 13 February 2009 - 09:13 PM in Contabilitate PFA

Atentie ca trebuie tinut si Raportul de gestiune zilnica, pe baza caruia se determina stocul existent la sfarsitul zilei

PS. Stocul se tine la valoarea de vanzare



#194619 cass 5.5%

Postat de Cornny on 18 February 2009 - 07:01 PM in Arhiva

Am intrebat la Casa de Asig de Sanatate si mi-au spus ca indiferent daca esti angajat la o alta firma platesti 5.5% ca PFA. Chiar mi-au dat contul unde sa virez banii...



#194677 cass 5.5%

Postat de Cornny on 19 February 2009 - 01:24 PM in Arhiva

Da, termenul este de 15 martie pentru primul trimestru

De unde primesti decizia de impunere? Sau in baza a ce ti se emite decizia de impunere? Eu stiu doar ca trebuie sa completez Declaratia 200 pana in aprilie sau mai



#194678 contributie sanatate PFA

Postat de Cornny on 19 February 2009 - 01:25 PM in Arhiva

Am sunat la Casa de pensii si mi-ai spus ca daca persoana este angajata si in alta parte NU trebuie sa mai plateasca cel 9,5% pentru CAS



#194679 Contabilitate PFA

Postat de Cornny on 19 February 2009 - 01:28 PM in Contabilitate PFA

A avut cineva un control incrucisat de la Garda. Intreb asta pentru ca am pierdut niste facturi si nu stiu ce sanctiuni sau amenzi sunt pentru asa ceva.



#194680 Controale peste controale (Garda, Administratie)...

Postat de Cornny on 19 February 2009 - 01:34 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Nu stiu din experienta, dar parca am citit pe acest forum de o amenda in jur de 3000 RON pentru ca nu a trecut punctul de lucru pe factura




Cometa SQL