Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctanela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ctanela's Content

There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 28-November 07)



Sort by                Order  

#58035 comisioane trezorerie

Postat de ctanela on 04 January 2006 - 06:33 PM in Arhiva

ORDIN nr. 1 din 3 ianuarie 2006 privind nivelul comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotarârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
având în vedere prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1)Începând cu 1 ianuarie 2006, Trezoreria Statului percepe comisioane pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemelor de decontare a platilor de mica si mare valoare în relatia cu institutiile de credit, dispuse din urmatoarele conturi purtatoare de dobânda:
a)cont 50.69 "Disponibil al operatorilor economici", deschis în baza art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
b)cont 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei centrale finantate integral din venituri proprii";
c)cont 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii".
(2)Nivelul comisioanelor platite de operatorii economici si institutiile publice finantate integral din venituri proprii se situeaza la nivelul comisioanelor platite de Trezoreria Statului catre Banca Nationala a României si/sau agentul sau mandatat pentru administrarea sistemului de plati.
(3)Lista comisioanelor practicate de Trezoreria Statului pentru conturile mentionate la alin. (1) este prezentata în anexa si se revizuieste periodic.
(4)Comisioanele aferente intervalului cuprins între data de 1 ianuarie 2006 si data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, calculate pentru contul 50.69 "Disponibil al operatorilor economici", se platesc prin debitarea directa a contului concomitent cu operatiunile zilei urmatoare intrarii în vigoare a prezentului ordin, iar comisioanele calculate pentru conturile 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei centrale finantate integral din venituri proprii" si 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii" se înscriu in "Situatia privind comisioanele de platit pentru luna ianuarie 2006" transmisa de unitatile Trezoreriei Statului si se platesc în termenul stabilit la ari. 2 lit. a).
Art. 2
Plata comisioanelor stabilite la art. 1 alin. (3) se efectueaza astfel:
a)pentru conturile 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei centrale finantate integral din venituri proprii" si 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii" plata se efectueaza de catre institutiile publice în primele 5 zile lucratoare ale lunii curente pentru luna precedenta prestarii serviciilor, pe baza "Situatiei privind comisioanele de platit pentru luna ... ", transmisa de unitatile Trezoreriei Statului.
În situatia în care institutiile publice nu efectueaza plata în termen, unitatile Trezoreriei Statului debiteaza direct conturile acestora;
b)pentru contul 50.69 "Disponibil al operatorilor economici" plata se efectueaza prin debitarea directa a contului concomitent cu operatiunea de procesare a ordinului de plata.
În situatia în care în conturi nu exista disponibilitati suficiente care sa permita debitarea acestora cu valoarea comisioanelor prevazute în anexa, unitatile Trezoreriei Statului nu vor deconta ordinele de plata respective.
Art. 3
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Directia generala a contabilitatii publice si a sistemului de decontari în sectorul public, Unitatea de Management a Trezoreriei Statului si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
Art. 5
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
p. Ministrul finantelor publice,

Claudiu Doltu,

secretar de stat


ANEXA: LISTA comisioanelor practicate de Trezoreria Statului pentru operatiunile de plati dispuse din conturile purtatoare de dobânda deschise la Trezoreria Statului pe numele operatorilor economici si al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii
Produse si servicii
Comisioane

Catre clienti ai Trezoreriei Statului pentru operatiunile dispuse în cadrul sistemului de decontare propriu (inter/intratrezorerii)

Încasari
Plati
Gratuit

1. Comision pentru instructiune de plata/buc, de mica valoare, client platitor
Gratuit

2. Comision pentru instructiune de plata/buc, de mare valoare/urgenta*), client platitor
Gratuit

3. Comision pentru eliberarea extraselor de cont pentru fiecare titular de cont
Gratuit

Catre clienti ai Trezoreriei Statului pentru operatiunile dispuse în cadrul sistemelor de decontare a platilor de mica si mare valoare în relatia cu institutiile de credit

Încasari
Plati
Gratuit

1. Comision pentru instructiune de plata/buc, de mica valoare, client platitor
1,10 lei

2. Comision pentru instructiune de plata/buc, de mare valoare/urgenta*), client platitor
15,00 lei

3. Comision pentru eliberarea extraselor de cont pentru fiecare titular de cont mentionat la art. 1
5,00 lei/luna


*) Prin plata urgenta se întelege plata neplanificata pentru ziua de operare în curs.
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 4 din data de 3 ianuarie 2006



#84552 Lege 166/2006 - modificare cod procedura fiscala

Postat de ctanela on 20 May 2006 - 01:49 PM in Arhiva

LEGE nr. 166 din 15 mai 2006 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 129/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala
Parlamentul României adopta prezenta lege.
Articol unic
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 129 din 15 septembrie 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 4 octombrie 2005, cu urmatoarele modificari si completari:
1.La articolul unic, înaintea punctului 1 se introduc sase noi puncte, punctele 1-6, cu urmatorul cuprins:
"1. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
«Art. 42: Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret în avans
(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de Ministerul Finantelor Publice si aprobat prin hotarâre a Guvernului, în vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului, referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare.
(2) Acordul de pret în avans este actul administrativ emis de Ministerul Finantelor Publice si aprobat prin hotarâre a Guvernului, în vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului referitoare la stabilirea conditiilor si modalitatilor în care urmeaza a fi determinate, pe parcursul unei perioade fixe de timp, preturile de transfer, în cazul tranzactiilor efectuate între persoane afiliate, astfel cum sunt definite în Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Solutia fiscala individuala anticipata sau acordul de pret în avans se comunica numai contribuabilului caruia îi sunt destinate.
(4) Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret în avans sunt opozabile si obligatorii fata de organele fiscale, numai daca termenii si conditiile acestora au fost respectate de catre contribuabil.
(5) Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret în avans nu mai sunt valabile daca prevederile legale de drept material fiscal în baza carora a fost luata decizia se modifica, încetarea valabilitatii se constata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Ordinul se comunica contribuabilului si se poate contesta la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta.
(6) Procedura referitoare la emiterea solutiei fiscale individuale anticipate si a acordului de pret în avans va fi aprobata prin hotarâre a Guvernului.»
2. Dupa articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 52_1, cu urmatorul cuprins:
«Art. 52 _1: Furnizarea periodica de informatii
(1) Contribuabilii sunt obligati sa furnizeze periodic organelor fiscale informatii referitoare la activitatea desfasurata.
(2) Furnizarea informatiilor prevazute la alin. (1) se face prin completarea unei declaratii pe proprie raspundere.
(3) Natura informatiilor, periodicitatea, precum si modelul declaratiilor se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.»
3.
Articolul 95 va avea urmatorul cuprins:
«Art. 95: Proceduri si metode de control fiscal
(1) În realizarea atributiilor, inspectia fiscala poate aplica urmatoarele proceduri de control:
a) controlul inopinat, care consta în activitatea de verificare faptica si documentara, în principal, ca urmare a unei sesizari cu privire la existenta unor fapte de încalcare a legislatiei fiscale, fara anuntarea în prealabil a contribuabilului;
B) controlul încrucisat, care consta în verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale contribuabilului, în corelatie cu cele detinute de alte persoane; controlul încrucisat poate fi si inopinat.
(2) La finalizarea controlului inopinat sau încrucisat se încheie proces-verbal.
(3) În realizarea atributiilor, inspectia fiscala poate aplica urmatoarele metode de control:
a) controlul prin sondaj, care consta în activitatea de verificare selectiva a documentelor si operatiunilor semnificative, în care sunt reflectate modul de calcul, de evidentiere si de plata a obligatiilor fiscale datorate bugetului general consolidat;
B) controlul electronic, care consta în activitatea de verificare a contabilitatii si a surselor acesteia, prelucrate în mediu electronic, utilizând metode de analiza, evaluare si testare asistate de instrumente informatice specializate.»
4. La articolul 100 alineatul (2), litera c) va avea urmatorul cuprins:
«c) în cazul controlului inopinat si al controlului încrucisat.»
5. Articolul 107 va avea urmatorul cuprins:
«Art. 107: Raportul privind rezultatul inspectiei fiscale
(1) Rezultatul inspectiei fiscale va fi consemnat într-un raport scris, în care se vor prezenta constatarile inspectiei din punct de vedere faptic si legal.
(2) Daca, ca urmare a inspectiei, se modifica baza de impunere, raportul întocmit va sta la baza emiterii deciziei de impunere. În cazul în care baza de impunere nu se modifica, acest fapt va fi comunicat în scris contribuabilului.»
6. La articolul 112, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
«(3) Compensarea se face de organul fiscal competent la cererea debitorului sau înainte de restituirea ori rambursarea sumelor cuvenite acestuia, dupa caz. Dispozitiile art. 111 privind ordinea stingerii datoriilor sunt aplicabile în mod corespunzator.»"
2.La articolul unic, punctul 1 devine punctul 7.
3.La articolul unic punctul 1, devenit punctul 7, alineatul (3) al articolului 133 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Creantele bugetare care se încaseaza, se administreaza, se contabilizeaza si se utilizeaza de institutiile publice, provenite din venituri proprii si cele rezultate din raporturi juridice contractuale, precum si creantele care se încaseaza, se administreaza, se contabilizeaza si se utilizeaza de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., provenite din fondurile alocate de la bugetul de stat, se executa prin organe proprii, acestea fiind abilitate sa duca la îndeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita, potrivit prevederilor prezentului cod."
4.La articolul unic, dupa punctul 1, devenit punctul 7, se introduc patru noi puncte, punctele 8-11, cu urmatorul cuprins:
"8. Dupa articolul 135 se introduce un nou articol, articolul 1351, cu urmatorul cuprins:
«Art. 1351: Executarea silita împotriva veniturilor bugetului general consolidat
Impozitele, taxele, contributiile si orice alte venituri ale bugetului general consolidat nu pot fi urmarite de nici un creditor pentru nici o categorie de creante în cadrul procedurii de executare silita.»
9. La articolul 179, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
«(4) Contestatiile formulate împotriva actelor administrative fiscale emise de autoritatile administratiei publice locale, precum si de alte autoritati publice care, potrivit legii, administreaza creante fiscale se solutioneaza de catre aceste autoritati.»
10. La articolul 189, dupa litera e) a alineatului (1) se introduce o noua litera, litera e1), cu urmatorul cuprins:
«e1) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 521;».
11. La articolul 189 alineatul (2), litera c) va avea urmatorul cuprins:
«c) cu amenda de la 500 lei (RON) la 1.500 lei (RON), pentru persoanele fizice, si cu amenda de la 2.500 lei (RON) la 5.000 lei (RON), pentru persoanele juridice, în cazul savârsirii faptei prevazute la alin. (1) lit. e) si e1);»."
5.La articolul unic, punctul 2 devine punctul 12.
6.La articolul unic, punctul 3 devine punctul 13.
-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR

BOGDAN OLTEANU

PRESEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VACAROIU


Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 436 din data de 19 mai 2006



#85680 OMF 752/2006 - Certificat atestare fiscala

Postat de ctanela on 29 May 2006 - 06:31 PM in Arhiva

ORDIN nr. 752 din 11 mai 2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora
În baza prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotarârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, ale art. 1091 si art. 196 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
având în vedere necesitatea aplicarii unitare a procedurii privind eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, precum si necesitatea aplicarii unitare a prevederilor legale privind eliberarea certificatului de obligatii bugetare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
CAPITOLUL I: Certificatul de atestare fiscala
SECTIUNEA A: Procedura de eliberare a certificatelor de atestare fiscala pentru persoane juridice
Art. 1
Organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii, are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de îndeplinire a obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit în continuare certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice, în urmatoarele situatii:
a)la solicitarea contribuabililor persoane juridice, care vor completa si vor depune cererea de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice;
B)în situatia în care contribuabilul îsi schimba domiciliul fiscal, conform procedurii prevazute de Hotarârea Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
Art. 2
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se elibereaza de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii, si va fi semnat de catre conducatorul acestuia.
Art. 3
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice poate fi utilizat pe o perioada de 30 de zile de la data eliberarii acestuia.
Art. 4
În perioada de utilizare prevazuta la art. 3 contribuabilii pot folosi certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice ori de câte ori este nevoie, în copii legalizate, în conditiile legii.
Art. 5
Eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice este supusa taxelor de timbru, conform reglementarilor legale în vigoare.
Art. 6
(1)În vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice, organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor va consulta:
a)dosarul fiscal al contribuabilului;
b)fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului.
(2)Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se elibereaza pe baza datelor cuprinse în evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita luna de referinta, si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.
(3)În primele 5 zile lucratoare ale lunii se emit certificate de atestare fiscala pentru persoane juridice, în care se mentioneaza creantele fiscale exigibile, existente în sold la sfârsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.
Art. 7
(1)Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice va cuprinde doua sectiuni, respectiv:
a)sectiunea A "Obligatii de plata";
b)sectiunea B "Alte mentiuni".
(2)La sectiunea A se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)obligatii fiscale accesorii.
(3)În sensul prezentului ordin, prin obligatii de plata restante se întelege obligatii de plata exigibile si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice.
(4)Nu se înscriu la sectiunea A "Obligatii de plata" sumele reprezentând creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a caror executare este suspendata în conditiile art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 14-15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile ulterioare, precum si sumele reprezentând amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plângeri în conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5)La sectiunea B se vor face alte mentiuni, dupa cum urmeaza:
a)actul prin care s-au acordat înlesniri la plata, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora;
b)planul de reorganizare judiciara aprobat de catre judecatorul-sindic, precum si cuantumul obligatiilor cu termene de plata viitoare stabilite prin acest plan de reorganizare judiciara;
c)actul prin care s-a dispus suspendarea executarii actului administrativ fiscal si/sau a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
d)decontul de TVA cu sume negative si optiune de rambursare, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
e)cereri de compensare atipice, precum si cuantumul sumelor ce au facut obiectul acestora;
f)alte acte care genereaza suspendarea obligatiilor de plata, precum si cuantumul sumelor ce au facut obiectul acestora;
g)alte mentiuni.
(6)Cererile de restituire si de compensare se vor solutiona de organul fiscal înainte de eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice.
Art. 8
Cererile de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice se vor solutiona în maximum 5 zile lucratoare de la înregistrare, cu exceptia celor formulate de contribuabilii care au sedii secundare înregistrate la alte organe fiscale, care se vor solutiona în maximum 10 zile lucratoare de la înregistrare.
Art. 9
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice va avea înscrise în mod obligatoriu numarul de înregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare si numele si semnatura persoanei împuternicite a organului fiscal.
Art. 10
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se întocmeste în 3 exemplare, din care:
a)doua exemplare originale se vor transmite contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în baza cererii depuse la organul fiscal;
b)al treilea exemplar original se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
Art. 11
Se aproba modelul si continutul formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/j, prevazute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 12
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/j, prevazute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 13
Se aproba modelul si continutul formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P. 14.13.25.99/j, prevazute în anexa nr. 3 la prezentul ordin.
Art. 14
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P. 14.13.25.99/j, prevazute în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
SECTIUNEA B: Procedura de eliberare a certificatelor de atestare fiscala pentru persoane fizice
Art. 15
Certificatul care atesta îndeplinirea obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit în continuare certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice, se elibereaza de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, potrivit legii, în urmatoarele situatii:
a)la solicitarea contribuabililor persoane fizice, pe baza cererii de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice;
B)în situatia în care contribuabilul îsi schimba domiciliul fiscal.
Art. 16
Prin organ fiscal competent se întelege organul fiscal în a carui raza teritoriala contribuabilul îsi are domiciliul fiscal, pentru persoanele fizice cu domiciliul fiscal în România, sau organul fiscal în a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru persoanele fizice fara domiciliul fiscal în România.
Art. 17
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice poate fi utilizat pe o perioada de 90 de zile de la data eliberarii acestuia.
Art. 18
Contribuabilii pot folosi certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice ori de câte ori este nevoie, în copii legalizate, în conditiile legii.
Art. 19
Eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice este supusa taxelor de timbru, conform reglementarilor legale în vigoare.
Art. 20
(1)Eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice se face de organul fiscal pe baza datelor din evidenta fiscala a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita luna de referinta, si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala. În primele 5 zile lucratoare ale lunii se emit certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice, în care se mentioneaza creantele fiscale exigibile, existente în sold la sfârsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.
(2)Se va urmari depunerea la zi a tuturor documentelor si informatiilor la care contribuabilul este obligat, potrivit legii.
(3)De asemenea, se vor urmari deciziile de impunere pentru plati anticipate si se va consulta fisa analitica pe platitor a contribuabililor (emisa atât de aplicatia GOTICA, cât si de aplicatia SIAC, dupa caz, pentru contribuabilii care sunt înregistrati ca platitori de salarii si/sau TVA).
Art. 21
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice va cuprinde doua sectiuni, respectiv:
a)sectiunea A "Obligatii de plata pe categorii de venituri realizate sau estimate, dupa caz";
b)sectiunea B "Alte mentiuni".
Art. 22
(1)La sectiunea A se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)obligatii fiscale accesorii.
(2)Nu se înscriu la sectiunea A sumele reprezentând creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a caror executare este suspendata în conditiile art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 14-15 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile ulterioare, precum si sumele reprezentând amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plângeri în conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 23
(1)La sectiunea B se vor face alte mentiuni, dupa cum urmeaza:
a)actul prin care s-au acordat înlesniri la plata, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora;
b)actul prin care s-a dispus suspendarea actului administrativ fiscal si/sau a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
c)decontul de TVA cu sume negative si optiune de rambursare, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
d)alte acte care genereaza suspendarea obligatiilor de plata, precum si cuantumul sumelor ce au facut obiectul acestora;
e)alte mentiuni.
(2)Cererile de restituire si de compensare se vor solutiona de organul fiscal înainte de eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice.
Art. 24
Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice se solutioneaza în maximum 5 zile lucratoare de la înregistrare.
Art. 25
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice va avea înscrise în mod obligatoriu numarul de înregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare si numele si semnatura persoanei împuternicite a organului fiscal.
Art. 26
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice se întocmeste în 3 exemplare, din care:
a)doua exemplare originale se vor transmite contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în baza cererii depuse la organul fiscal;
b)al treilea exemplar original se pastreaza la organul fiscal emitent.
Art. 27
Se aproba modelul si continutul formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99, prevazute în anexa nr. 5 la prezentul ordin.
Art. 28
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99, prevazute în anexa nr. 6 la prezentul ordin.
Art. 29
Se aproba modelul si continutul formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.25.99, prevazute în anexa nr. 7 la prezentul ordin.
Art. 30
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.25.99, prevazute în anexa nr. 8 la prezentul ordin.
CAPITOLUL II: Certificatul de obligatii bugetare
SECTIUNEA 1: Procedura de eliberare a certificatului de obligatii bugetare
Art. 31
Organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii, la solicitarea institutiei publice implicate în procesul de privatizare, are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de îndeplinire a obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit în continuare certificat de obligatii bugetare, în urmatoarele situatii:
a)pentru completarea documentatiei necesare procesului de privatizare, conform reglementarilor legale în vigoare;
b)pentru acordarea de înlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, conform reglementarilor legale în vigoare;
c)pentru alte situatii prevazute de lege.
Art. 32
Certificatul de obligatii bugetare se elibereaza de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor persoane juridice, conform legii, si va fi semnat de catre conducatorul acestuia.
Art. 33
Eliberarea certificatului de obligatii bugetare nu este supusa taxelor.
Art. 34
Certificatele de obligatii bugetare se vor elibera pe baza raportului de inspectie fiscala, efectuat de organele fiscale teritoriale cu atributii de control.
Art. 35
(1)Certificatul de obligatii bugetare va cuprinde 3 sectiuni, respectiv:
a)sectiunea A "Obligatii de plata restante care vor face obiectul înlesnirilor la plata sau obligatii de plata restante la data eliberarii certificatului de obligatii bugetare, dupa caz";
b)sectiunea B "Obligatii de plata restante care constituie conditie de mentinere a valabilitatii înlesnirii la plata ce urmeaza a se acorda, dupa caz";
c)sectiunea C "Alte mentiuni".
(2)La sectiunea A se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)dobânzile si penalitatile de întârziere calculate pentru neplata la termenele stabilite de lege a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare;
c)majorari de întârziere calculate si datorate dupa 1 ianuarie 2006;
d)orice alte obligatii datorate conform reglementarilor legale specifice (de exemplu: penalitati).
(3)Nu se înscriu la sectiunea A obligatiile de plata care au facut deja obiectul unor înlesniri la plata si pentru care contribuabilii îsi respecta conditiile de mentinere a valabilitatii înlesnirilor la plata ce s-au aprobat, conform legii.
(4)La sectiunea B se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)obligatii fiscale accesorii.
(5)La sectiunea C se vor face alte mentiuni, dupa caz, astfel:
a)actul prin care s-au acordat înlesnirile la plata, dupa caz, si modul acestora de respectare;
b)cuantumul obligatiilor de plata la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, administrate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, comunicate organului fiscal de catre aceasta. Raspunderea privind cuantumul acestor obligatii revine Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Art. 36
Certificatele de obligatii bugetare se vor elibera în termen de 30 de zile lucratoare de la data solicitarii institutiei publice implicate în procesul de privatizare.
Art. 37
Certificatul de obligatii bugetare va avea înscrise în mod obligatoriu numarul de înregistrare, data eliberarii, scopul eliberarii, precum si numele si semnatura persoanei împuternicite a organului fiscal.
Art. 38
Certificatul de obligatii bugetare se întocmeste în 3 exemplare, dupa cum urmeaza:
a)un exemplar original se va transmite institutiei publice implicate în procesul de privatizare;
b)un exemplar original se va transmite Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv directiei cu atributii în domeniul reglementarii înlesnirilor la plata;
c)un exemplar original se va pastra la dosarul fiscal al contribuabilului.
Art. 39
Se aproba modelul si continutul formularului "Certificat de obligatii bugetare", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/0, prevazute în anexa nr. 9 la prezentul ordin.
Art. 40
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Certificat de obligatii bugetare", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/0, prevazute în anexa nr. 10 la prezentul ordin.
Art. 41
La data intrarii în vigoare a prezentului ordin se abroga:
- Ordinul ministrului finantelor nr. 448/1999 privind certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 15 septembrie 1999;
- dispozitiile referitoare la Certificatul fiscal, cod 14.13.21.99, prevazut în anexa nr. 6 la Ordinul ministrului finantelor nr. 2.541/1998 pentru aprobarea modelelor unor formulare tipizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 10 februarie 1999;
- dispozitiile referitoare la Cererea de eliberare a unui certificat fiscal, cod 14.13.25.99, prevazute la pct. 47 din anexa nr. 1a) la Ordinul ministrului finantelor nr. 1.801/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 20 noiembrie 1995, cu modificarile ulterioare.
Art. 42
Anexele nr. 1-10 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 43
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
Ministrul finantelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu


ANEXA Nr. 1: CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA*) pentru persoane juridice

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI ................/ Directia generala de administrare a marilor contribuabili

Administratia Finantelor Publice a ......................................

Str. ........................... nr. ............ Localitatea ....................

Nr. ................... Data eliberarii ..........................


Ca urmare a cererii nr. ........... din data de ...............
se certifica prin prezenta ca persoana juridica:
Denumire ............................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrat la registrul comertului la nr. ...............
Cod de identificare fiscala ................................
A.Obligatii de plata
figureaza în evidente cu urmatoarele obligatii de plata catre buget la data de ............
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata1)
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
obligatii fiscale accesorii

0
1
2 = 3 + 4
3
4




1) inclusiv amenzi
B.Alte mentiuni: ............................ .
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea actului/nr. si data
Cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora

0
1
2




Prezentul certificat se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele ............................
Semnatura si stampila unitatii .................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul entitatilor fara personalitate juridica prevazute la art. 69 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.21.99/j
ANEXA Nr. 2:
1.Denumire: Certificat de atestare fiscala pentru persoane j uridice
2.Cod: 14.13.21.99/j
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire:
- file;
- se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare, cu adaptari adecvate situatiei contribuabilului.
5.Se utilizeaza la: atestarea obligatiilor bugetare de plata ale persoanelor juridice
6.Se întocmeste în: 3 exemplare
de: organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
7.Circula: doua exemplare originale - la contribuabil, cu posibilitatea de a fi multiplicat prin copii legalizate, în conditiile legii.
sau, dupa caz,
- la organul fiscal în a carui raza teritoriala contribuabilul îsi înregistreaza domiciliul fiscal
al treilea exemplar original - la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
8.Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
ANEXA Nr. 3: CERERE*) de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice
Nr. de înregistrare la organul fiscal ........./.............
Datele de identificare a persoanei juridice
Cod de identificare fiscala ...........................
Denumire ............................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrata la registrul comertului la nr. ....................
Reprezentata prin ......................
Cod de identificare fiscala ...........................
Domiciliat în: ........................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Posesorul documentului de identitate seria ......... nr. ........ eliberat de .................
Numele si prenumele ...............................
Semnatura si stampila ..............................
Functia ........................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul entitatilor fara personalitate juridica M.F.P cod 14.13.25.99/j
ANEXA Nr. 4:
1.Denumire: Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice
2.Cod: 14.13.25.99/j
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata.
5.Se difuzeaza: gratuit
6.Se utilizeaza la: eliberarea unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice
7.Se întocmeste în: 2 exemplare, de contribuabil;
8.Circula:
- un exemplar original la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii;
- un exemplar original la contribuabil;
9.Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
ANEXA Nr. 5: CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA*) pentru persoane fizice

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI ................

ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE ..............................

Sediul: ...............................................

Nr. ................... Data eliberarii ..........................


Ca urmare a cererii nr. ........... din data de .................
se certifica prin prezenta ca persoana fizica:
Denumire/Nume, Prenume .........................................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrat la registrul comertului la nr. ....................
Cod de identificare fiscala .....................................
A.Obligatii de plata pe categorii de venituri realizate sau estimate, dupa caz
figureaza în evidenta fiscala cu urmatoarele obligatii de plata datorate bugetului de stat la data de ................
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata**
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
obligatii fiscale accesorii

0
1
2 = 3 + 4
3
4




**) inclusiv amenzi
B.Alte mentiuni: ............................
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea actului/nr. si data
Cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora

0
1
2




Prezentul certificat se poate utiliza 90 de zile de la data eliberarii.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele .....................................
Semnatura si stampila unitatii ..........................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul asocierilor fara personalitate juridica constituite între persoane fizice.
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.21.99
ANEXA Nr. 6:
1.Denumire: Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice
2.Cod: 14.13.21.99
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire:
- file;
- se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare, cu adaptari adecvate situatiei contribuabilului.
5.Se utilizeaza la: atestarea obligatiilor de plata datorate bugetului de stat ale persoanelor fizice
6.Se întocmeste în: 3 exemplare
de: organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
7.Circula: doua exemplare originale - la contribuabil, cu posibilitatea de a fi multiplicat prin copii legalizate, în conditiile legii.
sau, dupa caz,
- la organul fiscal în a carui raza teritoriala contribuabilul îsi înregistreaza domiciliul fiscal
al treilea exemplar original - la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
8.Se arhiveaza: la organul fiscal emitent.
ANEXA Nr. 7: CERERE DE ELIBERARE A UNUI CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA* pentru persoane fizice
Nr. ............/......................
Datele de identificare a persoanei fizice
Denumire/Numele si prenumele persoanei fizice ........................
Cod de identificare fiscala ............................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrata la registrul comertului la nr. .................
Reprezentata prin .................................................
Cod de identificare fiscala ....................................
Domiciliat în:
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Posesorul documentului de identitate seria ........ nr. ........ eliberat de ................
Numele si prenumele .............................
Semnatura si stampila ............................
Functia ........................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul asocierilor fara personalitate juridica constituite între persoane fizice.
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.25.99
ANEXA Nr. 8:
1.Denumirea: Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice
2.Codul: 14.13.25.99
3.Formatul: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata.
5.Se difuzeaza: gratuit
6.Se utilizeaza: la solicitarea eliberarii unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice.
7.Se întocmeste în: 2 exemplare, de contribuabil;
8.Circula:
- un exemplar original la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii;
- un exemplar original la contribuabil;
9.Se arhiveaza: la organul fiscal competent.
ANEXA Nr. 9: CERTIFICAT DE OBLIGATII BUGETARE

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI ............../

Directia generala de administrare a marilor contribuabili

Administratia Finantelor Publice a ............................

Str. .................... nr. ........... Localitatea ..................

Nr. ................... Data eliberarii ..........................


Ca urmare a cererii nr. ............. din data de .................. a ........................... se certifica prin prezenta ca persoana juridica:
Denumire ..............................
Judet ....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrat la registrul comertului la nr. .................
Cod de identificare fiscala ....................................
A.Obligatii de plata restante care vor face obiectul înlesnirilor la plata sau obligatii de plata restante la data eliberarii prezentului certificat, dupa caz;
figureaza în evidente cu urmatoarele obligatii de plata catre bugetul ............... la data de .............. , cu accesoriile calculate pâna la data de ............
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata*
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
Dobânzi
Penalitati de întârziere
Majorari
Penalitati

0
1
2 = 3 + 4
3




* inclusiv amenzi
B.Obligatii de plata restante care constituie conditie de mentinere a valabilitatii înlesnirii la plata ce urmeaza a se acorda
figureaza în evidente cu urmatoarele obligatii de plata catre buget la data de ............
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata**
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
obligatii fiscale accesorii

0
1
2 = 3 + 4
3
4




**) inclusiv amenzi
C.Alte mentiuni: ............................
S-a eliberat prezentul certificat de obligatii bugetare pentru a-i servi:
|_| - pentru completarea documentatiei necesara procesului de privatizare, conform prevederilor .............
|_| - pentru acordarea de înlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, conform prevederilor ...............
|_| - pentru alte situatii prevazute de lege.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele .....................................
Semnatura si stampila unitatii ..........................
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.21.99/o
ANEXA Nr. 10:
1.Denumire: Certificat de obligatii bugetare
2.Cod: 14.13.21.99/o
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire: file
5.Se difuzeaza: gratuit
6.Se utilizeaza la: atestarea obligatiilor bugetare de plata
7.Se întocmeste în: 3 exemplare de catre la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
8.Circula:
- un exemplar original: la institutia publica implicata în procesul de privatizare
- un exemplar original: la Agentia Nationala de Administrare Fiscala
- un exemplar original: la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
9.Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 450 din data de 24 mai 2006



#30347 soft gestiune

Postat de ctanela on 30 July 2005 - 06:09 PM in Arhiva

Am o rugaminte la voi: recomandati-mi un soft de gestiune pentru produse si servicii competitiv. (ma refer la raportul pret-calitate)



#72966 og 77/1999 - compensare

Postat de ctanela on 12 March 2006 - 09:51 AM in Arhiva

La adresa pe care ai mentionat-o exista instructiuni. Citeste-le. Vei gasi si un nr. de telefon la care trebuie sa suni pentru a te inregistra. :wink:

Fii mai atent cand postezi pe forum. Intrebarea ta nu are nici o legatura cu capitolul "Noutati Legislatie". :!:



#57792 bilant 31/12/2005

Postat de ctanela on 02 January 2006 - 07:54 PM in Arhiva

120 de zile de la incheierea exercitiului financiar (Lg. contabilitatii rep.) :wink:



#51412 Emitere de facturi cu TVA in momentul trecerii la platitor

Postat de ctanela on 16 November 2005 - 05:27 PM in Arhiva

Ai inteles bine, esti platitor de TVA incepand cu 01.12.2005, deci intocmesti facturi cu TVA numai DUPA aceasta data. :wink:



#77968 2 registre?

Postat de ctanela on 02 April 2006 - 08:33 PM in Arhiva

Nu este gresit. :wink:



#82498 legea 533/2003 si HG977/2003

Postat de ctanela on 06 May 2006 - 10:41 AM in Arhiva

Le-am trimis pe mail. :wink:



#90640 tva 19% sau 9%?

Postat de ctanela on 26 June 2006 - 11:35 PM in Arhiva

19%

Numai livrarea de carti, ziare, manuale beneficiaza de cota redusa. :wink:



#83204 facturi intarziate

Postat de ctanela on 11 May 2006 - 09:43 PM in Arhiva

Ca legatura are "storno avans" cu 117? :?



#50738 cat stagiu de cotizare pt tbc

Postat de ctanela on 12 November 2005 - 11:47 AM in Arhiva

ORDIN nr. 518 din 6 august 2001 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare
..................
"41. Baza de calcul al indemnizatiilor de asigurari sociale se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni pe baza carora s-a achitat contributia individuala de asigurari sociale Ăźn lunile respective, conform prevederilor art. 23 din lege.
Media zilnica a bazei de calcul al indemnizatiilor de asigurari sociale se determina ca raport Ăźntre suma veniturilor realizate Ăźn ultimele 6 luni pe baza carora s-a achitat contributia individuala de asigurari sociale si numarul total de zile pentru care s-a achitat contributia Ăźn aceasta perioada.
..................... :wink:
Este adevarat ca in acest caz, indemnizatia se acorda fara conditii de stagiu de cotizare, dar calculul ei se face tinand cont de veniturile din ultimele 6 luni.
O zi buna si multa sanatate iti doresc. :wink:



#81749 utilaje societate nou infiintata

Postat de ctanela on 29 April 2006 - 10:50 PM in Arhiva

Le poti "trece pe firma" cu contract de vanzare-cumparare intre firma si detinatorul actual (probabil, tu).
TVA-ul nu-l poti recupera. :wink:



#50734 Fluxul de operatiuni contabile in domeniul patiserie

Postat de ctanela on 12 November 2005 - 11:23 AM in Arhiva

Nu te sfatuiesc sa faci astfel de experiente "pe buzunarul" tau. Este foarte bine ca vrei sa aplici ce faci la facultate, dar cu un contabil cu experienta langa tine, macar pentru inceput, ar fi mult mai usor si mai SIGUR. :wink:



#35963 Certificat de calitate la textile

Postat de ctanela on 04 September 2005 - 08:00 PM in Arhiva

Ce lagatura are cu contabilitatea?



#33520 CHELTUIELI CU DONATII

Postat de ctanela on 19 August 2005 - 10:01 PM in Arhiva

CHELTUIELILE CU DONATII SUNT 100% neDEDUCTIBILE!
In cazul asta ar merge mai bine un contract de sponsorizare.



#32040 sponsorizare

Postat de ctanela on 10 August 2005 - 05:33 PM in Arhiva

In conditiile in care incheie cu acestea un contract de sponsorizare.



#30359 Incheiere anticipata ctr lsg financiar

Postat de ctanela on 31 July 2005 - 10:36 AM in Arhiva

Cred ca la intrebarea privind costurile iti va raspunde firma de leasing.
In functie de raspunsul lor, vei vedea ce ai de contabilizat. Asa ca mai vorbim :lol:



#36136 Licente, brevete

Postat de ctanela on 05 September 2005 - 09:54 PM in Arhiva

RamonaC a spus:

Daca am o fact ce contine licenta program in valoare de 1300 ron fara TVA, inregistrez astfel:  
% = 404 / 401 1547  
1300 205 / 208  
247 4426  
Nu o pot amortiza pt ca val ei e pana in 1500 ron, atunci cum imi inchid eu ct 205 / 208? Sau cum pot inreg cazul acesta?  
Merci.

Nu exista acest criteriu valoric la imobilizarile necorporale. Acestea nu pot fi niciodata obiecte de inventar. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#38683 Produs pe factura cu valoarea zero

Postat de ctanela on 15 September 2005 - 10:57 PM in Arhiva

1. Ca sa poti vinde produsul respectiv, trebuie sa-l ai in gestiune. Asa ca, apelezi la un artificiu: cand faci nir-ul il treci cu valoarea de 1 leu si simultan aceeasi valoare o treci pe venituri din sconturi obtinute.
2. In acest caz te poti incadra cu produsul respectiv la art.art.21, alin. 2, lit.d) din CF: "cheltuielile de reclamĂŁ Âși publicitate efectuate Ăźn scopul popularizĂŁrii firmei, produselor sau serviciilor, Ăźn baza unui contract scris, precum Âși costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ Ăźn categoria cheltuielilor de reclamĂŁ Âși publicitate Âși bunurile care se acordĂŁ Ăźn cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru Ăźncercarea produselor Âși demonstraĂŸii la punctele de vĂąnzare, precum Âși alte bunuri Âși servicii acordate cu scopul stimulĂŁrii vĂąnzĂŁrilor;"



#48810 contract de leasing

Postat de ctanela on 03 November 2005 - 05:32 PM in Arhiva

Numai finantatorul contractului iti poate raspunde la intrebarea asta. Exista si variante de contract in care valoarea reziduala este inclusa in rate. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#43983 Facilitati pt studenti

Postat de ctanela on 10 October 2005 - 04:24 PM in Arhiva

Problema facilitatii se pune in momentul in care devine ABSOLVENT. Beneficiaza de aceasta facilitate angajatorul care, pe un loc vacant, angajeaza un absolvent. Daca studentul ramane angajat si dupa ce obtine licenta, atunci nu se poate vorbi de un loc vacant.
1. Ca sa puteti beneficia de aceasta facilitate, trebuie sa incetati contractul cu el cat inca mai este student si sa-l reangajati dupa ce obtine licenta.
1. Daca studentul inceteaza contractul de munca cu dvs. si se angajeaza dupa obtinerea licentei la alt angajator, acel angajator poate beneficia de subventie. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#42303 Declaratia sau precontractul?

Postat de ctanela on 01 October 2005 - 09:32 PM in Arhiva

Poate ai noroc sa citeasca un avocat intrebarea, ca noi nu putem decat sa "ne dam cu parerea". Iat-o pe a mea:
1. Cum demonstrati din vina cui nu a avut loc tranzactia?
2. Daca treci de pct.1. si actul incheiat la notar are mentiunea "titlu executoriu", atunci te duci direct la executor.
3. Pentru a obtine ceva in urma declaratiei "de mana", vanzatorul chiar ca trebuie sa apeleze la Instanta; documentul respectiv sigur nu constituie titlu executor. Si nici nu stiu cat este de valabil. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#39045 Legea asigurarilor sociale

Postat de ctanela on 18 September 2005 - 07:37 PM in Arhiva

Daca a fost angajat, chiar si cu timp partial, angajatorul a retinut si virat pentru el contributia de asigurari de sanatate. Asa ca probabil Casa de Sanatate il are in evidenta ca asigurat. Nu trebuie decat sa solicite angajatorului o adeverinta care sa ateste statutul de angajat si copii dupa ordinele de plata pentru FASS din ultima luna, pe care sa le prezinte medicului de familie. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#28357 Regularizare impozit pe profit

Postat de ctanela on 14 July 2005 - 10:14 AM in Arhiva

Cand constati greseala. Se depune o declaratie rectificativa, utilizand programul de declaratii la bugetul consolidat, din care selectezi 710




Cometa SQL