- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → ABC's Content
ABC's Content
There have been 116 items by ABC (Search limited from 30-November 07)
By content type
See this member's
#50722 Test grila stagiari anul I
Postat de ABC on 11 November 2005 - 11:45 PM in Arhiva
#50264 Test grila stagiari anul I
Postat de ABC on 09 November 2005 - 07:27 PM in Arhiva
Eu am inteles urmatoarele:
-pentru lucrarea practica nu trebuie intocmit si raportul de audit, trebuie sa fie alese doar doua-trei sectiuni (G-O) pentru care trebuie elaborate foi de lucru (care contin obiectivele, activitatile si rezultatele obtinute) aferente probelor de audit recomandate prin intermediul fiecarei sectiuni si apoi cred ca trebuie anexate niste "documente financiar-contabile" care sa sustina informatiile prezentate in foile de lucru.
Ordinea prezentarii documentatiei ar fi:
- sectiunea .... (cu marcarea probelor de audit ce vor fi detaliate)
- foile de lucru aferente probelor de audit
Vezi ca model sectiunea G (Imobilizari Corporale) din Normele Minimale de Audit (pag 72...), unde sunt prezentate si modele de intocmire a foilor de lucru (G/3, G/4 etc).
Sa ma corecteze cineva daca gresesc.
#52302 Test grila stagiari anul I
Postat de ABC on 21 November 2005 - 08:58 PM in Arhiva
--------------------------------------------------------------------------------
Este marcat cu culoarea rosie:
Grile propuse pentru testul stagiarilor admiÂși Ăźn 2004
#164005 Rolul managementului financiar (partea a 2-a)
Postat de ABC on 25 February 2008 - 08:54 PM in Arhiva
Vezi fisier atasat.
Fisiere atasate
- Analiza_cheltuielilor_cu_combustibilul__studiu_de_caz_.xls 270.5K 266 downloads
#163998 Rolul managementului financiar (partea a 2-a)
Postat de ABC on 25 February 2008 - 08:25 PM in Arhiva
- performantele financiare ale firmei reflectate in situatiile financiare standardizate si personalizate (CPP si Bilant)
- si cadrul general de dezvoltare a afacerii: mediul intern (managementul general al firmei) si mediul extern (mediul de afaceri)
Aceste relatii de interdependenta sunt reprezentate grafic in fisierul atasat.
Sper ca aceste informatii sa fie utile si sa constituie o baza de plecare in discutiile cu membrii echipei manageriale.
Fisiere atasate
- Situatiile_financiare_ale_firmei___Abordare_Manageriala.xls 514.5K 486 downloads
#164003 Rolul managementului financiar (partea a 2-a)
Postat de ABC on 25 February 2008 - 08:44 PM in Arhiva
a) din pdv al contabilitatii financiare:
602 Cheltuieli cu materialele consumabile
6022 Cheltuieli cu combustibilul
etc
b) din pdv al contabilitatii manageriale:
6022.auto1 - ch cu combustibilul pt. autoturisme
6022.auto2 - ch cu combustibilul pt. autoutilitare
6022.utilaj - ch cu combustibilul pt. utilaje
6022.adtiv - ch cu combustibilul pt. incalzire cladire
#70610 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 28 February 2006 - 10:12 PM in Arhiva
Precizez ca in analiza comparativa intre contabilitatea financiara (orientata catre mediul extern al firmei) si contabilitatea manageriala (orientata pentru nevoile interne de management al afacerii) este vorba despre aceleasi informatii financiar-contabile, informatii reale care sunt inregistrate conform reglementarilor legale.
Diferenta consta in modul de prezentare si structurare a informatiei.
Conform contabilitatii financiare, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub forma rapoartelor standardizate (ca forma si continut) precum: contul de profit si pierdere, bilantul si anexele aferente acestuia.
Conform contabilitatii manageriale, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub orice forma de raport, sintetic sau detaliat, solicitat de managementul intern al firmei:
-situatia vanzarilor pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor de exploatare pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor financiare pe tipuri de operatiuni
#49330 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 05 November 2005 - 08:30 PM in Arhiva
Deci se aplica doar formula de calcul:
Prag rentabilitate = total costuri fixe (1-% cheltuielilor variabile in vanzari)
Nivelul minim al vanzarilor se poate determina periodic (cel putin trimestrial) atat la nivel de firma, cat si pentru fiecare punct de vanzare din reteaua de desfacere a firmei.
Dar pentru realizarea acestui obiectiv, trebuie ca sistemul financiar-contabil sa ofere informatii detaliate, analitice pe centrele de cost ale companiei.
#25743 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 28 June 2005 - 08:57 PM in Arhiva
Printre raspunsurile primite amintesc : cifra de afaceri, profitul, disponibilitatile banesti, imaginea pe piata etc.
Raspunsul care il asteptam era: CLIENTII.
Daca ai reusit sa iti atragi clientii si sa ai o piata stabila (nu dezvoltam aici modalitatile de formare si consolidare a pietei pe care activeaza firma) se poate spune ca poti sa-ti realizeze si celelalte obiective stabilite (financiare sau non-financiare) :
- daca obiectivul este cresterea cifrei de afaceri, atunci trebuie agreata ideea acordarii unor termene de plata mai largi pentru anumite categorii de clienti ;
- daca obiectivul este cresterea profitului, atunci se va revizui politica de discount-uri in vederea cresterii marjelor comerciale aferente vanzarii
- daca obiectivul firmei este cresterea disponibilitatilor banesti, atunci se vor acorda facilitati pentru platile in avans sau pentru cele la livrare.
- pentru consolidarea imaginii pe piata, trebuia acordata atentie deosebita calitatii produselor si serviciilor oferite clientilor si trebuie intreprinse cele mai diverse actiuni de fidelizare a clientilor.
CLIENTII SUNT ADEVARATA AVUTIE A UNEI FIRME !!!
Este opinia unui finantist !
ABC
#72866 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 11 March 2006 - 11:31 AM in Arhiva
Sper sa fie un prim pas in rezolvarea unor neclaritati.
Succes!
Fisiere atasate
- Metoda_ABC_de_calculatie_a_costurilor.pdf 338.51K 938 downloads
#106944 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 10 November 2006 - 10:10 PM in Arhiva
Pentru recomandarea unor indicatori financiari care sa fie relevanti pentru analiza performantelor firmei proprii, te rog sa precizezi care este domeniul de activitate al firmei: productie ? / comert ? / servicii ?
In general se calculeaza, se analizeaza si se interpreteaza:
- indicatori de profitabilitate
- indicatori de lichiditate si solvabilitate
- indicatori de gestiune a clientilor, furnizorilor si stocurilor
- indicatori de echilibru financiar
Deasemenea se fac analize privind structura si continutul costurilor fixe si variabile si se determina pragul minim de rentabilitate (nivelul minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi).
Astept mai multe detalii, pentru ca raspunsul sa fie cat mai aproape de necesitatile reale de management a companiei.
#46150 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 20 October 2005 - 08:21 PM in Arhiva
Pragul de rentabilitate se poate determina cantitativ sau valoric, dupa formulele :
1.Cantitatea minima de produse = total cheltuieli fixe / (prêt de vanzare unitar-cost variabil unitar)
2.Vanzarile minime de produse = total cheltuieli fixe / (1 – ponderea cheltuielilor variabile totale in cifra de afaceri totala)
#73114 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 13 March 2006 - 12:51 PM in Arhiva
Tinem legatura!
Fisiere atasate
- COSTURI_PE_BAZA_ACTIVITATILOR.doc 49.5K 666 downloads
#25383 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 26 June 2005 - 11:29 PM in Arhiva
1. exista multe carti de management financiar si toate sunt interesante, atat pentru incepatori cat si pentru cei cu experienta; informatiile transmise sunt apreciate ca fiind foarte utile in functie de masura in care se pot adapta si transpune in practica la nivelul unei companii;
2. nu trebuie sa uitam ca managementul financiar ofera o multitudine de intrumente si metodologii specifice particularitatilor firmei, pentru atingerea obiectivelor stabilite de managementul propriu al firmei.
Vreau sa subliniez faptul ca fiecare firma este unica in felul ei (prin obiectivele si strategiile stabilite, prin dimensiunea ei, prin modul de organizare si de rezolvare a problemelor, prin pregatirea si implicarea personalului etc) si deci este necesar crearea unui sistem PROPRIU, PERSONALIZAT la nevoile reale, concrete pentru desfasurarea activitatii sale.
Tinand cont de precizarile anterioare, pot sa spun ca toate informatiile transmise de colegii care participa la discutii privind subiectul "durata medie a clientilor" sunt corecte si poate ca reprezinta cele mai bune solutii pentru firmele prezentate.
Sa nu uitam ca fiecare firma este un UNICAT si deci si solutiile pentru analiza si planificarea activitatii financiare sunt PERSONALIZATE.
Ex 1: pentru o firma profitabila, care activeaza pe o piata restransa, care are doar cativa clienti traditionali si stabili, care isi respecta clauzele contractuale - indicatorul durata medie de incasare a clientilor nu constituie o prioritate;
Ex 2: pentru o firma care activeaza intr-o zona mai larga si unde are de gestionat mai multe categorii de clienti (mari si mici), este agreata ideea acordarii unor termene de incasare mai largi, "atata timp cat dispui de resurse financiare incat sa nu intri intr-un blocaj".
Va propun sa analizam urmatoarea situatie la nivelul unei firme ipotetice, care isi desfasoara activitatea de productie si comert materiale de constructii la nivel national si are peste 1000 clienti:
a) managementul firmei a stabilit ca obiectiv: durata medie de incasare a clientilor (DMC) =30 zile pana la sfarsitul anului;
b) la sfarsitul semestrului 1, DMC = 50 zile la nivelul firmei, iar la nivelul celor 5 zone de vanzari din tara acest indicator variaza intre 30 si 90 zile;
c) contractele existente, in derulare, au termenele de incasare stabilite intre 10 si 45 zile, in functie de valoarea contractului.
Care sunt masurile necesare astfel incat, pornind de la situatia actuala a firmei sa atingem obiectivul stabilit de management pentru DMC?
#159048 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 20 January 2008 - 02:21 PM in Arhiva
mihai78matei, la Jan 19 2008, 05:43 PM, a spus:
Problema mea este urmatoarea: trebuie sa concep un buget pe centre de cost, dar nu se are in vedere k nu s-a mai lucrat niciodata pe buget. Nici eu personal nu am mai lucrat cu centre de cost ....cheltuieli...venituri....realizat brut ...etc...
caut un model de buget pe care sa il personalizez....nu am gasit....va rog sa ma ajutati....
Sincer nici nu stiu ce sa va cer....
Ai sa gasesti cateva informatii importante pentru elaborarea lucrarii in aceeasi sectiune - Management Financiar - la capitolul:
BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTE DE CONTROL BUGETAR.
#28036 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 12 July 2005 - 07:54 PM in Arhiva
Exemplu :
Conducerea firmei este interesata sa cunoasca performanta vanzarilor si de aceea poate solicita rapoarte de analiza a cifrei de afaceri :
-pe puncte de desfacere
-pe retele de desfacere
-pe zone geografice
-pe clase de clienti
Cum realizati aceste rapoarte ?
#25735 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 28 June 2005 - 08:30 PM in Arhiva
Va propun urmatoarea structura organizatorica pentru analiza tipologiilor de centre care pot fi definite la nivelul unei companii:
1.directia generala - care cuprinde urmatoarele departamente: informatica, asigurarea calitatii
2.directia comerciala - care cuprinde urmatoarele elemente componente: punctele de desfacere, transporturile, marketing
3.directia productie - care cuprinde sectiile de productie, atelier de intretinere
4.directia economica - cu departamentele financiar, contabilitate, analize economice
5.directia resurse umane - cu departamentele: personal-salarizare, training
Tinand cont de specificul activitatii fiecarui departament, putem sa delimitam urmatoarea TIPOLOGIE DE CENTRE:
- CENTRE DE COST, pentru care se stabilesc obiective si se monitorizeaza limitele maxim admise pe tipuri de cheltuieli ; in aceasta categorie de centre pot sa fie considerate departamentele din directiile productie si administrativa (dir. Generala, economica, resurse umane, dep. marketing) ;
- CENTRE DE VENIT, pentru care se stabilesc si se monitorizeaza obiective legate de realizarea unui nivel minim de venituri ; in aceasta categorie mentionam : punctele de desfacere si dep. transporturi (daca presteaza si servicii contracost) ;
- CENTRE DE PROFIT, pentru care obiectivele stabilite se refera la realizarea unui nivel minim de profit pentru centrele care realizeaza si venituri ; de exemplu : punctele de desfacere.
Centrele de venit, de cost sau de profit pot fi stabilite pina la nivelul celei mai mici entitati organizatorice din cadrul unei firme. Managementul prin centre de cost este un instrument performant de management financiar pentru ca ofera parghiile necesare pentru analiza, controlul si reducerea costurilor pana la nivelul la care activitatea se desfasoara normal si in conditii de eficienta maxima.
Managementul prin centre de cost presupune clasificarea si analiza costurilor (fixe / variabile) in functie de fluctuatia acestora in corelatie cu volumul activitatii si al vanzarilor.
ABC
#25258 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 24 June 2005 - 10:46 PM in Arhiva
-durata medie de incasare a clientilor
-durata medie de plata a furnizorilor
-durata medie de stocare a bunurilor
Cat de des calculati acesti indicatori ?
Considerati ca acesti indicatori sunt importanti, astfel incat trebuie dezvoltat un sistem de raportare periodica ?
Cum sunt stabilite politicile comerciale anuale la nivelul firmei ?
Astept cu mare interes raspunsurile sau intrebarile voastre!
ABC
#24952 Rolul managementului financiar
Postat de ABC on 22 June 2005 - 09:37 PM in Arhiva
Va propunem un nou capitol de discutii, pentru a face schimb de informatii si experiente si anume : MANAGEMENTUL FINANCIAR. Vom deschide acest capitol prin prezentarea locului si rolului managementului financiar in cadrul activitatii financiar-contabile.
Managementul financiar are rolul de a face legatura intre management si contabilitate.
Managerul, pe baza informatiilor financiar-contabile prelucrate corespunzator nevoilor proprii, poate sa evalueze si sa administreze eficient resursele de care dispune firma (resurse financiare, materiale si umane) in vederea realizarii obiectivelor si strategiilor stabilite pentru dezvoltarea si consolidarea activitatii firmei.
Contabilitatea financiara este orientata catre persoanele din exteriorul firmei (actionari, banci, etc), iar informatiile sunt furnizate sub forma unor rapoarte standardizate, cum ar fi : Bilantul Contabil, Contul de Rezultate, Fluxul de Numerar.
Contabilitatea manageriala este orientata catre persoanele din interiorul firmei (manageri, specialisti, etc.) iar rapoartele nu au o forma standardizata, ci sunt intocmite in functie de cerintele utilizatorilor.
Principalele instrumente ale managementului financiar sunt :
- situatiile financiare-contabile prelucrate conform cerintelor interne de raportare manageriala : contul de rezultate, bilantul financiar, fluxul de numerar
- diagnosticul financiar pe baza de indicatori
- analiza veniturilor, costurilor si profitului
- determinarea pragului minim de rentabilitate
- analiza incasarilor si platilor ; codificarea clientilor si furnizorilor
- politicile interne ale firmei
- sistemul de bugete ale firmei si controlul bugetar
Managementul financiar ofera informatiile de baza pentru realizarea lucrarilor de analiza economico-financiara si pentru elaborarea planurilor financiare pe termen lung si scurt.
Pentru cunoasterea starii de sanatate a firmei este necesar sa functioneze un sistem intern de raportari manageriale, care sa semnaleze punctele tari si punctele slabe din activitatea companiei.
Subiect propus: exista in firma voastra un sistem de raportare manageriala : care sunt rapoartele pe care le intocmiti si ce contin, care este perioada de raportare, cui le transmiteti ?
Sunteti consultat in legatura cu stabilirea obiectivelor si strategiilor firmei pe termen lung si scurt.
Astept cu mare interes raspunsurile sau intrebarile voastre.
Un prieten,
ABC
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ ABC's Content
- Regulament