Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 15-November 07)



Sort by                Order  

#159332 contributii 2008

Postat de mgabi on 22 January 2008 - 01:52 PM in Arhiva

Vezi postareaBANKER, la Jan 18 2008, 08:15 PM, a spus:

Sinteza contributii 2008.

Sper sa va fie de folos!

Lipseste la sanatate modificarea (si modificarea modificarii :lostit (13): ) referitoare la veniturile din salarii neimpozabile (programatori, handicapati ...)

Ordin 903 din 19.11.2007

2. La articolul 5, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) Persoanele care realizeaza exclusiv venituri din salarii, care, potrivit Codului fiscal, nu sunt impozabile, au obligatia platii contributiei lunare calculate la un salariu de baza minim brut pe tara. Contributia pentru aceste persoane se retine de catre angajator si se vireaza prin organele fiscale teritoriale. In acest caz, angajatorul are obligatia de a calcula si vira contributia angajatorului in conditiile art. 3 si 4."
3. La articolul 5, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) Persoanele care realizeaza in acelasi timp atat venituri din salarii neimpozabile, cat si venituri de natura celor prevazute la art. 257 alin. (2) lit. b) - f) din lege, platesc contributia numai la acestea din urma in conditiile art. 6 - 17. In acest caz, angajatorul nu are obligatia retinerii si virarii contributiei individuale aplicate la veniturile din salarii neimpozabile, cu mentinerea obligatiei de virare a contributiei angajatorului, calculata in conditiile art. 3 si 4."



#216407 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 12:47 AM in Arhiva

Ai calculat (si declarat) corect pana acum.
Eu as face D100 cu 2150lei (suma din trim.III) si as regulariza in D101 impozitul (adica o sa mai ai de platit pana in 25.04.2010 exact 598lei)
In orice caz tu esti intr-o situatie fericita, eu iti dau un exemplu acum de "LOGICA ABERANTA" , asa cum reiese din CF:

Sa presupunem CA EXEMPLU , ca in trimestrul 4 ai avea un profit mic-mic (baza de impozitare ar fi de 80.000,00) si ca sumele ar arata astfel:

impozit minim anual : 8.600 adica: impozit minim trimestrial 2150 si impozit minim anul 2009: 8600/12*8=5733

TRIMESTRUL IV
(baza impozitare 80.000,00) x 16 % = 12.800,00 lei
12800,00 - (impozit platit trim. trecute "adica 7.619+4.875+2.150 lei") = 12800-14644 = -1844 lei

In consecinta pentru trim.IV vei plati impozitul minimal 2150 , CHIAR DACA IN ANUL 2009 AI PLATIT DEJA 14644, MUUULT MAI MULT DECAT IMPOZITUL ANUAL MINIMAL!
:frusty:

Baza legala: CF, Art.34 alin (15) (alin.1 lit.a sunt SC bancare iar alin.1 lit.b sunt SC nebancare .... adica aia mici/mari si prosti)


(15)Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b) aplica urmatoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru perioada 1 mai-30 iunie 2009, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru trimestrul respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent trimestrului respectiv.
.....
(18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) si alin. (5), pentru definitivarea impozitului pe profit anual, aplica prevederile art. 18 alin. (2) prin compararea impozitului pe profit datorat la sfarsitul anului fiscal cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3).


Cu alte cuvinte, societatile comerciale obisnuite (NEBANCARE) , nu fac chiar regularizare, pe trim.IV trebuie sa plateasca cel putin imp.minim, indiferent de cat a platit in cursul anului! :pullhair:
Daca nu credeti,incercati un exemplu in D101.



#216438 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 01:12 PM in Arhiva

Revin cu problema, nimeni nu a intalnit situatii asemanatoare ???

In trimestrele I-III ai profit mare, platesti mai mult decat minimul.
Daca in trim IV faci profit inca 1leu, vei plati impozitul minimal pe trimestrul IV , CHIAR DACA IN ANUL 2009 AI PLATIT DEJA MULT MAI MULT DECAT IMPOZITUL ANUAL MINIMAL!

Cel putin asa iese din D101.

Am luat-o eu razna?



#216443 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 01:25 PM in Arhiva

Vezi postareacrisa36, la Jan 12 2010, 01:18 PM, a spus:

Pe trim IV vei plati la fel ca si pe trim III... daca nu definitivezi sit fin pana la 15.02.2010.

Multumesc, Doina, pt raspuns :pullhair:

Ba definitivez. Nu declar in D100 pe trim. IV si fac D101 pana pe 25.02

Problema este ca in D101 iti calculeaza ca mai ai de platit impozitul minim pe trim.IV ... CHIAR daca ai platit deja pe primele 3 trimestre mai mult impozit decat tot impozitul minim anual.

Aceasta anomalie apare doar la cei care au profit f.mic pe trim.IV



#216446 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 01:41 PM in Arhiva

Vezi postareacristina_095, la Jan 4 2010, 09:13 PM, a spus:

Vezi postareaDoina P, la Jan 4 2010, 10:42 PM, a spus:

Am si eu multa intrebari la diverse spete ,cei de la asist. contribuabil nu stiu nici ei, au spus ca e prea devreme sa intreb.
In cazul tau mai mult ca sigur platesti 8 luni din forfetar( nu mai putin )
Am platit deja mult peste alea 8 luni. Am avut asa: in primul trimestru 2368, trim II: 1391, trim III: 1075 (minimul la care ma incadram), iar acum la trimestrul IV ar trebui sa platesc realul (cu conditia sa depun 101 in februarie si sa inchid tot) adica 672. Asta intrebam eu ... daca am voie sa declar si sa platesc 672 sau sunt obligata sa trec 1075 si sa imi recuperez diferenta in martie - aprilie. Mi s-ar parea corect sa declar acum corect 672 si declaratia 101 va fi cu diferenta 0. Offf. Voi incerca sa sun si eu maine la asistenta dar sunt convinsa ca o sa imi zica forfetarul ca nu au ei rabdare sa ma asculte pe mine ...


Conform art.34 alin(15) si tinand cont si de modul de completare a declaratiei D101, se pare ca va trebui sa platesti 1075 (adica minimul pe trimestru)
Daca nu crezi, incearca sa completezi D101 !! :pullhair:

Este o anomalie care apare la societatile care au platit mai mult decat minimul anual pe primele 3 trimestre, dar au facut profit mic pe trim.IV
Este si cazul tau.



#216450 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 02:05 PM in Arhiva

PS: Chiar astazi am vorbit la tel. cu cei de la anaf, le-am explicat problema si a ramas sa faca si ei o verificare, sa se consulte si sa-i mai sun in 2-3 zile.

Le-am explicat ca nu apare impozitul minim ANUAL decat la sectiunea societati bancare ....
S-au uitat si ei pe pdf-ul cu D101 si n-au putut sa-mi dea nici o idee.

O sa astept 2 zile si o sa-i sun din nou, sa vad ce spun.



#217569 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de mgabi on 25 January 2010 - 01:17 PM in Arhiva

Vezi postareaBrigante, la Jan 19 2010, 01:33 PM, a spus:

Din pacate, aveti dreptate, nu se face niciun fel de regularizare care sa implice impozitul minim, va dau dreptate.
Pot face regularizarea adevarata, doar bancile si societatile agricole.

La art. 34 din Codul fiscal:
(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit.b) aplică următoarele reguli:

b) pentru trimestrele al III-lea și al IV-lea se compară impozitul pe profit datorat la sfârșitul fiecărui trimestru cu impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru trimestrul respectiv, prin împărțirea impozitului minim anual la 12 luni și înmulțirea cu numărul de luni aferent trimestrului respectiv.
.........
(18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit.a) și alin. (5), pentru definitivarea impozitului pe profit anual, aplică prevederile art. 18 alin. (2) prin compararea impozitului pe profit datorat la sfârșitul anului fiscal cu impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3).

Dar mai exista art.16 din CF:
Art.16 Anul fiscal
(1) Anul fiscal este anul calendaristic.

... si mai exista 11(3) din HG488/2009 (norme de aplicare CF):
11(3). Pentru definitivarea impozitului pe profit aferent trimestrului al IV-lea al anului 2009, din impozitul pe profit calculat cumulat de la începutul anului se scade impozitul pe profit aferent perioadei precedente, inclusiv impozitul minim datorat, după caz, până la nivelul impozitului minim datorat în cursul anului fiscal.
Vezi exemplu III, unde spune ca recuperezi impozitul platit, mai putin impozitul minim anual

Dar problema cea mai grava este ca doua societati cu acelasi profit impozabil si aceeasi cifra de afaceri ajung sa plateasca impozit diferit, in functie de repartizarea trimestriala a activitatii.
Calculati si voi un 101 pentru profit 0(profit trim.I)+0(profit trim.II)+12000(profit trim.III)+12000(profit trim.IV)=24000(profit an) ... impozit an D101 = 3840
... si calculati si un 101 pentru profit 0(profit trim.I)+12000(profit trim.II)+12000(profit trim.III)+0(profit trim.IV)=24000(profit an) ... impozit an D101 = 4390
:smile:

Si acum partea frumoasa: Am vorbit la ANAF si n-au avut raspuns , mi-au dat numarul de telefon de la dep.informatic. Bun, dau telefon la dep.informatic, la programatori, si-mi raspunde o doamna care mai avea putin si o bufnea plansul de nervi ... si-mi spune ca ei au descoperit problema de cand au primit formulele de calcul de la Metodologie, dar nu reusesc sa-i convinga pe incuiatii aia ca nu este corect formularul D101 aparut in monitorul oficial. Ba chiar si-au luat si "bobarnace" pentru ca au indraznit sa ridice problema!
Deci singura sansa este sa-i batem la cap pe cei de la metodologie ...



#218224 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de mgabi on 02 February 2010 - 03:19 PM in Arhiva

Iata ca n-am innebunit de tot ... au observat si altii aberatiile din D101. Din pacate inca nu am vazut si un raspuns al MF la sesizare.

Scrisoare impozit profit 2009 - IFA Romania

IFA este International Fiscal Association, o organizatie internationala care se ocupa de probleme de fiscalitate.



#218409 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de mgabi on 04 February 2010 - 07:08 PM in Arhiva

Vezi postareates, la Feb 4 2010, 04:53 PM, a spus:

nu stiu daca ati vazut, dar a aparut o varianta mai noua la 101. AZI!!!

Da, aceeasi Marie cu alta palarie .... n-au rezolvat nici una din probleme :smile:



#218527 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de mgabi on 06 February 2010 - 01:34 PM in Arhiva

Vezi postareates, la Feb 4 2010, 08:28 PM, a spus:

asa e...ma chinui degeaba, nu face nici un fel de regularizare...oare ce o fi diferit la aceasta noua versiune? Probabil de 24 dupa amiaza o vor scoate pe cea buna :thumbup:

Am vazut chiar niste comentarii ai unor consultanti fiscali (culmea!!), care sustineau ca asa si trebuie, impozitul minim trebuie platit in fiecare trimestru, nu conteaza ce ai platit in trimestrele anterioare!

Asta ar insemna ca perioada fiscala nu mai este anul calendaristic (asa cum scrie in codul fiscal), ci TRIMESTRUL.
Nici o problema, accept si trimestrul ca perioada fiscala, dar in acest caz ar trebui sa inchid exercitiul financiar in fiecare trimestru, sa calculez profitul/pierderea, sa le repartizez .... si apoi sa pornesc de la 0 urmatorul trimestru, urmand sa-mi recuperez pierderea din trimetrul anterior din profitul curent.
Adica sa facem la trimestru tot ceea ce faceam la an!

Nu-i asa ca am luat-o razna? :smile:

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca unii isi recupereaza impozitul platit in plus, iar altii nu (la aceeasi valoare a profitului impozabil anual)!



#222116 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 March 2010 - 04:30 PM in Arhiva

Am primit raspuns la sesizarea mea referitoare la erorile de calcul din declaratia 101, asa cum este reglementata prin ordinul ANAF !!!

Bine-inteles , total pe langa subiect.
Mi-au raspuns cu UN EXTRAS din acel ordin aberant. :smile:
Fara nici o alta explicatie.

Macar cei de la ANAF au trimis un raspuns (oricat de idiot ar fi el).
De la ministerul de finante (directia metodologie) nu am primit insa nimic.

PS: Cineva spunea ceva de femeia de serviciu .... nu sunt de acod, in mod sigur femeia de serviciu gandeste mai logic decat ei!



#229458 Impozitare tichete de masa?

Postat de mgabi on 05 August 2010 - 05:19 PM in Arhiva

View Postchepito, on Aug 5 2010, 12:26 PM, said:

Si asteptati-va acum la multe surprize la declaratia CAS. Sper ca nu credeti cumva ca bonurile vor fi luate in seama ca venit atata timp cat la ele nu se retine CAS. In schimb in fisa fiscala da, ca doar s-a retinut impozit. Asa ca trebuie brut cu bonuri, brut fara bonuri, multe campuri si marunte in structura fisierului. De ce sa fie simplu cand poate sa fie complicat.


Nu este (si nici nu a fost) chiar identica baza da calcul a CAS cu venitul care intra in calculul impozitului.

Nu stiu de ce va tot vaitati atata, ca exista de vre-o 7 ani in CF notiunea de "avantaje in bani sau in natura" .... unde intrau vestitele telefoane, reduceri de preturi, masini pentru uz personal etc. Acum mai adaugam si tichetele astea nenorocite tot acolo.
Iar avantajele acestea nu intra in baza de calcul a contributiilor.

Desi eu personal, le-as pune pe cota cheltuieli sociale .... si bineinteles as plati impozit le ele ... ca sigur depasesc cei 2% si devin cheltuiala nedeductibila
:lnr (1):
Adica suporta societatea impozitul, nu angajatul. Oare cat i-ar deranja pe cei de la fisc asta ??? :laugh:



#229459 Impozitare tichete de masa?

Postat de mgabi on 05 August 2010 - 05:24 PM in Arhiva

PS: Orice sume platite DUPA incetarea contractului, se inregistreaza ca FF2.
Deci nici vorba de deduceri pentru sume platite dupa ce pleaca.



#235589 calcul IMPOZIT PROFIT / topic 2011

Postat de mgabi on 18 January 2011 - 11:31 PM in Arhiva

Vezi postareacristina1969, la Jan 18 2011, 09:38 PM, a spus:

Eu vad asa :
1. vom avea cheltuieli de protocol deductibile si/sau nedeductibile pentru 01.01.2010 - 30.09.2010 si pentru 01.10.2010 - 31.12.2010
2. vom avea TVA pentru cota de cheltuieli de protocol ce depasesc limita impusa de lege pentru 01.01.2010 - 30.09.2010 si pentru 01.10.2010-31.12.2010

....

Pentru pct. 2 in normele la CF zice asa :

(3) În cazul depășirii plafoanelor stabilite la pct. 6 alin. (11) pentru operațiunile prevăzute la art. 128 alin. (8) lit. f) și art. 129 alin. (5) lit. a) din Codul fiscal, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal au obligația să întocmească autofactura conform prevederilor alin. (1) numai în scopuri de TVA. Autofactura va cuprinde la rubrica «Cumpărător» informațiile de la alin. (1) lit. c), iar în cazul bunurilor/serviciilor acordate gratuit în cadrul acțiunilor de protocol, sponsorizare, mecenat, în loc de denumirea și descrierea bunurilor livrate sau serviciilor prestate se poate menționa, după caz: depășire plafon protocol, sponsorizare sau mecenat.

Concluzia mea...depasirea plafoanelor in 2010 se calculeaza de 2 ori separat, pentru cei 2 ani fiscali . De ex, daca in perioada 01.01.2010 - 30.09.2010 ma incadrez in plafonul de 2 % cheltuieli de protocol nu am ce TVA sa mai calculez, in schimb in cazul depasirii plafonului atunci calculez TVA si intocmesc autofactura.

Sa asteptam si alte opinii ale colegilor !


Nici vorba ... tot in norme (pt. art.128) scrie ca:

(14) În sensul art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal:
a) bunurile acordate gratuit în cadrul acțiunilor de protocol nu sunt considerate livrări de bunuri dacă valoarea totală a bunurilor acordate gratuit în cursul unui an calendaristic este sub plafonul în care aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, astfel cum este stabilit la titlul II din Codul fiscal. Aceleași prevederi se aplică și în cazul microîntreprinderilor;
....
(15) Încadrarea în plafoanele prevăzute la alin. (14) lit. a) și b) se determină pe baza datelor raportate prin situațiile financiare anuale. Nu se iau în calcul pentru încadrarea în aceste plafoane sponsorizările, acțiunile de mecenat sau alte acțiuni prevăzute prin legi, acordate în numerar, precum și bunurile pentru care taxa nu a fost dedusă. Depășirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plată și se colectează taxa, dacă s-a exercitat dreptul de deducere a taxei aferente achizițiilor care depășesc plafoanele. Taxa colectată aferentă depășirii se calculează și se include în decontul întocmit pentru perioada fiscală în care persoana impozabilă a depus sau trebuie să depună situațiile financiare anuale, respectiv în anul următor celui în care au fost efectuate cheltuielile.


In concluzie, ca si pana acum, nedeductibilele pentru depasirea plafoaneleor diverse se calculeaza la 31.dec pentru anul intreg, se inregistreaza in dec. si se platesc la termenul declaratiei 101. (si se includ si in decontul 300 din anul urmator daca se fac autofacturi pt. TVA neded.)

Este o mica "inginerie" care avantajeaza statul , pentru ca impozitez toate depasirile pe un an , in trim.IV :thumbup:



#245827 Monografie avans

Postat de mgabi on 09 November 2011 - 07:39 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Mai oameni buni, nu mai inteleg nimic, nici din posturile astea, nici din O.3055, nici din CF :wacko: !!!

Haideti sa simplificam si sa luam la luna decembrie un avans de la client ( clientul apoi conteaza "in oglinda"). Si lucram de ex. prin 5311.

La factura finala, lucrurile sunt simple, facem in rosu contarile de la avans, si in negru cele de marfa/servicii , exact cum apar pe factura. Si eventual un 419=411, pentru stingerea avansului.

In CF scrie ca TVA-ul devine exigibil, prin exceptie, la plata/incasarea avansului. Dar tot acolo scrie ca TVA devine exigibil la emiterea unei facturi inainte de faptul generator (incasarea). Conform bunei traditii de la noi, CF se interpreteaza luand varianta cea mai nefavorabila contribuabilului. Adica am 4427 la prima operatiune efectuata dintre cele doua (incasare si facturare)
Asta pentru ca si in O.3055 , in debit 401 intra chipurile avansurile facturate 419,4427

Eu inteleg asa din toate discutiile:
1.Am mai intai chitanta in dec., fac 5311 = 419,4427 apoi, luna viitoare, pe 10 ianuarie cand vine factura fac 411 = 472,4427 si 4427=4428
2.Am mai intai factura, fac 411 = 419,4427 , luna viitoare, pe 10 ianuarie cand vin in sfarsit banii si chitanta fac 5311=411

sau ceva mai mult sau mai putin asemanator.

... iar peste 7-8 luni (sau 2 ani) o sa vina si factura de final ....

.....................
Ideea este ca de fapt toata aceasta monografie nu face decat sa zapaceasca balanta, in asa fel incat sa nu mai intelegi nimic din rulaje si din solduri. Iar BALANTA este scopul muncii si trebuie "sa reflecte situatia" cu acuratete.

Pentru ca eu in balanta din ianuarie n-am nici cea mai mica idee de cati bani sunt in avans de la client efectiv (mai ales daca am facturat catre el la toate cotele de tva).

Mie personal mi se pare aberant sa ai intr-un cont din zona 41xx un alt sold decat cel de decontat (cu bani sau alte metode) intre tine si client. Cu alte cuvinte, in 41xx soldurile trebuie sa CONTINA TVA, pentru ca si acela trebuie sa fie/a fost incasat. La fel si rulajele trebuie sa contina TVA (bineinteles, daca nu e taxare inversa).

Citez din O.3055:
"Soldul contului reprezintă sumele datorate clienților - creditori." Sumele datorate clientilor care ti-au platit un avans includ TVA-ul
Si mai mult, eu nu datorez clientilor decat banii INCASATI, nu le datorez si facturile de avans neplatite. In concluzie nu prea are ce cauta 419 ( 411=419 ,4427) la facturare asa cum zice ametitul (si ametitorul) de ordin, ci numai la incasare.

HEEEELP !!! Simt ca o nu ma mai ajuta neuronii deloc !!!!



#245876 Monografie avans

Postat de mgabi on 10 November 2011 - 04:03 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Asta spun si eu, ca inregistrarile contabile AU LOGICA , sau asa ar trebui daca iti faci politicile contabile cu grija de la inceput. De aceea imi storc creierii sa gasesc o solutie optima.

Nu se leaga insa monografiile prezentate , codul fiscal si ordinul cu ceea ce as vrea sa stiu eu la un moment dat cand ma uit in balanta sau caut in program.

Eu vreau sa vad in balanta intr-un analitic al clientului (nu mai conteaza pe ce cont) EXACT suma avansurilor primite (si facturate de obicei) pentru comenzile inca neonorate/neterminate.
In 47x , chiar daca-i fac analitic, as avea doar baza, fara tva si nu-mi place asa.

Vine clientul sa-si mai rezolve din treburi, eu trebuie sa-i pot spune pe loc ceva de genul:
"Mai aveti 5378 lei avansuri la noi , din care 2500lei inca nefacturati, pentru lucrarile comandate ... si 13450 lei de plata pentru facturile vechi ,la termen".

Uitandu-ma pe contarile propuse de dvs. (multumesc pentru sistematizare) , mi-a venit insa alta idee :

Singura varianta ar fi sa lucrez cu 3 conturi cu analitice pe client :
4111=clienti - debitor
419=avansuri incasate - creditor
4112(de ex.)=avansuri facturate - debitor

si sa am la incasare:
5311=419.client
factura avans:
4112.client % 472,4427
factura finala
4112.client % 472,4427 in rosu cu avansul
4111.client % 704/707 , 4427 cu toata valoarea
419.client = 4111.client inchidere incasare avans

si eventual tva-ul la incasare daca n-am factura de avans in luna.

... asta ca sa respect si functionalitatea sinteticelor cat de cat.

Daca vedeti vre-o incurcatura in acest mod de inregistrare, va rog sa-mi spuneti (sau situatii pe care nu le-am luat in calcul). Incerc sa gasesc un modus operandi OPTIM , pe care sa-l prind in politici, sa nu ma trezesc mai tarziu ca "era mai bine altfel".

N-as vrea sa scap din vedere anumite aspecte si apoi sa-mi dau de lucru degeaba.



#245918 Monografie avans

Postat de mgabi on 11 November 2011 - 07:09 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Da, si eu folosesc tot ce tine de 40xx si 41xx NUMAI cu analitice.

Multumesc pentru clarificari, voi porni pe aceasta varianta.



#246026 Monografie avans

Postat de mgabi on 15 November 2011 - 10:22 PM in MONOGRAFII CONTABILE

View PostLexiroxi, on 12 November 2011 - 10:34 PM, said:

Cristina5859 are dreptate. Si cum faci lichidarea avansului, functiunile contului 419 trebuie respectate cf. Ordinului 3055/2009 Reglementari contabile conforme cu directivele europene. Pentru a avea evidenta contractelor achitate, inclusiv a avansurilor, trebuie sa folosesti un program informatic de evidenta, nu sa denaturezi rulajele conturilor.

Lexiroxi, functiunile conturilor nu exista in ordin, sunt doar niste jaloane pentru a da o oarecare directie contabililor pierduti fara mult iubita monografie abrogata!!!

Iata ce scrie in MO 766 bis (citat exact):
"Funcțiunea conturilor prezentată în acest capitol nu este limitativă, fiind exemplificat modul de înregistrare contabilă a principalelor operațiuni economico-financiare.
La reflectarea în contabilitate a operațiunilor economice derulate se are în vedere conținutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor,
regulilor și politicilor contabile permise de reglementarea contabilă aplicabilă.

Prevederile cuprinse în acest capitol nu constituie bază legală pentru efectuarea operațiunilor economico-financiare, ci numai referințe cu privire la înregistrarea în contabilitate a acestora."



#246064 Monografie avans

Postat de mgabi on 17 November 2011 - 12:44 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Continutul economic ma intereseaza si pe mine.

Incasarea avansurilor nu este acelasi lucru cu facturarea avansurilor.
Avansurile incasate intra in 419 , iar acest cont intra in bilant cu soldul creditor la datorii (si trebuie sa intre cu TOATA valoarea avansului, asa spune OG3055)

Venituri in avans operez doar atunci cand facturez avansul incasat, iar daca am facut o factura inseamna ca deja presupun (in avans) ca voi avea un venit. In mod normal, factura de avans o fac dupa incasare si numai in situatia in care nu emit factura finala pana pe 15 ale lunii urmatoare.

Indiferent ca le-am factura sau nu, tot avasuri primite sunt , iar pentru ele va trebui sa onorez o comanda care imi va aduce un venit.

Faptul ca avem alta viziune cu privire la aceasta problema nu ar trebui sa te supere. Din mai multe idei si pareri, poate reusim sa scoatem ceva bun.



#248717 Baza de date a Ministerului de Finante

Postat de mgabi on 06 April 2012 - 05:42 PM in Arhiva

Probabil nu s-au actualizat informatiile.

Oricum trebuie sa mergi la fisc sa-ti iei certificatul de TVA, cel putin asa imi aduc eu aminte.
Si la trezorerie sa-ti iei reg.unic de control si reg de evidenta fiscala(acesta doar daca te-ai declarat platitor de impozit pe profit)



#248978 Situatii financiare anuale la 31.12.2011

Postat de mgabi on 14 May 2012 - 08:27 AM in Arhiva

Este corect ce-ai spus, cu o singura observatie:
Bilantul PDF se poate valida si fara sa atasezi zip-ul , tocmai ca sa poti face dosarul de semnat (dar nu ti-l inregistreaza daca te duci cu el fara zip). De listat poti sa-l listezi in orice faza, nu scrie nicaieri ca la dosar trebuie sa ai formularul semnat electronic.

Am facut si in forma semnat electronic/trimis online si in forma PDF cu zip atasat si pus pe CD.
O singura data am avut probleme, cu un CD, pentru ca se schimbase peste noapte varianta (asa au zis ei, dar nu prea cred ca stiau cu exactitate de ce le dadea eroare).



#248999 Situatii financiare anuale la 31.12.2011

Postat de mgabi on 17 May 2012 - 01:14 AM in Arhiva

Otilia, n-am stiut ca este vorba de bilant generat din programe, diferit de cel oficial..
Nu am lucrat cu Saga, doar am vazut la cineva si parea exact cel de pe site, asa ca nu ma pot pronunta in acest caz.

La bilantul PDF de pe site, cel care se poate incarca cu date din programe sau completa manual, cand dai validare, te anunta ca a generat XML-ul, apoi iti cere sa atasezi zip-ul. Daca inchizi de la "X" fereastra in care trabuie sa iti alegi fisierul zip, iti termina validarea si apare "FORMULAR VALIDAT". Am si listat asa, dar nu se va activa semnatura pana nu atasezi si zip-ul.

Eu nu am intalnit pana acum modele de PDF care nu se comporte asa.

Dar asta nu inseamna ca programele pe care la folosesti nu pot "face" PDF-uri putin diferite.



#249043 Situatii financiare anuale la 31.12.2011

Postat de mgabi on 22 May 2012 - 08:07 PM in Arhiva

Uite cine scapat de griji :biggrin:

Doar ca nu pana la anul, ci 1-2 luni din pacate, ca vin bilanturile de semestru (pentru cine are). Sa vedem ce inventeaza domnii vara asta.

Si daca trebuie sa transferi dintr-o versiune in alta, poti da: Document-> Forms -> Export .... intr-un fisier ....., apoi in PDF-ul in care vrei sa le introduci , dai Document -> Forms -> Import.

Daca ai Adobe X, este pe undeva pe la Tools ascunsa optiunea parca, nu mai tin minte exact.


Asta este valabil cu orice declaratie PDF, este pierdere de timp sa se reintroduca date.
Sunt foarte putine cazuri in care se modifica radical versiunile, astfel incat sa nu se poata face import.



#249063 PASI PENTRU A DEVENI ANGAJATOR

Postat de mgabi on 23 May 2012 - 06:37 PM in Arhiva

Pasii de urmat:

1. interviu angajare
2. medicina muncii
3. contract de munca semnat de ambele parti, fisa postului, semnare ROI
4. inregistrare in Revisal si predare discheta la ITM (se ia si parola pentru logare pe internet) cu CEL PUTIN o zi inaintea inceperii activitatii.
5. protectia muncii
6. modificare vector fiscal 010 la fisc (pe aici cer si extras din REGES de pe net), nu mai tin minte termenul, dar parca era vorba de 15 zile.


Protectia muncii trebuie facuta oricum, omul munceste si trebuie sa-i aduci la cunostinta pericolele care-l pasc atunci cand lucreaza pe aceea incadrare (chiar si acasa).
Avizul medicului se da pentru specificul muncii depuse, deci iar este necesar (asa considera cei care fac legi in tara asta,ca un medic iti poate anula dreptul la munca).


O multime de aberatii in legislatia muncii, au ramas in urma rau , astia habar n-au ca acum se lucreaza pe internet la distanta ... si cum o sa faca protectia muncii, prin teleconferinta? Iar de semnat , cum va semna angajatul? Scanam?
O documentatie completa cu regulile de protectia muncii predata/trimisa angajatului ar fi trebuit sa fie suficient, mai ales pentru domeniile cu risc redus.

Cat despre avizul medicul, din punctul meu de vedere, este o cerinta neconstitutionala, incalca drepturile elementare ale omul si anume DREPTUL LA MUNCA (neconditionat potrivit constitutiei).
Daca eu nu vreau sa merg la medic, sa ma intepe sau sa ma consulte, asta este treaba mea, nu are nimeni dreptul sa ma oblige sa fac asa ceva.
Si daca nu lucrez intr-un domeniu care poate afecta sanatatea publica, atunci chiar este de neinteles aceasta obligativitate.

Uite ca m-am descarcat, :mad: dar sincer , eu cred ca legile sunt facute ca sa ii faca pe angajatori sa renunte la a mai lucra cu salariati cu carti de munca; se vor indrepta din ce in mai mult catre contracte civile.



#249177 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 07 June 2012 - 11:34 AM in Arhiva

Codul fiscal.

Masurile simplificate se aplica doar intre 2 platitori de TVA (era si logic !)




Cometa SQL