Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#222476 contract de comodat!!!!

Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 06:50 PM in CONTRACTE comerciale

Vezi ce tipuri de cheltuieli, care se pot suporta de firma, sunt trecute in contractul de comodat pe care-l aveti. Daca se poate, atunci decontezi dar polita trebuie facuta pe numele proprietarului asa cum apare pe talon.



#259411 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 30 December 2013 - 05:04 PM in Contabilitate PFA

In monetar treceti totalul banilor in numerar din ziua respectiva, fara cei din contul bancar. Incasarea cu cardul duce in final la regasirea acelor bani in cont. In RJIP ii treceti la data din extrasul de cont.
Incasarea facturilor va intereseaza in cazul pfa pentru ca sumele incasate in numerar sau in cont le treceti in RJIP si la data pe care o regasiti pe chitanta, monetar sau in extrasul de cont.
Pentru reducerile de pret ulterioare primirii facturii si intocmirii nir, intocmiti un proces verbal de reducere pret in care treceti denumire produs, cantitate, pret vechi, pret nou, valoare, total. Totalul il treceti in registrul de gestiune zilnic.



#259439 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 02 January 2014 - 05:39 PM in Contabilitate PFA

La punctul 40 din OMFP 1040/2004 – Reglementari contabile in partida simpla

"Contribuabilii care încaseaza în numerar toate veniturile realizate pot sa evidentieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasari si plati, nemaifiind obligatorie întocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse".
si la 46 :"Contribuabilii care nu efectueaza cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot sa evidentieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasari si plati, nemaifiind obligatorie întocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse. "
Cifra de afaceri in cazul pfa o reprezinta totalul veniturilor incasate pe anul 2013.



#260011 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 25 January 2014 - 12:03 PM in Contabilitate PFA

1. Nu. Treceti din extras toate operatiunile de incasare, la data respectivei operatiuni.
2. Doar la control si trebuie sa-l completati macar lunar.



#261031 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 03 March 2014 - 06:16 PM in Contabilitate PFA

Pentru cheltuielile deductibile total sau limitat la pfa, cititi art. 48 din codul fiscal si normele de aplicare.



#259443 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 02 January 2014 - 08:26 PM in Contabilitate PFA

Deschideti ordinul si vedeti la acel punct 40 toate precizarile.
Zero la cifra de afaceri si treceti valorile din factura la livrari catre .....



#256827 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 12 August 2013 - 08:31 AM in Contabilitate PFA

Pentru dutzic: Impozitul pe cladire vi se va calcula ca la persoanele juridice.



#264423 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 28 September 2014 - 06:31 PM in Contabilitate PFA

Daca trebuie sa faca incasari si plati prin cont bancar, deschideti contul pe pfa.
Trebuie sa aveti contract de prestari servicii cu fiecare beneficiar dar si raport de activitate detaliat pe fiecare zi facturata.
La infiintare ati incheiat un contract de comodat prin care puneti la dispozitie o camera sau, in orice caz doar o parte din apartament, pentru activitatile pfa. La decontarea cheltuielilor cu intretinerea aplicati procentul cat reprezinta acea camera din totalul apartamentului, asupra valorii platite lunar la intretinere.
Achizitia de bunuri si servicii pe pfa in interesul afacerii, le faceti cu factura pe pfa.
Cititi pentru a va documenta art. 48 din codul fiscal si normele metodologice de aplicare si OMFP 1040 din 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil.
Si tot din codul fiscal: ART. 296^22 Baza de calcul

(1) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi nici mai mare decât echivalentul a de 5 ori acest câştig; contribuabilii al căror venit rămas după deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestui venit, respectiv valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub nivelul minim menţionat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale.

Norme metodologice

(2) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorate bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) este diferenţa dintre totalul veniturilor încasate şi cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale, sau valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportată la cele 12 luni ale anului, şi nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe ţară, dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuţia.

Norme metodologice




#263363 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 06 July 2014 - 09:15 PM in Contabilitate PFA

Trebuie sa treceti toate valorile din documentele de plata emise pe pfa in registrul jurnal de incasari si plati si apoi depuneti D200 rectificativa pentru anul 2013.



#262515 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 21 May 2014 - 04:59 PM in Contabilitate PFA

Am inteles in ce sens ati folosit "imprumut patron". Nu se aplica acelasi principiu de la societatile comerciale si la pfa-uri. Puteti sa folositi din incasari pentru nevoile personale in timpul anului pentru ca oricum pentru ei veti plati impozit pe venit. Acele nevoi personale nu se vor regasi ca si cheltuieli in pfa. Iar daca nu va veti plati datoria in contul impozitului pe venit, va vor executa din patrimoniul personal al persoanei fizice.



#262503 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 21 May 2014 - 10:54 AM in Contabilitate PFA

Nu se inregistreaza in contabilitate.
Din codul fiscal: art. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă
(1) Venitul net din activităţi independente se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă, cu excepţia prevederilor art. 49 şi 50.
........
(3) Nu sunt considerate venituri brute:
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;



#250938 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 12 November 2012 - 12:39 PM in Contabilitate PFA

Completati la zi registrul jurnal de incasari si plati. Registrul se procura de la administratia financiara, contra cost. Acolo treceti incasarile si platile, cu documentele justificative, atat cele in numerar dar si cele prin contul bancar al pfa-ului. Daca pfa-ul e inregistrat ca platitor de tva, in registrul , sumele incasate si platite se trec fara tva.
Daca pfa-ul e inregistrat ca platitor de tva mai aveti de completat doua registre cu facturile de la vanzari si de la cumparari.



#260625 Completare RJIP

Postat de GEORGE NEAGU on 14 February 2014 - 07:09 PM in Contabilitate PFA

In RJIP se inregistreaza doar chitanta/op daca plata s-a facut prin banca. Cand veti ajunge sa fiti platitor de tva, veti mai completa in plus doua registre, cel de cumparari si cel de vanzari unde se trec doar facturi si bonurile de carburant. Si va trebui sa depuneti o declaratie in plus, D300 pentru tva.



#260331 Completare RJIP

Postat de GEORGE NEAGU on 06 February 2014 - 04:21 PM in Contabilitate PFA

In RJIP inregistrati toata cheltuiala. Apoi duceti fiecare valoare din factura (adica parte din acea cheltuiala) in fisa de operatiuni diverse corespunzatoare. Valoarea rechizitelor in fisa care ati deschis-o pentru astfel de cheltuieli, piesele auto in cealalta fisa.



#260203 Completare RJIP

Postat de GEORGE NEAGU on 31 January 2014 - 10:40 PM in Contabilitate PFA

In RJIP se trec si platile legate de impozitul pe venit, chiar daca ulterior, cand se fac calculele, sunt cheltuieli nedeductibile. Deci treceti-le acolo sa se vada.



#254047 Completare RJIP

Postat de GEORGE NEAGU on 08 April 2013 - 09:48 PM in Contabilitate PFA

Raport de gestiune zilnic trebuie sa aveti la fiecare punct de lucru(magazin) si in care inregistrati intrarile de marfa pe baza de nir sau aviz de insotire a marfii si iesirile pe baza raportului z de la casa de marcat, eventualele lipsuri constatate la inventar, descarcarea din gestiune a marfurilor returnate cu defecte, expirate, etc.
Soldul zilnic la raportul de gestiune zilnic trebuie sa corespunda cu valoarea marfii pe care o aveti in magazin la un posibil inventar.



#260315 Completare RJIP

Postat de GEORGE NEAGU on 06 February 2014 - 12:45 PM in Contabilitate PFA

La punctul a) e bine.
La punctul b), precizarea de la 3 nu e nevoie. Diferenta ramane acolo si nu o mai treceti nicaieri.
La punctul c) analizati fiecare pozitie din factura, dupa caz, ca la punctele precedente.
La punctul d), precizarea de la 1 nu e nevoie. Treceti valoarea direct in centralizatorul cheltuielilor nedeductibile.



#223982 impozitul minim

Postat de GEORGE NEAGU on 08 April 2010 - 08:21 PM in Arhiva

Vezi postareav-alin, la Apr 8 2010, 07:08 PM, a spus:

Va rog, pana la urma cum inchidem trim. I 2010? Care sunt societatile care platesc impozit minim? O societate de constructii plateste in anul 2010 impozit minim? Sau se asteapta precizari? Va multumesc!
Din pacate continui si anul acesta tot cu maximul dintre impozitul pe profit trimestrial si patrimea din impozitul rezultat din grila cu cifra de afaceri pe 2009. Succes.



#274311 infiintare societate

Postat de GEORGE NEAGU on 22 May 2016 - 04:09 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Da, e bine cum ati descris. Singura piedica e ca pentru a incepe efectiv vinzarea, este cea cu achizitia si fiscalizarea casei de marcat. Si inca una, daca va mai fi altcineva care va va ajuta la vanzare si va trebui sa aveti contract de munca pentru aceasta, atunci acesta sa fie inregistrat in revisal la data cand incepeti vanzarea.
In rest amenajarea spatiului, achizitia de marfa, contracte cu firme de utilitati, le puteti face deja.



#264093 Control Adm. Fin.

Postat de GEORGE NEAGU on 03 September 2014 - 10:21 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Registrul inventar e una si registrul de gestiune zilnic e altcevaIn registrul. In registrul inventar se tine evidenta bunurilor de natura mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar iar in registrul de gestiune zilnic se tine evidenta marfurilor (ceea ce vinde in activitatea de comert un magazin alimentar sau de imbracaminte sau de papetarie , de exemplu).
Daca de exemplu desfasurati o activitate de prestari servicii electrice, veti folosi doar registrul inventar (si nu folositi deloc registrul de gestiune zilnic) in care inregistrati doar echipamentele de munca si de protectia muncii, nu si consumabilele pe care le folositi la clienti. Si apoi doar pentru mijloacele fixe din registrul inventar calculati si deduceti amortizarea.



#229280 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de GEORGE NEAGU on 03 August 2010 - 02:36 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareapetree, la Aug 3 2010, 01:45 PM, a spus:

Punct de lucru vanzare carti cu casa de marcat (service casa de marcat), fara angajati pe punct. Suntem in alta localitate fat de centru.
Scot zilnic raportul Z, fac monetar, mi se taie chitanta (eu sunt gestionar). Se intocmeste registru de casa la punct de lucru.
In registru se mentioneaza
- chitantele zilnice de la vanzare707 si 4427(daca vanzarea e exclusv cu bonuri pe casa de marcat),
- facturile clientilor 411 (daca am emis si factura - inregistrarea facturii o face centrul si el primeste exemplarul rosu),
- plata in numerar a service-ului lunar 401 (factura in original o inregistreaz centrul - eu am chitanta in original),
- plata salariatilor 421 (suntem cativa care lucram la punct dar avem contractele la centru).
Intrebare:
Ce documente in original trebuie sa ramana la punct?
Cotorul registrului de casa, si chitanta zilnica taiata gestionarului.
Dar raportul Z, monetarul, chitanta service-ului, fluturasii semnati in original????


Multumesc!
Toate documentele enumerate de tine, mai devreme sau mai tarziu trebuie sa ajunga la sediul central al firmei pentru ca acolo se tine arhiva. Poate cel mai bine ar fi ca la finele fiecarei luni sa le indosariezi, sa faci un opis cu ce ai predat si sa le trimiti la centru.



#257641 ONG - Contabilitate

Postat de GEORGE NEAGU on 23 September 2013 - 09:24 PM in ONG

4. in 626;
5. in 628; la fel ca si la punctele 6 si 7;
8. in 623 pentru ca nu cred ca se cumpara cantitati mari si apoi se dau in consum pe parcursul mai multor luni;
9. in 628.



#271261 ONG - Contabilitate

Postat de GEORGE NEAGU on 23 November 2015 - 08:05 PM in ONG

Modul cum se face raportarea financiara pentru un finantator difera de modul cum se inregistreaza in contabilitea ong-ului o anumita factura. In contabilitatea ong-ului inregistrati toata factura sau daca valoarea e data prin mai multe facturi, le inregistrati pe toate, dar cand pregatiti documentatia pentru decontare la finantator, luati in calcul parti din toata valoarea care sa corespunda contributiei finantatorului si contributiei proprii.
La final, cand veti primi si ultimii bani din partea finantatorului, o sa vedeti ca raman neacoperite de acea suma care va fi venit pentru ong doar contributia proprie. Pentru a acoperi cheltuielile ce revin ong-ului, inregistrati diferite venituri.
Daca e nevoie de detalii, va rog sa formulati mai amplu.



#222645 ONG - Contabilitate

Postat de GEORGE NEAGU on 17 March 2010 - 10:46 PM in ONG

Ce ai auzit tu se refera la deducerea tva. De aceea trebuie factura la sumele peste 100 ron, dar doar in unele cazuri. Dar acum vorbim de cotizatii. E o mica mare diferenta. Ele nu sunt purtatoare de tva. Membrii unei asociatii pot fi persoane fizice sau juridice dar la capitolul platii cotizatiilor ei sunt egali. Poate sa-si plateasca cotizatia in numerar prin casa pentru care tai chitanta sau cu ordin de plata prin banca.
5311 = 731 sau 5121 = 731
Diferenta nu trebuie sa apara in contabilitate ci la nivelul politicii organizationale atunci cand te gandesti ca nu toti membrii cotizanti isi si platesc aceste cotizatii.



#261115 ONG - Contabilitate

Postat de GEORGE NEAGU on 06 March 2014 - 10:52 PM in ONG

Nu mai cumparati fara factura. La factura de marfa faceti nir. Inregistrare contabila 3028 = 401
Apoi pe baza procesului verbal de donatie, scadeti din gestiune si treceti pe cheltuieli. Inregistrarea 6582 = 3028
Achizitia de servicii (incarcarea electronica) cu factura o treceti direct pe cheltuieli (fara nir).




Cometa SQL