Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Andreea`'s Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Andreea`'s Content

There have been 1000 items by Andreea` (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#914 ordin de compensare

Postat de Andreea` on 25 August 2004 - 04:32 PM in Arhiva

Borderoul se completeaza cu facturile primite de la agentul ec destinatar..adica cu facturile de la furnizor..
La randul lui, agentul ec cu care se realizeza compensarea completeaza un set de ordine de compensare, borderoul fiind completat cu facturile primite de la furnizor- adica de la dvoastra.
In final se face schimb intre ordinele de compensare, invers decat se face in mod normal(de expl la facturi)...adica se da exemplarul rosu si se pastreaza cel albastru.
Trebuie sa va ramana la dosar exemplarul albastru al dvoastra completat cu facturile primite si exemplarul rosu de la partener cu facturile emise de dvoastra.



#915 cum se aplica!

Postat de Andreea` on 25 August 2004 - 04:49 PM in Arhiva

Vorbeste cu cei care asigura service-ul casei de marcat. Intra in obligatia lor sa-ti scoata raportul memoriei fiscale lunar sau dc sunt draguti :P sa-ti explice care e formula sa-l poti scoate singur, fara sa mai platesti si pt asta.
Se face copie xerox dupa el. Se ataseaza la copie alaturi de o declaratie cu mentiunea societatii, codului fiscal si al perioadei de raportare.
Originalul raportului se pastreaza de catre administratie, iar setul cu copia ti se returneaza tie.



#917 PLAFONUL DE CASA

Postat de Andreea` on 25 August 2004 - 05:08 PM in Arhiva

Ordonantei nr.15/23.01.1996 prin care se modifica plafonul de casa la 20 mil.lei si platile zilnice catre persoane juridice < sau = 30 mil. lei



#918 CHITANTA LA CREDITARE SOCIETATE ?????!!!!!!

Postat de Andreea` on 25 August 2004 - 05:37 PM in Arhiva

trebuie emisa chitanta la incasare...se emite chitanta si atunci cand se restituie bani dupa o deplasare..



#1066 Modificarea Codului fiscal (intrã în vigoare la 01.01.2005

Postat de Andreea` on 03 September 2004 - 09:29 AM in Arhiva

În M.O. nr. 793 / 27 aug 2004 a fost publicatã OG 83 / 19 aug 2004 pentru modificarea ºi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal



Principalele modificãri aduse codului fiscal, sub rezerva adoptarii de cãtre Parlament, sunt urmãtoarele:



- sunt asimilate dividendelor sumele plãtite de o persoanã juridicã pentru bunurile sau serviciile furnizate cãtre un participant la persoana juridicã depãºeºte preþul pieþei ºi suma plãtitã de o persoanã juridicã pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui acþionar sau asociat al persoanei juridice, efectuatã în scopul personal al acestuia;

- cota de impozit pe profit care se aplicã asupra profitului impozabil este de 19%;

- sunt admise la deductibilitate ºi cota parte din creanþele clienþi neîncasate înainte de 01.01.2004;

- se reduc la trei cotele de impunere pentru impozitul pe venitul global:

- impozitul pe dividende creºte de la 5% la 10%;


Toate aceste modificãri intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005



#1067 Coduri IBAN

Postat de Andreea` on 03 September 2004 - 09:34 AM in Arhiva

Codurile IBAN pentru trezorerii le gãsi-I accesând urmãtoarea paginã a MFP:



http://anaf.mfinante.ro/wps/portal/!ut/p/....aZQOxG:v9jbjpn1



#1068 concediu prenatal si postnatal

Postat de Andreea` on 03 September 2004 - 09:59 AM in Arhiva

ce lege trebuie sa citesc ca sa ma documentez despre asa ceva.

multumesc !



#1329 Coduri IBAN

Postat de Andreea` on 14 September 2004 - 04:52 PM in Arhiva

eu am facut plati la diferite firme cu conturi deschise la trezorerii cu cele 3 X-uri in mijlocul condului Iban fara nici o problema...



#1816 PLAFONUL DE CASA

Postat de Andreea` on 30 September 2004 - 03:51 PM in Arhiva

pentru chirii nu este obligatorie si dispozitia de plata lunara pe langa contract?



#1881 obligatiile unui gestionar

Postat de Andreea` on 01 October 2004 - 04:19 PM in Arhiva

Am 4 fete la un magazin-comert cu amanuntul care nu vor sa-si completeze actele : nir-uri, monetare, raportul de gestiune etc pe motiv ca nu este de datoria lor si totul tine de contabilitate nu de ele. Dati-mi solutii sau baza legala (in afara de legea contabilitatii,normele metodologice priv formularele comune pe economie) ca nu ma descurc cu ele.

Multumesc anticipat!!



#1915 obligatiile unui gestionar

Postat de Andreea` on 03 October 2004 - 10:26 PM in Arhiva

imi cer scuze.. uitasem sa ma autentific ..



#1916 Vanzarea in consignatie

Postat de Andreea` on 03 October 2004 - 11:41 PM in Arhiva

*documente necesare:
-contract de consignatie
-avize de insotire a marfii cu mentiunea "Pentru vanzare in regim de consignatie" conform normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea formularelor in regim special
-bon de primire in consignatie
-borderou de vanzari zilnice pe baza carora sa se factureze marfa



#1917 Vanzarea in consignatie

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 12:32 AM in Arhiva

cum fac eu inregistrarile:
*daca dau marfa in consignatie:
-avizul il inregistrez 357=371 la valoarea de intrare a marfii
-cand primesc borderoul de vanzari stornez inregistrarea de mai sus si apoi inregistrez normal factura de vanzare la pretul stabilit

e cea mai usoara metoda,fara sa evidentiez adaosul separat pe 378

*daca iau marfa in consignatie:
-inregistrez avizul 8033=899
-cand vand produsul 411=707, 411=4427 si 899=8033
-cand primesc factura pt marfa vanduta 371=401, 4426=401 si 607=371

e putin diferit dar am acelasi rezultat si scad gestiunea bucata cu bucata astfel.



#1937 Vanzarea in consignatie

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 10:22 AM in Arhiva

TVA-ul se colecteaza pt intreaga valoare de vanzare.
pretul de vanzare = pretul pretins de deponent+
comision



#1938 Vanzarea in consignatie

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 10:36 AM in Arhiva

Ctb marfurilor primite spre vanzare in consignatie cand deponentul este platitor de TVA:

iti fac copie dupa ce scrie in manualul lui Ristea :)

*la primirea obiectelor se stabileste pretul de vz cu amanuntul
pret pretins 70000
comision 21000
TVA 17290
pret vanzare=108290

inregistrarea ctb : 8033=- 70000
*vz obiectelor
5XXX = 707 70000
708 21000
4427 17290
*incarcarea gestiunii la factura
371 = 401 70000
378 21000
4428 17290
*la sfarsitul lunii se decarca gestiunea
- = 8033 70000
si
607 = 371 70000
378 21000
4428 17290
[/list]



#1943 Vanzarea in consignatie

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 12:14 PM in Arhiva

cand deponentul nu este platitor de TVA:
*contract de consignatie
*bon de primire in consignatie

inregistrarile se fac la fel numai ca se schimba contul de 401 in 462 creditori diversi

o alta varianta ar fi folosirea numai a contului 707 in care sa se includa valoarea marfurilor depuse si valoarea comisionului incasat, fara separarea pe contul 708 a comisionului..

Multa bafta!



#1944 Marfa in custodie

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 12:27 PM in Arhiva

citeste pe forumul Diverse probleme contabile..am explicat eu acolo care e metodologia.
fiind marfa in custodie pe AIM trebuie specificat "Marfa in consignatie" si scapi de intrebarea 3.
daca nu ai AIM ori iti cumperi ori il rogi pe furnizor sa faca el returul pe marfa nevanduta.Tu o scazi din gestiune pe baza de aviz.



#1946 Imagine firma

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 12:43 PM in Arhiva

si eu sunt interesata de problema..e mult dicutata si tot nu m-am lamurit..stiu persoane care o inregistreaza ca o cheltuiala de protocol analitic distinct nedeductibil, altele care le considera "alte materiale consumabile" pe principiul ca si omului e un factor de productie..altii o considera o sponsorizare...



#1947 intrebare ?? inhgeras ajuta-ma!!! please

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 12:52 PM in Arhiva

vreau si eu sa stiu...
sincer..eu exact asa am facut cand a fost cazul..



#1948 informatie

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 02:06 PM in Arhiva

eu mi-am creat analitice distincte din 446 pt taxe vamale,comision si accize.

DVI-ul il inregistrez astfel:
371=401 valoarea marfii la cursul din vama
371=446.1 taxele vamale
371=446.2 comision vamal
4426=401 TVA

Factura cu prestatii :
628=401
4426=401



#1961 compensare

Postat de Andreea` on 04 October 2004 - 05:02 PM in Arhiva

Registru in care se mentioneaza datoriile respectiv creantele care au depasit termenul de 30 de zile!!! In caz de inexistenta a acestui registru: amenda intre 100 mil si 300 mil lei!!!

eu chiar habar n-am..scrie in cosul fiscal?
==============================================
Prevederea legislativa mentionata se regaseste in Legea privind intarirea disciplinei contractuale nr 469/2002.
==============================================

Art. 10.
(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei urmatoarele fapte:
a) neefectuarea, cu rea-credinta stabilita in conditiile legii, de catre debitor a platilor la data scadentei, potrivit art. 3 alin. (1), cu exceptia celor reglementate prin
norme speciale;
b) neasigurarea evidentei obligatiilor de plata pe scadente, conform art. 3 alin. (2);
c) incalcarea prevederilor art. 5.

Art. 5.
(1) Partile contractante, persoane juridice, care, cu rea-credinta stabilita in conditiile legii, nu isi indeplinesc obligatiile asumate prin contract, vor sista orice plata
reprezentand sporuri, cu exceptia celui de vechime, indemnizatii si premii pentru membrii consiliilor de administratie, directorii generali, directorii generali adjuncti,
directorii si directorii adjuncti, precum si achizitii de bunuri mobile sau imobile.
(2) Comerciantii, persoane fizice, care, cu rea-credinta stabilita in conditiile legii, nu isi indeplinesc obligatiile asumate prin contract, vor sista, de la data intrarii in
vigoare a prezentei legi, orice achizitii de bunuri mobile sau imobile.

Art. 3.
(1) Partile contractante au obligatia efectuarii tuturor platilor la data scadentei, stabilita conform contractelor.
(2) Partile contractante vor organiza evidenta obligatiilor de plata pe scadente, potrivit contractelor.


unde scrie de registru? sunt eu prea obosita si nu vad?[/u]



#2010 Vanzarea in consignatie

Postat de Andreea` on 05 October 2004 - 12:39 PM in Arhiva

nu este necesar..cunosc persoane care au dat marfa in consignatie ca perosna fizica nu PFA..



#2011 Vanzarea in consignatie

Postat de Andreea` on 05 October 2004 - 12:40 PM in Arhiva

Laura te rog sa-mi dai si mie baza legala ca sa ma pot documenta mai bine..
Mersi anticipat!



#2184 PLAFONUL DE CASA

Postat de Andreea` on 08 October 2004 - 09:09 AM in Arhiva

Normal ca da..pentru ca nu este specificat...cum e normal ca toata lumea o sa imparta facturile cu valori mari in mai multe facturi sub 50 mil ca sa poata sa fie platite fractionat prin cash...nu e normal?...doar suntem in Romania si inventivitatea romanului e mare...

daca te obliga, e inevitabil !



#2303 Avizul de insotire al marfii

Postat de Andreea` on 08 October 2004 - 10:49 PM in Arhiva

Am o neclaritate cu privire la un aviz de insotire al marfii.
In situatia in care am primit un astfel de aviz cu diverse materiale al unui furnizor si cu mentiunea "nu se factureaza" ce trebuie sa fac cu aceste materiale? se inregistreaza in gestiune?...(mentionez ca marfa este deja in depozit)


de obicei este vorba de produse mostre..care nu se factureaza si pe care nici tu nu ai voie sa le comercializezi..inregistreaza-le pe 408 cu valoare 0..cand o sa le returnezi se storneaza avizul si nu iti influenteaza decat tabela de stocuri atat ..
eu asa fac si am zilnic astfel de avize si eu la randul meu dau mostre pe aviz ca sa se scada produsul din tabela de stocuri, mentionez pe factura nu se comercializeaza si dau valoarea 0 produselor..pana acum n-am avut probleme..




Cometa SQL