- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → sogardro's Content
sogardro's Content
There have been 126 items by sogardro (Search limited from 24-November 07)
By content type
See this member's
#10326 Unde se fiscalizeaza casele de marcat?
Postat de sogardro on 11 February 2005 - 05:20 PM in Arhiva
Dana Cosmei a spus:
Mentionez ca pt.punct.de lucru din alta localitate, societatea va avea si anagajati cu contract de munca.
Se va lucra pe aceeasi casa de marcat sau trebuie cumparata alta?
Multumesc
1. La desfiintarea punctului de lucru, trebuie sa defiscalizezi casa de marcat impreuna cu cei de la serviceul de la care ai cumparat casa de marcat si un inspector de la Adm Financiara. Ti se va lua memoria fiscala de la casa de marcat.
2. La mutarea punctului de lucru, va trebuie sa fiscalizezi din nou casa de marcat cu cei de la serviceul care ti-au dat casa de marcat si cu un inspector de la noua Administratie Financiara. Nu trebuie sa cumperi o noua casa de marcat. Ti se va da alta memorie fiscala.
Ai grija ca toate se fac intr-un termen stabilit prin lege.
#8876 stie cineva daca s-a schimbat contul ptr 0.75%comision CM
Postat de sogardro on 28 January 2005 - 02:17 PM in Arhiva
Atentie!!!
Comisionul de 0.75 sau 0.25 il platesti numai daca:
Leg 130/1999, art. 12:
(1) Pentru prestarea serviciilor prevãzute în prezenta lege direcþiile generale de muncã ºi protecþie socialã vor percepe un comision, stabilit dupã cum urmeazã:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cãrora le pãstreazã ºi le completeazã carnetele de muncã;
B) 0,25% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cãrora le presteazã serviciile prevãzute la art. 10, constând în verificarea ºi certificarea legalitãþii înregistrãrilor efectuate de cãtre aceºtia.
(2) Plata comisionului se va efectua pânã la sfârºitul lunii urmãtoare celei pentru care este datoratã.
#7180 Softuri contabilitate
Postat de sogardro on 13 January 2005 - 09:48 AM in Arhiva
Dupa mine, cel mai bun soft este cel care iti satisface nevoile cu resurse finaciare cat mai mici.
#11633 SCHIMBARE DENUMIRE FIRMA
Postat de sogardro on 25 February 2005 - 04:18 PM in Arhiva
Munteanu Mihai a spus:
Dupa schimbare se elibereaza alt certificat de inmatriculare cu acelasi CUI.
Am facut chestia asta anul trecut.Sper ca nu s-a modificat nimic.
Constiincios m-am dus si cu o 010 rectificativ la A.F. sect.4 dar nu mi-au primit-o (pe motiv ca oricum primisera in calculator de la R.C. si nu se modifica vectorul fiscal). Bineinteles ca le-am trimis-o prin posta.
Ai dreptate nu se modifica CUI-ul si nici J-ul, doar ca se da alt certificat de inregistare ficala.
Atentie!!! Daca firma are proprietati sau are deschis rol undeva, atunci ar fi de preferat ca in 30 de zile sa faceti modificarea la Directiile de Impozite si Taxe Locale, ca sa nu le dati modiv sa va dea amenda.
Nu mai trebuiesc nici schimbate facturile, poti merge pe cele pe care le ai in continuare, numai sa tai si sa treci firma corect.
#11968 SCHIMBARE DENUMIRE FIRMA
Postat de sogardro on 01 March 2005 - 03:04 PM in Arhiva
2. ca sa folosesti aceeasi denumire in pagina de internet pentru reclama s-ar putea sa nu o poti folosi daca firma respectiva si-a inregistrat denumirea ca marca la OSIM pentru clasficarea respectiva.
#8620 Sa fie intr-un ceas bun...:)
Postat de sogardro on 26 January 2005 - 06:10 PM in Arhiva
Art. 1. Pentru aplicarea unitara a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonanei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicat
si a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adugata, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice si juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscala
centrala la nivelul Ministerului Finantelor Publice, denumita în continuare Comisia.
Art. 2. (1) Comisia emite decizii pentru:
a) problemele de natura fiscala si cele de procedura fiscala prin coroborarea legislatiei din domeniu cu legislatia conexa dupa caz, pentru care se impune o solutionare unitara în vederea eliminarii interpretarilor diferite în aplicarea legislatiei;
b) problemele ce privesc conflictele de competenta ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun;
c) cazurile în care aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile finantate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform art. 8 din anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 141/2004.
(2) Comisia are competenta de a emite si solutii fiscale individuale anticipate, în conditiile art. 6 alin. (5)(8) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 3. (1) Deciziile Comisiei se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupa aprobarea prin ordin al ministrului finantelor publice.
(2) Solutiile fiscale individuale anticipate, adoptate de Comisie, se semneaza de presedintele si vicepresedintele Comisiei fiscale centrale si se comunica solicitantului. (.....)
Eforturile noastre de a intelege ce vor legiuitorii a luat farsit. De acum incolo ne adresam in scris acestora despre ceea ce este interpretabil si ne vor raspunde solicitarilor in scris. Sa dea Dzeu sa fie asa....!!!
#11274 Reglementari contabile pentru cei care au beneficiat de ...
Postat de sogardro on 22 February 2005 - 10:34 AM in Arhiva
... inlesniri la plata creantelor bugetare provenite din scutirea la plata la 31.12.2004 a unor obligatii - in baza Sect. 6 Cap I din OG 94/2004.
ÃŽn temeiul art. 4 din Legea contabilitii nr. 82/1991, republicata;,
în baza art. 10 alin. (6) din Hotarârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscale;, cu modificarile si completarile ulterioare, în baza art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societaile nationale, companiile nationale si societile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, aprobate cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.
Art. 1. (1) Sumele reprezentând venituri din înlesniri la plata creantelor bugetare, provenite din scutirea la plata; la data de 31 decembrie 2004 a unor obligatii, potrivit sectiunii a 6-a a cap. I din Ordonanta Guvernului
nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 507/2004, nu pot face obiectul distribuirii.
(2) Înregistrarea în contabilitate a sumelor prevazute la alin. (1) se efectueaza potrivit metodologiei prevazute la pct. I din anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. Reflectarea în contabilitate a profitului repartizat pe destinatiile prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societile nationale, companiile nationale si
societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, aprobate cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificãrile ulterioare, se efectueazã potrivit metodologiei prevãzute la pct. II din anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 3. Direcþia de reglementãri contabile va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã pct. 3 din Precizãrile privind determinarea sumelor care fac obiectul repartizãrii profitului conform Ordonanþei Guvernului nr. 64/2001 si reflectarea în
contabilitate a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului finanþelor publice nr. 298/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 din 5 martie 2002.
Ministrul finanþelor publice,
Ionel Popescu
Bucuresti, 15 februarie 2005.
Nr. 128.
ANEXÃ
I. Metodologia de reflectare în contabilitate a sumelor reprezentând venituri din înlesniri la plata creanþelor bugetare, provenite din scutirea la platã la data de 31 decembrie 2004 a unor obligaþii, potrivit secþiunii a 6-a a cap. I din Ordonanþa Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor mãsuri financiare, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 507/2004
1. ÃŽn contabilitatea debitorilor, scutirea la platã la data de 31 decembrie 2004 a sumelor prevãzute la art. 24 alin. (1) din Ordonanþa Guvernului nr. 94/2004, aprobatã cu modificari prin Legea nr. 507/2004, se va reflecta în contabilitate astfel:
a) Pentru sumele aferente anului curent:
4xx = 758
Conturi de terti Alte venituri din exploatare
si
Debit cont 8038 Alte valori în afara bilantului/analitic distinct
B) Pentru sumele aferente anilor precedenti:
4xx = 117
Conturi de terti Rezultatul reportat
si
Debit cont 8038 Alte valori în afara bilantului/analitic distinct
Sumele reflectate în conturile 758 Alte venituri din exploatare 117 Rezultatul reportat; nu fac obiectul distribuirii.
2. Repunerea în sarcina debitorilor a sumelor scutite, potrivit art. 24 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 94/2004, aprobate; cu modificari prin Legea nr. 507/2004, se va reflecta în contabilitate astfel:
658 = 4xx
Alte cheltuieli de exploatare/ Conturi de terti; analitic distinct
Credit cont 8038 Alte valori în afara bilantului/analitic distinct
II. Metodologia de reflectare în contabilitate a profitului repartizat pe destinatiile prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societaile nationale, companiile nationale si societile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, aprobate cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile ulterioare
1. Reflectarea în contabilitate a profitului repartizat pe destinatiile prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001, aprobate; cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile ulterioare, se efectueaze; astfel:
Constituirea rezervelor legale:
129 = 1061
Repartizarea profitului; Rezerve legala
Alte rezerve, reprezentând facilitati fiscale si alte repartizari prevazute de lege, conform destinatiei stabilite prin actul normativ:
129 = 1068
Repartizarea profitului; Alte rezerve/analitic distinct
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenti:
129 = 117
Repartizarea profitului; Rezultatul reportat;
Varsaminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor autonome, ori dividende, în cazul societailor nationale, companiilor nationale si al societailor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat:
129 = 117
Repartizarea profitului; Rezultatul reportat;
iar dupa aprobarea situatiilor financiare anuale:
117 = 446
Rezultatul reportat; Alte impozite, taxe si varsatminte asimilate;
sau 457
Dividende de plata;, dupa caz
Profit repartizat la rezerve sub forma de sursa proprie de finantare:
129 = 1068
Repartizarea profitului; Alte rezerve;
Participarea salariatilor la profit se reflectate în contabilitate prin constituirea unui provizion pentru riscuri si cheltuieli la nivelul sumelor estimate reprezentând atât sumele brute cuvenite salariatilor, cât si contributiile aferente acestora, astfel:
6812 = 1518
Cheltuieli de exploatare Alte provizioane pentru riscuri privind provizioanele si cheltuieli;
pentru riscuri si cheltuieli;
si
121 = 6812
Profit si pierdere; Cheltuieli de exploatare privind provizioanele pentru riscuri si cheltuieli;
2. Obligatiile fata de salariati contributiile aferente participarii salariatilor la profit se vor evidentia în contabilitate pe seama cheltuielilor salariale, respectiv a cheltuielilor cu contributiile în anul urmator celui la care se refera situatiile financiare si, concomitent, se va relua la venituri
provizionul constituit.
#8613 Reevaluare cladire
Postat de sogardro on 26 January 2005 - 05:51 PM in Arhiva
Dupa cate stiu eu nu esti obligat sa faci evaluare din 3 in 3 ani. Numai ca vei plati un procent mai mare la impozitul pe cladiri, daca nu ai facut evaluarea in ultimii 3 ani.
#7404 pv de infiintare punct de lucru
Postat de sogardro on 14 January 2005 - 05:53 PM in Arhiva
Andreea` a spus:
1. impreuna cu copie dupa contractul de comodat,inchiriere etc pe noul sediu.
4. trebuie facute si actele la registrul comertului
5. daca punctul de lucru e in alt oras trebuie depuse actele la ambele administratii si declarat la ambele sedii ale registrului comertului
tin sa nu-ti dau dreptate la pct 5
a. se declara numai la administratia de care tine firma mama (sediul social)
b. se depun actele numai la ONRC de care tine firma mama (sediul social) --> se face pe baza de declaratie; numai daca are autorizatii de obtinut in mod special se fac procedurile si la ONRC local unde s-a deschis punctul de lucru
#7405 pv de infiintare punct de lucru
Postat de sogardro on 14 January 2005 - 05:56 PM in Arhiva
Anonim a spus:
eu zic ca nu exista un termen pentru inregistarea la ONRC, dar nu poti sa functionezi daca nu te inregistrezi; sa nu mai zic ca in timpul asta curge termenul pentru contractul de inchiriere/comodat etc incheiat si ai numai de pierdut
#7415 pv de infiintare punct de lucru
Postat de sogardro on 14 January 2005 - 06:17 PM in Arhiva
In general, peste tot se cer aceleasi lucruri, mai mult sau mai putin, fata de ce ai descris tu. Ceea ce ma uimeste este ca in 3 saptamani ai obtinut CU+AC pentru firma luminoasa? Cum ai facut acest lucru asa rpd fara putina "atentie"?
#7376 pv de infiintare punct de lucru
Postat de sogardro on 14 January 2005 - 04:24 PM in Arhiva
2. nu se depune decat la administratia de care tine firma "mama"
3. daca ai 5 sau mai multi angajati se depune dosar la Administratia de care tine punctul de lucru deschis pentru obtinre cod fiscal salarii asimilate (in 30 de zile)
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ sogardro's Content
- Regulament