Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gigi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gigi's Content

There have been 143 items by gigi (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#224102 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 11 April 2010 - 08:54 PM in Arhiva

Vezi postareasvaiter, la Apr 11 2010, 09:02 PM, a spus:

E de ajuns sa ma refer doar la acele prevederi legale in care se instituie obligatia semnarii bilanturilor si a nu stiu carei declaratii de catre experti contabili sau auditori acreditati de CECCAR.
este IM-PO-SI-BIL sa apara astfel de "prevederi legale". nu-ti fa pt asta probleme! si n-ai vazut ca s-au infiltrat cecaristi propagandisti-activisti in "idee"? ca securistii in pnt in 90!... d-asta a murit totu'.



#224098 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 11 April 2010 - 05:50 PM in Arhiva

Vezi postareatchibos, la Apr 11 2010, 03:43 AM, a spus:

Valentina e singura care are mintea mai limpede :frusty: :laugh: :laugh: , dar care a realizat tarziu cat de naiva a fost si ca acest proiect este ca un copil nascut mort.
.
.
.

Imi aduc aminte ca, atunci cand invatam de rascoala din 1907, am intrebat pe cineva care traise pe viu evenimentele, cum a fost? Si mi-a spus ca au fost cativa tarani beti care s-au intalnit cu un boier ce ii persecuta si l-au batut, dupa care au mers in carciuma si au povestit ce au facut si dupa ce au ingrosat randurile s-au hotarat sa mearga la toti boierii sa ii bata. Dupa ce i-au batut bine, s-au intors la carciuma si s-au luat la bataie intre ei cum sa imparta pamanturile boierilor. Sunt off topic? Poate. Dar cam asa s-au desfasurat si ostilitatile la APEC. :laugh: :frusty: :sad:

tchibos, canta la alta masa! ia-ti si dizeuza!



#224106 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 12 April 2010 - 05:50 AM in Arhiva

"cine sunt propagandisti-activisti infiltrati?"
szarbura, e un exemplu. ce treaba poate avea acea persoana cu "proiectu'" ala cu "2 contabili si gogoseria" si care a fost motivul 100% al ideii de o noua asociatie? nicio treaba!

"persoane pe care nu le cunoasteti"
ce mai trebuie cunoscut, in afara de "atitudinile publice "? nu mai e nevoie de nimic.

"Despre cate persoane ati auzit sa ia atitudine publica impotriva ANAF?"
nimeni! pentru ca e fara cap si fara rost. macar d-ar intra in greva foamei, poate atunci ne-ar impresiona. ce se expune acolo cu anaf-u' sunt patanii personale, exceptii. nu caracterizeaza sistemul. si pe urma, am mai spus-o, ce se propune sunt numai si numai utopii. nu se poate schimba nimic important pentru ca totul tine de sistem, de esenta sistemului. si sistemul e impus d-afara prin intermediari locali, ori prosti, ori spaguiti. vin legi pe care "boc" si altii asemenea care au fost si vor mai fi, nici nu se mai chinuie sa le traduca. vin deja traduse. ce beatrice, suntem copii?
rezultatu' "atitudinii"? zero! a fost, este si va fi for ever, zero!!!

personal, ideea infiintari unei noi asociatii o consider buna, macar numai ca alternativa de ales, daca tot trebuie ales, de un economist.

"partea organizatorica legata de infiintare nu este asa de simpla"
sigur ca nu este simpla, pentru ca nu se poate beneficia de o "ordonanta" de infiintare, cum a beneficiat corpu'...



#224149 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 12 April 2010 - 06:57 PM in Arhiva

"dar ce mai cauti pe topicul asta?"

asta ma intreb si eu. :agree: :frusty:



#225671 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 12 May 2010 - 06:13 AM in Arhiva

aici e un deghizat(mascarici) in femeie, membru cecar si ccf, care face pe inteligentu. ce panorama.



#225554 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 09 May 2010 - 06:20 AM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la May 8 2010, 12:56 PM, a spus:

eu m-am retras complet din orice activitate legata de aceasta asociatie.

mi se pare corect.
uitati aici, ca alternativa, un "corp" mai uman decat ala al lu' "profesoru'" universal toma :frusty: :laugh: :laugh:

http://www.asociatia...or.ro/index.php

cu un statut, evident mai elegant decat ala al lu' toma

http://www.asociatiaeconomistilor.ro/docum...AGER_Statut.pdf



#222868 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 20 March 2010 - 09:06 AM in Arhiva

Vezi postareasvaiter, la Mar 19 2010, 10:39 PM, a spus:

- In organele de conducere a acestei asociatii sa nu fie nici un fin, nas, cumatru al celor din CECCAR.
-....
Pai sa nu fie!!! Iar eu nu inteleg cum de un membru ceccar a trecut "la 'naintare" in discutiile cu anaf-u'. Mai e si impresionata! Ce treaba poate avea o asemenea persoana cu APEC? Poate numai daca-si depune "carnetu'" ceccar. Dar nici atunci! Obiectivele ei cu perfectionarea "contului unic" si a anaf-ului si a ministerului si a parlamentului si a nu stiu cui sunt utopii. Pentru ca tin de sistem. De esenta sistemului. Nimeni nu poate schimba ceva. Cred ca are alte "obiective" persoana. Si in niciun caz obiectivele APEC!!! Pentru ca asociatia, inteleg, este o reactie la "proiectu'" cu luatu' "angajatorilor" economistilor neinrolati ceccar, si transformarea lor (a "angajatorilor") in "clienti" ai economistilor (firmelor) inrolati/inrolate ceccar. Furt cu premeditare!!! Asta e problema "arzatoare"!!! Nu poate rezolva un economist inrolat (membru) ceccar o asemenea problema! De fapt, nici n-are ce cauta in asociatie.



#222873 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de gigi on 20 March 2010 - 11:20 AM in Arhiva

Vezi postareaPaturcai, la Mar 20 2010, 10:40 AM, a spus:

Membrii CECCAR (cel putin cunosc cativa iar unul dintre nume este chiar de referinta pana si in presa scrisa referitoare la probleme contabile este vorba de M.J.) au mai multa experienta decat multi dintre noi pentru ca s-au lovit de mult mai multe situatii decat noi cei care mergem pana la un anumit nivel in contabilitate.

Majoritatea membrilor ceccar nu poate avea mai multa experienta decat majoritatea nemembrilor ne-ceccar. Pentru simplu motiv ca inrolarea masiva in ceccar a inceput dupa aparitia ordonantei din 1994, perioada in care a inceput si "manelizarea" invatamantului romanesc. Se "termina" un spiru haret sau ceva "la distanta", si hop! in ceccar. Astia sunt majoritatea celor inrolati.



#226218 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de gigi on 27 May 2010 - 06:33 AM in Important in meseria de contabil

cat ati lua(cere, obtine :cool: ) la un srl pt conta cap-coada(bilant), 1.700.000ron/2009, comert amanunt 75%, ridicata 25%, 1 gestiune global-valorica, 7 angajati, imp. profit, tva lunar, gestiune cantitativa pt ob. inventar (nu prea multe), 15 m.fixe, registru casa, jurnal banca, intocmire nir/ facturi clienti- medie 15 linii pe document(optional, ocazional- e cineva acolo pt asta), aprox. 300 documente/luna, evidenta analitica (la nivel de factura) clienti/furnizori, 1 linie credit, 1 leasing? executie impecabila, 100% pe calculator.
fara "dumping"! :frusty:



#222371 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 16 March 2010 - 07:29 AM in Arhiva

@valentinasg: "Eu cand am facut cursurile d epregatire la cECCAR, am retinut de la domnul Toma urmatorul lucru: un expert ar trebui sa se poarte ca atare, ca un expert, sa faca expertize, lichidari, sa dea consultanta, sa porpuna modificari legislative, sa intocmeasca, verifice si certifice bilanturi cu greutate (vezi firme cotate la bursa), nu sa tina evidenta contabila sau sa vanda stampila "la scurt""

@adissb: "Vi se pare nedrept sa platiti un expert contabil sa vizeze bilant ?? Dati examenul !!"

Nu e nedrept, e aiurea. De unde pana unde sa supravizeze, nu stiu cine, peste un economist? Examenele de care vorbesti, un economist le-a dat la timpul lor. Ce face ceccar-u' acum, cu "examinarile" astea, e business in toata regula. Nu se mai satura. Ce-ar fi sa mai apara un "corp" al "superexpertilor" (nu m-ar mira) sa te supra-supra vizeze si pe tine? :laugh: . Nu prea ai retinut din "cursurile de pregatire ceccar" mare lucru de la Toma. Da' poate ca nici nu trebuie, ca el una spune, alta face. :frusty: :laugh: :laugh:



#222617 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 17 March 2010 - 08:22 PM in Arhiva

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 17 2010, 05:22 PM, a spus:

-sa imi asigure echivalenta profesionala si pe plan mondial-(maine ma mut in Canada sau Franta, cum pot fi recunoscuta ca si contabil?)

CECCAR-ul nu poate asigura o asemenea echivalenta.
Problema e semnalata din aprile 2005 in Parlament.
"Calitatea de expert se dovedește cu carnetul de membru al Corpului, structură de tip asociativ, fără ca acest "Corp" să fie asociație, în condițiile legii.
Calitatea de expert contabil este probată cu un carnet al unei asociații înființate prin lege ca și Corp, dar această calitate nu este probată printr-o diplomă eliberată de către instituțiile statului.
Când pleacă din țară, un expert contabil din România nu poate proba calitatea lui de expert printr-un document de stat."

Cred ca e de revazut integral interventia din Parlament.

http://m.cdep.ro/pls/steno/steno.stenogram...EResult%3C/a%3E

"Aprecieri asupra condiției de funcționare a Corpului experților contabili și contabili autorizați".

Constituția României garantează dreptul la libera asociere a persoanelor. Legislația privind asociațiile și fundațiile prevede condițiile în care se constituie și apoi funcționează în baza unei hotărâri judecătorești asociațiile profesionale.

Prin Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, la propunerea Guvernului, s-a înființat "Corpul experților contabili și contabililor autorizați". Ulterior această ordonanță de guvern a fost aprobată prin Legea nr. 42/1995 și modificată de 11 ori în 10 ani.

Esența problemei supusă dezbaterii este următoarea: În România, prin voința Guvernului, din 1994 s-a inițiat o ordonanță care a stabilit constituirea unei "persoane juridice de utilitate publică și autonomă" pentru ca apoi majoritatea parlamentară care atunci susținea Guvernul să aprobe ordonanța prin Legea nr. 42/1995.

Sesizăm următoarele anomalii, disfuncții și aberații:

"Corpul" s-a constituit prin lege și nu prin liberul consimțământ al cetățenilor care se asociază;
această persoană juridică numită "Corp" este o entitate juridică nedeterminată în știința dreptului;
"Corpul experților contabili și contabililor autorizați" are atribuții care îl fac să se substituie autorităților statului în privința acordării de certificate pentru a exercita profesia (art. 19 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994);
"Corpul" are personalitate juridică la nivel central, dar la nivel local, filialele județene încasează mari sume de bni de la cei care, în județe, activează obligat în cadrul corpului;
deși funcționează ca și asociație profesională "care de fapt nu s-a constituit în condițiile legii asociațiilor și fundațiilor", "Corpul" este controlat de politic, în speță de reprezentanții Ministerului de Justiție și de cei ai Ministerului de Finanțe care îi avizează regulamentul de funcționare?! (art. 28 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994);
conform art. 148-150 din Regulamentul de funcționare, "Corpul" se comportă ca și statul, pretinzând și încasând taxe pe care și le stabilește singur, inclusiv cotizații asupra veniturilor anuale ale societăților comerciale și asupra experților contabili care își desfășoară activitatea individual (art. 148-150 din Regulamentul de funcționare al CECCAR, Monitorul Oficial nr. 153 din 28 martie 2001);
prin introducerea în organele de conducere ale "corpului" a reprezentanților Ministerul Finanțelor se înființează prin lege incompatibilități.
Experții contabili sunt controlați profesional la nivelul agenților economici și administrativ la nivelul corpului experților contabili, fapt inadmisibil conform sarcinilor ce revin Guvernului. În același timp, o structură privată devine subordonată Guvernului, deoarece Ministerul de Finanțe are drept de veto asupra hotărârilor emise de acest "Corp".

Se pun în mod firesc următoarele întrebări:

Cum poate Ministerul de Finanțe să aprecieze o evaziune fiscală la nivelul Corpului experților contabili dacă îl conduce, iar "Corpul" cum verifică societățile comerciale și experții în respectarea legii, dacă le pretinde taxe din venituri numite cotizații asupra veniturilor.

Menționăm că noțiunea de "cotizații asupra veniturilor" nu este reglementată de nici o lege. Cu alte cuvinte, "Corpul" este un fel de stat în stat.

Regulamentul "Corpului" publicat în Monitorul Oficial nr. 153/28.03.2001 a asimilat practic, fără lege, "Corpul" cu societățile comerciale ale experților și le pune pe acestea la plată.

Prin aceste prevederi legale, un economist, absolvent de institutut de învățământ superior, pentru a exercita calitatea de expert contabil și contabil autorizat este obligat să se înscrie pentru a face parte din Corpul de specialitate "înființat prin ordonanța de guvern". Acest economist plătește taxa de examen, plătește taxa de înregistrare în "Corp", adică unei "persoane juridice de utilitate publică și autonomă", care dacă nu te acceptă să îi concurezi profesional membrii ei, nu poți să devii expert contabil și contabil autorizat. Pentru ca, totuși, să pătrunzi în acest "Corp" începi să devii "mai flexibil", iar în unele cazuri chiar "corupt", dacă vrei să ai șanse. Atfel riști ca domnii care sunt membri mai vechi ai "Corpului" să nu te accepte să devii de "ai lor" și, de fapt, să te accepte să îi concurezi profesional.

De asemenea el, tânărul economist, entuziast absolvent de facultate, este obligat să plătească sume de bani către acest "Corp", pentru a-l examina și apoi, dacă "e bun", pentru a-l înscrie "între ei".

De regulă, se demonstrează că el, tânărul economist, nu primește chitanța pentru diferite plăți către "Corp", dar acești bani se strâng anual, la nivelul țării, în sume de ordinul miliardelor de lei (zeci, sute de miliarde, cine știe, unde sunt evidențiate și cine le controlează?). Este greu de precizat mărimea acestor sume colectate de la cei care pentru a exercita activitatea de expert contabil sau contabil autorizat.

Aceștia plătesc individual milioane și zeci de milioane de lei, după caz, iar aceste sume încasate nu sunt nici cotizații ale membrilor unei asociații, nu sunt nici venit al unei societăți comerciale, "Corpul nefiind nici asociație și nici societate comercială".

Economiștii în cauză, experți contabili și contabili autorizați, depun jurământ scris față de "o structură asociativă" înființată la inițiativa Guvernului prin lege, "persoana juridică de utilitate publică și autonomă"?!, aflată sub controlul Ministerului de Finanțe, adică al politicului.

Conform Ordonanței Guvernului nr. 65/1994, în urma controlului exercitat de Consiliul Superior al Corpului experților contabili și rapoartelor întocmite de acesta, urmează ca Ministerul de Finanțe să dea curs sau nu (de cele mai multe ori chiar funcție de subiectivismul simpatiei politice) pentru sancționarea agentului economic controlat.

Acești experți contabili țin evidențe contabile și fac bilanțuri financiare, execută expertize contabile pentru justiție în cauze civile și penale, pentru PNA și întocmesc acte pentru bani primiți de la bugetul statului.

Apare inacceptabil ca o profesie de asemenea importantă ca aceea de expert contabil și contabil autorizat să fie recunoscută de o "persoană juridică" a celor pe care urmează să îi "concurezi în profesie" și nu de statul român, cât timp emiterea de acte doveditoare a calificărilor profesionale este un atribut exclusiv al statului, prin Ministerul Educației și Cercetării și, respectiv, Ministerul Muncii, solidarității sociale și familiei.

Anacronismul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 65/1994, prin care "Corpul" declarat ca fiind "persoană juridică de utilitate publică și autonomă" este o entitate specială, face ca funcționarea acestui "Corp" să transceandă prevederilor Constituției și ale legislației în vigoare.

Acest fapt demonstrează că, în România, în afară de persoane fizice, persoane juridice, instituții de stat și agenți economice, mai avem un specimen juridic aparte, și anume "Corpul experților contabili și contabililor autorizați".

Statul, prin Ministerul Învățământului, eliberează absolvenților de instituții de învățământ superior diplome pentru practica profesiilor, dar "Corpul", doar el, "persoana juridică de utilitate publică și autonomă", art. 17 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, îți dă dreptul de a exercita o profesie pentru care ai dobândit diploma care atestă calificarea obținută prin studii universitare.

Adică, statul dă diplome de studii superioare care conferă dreptul de a practica profesii, dar și "Corpul", care "este stat în stat", dă dreptul de a exercita funcții publice de specialitate, și anume în acea specialitate care operează cu sume imense și cu soarta agenților economici și a persoanelor fizice și juridice. "Curat murdar" este formularea care se potrivește acestei situații.

Mai mult, dacă ajungi ca economist să lucrezi ca și "expert contabil și contabil autorizat", ești obligat să te asociezi la acest "Corp", unic pe țară, indiferent dacă ești de acord sau nu cu modul cum funcționează "Corpul" și oricum nu ai alternative de asociere profesională în țară pe acest domeniu de activitate.

Conform unei logici bazate pe ideea statului de drept și interesului național, instituțiile statului ar trebui să fie cele care să dea dreptul de liberă practică unei profesii. Acest drept trebuie conferit prin acte eliberate de către stat în condițiile legii și nu să se acorde carnet de membru pentru a exercita o profesie, de către o "persoană juridică declarată de utilitate publică", în alte condiții decât pentru celelalte persoane juridice.

Altfel spus, sunt în situația ca "utilitatea publică", a unei persoane juridice (asociație sau fundație), se declară după o procedură legală, legea privind asociațiile și fundațiile, în timp ce în mod special și separat prin Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, art. 17, se declară "persoană juridică de utilitate publică și autonomă" "Corpul experților contabili și contabililor autorizați".

Experții contabili și contabilii autorizați țin evidența contabilă a agenților economici și tot ei au dreptul și capacitatea de a prezenta în justiție expertize pe baza cărora se judecă procese în care sunt implicate patrimonii și sume uriașe sau de care depind libertatea și drepturile civile ale unor cetățeni.

Miza este uriașă!

Calitatea de expert se dovedește cu carnetul de membru al Corpului, structură de tip asociativ, fără ca acest "Corp" să fie asociație, în condițiile legii.

Calitatea de expert contabil este probată cu un carnet al unei asociații înființate prin lege ca și Corp, dar această calitate nu este probată printr-o diplomă eliberată de către instituțiile statului.

Când pleacă din țară, un expert contabil din România nu poate proba calitatea lui de expert printr-un document de stat.

În condițiile de transcendență constituțională și legislativă în care funcționează, "Corpul" acesta colectează mari sume de bani pentru atribuirea calității de expert contabil, dar nu emite diplome de calificare și nici acte cu valoare juridică.

Apar în mod firesc următoarele întrebări:

"Cum este posibil ca o calitate de membru al unei pseudoasociații profesionale să fie mai tare decât o diplomă universitară eliberată de stat prin Ministerul Învățământului?
Cine sunt "profesorii" care pregătesc în câteva luni, pentru exercitarea profesiei de expert contabil și contabil autorizat și mai ales cum sunt ei selectați?
După care acte normative, cât și cum sunt ei retribuiți?
Prin ce act normativ au fost abilitați aceștia să pregătească pentru "eliberarea carnetului de membru al Corpului"?
De ce se substituie acest "Corp" instituțiilor statului?
De ce acest "Corp" ține sub control cei mai pregătiți economiști din întreaga țară?
Care este scopul și cui folosesc aceste anomalii legislative și instituționale?
Aberația se concretizează în aceea că acest "Corp, persoană juridică de utilitate publică și autonomă", se substituie instituțiilor de învățământ superior, solicită și încasează sume de bani într-un cadru legal definit prin favorizare.

Mai mult, prin încălcare Legii nr. 31/1990, a societăților comerciale, așa cum a fost modificată și republicată, prin dispozițiile acestui "Corp" nu pot exista societăți cu obiectul de activitate - expertiza economică de contabilitate, de experți așa-ziși autorizați dacă nu sunt membri ai acestei persoane juridice "de utilitate publică și autonomă" care în fapt este dependent de Guvern, prin Ministerul de Finanțe.

Notarii publici cer aprobarea acestui "Corp" pentru legalizarea actelor de înființare a unei societăți comerciale cu obiect de activitate expertiza contabilă, deși legea nu prevede că trebuie îndeplinită o astfel de condiție.

În mod firesc apare întrebarea: Ce spune într-o astfel de cauză Consiliul Legislativ, care este înființat tocmai pentru a stabili armonizări legislative?

Rămâne ca Guvernul, prin Ministerul Justiției și Ministerul de Finanțe, să vină în fața Parlamentului cu o propunere care să corecteze anomaliile legislative prin care diferite "Corpuri" de experți contabili și contabili autorizați sau auditori sau arhitecți și-au creat prin lobby parlamentar statute profesionale "de stat în stat", prin care controlează, strangulează piața forței de muncă superior calificată și monopolizează funcționarea unor profesii liberale prin legi care contravin principiilor constituționale și ale liberei concurențe.

Costurile serviciilor unor astfel de specialiști din diferite "Corpuri" înrobesc financiar pe cetățeanul obișnuit care abia câștigă bani cât să-și întrețină familia.

Pentru pensionari a devenit un coșmar ca să comande o expertiză contabilă, un proiect de construcție sau să angajeze un avocat sau un notar, datorită onorariilor care se practică.

Toate acestea se petrec doar pentru că piața forței de muncă a acestor profesii nu este liberă.

În astfel de situații de "castă și monopol profesional" instituit au de pierdut doar majoritatea cetățenilor pe care noi, parlamentarii, în postura de aleși ai cetățenilor, avem obligația să îi reprezentăm și să îi apărăm în șansele și drepturile lor constituționale.

De aceea, astfel de erori trebuiesc corectate!

Vă mulțumesc, domnule președinte și vă rog să-mi permiteți să depun la secretariat întreaga declarație, din care am citit doar pasaje, pentru a mă limita în timpul acordat.



#221157 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 06 March 2010 - 10:08 AM in Arhiva

Vezi postareanemrac, la Mar 5 2010, 10:37 PM, a spus:

Greseala mea fost ca nu am dat extrasul complet din OG 65/1994

Dau si eu extras. Dar din alta parte. Poate acum se scapa de intermediarii astia, aparuti asa cum au aparut.


"Aprecieri asupra condiției de funcționare a Corpului experților contabili și contabili autorizați".

Constituția României garantează dreptul la libera asociere a persoanelor. Legislația privind asociațiile și fundațiile prevede condițiile în care se constituie și apoi funcționează în baza unei hotărâri judecătorești asociațiile profesionale.

Prin Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, la propunerea Guvernului, s-a înființat "Corpul experților contabili și contabililor autorizați". Ulterior această ordonanță de guvern a fost aprobată prin Legea nr. 42/1995 și modificată de 11 ori în 10 ani.

Esența problemei supusă dezbaterii este următoarea: În România, prin voința Guvernului, din 1994 s-a inițiat o ordonanță care a stabilit constituirea unei "persoane juridice de utilitate publică și autonomă" pentru ca apoi majoritatea parlamentară care atunci susținea Guvernul să aprobe ordonanța prin Legea nr. 42/1995.

Sesizăm următoarele anomalii, disfuncții și aberații:

"Corpul" s-a constituit prin lege și nu prin liberul consimțământ al cetățenilor care se asociază;
această persoană juridică numită "Corp" este o entitate juridică nedeterminată în știința dreptului;
"Corpul experților contabili și contabililor autorizați" are atribuții care îl fac să se substituie autorităților statului în privința acordării de certificate pentru a exercita profesia (art. 19 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994);
"Corpul" are personalitate juridică la nivel central, dar la nivel local, filialele județene încasează mari sume de bni de la cei care, în județe, activează obligat în cadrul corpului;
deși funcționează ca și asociație profesională "care de fapt nu s-a constituit în condițiile legii asociațiilor și fundațiilor", "Corpul" este controlat de politic, în speță de reprezentanții Ministerului de Justiție și de cei ai Ministerului de Finanțe care îi avizează regulamentul de funcționare?! (art. 28 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994);
conform art. 148-150 din Regulamentul de funcționare, "Corpul" se comportă ca și statul, pretinzând și încasând taxe pe care și le stabilește singur, inclusiv cotizații asupra veniturilor anuale ale societăților comerciale și asupra experților contabili care își desfășoară activitatea individual (art. 148-150 din Regulamentul de funcționare al CECCAR, Monitorul Oficial nr. 153 din 28 martie 2001);
prin introducerea în organele de conducere ale "corpului" a reprezentanților Ministerul Finanțelor se înființează prin lege incompatibilități.
Experții contabili sunt controlați profesional la nivelul agenților economici și administrativ la nivelul corpului experților contabili, fapt inadmisibil conform sarcinilor ce revin Guvernului. În același timp, o structură privată devine subordonată Guvernului, deoarece Ministerul de Finanțe are drept de veto asupra hotărârilor emise de acest "Corp".

Se pun în mod firesc următoarele întrebări:

Cum poate Ministerul de Finanțe să aprecieze o evaziune fiscală la nivelul Corpului experților contabili dacă îl conduce, iar "Corpul" cum verifică societățile comerciale și experții în respectarea legii, dacă le pretinde taxe din venituri numite cotizații asupra veniturilor.

Menționăm că noțiunea de "cotizații asupra veniturilor" nu este reglementată de nici o lege. Cu alte cuvinte, "Corpul" este un fel de stat în stat.

Regulamentul "Corpului" publicat în Monitorul Oficial nr. 153/28.03.2001 a asimilat practic, fără lege, "Corpul" cu societățile comerciale ale experților și le pune pe acestea la plată.

Prin aceste prevederi legale, un economist, absolvent de institutut de învățământ superior, pentru a exercita calitatea de expert contabil și contabil autorizat este obligat să se înscrie pentru a face parte din Corpul de specialitate "înființat prin ordonanța de guvern". Acest economist plătește taxa de examen, plătește taxa de înregistrare în "Corp", adică unei "persoane juridice de utilitate publică și autonomă", care dacă nu te acceptă să îi concurezi profesional membrii ei, nu poți să devii expert contabil și contabil autorizat. Pentru ca, totuși, să pătrunzi în acest "Corp" începi să devii "mai flexibil", iar în unele cazuri chiar "corupt", dacă vrei să ai șanse. Atfel riști ca domnii care sunt membri mai vechi ai "Corpului" să nu te accepte să devii de "ai lor" și, de fapt, să te accepte să îi concurezi profesional.

De asemenea el, tânărul economist, entuziast absolvent de facultate, este obligat să plătească sume de bani către acest "Corp", pentru a-l examina și apoi, dacă "e bun", pentru a-l înscrie "între ei".

De regulă, se demonstrează că el, tânărul economist, nu primește chitanța pentru diferite plăți către "Corp", dar acești bani se strâng anual, la nivelul țării, în sume de ordinul miliardelor de lei (zeci, sute de miliarde, cine știe, unde sunt evidențiate și cine le controlează?). Este greu de precizat mărimea acestor sume colectate de la cei care pentru a exercita activitatea de expert contabil sau contabil autorizat.

Aceștia plătesc individual milioane și zeci de milioane de lei, după caz, iar aceste sume încasate nu sunt nici cotizații ale membrilor unei asociații, nu sunt nici venit al unei societăți comerciale, "Corpul nefiind nici asociație și nici societate comercială".

Economiștii în cauză, experți contabili și contabili autorizați, depun jurământ scris față de "o structură asociativă" înființată la inițiativa Guvernului prin lege, "persoana juridică de utilitate publică și autonomă"?!, aflată sub controlul Ministerului de Finanțe, adică al politicului.

Conform Ordonanței Guvernului nr. 65/1994, în urma controlului exercitat de Consiliul Superior al Corpului experților contabili și rapoartelor întocmite de acesta, urmează ca Ministerul de Finanțe să dea curs sau nu (de cele mai multe ori chiar funcție de subiectivismul simpatiei politice) pentru sancționarea agentului economic controlat.

Acești experți contabili țin evidențe contabile și fac bilanțuri financiare, execută expertize contabile pentru justiție în cauze civile și penale, pentru PNA și întocmesc acte pentru bani primiți de la bugetul statului.

Apare inacceptabil ca o profesie de asemenea importantă ca aceea de expert contabil și contabil autorizat să fie recunoscută de o "persoană juridică" a celor pe care urmează să îi "concurezi în profesie" și nu de statul român, cât timp emiterea de acte doveditoare a calificărilor profesionale este un atribut exclusiv al statului, prin Ministerul Educației și Cercetării și, respectiv, Ministerul Muncii, solidarității sociale și familiei.

Anacronismul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 65/1994, prin care "Corpul" declarat ca fiind "persoană juridică de utilitate publică și autonomă" este o entitate specială, face ca funcționarea acestui "Corp" să transceandă prevederilor Constituției și ale legislației în vigoare.

Acest fapt demonstrează că, în România, în afară de persoane fizice, persoane juridice, instituții de stat și agenți economice, mai avem un specimen juridic aparte, și anume "Corpul experților contabili și contabililor autorizați".

Statul, prin Ministerul Învățământului, eliberează absolvenților de instituții de învățământ superior diplome pentru practica profesiilor, dar "Corpul", doar el, "persoana juridică de utilitate publică și autonomă", art. 17 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, îți dă dreptul de a exercita o profesie pentru care ai dobândit diploma care atestă calificarea obținută prin studii universitare.

Adică, statul dă diplome de studii superioare care conferă dreptul de a practica profesii, dar și "Corpul", care "este stat în stat", dă dreptul de a exercita funcții publice de specialitate, și anume în acea specialitate care operează cu sume imense și cu soarta agenților economici și a persoanelor fizice și juridice. "Curat murdar" este formularea care se potrivește acestei situații.

Mai mult, dacă ajungi ca economist să lucrezi ca și "expert contabil și contabil autorizat", ești obligat să te asociezi la acest "Corp", unic pe țară, indiferent dacă ești de acord sau nu cu modul cum funcționează "Corpul" și oricum nu ai alternative de asociere profesională în țară pe acest domeniu de activitate.

Conform unei logici bazate pe ideea statului de drept și interesului național, instituțiile statului ar trebui să fie cele care să dea dreptul de liberă practică unei profesii. Acest drept trebuie conferit prin acte eliberate de către stat în condițiile legii și nu să se acorde carnet de membru pentru a exercita o profesie, de către o "persoană juridică declarată de utilitate publică", în alte condiții decât pentru celelalte persoane juridice.

Altfel spus, sunt în situația ca "utilitatea publică", a unei persoane juridice (asociație sau fundație), se declară după o procedură legală, legea privind asociațiile și fundațiile, în timp ce în mod special și separat prin Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, art. 17, se declară "persoană juridică de utilitate publică și autonomă" "Corpul experților contabili și contabililor autorizați".

Experții contabili și contabilii autorizați țin evidența contabilă a agenților economici și tot ei au dreptul și capacitatea de a prezenta în justiție expertize pe baza cărora se judecă procese în care sunt implicate patrimonii și sume uriașe sau de care depind libertatea și drepturile civile ale unor cetățeni.

Miza este uriașă!

Calitatea de expert se dovedește cu carnetul de membru al Corpului, structură de tip asociativ, fără ca acest "Corp" să fie asociație, în condițiile legii.

Calitatea de expert contabil este probată cu un carnet al unei asociații înființate prin lege ca și Corp, dar această calitate nu este probată printr-o diplomă eliberată de către instituțiile statului.

Când pleacă din țară, un expert contabil din România nu poate proba calitatea lui de expert printr-un document de stat.

În condițiile de transcendență constituțională și legislativă în care funcționează, "Corpul" acesta colectează mari sume de bani pentru atribuirea calității de expert contabil, dar nu emite diplome de calificare și nici acte cu valoare juridică.

Apar în mod firesc următoarele întrebări:

"Cum este posibil ca o calitate de membru al unei pseudoasociații profesionale să fie mai tare decât o diplomă universitară eliberată de stat prin Ministerul Învățământului?
Cine sunt "profesorii" care pregătesc în câteva luni, pentru exercitarea profesiei de expert contabil și contabil autorizat și mai ales cum sunt ei selectați?
După care acte normative, cât și cum sunt ei retribuiți?
Prin ce act normativ au fost abilitați aceștia să pregătească pentru "eliberarea carnetului de membru al Corpului"?
De ce se substituie acest "Corp" instituțiilor statului?
De ce acest "Corp" ține sub control cei mai pregătiți economiști din întreaga țară?
Care este scopul și cui folosesc aceste anomalii legislative și instituționale?
Aberația se concretizează în aceea că acest "Corp, persoană juridică de utilitate publică și autonomă", se substituie instituțiilor de învățământ superior, solicită și încasează sume de bani într-un cadru legal definit prin favorizare.

Mai mult, prin încălcare Legii nr. 31/1990, a societăților comerciale, așa cum a fost modificată și republicată, prin dispozițiile acestui "Corp" nu pot exista societăți cu obiectul de activitate - expertiza economică de contabilitate, de experți așa-ziși autorizați dacă nu sunt membri ai acestei persoane juridice "de utilitate publică și autonomă" care în fapt este dependent de Guvern, prin Ministerul de Finanțe.

Notarii publici cer aprobarea acestui "Corp" pentru legalizarea actelor de înființare a unei societăți comerciale cu obiect de activitate expertiza contabilă, deși legea nu prevede că trebuie îndeplinită o astfel de condiție.

În mod firesc apare întrebarea: Ce spune într-o astfel de cauză Consiliul Legislativ, care este înființat tocmai pentru a stabili armonizări legislative?

Rămâne ca Guvernul, prin Ministerul Justiției și Ministerul de Finanțe, să vină în fața Parlamentului cu o propunere care să corecteze anomaliile legislative prin care diferite "Corpuri" de experți contabili și contabili autorizați sau auditori sau arhitecți și-au creat prin lobby parlamentar statute profesionale "de stat în stat", prin care controlează, strangulează piața forței de muncă superior calificată și monopolizează funcționarea unor profesii liberale prin legi care contravin principiilor constituționale și ale liberei concurențe.

Costurile serviciilor unor astfel de specialiști din diferite "Corpuri" înrobesc financiar pe cetățeanul obișnuit care abia câștigă bani cât să-și întrețină familia.

Pentru pensionari a devenit un coșmar ca să comande o expertiză contabilă, un proiect de construcție sau să angajeze un avocat sau un notar, datorită onorariilor care se practică.

Toate acestea se petrec doar pentru că piața forței de muncă a acestor profesii nu este liberă.

În astfel de situații de "castă și monopol profesional" instituit au de pierdut doar majoritatea cetățenilor pe care noi, parlamentarii, în postura de aleși ai cetățenilor, avem obligația să îi reprezentăm și să îi apărăm în șansele și drepturile lor constituționale.

De aceea, astfel de erori trebuiesc corectate! "



#222374 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 16 March 2010 - 08:30 AM in Arhiva

Vezi postareagetta, la Mar 16 2010, 08:21 AM, a spus:

Vezi postareaJohn2008, la Feb 22 2010, 10:19 PM, a spus:

Si ce vrei sa spui cu asta? Din cate stiu eu Codul Muncii prevede un nr. maxim de ore saptamanal. Cine lucreaza peste si incalca acea prevedere este problema lui.
De ce trebuie sa imi impuna mie ca firma/patron sa am un contabil cu norma intreaga daca activitatea pe care o desfasor nu necesita acest lucru ?
Un profesor poate sa predea 2 ore la un liceu, 4 ore la o facultate etc. Un contabil nu. Contabilul trebuie sa fie cu 8 ore.
Inafara de expertii lu'peste, pe cine ajuta modificarea asta? Sau cu ce ajuta asta?


ce ai cu " expertii lu'peste" ?

@John2008 poate s-a gandit ca Toma e "peste". :cool:



#221222 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 06 March 2010 - 09:16 PM in Arhiva

Vezi postareaJohn2008, la Mar 6 2010, 07:05 PM, a spus:

Pana si termenul de expert contabil este unul exagerat si stupid.
EXPÉRT, -Ă, experți, -te, s.m. și f., adj. 1. S.m. și f. (Adesea adjectival) Persoană care posedă cunoștințe temeinice într-un anumit domeniu; specialist de mare clasă. ♦ Spec. Persoană competentă într-un anumit domeniu, numită de un organ de stat sau de părțile interesate pentru a face o expertiză.

Pai DEX-ul, oameni buni, defineste termenul de expert ca fiind specialist de mare clasa. Ori aceasta calitate nu se dobandeste printr-un carnet de membru. Cunoastem cu totii ca printre acesti asanumiti experti exista si usacaturi.

Absolut de acord. Dar vedeti, tocmai aici e smecheria "corpului". Pentru ca au existat, exista si acum, printre ei experti contabili adevarati. Cunosc astfel de persoane. Magicieni- fara exagerare ai cifrelor si hartiilor. Sunt oamenii instantelor, ai descalcirii problemelor cu adevarat "urate", de complexitate mare, neabordabile de oricine. Dar astia au fost si sunt cativa pe judete, pentru ca nu se poate, natural-biologic, sa fie mai multi. E poate mai multa ARTA decat stiinta la aceste persoane. Acesti experti n-au nicio treaba cu "tinutu' contabilitatii" la firmulitele pe acare a pus ochiu' "corpu'" acum. Nu intamplator are si "corpu'" in statutu' lui, sau cum s-o numi, prevedere ca academicienii si doctorii in economie intra in corp prin simpla cerere. Deci, pe undeva, se intelege, sau ar trebui sa se inteleaga, ca asta ar fi nivelul de competente din "corp". FALS!!! Pentru ca de aici si pana la puzderia de "experti contabili" inregimentati, an de an, pe banda rulanta e cale lunga... Oameni care in viata lor nu vor face o expertiza...Astia, de fapt, sunt simpli agenti colectori (taxa de protectie??!!) de bani pentru "corp"... si ca sa se faca asta, se incearca sa se bage pe gat fel de fel de aberatii, legi aiuristice si idioate cum e "proiectu'" asta de acum.



#222158 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 13 March 2010 - 07:29 AM in Arhiva

Vezi postareaValentinaSg, la Mar 12 2010, 02:22 PM, a spus:

Eu cand am facut cursurile d epregatire la cECCAR, am retinut de la domnul Toma urmatorul lucru: un expert ar trebui sa se poarte ca atare, ca un expert, sa faca expertize, lichidari, sa dea consultanta, sa porpuna modificari legislative, sa intocmeasca, verifice si certifice bilanturi cu greutate (vezi firme cotate la bursa), nu sa tina evidenta contabila sau sa vanda stampila "la scurt", cum am vazut un anunt al unui coleg: "vizare bilanturi 50-100 lei".


Si ma e un lucru: nu CECCAR a scos proiectul de lege, pe el este semnatura a 41 de parlamentari PDL. Spre ei sa fie indreptat protestul sau amendamentele.
Parerea mea.

VS toma in sustinerea "proiectului" la intanlirea cu rep. imm

"În cazul firmelor mici, cum ar fi microîntreprinderile, alternativele sunt de a apela la o firmă specializată de contabilitate sau la un contabil autorizat care să facă întreaga muncă, nu doar să semneze bilanțurile." :laugh: :laugh: :laugh:

ceccar a scos "proiectu'".
parerea mea :frusty:



#222472 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 16 March 2010 - 06:02 PM in Arhiva

Vezi postareaAligras, la Mar 13 2010, 01:24 PM, a spus:

Acesta e gandul meu de om prost ce-am fost

nu te mai contrazicem.



#222630 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 17 March 2010 - 09:21 PM in Arhiva

Nu se poate face o paralela intre economisti si medici. Poate cu parere de rau o spun, dar n-au fost niciodata pe picior de egalitate ASE-ul (ISE-ul) si Medicina. Medicii au alt "obiect" al muncii. Infinit mai special si care necesita si "infinite" reglementari.



#222622 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 17 March 2010 - 08:32 PM in Arhiva

Vezi postareacuceritor, la Mar 17 2010, 08:12 PM, a spus:

In acest caz, nu inteleg aceasta reactie ostila fata de organismul care reglemenetaza acttivitatea profesionistilor contabili !

Explicatia si solutiile sunt aici:

http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenogr...61&idm=1,06

Declarația mea politică se intitulează: "Propuneri pentru mai buna și corecta reglementare a profesiilor reglementate, așa-numitele profesii liberale".

Starea de fapt din România constă în confiscarea funcțiilor statului de către grupări private constituite neconstituțional. S-ar putea ca aceste cuvinte să vă surprindă prin gravitatea lor.

În textul integral al declarației politice am descris pe larg fenomenul, am prezentat mecanismul diabolic al acestui fenomen și pașii procedurali prin care se derulează, am prezentat efectele lanțurilor de ilegalități și aceste trei capitole vi le prezint pe scurt, în câteva cuvinte.

În final, vă voi citi doar propuneri pentru soluții, pentru îmbunătățirea stării de fapt și respectiv avantajele și beneficiile acestor soluții pe care eu le propun.

Începând din 1994, prin Ordonanța nr.65 privind Corpul experților contabili și contabililor autorizați, în România s-a instituit următoarea regulă: în timpul vacanțelor parlamentare, guvernele - oricare ar fi ele - solicită în prealabil abilitare pentru a emite ordonanțe pe domenii care nu sunt prevăzute în Constituție.

În graba sfârșitului de sesiune, Parlamentul aprobă în mod superficial astfel de abilitări și așa se permite guvernelor să organizeze activități profesionale prin înființarea, prin lege, a unor structuri asociative private unice pe domeniul profesiilor respective, iar profesioniștii domeniului, dacă nu devin automat membri ai acestor structuri asociative, declarate prin ordonanță persoane juridice fără scop lucrativ și de utilitate publică, atunci profesioniștii domeniului nu pot să practice profesia respectivă.

Acest fenomen reprezintă o încălcare a dreptului constituțional de liberă asociere, consfințit în Constituție la art.40 alin.(1), și respectiv a dreptului de liberă practică a unei profesii, consfințit în Constituție la art.41 alin. (1).

Care este nocivitatea fenomenului? Structurile asociative de tip privat, numite generic "corpuri profesionale" sau "asociații profesionale", nu sunt înființate prin respectarea legii-cadru privind asociațiile, ci sunt direct declarate de utilitate publică, de asemenea, nerespectându-se procedura legii-cadru, și aceste structuri asociative private ajung să se comporte precum statul în stat. Ele îndeplinesc funcții ale statului care, conform Constituției, ar trebui îndeplinite de autorități publice de specialitate (a se vedea art.116 și 117).

Nocivitatea stării de fapt constă în aceea că informații specializate, domenii și respectiv controlul asupra persoanelor care prestează profesii reglementate, sunt în mâna unor grupuri private, cele care conduc structurile asociative profesionale.

În dreptul european, așa ceva este cu totul diferit reglementat și, de aceea, eu propun următoarele soluții:

Soluții pentru îmbunătățirea stării de fapt: constatarea neconstituționalității și ilegalității actelor normative prin care s-au înființat asociațiile profesionale unice pe țară, eludând legea-cadru privind asociațiile; abrogarea acestor acte normative care încalcă drepturi constituționale de liberă asociere, liberă practică a unei profesii și îngrădesc libertatea economică și libera concurență; eliminarea condiționărilor legislative pentru exercitarea dreptului de a profesa, de apartenența la o anume asociație profesională; înființarea de autorități publice de specialitate, respectând prevederile Constituției, art.116 - 117 pentru toate profesiile reglementate; înființarea de asociații profesionale exclusiv din inițiativă privată și prin hotărâri ale Justiției; adoptarea legii-cadru privind practicarea profesiilor reglementate, prin care să se separe atribuțiile de reglementare și control ale autorităților publice de specialitate, de atribuțiile, rolul și funcțiile asociațiilor profesionale; în fine, adoptarea legilor speciale pentru fiecare profesie reglementată în parte, pentru a stabili condițiile de exercitare a profesiei, criterii, standarde și proceduri, și stabilirea autorităților publice de specialitate care exercită controlul de legalitate.

Aceste propuneri pe care vi le prezint au avantaje foarte importante și beneficii pentru cetățenii României. Întâi de toate că se intră în legalitate, în domeniul profesiilor reglementate, respectându-se Constituția, legea-cadru a asociațiilor și Legea concurenței în privința autorităților publice de specialitate și a asociațiilor profesionale, se reglementează unitar domeniul profesiilor reglementate, se elimină ambiguitatea și confuzia dintre stat și asociații private prin separarea rolului și exercitarea funcțiilor statului prin autorități publice de specialitate de rolul și funcțiile asociațiilor profesionale, se elimină suprareglementarea, care în prezent există privind asociațiile, se elimină legiferarea prin concepte nedefinite juridic cum sunt cel de organizație sau corp profesional, se creează simplificare legislativă, se deschid piețele serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate și va acționa concurența reală și mecanismele pieței în privința serviciilor oferite și resurselor umane, se elimină discriminările și strangulările pieței serviciilor, se elimină prețurile minime impuse cetățenilor prin tarife de către asociațiile profesionale pentru serviciile oferite prin practicarea profesiilor reglementate, toți cetățenii vor beneficia de scăderea prețurilor serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate și, în fine, tinerii specialiști vor avea acces liber pe piața serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate, se reduce evaziunea fiscală comisă de asociațiile profesionale și se asigură în mai mare măsură siguranța statului în ceea ce privește caracterul de legalitate al funcționării persoanelor juridice și persoanelor fizice.

Vă mulțumesc pentru atenție.

(Text consemnat conform materialului depus la secretariatul de ședință.)

"Propuneri pentru mai buna și corecta reglementare a profesiilor liberale"

Starea de fapt: Confiscarea funcțiilor statului de către grupări private constituite neconstituțional!?

Motto: "Pentru a determina viabilitatea unei societăți sau companii, examinați-i capacitatea de a se corecta" (John Naisbitt)


Descrierea fenomenului
Constituția României prevede prin art. 116-117 modalitatea de constituire a autorităților publice de specialitate. Aceste autorități pot fi create de către Parlament în subordinea Guvernului, a ministerelor sau ca autorități publice autonome, prin lege organică și cu avizul Curții de Conturi.

Constituția României consacră drepturile cetățenilor de liberă asociere și liberă practică a unei profesii (art. 40 alin(1) și art. 41, alin(1)). CADFO (Carta apărării drepturilor fundamentale ale omului) prin art. 11 consfințește dreptul de liberă asociere al oricărui cetățean.

Reglementările internaționale ratificate de România au prioritate față de prevederile legale interne, așa cum Constituția României precizează la art. 142 alin (2).

În dreptul european, domeniul profesiilor reglementate are ca și izvoare de drept Tratatul UE, Directiva nr. 36 din 7 septembrie 2005 privind recunoașterea calificărilor profesionale și Directiva nr.123 din 2006 privind serviciile.

Domeniul asocierilor este reglementat în România prin Legea nr.246 din 2005 care aprobă O.U.G. nr. 26 din 2000 privind asociațiile și fundațiile. În această lege, prin art. 2 se precizează explicit că ea "creează cadrul pentru exercitarea dreptului de liberă asociere".

Nici în dreptul european și nici în cel românesc nu există definite conceptele de "Organizație profesională" sau de "Corp profesional".

Prin eludarea acestei realități și prin încălcarea prevederilor Constituției și a legii se creează prin Ordonanțe guvernamentale persoane juridice numite "organizații profesionale sau corpuri profesionale". Această acțiune neconstituțională și ilegală premeditată, țintită și controlată a devenit o practică în domeniul profesiilor reglementate.

Caracterul ei infracțional ține de siguranța națională privind starea de ilegalitate. În fapt, prin confiscarea atribuțiilor statului se face un transfer ilegal de atribuții și competențe de la stat către asociații private denumite, după caz, organizații sau corpuri profesionale.

Mecanismul diabolic al acestui fenomen este concretizat prin următorii pași procedurali:

Toate aceste reglementări neconstituționale și ilegale pornesc de la Ordonanțe de Guvern emise în vacanțele parlamentare;

Guvernul, oricare ar fi el, solicită Parlamentului abilitarea de a emite ordonanțe pe timpul vacanțelor parlamentare pe domenii neprevăzute de Constituție;

Guvernul cere abilitarea pe domenii pe care Constituția nu le permite, dar pe care apoi le detaliază prin legile de abilitare. Astfel se creează premise și iluzia de legalitate a bazei pentru emiterea de ordonanțe !?;

Consiliul legislativ nu își îndeplinește atribuțiile și funcțiile și nu sesizează neconstituționalitatea acestor solicitări;

Prin legile de abilitare a Guvernului de a emite ordonanțe Parlamentul aprobă solicitările Guvernului;

În timpul vacanțelor parlamentare, Guvernul emite ordonanțe prin care reglementează profesii pentru care înființează neconstituțional și eludând legi în vigoare așa numite "Organizații profesionale, persoane juridice, fără scop lucrativ și de utilitate publică", unice asociații profesionale care cuprind obligatoriu toți profesioniștii unui domeniu;

Cine nu face parte din organizația profesională practic nu poate exercita dreptul sau constituțional de a profesa !?;

După câțiva ani de la emiterea ordonanțelor, după ce au produs efecte juridice importante, de regulă după minim doi-trei ani, respectivele ordonanțe intra în dezbaterea Parlamentului;

Trecând prin comisiile parlamentare și respectând procedurile regulamentare mai durează încă cel puțin un an până când aceste ordonanțe de Guvern ajung să fie votate în plenul Parlamentului de cele mai multe ori fără cvorumul necesar prevăzut pentru legi organice;

Legile de aprobare a acestor ordonanțe se fundamentează pe articole din Constituție care nu au nicio legătură cu domeniul reglementat. Astfel se invocă principii generale care nu au legătură cu textul concret al ordonanțelor și ignoră prevederile legii privind asocierile;

Legile de aprobare a ordonanțelor, deși încalcă prevederile Constituției, nu sunt atacate și verificate la Curtea Constituțională și rămân în vigoare !?!


Efectele acestor lanțuri de ilegalități sunt:
Se creează prin lege, în mod neconstituțional și prin suprareglementare, persoane juridice (organizații sau corpuri profesionale, după caz) care înglobează forțat și obligatoriu toți profesioniștii unui domeniu și această recunoaștere a personalității juridice nu se face prin decizia Justiției. Mai mult, se legiferează în mod aberant ca astfel de organizații profesionale să aibă sediul chiar în clădirile ministerelor.

Se îngrădește exercitarea drepturilor constituționale de liberă asociere și de liberă practică a unor profesii prin condiționarea exercitării profesiei de asociere în unica asociație profesională creată prin ordonanța de Guvern.

Funcțiile statului care ar trebui exercitate de către autoritățile publice de specialitate, conform art. 116-117 din Constituție sunt transferate prin încălcarea Constituției acestor unice asociații private profesionale.

Practic, se subminează autoritatea statului prin crearea de asociații profesionale private (adevărate struțo-cămile public private) care exercită funcții ale statului și care sunt conduse de Guvern fără a fi structuri guvernamentale constituțional înființate.

Astfel, grupări private exercită, în locul autorităților publice de specialitate, dreptul de control și sancțiune pentru practicarea necorespunzătoare a profesiilor reglementate.

Se creează discriminare și dublă reglementare privind asociațiile, unele asociații se înființează în baza legii-cadru privind asociațiile, iar alte asociații, cele profesionale se înființează prin ordonanță de Guvern și se declară de utilitate publică înainte de a se înființa.

Guvernul creează prin ordonanțe persoane juridice numite abuziv "când organizații când corpuri profesionale, după caz" pe care și le subordonează prin procedurile din lege.

Aceste persoane juridice, asociații profesionale sunt conduse de Guvern ca și autoritățile publice de specialitate, deși sunt în fapt asociații private, fapt care generează ambiguitate și confuzie.

În mod forțat societățile comerciale care practică activități profesionale sunt membri în aceste asociații și plătesc cotizație.

Bugetul și hotărârile asociațiilor profesionale sunt avizate de reprezentanții Guvernului.

Deși realizează venituri uriașe (de ordinul sutelor de milioane de euro) din prestări servicii, aceste asociații profesionale fac evaziune fiscală și nu plătesc impozite pe venituri la bugetul statului.

Dacă prin Constituția României (art.1 alin.(4)) este consfințită organizarea statului bazat pe principiul separației puterilor, asociațiile profesionale îndeplinesc toate aceste funcții ale statului plus funcții private deliberative și executive specifice unei asociații, persoană juridică de drept privat.

În fapt, asociațiile profesionale create neconstituțional și eludând legi cadru funcționează ca o mixtură public-privată, adică un fel de adevărat stat în stat.

Asociații private ajung să stranguleze piața serviciilor oferite cetățenilor prin exercitarea profesiilor reglementate, încălcând legea și principiile liberei concurențe prin stabilirea și impunerea de către asociațiile profesionale de prețuri minime pentru servicii și prezervă piața prin impunerea numărului de practicanți ai profesiei.

Prețurile impuse de către asociațiile profesionale pentru servicii oferite prin practicarea profesiilor reglementate defavorizează toți cetățenii, consumatori de servicii și distorsionează piața prin îngrădirea libertății economice prevăzute în Constituția României la art.45 și a liberei concurente.

Se valorifică de către grupări private informațiile cu caracter personal privind pe toți profesioniștii domeniilor reglementate;

Când astfel de unice asociații profesionale naționale mai sunt conduse și de către cetățeni străini, efectele asupra siguranței naționale sunt ușor de înțeles.

Fenomenele generate prin acest tip de legiferare a domeniilor profesionale prin ordonanțe de Guvern și care prin implicațiile lor afectează siguranța statului sunt: neconstituționalitatea, ilegalitatea, ambiguitatea, discriminarea, haosul legislativ, suprareglementarea și evaziunea fiscală.

În fapt, se subminează autoritatea puterii de stat din România și se afectează siguranța statului!


Soluțiile propuse pentru îmbunătățirea stării de fapt constau în următoarele:
Constatarea neconstituționalității și ilegalității actelor normative prin care s-au înființat asociațiile profesionale unice pe țară eludând legea privind asociațiile;

Abrogarea acestor acte normative care încalcă drepturi constituționale de liberă asociere, liberă practică a unei profesii și îngrădesc libertatea economică și libera concurență (art. 5 din Legea nr. 21 din 1996);

Eliminarea condiționărilor legislative pentru exercitarea dreptului de a profesa de apartenența la o anume asociație profesională;

Înființarea de autorități publice de specialitate respectând prevederile Constituției (art. 116-117);

Înființarea de asociații profesionale exclusiv din inițiativă privată și prin hotărâri ale Justiției;

Adoptarea legii cadru privind practicarea profesiilor reglementate, prin care să se separe atribuțiile de reglementare și control ale autorităților publice de specialitate de atribuțiile, rolul și funcțiile asociațiilor profesionale;

Adoptarea legilor speciale pentru fiecare profesie reglementată în parte pentru a stabili condițiile de exercitare a profesiei (criterii, standarde și proceduri) și stabilirea autoritățile publice de specialitate care exercită controlul de legalitate.


Avantajele și beneficiile soluțiilor propuse sunt:
Se intră în legalitate în domeniul profesiilor reglementate respectându-se Constituția, legea asociațiilor și legea concurenței în privința autorităților publice de specialitate și a asociațiilor profesionale;

Se reglementează unitar domeniul profesiilor reglementate (liberale);

Se elimină ambiguitatea și confuzia dintre stat și asociațiile private prin separarea rolului și exercitarea funcțiilor statului prin autoritățile publice de specialitate de rolul și funcțiile asociațiilor profesionale;

Se elimină suprareglementarea privind asociațiile;

Se elimină legiferarea prin concepte nedefinite juridic (organizație sau corp profesional);

Se creează simplificare legislativă;

Se deschid piețele serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate și va acționa concurența reală și mecanismele pieței;

Se elimină discriminările și strangulările pieței serviciilor;

Se elimină prețurile minime impuse cetățenilor de către asociațiile profesionale pentru serviciile oferite prin practicarea profesiilor reglementate;

Toți cetățenii vor beneficia de scăderea prețurilor serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate, ceea ce va conduce la creșterea generală a bunăstării cetățenilor;

Tinerii specialiști vor avea acces liber pe piața serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate;

Se reduce evaziunea fiscală comisă de către asociațiile profesionale;

Se asigură în mai mare măsură siguranța statului.



#222569 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 17 March 2010 - 02:43 PM in Arhiva

Vezi postarealeu50, la Mar 17 2010, 11:07 AM, a spus:

Intocmirea Situatiilor financiare (nu a bilantului) nu este numai apanajul membrilor CECCAR ci asa cum este prevazut in lege si a acelor angajati ca si dir. economici, contabili sefi si a altor persoane imputernicite, iar in acest caz nu vad care este ingradirea.

ingradirea (care e foarte vizibila in "proiectu'" tentativa) e ca economistii neinrolati sa faca una (numai una) sit. financiare, iar aia inrolati sa faca infinite :frusty: :laugh: :laugh:



#221155 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gigi on 06 March 2010 - 09:42 AM in Arhiva

Vezi postareanemrac, la Mar 5 2010, 10:37 PM, a spus:

Greseala mea fost ca nu am dat extrasul complet din OG 65/1994

SECȚIUNEA 1: Expertul contabil
Art. 6
Expertul contabil poate executa pentru persoanele fizice și juridice următoarele lucrări:

e)execută alte lucrări cu caracter financiar-contabil, de organizare administrativă și
informatică;

Pai saracii si asta(informatica :smile: ) si-au trecut la "obiectul" de activitate. Nu-i vor si p-aia cu cibernetica in "corp"? Vai de pacatele lor!

Problema si solutiile au fost identificate inca din 2005-2007

http://m.cdep.ro/pls/steno/steno.stenogram...EResult%3C/a%3E

http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenogr...61&idm=1,06



#236291 decl. 101 / depunere 2011

Postat de gigi on 01 February 2011 - 08:29 AM in Arhiva

in 2009 am urmatoarea situatie- pe cumulat de la 01.01.2009:
trim1- pierdere- impozit 0 lei
trim2- profit-> impozit pe 6 luni 4042 lei, declarat 4042, platit 4042
trim3- profit-> impozit pe 9 luni 6458 lei, declarat 2416, platit 2416
trim4- profit-> impozit pe 12 luni 4391 lei, declarat NIMIC
pentru trim4 rezulta forfetar 2150 lei.

inregistrat in dec. 2009

691 = 4411/impozit profit -2067
691 = 4411/impozit minim 2150

decl. 101 pe 2009:

rd. 1 - 4.391
rd. 3 - 6.458
rd. 8 - 0
rd. 9 - 2.150
rd. 10 - 0
rd. 11 - 2.150 (se plateste pana pe 25.02.2010)
rd. 12 - 2.067 (se recupereaza la urmatorul termen de plata al impozitului pe profit din 2010)
rd. 13.1 - 83


in continuare, in 2010, pe cumulat de la 01.01.2010

- februarie platit 2150 aferent trim. 4 2009;

- trim. 1 - pierdere, declarat, platit minim 2150;
- trim. 2 - pierdere, declarat, platit minim 2150;
- trim. 3 - impozit profit 3910.

ce se declara, cat se plateste, ce se inregistreaza la 30.09.2010, avand in vedere cei 2.067 impozit profit lei platiti in plus in 2009 (rd. 12 decl. 101 pe 2009 "impozit pe profit de recuperat")?



#234361 Dividende

Postat de gigi on 20 December 2010 - 07:32 PM in Arhiva

domnu' mares, se pare ca asa este, totusi, cu "prescrierea" dividendelor, in 3 ani!... :thumbup:

"5. Prescriptia drepturilor asupra dividendelor – solutii ale instantelor

Prescriptia dreptului la actiunea pentru plata dividendelor începe sa curga de la data aprobarii
bilantului contabil prin hotarâre A.G.A. În acest sens reproducem doua decizii de referinta.
(1) Prin sentinta tribunalul a admis exceptia prescriptiei dreptului material la actiune invocata de
pârâta si, în consecinta, a respins actiunea formulata de reclamanta având ca obiect obligarea pârâtei
la plata de dividende.
În dezvoltarea motivelor de apel se arata ca, în conformitate cu prevederile art. 131 din Legea nr.
31/1990 republicata, hotarârile A.G.A. se depun în termen de 15 zile la Oficiul Registrului
Comertului pentru a fi mentionate în registru si a fi publicate în Monitorul Oficial. Ele nu vor putea
fi executate înainte de aducerea la îndeplinire a acestor formalitati.
Faptul ca hotarârea A.G.A. trebuia înregistrata la Oficiul Registrului Comertului pentru ca
aceasta sa fie executata a dus la asimilarea acestei obligatii cu o conditie suspensiva.
Potrivit art. 1004 C.civ., obligatia este conditionala când perfectarea ei depinde de un eveniment
viitor si incert, iar potrivit art. 1017 C.civ., obligatia conditionala nu se perfecteaza decât dupa
îndeplinirea evenimentului, iar în cazul în speta, evenimentul consta în înregistrarea hotarârii
A.G.A. la Registrul Comertului si publicarea sa în Monitorul Oficial, partea a IV-a.
Articolul 7 alin. (3) din Decretul nr. 167/1958 stabileste ca în cazul în care dreptul este sub
conditie suspensiva sau cu termen suspensiv, prescriptia începe sa curga de la data când s-a împlinit
conditia sau a expirat termenul.
Dat fiind faptul ca formalitatile de înregistrare la O.R.C. nu au fost îndeplinite pâna la data
înregistrarii actiunii la tribunal, reclamanta a considerat necesara conservarea drepturilor sale prin
introducerea cererii de chemare în judecata în conformitate cu art. 1016 C.civ., potrivit caruia
„creditorul poate, înaintea îndeplinirii conditiei, sa exercite toate actele conservatoare dreptului
sau”.
Apelul este neîntemeiat.
Formalitatea de înregistrare a hotarârilor adunarii generale în registrul comertului are ca scop
opozabilitatea fata de terti a acestor hotarâri. Între asociati efectele hotarârii se produc chiar în lipsa
formalitatilor de publicitate. Rezulta ca dreptul reclamantei la actiune pentru plata dividendelor s-a
nascut la data de 10 aprilie 1997, când prin hotarâre A.G.A. a fost aprobat în unanimitate bilantul pe
anul 1996, stabilindu-se si repartizarea profitului si dreptul reclamantei la plata dividendelor în
suma de 177.438 mii lei.
Articolul 67 pct. 5 din Legea nr. 31/1990 dispune în mod expres ca dreptul la actiunea în
restituirea dividendelor se prescrie în termen de 3 ani de la data distribuirii lor.
Ca urmare, constatându-se ca obligatia pârâtei de a-i plati reclamantei dividendele este o
20 C.A. Brasov, decizia nr. 258/Ap din 8 iunie 2000, în Revista de Drept Comercial nr. 2/2002, p. 279.
7
obligatie pura si simpla, formalitatea înscrierii hotarârii A.G.A. prin care s-au stabilit aceste
dividende neputând fi interpretata ca o conditie care afecteaza aceasta obligatie, a fost respins apelul
si s-a mentinut sentinta atacata ca fiind temeinica si legala
21.
(2) Prin sentinta civila nr. 223/C din 15 februarie 2000 a Tribunalului Brasov a fost admisa
exceptia de tardivitate si în consecinta a fost respinsa actiunea formulata de reclamantul F.P.S. în
contradictoriu cu pârâta S.C. „B” S.A. având ca obiect obligarea pârâtei la plata sumei de
115.440.588 lei, reprezentând: 49.946.570 lei dividendele datorate pentru exercitiul financiar 1995
si 65.494.018 lei daune moratorii.
Împotriva hotarârii de mai sus a declarat apel reclamantul, solicitând desfiintarea sentintei si
rejudecarea cauzei.
În motivarea apelului s-a aratat în esenta, ca potrivit art. 7 din Decretul nr. 167/1958 si art. 1186
Cod civil prescriptia începe sa curga de la data când se naste dreptul la actiune, iar daca dreptul este
sub conditie suspensiva sau cu termen suspensiv, prescriptia începe sa curga de la data când s-a
îndeplinit conditia sau a expirat termenul.
S-a mai aratat ca, în conformitate cu prevederile art. 131 din Legea nr. 31/1990, republicata,
hotarârile A.G.A. vor fi depuse în termen de 15 zile la Oficiul Registrului Comertului pentru a fi
mentionate în registru si publicate în Monitorul Oficial. Ele nu vor putea fi executate mai înainte de
aducerea la îndeplinire a acestor formalitati.
Faptul ca hotarârea A.G.A. trebuia înregistrata la oficiul registrului comertului pentru ca aceasta
sa poata fi executata a dus la asimilarea acestei obligatii cu o conditie suspensiva. Pâna la
îndeplinirea conditiei suspensive dreptul nu poate fi exercitat, exercitarea acestuia depinzând de
îndeplinirea conditiei. Pâna la data înregistrarii actiunii la prima instanta formalitatile de mai sus
nefiind îndeplinite, apelantul a considerat necesara conservarea drepturilor sale, prin introducerea
cererii de chemare în judecata în conformitate cu dispozitiile art. 1016 C.civ.
Apelul este nefondat.
Apelantul reclamant, în calitate de actionar, era îndreptatit sa primeasca cota parte din beneficiul
realizat de intimata pârâta, sub forma de dividende, în conditiile prevazute de art. 67 alin. (1) si (2)
din Legea nr. 31/1990, republicata. Scadenta pentru sumele datorate de societatile comerciale cu
titlu de dividende catre actionari este determinata de data aprobarii bilantului contabil de catre
adunarea generala a actionarilor.
Distribuirea dividendelor este decisa de adunarea generala a actionarilor si, din acel moment,
dividendele devin drepturi de creanta exigibile ale asociatilor împotriva societatii, titularii lor
putând sa se înscrie în cazul falimentului societatii, la masa falimentara, ca orice alt creditor.
Conform procesului-verbal din 4 aprilie 1996 al A.G.A., s-a decis distribuirea dividendelor,
apelantului reclamant cuvenindu-i-se suma de 49.946.570 lei. Asadar, la data de 11.04.1996
beneficiile fiind individualizate, au devenit drept de creanta individual al apelantului, în calitate de
asociat, fata de apelanta pârâta.
Actiunea introductiva fiind înregistrata la prima instanta la data de 14 aprilie, în raport de
prevederile art. 3 si 4 din Decretul nr. 167/1958, exceptia de prescriptie extinctiva invocata de
intimata pârâta este întemeiata.
Dispozitiile legale invocate de apelant nu au aplicabilitate în speta, întrucât publicarea hotarârii
A.G.A. în Monitorul Oficial este o conditie de opozabilitate, si nu de valabilitate22."

http://www.curierulfiscal.ro/wp-content/up...e-dividende.pdf



#234356 Dividende

Postat de gigi on 20 December 2010 - 11:01 AM in Arhiva

nu stiu nici eu unde "scrie"... si personal nu sunt de acord cu asa ceva...

dar in practica....

"11.
Aproba prescrierea dreptului de a solicita plata dividendelor cuvenite si neridicate timp de 3 (trei) ani de la data tinerii Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din anul 2005 (in suma de 5.915.033,35 lei) si inregistrarea dividendelor neridicate timp de 3 (trei) ani la “alte rezerve”."

http://www.bvb.ro/in.../SIF2250408.pdf

"DISCUTAREA SI APROBAREA PRESCRIERII DREPTULUI DE A SOLICITA PLATA
DIVIDENDELOR CUVENITE ACTIONARILOR SI NERIDICATE TIMP DE TREI ANI SI
INREGISTRAREA ACESTORA LA “ALTE REZERVE”."

http://www.sifm.ro/aga/aga%202010/II.7%20-...20dividende.pdf

si sunt multe astfel de exemple...

e si o relatare undeva, ca in urma unui control fiscal, "organele" au vazut dividende neridicate de 3 ani, le-au trecut pe venituri :thumbup: ... si atentie!... au colectat si tva :smile: :laugh: ... nu mai dau link-u' :cool:

repet, personal nu sunt de acord cu asa ceva
:cool:



#234342 Dividende

Postat de gigi on 19 December 2010 - 07:17 PM in Arhiva

termenul de ridicare dividende este de 3 ani. altfel devin "prescrise".


decizia asociatului unic trebuie dusa la r.c. in termen de 15 zile.
:cool:



#242644 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE

Postat de gigi on 28 June 2011 - 10:12 AM in Arhiva

Vezi postareacristina5859, la 28 June 2011 - 07:33 AM, a spus:

Din cate am citit mai mult de 50% din societati nu au acest certificat !

Planul european de acțiune privind guvernarea electronică:

Printre obiectivele specifice ale Agendei digitale se numără:

mărirea procentului de utilizatori ai serviciilor de guvernare electronică la 50 % în rândul cetățenilor și la 80 % în rândul întreprinderilor, până în 2015.

http://europa.eu/rap...&guiLanguage=en

ce se vrea in europa (80% pana in 2015), noi, in romania, vrem acum, in 2011, 100% :happy: ... desigur, prin metodeee... "specifice" :smile:

Pentru noi ca fur­nizori și producă­tori, ceea ce a fă­cut ANAF e excelent..." a declarat Adri­an Floarea

nu e de contrazis :sad:


Semnătura electronică, mană cerească doar pentru notari și furnizori:
http://www.sfin.ro/a..._furnizori.html




Cometa SQL