Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 21-November 07)



Sort by                Order  

#261521 program saga

Postat de mgabi on 28 March 2014 - 08:14 AM in Arhiva

Amortizarea se calculeaza si pentru luna in care vinzi mijlocul fix.



#265081 program saga

Postat de mgabi on 30 October 2014 - 11:23 AM in Arhiva

Nu se retine la minim !!! Se retine sanatate la sursa exact 5.5% din suma bruta.
Se datoreaza la minim (daca nu are si venituri din salarii de ex.) , dar incadrarea in minim se face DE CATRE ANAF la finele anului (ma rog, anul urmator).

Extras CF:
ART. 296^22 Baza de calcul
(5) Pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. f), baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe țară, dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuția.

ART. 296^25 Declararea, definitivarea și plata contribuțiilor sociale
(4) Stabilirea obligațiilor anuale de plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate, precum și încadrarea în plafonul minim prevăzut la art. 296^22 alin. (2), (2^1), (2^2), (5) și (6) se realizează de organul fiscal competent , prin decizie de impunere anuală.



#246026 Monografie avans

Postat de mgabi on 15 November 2011 - 10:22 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaLexiroxi, la 12 November 2011 - 10:34 PM, a spus:

Cristina5859 are dreptate. Si cum faci lichidarea avansului, functiunile contului 419 trebuie respectate cf. Ordinului 3055/2009 Reglementari contabile conforme cu directivele europene. Pentru a avea evidenta contractelor achitate, inclusiv a avansurilor, trebuie sa folosesti un program informatic de evidenta, nu sa denaturezi rulajele conturilor.

Lexiroxi, functiunile conturilor nu exista in ordin, sunt doar niste jaloane pentru a da o oarecare directie contabililor pierduti fara mult iubita monografie abrogata!!!

Iata ce scrie in MO 766 bis (citat exact):
"Funcțiunea conturilor prezentată în acest capitol nu este limitativă, fiind exemplificat modul de înregistrare contabilă a principalelor operațiuni economico-financiare.
La reflectarea în contabilitate a operațiunilor economice derulate se are în vedere conținutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor,
regulilor și politicilor contabile permise de reglementarea contabilă aplicabilă.

Prevederile cuprinse în acest capitol nu constituie bază legală pentru efectuarea operațiunilor economico-financiare, ci numai referințe cu privire la înregistrarea în contabilitate a acestora."



#246064 Monografie avans

Postat de mgabi on 17 November 2011 - 12:44 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Continutul economic ma intereseaza si pe mine.

Incasarea avansurilor nu este acelasi lucru cu facturarea avansurilor.
Avansurile incasate intra in 419 , iar acest cont intra in bilant cu soldul creditor la datorii (si trebuie sa intre cu TOATA valoarea avansului, asa spune OG3055)

Venituri in avans operez doar atunci cand facturez avansul incasat, iar daca am facut o factura inseamna ca deja presupun (in avans) ca voi avea un venit. In mod normal, factura de avans o fac dupa incasare si numai in situatia in care nu emit factura finala pana pe 15 ale lunii urmatoare.

Indiferent ca le-am factura sau nu, tot avasuri primite sunt , iar pentru ele va trebui sa onorez o comanda care imi va aduce un venit.

Faptul ca avem alta viziune cu privire la aceasta problema nu ar trebui sa te supere. Din mai multe idei si pareri, poate reusim sa scoatem ceva bun.



#245918 Monografie avans

Postat de mgabi on 11 November 2011 - 07:09 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Da, si eu folosesc tot ce tine de 40xx si 41xx NUMAI cu analitice.

Multumesc pentru clarificari, voi porni pe aceasta varianta.



#245876 Monografie avans

Postat de mgabi on 10 November 2011 - 04:03 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Asta spun si eu, ca inregistrarile contabile AU LOGICA , sau asa ar trebui daca iti faci politicile contabile cu grija de la inceput. De aceea imi storc creierii sa gasesc o solutie optima.

Nu se leaga insa monografiile prezentate , codul fiscal si ordinul cu ceea ce as vrea sa stiu eu la un moment dat cand ma uit in balanta sau caut in program.

Eu vreau sa vad in balanta intr-un analitic al clientului (nu mai conteaza pe ce cont) EXACT suma avansurilor primite (si facturate de obicei) pentru comenzile inca neonorate/neterminate.
In 47x , chiar daca-i fac analitic, as avea doar baza, fara tva si nu-mi place asa.

Vine clientul sa-si mai rezolve din treburi, eu trebuie sa-i pot spune pe loc ceva de genul:
"Mai aveti 5378 lei avansuri la noi , din care 2500lei inca nefacturati, pentru lucrarile comandate ... si 13450 lei de plata pentru facturile vechi ,la termen".

Uitandu-ma pe contarile propuse de dvs. (multumesc pentru sistematizare) , mi-a venit insa alta idee :

Singura varianta ar fi sa lucrez cu 3 conturi cu analitice pe client :
4111=clienti - debitor
419=avansuri incasate - creditor
4112(de ex.)=avansuri facturate - debitor

si sa am la incasare:
5311=419.client
factura avans:
4112.client % 472,4427
factura finala
4112.client % 472,4427 in rosu cu avansul
4111.client % 704/707 , 4427 cu toata valoarea
419.client = 4111.client inchidere incasare avans

si eventual tva-ul la incasare daca n-am factura de avans in luna.

... asta ca sa respect si functionalitatea sinteticelor cat de cat.

Daca vedeti vre-o incurcatura in acest mod de inregistrare, va rog sa-mi spuneti (sau situatii pe care nu le-am luat in calcul). Incerc sa gasesc un modus operandi OPTIM , pe care sa-l prind in politici, sa nu ma trezesc mai tarziu ca "era mai bine altfel".

N-as vrea sa scap din vedere anumite aspecte si apoi sa-mi dau de lucru degeaba.



#245827 Monografie avans

Postat de mgabi on 09 November 2011 - 07:39 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Mai oameni buni, nu mai inteleg nimic, nici din posturile astea, nici din O.3055, nici din CF :wacko: !!!

Haideti sa simplificam si sa luam la luna decembrie un avans de la client ( clientul apoi conteaza "in oglinda"). Si lucram de ex. prin 5311.

La factura finala, lucrurile sunt simple, facem in rosu contarile de la avans, si in negru cele de marfa/servicii , exact cum apar pe factura. Si eventual un 419=411, pentru stingerea avansului.

In CF scrie ca TVA-ul devine exigibil, prin exceptie, la plata/incasarea avansului. Dar tot acolo scrie ca TVA devine exigibil la emiterea unei facturi inainte de faptul generator (incasarea). Conform bunei traditii de la noi, CF se interpreteaza luand varianta cea mai nefavorabila contribuabilului. Adica am 4427 la prima operatiune efectuata dintre cele doua (incasare si facturare)
Asta pentru ca si in O.3055 , in debit 401 intra chipurile avansurile facturate 419,4427

Eu inteleg asa din toate discutiile:
1.Am mai intai chitanta in dec., fac 5311 = 419,4427 apoi, luna viitoare, pe 10 ianuarie cand vine factura fac 411 = 472,4427 si 4427=4428
2.Am mai intai factura, fac 411 = 419,4427 , luna viitoare, pe 10 ianuarie cand vin in sfarsit banii si chitanta fac 5311=411

sau ceva mai mult sau mai putin asemanator.

... iar peste 7-8 luni (sau 2 ani) o sa vina si factura de final ....

.....................
Ideea este ca de fapt toata aceasta monografie nu face decat sa zapaceasca balanta, in asa fel incat sa nu mai intelegi nimic din rulaje si din solduri. Iar BALANTA este scopul muncii si trebuie "sa reflecte situatia" cu acuratete.

Pentru ca eu in balanta din ianuarie n-am nici cea mai mica idee de cati bani sunt in avans de la client efectiv (mai ales daca am facturat catre el la toate cotele de tva).

Mie personal mi se pare aberant sa ai intr-un cont din zona 41xx un alt sold decat cel de decontat (cu bani sau alte metode) intre tine si client. Cu alte cuvinte, in 41xx soldurile trebuie sa CONTINA TVA, pentru ca si acela trebuie sa fie/a fost incasat. La fel si rulajele trebuie sa contina TVA (bineinteles, daca nu e taxare inversa).

Citez din O.3055:
"Soldul contului reprezintă sumele datorate clienților - creditori." Sumele datorate clientilor care ti-au platit un avans includ TVA-ul
Si mai mult, eu nu datorez clientilor decat banii INCASATI, nu le datorez si facturile de avans neplatite. In concluzie nu prea are ce cauta 419 ( 411=419 ,4427) la facturare asa cum zice ametitul (si ametitorul) de ordin, ci numai la incasare.

HEEEELP !!! Simt ca o nu ma mai ajuta neuronii deloc !!!!



#283235 balanta/bilant de lichidare

Postat de mgabi on 24 March 2018 - 07:38 PM in Bilanturi

Cu o mica adaugire: declaratia 100 tot va trebui s-o depui, chiar daca este pe 0!
Asa ca nu are rost sa cauti tot felul de artificii si sa te complici.



#260667 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de mgabi on 16 February 2014 - 12:56 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Din cele scrise se intelege ca ar fi vorba de stocuri de materiale ... cam neclara legea in acest caz si as merge si eu pt. siguranta pe varianta cu adaos, cum zicea Lexi.

Daca totusi ai noroc si sunt marfuri, atunci poti vinde si sub pretul de achizitie avand in vedere ca lichidezi (dupa hotararea AGA de lichidare).

Vezi OUG99/2000 unde este reglementata vanzarea sub pret in diverse situatii.
(problema este ca aceasta vanzare sub pret este reglementata explicit doar pentru marfuri si produse finite, nu s-au gandit si la stocurile de materiale)

Daca te hotarasti sa vinzi la pret de achizitie (sau sub), atunci trebuie sa ai grija la toate conditiile,notificarile,pretul pietei actual (la un control poti avea surprize sa le considere subevaluate intentionat)



#280875 Contabilitate PFA

Postat de mgabi on 09 November 2017 - 03:09 PM in Contabilitate PFA

ba este cam asa:
"profit" = 5000 - 2000 = 3000
cass=5,5% * 3000 = 165
cas=10.5% * 3000 = 315

venit impozabil = 5000 - 2000 -165-315 = 2520
impozit = 2520 * 16% = 403



#266805 Completare RJIP

Postat de mgabi on 13 February 2015 - 03:20 PM in Contabilitate PFA

Platile bancare se inregistreaza dupa extras. Data platii este data la care banii ies din cont.

Ca sa intelegi de ce este asa, gandeste-te ca faci o plata la ora 22. Acea plata va fi procesata in urmatoarea zi lucratoare , cand se vor face compensarile BNR (abia atunci banca ta va "vira" catre banca furnizorului banii).
In cazul platilor online, de regula, banii se indisponibilizeaza (ca si cum ai creea o garantie sau o poprire) dar nu pleaca efectiv din cont decat in ziua urmatoare (lucratoare) ... de fapt mai multe zile in cazul cardurilor, de obicei intarzie 1-2 zile procesarea.

PS: Vezi pe extrasul din decembrie soldul contului si te lamuresti. Daca ai noroc si pe extrasul din decembrie apare indisponibilizarea in clar, poti s-o inregistrezi totusi ca plata in dec.



#253259 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de mgabi on 15 March 2013 - 10:35 PM in Arhiva

Problema cu open source sau free este ca la noi (sa nu uitam ca vorbim de contabilitate pt. romani) se modifica permanent legislatia, regulile, hartiile, situatiile, declaratiile ... etc.
Este bine sa ai o oarecare siguranta ca vei putea folosi acel program si peste 2-3 ani.
(asta nu inseamana ca se pot sa dispara chiar si cele cu bani :))...

Cat despre ERP , exista si ERP-uri mai "umane" la pret, nu trebuie sa te arunci la cel mai scump si mai complex de pe piata.
Iar aici nu se pune problema "daca ai bani de ERP", intrebarea a fost pusa la obiect (o activitate desfasurata in mai multe locatii, cu o evidenta centralizata online) si "obiectul" IMPUNE folosirea unui ERP.
Iar o societate care desfasoara activitate in mai multe punte de lucru si vrea sa tina punctele/centrul permanent conectate si "la zi" nu are cum sa nu dispuna de banii pentru un ERP (macar unul mai prapadit). Doar chiria de pe o luna la un singur pct.de lucru cred ca este mai mare decat pretul unui ERP.



#253227 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de mgabi on 15 March 2013 - 09:50 AM in Arhiva

Pentru o retea de multe PC-uri (si mai ales cu puncte de lucru legate prin internet), nu te ajuta programele standard (gen saga, care nu foloseste server de baze de date).

Daca vrei sa se miste acceptabil, trebuie sa te orientezi la ERP-uri.
Si subscriu la opiniile de mai sus, testeaza intai cateva , apoi vezi ce-ti place si se potriveste mai bine la specific.



#265925 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de mgabi on 04 January 2015 - 02:07 PM in Impozitare - PROFIT

O firma pe minus are de obicei datorii, chiar si numai catre asociati (si alea tot datorii sunt).
Ar fi bine sa iei legatura cu un consultant in situatia ta, daca nu vrei sa ai surprize neplacute.

PS: Sper ca esti constienta ca preiei o "evaziune fiscala" si o vei duce mai departe tot furand :))



#267281 Registrul de casa

Postat de mgabi on 08 March 2015 - 10:44 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Da, este corect.



#264187 Registrul de casa

Postat de mgabi on 09 September 2014 - 09:24 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

In Ordin scrie la chitanta ca se foloseste doar pentru incasari ... nu cred ca este corect sa faci plati cu chitanta!

2. Se întocmește în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unității și se semnează de acesta pentru primirea sumei.

Pentru plati se foloseste doar in cazul platilor in valuta si se emite chitanta in valuta, aceea este singura la care scrie ca se foloseste pentru incasari/plati.

Daca voi stiti alte reglementari , ar fi bine-venita precizarea. Mie personal, mi se pare mai comod sa tai chitanta pentru facturile de retur cu numerar, ca sa nu chemi delegatul cu chitanta la el, sau sa faci DP ... dar n-am gasit "portita" legala.



#267609 Registrul de casa

Postat de mgabi on 25 March 2015 - 12:18 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Dispozitia o faci atunci cand ii dai banii.

La 5311 iti trebuie analitice daca ai 2 puncte de lucru.
Analiticul 542 este al persoanei care primeste avansul, nu are legatura cu punctul de lucru. Vrei sa faci 2 analitice pentru acelasi buzunar :laugh: ?



#249185 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 08 June 2012 - 12:20 PM in Arhiva

Vai, m-am prostit de tot, acum am vazut ca era o reparatie la bun MOBIL!!! Cred ca-mi trebuie un concediu!

Are dreptate lexi, este considerat export - daca beneficiarul isi desfasoara activitatea intr-un punct fix in afara uniunii-
sau prestare intracomunitara -sediul social, daca nu isi desfasoara activitatea intr-un punct fix in afara uniunii.

Deci este factura fara TVA.



#249177 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 07 June 2012 - 11:34 AM in Arhiva

Codul fiscal.

Masurile simplificate se aplica doar intre 2 platitori de TVA (era si logic !)



#249184 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 08 June 2012 - 12:06 PM in Arhiva

La livrari este simplu:
CF, Art.142:
(2) Sunt, de asemenea, scutite de taxă următoarele:
a) livrările intracomunitare de bunuri către o persoană care îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit de autoritățile fiscale din alt stat membru, cu excepția: ....etc.


La prestari de servicii au complicat formularea in stilul caracteristic, dar regula este cam aceeasi in principiu.
Daca intr-o prestare intracomunitara, beneficiarul Nu iti comunica un cod valabil de TVA atunci factura se intocmeste cu tva.

(pentru ca benefeciarul se va considera persoana neimpozabila si atunci locul prestarii este in Romania, unde prestatorul isi are sediul).


CF, Art.33
...
(2) Locul de prestare a serviciilor către o persoană impozabilă care acționează ca atare este locul unde respectiva persoană care primește serviciile își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt furnizate către un sediu fix al persoanei impozabile, aflat în alt loc decât cel în care persoana își are sediul activității sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix al persoanei care primește serviciile. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabilă care primește aceste servicii își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.
(3) Locul de prestare a serviciilor către o persoană neimpozabilă este locul unde prestatorul își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt prestate de la un sediu fix al prestatorului, aflat în alt loc decât locul în care persoana impozabilă și-a stabilit sediul activității economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde prestatorul își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.

Norme la art.133:
(9) În cazul serviciilor pentru care se aplică prevederile art.133 alin. (2) din Codul fiscal, prestate de persoane impozabile stabilite în România, atunci când beneficiarul este o persoană impozabilă stabilită în alt stat membru și serviciul este prestat către sediul activității economice sau un sediu fix aflat în alt stat membru decât România, prestatorul trebuie să facă dovada că beneficiarul este o persoană impozabilă și că este stabilit în Comunitate. Se consideră că această condiție este îndeplinită atunci când beneficiarul comunică prestatorului o adresă a sediului activității economice sau, după caz, a unui sediu fix din Comunitate, precum și un cod valabil de TVA atribuit de autoritățile fiscale din alt stat membru, inclusiv în cazul persoanelor juridice neimpozabile care sunt înregistrate în scopuri de TVA. .....



#216443 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 01:25 PM in Arhiva

Vezi postareacrisa36, la Jan 12 2010, 01:18 PM, a spus:

Pe trim IV vei plati la fel ca si pe trim III... daca nu definitivezi sit fin pana la 15.02.2010.

Multumesc, Doina, pt raspuns :pullhair:

Ba definitivez. Nu declar in D100 pe trim. IV si fac D101 pana pe 25.02

Problema este ca in D101 iti calculeaza ca mai ai de platit impozitul minim pe trim.IV ... CHIAR daca ai platit deja pe primele 3 trimestre mai mult impozit decat tot impozitul minim anual.

Aceasta anomalie apare doar la cei care au profit f.mic pe trim.IV



#216438 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 01:12 PM in Arhiva

Revin cu problema, nimeni nu a intalnit situatii asemanatoare ???

In trimestrele I-III ai profit mare, platesti mai mult decat minimul.
Daca in trim IV faci profit inca 1leu, vei plati impozitul minimal pe trimestrul IV , CHIAR DACA IN ANUL 2009 AI PLATIT DEJA MULT MAI MULT DECAT IMPOZITUL ANUAL MINIMAL!

Cel putin asa iese din D101.

Am luat-o eu razna?



#222116 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 March 2010 - 04:30 PM in Arhiva

Am primit raspuns la sesizarea mea referitoare la erorile de calcul din declaratia 101, asa cum este reglementata prin ordinul ANAF !!!

Bine-inteles , total pe langa subiect.
Mi-au raspuns cu UN EXTRAS din acel ordin aberant. :smile:
Fara nici o alta explicatie.

Macar cei de la ANAF au trimis un raspuns (oricat de idiot ar fi el).
De la ministerul de finante (directia metodologie) nu am primit insa nimic.

PS: Cineva spunea ceva de femeia de serviciu .... nu sunt de acod, in mod sigur femeia de serviciu gandeste mai logic decat ei!



#216407 impozitul minim

Postat de mgabi on 12 January 2010 - 12:47 AM in Arhiva

Ai calculat (si declarat) corect pana acum.
Eu as face D100 cu 2150lei (suma din trim.III) si as regulariza in D101 impozitul (adica o sa mai ai de platit pana in 25.04.2010 exact 598lei)
In orice caz tu esti intr-o situatie fericita, eu iti dau un exemplu acum de "LOGICA ABERANTA" , asa cum reiese din CF:

Sa presupunem CA EXEMPLU , ca in trimestrul 4 ai avea un profit mic-mic (baza de impozitare ar fi de 80.000,00) si ca sumele ar arata astfel:

impozit minim anual : 8.600 adica: impozit minim trimestrial 2150 si impozit minim anul 2009: 8600/12*8=5733

TRIMESTRUL IV
(baza impozitare 80.000,00) x 16 % = 12.800,00 lei
12800,00 - (impozit platit trim. trecute "adica 7.619+4.875+2.150 lei") = 12800-14644 = -1844 lei

In consecinta pentru trim.IV vei plati impozitul minimal 2150 , CHIAR DACA IN ANUL 2009 AI PLATIT DEJA 14644, MUUULT MAI MULT DECAT IMPOZITUL ANUAL MINIMAL!
:frusty:

Baza legala: CF, Art.34 alin (15) (alin.1 lit.a sunt SC bancare iar alin.1 lit.b sunt SC nebancare .... adica aia mici/mari si prosti)


(15)Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b) aplica urmatoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru perioada 1 mai-30 iunie 2009, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru trimestrul respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent trimestrului respectiv.
.....
(18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) si alin. (5), pentru definitivarea impozitului pe profit anual, aplica prevederile art. 18 alin. (2) prin compararea impozitului pe profit datorat la sfarsitul anului fiscal cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3).


Cu alte cuvinte, societatile comerciale obisnuite (NEBANCARE) , nu fac chiar regularizare, pe trim.IV trebuie sa plateasca cel putin imp.minim, indiferent de cat a platit in cursul anului! :pullhair:
Daca nu credeti,incercati un exemplu in D101.



#282687 Monografie contabila in domeniul agricol/silvic/zootehnic

Postat de mgabi on 19 February 2018 - 09:26 AM in MONOGRAFII CONTABILE

1. Pai cand insamantezi nu consumi semanta? 6025=3025

2. Scuze, am scris aiurea si nu se intelege nimic! La productia in curs se inregistreaza la sf.lunii 711=331 cu toata cheltuiala adunata, apoi in luna urmatoare, la inceput, se stinge 331=711 ... si iar la sfarsitul lunii pui toata cheltuiala inregistrata pe cultura respectiva.
Nu are mare importanta daca o faci sau nu. Personal cred ca este mai simplu sa mergi in continuare fara sa stingi nimic, si sa "adaugi" in fiecare luna cheluiala curenta... dar nu asa este modul corect de lucru (ofcial).

3. Da, daca ai mai multe "recolte" poti sa mergi in continuare (eu asa as face, este aceeasi cultura). De aceea este nevoie de analitic distinc la productia in curs, separat de productia finala/recolta.




Cometa SQL