Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Zzuper's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Zzuper's Content

There have been 117 items by Zzuper (Search limited from 01-December 07)



Sort by                Order  

#230642 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 30 August 2010 - 11:29 AM in Arhiva

Am sa "sap" mai adanc si am sa revin. Nu ma pronunt in totalitate pana nu sunt sigur 100% pe ceea ce spun. ;) Sincer, mie mi-ar conveni mai mult partea pe care o invoca ei, cu 31,3%, decat 10,5% din venitul meu net.

Mica mea dilema este ca nefiind angajat nicaieri, cred ca in mod normal as plati 31,3% din 1/4 salariu mediu, adica acelasi procent ca si cand as fi angajat undeva (si partea angajatorului si partea angajatului).



#230552 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 27 August 2010 - 04:28 PM in Arhiva

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?



#230629 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 30 August 2010 - 10:20 AM in Arhiva

Vezi postareaZzuper, la Aug 27 2010, 10:34 PM, a spus:

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 06:35 PM, a spus:

Vezi postareaZzuper, la Aug 27 2010, 05:28 PM, a spus:

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?

venituri totale lunare - cheltuiele totale lunare (deductibile) = venitul net
venitul net * 10,5% = contribuția la CAS

Trebuie precizat dacă contribuția se rotunjește la leu întreg - în cazul firmelor aceasta este regulă și cred că și în acest caz se aplică (în orice caz eu am rotunjit).

Teoretic, o Î.I. ar putea să fie impusă și la norma de venit (cu trei condiții: 1. dacă nu are angajați; 2. se încadrează în nomenclatorul de activități pentru care este prevăzută impozitarea la norma de venit; 3. a optat pentru acest regim de impozitare). Caz în care venitul net lunar se determină prin împărțirea normei de venit anuale la 12 luni.

Luni am sa ma duc la Casa de Pensii si am sa ma informez personal, apoi revin cu informatia aici. Daca e asa cum spuneti, inseamna sa-i imbogatesc pe astia. :(

Am fost si am intrebat. Pentru cei in sistem real, nu se aplica OUG 58/2010, ci se merge pe acelasi mod de calcul ca si pana acum. 31,3% din suma declarata, dar nu mai mica de 1/4 din salariul mediu brut. Partea interesanta este ca mi s-a spus ca nu voi fi obligat sa platesc retroactiv pentru anul 2009 (pt care nu am platit), ci voi plati o amenda de 300 ron. Pai in cazul asta, n-as mai incheia nici un contract.



#230637 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 30 August 2010 - 10:50 AM in Arhiva

Craiova, Dolj. De ce nu ar fi adevarat? Eu aveam nevoie doar de o confirmare ca OUG 58 se aplica numai celor incadrati la norma de venit.



#230565 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de Zzuper on 27 August 2010 - 09:34 PM in Arhiva

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 06:35 PM, a spus:

Vezi postareaZzuper, la Aug 27 2010, 05:28 PM, a spus:

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?

venituri totale lunare - cheltuiele totale lunare (deductibile) = venitul net
venitul net * 10,5% = contribuția la CAS

Trebuie precizat dacă contribuția se rotunjește la leu întreg - în cazul firmelor aceasta este regulă și cred că și în acest caz se aplică (în orice caz eu am rotunjit).

Teoretic, o Î.I. ar putea să fie impusă și la norma de venit (cu trei condiții: 1. dacă nu are angajați; 2. se încadrează în nomenclatorul de activități pentru care este prevăzută impozitarea la norma de venit; 3. a optat pentru acest regim de impozitare). Caz în care venitul net lunar se determină prin împărțirea normei de venit anuale la 12 luni.

Luni am sa ma duc la Casa de Pensii si am sa ma informez personal, apoi revin cu informatia aici. Daca e asa cum spuneti, inseamna sa-i imbogatesc pe astia. :(



#187743 Control Garda Financiara

Postat de Zzuper on 19 November 2008 - 06:00 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Vezi postareaNicoleta Corciova, la Sep 8 2008, 01:30 PM, a spus:

In rest nu au gasit nimic in neregula, mai ales ca acum o luna jumate am avut control de fond si atunci mi-au dat o amenda minima tocmai pt ca nu aveau de ce sa se lege (asta e, acum o luna zburdam ca am luat doar 500 de lei amenda si acum imi vine sa urlu mai ales pt faptul ca e firma proprie...

Cum adica ti-au dat amenda 500 de lei ca nu au avut de ce sa se lege?! Cum vine asta? Numai in Romania se poate intampla.



#189473 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de Zzuper on 12 December 2008 - 07:19 PM in Arhiva

Pana la urma tot in pom sunt. Contabila imi spune ca pentru a o vinde mai jos de 14.700 ron, cat mai are ea de amortizat, va trebui facuta o expertiza tehnica autorizata, prin care sa se demonstreze ca masina este uzata prematur si implicit valoarea ei este mult mai mica.

In conditiile gandite si aplicate de catre contabila, masina nu ar fi amortizata nici in 10 ani de la cumparare. Noua a costat 22.700 ron (fara TVA) in Aprilie 2003. Mai are putin pana sa se implineasca 6 ani de la cumparare si contabila imi spune ca mai are de amortizat 14.700 ron, ca societatea nu a avut activitate. Si apropo de asta, rectific ce am spus mai sus, legat de suspendarea activitatii. Aceasta nu a fost niciodata suspendata, ci doar nu s-a mai lucrat pe acea societate, deloc, pentru cateva luni.

Am deja parul alb. Pana si mecanicii de la service stiu ca trebuia sa fie amortizata deja si sa o poata vinde la o suma mai mica. :thumbup:



#188965 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de Zzuper on 06 December 2008 - 11:09 AM in Arhiva

Salutare tuturor!

Am si eu o mica nelamurire, daca ati putea sa ma ajutati.

SRL a cumparat in Aprilie 2003 un Daewoo Cielo nou, valoare factura fara TVA undeva peste 200 de milioane (pot cauta valoarea exacta in caz ca e nevoie). Ideea este ca acum vreau sa cumpar aceasta masina. SRL-ul imi spune ca nu s-a amortizat in totalitate, ca mai are 150 de milioane de amortizat, de unde ar rezulta ca ar trebui platiti aprox. 30 de milioane TVA catre stat.

Intrebarile mele ar fi urmatoarele:

1. cum e posbil ca si dupa 5 ani masina sa nu fie amortizata?
2. daca e asa, cum de a ramas enorma suma de 150 de milioane, din moment ce mai sunt cateva luni si se fac 6 ani de la achizitionare?
3. ce act ar trebui sa-i cer contabilei pentru a afla perioada de amortizare a masinii (din cate stiu poate fi undeva intre 4 si 6 ani)?
4. am inteles ca s-ar putea scrie pe factura "Motor defect", caz in care suma trecuta pe ea ar putea fi si de 10-15 milioane.

Daca ma poate lumina si pe mine cineva cum pot cumpara masina asta in asa fel incat sa nu platesc mai mult de 3-5 milioane TVA, i-as fi tare recunoscator. Nu ma intrebati DE CE trebuie sa platesc eu TVA-ul si nu SRL-ul, desi cred ca va dati si singuri seama. Totusi, nu asta e important.

Multumesc anticipat.



#188980 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de Zzuper on 06 December 2008 - 03:16 PM in Arhiva

Stiu, l-am vazut si mai sus, in format PDF. Numai ca in tabel perioada data e de 4-6 ani.

Ideea e ca eu am cumparat masina de la un individ. Acest individ o cumparase din fabrica, pe SRL-ul unui prieten de-al lui, pentru a-si recupera TVA-ul. Acum, ca eu vreau sa fac actele cu el, masina fiind inca pe SRL-ul prietenului sau, el ar trebui sa plateasca TVA-ul aferent facturii. Normal ca nici lui nu-i convine sa plateasca 30 de milioane TVA, si normal ca si el se intreaba cum a ajuns contabila la concluzia ca masina inca nu s-a amortizat. Repet, in Aprilie 2009 se fac 6 ani de la achizitia masinii.

Ah, si ce mi-am adus aminte: contabila spune ca din cauza faptului ca nu prea a avut activitate firma, de-aia nu s-a amortizat masina. Eu din cate stiu nu are nici macar o legatura chestia asta cu amortizarea masinii. Activitatea SRL-ului a fost suspendata decat vreo 10 luni, la putin timp dupa ce s-a cumparat masina, apoi a fost reluata. Intr-adevar, activitate scazuta, dar existenta.



#188988 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de Zzuper on 06 December 2008 - 06:13 PM in Arhiva

Imi cer scuze pentru intrebarea urmatoare, dar o pun pentru ca nu pricep: sa-nteleg ca poate au facut la un moment dat un proces-verbal de scoatere din functiune a masinii? Poate atunci cand SRL-ul a avut activitatea oprita temporar?
Si "prin recalcularea cotei de amortizare fiscala", eu prin asta inteleg ca se recalculeaza retractiv sa zic asa, adica indiferent ca au suspendat activitatea, tot nu ar fi trebuit sa influenteze perioada de amortizare.

Nu mai inteleg nimic cu privire la amortizarea masinii asteia. :thumbup:



#195689 Contabilitate PFA

Postat de Zzuper on 03 March 2009 - 06:46 PM in Contabilitate PFA

Acum am alta dilema: pe extrasul de cont operatiunile au mari diferente intre "Data tranzactiei" si "Data procesarii", uneori chiar de 5-6 zile. Dilema mea e pe care o trec in RJIP ?



#194735 Contabilitate PFA

Postat de Zzuper on 19 February 2009 - 09:04 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareaRomina, la Feb 19 2009, 10:27 AM, a spus:

Buna dimineata!

Banii retrasi din contul de la banca reprezinta incasare in "casierie". Deci nu afecteaza cu nimic RJIP, pt ca e si incasare si plata. La fel si la schimburile valutare dintr-un cont in altul (eur-ron)

Daca nu e asa, va rog sa ma corectati.


Multumesc. O corecteaza cineva pe Romina sau "adjudecam" raspunsul?



#194507 Contabilitate PFA

Postat de Zzuper on 17 February 2009 - 09:48 PM in Contabilitate PFA

As avea si eu cateva nelamuriri, din nou. In primul rand, sa incepem cu cea mai importanta:

1. Am primit ceva banuti prin virament bancar, c/v unei facturi de prestari servicii. Daca am retras bani de la bancomat din acel cont, trec aceasta operatiune in RJIP ? Eu tind să cred că nu, dar dacă răspunsul e da, cum anume trec în RJIP?

2. Mai mult o dezvaluire decat o nelamurire: am cont la Crediteuropebank pe PF. Am primit astazi banii de mai sus, contravaloarea unei facturi, dar plata s-a facut pentru PFA, continand si CUI. Ma suna o d-na foarte amabila, sa-mi spuna ca "avem" o problema cu primirea banilor.

Eu zic "Ce problema?"
"Pai stiti, aveti cont de PF, nu de PFA, iar in operatiune apare CUI-ul, introdus de cel care face plata."
"Asa, si care e problema? Eu sunt PFA, adica fara personalitate juridica. Banca d-voastra ma incadreaza la PJ si imi ia comisioane prea mari, la fel ca la un SRL. Atata timp cat eu nu am personalitate juridica, nu pot sa-mi fac un cont pe PJ doar ca voi sa luati comisioane mai mari. PFA-ul incadrat la persoane juridice este pur si simplu o gaselnita de-a bancilor, pt a stoarce si mai multi bani de la clienti."
"Da, va inteleg, dar nu stiu cum sa facem. Haideti ca vorbesc cu D-na Directoare si revin cu un telefon".

20 de minute mai tarziu, plata era confirmată ?i urmată de rugamintea ca la următoarele plă?i să se men?ioneze decât numele PFA-ului, iar la mentiuni "C/V fact. nr din..." ?i să nu se mai mentioneze CUI-ul.



#195816 Contabilitate PFA

Postat de Zzuper on 04 March 2009 - 06:42 PM in Contabilitate PFA

Maria-Carmen, imi poti raspunde te rog si la nelamurirea mea?



#195374 Contabilitate PFA

Postat de Zzuper on 27 February 2009 - 02:52 PM in Contabilitate PFA

Revin cu intrebarea mea initiala, pentru a fi sigur ca am inteles cum trebuie: retragerea banilor (prin bancomat) din contul de PFA se trece sau nu in RJIP ?

Mentionez ca am apucat sa trec alte operatiuni de incasari si plati, efectuate intre timp. Deci daca ar trebui trecute si retragerile de numerar in RJIP, as putea sa tai cu pixul ce am scris pana acum?



#195421 Contabilitate PFA

Postat de Zzuper on 28 February 2009 - 04:54 PM in Contabilitate PFA

Roger! Multam pentru raspunsuri. ;)



#224167 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de Zzuper on 12 April 2010 - 08:14 PM in Arhiva

Detin o I.I., cu vanzare en-detail de piese auto intr-un magazin, atat online cat si... offline (adica intr-un spatiu inchiriat). As avea si eu 2 intrebari legate de casele de marcat:

1. Este posibil ca pe bon sa nu scrie "1x nume produs", ci "Contravaloare marfa cf. factura"? Intreb asta deoarece am intalnit acest caz si mi se pare una dintre cele mai usoare cai de folosire a unei case de marcat.

2. Daca un client decide sa returneze marfa sau o parte din ea, eu neavand casa/casierie, cum procedez? Ce acte trebuie sa intocmesc in acest caz?



#224177 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de Zzuper on 13 April 2010 - 07:00 AM in Arhiva

Multumesc pt raspunsuri, dar:

Cum va explicati ca ditamai reprezentanta auto functioneaza de ani buni asa cum am descris mai sus? Adica scrie pe bon "Contravaloare marfa cf. factura". Pe mine nu m-ar deranja sa fac factura fiecarui client. Folosesc numai facturi emise de catre un soft (nu am facturier, fizic), si toate produsele sunt deja introduse in acest program. Este de-ajuns sa introduc primele 3-4 cifre ale codului produsului si imi apare restul denumirii pt fiecare. Cel putin in situatia mea, ar fi destul de lesne sa fac factura si bon la modul asta. Apropo, stiti cumva daca o casa de marcat cu interfata USB are posibilitatea de import a produselor?

Referitor la returnarea produselor. Din cauza ca destui clienti vin si cumpara "rulment fata", ca asa le-a spus mecanicul sau ca asta cred ei ca au defect la masina, apoi constata ca nu asta era piesa defecta, am gasit o solutie convenabila (sau nu) ambelor parti, "furata" din SUA: in cazul in care s-a cumparat alta piesa decat cea de care era nevoie, o pot returna, dar primesc doar 80% din pretul ei de cumparare. Acest lucru nu se aplica in cazul in care clientul vroia "rulment fata" si eu i-am vandut "rulment spate". Cu alte cuvinte nu se aplica daca gresesc eu, ci numai daca greseste clientul. In felul asta, majoritatea clientilor nu mai returneaza produsele din orice motive. Prefera sa le pastreze.



#226669 Completare RJIP

Postat de Zzuper on 07 June 2010 - 05:35 PM in Contabilitate PFA

As avea o intrebare de olimpiada, in urma careia nu as vrea sa te superi, ci sa te gandesti bine: erau sigur de la Garda? Ma gandesc sa nu fi fost niste nemernici pusi pe inselat, cu "acte".



#209176 Completare RJIP

Postat de Zzuper on 14 August 2009 - 08:58 AM in Contabilitate PFA

Apropo de stornare, una pe o singura pozitie dintr-o factura cu 8 produse, ca sa fiu mai exact: in RJIP ce se trece? Pt ca nu se elibereaza chitanta.

Nu stie nimeni raspunsul? Tind sa cred ca nu se trece nimic in RJIP, dar nu sunt sigur.



#208266 Completare RJIP

Postat de Zzuper on 29 July 2009 - 04:59 PM in Contabilitate PFA

"Sunt interzise plățile fragmentate în numerar către furnizorii de bunuri și servicii, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 50.000.000 lei." Eu inteleg ca poti plati o factura de sub 5.000 ron cu numerar, chiar si in transe. Singura conditie este ca factura respectiva sa nu fie mai mare de 5.000 ron. ;)



#209204 Completare RJIP

Postat de Zzuper on 14 August 2009 - 02:15 PM in Contabilitate PFA

Caz concret: o piesa auto (achitata impreuna cu alte piese) care s-a defectat, clientul a returnat piesa, eu i-am returnat contravaloarea ei. La randul meu, am returnat-o furnizorului, dar fara a primi cash pe ea, ci a ramas ca un fel de discount pentru viitoare comenzi. Pentru aceasta operatiune mi-a fost eliberata o factura storno numai pt piesa respectiva.



#209242 Completare RJIP

Postat de Zzuper on 15 August 2009 - 08:27 PM in Contabilitate PFA

Multumesc pentru efortul depus.

Am sa incerc sa raspund punctat:

1. Ca urmare a defectarii piesei, am returnat clientului contravaloarea ei. La randul meu, am dus piesa la furnizor, care m-a intrebat: "Storno pe piesa sau alta la schimb?" Am ales storno.
2. Exact prima varianta: la urmatoarea comanda, aceasta va avea o valoare diminuata egala cu pretul pe care l-am platit eu pe piesa respectiva.
3. Singurul document pe care l-am intocmit a fost factura storno pe numele clientului (inmanata acestuia). Repet: clientul a cumparat mai multe produse (pe aceeasi factura) odata cu aceasta piesa. Factura storno am facut-o numai pe piesa cu pricina.



1. Da, la aceeasi valoare a piesei, factura storno a fost semnata si stampilata.
2. Da, suma returnata la valoarea de cumparare a piesei.
3. Piesa NU se mai afla in magazia mea, ci am returnat-o la randul meu furnizorului, care a introdus-o in magazia sa tot pe baza unei facturi storno (catre mine).

Date fiind informatiile furnizate de mine mai sus si mai ales cea din ultimul punct (3), ce anume trec in RJIP (avand in vedere ca nu exista nici o chitanta)?



#209322 Completare RJIP

Postat de Zzuper on 18 August 2009 - 01:36 PM in Contabilitate PFA

Corpus cred ca e mai in masura sa va ajute. Din cate stiu eu, si nu cred ca gresesc, nu ati procedat legal. Orice factura de peste 5.000 ron se poate achita numerar numai pana in 5.000 ron, restul prin banca. Inc azul d-voastra puteati incasa cu chitanta 5.000 ron (sau mai putin), restul 1.000 ron (sau mai mult) numai prin banca.

Doar in cazul in care factura era sub 5.000 ron puteati taia mai multe chitante, pana se "stingea" datoria pe care clientul o avea catre d-voastra.

Daca nu stiam bine, astept sa fiu corectat. ;)



#214728 Completare RJIP

Postat de Zzuper on 30 November 2009 - 06:34 PM in Contabilitate PFA

Da, se trece suma cu tot cu TVA.




Cometa SQL