Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihaela_cva's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihaela_cva's Content

There have been 1000 items by mihaela_cva (Search limited from 16-November 07)



Sort by                Order  

#206050 program saga

Postat de mihaela_cva on 02 July 2009 - 01:08 PM in Arhiva

in acest caz da. Este vorba de capital social si banii asociatului sunt varsati direct in banca, casa firmei oricum nu are bani si nu exista pana nu ai personalitate juridica.
in alte cazuri fv se inregistreaza si in casa 581=5311 si in banca (extras cont) 5121=581



#237418 program saga

Postat de mihaela_cva on 12 February 2011 - 05:28 PM in Arhiva

atentie ca pe cd nu faci copy si paste ca la discheta, scrieti-l cu Nero sau alt prg de inscriptionare.



#246017 program saga

Postat de mihaela_cva on 15 November 2011 - 09:30 PM in Arhiva

bravo lor! si eu ma andesc sa il iau de la 01.01.2012



#246028 program saga

Postat de mihaela_cva on 16 November 2011 - 12:30 AM in Arhiva

multumesc mult, otilia, cu siguranta il voi lua



#206044 program saga

Postat de mihaela_cva on 02 July 2009 - 12:50 PM in Arhiva

cand ai depus capitalul social la banca ai primit o f.v. in baza careia trebuia sa faci 5121=456. Intoarce-te la luna depunerii capitalului.



#206026 program saga

Postat de mihaela_cva on 02 July 2009 - 12:07 PM in Arhiva

1. 5121=766 0.01(dar de ce nu transferi capitalul social in cont curent sa te folosesti de bani?)
2. 627=5121 16.88
Nu stiu saga



#205587 program saga

Postat de mihaela_cva on 27 June 2009 - 09:59 AM in Arhiva

in saga nu ma pricep, dar ca inreg ctb eu as face asa:
473=5311 2080 (garantia platita in mom. participarii la licitatie, despre care nu stii ce se va intampla -ti se da inapoi daca nu castigi sau se considera avans pentru plata facturilor)-rog colegii sa corecteze inreg, daca gresesc
4092=473 2080 (sau 4092=473 1100)
612=401 550
612=401 550
401=4092 1100
5311=4092 980 suma restituita din garantie (sau 5311=473 980)
Cred ca garantia ar putea fi inregistrata si in 267.



#205592 program saga

Postat de mihaela_cva on 27 June 2009 - 10:47 AM in Arhiva

Contul 267 ''Creanțe imobilizate''
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența creanțelor imobilizate sub forma împrumuturilor acordate pe termen lung altor entități, precum și a altor creanțe imobilizate, cum sunt depozite, garanții și cauțiuni depuse de entitate la terți.
Contul 267 ''Creanțe imobilizate'' este un cont de activ.
În debitul contului 267 ''Creanțe imobilizate'' se înregistrează:
- sume plătite reprezentând valoarea împrumuturilor acordate altor entități (512, 531);
- dobânzile aferente creanțelor imobilizate (763);
- valoarea garanțiilor depuse la terți (411);
- valoarea bunurilor cedate în regim de leasing financiar (212, 213, 214);
- diferențele favorabile de curs valutar, aferente împrumuturilor acordate în valută, rezultate din evaluarea acestora la cursul de la închiderea exercițiului (765);
- diferențele favorabile aferente creanțelor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute, rezultate din evaluarea acestora, la închiderea exercițiului financiar (768);
- dobânzi aferente creanțelor imobilizate (766).
În creditul contului 267 ''Creanțe imobilizate'' se înregistrează:
- valoarea împrumuturilor restituite de terți (512);
- dobânzile încasate, aferente creanțelor imobilizate (512);
- valoarea garanțiilor restituite de terți (512);
- creanța reprezentând ratele aferente leasingului financiar (411);
- valoarea pierderilor din creanțe imobilizate (663);
- diferențele nefavorabile de curs valutar, aferente împrumuturilor acordate, rezultate în urma evaluării acestora la cursul de la închiderea exercițiului sau în urma încasării creanțelor (665);
- diferențele nefavorabile aferente creanțelor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute, rezultate din evaluarea acestora, la închiderea exercițiului financiar (668).
Soldul contului reprezintă valoarea împrumuturilor acordate și a altor creanțe imobilizate.

Contul 167 ''Alte împrumuturi și datorii asimilate''
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența altor împrumuturi și datorii asimilate, cum sunt: depozite, garanții primite și alte datorii asimilate.
Contul 167 ''Alte împrumuturi și datorii asimilate'' este un cont de pasiv.
În creditul contului 167 ''Alte împrumuturi și datorii asimilate'' se înregistrează:
- sumele de încasat/încasate reprezentând alte împrumuturi și datorii asimilate (461, 512);
- valoarea concesiunilor primite (205);
- valoarea imobilizărilor corporale primite în leasing financiar, conform prevederilor contractuale (212, 213, 214);
- sumele reprezentând garanțiile de bună execuție reținute, conform contractelor încheiate (404);
- diferențele nefavorabile de curs valutar rezultate din evaluarea, la închiderea exercițiului financiar, a împrumuturilor și datoriilor asimilate în valută (665);
- diferențele nefavorabile aferente datoriilor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute, rezultate din evaluarea acestora, la închiderea exercițiului financiar (668).
În debitul contului 167 ''Alte împrumuturi și datorii asimilate'' se înregistrează:
- sumele reprezentând alte împrumuturi și datorii asimilate rambursate (512);
- obligația de plată a ratelor pe baza facturilor emise de locator, în cazul leasingului financiar (404);
- garanțiile de bună execuție restituite terților (512);
- diferențele favorabile de curs valutar rezultate din evaluarea, la închiderea exercițiului financiar, a împrumuturilor și datoriilor asimilate, în valută, precum și la rambursarea acestora (765);
- diferențele favorabile aferente datoriilor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute, rezultate din evaluarea acestora, la închiderea exercițiului financiar (768).
Soldul contului reprezintă alte împrumuturi și datorii asimilate, nerestituite.

Eu cred ca 267 ar fi ok. Asteapta si alte pareri.

Nu pot sa raspund acum pe yahoo, dar te voi adauga la prieteni. Am probleme cu calculatorul, e in moarte clinica, trebuie sa cumpar altul si... il las sa mearga 30 min, il inchid si mai tarziu o iau de la capat. Scuze.



#205580 program saga

Postat de mihaela_cva on 26 June 2009 - 11:10 PM in Arhiva

de fapt intrebarea tine de inregistrarea in programul SAGA sau de inregistrare in contabilitate? Nici eu nu am inteles cum e cu "restul banilor inapoi cu chitanta de la mine" si nici ce legatura are licitatia cu facturile de chirie in avans. Explicati daca vreti sa vi se raspunda.



#230573 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de mihaela_cva on 28 August 2010 - 11:01 AM in Arhiva

eu l-am considerat o imbunatatire a mijlocului de transport si l-am incadrat la 2.3.2.1.1. si am ales amortiz de 3 ani (intre 3 si 5 ani)-era la taxi



#232893 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de mihaela_cva on 09 November 2010 - 11:09 AM in Arhiva

art.3 legea 15/94
Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizează ca atare și îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului. Această valoare poate fi actualizată anual, în funcție de indicele de inflație;
b) are o durată normală de utilizare mai mare de un an.
Pentru obiectele care sunt folosite în loturi, seturi sau care formează un singur corp, la încadrarea lor ca mijloace fixe se are în vedere valoarea întregului corp, lot sau set.

Trebuie sa ai in vedere daca poti folosi mobilierul separat (masa, birou, raft etc, fiecare piesa de mobilier in parte) sau totul este un singur corp. Nu stiu ce scrie pe facturile tale, dar cred ca daca ai birou si scaune, cert ca la poti folosi separat.si in functie de pret le stabilesti incadrarea ca mijloc fix sau obiect inventar.



#203797 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 08:34 PM in Arhiva

grupa 2.2.1.1.2 intre 4 si 6 ani.
Vezi ca valoarea sa depaseasca 1800 lei



#206248 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de mihaela_cva on 04 July 2009 - 11:09 PM in Arhiva

" Va rog sa imi spuneti unde incadrez in catalogul mijloacelor fixe amenajarile interioare, partitiile, cum ar fi de exemplu un tavan fals. Multumesc."

se mareste valoarea cladirii

Vezi postareavery, la Apr 27 2009, 02:04 PM, a spus:

Un sevice auto achizitioneaza o masina accidentata in valoare de 1000 lei cu tva.Masina urmeaza a fi reparata de firma si apoi folosita pt transport marfa.Unde inregistrez masina si cu ce valoare?
in 2133, amortizarea o calculezi dupa ce o repari, cand o pui in functiune



#217457 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de mihaela_cva on 22 January 2010 - 07:47 PM in Arhiva

conditiile pentru incadrare la mijloc fix sunt cumulative: treb sa aiba si durata de functionare mai mare de 1 an. In catalogul mijl. fixe se regasesc la grupa 3, adecvat 3.4 dar durata de funct e de min 8 ani.



#206498 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de mihaela_cva on 08 July 2009 - 02:29 AM in Arhiva

inregistrezi ca si mijloc fix in concesiune si amortizezi pe perioada contractului de inchiriere.
Cauta ghidul pe site mfinante.ro, au publicat prin dec08-ian 09 ceva foarte bun, inregistrari in contabilitate a diverse situatii.



#215098 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de mihaela_cva on 11 December 2009 - 10:04 AM in Arhiva

software: 208, amortizare
celelalte: 303, obiecte de inventar



#247032 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 11 January 2012 - 06:40 PM in MONOGRAFII CONTABILE

este corect; poate furnizorul respecta clauzele unui contract (dvs nu ati platit in avans)



#229480 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 06 August 2010 - 01:12 AM in MONOGRAFII CONTABILE

da, asta e opinia mea clara



#221290 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 07 March 2010 - 08:22 PM in MONOGRAFII CONTABILE

pentru enya71
da mai multe amanunte : ce reprezinta avansul si ce scrie in contract ref la avans. Ai grija la momentul in care se realizeaza venitul, indiferent ca il facturezi sau nu.

pentru eugenia
-nu exista proforma, ci doar factura (art 155 cod fiscal)
"-Cum ar trebui facute inregistrarile?...am citit multe variante...in cazul in care apare si factura proforma cum este corect ?"
Am platit avans 50%( 21.000lei), la o factura proforma emisa de furnizor la data de 22.11.09 cu val totala de 42.000lei
Am platit factura pe data de 24.11.09.
409=5121
Am primit factura de avans de 21.000lei ,pe data de 05.12.09.
409,4426=401
Pe data de 23.12.09 am primit si facturile de: stornare avans(-21.000lei),si factura intreaga in val de 42.000lei.
409, xxx, 4426=401 (409 rosu 21000)



#221817 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 10 March 2010 - 11:17 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Scuze de intarzierea cu care vad aceste raspunsuri. Cred ca s-a pierdut esenta intrebarii in atatea divagatii.

Intrebarea era urmatoarea:
"Am platit factura pe data de 24.11.09.Am primit factura de avans de 21.000lei ,pe data de 05.12.09.
Pe data de 23.12.09 am primit si facturile de: stornare avans(-21.000lei),si factura intreaga in val de 42.000lei."(las la o parte proforma pentru alta discutie)

Conform Codului Fiscal pentru 2009 si 2010 ART. 155 Facturarea
"(1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) și (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă."

Societatea x nu are obligatia emiterii facturii la data incasarii avansului, ci poate sa o emita pana la data de 15 a lunii urmatoare.
In cazul de fata factura a fost emisa pe 05.12.2009, plata s-a facut pe 24.11.2009.
Plata se face 409=5121 in 24.11.2009
Factura in 05.12.2009: 409,4426=401 si concomitent stornarea notei din banca 401=409 (sau 401=5121, 409=5121rosu)
Storno factura avans concomitent cu livrare/primire marfa in 23.12.2009:
factura de stornare avans(-21.000lei),409, 4426=401 (rosu 21000)
si factura intreaga in val de 42.000lei. xxx, 4426 =401 42.000
Daca era o singura factura : 409 (rosu),xxx, 4426=401 21.000


Ordinul 3055 intra in vigoare in 2010, 01 ianuarie. In 2009 era inca valabil 1752.
"În debitul contului 409 "Furnizori - debitori" se înregistrează:- valoarea avansurilor facturate (401);"
Daca nu am factura cum inregistrez plata?!
Contul 401 "Furnizori" este un cont de pasiv. Nu poate incepe prin debitare, nu are voie sa aiba sold debitor. Nu pot sa fac inregistrare 401=5121. Deci numai prin 409.

Ordinul 3055 citat mai sus mentioneaza: CAPITOLUL VII FUNCȚIUNEA CONTURILOR
"În acest capitol sunt prezentate conținutul și funcțiunea conturilor contabile cuprinse în Planul de conturi general prevăzut la Capitolul IV din Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV-a. Întrucât în Planul de conturi general sunt cuprinse și conturi specifice consolidării, funcțiunea conturilor prezentate în continuare se referă inclusiv la acestea.
Funcțiunea conturilor prezentată în acest capitol nu este limitativă, fiind exemplificat modul de înregistrare contabilă a principalelor operațiuni economicofinanciare.
La reflectarea în contabilitate a operațiunilor economice derulate se are în vedere conținutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor și politicilor contabile permise de reglementarea contabilă aplicabilă.
Prevederile cuprinse la acest capitol nu constituie bază legală pentru efectuarea operațiunilor economico-financiare, ci numai referințe cu privire la înregistrarea în contabilitate a acestora."


Prevederea subliniata de mine era si in O.1755.

Consider ca e o discutie interesanta. Am citit si eu din O.3055 si Cod fiscal 2010 crezand ca s-a schimbat ceva si aici. Marturisesc ca nu am avut inca timp sa citesc integral.

Pentru enya71:
Domeniul tau fiind arhitectura faci prestari de servicii si ceva cheltuieli. Trebuie ca lunar sa evidentiezi intr-un deviz valoarea lucrarii in curs, pe care o inregistrezi in contabilitate 332=712. Acolo se echilibreaza balanta ta, in sensul ca ai atat cheltuieli cat si venituri reflectate in profit si pierdere. Poti sa facturezi atat plati partiale conform contract, cat si avans conform contract.
Ordinul 3055
"Contul 332 "Lucrări și servicii în curs de execuție"
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența lucrărilor și serviciilor în curs de execuție existente la sfârșitul perioadei.
Contul 332 "Lucrări și servicii în curs de execuție" este un cont de activ.
În debitul contului 332 "Lucrări și servicii în curs de execuție" se înregistrează:
- valoarea la cost de producție a lucrărilor și serviciilor în curs de execuție la sfârșitul perioadei (712).
În creditul contului 332 "Lucrări și servicii în curs de execuție" se înregistrează:
- scăderea din gestiune a valorii lucrărilor și serviciilor în curs de execuție la începutul perioadei următoare (712).
Soldul contului reprezintă valoarea la cost de producție a lucrărilor și serviciilor în curs de execuție la sfârșitul perioadei."



#205342 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 24 June 2009 - 10:29 PM in MONOGRAFII CONTABILE

View Postmaria viorica, on May 4 2009, 12:22 PM, said:

dar in contract se prevede ca facturarea sa se faca lunar, pe stadii de executie, cu productia realizata efectiv in luna respectiva. este bine contul 419 sau trebuia sa inregistrez pe 472 ?

472, ca sa evidentiezi veniturile in avans, nu plata. Dar eu nu le vad ca venituri in avans, ci reale.
In constructii de exemplu eu inregistrez direct pe 7xx, pentru ca facturez lucrarea la un moment dat.



#222178 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 13 March 2010 - 11:58 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Chiar va trebuia monografie contabila pentru inregistrarea avansului platit in contul 409 "Furnizori - debitori"?
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența avansurilor acordate furnizorilor pentru cumpărări de bunuri de natura stocurilor sau pentru prestări de servicii și executări de lucrări.
Contul 409 "Furnizori - debitori" este un cont de activ.

Nu sunt rautacioasa, dar ...oricine greseste si e o vorba din popor : greseala recunoscuta e pe jumatate iertata!

By the way, contul 461: "Debitori diverși"
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența debitorilor proveniți din pagube materiale create de terți, alte creanțe provenind din existența unor titluri executorii și a altor creanțe, altele decât entitățile afiliate și entitățile legate prin interese de participare.
Contul 461 "Debitori diverși" este un cont de activ.
Ce intelegeti din "alte creante"? cele platite in avans furnizorului?



#222729 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 18 March 2010 - 08:27 PM in MONOGRAFII CONTABILE

si eu zic ca este incorect si pierd cel putin TVA-ul facand plata fara factura, dar eu sunt contabilul care primeste tarziu acte si informatii, nu patronul :frusty: . Ramane problema inregistrarii in ctb a avansului acordat fara factura.
-dau avans 409=5121
-primesc factura 409,4426=401 si corectez avansul 409=5121 rosu, 401=5121 normal
Restul e cunoscut.

Pt lias 409=5311 70lei
3xx=401 125.02 lei
401=5311 55.02 lei
401=409 70lei



#222857 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 19 March 2010 - 08:32 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Pentru a inregistra servicii nu e nevoie doar de situatii de lucrari. Intr-o astfel de activitate contractul este necesar, dar nu suficient (pentru contabilitate).
Prestarile de servicii sunt probate cu rapoarte de lucrari, studii (de piata, de fezabilitatea, raportate fie la numar de ore prestate, fie la valoarea serviciului etc) , devize, situatii de lucrari depinde de fiecare tip de serviciu. Nu cred ca in activitatea de proiectare, respectiv in arhitectura, clientul asteapta un an pana sa vada proiectul. Ci se prezinta proiectul in curs, in diferite stadii (cu sau fara calcule de rezistenta, etc).
Eu cred ca spiritul legii (O.3055 si Codul Fiscal) este sa estimezi valoarea serviciului in diferite stadii de executie, si sa fie reflectat in contabilitatea societatii, pe de o parte pentru a echilibra cheltuielile si veniturile, pe de alta parte pentru a avea o imagine corecta si realista a contabilitatii societatii.



#229054 Monografie avans

Postat de mihaela_cva on 29 July 2010 - 10:50 AM in MONOGRAFII CONTABILE

spuneti-i patronului ca degeaba a facut tot efortul: tva este exigibil la data incasarii/platii avansului, adica la data de 22.08 inregistrati 4426 deductibil. Pana atunci plateste




Cometa SQL