Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctanela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ctanela's Content

There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 15-November 07)



Sort by                Order  

#27202 ordonanta sau lege?

Postat de ctanela on 06 July 2005 - 10:54 PM in Arhiva

stan georgiana a spus:

poate cineva sa ma ajute in rezolvarea unei probleme?
care este baza legala prin care se fac retinerile catre bugetul statului (nr. legii)?


:roll: la care (din) retineri te referi?



#27204 registrul pentru formulare cu regim special

Postat de ctanela on 06 July 2005 - 11:03 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

andradadiana a spus:

:) Cred ca nu m-am exprimat suficient de corect.
Eu doresc sa aflu informatii in legatura cu Registrul in care sunt notate toate Fisele de magazie a formularelor cu regim special. La societatea de care pomeneam exista atat Fisele de magazie a formularelor cu regim special cat si acest Registru. La control "Garda Financiara" solicita si acest Registru.


Cred ca o sa le dam idei celor de la fisc.
Nu se tine regitru pentru fisele de magazie, dar exista fisa de magazie cu regim special a fiselor de magazie cu regim special :shock:



#27451 Monetar-Documente fiscale dupa 01 iulie 2005

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 12:15 PM in Arhiva

FAETONUL a spus:

Logic este sa inregistram totul in RON, indiferent ca avem lei vechi sau noi, in casa sau buzunar.
De ce sa facem doua monetare ?! si doua registre de casa sau poate trei ( la cei care lucreaza cu valuta ?!
Legea spune clar: de la 1 iulie 2005, afisam RON, calculam in RON si inregistram in RON.
Simplu, taiem zerourile sau punem virgula la monetarele vechi si s-a rezolvat paa la aparitia celor noi.
Denominarea nu a fost facuta cu cap, ca de obicei, ca la noi la nimeni.
Trebuia facuta cu data de 01 ianuarie, nu in mijlocul anului.


:D Ai mare dreptate. Chiar nu trebuie sa inventam metode de a ne face viata un calvar, ca au altii grija. Trebuie impusa logica in lucrul cu documentele, ca alfel o sa ne ingropam in hartii si, in loc sa facem contabilitate, o sa facem maculatura.



#27452 numerar in casierie

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 12:20 PM in Arhiva

diaconu alina a spus:

intr-adevar asa este. nu mai este plafon de casa insa ai grija ca acel sold (mai ales la sf lunii) sa nu fie ffff mare cum mi s-a intimplat mie. am sunat la finante si le-am zis ca am un sold la sf lunii destul de mare si ei au zis ca din partea lor nu e nici o problema. insa au zis ca pt banii aia ar tb sa am un seif pt ca ma paste o amenda de la POLITIE. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif


Nu numai catrebuie sa ai seif, dar trebuie sa tii cont ca banii trbuie sa EXISTE in realitate, alfel iti confisca suma de pe hartie. :cry:



#27470 plafonul de casa, o parere

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 01:43 PM in Arhiva

BIBI a spus:

60 milioane bani in casa ? nu ti se intampla nimic, dar trebuie sa ai seif asigurat in care sa-i tii.Chestia cu seiful e mai veche si este inca in vigore.

Poti sa-mi spui ce lege prevede obligatia asta cu seiful? S-o citesc si eu, ca nu stiam de ea.



#27471 MAJORARE CAPITAL SOCIAL - PLEASE RASPUNDETI

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 01:50 PM in Arhiva

diaconu alina a spus:

AM SI EU O INTREBARE: CIND SE MAJOREAZA CAPITALUL SOCIAL? SI IN CE CONDITII


Vezi legea 31 (legea societatilor comerciale). Acolo scrie cum se face majorarea de capital social. Apoi te duci si citesti actul constitutiv al societatii, unde este specificat ce au hotarat asocatii/actionarii cu privire la marirea capitalului, atunci cand au infiintat societatea.



#27538 plafonul de casa, o parere

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 05:57 PM in Arhiva

Am gasit ceva care se numeste Decretul 209/1976 si care chiar nu este abrogat, dar:
1. conform acestui decret nu conteaza cat de mare este soldul, poate fi si 0, tot trebuie sa ai seif;
2. contine niste prevederi care nu mai sunt actuale, sunt reglementate de alte legi intre timp.



#27545 LIPSA IN GESTIUNE

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 06:12 PM in Arhiva

Vreau si eu o parere.
Daca in urma inventarierii se constata o lipsa in gestiunea de marfuri, comisia decide ca nu este imputabila, iar firma este platitoare de impozit pe venit (microintreprindere), in afara de colectarea TVA, se mai face si venit si se calculeaza 3% :shock: ??



#27546 dilema

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 06:15 PM in Arhiva

vladseptimiu a spus:

eu stiu parca ca acele cheltuieli facute in numele si pentru client sunt nedeductibile

nu este vorba de cheltuieli ci de plati facute in numele clientului



#27550 LIPSA IN GESTIUNE

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 06:30 PM in Arhiva

ALUPEI OTILIA a spus:

Nu, nu ! Se descarca gestiunea prin 607 si gata.

Asa am zis si eu, dar am avut au control de la fisc si au reprosat administratorului ca nu a imputat suma, iar in procesul verbal au mentionat ca nu s-a "inregistrat in contabilitate" imputarea lipsurilor si au calculat impozit pe venit.



#27565 LIPSA IN GESTIUNE

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 08:59 PM in Arhiva

Firma respectiva vinde en gros legume si fructe si are pierderi provenite din deprecieri in cea mai mare parte (li se strica lazi intregi de marfa de pe o zi pe alta).
Baza legala le-am cerut-o si eu. Prima data mi-au aratat 306. Mi-a venit si sa rad. Am incercat sa le explic ca daca erau platitori de impozit pe profit era considerata cheltuiala nedeductibila si atunci "statul era multumit". Degeaba.
Oricum vom face contestatie.



#27566 depunerea bilantului la Reg Comertului

Postat de ctanela on 08 July 2005 - 09:16 PM in Arhiva

danL a spus:

Da, se depune. Legea societatilor comerciale prevede acest lucru.

Administratorii sunt obligati ca, in termen de 15 zile de la data adunarii generale, sa depuna o copie de pe situatiile financiare anuale, insotite de raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum si de procesul-verbal al adunarii generale la oficiul registrului comertului, precum si la Ministerul Finantelor Publice, in conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile ulterioare.
Un anunt prin care se confirma depunerea acestor acte va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pe cheltuiala societatii si prin grija oficiului registrului comertului, pentru societatile comerciale care au o cifra anuala de afaceri de peste 100 miliarde lei.

asta este numai pentru SA-uri.



#27606 Garantii de buna executie

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 09:28 AM in Arhiva

Nu prea e OK sa-ti retina garantia asa. Garantia retinuta din situatiile de plata trebuie virata intr-un cont de garantii deschis de firma ta la o banca, cont din care nu poti folosi banii, dar sunt la tine si sunt purtatori de dobanda. Contul de garantii se deblocheaza la termenul prevazut in contract (rebuie sa fie prevazut un astfel de termen) sau la solicitarea beneficiarului, in cazul in care intervine o problema in perioada de garantie si voi nu o remediati.
Mai bine ai discuta cu beneficiarul lucrarii sa faceti un act aditional la contract in care sa mentionati si termenul si modul de constituire a garantiei.



#27608 455-urgent

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 09:44 AM in Arhiva

Gratiela Popescu a spus:

Va rog sa ma ajutati sa ma lamuresc intr-o problema.
Un patron a creditat firma.
Pot sa-i restitui intr-o singura zi 270 milioane lei ?
La plati este plafon,dar la incasari nu,adica la persoane fizice.Eu asa stiu.Dar poate este si ceva ce nu stiu.
Cum se judeca aceasta situatie ?
Va multumesc si va doresc numai bine si spor la treaba ,Gratiela

Poti sa-i restitui, dar vezi ca trebuie sa ai contract de imprumut intre patron si firma.



#27609 462-raspuns urgent, va rog!

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 09:51 AM in Arhiva

Daca ai imprumutat o societate cu o suma de bani, trebuie sa ai contract de imprumut, sa ai si niste garantii de la firma respectiva, nu asa oricum.

Daca doar ai dat un avans furnizorului, trebuia sa-ti faca factura de avans, sa colecteze TVA, iar tu sa-l deduci. Acest avans il stornezi in factura de marfa sau servicii pentru care s-a platit avansul.

In concluzie "furnizorul" tau nu prea avea ce cauta in 462.



#27611 455-urgent

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 10:08 AM in Arhiva

O.Dinu a spus:

In legatura cu contractul de imprumut intre patron si firma ,am rugamintea sa dati mai multe detalii: actul normativ care regl.aceasta problema, daca tr. autentificat sau nu la notar,etc.
Va multumesc, Dinu.


Cu placere. Vezi prevederile Codului Comercial. Nu trebuie autentificat, numai daca doresc partile.



#27613 462-raspuns urgent, va rog!

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 10:20 AM in Arhiva

veronika a spus:

Nu exista contracte de imprumut intre firme.


Ai dreptate, nu in toate cazuile, trebuie indeplinite si alte conditii.



#27629 Repartizare profit microintreprinderi

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 03:06 PM in Arhiva

LuizaM a spus:

La finele unui exerciþiu, întreprinderea obþine profit. Acesta apare calculat ºi evidenþiat ca sold creditor al contului121. la finele unui exerciþiu, profitul sau partea din profit care se repartizeazã pentru exerciþiul urmãtor se contabilizeazã prin operaþiile:
129 = 117
În exerciþiul urmãtor, profitul reportat poate fi utilizat:
 pentru majorarea rezervelor 117 = 106
 pentru dividende de platã 117 = 457
 pentru participarea salariaþilor la profit 117 = 424

Parerea mea este ca inregistrarea 129 = 117 nu are sens, deoarece 129 reprezinta repartizarea profitului, iar 117 rezultatul reportat, adica rezultatul pentru care nu s-a luat decizia de repartizare.



#27631 calcul eronat impozit pe profit

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 03:27 PM in Arhiva

dololo2004 a spus:

am vorbit cu inspectorul de la administratie si mi-a spus ca nu-i nici o problema sa-l declar cand declar pt.trim 2, rectificativa.

Pai asa sa faci. Mai ales ca ai acceptul inspectorului.
Dar am si eu o intrebare: cand s-a incheiat "esalonarea" nu ti-au facut control?



#27633 preluare contract leasing

Postat de ctanela on 09 July 2005 - 03:36 PM in Arhiva

E vorba de cesionarea contractului de leasing catre o alta societate, sau de restituirea masinii catre firma de leasing? :?:



#27679 LIPSA IN GESTIUNE

Postat de ctanela on 10 July 2005 - 01:49 PM in Arhiva

ALUPEI OTILIA a spus:

ctanela a spus:

Oricum vom face contestatie.
Foarte bine, fiindca stiu cazuri in care s-a castigat, deci nu e imposibil! Mai ales ca, pana iese la un fel, nu trebuie sa platiti diferente de impozit si/sau amenzi.

Mult succes! :)

Multumesc. Sa speram ca nu ne vom bate cu morile de vant.



#27702 Garantii de buna executie

Postat de ctanela on 10 July 2005 - 06:51 PM in Arhiva

DA! DA! DA! E DEDUCTIBILA la momentul constituirii :D



#28003 leasing financiar

Postat de ctanela on 12 July 2005 - 05:49 PM in Arhiva

folosesti tot 665, chiar daca e diferenta pozitiva sau negativa;



#28007 leasing financiar

Postat de ctanela on 12 July 2005 - 06:08 PM in Arhiva

Atunci, ca sa fii prudent, poti inregistra 404 = 765 numai pentru diferenta de curs



#28011 asociere in paricipatiune -inreg contabile

Postat de ctanela on 12 July 2005 - 06:15 PM in Arhiva

dana77 a spus:

Am un caz la firma la care lucrez de asoc in participatiune cu o alta firma
Proprtia : 90%firma A si 10% Firma B
Firma A tine contab asoc si transmite lunar firmei B ,in baza decontului chelt si veniturile aferente.
Inreg care nu imi sunt in clar sunt cele ale firmei A.Cand transmite ch si ven,inreg urmatoarele:
458=%601,602,...
701,702,...=458
dar in felul ac o parte din ct de ven si chelt se inchid prin contul 458,iar ct 121 la sf lunii nu mai este dif. dintre rulajele ct de chelt si venituri pt ca o parte din ele sunt inchise deja prin inreg mai sus mentionate .
Este corect sa fie asa?De ce?
Sau mai bine ar fi sa fac:
601=458 in rosu
458=758 in rosu


Va rrog ,astept urgent raspuns pt ca asoc mea dureaza de un an si eu nu sunt lamuria.va multumesc :D

Nu se vor inchide prin 458; acest cont este un cont de terti, ca si 401 sau 411. Cheltuielile si veniturile se vor inchide toate prin 121




Cometa SQL