Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
diaconu alina's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


diaconu alina's Content

There have been 297 items by diaconu alina (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#58014 zile pe declaratiile aferente lunii decembrie?

Postat de diaconu alina on 04 January 2006 - 05:20 PM in Arhiva

mersi



#58007 zile pe declaratiile aferente lunii decembrie?

Postat de diaconu alina on 04 January 2006 - 04:50 PM in Arhiva

cite zile sunt? 20? (excluzind ziua de 1 si 26 dec)



#28495 Zecimale pe facturi

Postat de diaconu alina on 14 July 2005 - 09:10 PM in Arhiva

eu lucrez doar cu doua zecimale. de' daca asa e stipulat in lege incerc sa o respect si eu cum pot....maine chiar am sa ma uit pe un bon de benzina ca m-ai facut curioasa. si totusi parca nu am vazut cu mai mult de doau zecimale!!!



#44562 Venituri neinregistrate la timp

Postat de diaconu alina on 13 October 2005 - 07:26 AM in Arhiva

ai avut noroc. eu am luat amenda pt asa ceva. ce-i drept era si primul control si tb sa dea o amenda.....



#44429 Venituri neinregistrate la timp

Postat de diaconu alina on 12 October 2005 - 02:51 PM in Arhiva

inregistrezi factura pe 1 sept....dar sa stii ca asta inseamna amenda oricum...pt ca nu ai inreg cronologic. eu am avut aceeasi situatie...niste facturi venite dupa vreo 2 luni...si le-am inreg in luna in care le-am primit insa i-am avertizat pe sefi ca vor primi amenda. ei si-au asumat riscul...
tu poti face la fel...ca oricum intra in declaratia de acum...



#44440 Venituri neinregistrate la timp

Postat de diaconu alina on 12 October 2005 - 03:14 PM in Arhiva

asa e. tot in legea contabilitatii sunt stipulate si niste amenzi daca nu ma insel...si sigur apare si neinregistrarea cronologica a documentelor.....



#98680 VANZARE TELEFOANE!?ciudat

Postat de diaconu alina on 29 August 2006 - 10:25 AM in Arhiva

mersi.....
am gasit niste avize de insotire.....si facturile aferente...dar numai o parte.....
deci..trebuie sa mai insist...
oricum ...sa zicem ca le inregistrez acum...dupa 2 ani...dar facturile sunt fara valoare....au mentionat doar la explicatii tipul telefonului...ATIT!
cum as putea sa inregistrez o factura care nu are valoare??????



#98695 VANZARE TELEFOANE!?ciudat

Postat de diaconu alina on 29 August 2006 - 12:26 PM in Arhiva

multumesc. chiar acum ma uit sa vad ce mai gasesc pe aici...
la vanzare folosesc contul 707 venituri din vanzari? sau sa caut altul? firma la care lucrez nu face comert ci prestari servicii... :ninja:



#98596 VANZARE TELEFOANE!?ciudat

Postat de diaconu alina on 28 August 2006 - 04:00 PM in Arhiva

am avut un contract cu cei de zapp care s-a reziliat de putin timp si pot returna telefoanele cumparate de la ei, iar ei imi dau 15 dolari pe fiecare telefon....m-am uitat inb obiectele de invenatr date in folosinta si din toate telefonale doar unul figureaza in evid contabile.
acum intreb: cum pot vinde niste telefoane care nu apar ca fiind ale firmei?(cu toate ca sunt.....) sau cum as putea face sa fie ok dpv contabil?
ps: am gasit niste facturi mai vechi....cu val zero....in care se mentioneaza doar tipul telefonului luat de la ei si ca nu se factureaza.am intrebat pe adminbistratorul firmei si mi-a spus ca acele telefoane au putut fi luate de la zapp in urma unor puncte acumulate....



#26516 URGENT - PLATA CONTRIBUTII LUNA IUNIE ???

Postat de diaconu alina on 02 July 2005 - 10:57 AM in Arhiva

ORDONANÞÃ DE URGENÞÃ nr. 59 din 23 iunie 2005 privind unele mãsuri de naturã fiscalã ºi financiarã pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naþionale

În vederea aplicãrii corespunzãtoare a prevederilor Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naþionale, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, este necesarã asigurarea cadrului legal prin care sã se reglementeze în mod unitar modalitatea de stabilire a impozitelor, taxelor, contribuþiilor ºi a altor sume datorate bugetului general consolidat, precum ºi procedura de conversie a valorii bunurilor din domeniul public ºi privat al statului. întrucât denominarea monedei naþionale se realizeazã începând cu data de 1 iulie 2005, se impune în regim de urgenþã reglementarea acestei situaþii.
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituþia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanþã de urgenþã.
Art. 1
(1)Începând cu data de 1 iulie 2005, impozitele, taxele, contribuþiile ºi alte sume datorate bugetului general consolidat se stabilesc ºi se reflectã în contabilitate în monedã nouã, la nivel de leu, fãrã subdiviziuni, prin rotunjire la un leu pentru fracþiunile de peste 50 de bani inclusiv ºi prin neglijarea fracþiunilor de pânã la 49 de bani inclusiv. Prevederile art. 82 din Ordonanþa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
(2)Regula prevãzutã la alin. (1) se aplicã ºi fiecãrei obligaþii de platã provenite din impozite, taxe, contribuþii, precum ºi alte sume datorate bugetului general consolidat, stabilite ºi neachitate pânã la data de 30 iunie 2005 inclusiv.
(3)Stabilirea impozitului anual pentru veniturile realizate pânã la data de 1 ianuarie 2005 se face în lei vechi, pe baza declaraþiilor de venit completate ºi depuse de contribuabilii persoane fizice. Diferenþele de impozit rezultate ca urmare a operaþiunilor de regularizare anualã, comunicate contribuabililor dupã data de 1 iulie 2005, se exprimã în lei noi.
(4)Pentru sumele reprezentând impozite, taxe, contribuþii ºi alte sume datorate bugetului general consolidat, reþinute din veniturile salariale aferente lunii iunie 2005, evidenþiate în contabilitate, regula prevãzutã la alin. (1) se aplicã dupã denominare potrivit legii.
(5)Sumele referitoare la veniturile din salarii ºi impozitul lunar reþinut, înscris în fiºele fiscale pentru lunile ianuarie - iunie 2005, potrivit legii, se exprimã ºi se declarã în lei vechi.
Art. 2
(1)Începând cu data de 1 iulie 2005, operatorii economici care au în derulare înlesniri la platã reprezentând eºalonãri, acordate conform legii, au obligaþia sã achite ratele în monedã nouã, prin aplicarea prevederilor legale referitoare la denominare ºi a celor prevãzute la art. 1 alin. (1). Rãspunderea pentru corectitudinea aplicãrii procedurii de rotunjire revine contribuabililor sau reprezentanþilor acestora.
(2)Eventualele sume achitate în plus sau rãmase de platã, dupã caz, faþã de totalul obligaþiilor de platã pentru care a fost acordatã eºalonarea, rezultate ca efect al denominãrii ºi rotunjirii potrivit alin. (1), se regularizeazã odatã cu ultima ratã din eºalonare.
(3)Prevederile alin. (1) ºi (2) se aplicã în mod corespunzãtor ºi sumelor stabilite în deciziile de plãþi anticipate emise pentru anul 2005, precum ºi ratelor, în cazul vânzãrii la licitaþie a bunurilor imobile cu plata în rate, conform Ordonanþei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
Art. 3
Începând cu data de 1 iulie 2005, taxa pe valoarea adãugatã ºi accizele se înscriu în lei noi în facturile fiscale ºi în orice alte documente justificative întocmite pentru livrãri de bunuri ºi prestãri de servicii, utilizându-se douã zecimale. Rotunjirea zecimalelor sumelor astfel determinate se face dupã urmãtoarea regulã: prin rotunjirea la 1 ban a fracþiunilor de peste 0,5 bani inclusiv ºi prin neglijarea fracþiunilor de pânã la 0,5 bani.
Art. 4
(1)Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale neadaptate la cerinþele Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naþionale, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, sunt obligaþi ca, pânã la data de 30 iunie 2005 inclusiv, sã solicite distribuitorilor autorizaþi modificãrile de software impuse ca urmare a denominãrii monedei naþionale.
(2)Distribuitorii autorizaþi sunt obligaþi ca, în mod direct sau prin intermediul unitãþilor de service acreditate, sã efectueze adaptarea aparatelor de marcat electronice fiscale în termen de 5 zile lucrãtoare începând cu data de 1 iulie 2005. Dupã data de 1 iulie 2005 ºi pânã la adaptarea aparatelor de marcat electronice fiscale, acestea nu pot fi utilizate.
(3)În perioada de neutilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici menþionaþi la alin. (1) sunt obligaþi sã înscrie tranzacþiile efectuate în registrele speciale, conform prevederilor art. 6 alin. (2) ºi ale art. 7 din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaþia agenþilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 479/2003, republicatã.
(4)Nerespectarea dispoziþiilor prezentului articol constituie contravenþie ºi se sancþioneazã cu amendã de la 50 milioane lei la 100 milioane lei. Organele abilitate sã efectueze constatarea ºi aplicarea sancþiunilor sunt cele prevãzute la art. 12 alin. (1) din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaþia agenþilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicatã.
Art. 5
Instituþiile publice care au în administrare la data de 30 iunie 2005 bunuri materiale cu preþuri unitare de pânã la 49 lei vechi vor proceda la denominarea acestora potrivit legii, iar sumele rezultate pot fi majorate la 0,01 lei noi.
Art. 6
Diferenþele rezultate în urma efectuãrii operaþiunilor de conversie prevãzute la art. 5 vor majora valoarea de înregistrare a bunurilor, respectiv a fondului bunurilor care alcãtuiesc domeniul public ºi privat al statului ºi al unitãþilor administrativ-teritoriale, fondului obiectelor de inventar, finanþãrii bugetare din anii precedenþi ºi alte surse, veniturilor din anii precedenþi ºi alte surse, fondurilor cu destinaþie specialã ºi altele asemenea, în funcþie de sursa de finanþare a instituþiilor publice.
Art. 7
În cazul impozitelor ºi taxelor locale, elementele de calcul intermediare utilizate la stabilirea acestora se convertesc fãrã rotunjirea zecimalelor la ordinul sutelor. Conversia prin rotunjirea zecimalelor la ordinul sutelor se aplicã de cãtre organul fiscal competent asupra oricãreia dintre valorile rezultante.
Art. 8
Pentru adaptarea aplicaþiilor informatice, în zilele de 30 iunie ºi 1 iulie 2005 prestarea serviciului public în unitãþile subordonate ale Ministerului Finanþelor Pulbice ºi în compartimentele de specialitate ale autoritãþilor administraþiei publice locale este suspendatã. Prevederile art. 101 alin. 5 din Codul de procedurã civilã se aplicã în mod corespunzãtor.
Art. 9
În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã, Ministerul Finanþelor Publice va emite precizãri pentru aplicarea prevederilor acesteia, aprobate prin ordin al ministrului finanþelor publice.
-****-

PRIM-MINISTRUCÃLIN POPESCU-TÃRICEANUContrasemneazã:Ministrul finanþelor publice,Ionel PopescuMinistrul administraþiei ºi internelor,Vasile Blaga
Publicat în Monitorul Oficial cu numãrul 556 din data de 29 iunie 2005
_________________



#26515 URGENT - PLATA CONTRIBUTII LUNA IUNIE ???

Postat de diaconu alina on 02 July 2005 - 10:51 AM in Arhiva

am gasit baza legala: ordonanta de urgenta nr 59 din 23 iunie 2005
art 1,2: tot ce e neachitat pana la 30 iunie se va plati in moneda noua. vezi detalii la ordonanta sau daca ai rabdare iti trimit in cursul zilei tot textul!!!



#141989 TVA DEDUS ERONAT

Postat de diaconu alina on 04 September 2007 - 09:50 AM in Arhiva

BUNA ZIUA
IN URMA UNUI RAPORT FISCAL INTOCMIT DE CEI DE LA FINANTE MI-AU DAT JOS DIN TVA-UL PE CARE IL AVEAM DE RECUPERA DE LA EI....ACUMA EI VOR SA LE INREG SI IN CONTA DIFERENTA ASTA SI NU STIU CUM .....IMI TB UN CORESPONDENT LA 4426 :notworthy:



#21328 TVA

Postat de diaconu alina on 24 May 2005 - 07:19 PM in Arhiva

daca este declarat trimestrial eu trebuie sa-l platesc la trimestru sau lunar?



#21486 TVA

Postat de diaconu alina on 25 May 2005 - 06:02 PM in Arhiva

multumesc :D



#45804 trim III-pierdere

Postat de diaconu alina on 19 October 2005 - 04:00 PM in Arhiva

e prima oara cind firma are pierdere de cind e infiintata....la declaratia 100 se cere impozitul pe profit...in cazul in care e pierdere cum se pocedeaza?



#94543 tipar deviz

Postat de diaconu alina on 20 July 2006 - 08:59 AM in Arhiva

ei..ce bine ar fi....
vezi tu ca ieri am primit o adresa de la o institutie publica pt care trebuie sa facem o lucrare si mi s-a spus ca am cote diferite la cas.....ca ar fi trebui sa pun 20.5%din manopera si nu 19.75 % cit se pusese....acuma...normal ca pun la indoiala ce face acest inginer.... :oops: :oops: :oops:



#94528 tipar deviz

Postat de diaconu alina on 20 July 2006 - 07:18 AM in Arhiva

multumesc de raspuns. insa exista si baza legala in acest sens? sincer...am cautat....si ...nimic....inginerul de la firma la care lucrez mi-a spus ca nu toate aceste contributii se deduc...de ex: fondul de risc, comisionul itm.....dar nu mi-a dat si o explicatie clara in acest sens.
iar de anul acesta s-a bagat si 0.75 contributia pentru concedii si indemnizatii.....



#94475 tipar deviz

Postat de diaconu alina on 19 July 2006 - 06:52 PM in Arhiva

va rog sa-mi spuneti si mie in cazul unui deviz constructii, fie el partial sau final ce contributii trebuie sa apara ca fiind obligatii de plata catre buget?
sunt toate cele legate de angajator sau doar citeva din acestea?



#94626 tipar deviz

Postat de diaconu alina on 20 July 2006 - 04:09 PM in Arhiva

pai tocami asta incerc sa fac...am zis ca poate stie cineva de pe forum chestia asta..... :roll:



#60626 termen de compensare

Postat de diaconu alina on 17 January 2006 - 10:40 PM in Arhiva

contabila de la firma cu care tb sa fac compensarea zice ca in max 5 luni tb sa fac chestia asta...dar baza legala inca n-am aflat-o



#60532 termen de compensare

Postat de diaconu alina on 17 January 2006 - 03:02 PM in Arhiva

imi puteti spune in cit timp ma pot compensa cu un partener ?....e vorba de o suma mai mica de 100 milioane....
ca informatie am gasit doar la sume mai mari de 100 mil...termenul fiind de 30 zile....
:oops: :oops:



#30387 sume retrase din banca : in limita a 100 milioane!!!

Postat de diaconu alina on 31 July 2005 - 09:19 PM in Arhiva

am si eu o intrebare: administratorul meu a scos 150 mil in luna mai din banca : in doua transe: o data 100 mil, apoi 50 mil.
am inteles ca nu am voie sa depun mai mult de 100 mil in casa , iar daca depun mai mult diferenta sa fie exact total venituri salariale nete(cu alte cuv acei bani sunt sa platesc ori avansul, ori lichidarea).
deja e tarziu sa mai fac ceva.....cu alte cuvinte ma asteapta amenda??? :oops:



#30389 sume retrase din banca : in limita a 100 milioane!!!

Postat de diaconu alina on 31 July 2005 - 09:46 PM in Arhiva

nu m-ai inteles.ziceam ca nu am voie sa retrag din banca mai mult de 100 mil pe care sa-i bag in casa. stiu ca nu mai e plafon de casa...insa eu ma ref la altceva. cineva mi-a spus chestia asta, iar eu am ramas f mirata. incerc sa gas totusi o baza legala sau ceva care sa-mi demonstreze ca are dreptate. pana acum nu am gasit nimic in sensul asta..... :lol:



#43046 Subventie absolventi

Postat de diaconu alina on 05 October 2005 - 11:39 AM in Arhiva

banii sigur ajung ....normal al trebui sa ajunga in contul firmei in max 10 zile de la depunerea dosarului. eu am fost asa angajata si niciodata nu s-a intimplat ca banii sa nu vina ...ca au intirziat uin pic asta e alta poveste...suntem in romanica....
cit despre reangajarea unui absolvent: binenteles ca se poate....poate cei de la ajofm nu au inteles prea bine problema ta. colega mea a plecat prin demisie iar eu i-am luat locul (fiind pe atunci la primul loc de munca si proaspat absolventa) in mai putin de o saptamana.



#26086 stornare factura dupa intocmirea unui proces verbal

Postat de diaconu alina on 30 June 2005 - 11:41 AM in Arhiva

trebuie sa stornez o factura inreg in luna mai. luna aceasta am returnat banii clentului, dupa ce am facut un proces verbal de constatare in care am trecut mai multe...dar mai important este ca am scris: am returnat banii lui x, el returnandu-mi mie produsele aferente.
problema mea e urmatoarea: trebuie sa emit o factura pe iunie cu aceeasi suma, dar in chenar? sau e de ajuns sa o inregistrez in programul de conta? iar cu chitanta ce fac? ca de primit am primit banii.....




Cometa SQL