Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 21-November 07)



Sort by                Order  

#258857 zile libere pt. deces in familie

Postat de mgabi on 28 November 2013 - 10:49 AM in Arhiva

Zilele libere platite (in cazul unor evenimente din familie) functioneaza ca si CO-ul (ca si cum ai mari zilele de CO din anul resp. la care are dreptul).

Nu primeste tichete pt. ca nu este prezent la munca (asa cum nu primeste nici pt. CO)

PS: Ar fi bine sa existe in ROI sau in contract specificat nr. de zile pentru aceste situatii.



#255535 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de mgabi on 05 June 2013 - 10:04 PM in Arhiva

Pai cati vor vrea sa colecteze chiar daca n-au incasat (dupa 90 de zile) si sa nu deduca pana nu nu platesc :))

Ca sa nu mai vorbesc de evidenta facuta varza, imposibil de controlat (este foarte dificil sa te verifici, n-ai nici o cheie) si IMPOSIBILITATEA de a stii la cat tva de plata sa te astepti.

Modul absolut fara de jena prin care jecmanesc, pe fata .... asta a deranjat din aceasta "facilitate". Iar parerea mea este ca macar in semn de protest si tot vor trece multi inapoi la sistemul standard daca vor putea si daca nu se vor trezi cu ceva "facilitati" in loc :))

Si daca ar desfiinta si acel registru si ar ramane doar bucataria interna a contribuabilului, fara sa afecteze furnizorii/clientii ... ar fi simplu si elegant , prea clar ca sa se permita asa ceva in CF!



#252234 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de mgabi on 03 February 2013 - 01:56 PM in Arhiva

Statul a inceput sa-i jefuiasca pe cei mici, incepand cu TVAI unde vor incasa in avans TVA-ul pe vre-o 2-3 luni (pentru ca firmele nu vor deduce mai nimic pana nu termina cu facturile din 2012). Apoi tot in avans TVA-ul de la facturile neincasate peste 90 de zile ...
Apoi vor incasa in martie un imp.pe profit in avans (cel pe ian.2013) de la cei care vor fi obligati sa intre la micro.


PS: V-ati gandit cum vom calcula impozitul pe micro in 2013 ( va trebui sa avem grija tot timpul sa scadem veniturile din ianuarie , care au fost calculate pe profit). Astia vor face o varza in contabilitatea anului 2013 ... si abia au inceput sa-si scoata ideile la plimbare !!!



#252319 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de mgabi on 06 February 2013 - 01:49 PM in Arhiva

fmi-ul n-are treaba cu asemenea amanunt, ei isi dau acordul pentru orice creste veniturile sau scade cheltuielile (la buget).

Modalitatile sunt gandite de picioarele din MF, haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget.
Noi romanii ne dam singuri in cap, nici macar nu este nevoie sa ne ajute cineva sa ne impiedicam :))

Au mai venit si cu impozitul pe venit micro obligatoriu, care este un impozit indirect (care se adauga la TVA, tot indirect) si care nu este tocmai in regula.



#252305 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de mgabi on 05 February 2013 - 11:37 PM in Arhiva

Optional tinde sa insemne "se scoate" ... nu cred ca vor ramane mai mult de 5% daca va exista posibilitatea de a alege.

Parca nu-mi vine sa cred ca vor lasa optional, istoria (procentul de reveniri) le-ar arata ca a fost o prostie si nu le va pica bine sa recunoasca niscaiva greseli grosolane in implementare.

... doar daca nu cumva vor mai trage ceva bani in avans la revenirea "pe vechi" :))



#259303 vinzare en gross si en detail in aceeasi locatie

Postat de mgabi on 19 December 2013 - 12:21 PM in CONTABILITATE STOCURI

De ce amenda si interzicere?
Termenul de comert en-gros nu face referire la tipul clientului ci la tipul vanzarii :))

Daca vinzi la persoane fizice nu inseamna neaparat ca faci comert en-detail.
Dar, daca aveti si activitate de vinzare en-detail cu adevarat, este suficient sa ai declarat la punctul de lucru si acest obiect de activitate.
Nu mai exista de ceva ani interdictia de a desfasura in acelasi loc ambele activitati.
Trebuie doar sa emiti si bonul fiscal, pe langa factura.


OMF 2055/1998 - Actualizat:
Art. 3. – (1) Abrogat.
(2) La vânzarea bunurilor de folosinta îndelungata unitatile din comertul cu amanuntul vor întocmi Factura fiscala cod 14-4-10/A.
(3) Toate unitatile care desfasoara comert angro vor emite facturi fiscale, indiferent daca cumparatorul este persoana juridica sau persoana fizica si indiferent de cantitatea de marfa cumparata.
(4) Abrogat.


Alineatul (4) arata (pana in 2005) astfel:
(4) Persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, care desfasoara atat comert cu amanuntul, cat si comert angro, vor organiza gestiuni distincte pentru cele doua activitati, in spatii comerciale separate, cu personal aferent fiecarei gestiuni, si vor reflecta operatiunile efectuate in conturi analitice distincte.
In functie de necesitati, aceste unitati pot comanda facturi fiscale in alt format decat A4, respectiv A6, A5 etc., prin transmiterea de comenzi ferme la organele fiscale teritoriale sau, in cazul utilizarii de formulare personalizate, la Regia Autonoma "Imprimeria Nationala", respectiv la o tipografie agreata de aceasta.



PS: In OG.99/2000 a ramas sanctiunea de la art.73 pct.22 ... doar ca nu mai are obiect de activitate :)) , pentru ca nu mai exista interdictie, si nu poti amenda o fapta/actiune perfect legala.



#259315 vinzare en gross si en detail in aceeasi locatie

Postat de mgabi on 19 December 2013 - 10:06 PM in CONTABILITATE STOCURI

Acum inteleg unde bati :))

Cel mai bine este sa adaugi si vanzarea cu amanuntul in ob.de activitate declarat pe punctul de lucru ca sa n-ai discutii.
Altfel se poate considera ca desfasori activitati nedeclarate si se incurca rau situatia. In cateva zile se razolva la registru.
Acum, vanzarea cu amanuntul nu este acelasi lucru cu vanzarea catre populatie (poti vinde cu amanuntul doar firmelor ... depinde de produse, de ex.tipizatele se vand doar pers.juridice)

Dar , referitor la problema principala, adica negocierea preturilor in cazul vanzarii catre populatie, din pacate in tara asta a noastra de nebuni nu ai voie sa negociezi preturile (ce daca-i economie de piata!).
De fapt esti obligat sa afisezi preturile de vanzare catre populatie foarte vizibil, si uite asa le bati in cuie :)) Doar daca nu vrei sa le schimbi din 5 in 5 min (afisele/listele adica)

Ar fi o posibilitate totusi, sa acorzi discount-uri in functie de valoarea totala (daca vrei sa dai mai ieftin decat ai afisat) si sa apara separat pe bon.

Alte idei n-am.


PS: Totusi , daca ai ambele coduri caen declarate la pct-ul de lucru, de ce sa-ti dea amenda? Ce lege/ articol incalci?
Amenzile se dau pentru incalcarea unor dispozitii legale si trebuie specificata si dispozitia incalcata.
Am postat vechile forme ale o2055 ca sa arat ca in trecut aceasta amenda avea obiect, pina in 2005 cand s-a abrogat interdictia.
Atentie 105/2009 este cu formulare , n-are legatura cu 2055 (care este in vigoare cu modificari dupa cate stiu)



#270489 venituri din freelancing

Postat de mgabi on 29 September 2015 - 03:33 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Paypal functioneaza ca o banca doar ca nu da/ia imprumuturi. Iti ia comision, face incasari si plati (apropos, nici in banca nu sunt bani "reali" care fosnesc , sunt tot bani virtuali, ca doar nu crezi ca atunci cand platesti o factura cu OP , se duce omu' de la banca ta la banca furnizorului cu sacul de bani!)

De aceea nu este institutie financiara (IF dau imprumuturi sau iau imprumuturi prin depozitele clientilor)

Chiar tu ai spus ca functioneaza ca un bancomat (care este o parte din activitatile diverse ale bancii)

Nici banca nu-ti da factura, iti da doar un extras, adica o lista de operatiuni efectuate in contul tau, exact ca si Paypal.

Extrasul, "de capul lui", nu este un document justificativ pentru o cheltuiala!
Daca pe extras apar 50000 de lei platiti pentru o vacanta in Japonia, asta nu inseamna ca este si acceptata suma ca o cheltuiala deductibila!

@ciuly ti-a spus corect: ai nevoie de documente justificative pentru orice cheltuiala ca sa fie si deductibila, chit ca le faci de mana cu creionul:))

In RJIP se inregistreaza suma care intra "in contul curent din banca" (sau iese de acolo), asa spune la lege.
Aici este simplu, casa si contul curent bancar.

Asta nu inseamna ca ai justificat cheltuielile facute si platite din Paypal (unde poate fi aceea vacanta in Japonia!) si ca baza de impozitare a venitului o poti determina corect doar din RJIP.

Deci ne intoarcem la acele documente care sa justifice incasarile/platile (ca sa nu te bage astia la spalare de bani :laugh: sau evaziune)

Ai dreptate referitor la legislatie si la "specialistii" de la ANAF (aia care te controleaza si habar n-au pe ce lume traiesc!).
Cei care fac legile si normele sunt niste soareci de biblioteca (in cazul fericit in care nu sunt de-a dreptul incompetenti!) care habar n-au ce se intampla in lumea reala, aia din afara biroului!
Sistemul european de fiscalitate a devenit imposibil de aplicat in noile conditii in care online-ul se extinde si se diversifica.



#270519 venituri din freelancing

Postat de mgabi on 30 September 2015 - 06:28 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Ideea era ca nu-i nici o diferenta intre cele doua extrase (banca si paypal), chiar daca s-ar verifica amandoua!

De ex.:

Vacanta in Caraibe (vad ca nu ti-a placut in Japonia :laugh: ) apare ca o plata la o firma XXX SRL pe ambele "extrase".

Chiar daca in extrasul bancar apare acea plata, nimeni n-o ia ca deductibila daca in spate nu ai un document care sa detalieze cheltuiala (o factura de exemplu sau un contract de inchiriere ... etc.) si daca nu poti demonstra ca este facuta cheltuiala in scopul desfasurarii activitatii.

O plata efectuata (cu acte doveditoare) nu devine automat si o cheltuiala deductibila.
Deci daca ai extras bancar si apar acolo plati, tot iti trebuie factura sau alte acte ca sa poti deduce pe cheltuiala ceea ce ai platit.


PS: Si extrasul bancar poate fi "desenat" la fel ca si cel din paypal. Un control va trebui sa ceara informatii de la banca pentru a verifica autenticitatea lui, cu mandat daca nu ma insel, asa cum probabil vor putea cere si de la paypal (cu ceva mai multe formalitati probabil, daca nu apeleaza la hackeri/servicii)

PS2: Nici in extrasul bancar nu ai facturile de achizitie produse/servicii ci doar platile efectuate.
Nu mai spune factura la extrasul bancar pentru numele lui dumnezeu, factura este un document foarte strict definit de codul fiscal si poate fi emisa doar de furnizor (si doar in cazuri speciale de beneficiar!) si se transmite beneficiarului obligatoriu!
Este adevarat ca sunt si cazuri speciale: la utilitati de ex. se trimit facturile la banca pentru plata automata daca tu ai cerut asta in mod expres, dar asta nu inseamna ca aceea factura nu trebuie sa ajunga un exemplar si la tine!



#277771 Venit mediu brut 2017

Postat de mgabi on 24 February 2017 - 02:14 PM in SALARII

Otilia, nu se aplica din ianuarie in orice situatie, CM-urile pe ianuarie (de ex.) s-au calculat cu media veche.
Asa calculeaza si anaf-ul si asa s-a facut si data trecuta cand au dat salariul mediu in februarie.



#253583 vechime in cartea de munca - Probleme ITM

Postat de mgabi on 26 March 2013 - 11:50 AM in ITM, Inspectia Muncii

Se duce la CAS si cere stagiul de cotizare complet, prima data in an se elibereaza gratuit.
Face o cerere (cred ca gaseste formularul pe la copiator) si o depune la CAS.



#253573 vechime in cartea de munca - Probleme ITM

Postat de mgabi on 26 March 2013 - 11:17 AM in ITM, Inspectia Muncii

Perioada exista la CAS, daca s-au depus declaratiile. Pensiile sunt calculate de CAS nu de ITM.

Cartea de munca n-are nici o valoare dupa apr.2001 (poate sentimentala :))..)



#274757 vanzare utilaj achizitie fara TVA - cum facturez

Postat de mgabi on 23 June 2016 - 02:06 PM in IMOBILIZARI

Facturezi cu tva, iei tva-ul de la client si-l dai la stat :((
Daca nu incasezi factura pana la termenul de plata (25) si nu ai regim de tva la incasare , o dai din buzunar la stat.



#272331 vanzare sub pret de achizitie

Postat de mgabi on 02 February 2016 - 12:22 PM in IMOBILIZARI

CF2016:
Art.11
(12) În cazul în care se constată că există un abuz de drept, tranzacțiile implicate în astfel de practici abuzive trebuie redefinite, astfel încât să se restabilească situația care ar fi prevalat în lipsa tranzacțiilor ce au constituit abuzul. Organele fiscale competente au dreptul de a anula TVA dedusă în legătură cu fiecare tranzacție ori de câte ori se constată că dreptul de deducere a fost exercitat în mod abuziv. Pentru a invoca abuzul de drept, trebuie să fie îndeplinite cumulativ două condiții:
a) tranzacțiile în cauză, în pofida aplicării formale a condițiilor prevăzute de dispozițiile legale, au drept rezultat garantarea unor avantaje fiscale care ar contraveni scopului acelor dispoziții legale;
b) trebuie dovedit, în mod obiectiv, faptul că scopul esențial al operațiunilor în cauză este de a se obține un avantaj fiscal.

Ceva asemanator era si in 2015

Personal consider ca nu prea poti justifica scaderea cu 33% a valorii in cateva zile asa ca as face asa:

40.000 este cheltuiala nedeductibila (partea care nu acopera valoarea ramasa neamortizata - tu n-ai apucat sa amortizezi nimic din 120.000)
tva-ul afetent celor 40.000 se ajusteaza 635=4426

Iar daca tranzactia s-a facut intre persoane afiliate atunci chiar ai problema pentru ca trebuie sa demonstrezi ca ai vandut la valoarea de piata si iti pot cere si dosarul preturilor de transfer..

Daca nu ajustezi, poti avea surprize la un control .
Trebuie sa ai niste motive solide ca sa justifici situatia si ar fi bine sa ai o nota explicativa si eventual o decizie a conducerii.



#267849 vanzare sub pret de achizitie

Postat de mgabi on 07 April 2015 - 08:15 PM in IMOBILIZARI

40.000 + tva nedeductibil



#256697 vanzare marfa numerar persoane fizice card de fidelitate

Postat de mgabi on 03 August 2013 - 12:11 PM in CASA DE MARCAT

Daca ne spui si cand dai reducerea si sub ce forma ...

Daca se da direct pe bonul de vanzare, atunci se reduce pretul de vanzare in realitate si n-ai nimic special la contarea bonului fiscal.



#257409 Vanzare active insolventa

Postat de mgabi on 14 September 2013 - 11:10 AM in Arhiva

Daca este vorba de o exec.silita (asa cum pare la tine), ai raspunsul in Codul Fiscal:

CF Art.11
(1^4) Beneficiarii care achiziționează bunuri și/sau servicii de la contribuabilii cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art.153 alin. (9) lit. b) - e) și au fost înscriși în Registrul persoanelor impozabile a căror înregistrare în scopuri de TVA conformart 153 a fost anulată nu beneficiază de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achizițiilor respective, cu excepția achizițiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită și/sau a achizițiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare.

Se factureaza cu TVA si cumparatorul are drept de deducere.



#272337 Utilaje existente in societate scoase eronat din evidenta contabila

Postat de mgabi on 02 February 2016 - 12:34 PM in IMOBILIZARI

Faci un proces verbal in care explici situatia si stornezi inregistrarea facuta eronat.



#273509 Utilaje existente in societate scoase eronat din evidenta contabila

Postat de mgabi on 28 March 2016 - 10:17 AM in IMOBILIZARI

Sigur ca este deductibila.

Cel mai simplu este ca in cadrul PV de receptie/punere in functiune (a modernizarii) sa stabilesti si cu cat se prelungeste durata de viata/de amortizare (si vei amortiza majorarea in aceasta perioada)



#263655 Urgent- factura catre Israel, cu TVA sau fara TVA?

Postat de mgabi on 03 August 2014 - 09:44 AM in Arhiva

Este export, iar exporturile sunt scutite de tva.
Deci facturezi fara tva si specifici pe factura (este scutit cu drept de deducere)

Art.143
(1) Sunt scutite de taxă:
a) livrările de bunuri expediate sau transportate în afara Comunității de către furnizor sau de altă persoană în contul său;



#284495 Un nou cont unic pt. plata obligatiilor fiscale incepand cu 1.07.2018 ?

Postat de mgabi on 19 July 2018 - 09:35 PM in CONTURI / CODURI IBAN SI DOCUMENTE DE VIRAMENT

La trezorerie au spus ca raman si conturile vechi inca ~2 luni, muta ei sumele in noul cont automat (ca la tva)
In D112 se va raporta pe noul cod bugetar incepand cu declaratia aferenta lunii iulie (adica in august) ... a aparut modificarea deja.



#255665 tva stabilit suplimentar

Postat de mgabi on 10 June 2013 - 09:17 AM in Arhiva

Daca ai fi "citit si interpretat" decontul, iti dadeai seama :))
Iti trebuie doar putina atentie si obisnuinta de "citi" logica ANAF-ului :laugh: .

Acum, serios:

la rand 39. Diferente de TVA de plată stabilite de organele de inspecție fiscală prin decizie comunicată și neachitate până
la data depunerii decontului de TVA


Daca sunt achitate deja, nu le mai raportezi, ele apar oricum in fisa imediat cum inregistreaza inspectorul decizia.



#265131 tva silvicultura

Postat de mgabi on 04 November 2014 - 09:04 AM in Arhiva

Citeaza

NC vanzare catre firma platitoare de tva :
411=701
4426=4427 taxare inversa

daca cumparatorul nu este platitor de tva, dar vanzatorul este, atunci livrarea se face cu tva 24%.

La vanzarea cu taxare inversa nu se inregistreaza TVA-ul (nu se colecteaza/deduce)
4426=4427 nu se inregistreaza decat de catre cumparator (care este si obligat sa-si calculeze si sa scrie pe factura valoarea tva-ului)
Nici in jurnale/decont acest TVA la vanzare nu exista.
Este adevarat ca niste capete patrate din MF s-au gandit sa puna rubrica in D394, dar conform CF aceasta valoare nu exista la vanzator (mai mult, n-ai voie s-o treci pe factura)

PS: Se manifesta ciudat forumul de la o breme, in IE nu vad nimic, in Firefox imi formateaza aiurea ... s-a schimbat ceva?



#256599 TVA respinsa la rambursare

Postat de mgabi on 26 July 2013 - 04:04 PM in Arhiva

Pai tu nu ai tva de plata ... ci ai scaderea totalului de tva-ului de recuperat!

Cum dumnezeu sa platesti , daca tu ai de fapt de recuperat! Tie trebuie doar sa-ti scada soldul din 4424 pana la valoarea aceptata la control.

In decont ai sa ai suma de recuperat din decontul anterior (aia mare) si ajustarea la deductibil cu minus (din tva-ul refuzat la plata).



#249177 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 07 June 2012 - 11:34 AM in Arhiva

Codul fiscal.

Masurile simplificate se aplica doar intre 2 platitori de TVA (era si logic !)




Cometa SQL