Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mioara1's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mioara1's Content

There have been 82 items by mioara1 (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#92789 lamurire concediu fara plata

Postat de mioara1 on 09 July 2006 - 06:43 PM in Arhiva

Buna ziua!
Chiar daca am citit toate mesajele postate despre concediul fara plata...tot as mai avea unele nelamuriri...
Situatia este urmatoarea: patronul unei societati doreste ca salariatii sai sa intre in concediu fara plata (asa , pe rand) pt cateva luni...(pt ca i se pare ca plateste taxe salariale prea mari)...
1.Exisa o perioada maxima pt care se acorda concedii fara plata?????
2.Trebuie depusa cererea angajatului la camera de munca ??? sau ajunge sa se evidentieze pe stat acest lucru???
Multumesc



#93012 lamurire concediu fara plata

Postat de mioara1 on 11 July 2006 - 09:30 AM in Arhiva

merci mult



#93021 vulcanizare

Postat de mioara1 on 11 July 2006 - 10:18 AM in Arhiva

La o vulcanizare ar trebui sa se intocmeasca bon de consum?
Precizez ca vanzarea o inregistrez in 704.
Multumesc



#93044 vulcanizare

Postat de mioara1 on 11 July 2006 - 12:16 PM in Arhiva

merci mult sanda



#96020 discount financiar

Postat de mioara1 on 02 August 2006 - 10:57 AM in Arhiva

stiu ca s-a tot discutat despre acest subiect pe forum...dar eu tot am o nelamurire.
Inregistrarea facturii de discount financiar :
401=767 -100ron
4426=401 -19ron
Problema este urmatoarea: in jurnalul de cumparari imi apare numai valoarea tva-ului...adica 19ron...ma gandesc ca ar trebui sa imi apara si baza...adica 100ron...
Ma gandesc ca 767 este cont de venituri si d-aia nu apare...dar totusi ar trebui sa apara....
Cum sa procedez???
Voi cum faceti???
multumesc



#96033 discount financiar

Postat de mioara1 on 02 August 2006 - 12:09 PM in Arhiva

Vezi postareaOANA TOMA, la Aug 2 2006, 12:38 PM, a spus:

Vezi postareamioara1, la Aug 2 2006, 11:57 AM, a spus:

stiu ca s-a tot discutat despre acest subiect pe forum...dar eu tot am o nelamurire.
Inregistrarea facturii de discount financiar :
401=767 -100ron
4426=401 -19ron
Problema este urmatoarea: in jurnalul de cumparari imi apare numai valoarea tva-ului...adica 19ron...ma gandesc ca ar trebui sa imi apara si baza...adica 100ron...
Ma gandesc ca 767 este cont de venituri si d-aia nu apare...dar totusi ar trebui sa apara....
Cum sa procedez???
Voi cum faceti???
multumesc


Eu fac urmatoarele inregistrari si este OK : se preiau informatiile peste tot corect:

767=401 -100 lei
4426=401 -19 lei

dupa care fac o regularizare a contului de discount:

767=767 100 lei.

Sper ca ti-am fost de ajutor.

Merci mult oana...dar nu prea inteleg...spre rusinea mea...cum adica regularizarea a contului de discount??????????



#96095 discount financiar

Postat de mioara1 on 02 August 2006 - 09:22 PM in Arhiva

Vezi postareaBITUCA, la Aug 2 2006, 03:30 PM, a spus:

uite inca doua variante :

%=401
3..
667 suma in rosu
4426


sau %=401
3...
472 suma in rosu
4426

si concomitent

472=767 suma in negru

merci mult...pana la urma am rezolvat cu cei de la programul de conta...sper ca este bine...
merci inca o data...



#97260 trecere de la neplatitor la platitor de tva

Postat de mioara1 on 14 August 2006 - 03:14 PM in Arhiva

O societate neplatitoare de tva isi preschimba certificatul de inmatriculare si trece la platitor de tva de la 01.07.2006.
Anterior acestei date, in urma cu o luna, societatea a achizitionat un mijloc fix...fiind neplatitor de tva am inregistrat pe 2133 toata suma(inclusiv tva)...iar valoarea de amortizat lunara am calculat-o tot la valoare totala inclusiv tva...
Ce fac de la 01.07.2006 cand societatea a devenit platitoare de tva????
Deduc tva-ul din urma pt mijlocul fix??? ....cu amortizarea ce fac?????
Va multumesc!



#97322 trecere de la neplatitor la platitor de tva

Postat de mioara1 on 15 August 2006 - 09:58 AM in Arhiva

merci mult liliana.
Nu vreau sa insist dar asta e...
Deci...eu am facut nota contabila 2133=404 cu valoarea totala inclusiv tva....si amortizarea 6811=2813...
Ce fac acum ca sa deduc tva-ul????
Stornez aceste note contabile si le inregistrez cu tva???????cum fac????
Merci mult inca o data!



#97378 trecere de la neplatitor la platitor de tva

Postat de mioara1 on 15 August 2006 - 02:58 PM in Arhiva

Nu asta era problema mea Liliana...stiu exact care este valoarea fara tva...etc...
Vroiam sa stiu cum procedez........stornez inregistrarea initiala pt a face contarea cu tot cu tva?????????
adica :
2133=404 cu minus?????????
si apoi la 01.07.2006 fac 2133=404 val fara tva
si 4426=404 cu tva-ul aferent???????
stornez si amortizarea de pana acum????



#97465 trecere de la neplatitor la platitor de tva

Postat de mioara1 on 16 August 2006 - 11:31 AM in Arhiva

daca ma poate ajuta cineva cu o parere...



#97590 trecere de la neplatitor la platitor de tva

Postat de mioara1 on 17 August 2006 - 12:52 PM in Arhiva

nu este nimeni binevoitor...o parere...ceva



#97601 trecere de la neplatitor la platitor de tva

Postat de mioara1 on 17 August 2006 - 01:45 PM in Arhiva

merci mult sentis....
ma gandeam sa nu fie ceva mai special...pt ca n-am mai avut situatia asta....
Merci inca o data...



#98015 inregistrare contract

Postat de mioara1 on 23 August 2006 - 01:27 PM in Arhiva

Ma confrunt cu urmatoarea situatie si nu stiu daca am procedat corect:
Am un contract de vanzare-cumparare de la o persoana jurudica in baza caruia s-au achizitionat mijloace fixe.La data semnarii contractului s-a emis o factura proforma pt a plati jumatate din suma inscrisa in contract.
pana aici am inregistrat asa :
-inreg.platii 409 = 5121
-inregistrarea contractului de vanzare cumparare(livrarea mijloacelor fixe s-a efectuat la data semnarii contractului)...sper ca e bine ca am inreg contractul...
% = 404
214
4426
si 409=404 cu suma platita in avans
-la o luna mi-a venit factura fiscala pe care scria : avans conform contract(factura are si tva) cu aceeasi suma pe care eu am platit-o la data emiterii facturii proforme...
-dupa inca o luna de zille a venit a doua factura si ultima cu rest plata conform contract(cu tva)....
Si am cam intrat in ceata : ma gandesc ca poate nu trebuia sa inregistrez contractul de vanzare-cumparare...ca eu am dedus atunci tva-ul...am inceput sa amortizez mijloacele fixe...dar pe de alta parte mijloacele fixe au fost livrate la data semnarii contrctului...deci trebuia sa le inregistrez...nu mai stiu...of
...si cele 2 facturi fiscale care au venit...ce fac cu ele??//ca nu mai pot sa le inregistrez....
Va rog sa ma ajutati...
Multumesc



#98048 inregistrare contract

Postat de mioara1 on 23 August 2006 - 04:32 PM in Arhiva

Vezi postareaSakura, la Aug 23 2006, 02:57 PM, a spus:

Nu inregistrezi pe baza contractului ci pe baza procesului verbal de primire a mijlocului fix. Tva-ul il inregistrezi asa: jumate la primirea facturii si jumatate la primirea facturii finale (vezi ca pe factura finala trebuie sa iti apara storno avans cu "-" si toata valoarea mijlocului fix cu plus, ca altfel nu poti storna avansul).Documentul pentru inregistrarea TVA este factura.
Faza e ca ei trebuiau sa iti trimita factura odata cu livrarea MF, e trimisa mult prea tarziu dupa 2 luni....
Eu as fi inregistrat pe 231 pana la sosirea facturii si as fi inregistrat TVA de la venirea facturii.
Oricum TVA-ul nu trebuia dedus pana nu aveai factura...

merci mult de raspuns...numai ca a pe a doua factura scrie numai " rest plata cf contract"...asta e acum...
merci inca o data



#102114 stabilire adaos marfa expirata

Postat de mioara1 on 28 September 2006 - 11:57 PM in Arhiva

Am o problema si sper sa ma puteti ajuta(este vorba de comert cu amanuntul) :
1.Procesul verbal pt marfa expirata se inregistreaza astfel:
371=378 (cu minus)adaosul aferent marfii expirate
371=4428(cu minus)
607.ned=371(cu plus) marfa expirata la valoare de achizitie
635.ned=4427(cu plus)

2.un proces verbal de constatare diferenta de preturi:
*plusuri: 607.ned=371 (cu minus)
371=378 (cu plus)
371=4428(cu plus)
*minusuri :
607.ned=371 (cu plus)
371=378 (cu minus)
371=4428(cu minus)
Precizez ca atunci cand am scris"cu plus" sau "cu minus" am vrut sa spun cu semnul plus sau minus...
-in cazul procesului verbal de constatare a diferentelor de pret...mai trebuie sa fac si 635=4427???Contul 607 este deductibil in acest caz?
Si cea mai arzatoare intrebare vine acum :CUM SA FAC SA STABILESC VALOAREA ADAOSULUI COMERCIAL????????Pt ca atunci cand scot marfa din stoc mi se da numai valoarea marfii expirate(de exemplu) , adica cu tot cu adaos si tva....nu stiu cum as putea sa fac sa deduc adaosul??????
Voi cum faceti???
stiti exact ca anumite marfuri pe care le scoateti din gestiune au avut fix adaosul...eu stiu care???
Eu tin contabilitatea valoric si chiar nu-mi da prin cap cum sa scad cat mai corect marfurile din gestiune...
V-as ramane profund recunoscatoare daca mi-ati da si mie un sfat, doua...
Merci



#102143 stabilire adaos marfa expirata

Postat de mioara1 on 29 September 2006 - 10:08 AM in Arhiva

Poate asa e mai usor...
Vreau sa scot din gestiune marfa expirata in valoare de 100.000lei.
100.000 lei inseamna pret de achizitie fara tva+adaos comercial+tva neexigibil...da?
si presupunem ca adaosul comercial este de 20.000lei...
si inregistrez
371=378 -
371=4428 -
607.ned=371 +
635.ned=371 +
spuneti-mi si mie va rog care sunt sumele corecte aferente acestor inregistrari???????
Daca se poate si cum ati calculat...multumesc mult...



#102180 stabilire adaos marfa expirata

Postat de mioara1 on 29 September 2006 - 12:14 PM in Arhiva

chiar nu e nimeni care are cateva minute si pt mine?



#102212 stabilire adaos marfa expirata

Postat de mioara1 on 29 September 2006 - 02:05 PM in Arhiva

pai sa o iau pe rand:
1.as vrea sa stiu exact cum calculez sumele aferente notelor contabile in situatia in care trebuie sa scot din gestiune 100.000lei , adaosul fiind de 20.000lei....
se poate???????te rog...
371=378 -cat?...
371=4428 -cat?...
607.ned=371 +cat?
635.ned=371 +cat?
2.am procese verbale de constatare diferente de preturi...si ma intrebam daca ar trebui sa mai fac si 635=4427????????
Pai scad sau cresc preturile in functie de diferentele de pret pe plus sau pe minus...
merci mult



#102242 stabilire adaos marfa expirata

Postat de mioara1 on 29 September 2006 - 04:11 PM in Arhiva

Vezi postareabeatriceivanov, la Sep 29 2006, 04:12 PM, a spus:

eventualele comentarii le lasam pt. luni, eu plec acasa, unde nu am internet.

pentru septimiu
am vazut ca esti pe topicul asta si te-as ruga sa iti spui si tu parerea vis-a-vis de ceea ce am scris.Multumiri anticipate

Beatrice esti o draguta...merci mult de tot
sigur e bine cum ai spus tu...pt ca si eu vroiam sa fac la fel dar ma bagase in ceata o contabila cu"experienta" care mi-a spus sa inregistrez in 607.ned valoarea marfii din procesul verbal...i-am zis eu ca nu e bine...dar parea f sigura pe ce spune si am lasat-o asa...dar acum m-am lamurit..
Merci inca o data.
Weekend placut



#106878 CONT 205

Postat de mioara1 on 10 November 2006 - 03:35 PM in Arhiva

Am si eu o problema...
Am achizitionat o licenta de windows la pretul de 870 ron...
Spuneti-mi si mie : intra pe 205 si se amortizeaza pe o per de 3 ani??? sau... pt ca are o valoare mai mica de 15 mil...nu intra la mijloace fixe..si in acest caz in ce cont ar trebui sa inregistrez???????
Multumesc



#106906 CONT 205

Postat de mioara1 on 10 November 2006 - 05:12 PM in Arhiva

Merci Daiana...
Weekend placut!



#107285 venituri in avans?

Postat de mioara1 on 13 November 2006 - 04:59 PM in Arhiva

1.Incasez o suma in avans de la un client :
5311=419
dupa 2 saptamani emit factura
411=%
707
4427
si
419=411
este corect?????

2.In ce situatie sunt obligata sa folosesc 472????
Sunt obligata sa emit factura fiscala si sa colectez tva atunci cand incasez un avans de la un client?
In ce situatie trebuie sa folosesc contul 472?
Multumesc



#107291 venituri in avans?

Postat de mioara1 on 13 November 2006 - 06:37 PM in Arhiva

Daiana...merci mult...
Nu e prima oara cand ma ajuti si iti multumesc mult.
O seara placuta!



#107299 venituri in avans?

Postat de mioara1 on 13 November 2006 - 07:15 PM in Arhiva

totusi as mai insista un pic daca nu te superi...
*incasare avans pt o reparatie la masina
5311=419
*facturare avans
419=%
411???????????????
4427
*emiterea facturii cand este gata reparatia
-storno avans
419=% in rosu
411
4427
-reparatie cf deviz
411=% cu valoarea totala(inclusiv avansul)
704
4427
e bine asa???????




si am uitat...419=411 dupa ce facturez avansul
Va multumesc inca o data...




Cometa SQL