Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ABC's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ABC's Content

There have been 116 items by ABC (Search limited from 02-December 07)



Sort by                Order  

#90269 fisa postului - CERERI

Postat de ABC on 25 June 2006 - 05:50 PM in Arhiva

Sunt prezentate cateva elemente la adresa:
http://www.conta.ro/...69-0-asc-0.html

Sau poti sa studiezi descrierea postului pe site-urile de job-uri:
www.bestjobs.ro sau www.ejobs.ro



#111339 Conta cafenea

Postat de ABC on 07 December 2006 - 10:08 PM in Arhiva

Dragii mei colegi, va propun sa intram intr-un joc colectiv si anume sa intocmim un plan de actiune pentru realizarea unei idei de afaceri: “conta cafe”.
Stiti foarte bine ca fiecare avem multe idei, insa ne lipseste planificarea si actiunea.

In ce consta planificarea unei afaceri?
-dezvoltarea unei viziuni generale asupra afacerii
-stabilirea unor obiective si strategii de realizare a acestora pe diverse perioade de timp

In ce consta punerea in practica a unei idei de afaceri?
-dezvoltarea unui plan de actiuni pentru fiecare etapa de dezvoltare a afacerii
-stabilirea persoanelor care asigura managementul afacerii si alocarea responsabilitatilor
-asigurarea si alocarea resurselor necesare (materiale, umane, financiare) pentru fiecare activitate
-identificarea necesarului de finantare si asigurarea finantarii pentru investitii si pentru activitatea curenta
-urmarirea realizarii obiectivelor financiare: cifra de afaceri, profit, lichiditati.

Prin acceptarea acestui "joc" vom reusi sa vedem care sunt calitatile noastre de intreprinzatori si manageri pentru dezvoltarea si realizarea acestui proiect extrem de interesant.

Ce ziceti? Intrati in "joc"?

In continuarea mesajului anterior, am sa-mi exprim cateva pareri:

Ref: Viziune generala privind proiectul “conta cafe”:
-o ocazie de a-ti face noi prieteni care au aceleasi preocupari (domeniul economic)
-o sansa de a identifica noi oportunitati pentru cariera si afaceri
-o posibilitate de relaxare si de informare
-o modalitate de dezvoltare a solidaritatii in aceasta breasla profesionala

Ref: Coordonatele generale ale proiectului "conta cafe”:
-Produse si servicii: cafea, ceai, racoritoare
-Piata-tinta: localitati bine dezvoltate din punct de vedere economic
-Clientii: specialistii din domeniul economic si orice alta persoana interesata
-Promovare: publicitate online, fluturasi publicitari, presa locala
-Preturi si tarife: comparabile cu cele de pe piata
-Avantaj concurential: daca locatia este dotata corespunzator, se pot organiza si evenimente (mese
rotunde, seminarii, training-uri) pentru prezentarea si dezbaterea unor subiecte de larg interes



#45610 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 18 October 2005 - 11:33 PM in Arhiva

Am revenit pe forum si am observat opinii extrem de diferite, dar la fel de interesante.
Sunt opinii care reflecta mediul in care ne desfasuram activitatea si modul de adaptare la acest mediu. Este clar ca fiecare din noi profeseaza intr-un mediu de lucru distinct si ca nu exista retete comune de rezolvare a problemelor. Dar….

Va spun din experienta (11 ani experienta profesionala si manageriala, in companii diverse ca dimensiune si domenii de activitate) ca am observat urmatoarele comportamente extreme din partea colegilor cu care am colaborat :
1.atitudinea pasiva - exista nemultumire fata de locul de munca, dar nu se intreprinde nici o masura (nu se asuma riscul schimbarii)
2.atitudinea proactiva – exista nemultumire si aceasta genereaza resurse pentru identificarea solutiilor de schimbare a situatiei (se asuma riscul schimbarii).

Si eu am trecut prin diverse etape profesionale care au fost extrem de dificile, dar am vrut sa am controlul asupra situatiei si atunci mi-am reevaluat obiectivele si sansele si … am trecut peste cele mai multe obstacole. Important este sa crezi in tine si sa-ti apreciezi corect valoarea profesionala.

Cu prietenie,
ABC



#111492 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 08 December 2006 - 10:58 PM in Arhiva

Am revazut (selectiv) ceea ce s-a scris despre acest subiect si observ ca cele mai multe interventii se refera la experiente sau pareri care exprima nemultumiri, indoieli, pesimism.
Este o situatie generalizata: avem timp sa ne povestim “necazurile” dar nu avem timp sau nu vrem sa ne povestim si reusitele, indiferent de numarul si dimensiunea lor.
Cand in jurul tau, vezi ca totul este “gri” ai tendinta sa “cazi” in aceeasi stare.

As vrea sa recunoasteti si sa impartasiti si bucuriile voastre din aceasta profesie.
Amintindu-va si situatiile placute, povestindu-le si altora, se creeaza o energie pozitiva care poate ca va ajuta la o reevaluare si apreciere corecta a valorii profesionale.

Valoarea este diferita in functie de context.
Valoarea este o combinatie intre autoevaluare si evaluarea din partea celorlalti.

Va invit sa povestim si realizarile din viata profesionala si sa ne bucuram impreuna de aceste lucruri.



#28076 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 12 July 2005 - 11:35 PM in Arhiva

Am citit selectiv raspunsurile postate la acest subiect si am urmatoarea propunere legata de prezentarea serviciilor furnizate de persoanele (fizice / juridice) care activeaza in domeniul contabilitatii:
a) pe domenii de activitate specifice:
productie: alimentara, textila, materiale de constructii etc
distributie: ..........
transporturi: .........
institutii financiare: ...........
b) in functie de dimensiunea firmei:
- IMM ...
- firma mare ....
c) in functie de aria de expertiza:
- evidenta contabila completa
- evidenta partiala ....

Daca ar exista o astfel de baza de date, cred ca ar fi mai usor pentru evaluarea efortului depus in zona contabilitatii.

Recomandarile ar fi mai usor de facut atunci cand cineva ar avea nevoie, sa zicem, de un economist care are experienta in domeniul contabilitatii in firme de productie si distributie materiale de constructii, iar aceasta firma desfasoara si activitati de import-export.

Este destul de explicita prezentarea facuta?



#45238 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 16 October 2005 - 03:53 PM in Arhiva

Este adevarat ca cea mai mare parte a patronilor de firma subapreciaza munca angajatilor.
Dar si noi trebuie sa aratam ca suntem foarte bine pregatiti si ca ceea ce facem este important si util pentru bunul mers al afacerii. Si pentru ca patronul sa aprecieze corect munca noastra, este important ca informatiile contabile sa fie traduse si acccesibile si intelegerii unui nefinantist.

Pana la urma, valoarea profesionala depinde si de modul in care te reprezinti cat mai bine in fata angajatorului si iti castigi toate beneficiile de care esti indreptatit. Intrebarea care trebuie sa predomine: care sunt punctele forte ale propriei pregatiri si experiente profesionale? Cum se pot sustine si evidentia aceste elemente ?

Daca va mai amintiti manualele de economie din liceu, acolo scria ca forta de munca este o marfa al carei pret depinde de : piata, cantitate, calitate, promovare, elemente de diferentiere.

Aceeasi persoana, care are aceeasi pregatire si aceleasi responsabilitati, poate sa aiba venituri diferite in functie de firma in care lucreaza, in functie de cum stie sa-si vanda pregatirea si experienta profesionala, in functie de contributia adusa pentru dezvoltarea afacerii.



#130987 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 11 May 2007 - 05:21 PM in Arhiva

Un articol interesant din Ziarul financiar - suplimentul Profesii:


http://www.zf.ro/articol_123141/poate_fi_c..._business_.html



#90196 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 25 June 2006 - 08:27 AM in Arhiva

DIAGNOSTICUL FINANCIAR presupune identificarea punctelor tari si a punctelor slabe din mediul intern al companiei, prin prisma principalilor indicatori economico-financiari, precum si identificarea oportunitatilor si riscurilor care pot sa apara ca influenta a mediului extern asupra companiei.
INDICATORII sunt expresia eficientei si performantei activitatilor economico-financiare previzionate si/sau realizate.
Acesti indicatori se pot calcula fie la nivel de firma, fie la nivel de centre de responsabilitate sau centre de cost.
In functie de rezultatele obtinute prin tabloul indicatorilor economici se pot lua decizii pentru realizarea obiectivele generale ale firmei.

ANALIZA CONTULUI DE PROFIT SI PIERDERE
Se realizeaza cu ajutorul Soldurilor Intermediare de Gestiune (dupa modelul francez, anglo-saxon sau cf. OMF 94/2001), indicatori care sunt prezentati la adresa:
http://www.conta.ro/...pic.php?t=15360

ANALIZA BILANTULUI FINANCIAR
Bilantul financiar reprezinta o prelucrare simplificata a bilantului financiar-contabil, pe baza caruia se analizeaza starea de echilibru / dezechilibru financiar in care se situeaza compania din punctul de vedere al alocarilor (sub forma de active), respectiv al surselor de finantare (sub forma de pasive) pe termen lung si scurt.

Pentru a se asigura echilibrul financiar, trebuie sa fie respectate urmatoarele corelatii:
-activele pe termen lung sa fie finantate din surse atrase pe termen lung
-activele pe termen scurt sa fie finantate din surse atrase pe termen scurt

Analiza activelor si pasivelor pe termen lung
In vederea analizei echilibrului financiar pe termen lung, se va calcula fondul de rulment (FR).
Daca fondul de rulment este pozitiv, acest lucru certifica o stare de echilibru financiar; un rezultat negativ poate semnala o situatie nefovorabila in perioada urmatoare.
FR total = total capitaluri permanente – total utilizari pe termen lung = (capitaluri proprii + imprumuturi pe termen lung) – active imobilizate
FR propriu = capitaluri proprii – active imobilizate

Analiza activelor si pasivelor pe scurt
In vederea analizei echilibrului financiar pe termen scurt, se va calcula necesarul de fond de rulment (NFR).
NFR = stocuri + creante – datorii pe termen scurt
NFR exploatare = stocuri si creante din activitatea de exploatare – datorii legate de activitatea de exploatare

Trezoreria neta TN = FR – NF = active de trezorerie – pasive de trezorerie
Existenta unei trezorerii pozitive certifica o stare de echilibru financiar la nivel de companie.

INDICATORI DE RENTABILITATE
rentabilitatea comerciala = profit net / cifra de afaceri
rentabilitatea financiara = profit net / capital propriu
rentabilitatea economica = profit brut / capital investit
rentabilitatea activelor = cifra de afaceri / total active

INDICATORI DE LICHIDITATE
lichiditatea generala = active circulante / datorii pe termen scurt
lichiditatea rapida = (active circulante – stocuri) / datorii pe termen scurt
lichiditatea imediata = active de trezorerie / datorii pe termen scurt

INDICATORI DE SOLVABILITATE
rata solvabilitatii generale = active totale / datorii totale
situatia neta = capitaluri proprii = total active – total datorii

INDICATORI DE GESTIUNE (viteze de rotatie)
durata medie de incasare a clientilor = sold mediu creante comerciale / cifra de afaceri cu TVA * 360 zile
durata medie de plata a furnizorilor = sold mediu datorii comerciale / cheltuieli cu furnizorii cu TVA * 360 zile
durata medie de rotatie a stocurilor = sold mediu stocuri / cheltuieli cu marfa, materii prime si consumabile * 360 zile



#113211 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 28 December 2006 - 11:58 AM in Arhiva

Analizele economice si diagnosticul financiar sunt elemente de management financiar sau altfel spus de contabilitate manageriala.
Managerii interesati de dezvoltarea si consolidarea afacerilor sunt extrem de interesati de interpretarea indicatorilor economici, care reprezinta "starea de sanatate" a companiei.
Care sunt cei mai importanti indicatori? Depinde de specificul firmei (obiect de activitate, dimensiune etc).
In general se urmaresc indicatorii de profitabilitate, lichiditate si de indatorare.
Acesti indicatori se calculeaza si se analizeaza lunar.



#113275 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 28 December 2006 - 11:17 PM in Arhiva

Contabilitatea manageriala presupune reorganizarea si interpretarea informatiilor economico-financiare conform cerintelor interne ale echipei manageriale.
"Legea" contabilitatii manageriale este stabilita in cadrul fiecarei companii: tipuri de rapoarte financiare / forma, structura, continut / termene de raportare / beneficiari.

Din experienta mea, pot sa-ti spun ca sunt destul de multe firme care au implementat sau au inceput sa-si dezvolte aceasta componenta a activitatii financiar - contabile (contabilitate manageriala) pentru ca managerii au inteles beneficiile acestor informatii: isi pot controla banii si performantele financiare.
Din punctul meu de vedere, acest domeniu de activitate se va dezvolta extrem de rapid si va atrage cat mai mult personal cu pregatire economica.



#171235 examen aptitudini CAFR mai 2008

Postat de ABC on 04 May 2008 - 02:26 PM in Arhiva

Succes tuturor celor care se prezinta la examenul de aptitudini din luna mai 2008!
Iata ce am aflat din discutia cu o colega care a absolvit acest examen anul trecut:
- proba 1: 15 subiecte din domeniile audit si contabilitate selectate din cele prezentate pe site-ul cafr
- proba 2: subiecte tip grila din toata bibliografia afisata pentru examen
- proba 3: proba practica care are ca obiectiv intocmirea unei foi de lucru cf Normelor minimale de audit si intocmirea unui raport de audit
Numai bine!



#173293 examen aptitudini CAFR mai 2008

Postat de ABC on 24 May 2008 - 05:56 PM in Arhiva

S-au afisat raspunsurile la grile.

http://www.cafr.ro/i...ge=exam_2008_05



#173286 examen aptitudini CAFR mai 2008

Postat de ABC on 24 May 2008 - 03:48 PM in Arhiva

La proba de astazi (proba grila) au fost foarte multe subiecte de drept comercial: clasificarea contractelor, ...
Subiecte de fiscalitate: impozit pe venit, impozit pe profit, TVA, accize.
Subiecte din codul muncii.



#90675 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 27 June 2006 - 09:29 AM in Arhiva

Contabilitatea generala si analiza financiara au moduri de abordare distincte asupra informatiei economice.
Contabilitatea generala are menirea de a CONSTATA situatia financiara a unei firme, pe baza inregistrarii tranzactiilor conform unor reglementari stricte in scopul redarii unei "imagini fidele".
Analiza financiara are rolul de a APRECIA si de a emite judecati asupra situatiei financiare a firmei si se preocupa mai putin de respectarea unor reglementari stricte.

Managerul unei afaceri este interesat atat de contabilitatea generala, care reflecta o imaginea firmei conform reglementarilor legale in vigoare, cat si de contabilitatea manageriala care ii ofera informatiile necesare pentru analiza si evaluarea rezultatelor obtinute si pentru stabilirea obiectivelor si directiilor de actiune pentru perioada urmatoare.



#72866 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 11 March 2006 - 11:31 AM in Arhiva

Incerc sa atasez un fisier cu cateva informatii teoretice si aplicative privind metoda Activity Based Costing. Daca nu reusesc, atunci iti voi trimite fisierul la adresa de e-mail mentionata in profilul utilizatorului.
Sper sa fie un prim pas in rezolvarea unor neclaritati.
Succes!

Fisiere atasate




#26056 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 10:17 AM in Arhiva

REF: Controller
Sunt de acord cu descrierea functiei de controller prezentata de tchibos.
Insa vreau sa fac urmatoarele observatii:
1. controllerul intocmeste rapoarte manageriale specifice de control a activitatilor, compara realizarile cu obiectivele, identifica diferentele si cauzele acestor abateri; in unele situatii, controllerul poate responsabil si pentru elaborarea propunerilor cu masurile necesare pentru realizarea obiectivelor stabilite initial sau pentru revizuirea acestor obiective in concordanta cu rezultatele obtinute.
Controllerul nu trebuie implicat in actiuni care apartin departamentului de resurse umane: recompensari sau sanctiuni in functie de performante.
2. este recomandat ca functia de controlling sa fie ocupata de o persoana specializata pe probleme de analiza si planificare financiara, care sa nu fie implicata in activitatile curente, operative ale departamentului financiar-contabil. Depinde de fiecare firma in parte cum isi organizeaza functie de controlling, insa daca este vorba de o firma mai mare, cu activitati multiple si complexe, este bine ca Directorul economic/financiar sa aiba in subordine o persoana sau un departament specializat pe aceasta problematica.



#26039 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 09:25 AM in Arhiva

REF: sistemul de raportare manageriala
Daca este bine conceput si adaptat la cerintele reale ale managementului, dezvoltarea unui sistem de raportare periodica este un instrument extrem de util pentru analiza rezultatelor obtinute, pentru luarea deciziilor operative sau pentru stabilirea unor obiective strategice.
Daca informatiile oferite de mediul intern al firmei sunt completate cu informatiile din mediul extern al firmei (economic, fiscal, social etc) atunci managerii pot sa aprecieze activitatea firmei in ansamblu si sa reactioneze rapid in functie de situatie.
Sistemul de raportare manageriala trebuie conceput, adaptat, actualizat, in functie de cerintele reale, concrete, ale managementului.



#26036 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 09:24 AM in Arhiva

REF: managementul prin centre de gestiune (centre de venit, de cost, de profit)
Acest model de organizare, coordonare si control este recomandat firmelor care accepta ca acest sistem de lucru iti poate oferi toate informatiile necesare atat pentru analiza rezultatelor obtinute, cat si pentru planificarea performantelor financiare pe termen scurt, mediu si lung.
De exemplu, o firma si-a elaborat bugetele anuale (cu detaliere pe perioade intermediare de gestiune – de ex: pe luni) prin care urmareste realizarea unor obiective cum ar fi: cifra de afaceri, marja comerciala, rezultatul exploatarii, rentabilitatea comerciala.
In situatia in care nu sunt realizate obiectivele financiare generale, stabilite la nivel de firma, atunci prin implementarea sistemului de management pe centre de gestiune (puncte de desfacere, sectii de productie, departamente administrative) si prin dezvoltatea unui sistem eficient de raportare manageriala se poate identifica si analiza unde este PUNCTUL SLAB si se pot lua rapid masurile necesare.



#26028 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 08:38 AM in Arhiva

Gabita 123,

O propunere privind modalitatea de inregistrare si monitorizare a costurilor pe departamente si clienti este dezvoltatea planului de conturi analitice de cheltuieli dupa urmatorul model de codificare:

contul de cheltuieli / departamentul / clasa de clienti / denumirea clientului
clasa de clienti poate fi definita dupa criteriul "clienti cu cifra de afaceri mai mare de ...."

Ex:
6022.departamentul.A.nume client
607.punctul de vanzare.A.nume client
624.punctul de vanzare.A.nume client



#50255 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 09 November 2005 - 06:53 PM in Arhiva

Este adevarat ca formula de calcul privind durata medie de incasare a clientilor poate fi "corectata" si anume:
Durata de rotatie clienti = (sold mediu clienti/cifra de afaceri cu TVA) *nr. zile perioada de calcul
unde: sold mediu=media aritmetica a soldurilor lunare pentru perioada de calcul (12 luni)
Sa nu uitam ca acest indicator se poate calcula lunar, atat la nivel de firma, cat si la nivel de zona, depozite sau canale de desfacere; depinde de dimensiunea, organizarea si interesele firmei.



#50273 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 09 November 2005 - 07:43 PM in Arhiva

In fisierul atasat prezint o analiza comparativa intre contabilitatea financiara (orientata catre mediul extern al firmei) si contabilitatea manageriala (orientata pentru nevoile interne de management al afacerii)



#25743 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 28 June 2005 - 08:57 PM in Arhiva

In cadrul unei sesiuni de training, am adresat urmatoarea intrebare: care este obiectivul principal al unei firme ?
Printre raspunsurile primite amintesc : cifra de afaceri, profitul, disponibilitatile banesti, imaginea pe piata etc.
Raspunsul care il asteptam era: CLIENTII.
Daca ai reusit sa iti atragi clientii si sa ai o piata stabila (nu dezvoltam aici modalitatile de formare si consolidare a pietei pe care activeaza firma) se poate spune ca poti sa-ti realizeze si celelalte obiective stabilite (financiare sau non-financiare) :
- daca obiectivul este cresterea cifrei de afaceri, atunci trebuie agreata ideea acordarii unor termene de plata mai largi pentru anumite categorii de clienti ;
- daca obiectivul este cresterea profitului, atunci se va revizui politica de discount-uri in vederea cresterii marjelor comerciale aferente vanzarii
- daca obiectivul firmei este cresterea disponibilitatilor banesti, atunci se vor acorda facilitati pentru platile in avans sau pentru cele la livrare.
- pentru consolidarea imaginii pe piata, trebuia acordata atentie deosebita calitatii produselor si serviciilor oferite clientilor si trebuie intreprinse cele mai diverse actiuni de fidelizare a clientilor.

CLIENTII SUNT ADEVARATA AVUTIE A UNEI FIRME !!!
Este opinia unui finantist !
ABC



#72681 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 10 March 2006 - 11:41 AM in Arhiva

Pentru: ana c
Ref: metoda costurilor pe activitati
Mentioneaza cateva probleme / neclaritati legate de acest subiect si poate ca gasim impreuna solutiile.



#70610 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 28 February 2006 - 10:12 PM in Arhiva

Pentru: Iulian Ifrim

Precizez ca in analiza comparativa intre contabilitatea financiara (orientata catre mediul extern al firmei) si contabilitatea manageriala (orientata pentru nevoile interne de management al afacerii) este vorba despre aceleasi informatii financiar-contabile, informatii reale care sunt inregistrate conform reglementarilor legale.

Diferenta consta in modul de prezentare si structurare a informatiei.

Conform contabilitatii financiare, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub forma rapoartelor standardizate (ca forma si continut) precum: contul de profit si pierdere, bilantul si anexele aferente acestuia.

Conform contabilitatii manageriale, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub orice forma de raport, sintetic sau detaliat, solicitat de managementul intern al firmei:
-situatia vanzarilor pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor de exploatare pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor financiare pe tipuri de operatiuni



#90202 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 25 June 2006 - 10:00 AM in Arhiva

In mediul economic actual, au loc profunde transformari in toate domeniile de activitate si implicatiile se resimt atat in situatia financiara a fiecarei companii cat si la nivelul individual (ca angajat sau intreprinzator).

Pentru atenuarea riscurilor generale care pot sa influenteze activitatea unei firme, trebuie sa cunoastem care sunt factorii de presiune care pot sa apara din mediul extern al firmei (mediul legislativ, fiscal, financiar, social etc) si punctele slabe din mediul intern al firmei (lipsa de obiective si strategii generale si financiare, pregatirea necorespunzatoare din punct de vedere managerial si profesional).

MANAGEMENTUL FINANCIAR SI BENEFICIILE LA NIVEL DE FIRMA
Beneficiile implementarii managementului financiar se vor resimti in dezvoltarea controlabila a afacerii deoarece se urmareste:
-monitorizarea continua a performantelor financiare
-identificarea punctelor slabe: vanzari nerentabile, costuri administrative mari, disponibilitati banesti insuficiente
-planificarea nivelului minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi
-profitabilitatea firmei pe termen lung, prin crearea unui sistem de strategii generale care sa sustina realizarea acestui obiectiv
-evitarea blocajelor financiare prin estimarea si asigurarea lichiditatilor necesare pentru activitatea curenta si pentru investitii

MANAGEMENTUL FINANCIAR SI BENEFICIILE LA NIVEL INDIVIDUAL
Beneficiile implicarii personale in dezvoltarea managementului financiar al unei companii sunt:
-formarea unei viziuni de ansamblu asupra afacerii companiei
-intelegerea rolului si specificului fiecarei activitati a companiei: marketing, reclama si publicitate, vanzari si distributie si modul in care pot sa influenteze rezultatele financiare ale firme
-dezvoltarea abilitatilor de analiza, planificare si control a resurselor si rezultatelor din domeniul financiar
-cresterea nivelului de pregatire profesionala si dezvoltarea unei cariere intr-un domeniu in plina dezvoltare.




Cometa SQL