Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#223982 impozitul minim

Postat de GEORGE NEAGU on 08 April 2010 - 08:21 PM in Arhiva

Vezi postareav-alin, la Apr 8 2010, 07:08 PM, a spus:

Va rog, pana la urma cum inchidem trim. I 2010? Care sunt societatile care platesc impozit minim? O societate de constructii plateste in anul 2010 impozit minim? Sau se asteapta precizari? Va multumesc!
Din pacate continui si anul acesta tot cu maximul dintre impozitul pe profit trimestrial si patrimea din impozitul rezultat din grila cu cifra de afaceri pe 2009. Succes.



#224148 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de GEORGE NEAGU on 12 April 2010 - 06:53 PM in Arhiva

Vezi postareaALINA BUBU, la Apr 12 2010, 10:50 AM, a spus:

As avea si eu nevoie de o informatie legata de o sponsorizare pe care societatea noastra a efectuat-o.
Este vorba de o sponsorizare in val de 1.500 lei catre o asociatie de investitori care numara 25 de firme din care face parte si firma noastra patronul nostru fiind vicepresedinte in consiliul director al asociatiei. Mentionez ca obiectivul asociatiei este protejarea si promovarea intereselor fiecarui membru si atragerea de resurse financiare din fonduri europene pentru dezvoltarea firmelor membre si creearea unui climat adecvat infiintarii de noi firme si colaborarii directe intre acestea.
Cunosc faptul ca aceste ch. de sponsorizare sunt nedeductibile dar as vrea sa stiu daca in conditiile expuse mai sus si in conformitate cu codul fiscal si legea sponsorizarii pot fi scazute din impozitul pe profit. As dorii sa stiu si la ce rand se trec in declaratia 101.

Va multumesc anticipat pentru raspuns
Potrivit prevederilor art.21 alin (4) lit. p. din Codul Fiscal, cheltuielile de sponsorizare efectuate potrivit legii sunt cheltuieli nedeductibile fiscal, dar pot fi scazute din impozitul pe profit datorat daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

1. sunt in limita a 3 la mie din cifra de afaceri;

2. nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.



#224086 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 10 April 2010 - 05:53 PM in Arhiva

Vezi postareadenisa86, la Apr 10 2010, 01:23 PM, a spus:

1. In anul 2009 o sc a platit impozit pe profit 16%, aceasta fiind infiintata in iunie 2009.
In primul trimistrul al anului 2010 firma este pe pierdere, cum calculez impozitul forfetar? La cifra de afaceri pe anul 2009 pe perioada iunie-decembrie 2009? sau iulie -dec 2009 inmultit cu 2?
2. Ch de protocol trebuie sa reprezinte 2% din profitul brut, avand in vedere ca este pe pierdere cum calculez acesti 2%?din pierderea bruta?
Astept raspuns. Va multumesc anticipat!

1.E vorba de cifra de afaceri realizata in 2009. Reala.
2.Au deductibilitate limitata "cheltuielile de protocol în limita unei cote de 2 % aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decât cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit".



#224813 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 25 April 2010 - 12:10 PM in Arhiva

Vezi postareaaly32, la Apr 25 2010, 01:07 PM, a spus:

Cand stabilesc impozitul de plata aferent trim.I an 2010 ma raportez la cifra de afaceri a anului 2009 sau doar la trim I an 2009?
Multumesc.
La cifra de afaceri pe tot anul 2009 din balanta la 31 decembrie.



#217981 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 30 January 2010 - 11:28 AM in Arhiva

Vezi postareachilom, la Jan 21 2010, 10:20 AM, a spus:

buna ziua,
am si eu urmatorul caz
tr1. 22699ron impozit declarat si platit
tr.2 1433ron impozit minim
tr.3 2150ron impozit minim
tr.4 nu declar nimic, voi depune 101 la februarie
impozit calculat cumulat 2009 5408 ron
dupa parerea mea eu ar trebui sa platesc 1433+2150+2150(tr.4)=5733,care este mai mare ca 5408
dar am declarat in cursul anului si am platit 22699+1433+2150=26282
deci ar trebui sa recuperez 26282-5733=24132
din declaratie rezulta 15141, adica ma obliga sa platesc si impozitul minim de 5733 si impozitul calculat de 5408
oare este corect
La randul 24 din declaratie nu trebuia trecuta valoarea 28432 adica cu ce te-ai inregistrat in contul 691 cheltuieli cu impozitul pe profit in cele patru trimestre(22699+1433+2150+2150)?



#219829 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 22 February 2010 - 10:00 AM in Arhiva

Vezi postareabh08clg, la Feb 21 2010, 06:21 PM, a spus:

multumesc! ....
am preluat firma in octombrie 2009, nu am baza de date ,
in 441 nu figureaza plata in avans, am primit de la fisc o adresa in care se specifica ca am
debit la ei ,
multumesc! daca ma poti ajuta
Pai ar cam trebui sa insisti sa-ti dea macar actele pe lunile din 2009 si registrul fiscal completat pana la trimestrul III 2009.Ca urmeaza sa faci pana pe 25.04 si declaratia 101.
Cat despre inregistrari ramane valabil ce ti-am spus anterior cu observatia ca de aceasta data in balanta ta va aparea un sold , cum ca nu ai fi platit toata suma, adica mai putin cu acei 300 lei. Puteai sa fi platit suma integrala si la tine era sold zero in ianuarie iar la finante acei 300 lei platiti in plus si reglai asa cum iti spuneam dar cu alta ocazie.



#225032 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 29 April 2010 - 02:43 PM in Arhiva

Vezi postareaeugenia popescu, la Apr 29 2010, 12:23 PM, a spus:

As ruga frumos daca ma mai poate ajuta cineva cu o informatie:

-daca in anul 2008 am avut pierdere fiscala,si in 2009 profit putin,pot sa nu recuperez pierderea din 2008 in anul 2009?,,sa astept pt.urmatorii..4 ani..poate vor fi mai buni! :biggrin:
-ideea era daca este legal sa se procedeze asa.!..doar ca informare


MULTUMESC!
Nu e corect. Acoperi pierderea cu profitul rezultat chiar din urmatorul an.



#219735 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 20 February 2010 - 06:00 PM in Arhiva

Vezi postareachiradianatm, la Feb 20 2010, 03:36 PM, a spus:

mersi inregistrarea o stiu dar cu ce suma cu suma inpozitului forfetar?
Cea mai mare pe care o treci si in declaratia 100 si apoi o si platesti si in final vei avea sold zero la 441.



#219752 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 20 February 2010 - 09:48 PM in Arhiva

In balanta pentru decembrie. Ordinea este: declaratie 101 completata si depusa apoi bilantul care oricum are termen de depunere 150 zile.



#218049 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 31 January 2010 - 05:22 PM in Arhiva

La CII randul 3 nu mai treci nimic si la randul 9 treci 550. Depui daclaratia pana pe 25 februarie 2010 daca in declaratia 100 nu ai trecut nimis la impozitul pe trofit minim.



#219754 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 20 February 2010 - 10:16 PM in Arhiva

Valoarea pe care urmeaza s-o treci in contul 691 corespunzatoare anului 2009 trebuie sa nu fie trecuta in 2010 pentru ca ai afecta rezultatul exercitiului acestui an.



#219778 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 21 February 2010 - 01:18 PM in Arhiva

Vezi postareabh08clg, la Feb 21 2010, 12:51 PM, a spus:

La finele lunii noiembrie trebuie sa ai in soldul contului 441 suma de 300 lei pe care spui ca ai platit-o candva in avans(aici trebuie sa fii sigura ca si la finante figurezi in contul firmei tale cu aceasta suma platita in plus).
In decembrie inregistrezi in contul 441 impozitul forfetar datorat prin declaratia 100 de 1075 lei si vei avea soldul de 775 lei, atat cat ai platit in ianuarie.Aceeasi suma de 775 lei sa o ai trecuta in declaratia 100 din decembrie la " de plata".



#274311 infiintare societate

Postat de GEORGE NEAGU on 22 May 2016 - 04:09 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Da, e bine cum ati descris. Singura piedica e ca pentru a incepe efectiv vinzarea, este cea cu achizitia si fiscalizarea casei de marcat. Si inca una, daca va mai fi altcineva care va va ajuta la vanzare si va trebui sa aveti contract de munca pentru aceasta, atunci acesta sa fie inregistrat in revisal la data cand incepeti vanzarea.
In rest amenajarea spatiului, achizitia de marfa, contracte cu firme de utilitati, le puteti face deja.



#220023 noua decl. 101 / depunere in 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 23 February 2010 - 02:27 PM in Arhiva

Vezi postareasimonel, la Feb 23 2010, 01:53 PM, a spus:

Buna ziua!
Am urmatoarea situatie pentru D101.:
In trim.I am avut 161 lei de plata impozit pe profit, dar am avut de recuperat 70 lei de anul trecut. Am completat D100 cu 161 lei si am facut si nota 691=441 = -70.

In trim.II am avut 367 (impozit minim)

In trim.III am avut 550 (impozit minim)

Venituri din exploatare = 36.140
Cheltuieli din exploatare = 35.461
Profit = 679.
La rd.24 trec 1008 lei (adica 91+367+550) sau 1078 lei (adica 161+367+550)?
de asemenea la rd.3 trec 161 (atata am declarat in D100 pe tr.I) sau 91 cat am inregistrat in conta si am achitat?

Va multumesc anticipat
In luna martie 2009 trebuie sa faci 691=441 cu valoarea 161 cat datorai. Treaba cu valoarea platita in plus , provenita dintr-o alta perioada anterioara se evidentiaza in contul 441 unde apar valorile datorate si cele platite. In declaratia 100 ar fi trebuit sa treci la impozit datorat 161 si la de plata 91. Plateai in aprilie 2009 acea valoare de 91 si la finele lunii aprilie aveai sold zero la contul 441.



#262503 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 21 May 2014 - 10:54 AM in Contabilitate PFA

Nu se inregistreaza in contabilitate.
Din codul fiscal: art. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă
(1) Venitul net din activităţi independente se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă, cu excepţia prevederilor art. 49 şi 50.
........
(3) Nu sunt considerate venituri brute:
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;



#262515 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 21 May 2014 - 04:59 PM in Contabilitate PFA

Am inteles in ce sens ati folosit "imprumut patron". Nu se aplica acelasi principiu de la societatile comerciale si la pfa-uri. Puteti sa folositi din incasari pentru nevoile personale in timpul anului pentru ca oricum pentru ei veti plati impozit pe venit. Acele nevoi personale nu se vor regasi ca si cheltuieli in pfa. Iar daca nu va veti plati datoria in contul impozitului pe venit, va vor executa din patrimoniul personal al persoanei fizice.



#264423 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 28 September 2014 - 06:31 PM in Contabilitate PFA

Daca trebuie sa faca incasari si plati prin cont bancar, deschideti contul pe pfa.
Trebuie sa aveti contract de prestari servicii cu fiecare beneficiar dar si raport de activitate detaliat pe fiecare zi facturata.
La infiintare ati incheiat un contract de comodat prin care puneti la dispozitie o camera sau, in orice caz doar o parte din apartament, pentru activitatile pfa. La decontarea cheltuielilor cu intretinerea aplicati procentul cat reprezinta acea camera din totalul apartamentului, asupra valorii platite lunar la intretinere.
Achizitia de bunuri si servicii pe pfa in interesul afacerii, le faceti cu factura pe pfa.
Cititi pentru a va documenta art. 48 din codul fiscal si normele metodologice de aplicare si OMFP 1040 din 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil.
Si tot din codul fiscal: ART. 296^22 Baza de calcul

(1) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi nici mai mare decât echivalentul a de 5 ori acest câştig; contribuabilii al căror venit rămas după deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestui venit, respectiv valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub nivelul minim menţionat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale.

Norme metodologice

(2) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorate bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) este diferenţa dintre totalul veniturilor încasate şi cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale, sau valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportată la cele 12 luni ale anului, şi nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe ţară, dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuţia.

Norme metodologice




#261031 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 03 March 2014 - 06:16 PM in Contabilitate PFA

Pentru cheltuielile deductibile total sau limitat la pfa, cititi art. 48 din codul fiscal si normele de aplicare.



#263363 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 06 July 2014 - 09:15 PM in Contabilitate PFA

Trebuie sa treceti toate valorile din documentele de plata emise pe pfa in registrul jurnal de incasari si plati si apoi depuneti D200 rectificativa pentru anul 2013.



#259411 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 30 December 2013 - 05:04 PM in Contabilitate PFA

In monetar treceti totalul banilor in numerar din ziua respectiva, fara cei din contul bancar. Incasarea cu cardul duce in final la regasirea acelor bani in cont. In RJIP ii treceti la data din extrasul de cont.
Incasarea facturilor va intereseaza in cazul pfa pentru ca sumele incasate in numerar sau in cont le treceti in RJIP si la data pe care o regasiti pe chitanta, monetar sau in extrasul de cont.
Pentru reducerile de pret ulterioare primirii facturii si intocmirii nir, intocmiti un proces verbal de reducere pret in care treceti denumire produs, cantitate, pret vechi, pret nou, valoare, total. Totalul il treceti in registrul de gestiune zilnic.



#250938 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 12 November 2012 - 12:39 PM in Contabilitate PFA

Completati la zi registrul jurnal de incasari si plati. Registrul se procura de la administratia financiara, contra cost. Acolo treceti incasarile si platile, cu documentele justificative, atat cele in numerar dar si cele prin contul bancar al pfa-ului. Daca pfa-ul e inregistrat ca platitor de tva, in registrul , sumele incasate si platite se trec fara tva.
Daca pfa-ul e inregistrat ca platitor de tva mai aveti de completat doua registre cu facturile de la vanzari si de la cumparari.



#256827 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 12 August 2013 - 08:31 AM in Contabilitate PFA

Pentru dutzic: Impozitul pe cladire vi se va calcula ca la persoanele juridice.



#259439 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 02 January 2014 - 05:39 PM in Contabilitate PFA

La punctul 40 din OMFP 1040/2004 – Reglementari contabile in partida simpla

"Contribuabilii care încaseaza în numerar toate veniturile realizate pot sa evidentieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasari si plati, nemaifiind obligatorie întocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse".
si la 46 :"Contribuabilii care nu efectueaza cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot sa evidentieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasari si plati, nemaifiind obligatorie întocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse. "
Cifra de afaceri in cazul pfa o reprezinta totalul veniturilor incasate pe anul 2013.



#259443 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 02 January 2014 - 08:26 PM in Contabilitate PFA

Deschideti ordinul si vedeti la acel punct 40 toate precizarile.
Zero la cifra de afaceri si treceti valorile din factura la livrari catre .....



#260011 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 25 January 2014 - 12:03 PM in Contabilitate PFA

1. Nu. Treceti din extras toate operatiunile de incasare, la data respectivei operatiuni.
2. Doar la control si trebuie sa-l completati macar lunar.




Cometa SQL