Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihaela_cva's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihaela_cva's Content

There have been 1000 items by mihaela_cva (Search limited from 16-November 07)



Sort by                Order  

#156148 notificare privind depunerea TVA trimestrial -termen 25.01.2008

Postat de mihaela_cva on 17 December 2007 - 11:13 PM in Arhiva

conform Cod Fiscal 01.01.2008
art. Art. 1561. - (1) Perioada fiscală este luna calendaristică.
(2) Prin derogare de la alin. (1), perioada fiscală este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabilă care în cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifră de afaceri din operațiuni taxabile și/sau scutite cu drept de deducere care nu a depășit plafonul de 100.000 euro al cărui echivalent în lei se calculează conform normelor.
(5) Dacă cifra de afaceri efectiv obținută în anul înregistrării, recalculată în baza activității corespunzătoare unui an calendaristic întreg, depășește plafonul prevăzut la alin. (2), în anul următor, perioada fiscală va fi luna calendaristică, conform alin. (1). Dacă această cifră de afaceri efectivă nu depășește plafonul prevăzut la alin. (2), persoana impozabilă va utiliza trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală.
(6) Persoana impozabilă care, potrivit alin. (2) și (5), are obligația depunerii deconturilor trimestriale trebuie să depună la organele fiscale competente, până la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare în care să menționeze cifra de afaceri din anul precedent, obținută sau, după caz, recalculată.



#167350 comision carti munca

Postat de mihaela_cva on 26 March 2008 - 06:52 PM in ITM, Inspectia Muncii

Am avut un control de la ITM care sustine ca toate societatile, indiferent daca mai au sau nu salariati, trebuie sa depuna declaratia lunara privind comisionul datorat in zero (0 salariati, 0 comision) odata ce sunt prinsi in baza lor de date (a avut odata angajat, a desfacut CIM si acum nu face nimic, nefiind inca suspendat, lichidat, dizolvat, falimentat).
Am incercat sa le explic ca legea se refera la angajator, si definitia angajatorului (nu am salariati =nu sunt angajator) dar sustin ca au primit raspuns de la Min Muncii ca trebuie depuse toate in zero.
Ce parere aveti?



#167386 comision carti munca

Postat de mihaela_cva on 26 March 2008 - 09:27 PM in ITM, Inspectia Muncii

Vezi postareab_m_c, la Mar 26 2008, 11:04 PM, a spus:

Ca si in cazul declaratiilor 100, 102, 300 chiar daca societatea nu activeaza are obligativitatea depunerii declaratiilor lunare/trimestriale. Asadar, chiar daca nu sunt angajati in momentul de fata, si ai fost inregistrat in baza lor de date cu angajati, trebuie completata si trimisa la itm dar cu valoare " 0 ". Asta pana in momentul in care angajeaza noi muncitori sau pana se lichideaza. :pullhair:

la financiar depun vector fiscal si cer scoatere din evidenta ca salariati, deci 100 si 102 nu depun. TVA este de la data devenirii platitor pana ...moare, deci 300 in zero.
la itm depun inchidere contracte munca si in baza de date (mai clar ca la finante) nu mai apar cu salariati, deci nu mai sunt angajator, am fost odata angajator acum sunt srl simplu, nu "angajator".



#167388 comision carti munca

Postat de mihaela_cva on 26 March 2008 - 09:35 PM in ITM, Inspectia Muncii

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 26 2008, 11:27 PM, a spus:

Vezi postareab_m_c, la Mar 26 2008, 11:04 PM, a spus:

Ca si in cazul declaratiilor 100, 102, 300 chiar daca societatea nu activeaza are obligativitatea depunerii declaratiilor lunare/trimestriale. Asadar, chiar daca nu sunt angajati in momentul de fata, si ai fost inregistrat in baza lor de date cu angajati, trebuie completata si trimisa la itm dar cu valoare " 0 ". Asta pana in momentul in care angajeaza noi muncitori sau pana se lichideaza. :pullhair:

la financiar depun vector fiscal si cer scoatere din evidenta ca salariati, deci 100 si 102 nu depun. TVA este de la data devenirii platitor pana ...moare, deci 300 in zero.
la itm depun inchidere contracte munca si in baza de date (mai clar ca la finante) nu mai apar cu salariati, deci nu mai sunt angajator, am fost odata angajator acum sunt srl simplu, nu "angajator".
adr la sanatate, somaj, pensii ce mai depun?



#167713 comision carti munca

Postat de mihaela_cva on 27 March 2008 - 10:33 PM in ITM, Inspectia Muncii

Vezi postareaCorinaEne, la Mar 27 2008, 06:29 PM, a spus:

Eu am avut alta situatie : Societatea mai ramane cu 3 angajate cu contract suspendat pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani. La pensii, sanatate si somaj am depus adrese cu numele, CNP-urile si data cand ar trebui sa se reintoarca la munca cele trei femei, drept pentru care aceste declaratii nu le mai depun. La finante se depune in continuare 100 si 102 cu 0, iar la ITM mi-au spus ca, atata timp cat am contracte inregistrate la ei, chiar daca sunt suspendate, depun state cu 0, si la fel si declaratia. In momentul in care li s-ar face lichidarea, anunt ca nu mai am angajati, depun Revisal, din care se poate vedea ca nu mai am calitatea de angajator, si apoi nu mai depun nimic.

corect, este special prevazuta situatia cand contractele de munca sunt suspendate.
Dar eu nu am suspendat, eu inchid toate contractele de munca ale salariatilor firmei!!!
Consideri corecta opinia lor, decalaratie 0 salariati(inclusiv suspendati) 0 comision?
Eu nu si astept raspuns de la petitii online inspectia muncii.
Au primit decalaratii cu zero si cu avertisment



#167717 comert cu amanuntul/ridicata

Postat de mihaela_cva on 27 March 2008 - 10:40 PM in Arhiva

Nu conteaza ca ai achizitii intracomunitare sau interne (Romania) tu iti organizezi ctb si gestiunea asa cum esti tu, vinzi en detail faci NIR ene detail(cu adaos si tva neexigibil, daca esti platitor TVA), taxare incversa sau en-gross, productie, etc, faci NIR la pret furnizor, taxare inversa etc
Taxare inversa doar daca ai cod valid TVA de la furnizor >>(si daca esti platitor de TVA...)
Daca nu ai cod TVA (copie) sau nu esti platitor TVA sau furnizorul nu e platitor TVA inreg si platesti TVA



#168270 Monografie leasing, contract novatie

Postat de mihaela_cva on 31 March 2008 - 11:27 PM in MONOGRAFII CONTABILE

eu cred ca nefiind nici acum platitoare de tva, vei avea
2133=167 cu val contract
2133=446 cu val tva (in val mijlocului fix se includ obligatoriu taxele irecuperabile) sau 4428

fact primite la rate
167=404
666=404
446=404 (sau 4428)

ultima rata reziduala idem ca mai sus.



#168995 Repartizarea cheltuielilor de intretinere = activitate exclusiva pt experti c...

Postat de mihaela_cva on 07 April 2008 - 10:34 PM in Arhiva

Sunt obligati sa aiba cenzori, care verifica activitatea Asociatiei.
Tu nu faci decat o repartitie a cheltuielilor care nu intra obligatoriu in sfera C.A. si E.C. din CECCAR. Inregistrezi in contabilitate? Faci bilanturi? State de salarii? Stabilesti impozite? Nu...deci ...mergi mai departe in instanta.
Atentie la termenele de contestare a P.Vb. al Garzii, sunt foarte scurte...depune o hartie urgent la instanta si mai explici pe urma



#168996 Declaratia rectificativa 710

Postat de mihaela_cva on 07 April 2008 - 10:53 PM in Arhiva

Faci rectificative la decl 100 pt impozitul pe profit care e afectat(suma veche, suma noua) pt fiecare trimestru, dupa ce in prealabil ai corectat reg.evid.fiscala si ai stab. imp. pe profit de plata. Platesti si majorarile datorate ( neplata impoz x la data de 25.04.07) daca vrei.
Inreg ctb le faci in luna in care le constati.
Decl.101 e anuala, deci si bilantul va fi ok (nu ai voie sa modifici bilanturi, chiar daca ai depus la semestru).
Bafta!



#188810 Freelancer

Postat de mihaela_cva on 04 December 2008 - 05:34 AM in Arhiva

Vezi postareabrenda_sv_ro, la Dec 4 2008, 02:53 AM, a spus:

Din dictionarul ala eu inteleg ca freelancerul e cel ce lucreaza pentru mai multe companii. Ceva de genul cum suntem multi; inca nu suntem experti contabili, avem mai multe firme la care tinem contabilitatea, si ca sa fim legali, o facem cu contracte partiale de 2 ore pentru fiecare firma. Si de platit la stat nu platim noi, ci firma. Am inteles bine? :thumbup:

nu
dar fiecare intelege ce vrea



#190205 expertize contabile

Postat de mihaela_cva on 04 January 2009 - 11:03 PM in Arhiva

exista o carte la ceccar in care sunt exemple de rapoarte de experiza contabila. Sunt anumite clisee si termeni care trebuie folosite. In rest, trebuie sa stii sa judeci in baza legilor, asa cum faci si contabilitate.
Daca imi dai adresa pe privat iti trimit un model, din cele facute de mine, sa te inspiri asupra formei. Fondul problemei tu il rezolvi.
Trebuie sa mai stii ca exista prevederi referitoare la expertiza contabil in codul de procedura civila si OG 2/2000.
Am sa incerc sa atasez aici oug 2 dar ...sa vedem daca merge

Fisiere atasate




#190206 cum se plateste Tva

Postat de mihaela_cva on 04 January 2009 - 11:04 PM in Arhiva

deductibil, logic



#195523 Formatul numarului la facturi/chitante

Postat de mihaela_cva on 02 March 2009 - 01:56 PM in Arhiva

Vezi postareardpfa, la Mar 2 2009, 08:28 AM, a spus:

Este obligatoriu ca numarul de factura/chitanta sa aiba zerouri in fata, astfel incat sa fie din 7 cifre? Asa mi-a spus un expert contabil, dar nu stiu daca exista vreo lege/ordonanta care prevede acest lucru. Ordinul 2226 nu spune nimic in sensul asta.

Nu este obligatoriu, este numarul intern al firmei, vedeti Codul fiscal capitol TVA despre factura (art.155 cred)
Nu exista legi pentru prostii
?Tot un expert contabil va garanteaza



#202120 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de mihaela_cva on 20 May 2009 - 11:06 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareabibilica, la May 8 2009, 06:18 PM, a spus:

Multumesc pt. raspuns. Am intrebat la 4 AFP -uri si am sunat la Anaf, primind cu 2 raspunsuri :
1- normele nu specifica nimic referitor la dizolvare cu lichidare si atunci trebuie sa platiti impozitul forfetar
2- fiind la ONRC divolvata din aprilie nu mai este cazul pentru impozit forfetar.
Asa ca nu mai stiu ce sa fac cu acest impozit forfetar.
Firma nu are inca hotararea judecatorului de lichidare.
Mai am o problema legata de decontul 300 si declaratia 394 (firma depune tva trimestrial), dar am facturi in trim. II. Cand le depun? Am inteles ca atunci cand cer certificatul fiscal, dar daca trebuie sa cer in cursul lunii mai, selectez decont luna iunie?! Nu mai spun de decl. 101 la data care trebuie selectata. La una din firme pot face bilantul de lichidare la 30.04.2009, dar la celelalte trebuie sa fac bilantul in cursul lunii mai ( probabil 15.05).


Nu se plateste impozit forfetar pentru ca ordonanta se refera la firme in functiune. O societate aflata in dizolvare, lichidare, dizolvare cu lichidare nu este in functiune.
Pentru decontul 300 si decl.394, cred ca treb depus in iulie-conform instructiunilor de completare, dar nu prea are logica si ar mai trebui studiata.
Declaratia 101 se face odata cu bilantul de lichidare.



#203410 raport de expertiza

Postat de mihaela_cva on 03 June 2009 - 11:12 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Atasez aici un raport de expertiza contabila extrajudiciara intocmit in graba de mine, dar in baza caruia a fost operata majorarea capitalului social. Oricum nu se citesc decat concluziile. :wink:
Raportul de exp. judiciara trebuie vizat la ceccar de catre auditorul de calitate
Trebuie respectata Norma.

Fisiere atasate




#203507 cheltuieli de constituire

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:08 PM in Arhiva

ca imobilizare in cont 201, amortizata pe perioada scurta-1an, parerea mea



#203510 produse platite nereceptionate

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:30 PM in Arhiva

ce face firma? de regula materialul publicitar se distribuie gratuit, nu se face evidenta si fisa de magazie a afiselor primit si distribuite.
Firma de contabilitate a vazut factura de material publicitar, a inregistrat-o in contabilitate conform codului fiscal si... atat, daca stiti si vreti urmarirea afiselor publicitare (eventual pixuri, hartie etc) cereti-i si o va face, sunt convinsa, dar cu alti bani....
De ce dvs. nu ati furnizat informatiile necesare din 2008, ca doar sunt banii dvs?



#203511 decont TVA lunar pentru achizitie UE

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:35 PM in Arhiva

sa depuneti declaratia 092 si decont tva lunar, firma di Ungaria face comert cu produse romanesti catre firme romanesti si, eventual, sa dati statul in judecata pentru anomalia TVA lunar...petitii on-line, mie imi pasa



#203512 Este valabil un certificat medical nesemnat de angajat

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:42 PM in Arhiva

nu ai acest drept. Cine ti l-a adus? Nu ai vazut ca angajatul nu l-a semnat si sa il pui sa semneze?? El nu are carte multa, dar tu daca esti asa preocupata de documente de ce nu l-ai vazut?
Cel mult, cheama anagajatul, cere o explicatie (scrisa, daca esti tipicara) si pune-l sa semneze.
Daca vrei sa il contesti, sunt insa anumite reguli stabilite prin legi, norme etc...faci cerere in scris la Casa de Sanatate si contesti doctorul care l-a eliberat, doctorul de familie care l-a vizat etc...si nu rezolvi nimic. La noi nici probele video inregistrate ca salariatul bolnav de discopatie sapa la tara nu sunt valabile...deh
Bafta in continuare!



#203514 PERSOANA FIZICA AUTORIZATA

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:50 PM in Arhiva

solicitati firmei care a emis factura o factura pe numele dvs si stornarea valorii din numele cetateanului "nevinovat".
Oricum trebuia ca firma sa factureze Asociatiei de proprietari, nu celui care a strans banii si a facut munca patriotica.



#203515 materiale in custodie

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:51 PM in CONTABILITATE STOCURI

da. Nu uitati de inventariere si sa existe produsele la asociati cand avetu un control.



#203516 administrator firma, diverse aspecte

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:57 PM in Arhiva

contestati decizia asociatului care a inchiriat spatiul, contestati punctul de lucru, si cereti ca asociatul vinovat sa raspunda.
Administratorul trebuia sa intocmeasca aceste acte -sa raspunda de decizia de a infiinta un punct de lucru, daca este si asociatul care nu stie, aveti castig de cauza ........in fata justitiei corecte si competente :wink:



#203517 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 08:59 PM in Arhiva

"blocurile" sunt proprietari persoane fizice, vanzarea este ocazionala sau nu...lamuriri pls



#203519 Expertiza contabila judiciara!

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 09:12 PM in EXPERTI JUDICIARI

da, acum astepti sa fii numita, depinde de BLEJ cand vei fi numita (nu dau la timp datele tale mai departe, catre judecatori).
Daca stii meseria, nu trebuie sa iti fie teama, iti exprimi punctul de vedere documentat si intocmesti un raport care sa respecte standardul impus CECCAR (forma).
Dupa care te duci la audit CECCAR sa il vizeze si il depui la instanta, apoi iti iei putinul de bani admis de judecator. Aici faci o cerere majorare onorariu, odata sau inaintea depunerii raportului, si astepti sa vezi daca citeste sau ce a decis.

Apoi faci cerere de inlaturare a omisiunilor materiale ( nu a citit hartia din dosar) si iar astepti decizia judecatorului (inamovibil).
Si constati ca muncesti gratis, dar decizia este intocmita in baza raportului tau...
si te intrebi de ce? merita sa fii profesionist sau nu? mai bine le faci de la inceput gratis si de 2 lei, dar respectand forma si esenta...si ti se admite

Bafta! sa nu patesti ca mine



#203521 Incepator In Contabilitate

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 09:21 PM in Arhiva

Bafta multa si nu te lasa descurajat! Nu consider ca decizia ta este corecta, dar macar ai inceput sa faci tu munca pe care oricum nu o mai plateai, chiar daca cineva accepta sa lucreze in continuare pana iti revii financiar...
Ai mult de munca, in special cu partea de inregistrae contabila si fiscalite, dar in maxim un an vei fi ok ...si atunci vei constata ca iar se schimba legile si iar inevti si iar muncesti la introducerea datelor, contabilitatea si fiscalitatea firmei...si nu mai faci bani ca patron, si ...preferi sa iei un contabil ca si asa ii dai putin fata de munca pe care tu o prestezi, in timpul asta tu poti sa faci bani....se intoarce roata... vei aprecia cu adevarat un contabil? sau vei astepta control financiar sa confirme?!...
cum am spus la inceput, eu te voi ajuta cu nelamuriri....gratis




Cometa SQL