Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 17-December 07)



Sort by                Order  

#289084 Idei de nume mai deosebite pt animalute si pasari de companie

Postat de Otilia Alupei on 12 July 2020 - 02:19 PM in Diverse subiecte

Vrei sa-ti iei un animalut sau o pasare de companie si deja te gandesti ce nume sa-i pui ? :biggrin:

Iata cateva idei mai deosebite :
  • Azura, Azul, Alka, Akan, Armin, Ajou, Aiko, Azmi, Anouk, Ari, Aki, Atena, Amir,
  • Boz, Bono, Balik, Baron,
  • Carly, Carson, Coral,
  • D- Dolce, Donk, Dash, Daka, Dido, Doko, Derin, Didi, Dina, Diego, Dolby, Ducu, Diaz,
  • E- Elmo, Enid,
  • F- Flore, Fanny,
  • G- Grig, Garon, Gusti,
  • Ilma, Ilka, Indi, Idris,
  • J- Jose, Joy,
  • K- Karis, Kino, Katan, Kobi, Kaya,
  • L- Lido, Lomi, Loki, Lulla, Lou, Leo,
  • M- Mango, Mojo, Moyo, Malik, Mayo, Meli, Masur, Marko, Manuc, Marcel,
  • N- Necha, Nika, Nesko, Nemir, Nuba,
  • O- Oku, Olin,
  • P- Pacio, Pongo, Pasha, Pina, Pakita, Picion,
  • R- Ruan, Rando, Raffa, Raffy, Rudy, Reina, Ruben, Rika,
  • S- Saj, Sulka, Simba, Samara, Shevron, Siggy, Sema, Silk, Shada, Suki, Sena,
  • T- Tamir, Tammy, Toy, Tink, Tiny, Tim, Timmy, Tallu, Tully, Tino, Tico, Ted,
  • U- Uba,
  • V- Vania,
  • Z- Zair, Zizi, Zuna,
Lista e deschisa si pt alte sugestii, dar va rog sa fiti cat mai originali cu putinta ! :smile:



#289107 Modificări ale legislației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderi...

Postat de Otilia Alupei on 20 July 2020 - 01:02 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....are_urgenta.pdf

MINISTERUL FINANțELOR PUBLICE
Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã
Direcția Generalã Regionalã a Finanțelor Publice Brașov
Serviciul Asistențã pentru Contribuabili

Modificări ale legislației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor începând cu decretarea stării de urgență

Fisiere atasate




#289057 Comunicat ITMB privind metodologia eliberarii adeverintelor

Postat de Otilia Alupei on 03 July 2020 - 11:11 AM in ITM, Inspectia Muncii

http://www.itmbucure...0adeverinte.pdf

PROCEDURA DE LUCRU
privind intocmirea si eliberarea adeverintelor si certificatelor de catre inspectoratele teritoriale de munca, in domeniul relatiilor de munca

Fisiere atasate




#289027 IMPORTANT : Un nou material ANAF pt completarea DU 2020 (bonificatii) !

Postat de Otilia Alupei on 22 June 2020 - 04:16 PM in Declaratia unica

https://static.anaf....ificatii_pf.pdf

MINISTERUL FINANțELOR PUBLICE
Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã
Direcția Generalã Regionalã a Finanțelor Publice Brașov
Serviciul Asistențã pentru Contribuabili

BONIFICAȚII pentru impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente anului 2019 declarate de persoanele fizice prin Declarația unică 2020

Fisiere atasate




#288999 Guvernul continuă să sprijine mediul de afaceri românesc

Postat de Otilia Alupei on 19 June 2020 - 12:53 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

https://www.mfinante...ii&id=999652194

Guvernul a aprobat marți propunerile Ministerului Finanțelor Publice pentru măsuri suplimentare de sprijin acordate firmelor afectate de criza SARS-CoV-2 care să asigure continuarea activității lor și păstrarea locurilor de muncă în economie. Măsurile vor avea efecte pozitive orizontale pe circuitele economico-financiare și asupra furnizorilor direcți și indirecți.

Actul normativ aprobat de executiv prevede, printre altele, prelungirea scutirii de obligația plății impozitului specific pentru anumite domenii economice, extinderea acordării de bonificații pentru plata impozitului pe profit și a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor și prelungirea suspendării calculului de dobânzi și penalități de întârziere.

Prorogarea unor termene

Reluarea activității de către mediul de afaceri presupune existența unor disponibilități bănești și, în condițiile în care mediul economic se relansează etapizat, este necesar să fie menținute lichiditățile financiare.

Guvernul a aprobat propunerile MFP pentru prelungirea aplicării următoarelor măsuri fiscale până la data de 25 octombrie 2020, inclusiv:

Măsuri privind impozitul specific

Pe perioada stării de urgență, contribuabilii plătitori de impozit specific, reglementat de Legea nr.170 /2016, au beneficiat de scutire de la plata impozitului. Având în vedere restricțiile legate de desfășurarea activității aplicabile în continuare anumitor domenii, s-a impus prelungirea aplicării măsurilor de reducere a sarcinii fiscale pentru acest sector de activitate, prin acordarea unei scutiri de impozit aferent unei perioade din anul 2020.
Întrucât impozitul specific este un impozit anual, iar declararea și plata acestuia se efectuează semestrial, în tranșe egale, a fost adoptată scutirea de la plata impozitului specific, în anul fiscal 2020, pentru o perioadă de 90 zile.

Concomitent s-a prevăzut și mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal. Această scutire de impozit va fi aplicabilă de către toți contribuabilii care se află sub incidența Legii nr.170 /2016 privind impozitul specific unor activități, întrucât nu sunt reglementate condiții specifice de acordare.
Impozitul astfel recalculat va fi împărțit în două plăți semestriale egale, prima plată urmând a fi efectuată până la 25 iulie 2020.

Pentru contribuabilii care în anul 2020 aplică prevederile art. IX din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.48/2020 privind unele măsuri financiar-fiscale, deoarece impozitul specific se determină la nivelul unui an calendaristic, mecanismul de calcul al acestuia impune cumularea numărului de zile în care nu s-a desfășurat activitate în perioada stării de urgență cu cele 90 de zile stabilite în ședința de guvern de marți, totalul acestora urmând să se scadă din cele 365 zile ale anului fiscal.

Măsuri în domeniul TVA

În prezent, livrările și achizițiile intracomunitare de măști de protecție individuale și ventilatoare medicale pentru terapie intensivă nu beneficiază de scutire de TVA. Importurile de astfel de bunuri beneficiază de scutire de TVA până la data de 31 iulie 2020, doar în măsura în care se încadrează în prevederile Deciziei (UE) 2020/491 a Comisiei din 3 aprilie 2020 privind scutirea de taxe la import și exonerarea de TVA la importuri, acordate pentru mărfurile necesare pentru combaterea efectelor epidemiei de COVID-19 în cursul anului 2020.

Având în vedere participarea României la dezvoltarea unei rezerve Europene de capacități medicale, de echipamente medicale de terapie intensivă și de echipamente individuale de protecție, destinate combaterii amenințărilor transfrontaliere grave pentru sănătate și faptul că taxa pe valoarea adăugată nu reprezintă un cost eligibil în cadrul acordului de grant încheiat în acest sens cu Comisia Europeană, s-a impus introducerea cu celeritate a unei scutiri temporare de TVA pentru livrările, importurile și achizițiile intracomunitare de măști de protecție individuale și ventilatoare medicale pentru terapie intensivă, necesare pentru constituirea rescEU – rezerve de capacități a Uniunii Europene.

Măsura este limitată în timp – până la 1 octombrie 2020, respectiv pe durata participării României la acest proiect.

Măsuri privind bonificații la plata impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microîntreprinderilor

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33/2020, pentru plata impozitului pe profit și a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului I al anului 2020, până la data de 25 aprilie 2020, s-a instituit un sistem de bonificații.

În procesul de dezbatere parlamentară privind legea de aprobare, respectiv Legea nr.54/2020, a fost admis un amendament prin care se reglementează ca bonificațiile pentru plata impozitului pe profit și a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor să se acorde și pentru trimestrele II și III, la termenele de plată 25 iulie 2020 și 25 octombrie 2020.

Deși prevederea adoptată stabilește faptul că atât contribuabilii plătitori de impozit pe profit, cât și contribuabilii plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor beneficiază de bonificatie, pentru calculul acesteia lipșește referința la impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, creându-se premisele unei interpretări în aplicarea bonificației, întrucât aceasta se scade pentru microîntreprinderi din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat, și nu din impozitul pe profit datorat, așa cum este reglementat în prezent.

De asemenea, pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit care au optat pentru anul fiscal modificat sau cei care plătesc concomitent impozit specific și impozit pe profit nu sunt reglementări specifice.

Astfel, actul normativ prevede extinderea regulilor și pentru aceste categorii de contribuabili în sensul aplicării bonificațiilor pentru achitarea impozitului pe profit datorat/plății anticipate, pentru trimestrele II și III, respectiv pentru perioada 26 iunie – 25 septembrie inclusiv, și perioada 26 septembrie – 25 decembrie inclusiv, din anul 2020, după caz.

    • nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere, conform Codului de procedură fiscală, pentru obligațiile fiscale care au devenit scadente după data de 21 martie 2020;
    • nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități, conform Codului de procedură fiscală, pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare;
    • măsurile referitoare la suspendarea executării silite, reducerea semnificativă a perioadei de soluționare a deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, suspendarea termenului de prescriere, suspendarea condițiilor de menținere a eșalonărilor la plată.



#289179 25 octombrie – data limită pentru declararea și plata impozitului...

Postat de Otilia Alupei on 06 August 2020 - 01:20 PM in Arhiva

https://static.anaf....25octombrie.pdf

Ministerul Finanțelor Publice
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 5727/30.07.2020

25 octombrie – data limită pentru declararea și plata impozitului specific aferent semestrului I 2020

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman reamintește că declararea și plata impozitului specific aferent semestrului I al anului 2020 se efectuează până la data de 25 octombrie 2020 inclusiv.

Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru anul 2020, nu datorează impozit specific pentru perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Pentru aplicarea prevederilor menționate, contribuabilii recalculează, în mod corespunzător, impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, aferent anului 2020, prin împărțirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice și înmulțirea cu numărul de zile aferent perioadei din anul calendaristic în care au desfășurat activitatea.

Perioada în care contribuabilii au desfășurat activitatea se determină prin scăderea din numărul de 365 de zile calendaristice a numărului de zile aferent perioadei în care aceștia au întrerupt activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Șef Administrație
Daniel Toma



#289225 OUG 126/2020 pentru modificarea OUG 158/2005 privind concediile și indemnizaț...

Postat de Otilia Alupei on 21 August 2020 - 04:16 PM in Noutati legislatie

http://www.cnas.ro/c...a_HG_158_CM.pdf

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 126 din 31 iulie 2020 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate și instituirea unor măsuri privind indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate

EMITENT: Guvernul Romaniei

PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 695 din 3 august 2020

Fisiere atasate




#289378 Recomandari privind activitatea cabinetelor de medicina muncii pentru preveni...

Postat de Otilia Alupei on 13 October 2020 - 12:09 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

http://www.ms.ro/wp-...infec%C5%A3.pdf

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
COMISIA MEDICINA MUNCII

RECOMANDĂRI PRIVIND PRACTICA CABINETELOR DE MEDICINA MUNCII PENTRU PREVENIREA RĂSPÂNDIRII INFECŢIEI COVID-19 ÎN RÂNDUL LUCRĂTORILOR ÎN CONTEXTUL EPIDEMIEI PANDEMIEI (n.n.) DE CORONAVIRUS COVID-19

Pe perioada epidemiei pandemiei (n.n.) , contractul de prestări servicii de medicina muncii se derulează cu asigurarea unor măsuri pentru prevenirea răspândirii infecţiei cu SARS-CoV-2 în rândul lucrătorilor şi pentru protecția personalului medical din cabinetele de medicina muncii în activitatea de supraveghere a sănătăţii lucrătorilor conform HG nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Astfel, în asigurarea serviciilor medicale de medicina muncii, se formulează următoarele recomandări: (vezi link sau material atasat)



#289359 Aspecte privind tratamentul fiscal al TVA în cazul importurilor de bunuri în...

Postat de Otilia Alupei on 07 October 2020 - 02:00 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf..../TVA_import.pdf

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov
Serviciul Asistență pentru Contribuabili

ASPECTE PRIVIND TRATAMENTUL FISCAL AL TVA ÎN CAZUL IMPORTURILOR DE BUNURI ÎN ROMÂNIA

Fisiere atasate




#289317 HG nr.778/2020 privind modificarea si completarea HG nr. 282/2020 pentru apro...

Postat de Otilia Alupei on 22 September 2020 - 11:32 AM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

http://legislatie.ju...Document/230027

HOTĂRÂRE nr.778 din 10 septembrie 2020
privind modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 282/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a întreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA

EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 848 din 16 septembrie 2020



#289267 Scoaterea din evidenta Cazierului fiscal

Postat de Otilia Alupei on 06 September 2020 - 12:41 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://chat.anaf.ro...48?OpenDocument

Speta publicata la data 15.06.2020

Scoaterea din evidenta Cazierului fiscal

Intrebare : Un contribuabil declarat inactiv care a fost reactivat poate fi scos din evidenta Cazierului fiscal ?
Raspuns : Scoaterea din evidenţă a contribuabililor care au informaţii înscrise în cazierul fiscal se realizează în situaţia în care contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat.
Data scoaterii din evidenţă este data reactivării contribuabilului, în situaţia în care acesta a fost declarat inactiv pentru neîndeplinirea obligaţiilor declarative prevăzute de lege, sau data împlinirii unui termen de 3 luni de la data reactivării contribuabilului, în situaţia în care acesta a fost declarat inactiv pentru celelalte cazuri prevăzute de lege.
Scoaterea din evidența cazierului fiscal se face din oficiu de organul fiscal sau la cererea contribuabilului, însoţită de documentele doveditoare.

Baza legala : Ordonanta guvernului nr 39 / 2015 articolul 6 al.1 lit.h, al.2 și 3



#288886 Inregistrarea in scopuri de TVA a societăților cu sediul activității economic...

Postat de Otilia Alupei on 29 May 2020 - 11:20 AM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....v/inreg_tva.pdf

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov
Serviciul Asistență pentru Contribuabili

ÎNREGISTAREA ÎN SCOPURI DE TVA a societăților cu sediul activității economice în România, înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, potrivit art. 316 alin. (1) a lit. a) sau c) din Codul fiscal

Fisiere atasate




#288865 ANAF continuă implementarea măsurilor de protecție a angajaților...

Postat de Otilia Alupei on 21 May 2020 - 12:54 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

https://static.anaf....id_20052020.pdf

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media
A_RPC 684/20.05.2020


ANAF continuă implementarea măsurilor de protecție a angajaților și contribuabililor

Fisiere atasate




#270717 sesiune intrebari si raspunsuri ANAF - venituri din activitati agricole, silv...

Postat de Otilia Alupei on 14 October 2015 - 01:03 PM in Materiale ANAF (MFP)

sesiune intrebari si raspunsuri ANAF - venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura

https://static.anaf....august_2015.pdf

Veniturile din activități agricole, silvicultură și piscicultură
- sesiune de asistență și îndrumare online -
12.08.2015

Fisiere atasate




#271527 OPANAF 3497 - Procedura privind emiterea și comunicarea unor acte administra...

Postat de Otilia Alupei on 15 December 2015 - 11:03 AM in Noutati legislatie

https://static.anaf....F_3497_2015.pdf

ORDIN Nr. 3497/2015 din 2 decembrie 2015
pentru aprobarea Procedurii privind emiterea și comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale restante sub o anumită limită

EMITENT: MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 912 din 9 decembrie 2015

Fisiere atasate




#270115 OPANAF 2202/ 2015 - aprobarea procedurilor de anulare a unor obligații fiscale

Postat de Otilia Alupei on 31 August 2015 - 12:49 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....F_2202_2015.pdf

Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2202/2015

pentru aprobarea procedurilor de anulare a obligațiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor Legii nr. 209/2015 privind anularea unor obligații fiscale și al Legii nr. 225/2015 privind anularea contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru anumite categorii de persoane fizice (M. Of. nr. 637 din 21 august 2015)

Fisiere atasate




#228831 Legea 169/2010

Postat de Otilia Alupei on 24 July 2010 - 01:48 PM in Arhiva

Parlamentul Romaniei
Legea 169 din 14 iulie 2010
pentru modificarea si completarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei

Publicat in Monitorul Oficial 505 din 21 iulie 2010 (M. Of. 505/2010)

acces gratuit la : http://www.legestart.ro/Legea-169-2010-mod...-(MzU3OTM1).htm



#226270 Ordinul 99 din 22 ianuarie 2010

Postat de Otilia Alupei on 27 May 2010 - 05:53 PM in Arhiva

http://www.legestart.ro/Ordinul-99-2010-mo...-(MzQ2MjE3).htm


Ministerul Finantelor Publice

Ordinul 99 din 22 ianuarie 2010 (Ordinul 99/2010)
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.321/2009

Publicat in Monitorul Oficial 64 din 28 ianuarie 2010 (M. Of. 64/2010)



#272343 OMFP 52/2016 - calculatorul pt determinarea deducerilor personale lunare pt c...

Postat de Otilia Alupei on 02 February 2016 - 01:32 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf...._5_2016.htm#o52

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 52/2016 privind aprobarea calculatorului pentru determinarea deducerilor personale lunare pentru contribuabilii care realizează venituri din salarii la funcția de bază, începând cu luna ianuarie 2016, potrivit prevederilor art. 77 alin. (2) și ale art. 66 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of. nr. 52 din 25 ianuarie 2016)
ü prin venituri din salarii realizate începând cu luna ianuarie 2016 se înțelege orice sumă primită sub formă de salarii începând cu data de 1 ianuarie 2016, cu excepția plăților reprezentând lichidarea pe luna decembrie 2015.

Fisiere atasate




#288685 Obligatie fiscala cu termen 22.04.2020

Postat de Otilia Alupei on 09 April 2020 - 12:28 PM in Arhiva

miercuri 22 aprilie

Obligatie fiscala : Depunerea Declarației speciale de taxă pe valoarea adăugată pentru trimestrul precedent (sistem VOES)

Contribuabili :
a) Persoanele impozabile nestabilite în U.E. care prestează servicii electronice de telecomunicații, de radiodifuziune și televiziune persoanelor neimpozabile;
b) Persoanele impozabile stabilite în U.E., dar în alt stat membru decât statul membru de consum care prestează servicii electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune și televiziune.

Baza legala :
a) Legea 227/2015 art.314 alin.(7)
b) Legea 227/2015 art.315 alin.(6)



#288818 Guvernul a aprobat amnistia fiscală propusă de Ministerul Finanțelor pen...

Postat de Otilia Alupei on 08 May 2020 - 01:31 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

Guvernul a aprobat amnistia fiscală propusă de Ministerul Finanțelor pentru dobânzi, penalități și alte accesorii datorate de firmele care vor achita principalul restanțelor până la data de 15 decembrie 2020, măsură care va sprijini mediul de afaceri lovit de criza COVID-19 și va avea un efect pozitiv asupra încasărilor bugetare din acest an


Principalele beneficii ale introducerii amnistiei sunt relansarea economiei și depășirea unor probleme economice ale contribuabililor, precum și diminuarea datoriilor acestora.
Prin aprobarea amnistiei se are în vedere încasarea obligațiilor bugetare restante la 31 martie 2020, precum și obligațiile bugetare cu termene de plată între 1 aprilie 2020 și 15 decembrie 2020, astfel că, pe de o parte, anularea accesoriilor sprijină contribuabilii care pot folosi lichiditățile de care dispun pentru continuarea activității afectată direct sau indirect de criza Covid – 19 și permite curățarea bilanțurilor de datorii, iar pe de altă parte, se asigură o creștere a veniturilor la bugetul general consolidat. MFP estimează un impact bugetar pozitiv de până la 2 miliarde lei.

Cei mai mulți beneficiari sunt din sectorul economic privat.

Facilitățile fiscale vizează toți contribuabilii care au datorii restante la 31 martie 2020 (persoane fizice, juridice, persoane fizice care desfășoară activități economice sau profesii libere, entități fără personalitate juridică, instituții publice etc).

Ordonanța de Urgență elaborată de MFP reglementează 4 tipuri de facilități fiscale și acoperă toate situațiile cu care se pot confrunta contribuabilii:

Măsura 1 - Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, în cazul contribuabililor care la această dată au în sold atât obligații bugetare accesorii cât și obligații bugetare principale.
În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligațiile bugetare principale restante la 31 martie 2020, să achite obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), să depună toate declarațiile fiscale și să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.
Cu alte cuvinte, la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, contribuabilul nu trebuie să mai aibă niciun fel de datorie, cu excepția accesoriilor care se anulează.

Măsura 2 - Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declarație rectificativă, cu scadență anterioară datei de 31 martie 2020 inclusiv
În acest caz, contribuabilii care consideră că sunt erori în sumele declarate inițial pot depune declarație rectificativă prin care să declare obligațiile suplimentare și pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor declarate suplimentar dacă plătesc aceste obligații, precum și obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), depun toate declarațiile fiscale și, bineînțeles, depun cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

Măsura 3 - Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv dacă la această dată contribuabilul are în sold doar accesorii, iar obligațiile bugetare principale au fost stinse.
În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), să depună toate declarațiile fiscale si să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

Măsura 4 - Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă ca urmare a inspecției fiscale sau verificării situației fiscale personale, care este în curs de derulare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență
În acest caz, contribuabilii care la data intrării în vigoare a ordonanței au în derulare o inspecție fiscală ori o verificare a situației fiscale personale pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor stabilite suplimentar de organul de control dacă plătesc aceste obligații până la termenul de plată stabilit în decizia de impunere și dacă depun cererea de anulare a accesoriilor în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei, indiferent dacă acest control a fost finalizat până la 15 decembrie 2020 sau ulterior acestei date.

Aceste facilități fiscale pot fi aplicate și de autoritățile administrației publice locale, opțional, dacă consiliul local stabilește, prin hotărâre, aplicarea acestor prevederi, precum și procedura aplicabilă.

Facilitățile fiscale sunt aplicate și de alte autorități sau instituții publice care administrează obligații bugetare, în sensul că și aceste entități anulează accesoriile pentru obligațiile bugetare pe care le administrează, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de ordonanța de urgență.
Contribuabilii pot notifica organului fiscal intenția de a beneficia de anularea accesoriilor. În acest caz, pentru accesoriile ce pot forma obiectul anulării se instituie un regim special de administrare. Pentru debitorii care nu au notificat organul fiscal pentru a beneficia de anularea accesoriilor, dobânzile, penalitățile și toate accesoriile care pot fi anulate și care au fost achitate după data intrării în vigoare a ordonanței de urgență se restituie, la cerere, potrivit Codului de procedură fiscală.

În cazul contribuabililor pentru care au fost instituite popriri la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, în scopul acordării posibilității de a beneficia de anularea accesoriilor, se reglementează posibilitatea contribuabilului de a efectua plăți din sumele indisponibilizate ca efect al popririi.

Dacă îndeplinește condițiile, un contribuabil poate beneficia de anularea accesoriilor în oricare dintre facilitățile fiscale menționate anterior. Astfel, un contribuabil poate să cumuleze toate facilitățile dacă până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, îndeplinește condițiile prevăzute de ordonanța de urgență.

Contribuabilii care la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență beneficiază de eșalonare la plată pot beneficia de facilitățile fiscale dacă îndeplinesc condițiile impuse de ordonanță, pe de o parte, iar pe de altă parte, doresc și menținerea eșalonării la plată, ori dacă finalizează eșalonarea până la 15 decembrie 2020, textul ordonanței făcând distincție între aceste situații.



#288782 Obligatii fiscale cu termen 15.05.2020

Postat de Otilia Alupei on 30 April 2020 - 02:48 PM in Arhiva

Obligatii fiscale cu termen 15.05.2020

Fisiere atasate




#288721 OUG 42/2020 pentru modificarea și completarea OUG nr. 110/2017 privind P...

Postat de Otilia Alupei on 14 April 2020 - 02:19 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 42 din 2 aprilie 2020pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA, precum și pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19

EMITENT : GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 4 aprilie 2020

Articolul I

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.029 din 27 decembrie 2017, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 209/2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 1 alineatul (3), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
a) unul sau mai multe credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de către stat, prin Ministerul Finanțelor Publice, în procent de maximum 80% din valoarea finanțării, exclusiv dobânzile, comisioanele și spezele bancare aferente creditului garantat. Valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilități este de 10.000.000 lei. Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru este de 5.000.000 lei, iar pentru creditele de investiții este de 10.000.000 lei, în limita uneia dintre următoarele condiții valabile pentru ambele finanțări, care reprezintă valoarea cea mai mare dintre:
(i) dublul sumei reprezentând cheltuielile salariale, inclusiv contribuțiile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii și asimilate salariilor, înregistrate la nivelul anului 2019. În cazul întreprinderilor înființate după 1 ianuarie 2019, cuantumul maxim al împrumutului nu poate depăși suma estimată pentru primii 2 ani de activitate;

sau
(ii) 25% din cifra de afaceri netă a beneficiarului pe 2019, respectiv venitul brut sau norma anuală de venit în cazul persoanelor fizice care obțin venituri din activități independente, după caz, conform Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice depuse la organele fiscale competente pentru anul 2019;
sau
(iii) o valoare care să rezulte din nevoile sale de lichidități, acestea pot include atât costuri cu capital de lucru, cât și costurile cu investiții, cu condiția prezentării unor documente justificative de către beneficiar, situație în care cuantumul împrumutului nu poate depăși nevoile de lichidități de la momentul acordării pentru următoarele 18 luni.

2. La articolul 1 alineatul (3), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
b) unul sau mai multe credite/linii de credit pentru finanțarea capitalului de lucru, exclusiv dobânzile, comisioanele și spezele bancare aferente creditului garantat de stat în procent de maximum 90% acordat unei microîntreprinderi sau întreprindere mică, în valoare maximă de 500.000 lei pentru microîntreprinderi, respectiv maximum 1.000.000 lei pentru întreprinderile mici, în limita uneia dintre următoarele condiții valabile pentru ambele finanțări, care reprezintă valoarea cea mai mare dintre:
(i) dublul sumei reprezentând cheltuielile salariale, inclusiv contribuțiile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii și asimilate salariilor, înregistrate la nivelul anului 2019. În cazul întreprinderilor înființate după 1 ianuarie 2019, cuantumul maxim al împrumutului nu poate depăși suma estimată pentru primii 2 ani de activitate;
sau
(ii) 25% din cifra de afaceri netă a beneficiarului pe 2019, respectiv venitul brut sau norma anuală de venit în cazul persoanelor fizice care obțin venituri din activități independente, după caz, conform Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuții sociale datorate de persoanele fizice depuse la organele fiscale competente pentru anul 2019;
sau
(iii) o valoare care să rezulte din nevoile sale de lichidități, acestea pot include atât costuri cu capital de lucru, cât și costurile cu investiții, cu condiția prezentării unor documente justificative de către beneficiar, situație în care cuantumul împrumutului nu poate depăși nevoile de lichidități de la momentul acordării pentru următoarele 18 luni.

3. La articolul 1, alineatele (3^2) și (3^3) se modifică și vor avea următorul cuprins:(3^2) Pentru creditele prevăzute la alin. (3) lit. b), Ministerul Finanțelor Publice subvenționează dobânzile aferente creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru în procent de 100% din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice - Acțiuni Generale, de la titlul 55 «Alte transferuri», alineatul 55.01.46 «Transferuri către întreprinderi în cadrul schemelor de ajutor de stat», în cadrul unei scheme de ajutor de stat asociate acestui program.(3^3) Perioada de subvenționare a dobânzii este de la momentul acordării creditelor/liniilor de credit contractate după intrarea în vigoare a prezente ordonanțe de urgență și până la 31 decembrie 2020. Subvenționarea dobânzii se aprobă anual printr-un act normativ cu putere de lege pentru anul 2020 și pentru următorii 2 ani doar în condițiile în care creșterea economică estimată de Comisia Națională de Strategie și Prognoză pentru această perioadă se situează sub nivelul creșterii economice din anul 2020. Subvenționarea dobânzii se realizează în condițiile respectării prevederilor legislației din domeniul ajutorului de stat în vigoare.

4. La articolul 1, după alineatul (3^3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^4), cu următorul cuprins:(3^4) Valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat prevăzute la alin (3) lit. a) și b), care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul programului, nu poate depăși 10.000.000 lei, în limita valorii cea mai mare dintre cele menționate la art. 1 alin. (3) lit. a) pct. i), ii) și iii).

5. La articolul 2, litera c) se modifică și va avea cu următorul cuprins:c) comision de risc - suma datorată Ministerului Finanțelor Publice de beneficiarul garanției, destinată acoperirii riscului de garantare de către stat a creditelor/liniilor de credite acordate în cadrul programului. Obligația de plată a comisionului de risc este acoperită din ajutorul sub formă de grant primit de beneficiar în cadrul schemei de ajutor de stat. După încetarea aplicabilității schemei de ajutor de stat, IMM-urile care contractează credite în cadrul programului datorează Ministerului Finanțelor Publice comision de risc. Nivelul comisionului de risc se stabilește anual prin ordin al ministrului finanțelor publice.

6. La articolul 2, litera i) se modifică și va avea următorul cuprins:
i) garanții colaterale - garanțiile reale și personale constituite de beneficiarul finanțării/terți garanți în favoarea instituției de credit finanțatoare și a statului român, prin Ministerul Finanțelor Publice, proporțional cu procentul de garantare, altele decât garanția de stat și ipoteca legală imobiliară și/sau mobiliară asupra activelor finanțate prin credit, care pot fi luate în considerare de instituțiile de credit pentru diminuarea expunerii față de debitor. Sumele rezultate după executarea de către creditori a garanțiilor constituite de beneficiar, din care se deduc cheltuielile aferente creditului, respectiv dobânzi, comisioane și cheltuieli ocazionate de recuperarea creanței, vor diminua, proporțional cu procentul de garantare, sumele plătite de statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, și sumele suportate de instituția de credit finanțatoare;

7. La articolul 3 alineatul (1), literele c), d) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins:
c) nu figurează cu credite restante, inclusiv pentru finanțările tip leasing, în ultimele 6 luni anterioare datei de 31 decembrie 2019 sau dacă înregistrează restanțe, acestea sunt încadrate în categoriile A, B, C în baza de date a Centralei Riscului de Credit, denumită în continuare C.R.C.;
d) nu se află în interdicție de a emite cecuri la data de 31 decembrie 2019 și nu figurează cu incidente majore cu bilete la ordin în ultimele 6 luni anterioare datei de 31 decembrie 2019 în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăți, denumită în continuare C.I.P.;
..................................
f) prezintă instituției de credit garanții colaterale care, în cazul creditelor de investiții, împreună cu garanția de stat și ipoteca legală imobiliară și/sau mobiliară asupra activelor finanțate din credit, acoperă în proporție de cel puțin 100% valoarea finanțării. Pentru creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru pot fi incluse în structura de garanții aferente creditului ipoteca legală mobiliară asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise de beneficiar la instituția de credit, împreună cu garanția de stat;

8. La articolul 3 alineatul (1) se introduce litera i), având următorul cuprins:i) depun un document scris prin care se angajează să nu disponibilizeze personalul existent de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență până la 31 decembrie 2020. Întreprinderea poate organiza programul de lucru al salariaților în funcție de evoluția activității curente a acesteia.

9. La articolul 3, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Nu sunt eligibile pentru acordarea de garanții în cadrul programului întreprinderile mici și mijlocii din sectoarele/ domeniile: activități de jocuri de noroc și pariuri, producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool, substanțe aflate sub control național, plante, substanțe și preparate stupefiante și psihotrope, activități de investigare și protecție.

10. La articolul 5, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:Articolul 5(1) Mecanismul de acordare a garanțiilor prevăzute la art. 1 se derulează cu respectarea prevederilor Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, prevăzută în art. II.

11. La articolul 6, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Durata maximă a finanțărilor este de 72 de luni în cazul creditelor pentru investiții și de 36 de luni în cazul creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru. Creditele/liniile de credit pentru capitalul de lucru pot fi prelungite cu maximum 36 de luni, urmând ca, în ultimul an de prelungire, să fie rambursate în condițiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență.

12. La articolul 8 alineatul (2), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
a) ipotecă imobiliară și/sau mobiliară constituită de beneficiari și/sau de terți garanți;

13. La articolul 8 alineatul (3), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
b) ipotecă imobiliară și/sau mobiliară constituită de beneficiari și/sau de terți garanți;

Articolul II
În aplicarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.029 din 27 decembrie 2017, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 209/2018, cu modificările și completările ulterioare, se aprobă Schema de ajutor de stat pentru susținerea activității IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, cu următorul cuprins:


SCHEMĂ DE AJUTOR DE STATpentru susținerea activității IMM-urilorîn contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19


Articolul III
Prin derogare de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, cu modificările și completările ulterioare, prezentei scheme de ajutor de stat nu îi sunt aplicabile dispozițiile art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014.



PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Ministrul finanțelor publice,
Vasile-Florin Cîțu
Ministrul economiei, energiei și mediului de afaceri,
Virgil-Daniel Popescu



București, 2 aprilie 2020.Nr. 42.----



#288703 Cursuri medii valutare pt anul 2019

Postat de Otilia Alupei on 13 April 2020 - 11:59 AM in Declaratia unica

Direcția Generală Regională a
Finanțelor Publice - Craiova
ACTIVITATEA COLECTARE
- Serviciul asistență pentru contribuabili


Cursuri valutare 2019


Medii lunare

- RON -


EUR Medie Sfârșit de perioadă1 / USD Medie Sfârșit de perioadă1


Notă : 1. – se foloseste la stabilirea venitului brut anual din cedarea folosintei bunurilor (în formularul “Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”): în situația în care chiria reprezintă echivalentul în lei al unei valute, venitul brut anual se determină pe baza chiriei lunare evaluate la cursul de schimb al pieței valutare comunicat de Banca Națională a României, valabil pentru ultima zi a fiecărei luni, corespunzător lunilor din perioada de impunere (pct. 20 (5) din normele metodologice date în aplicarea art.84 din Legea 227/2015).

__________________________________________________


Medii anuale

- RON -


EUR 2 / USD 2 / EUR sf.per.3 / USD sf.per.3


2. – se foloseste: - la stabilirea veniturilor obtinute din strainatate în vederea calculului creditului fiscal extern (art.131 alin.6); - la determinarea venitului net anual în sistem real începând cu anul fiscal următor, în cazul contribuabililor pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit și care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 100.000 euro, și care începând cu anul fiscal următor, au obligația determinării venitului net anual în sistem real (art.69 alin.(9)).

3. - se foloseste la intocmirea situatiilor financiare anuale.

Fisiere atasate




#226252 Hotararea 2 din 19 ianuarie 2010

Postat de Otilia Alupei on 27 May 2010 - 04:41 PM in Arhiva

Camera Consultantilor Fiscali

Hotararea 2 din 19 ianuarie 2010
privind aprobarea nivelului taxei de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal

Publicat in Monitorul Oficial 68 din 29 ianuarie 2010


Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali, intrunit in sedinta din 18 ianuarie 2010, h o t a r a s t e:

Art. 1. - Pentru anul 2010, nivelul taxei de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal este de 500 lei.
Art. 2. - Taxa se plateste in contul RO36BTRL04101202D58602XX, deschis la Banca Transilvania - Sucursala Lipscani pe numele Camerei Consultantilor Fiscali, cod de identificare fiscala 18677087 din 18 mai 2006.
Art. 3. - Directia de servicii generale si Secretariatul general ale Camerei Consultantilor Fiscali vor duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
Art. 4. - Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.




Cometa SQL