Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
madalinab's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


madalinab's Content

There have been 1000 items by madalinab (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#14581 raportul lunar al casei de marcat

Postat de madalinab on 25 March 2005 - 11:28 AM in Arhiva

Cum se intocmeste declaratia pentru administratia financiara privind raportul lunar al casei de marcat?



#14710 raportul lunar al casei de marcat

Postat de madalinab on 26 March 2005 - 01:29 AM in Arhiva

Multumesc mult, Costel!



#14711 Re:mutare PFA

Postat de madalinab on 26 March 2005 - 01:52 AM in Arhiva

Mai mergi odata la sectorul 5 (fostul domiciliu) si insista sa ti se inchida rol-ul de PFA. Sa-ti dea o hartie oficiala, ceva. Daca nu vor, mergi la directorul Administratiei.

Intreaba-i ce se intampla cu impozitele obijnuite, cele de persoana fizica (nu PFA), nu trebuie sa opereze mutarea de rol si la acestea?!

Apoi faci drumul la noua Admin. Fin. cu adresa obtinuta de la fosta, impreuna cu actele firmei (PFA) si ceri sa fii inregistrat.

Cei de la sect. 5 trebuie sa-ti anuleze decizia de impunere emisa dupa mutare.

Nu te lasa! Bate la usile sefilor de serviciu.

Cred ca trebuie sa mergi si la Reg. Com. sa-ti schimbi adresa din Certif. de Inreg., sau la Primaria de sector care ti-a dat autorizatia de PFA, si la fosta si la actuala.

Madalina



#14712 Program de contabilitate.

Postat de madalinab on 26 March 2005 - 02:00 AM in Arhiva

daca nu ai gasit deja, mergi la adresa:
http://www.smf.as.ro/ps.html

Madalina

PS. Totusi nu cred ca merita balamucul, e chiar asa de greu sa tii 3 registre de mana?!



#14714 completare registru incasari si plati si registru inventar?

Postat de madalinab on 26 March 2005 - 02:21 AM in Arhiva

In registre se trec TOATE actele, incasarile si platile, in ordine cronologica, indiferent de spatiu :-)
Daca folosesti computerul (program autorizat) se trec doar totalurile lunare.

Masina nu o treci in registrul inventar si nu o amortizezi daca nu e facturata pe PFA.
In cazul in care faci contract de comodat, ai dreptul sa-ti deduci cheltuielile cu masina (benzina, ulei, reparatii)

Pentru activitatea de taxi stiu ca sunt reglementari specifice, verifica la admin. fin. sau cauta pe net.

Succes!



#16450 In spatele ghiseelor Adm. Fin

Postat de madalinab on 11 April 2005 - 11:19 AM in Arhiva

Salutare tuturor!
Experiente in spatele ghiseelor...
Am inceput sa lucrez in acest domeniu, al contabilitatii din iulie 2004. Si am fost nevoita sa leg "stranse " relatii de "prietenie" cu doamnele si domnisoarele de la Adm Fin. Banii si protocolul sunt principalele modalitati de a deschide larg o usa la o astfel de institutie...de stat. Dar toti o stim deja. Cert este ca in acest fel voi reusi sa am "parte" de un control pentru rambursare de TVA aferent lunii DECEMBRIE, 2004. Se pare ca o firma poate astepta si un an de zile pentru control daca nu se fac mici "presiuni". Iar cand cer si compensare cu alte obligatii la stat, un an de zile poate insemna amenzi si penalitati egale sau mai mari decat obligatia in sine.
Sa nu-i judecam totusi prea aspru...ne si ajuta atunci cand gresim, uitam, avem nevoie de o amanare...
O zi buna tututror! madalina



#20873 TVA

Postat de madalinab on 20 May 2005 - 11:00 AM in Arhiva

Buna!
Ca perioada, decontul de TVA se intocmeste in functie de modul in care este declarata firma respectiva la Adm. Financiara (si, desigur, in functie de C.A.). Astfel, decontul se poate intocmi lunar sau trimestrial. Verifica declaratia 010-de inregistrare(pag.2). In cazul in care nu s-a facut declaratia intreaba la Administratia Financiara cum apare firma inregistrata.
Daca decontul se depune trimestrial TVA-ul se va inchide de asemenea trimestrial.



#20876 Amortizarea imobilizarilor necorporale

Postat de madalinab on 20 May 2005 - 11:25 AM in Arhiva

Buna!
Din cate stiu cheltuielile de constituire - imobilizari necorporale, nu depasesc de regula 15000000 lei. Dar ele se amortizeaza. Deci nu se tine cont de plafon, ca la mijloace fixe. Dupa cum bine ai spus-este si parerea mea, in lipsa unor reglementari legale exacte, imobilizarile necorporale se vor amortiza fara a tine cont de plafon.



#20879 mijloace fixe

Postat de madalinab on 20 May 2005 - 11:34 AM in Arhiva

Atentie!
S-a abrogat acest articol la scurta vreme de la aparitie. Nu am la indemana nr. actului legislativ, dar daca ai timp cauta pe forum si vei gasi cu siguranta.



#21583 raport productie

Postat de madalinab on 26 May 2005 - 09:59 AM in Arhiva

Buna! In curand voi avea si eu nevoie de un astfel de raport. Va rog mult sa-mi trimiteti si mie un model la adresa consulting_decl@yahoo.com.
Va multumesc.



#22556 consultanta in afaceri pt parteneri straini

Postat de madalinab on 03 June 2005 - 08:57 AM in Arhiva

iata un exemplu: cumpar diverse marfuri de la fz interni(sa zicem componente de calculator) pe care vand unui client extern-export. Marfa cumparata in tara se supune regimului normal de TVA. La export voi scrie pe factura in lei: scutit cu drept de deducere. Acest drept de deducere nu se refera la TVA?!( eu asa am inteles). Adica sa-mi pot deduce TVA-ul aferent cumparaturii.
In acest caz pe factura de servicii intocmita pentru clientul extern, in lei, de ce se scrie tot :scutit cu drept de deducere?! Ce se deduce?!
madalina



#22564 Asociatie familiara

Postat de madalinab on 03 June 2005 - 09:37 AM in Arhiva

Lege nr. 300 din 28/06/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 576 din 29/06/2004
Intrare in vigoare: 27/09/2004
privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice în mod independent

CAPITOLUL I
Dispoziþii generale


Art. 1. - (1) Persoanele fizice, cetãþeni români sau cetãþeni strãini, care provin din statele membre ale Uniunii Europene ºi din statele aparþinând Spaþiului Economic European, pot desfãºura activitãþi economice pe teritoriul României, în mod independent, sau pot constitui asociaþii familiale în condiþiile prevãzute de prezenta lege.
(2) Persoanele fizice ºi asociaþiile familiale pot fi autorizate sã desfãºoare activitãþi economice în toate domeniile, meseriile ºi ocupaþiile, cu excepþia celor reglementate prin legi speciale.
Art. 2. - (1) Asociaþia familialã se poate înfiinþa la iniþiativa unei persoane fizice ºi se constituie din membrii de familie ai acesteia.
(2) Sunt consideraþi membrii unei familii, în sensul prezentei legi, soþul, soþia ºi copiii acestora care au împlinit vârsta de 16 ani, la data autorizãrii asociaþiei familiale, precum ºi rudele acestora pânã la gradul al patrulea inclusiv.
(3) În cazul desfãºurãrii activitãþii în contextul dreptului de stabilire, asociaþia familialã se constituie din membrii de familie care au domiciliul sau reºedinþa în România.
(4) Asociaþia familialã este reprezentatã în relaþiile cu terþii de persoana din iniþiativa cãreia s-a înfiinþat sau de persoana împuternicitã de aceasta, în baza unei procuri autentificate.
Art. 3. - (1) Persoana fizicã care desfãºoarã activitãþi economice în mod independent, precum ºi persoanele fizice care sunt membri ai asociaþiilor familiale au, în sensul prezentei legi, calitatea de angajat propriu.
(2) Calitatea de angajat propriu se referã la dreptul de a fi asigurat în sistemul public de pensii ºi alte drepturi de asigurãri sociale, al asigurãrilor sociale de sãnãtate ºi al asigurãrilor pentru ºomaj, în condiþiile prevãzute de legile care reglementeazã aceste domenii.
(3) Persoanele fizice care desfãºoarã activitãþi economice în mod independent ºi asociaþiile familiale autorizate în condiþiile prezentei legi nu pot angaja persoane cu contract individual de muncã pentru desfãºurarea activitãþilor pentru care s-a obþinut autorizaþia.
Art. 4. - Persoana fizicã care desfãºoarã activitãþi economice în mod independent ºi asociaþia familialã trebuie sã deþinã autorizaþia ºi certificatul de înregistrare eliberate în condiþiile prezentei legi.


CAPITOLUL II
Autorizarea. Procedura de autorizare.
Anularea autorizaþiei


Art. 5. - Pot desfãºura activitãþi economice în mod independent sau în cadrul asociaþiilor familiale persoanele fizice care îndeplinesc, în mod cumulativ, urmãtoarele condiþii:
a) au împlinit vârsta de 18 ani, în cazul persoanelor fizice ce solicitã autorizarea pentru desfãºurarea de activitãþi economice în mod independent ºi a persoanelor fizice care au iniþiativa constituirii asociaþiei familiale, respectiv vârsta de 16 ani, în cazul membrilor asociaþiei familiale;
B) starea sãnãtãþii le permite desfãºurarea activitãþii pentru care se solicitã autorizaþia;
c) au calificarea - pregãtire profesionalã sau, dupã caz, experienþã profesionalã -, necesarã pentru a desfãºura activitatea economicã pentru care se solicitã autorizaþia;
d) nu au fost condamnate penal prin hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitivã pentru sãvârºirea de fapte sancþionate de legile financiare, vamale ºi cele care privesc disciplina financiar-fiscalã de natura celor care se înscriu în cazierul fiscal;
e) îndeplinesc condiþiile de funcþionare prevãzute de legislaþia specificã în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecþiei mediului, protecþiei muncii ºi apãrãrii împotriva incendiilor ºi cerinþele reglementãrilor specifice protecþiei consumatorului pentru activitatea desfãºuratã, precum ºi normele de calitate a produselor ºi serviciilor puse pe piaþã.
Art. 6. - (1) În vederea emiterii autorizaþiei pentru desfãºurarea de activitãþi economice în mod independent sau în cadrul unei asociaþii familiale, trebuie sã se asigure la primãria competentã o documentaþie care va cuprinde:
a) cerere-tip; în cazul asociaþiei familiale trebuie sã conþinã semnãturile tuturor membrilor asociaþiei;
B) rezervarea denumirii la oficiul registrului comerþului;
c) certificatul de cazier fiscal al persoanei solicitante, respectiv al fiecãrui membru al asociaþiei familiale, în original. Cetãþenii strãini neînregistraþi fiscal în România au obligaþia sã prezinte o declaraþie pe propria rãspundere autentificatã, din care sã rezulte cã nu au datorii fiscale ºi cã nu au sãvârºit fapte de natura celor care se înscriu în cazierul fiscal, sancþionate de legile financiare, vamale ºi cele care privesc disciplina financiar-fiscalã;
d) copii de pe actele de identitate;
e) în cazul desfãºurãrii activitãþii în contextul dreptului de stabilire - actele din care sã rezulte domiciliul sau reºedinþa;
f) certificatul medical pentru persoana fizicã, respectiv pentru fiecare membru al asociaþiei familiale, prin care se atestã cã starea sãnãtãþii le permite desfãºurarea activitãþii pentru care se solicitã autorizaþia, eliberat de medicul de familie sau de o unitate sanitarã;
g) declaraþia-tip pe propria rãspundere cã îndeplineºte condiþiile de funcþionare prevãzute de legislaþia specificã în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecþiei mediului, protecþiei muncii ºi apãrãrii împotriva incendiilor, precum ºi reglementãrile specifice protecþiei consumatorului pentru activitatea desfãºuratã ºi normele de calitate a produselor ºi serviciilor puse pe piaþã;
h) copii de pe documentele prevãzute la art. 7, care dovedesc pregãtirea profesionalã sau, dupã caz, experienþa profesionalã, pentru desfãºurarea activitãþii pentru care se solicitã autorizarea.
(2) În cazul în care pentru practicarea unor activitãþi economice, ocupaþii sau meserii sunt prevãzute, prin acte normative, cerinþe de pregãtire profesionalã ºi/sau de atestare specifice, persoana fizicã sau, dupã caz, reprezentantul asociaþiei familiale trebuie sã depunã dovada îndeplinirii cerinþelor respective.
(3) În cazul în care activitatea economicã pentru care se solicitã autorizarea nu necesitã calificare, persoana fizicã nu va prezenta dovada pregãtirii sau experienþei profesionale prevãzute la alin. (1) lit. h).
Art. 7. - (1) Calificarea prevãzutã la art. 5 lit. c), dobânditã în România, poate fi doveditã cu urmãtoarele documente, dupã caz:
a) diploma, certificatul sau adeverinþa prin care se dovedeºte absolvirea unei instituþii de învãþãmânt preuniversitar sau universitar;
B) certificatul de absolvire a unei forme de pregãtire profesionalã, organizatã în condiþiile legii în vigoare la data eliberãrii acestuia;
c) certificatul de competenþã profesionalã, eliberat de instituþiile abilitate conform legislaþiei în vigoare;
d) cartea de meºteºugar, obþinutã în condiþiile prevãzute de actele normative în vigoare la data eliberãrii acesteia;
e) carnetul de muncã al solicitantului, din care sã reiasã cã acesta a fost încadrat în muncã pe o duratã de minimum 2 ani în activitatea, meseria sau ocupaþia pentru care se solicitã autorizarea;
f) declaraþie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfãºura activitatea pentru care se solicitã autorizarea, eliberatã de primarul localitãþii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiþionale artizanale;
g) autorizaþia eliberatã în condiþiile Decretului-lege nr. 54/1990 sau ale Legii nr. 507/2002 privind organizarea ºi desfãºurarea unor activitãþi economice de cãtre persoane fizice, cu modificãrile ulterioare;
h) alte dovezi care sã ateste experienþa profesionalã.
(2) Persoanele fizice prevãzute la art. 1 alin. (1) care au dobândit calificarea în strãinãtate trebuie sã depunã pentru obþinerea autorizaþiei, dupã caz:
a) atestatul de recunoaºtere ºi/sau echivalare eliberat de Ministerul Educaþiei ºi Cercetãrii, prin Centrul Naþional de Recunoaºtere ºi Echivalare a Diplomelor, pentru documentele prevãzute la alin. 1 lit. a);
B) atestatul de recunoaºtere a calificãrii dobândite în strãinãtate, în afara sistemului de învãþãmânt, eliberat de Ministerul Muncii, Solidaritãþii Sociale ºi Familiei, în condiþiile stabilite prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãþii sociale ºi familiei nr. 701/2003 pentru desemnarea instituþiei care sã recunoascã automat documentele care dovedesc calificarea dobânditã în strãinãtate, în afara sistemului de învãþãmânt, de cetãþeni români sau cetãþeni ai statelor membre ale Uniunii Europene ºi ai statelor aparþinând Spaþiului Economic European.
Art. 8. - Autorizaþia pentru desfãºurarea de cãtre persoane fizice a unor activitãþi economice în mod independent, precum ºi pentru înfiinþarea ºi funcþionarea de asociaþii familiale, denumitã în continuare autorizaþie, se elibereazã, la cerere:
a) în cazul desfãºurãrii activitãþii în contextul dreptului de stabilire, de cãtre primarii comunelor, oraºelor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureºti, în a cãror razã teritorialã solicitanþii îºi au domiciliul sau reºedinþa;
B) în cazul desfãºurãrii activitãþii în contextul prestãrii de servicii, de cãtre primarii comunelor, oraºelor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureºti, în a cãror razã teritorialã solicitanþii vor presta activitãþile respective.
Art. 9. - Primãria are obligaþia ca în termen de 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii de autorizare sau, dupã caz, de completare a autorizaþiei, sã elibereze autorizaþia ºi copia certificatã a acesteia.
Art. 10. - Autorizaþia va cuprinde în mod obligatoriu:
a) datele de identificare a emitentului autorizaþiei;
B) datele de identificare a persoanei fizice care va desfãºura activitãþi economice în mod independent sau a persoanei din iniþiativa cãreia se înfiinþeazã asociaþia familialã ºi a membrilor acesteia;
c) activitatea principalã ºi, dupã caz, activitãþile secundare pentru care se elibereazã autorizaþia, codificate conform Clasificãrii activitãþilor din economia naþionalã - CAEN, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997, actualizatã prin Ordinul preºedintelui Institutului Naþional de Statisticã nr. 601/2002, clasã de 4 cifre;
d) locul de desfãºurare a activitãþii principale ºi, dupã caz, a activitãþilor secundare;
e) data eliberãrii autorizaþiei ºi numãrul de înregistrare al acesteia.
Art. 11. - (1) În cazul persoanelor prevãzute la art. 1 alin. (1) care exercitã în mod legal o activitate economicã ce face obiectul prezentei legi într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparþinând Spaþiului Economic European, în care sunt stabilite, ºi care solicitã desfãºurarea activitãþii respective în România în contextul prestãrii de servicii, autorizaþia prevãzutã de prezenta lege va fi eliberatã de primãrii în baza cererii ºi a documentului care atestã cã solicitantul desfãºoarã în statul de provenienþã în mod legal activitatea pentru care solicitã autorizarea.
(2) Actul prevãzut la alin. (1) va fi depus în copie tradusã ºi legalizatã.
Art. 12. - (1) O persoanã fizicã care desfãºoarã activitãþi economice în mod independent sau o asociaþie familialã are dreptul de a deþine o singurã autorizaþie.
(2) Pentru desfãºurarea altei activitãþi care nu este prevãzutã în autorizaþie este necesarã completarea autorizaþiei.
(3) Activitãþile de formare profesionalã prin ucenicie la locul de muncã pot fi realizate, în condiþiile stabilite de dispoziþiile legale în vigoare, fãrã a fi necesar ca aceste activitãþi sã fie prevãzute în autorizaþie.
Art. 13. - (1) Anularea autorizaþiei se realizeazã în baza cererii de renunþare sau când una dintre condiþiile de autorizare prevãzute la art. 5 nu mai este îndeplinitã.
(2) Cererea de renunþare la autorizaþie se adreseazã în scris autoritãþii administraþiei publice locale emitente de cãtre persoana fizicã care desfãºoarã activitãþi economice în mod independent sau de cãtre reprezentantul asociaþiei familiale ºi se soluþioneazã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii.
(3) Emitentul va transmite lunar la oficiul registrului comerþului cazurile de anulare a autorizaþiei, prevãzute în prezenta lege, împreunã cu originalul certificatelor de înregistrare ºi va comunica aceste cazuri ºi organelor fiscale competente aflate pe raza teritorialã a autoritãþii publice emitente.
(4) Anularea autorizaþiei atrage radierea din oficiu din registrul comerþului a persoanei fizice care desfãºoarã activitãþi economice în mod independent sau a asociaþiei familiale.
Art. 14. - Persoanelor fizice, cetãþeni strãini, care desfãºoarã activitãþi economice pe teritoriul României, autorizate în conformitate cu prevederile prezentei legi, li se aplicã regimul valutar stabilit prin reglementãrile Bãncii Naþionale a României.
Art. 15. - (1) Organele de control competente conform dispoziþiilor legale în vigoare vor verifica prin sondaj periodic respectarea condiþiilor de autorizare de cãtre persoanele fizice care desfãºoarã activitãþi economice în mod independent ºi asociaþiile familiale autorizate în condiþiile prezentei legi.
(2) În cazul în care se constatã cã una dintre condiþiile de autorizare nu este îndeplinitã, autoritatea care a emis autorizaþia va fi notificatã în vederea anulãrii autorizaþiei.
(3) Anularea autorizaþiei în situaþia prevãzutã la alin. (2) atrage radierea din registrul comerþului fãrã plata taxelor prevãzute de lege.


CAPITOLUL III
Procedura de înregistrare în registrul comerþului


Art. 16. - (1) În vederea eliberãrii certificatului de înregistrare, primãriile au obligaþia sã ia mãsurile necesare pentru a asigura obþinerea cazierului fiscal ºi dovada rezervãrii denumirii firmei necesare pentru eliberarea ºi depunerea autorizaþiei, în copie certificatã, la oficiul registrului comerþului.
(2) Depunerea autorizaþiei în copie certificatã de oficiul registrului comerþului se realizeazã în termen de maximum 3 zile de la eliberarea acesteia.
(3) În cazul în care transmiterea documentelor prevãzute la alin. (1) se face prin poºtã, taxele poºtale aferente sunt suportate din taxa de eliberare a autorizaþiei.
(4) Prin excepþie de la dispoziþiile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerþului, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, înregistrarea în registrul comerþului a comercianþilor persoane fizice ºi asociaþii familiale se face numai pe baza autorizaþiei emise de primari.
(5) În termen de 7 zile lucrãtoare de la primirea documentelor transmise de primãrie, oficiul registrului comerþului va emite ºi va transmite cãtre primãrie certificatul de înregistrare.
(6) Data comunicãrii certificatului de înregistrare cãtre comerciant va fi transmisã de cãtre primãrii organelor fiscale competente din structura teritorialã a Ministerului Finanþelor Publice, pentru evidenþa fiscalã.
(7) Transmiterea se face în scris, nominal, în intervalul cuprins între prima ºi a cincea zi a fiecãrei luni, pentru luna anterioarã.
Art. 17. - Primãriile au obligaþia sã notifice instituþiilor abilitate cu supravegherea respectãrii de cãtre comercianþi a legislaþiei specifice în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecþiei mediului, protecþiei muncii ºi apãrãrii împotriva incendiilor, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 573/2002 pentru aprobarea procedurilor de autorizare a funcþionãrii comercianþilor, despre eliberarea autorizaþiei ºi a certificatului de înregistrare.


CAPITOLUL IV
Dispoziþii finale


Art. 18. - Activitãþile economice care fac obiectul prezentei legi sunt prevãzute în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului muncii, solidaritãþii sociale ºi familiei nr. 701 din 17 decembrie 2003 pentru desemnarea instituþiei care sã recunoascã automat documentele care dovedesc calificarea dobânditã în strãinãtate, în afara sistemului de învãþãmânt, de cetãþeni români sau cetãþeni ai statelor membre ale Uniunii Europene ºi ai statelor aparþinând Spaþiului Economic European, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 9 ianuarie 2004.
Art. 19. - Autoritatea competentã sã elibereze documentele care atestã experienþa profesionalã dobânditã în România, pentru persoanele care doresc sã desfãºoare în statele membre ale Uniunii Europene ºi în statele aparþinând Spaþiului Economic European activitãþi economice care fac obiectul prezentei legi, se stabileºte prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 20. - (1) Respingerea cererii de autorizare ºi refuzul înregistrãrii în registrul comerþului în mod nejustificat, precum ºi mãsura anulãrii autorizaþiei pot fi contestate în instanþã, în condiþiile legii.
(2) Nerespectarea termenului prevãzut la art. 9 se sancþioneazã cu amendã de 500.000 lei pentru fiecare zi de întârziere.
Art. 21. - Constituie contravenþia prevãzutã de art. 1 lit. a) din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populaþiei împotriva unor activitãþi comerciale ilicite, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, ºi se sancþioneazã, potrivit legii, începerea desfãºurãrii oricãrei activitãþi comerciale înainte de obþinerea autorizaþiei ºi a certificatului de înregistrare, prevãzute de prezenta lege.
Art. 22. - Persoanele fizice independente ºi asociaþiile familiale care s-au înfiinþat în baza Legii nr. 507/2002 privind organizarea ºi desfãºurarea unor activitãþi economice de cãtre persoane fizice sau care ºi-au preschimbat autorizaþia emisã în baza Decretului-lege nr. 54/1990 privind organizarea ºi desfãºurarea unor activitãþi economice pe baza liberei iniþiative nu au obligaþia de preschimbare a autorizaþiei.
Art. 23. - În aplicarea prevederilor prezentei legi vor fi elaborate norme metodologice care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea comunã a Agenþiei Naþionale pentru Întreprinderi Mici ºi Mijlocii ºi Cooperaþie, a Ministerului Administraþiei ºi Internelor ºi a Ministerului Justiþiei - Oficiul Naþional al Registrului Comerþului, în termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 24. - (1) Prezenta lege intrã în vigoare la 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã:
a) Legea nr. 507/2002 privind organizarea ºi desfãºurarea unor activitãþi economice de cãtre persoane fizice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 6 august 2002, cu modificãrile ulterioare;
B) Hotãrârea Guvernului nr. 58/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 507/2002 privind organizarea ºi desfãºurarea unor activitãþi economice de cãtre persoane fizice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 20 februarie 2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, precum ºi orice alte dispoziþii contrare.

Atentie: se face confuzie intre familial si familiar!!!



#22582 consultanta in afaceri pt parteneri straini

Postat de madalinab on 03 June 2005 - 10:56 AM in Arhiva

Eu m-am gandit ca veniturile din servicii nu au la baza costuri care sa fie si purtatoare de TVA(cum se intampla in cazul marfurilor). Dar poate ca am judecat subiectul intr-un mod prea simplist.
Multumesc pentru raspuns.



#22593 pfa

Postat de madalinab on 03 June 2005 - 11:58 AM in Arhiva

Din cate stiu pentru cod caen 7412 este nevoie ca unul din asociati sa aiba calitatea de expert contabil obtinuta in urma promovarii examenului dat la CECCAR. Presupun ca si pentru pfa exista aceeasi restrictie.



#22597 Softuri contabilitate

Postat de madalinab on 03 June 2005 - 12:22 PM in Arhiva

cecilia a spus:

daca aveti ceva sugestii sunt binevenite

Buna. Eu folosesc de 1an un program de contabilitate de la Sasory. se numeste Easycont. Contine practic cam toate modulele necesare: reg. casa in lei si valuta, banca in lei si valuta, facturi emise, facturi servicii lunare, facturi cumparare, gestiune, obiecte de inventar, mijloace fixe, DVI/DVE, salarii, tot felul de rapoarte, situatii...se poate incerca varianta demo care se descarca de pe site-ul www.xxxxxx.ro



#23383 Denominare-Modificare capital social

Postat de madalinab on 09 June 2005 - 02:14 PM in Arhiva

Sunt valabile si pentru SRL-uri.
Extras din legea 101/03.05.2005-M.O. 378/05.05.2005:
"Pânã la data de 30 iunie 2005, societãþile comerciale pe acþiuni ºi în comanditã pe acþiuni vor hotãrî denominarea valorii nominale a acþiunilor, astfel încât noua valoare sã fie multiplu de 100, ºi majorarea sau reducerea corespunzãtoare a capitalului social, cu pãstrarea numãrului de acþiuni ºi a cotei de participare la capitalul social. Modificarea capitalului social se va efectua cu aprobarea adunãrii generale extraordinare a acþionarilor. Aceleaºi reglementãri se aplicã tuturor entitãþilor economice. "



#23391 Diurna Germania

Postat de madalinab on 09 June 2005 - 02:30 PM in Arhiva

tony a spus:

legea nu te obliga sa dai diurna



#23501 Casa de marcat

Postat de madalinab on 10 June 2005 - 12:03 PM in Arhiva

ANDREI MIHAELA a spus:

Am primit un bon fiscal fara factura in data de 30.05.2005. Pe 01.06.2005 am primit si factura corespunzatoare bonului. Cand tb sa deduc TVA-ul: in mai sau in iunie? Daca tb sa-l deduc in momentul primirii facturii, cum se face inregistrarea contabila?

Am avut o situatie asemanatoare si am procedat in felul urmator:

- primire bon fiscal in mai(bonul justifica plata in avans):
409 = 5311

- primire factura in iunie:
401 = 409
si
% = 401
2,3,6..
4426



#23507 Casa de marcat

Postat de madalinab on 10 June 2005 - 01:02 PM in Arhiva

danieladorca a spus:

am si eu o intrebare vizavi de casa de marcat. Firma la care lucrez comercializeza in sistem en-gros dar a achizitionat o casa de marcat pentru vanzarea catre persoanele fizice. In acest caz trebuie sa creez un spatiu diferit pentru comertul en-detail, cu preturi afisate etc? Eu transfer dintr-o gestiune in alta si descarc la final de luna gest en-detail.Exista vreo reglementare in acest sens?Mentionez ca in general stocul pe gestiunea en-detail este o.

Tin contabilitate la o firma care de regula desfasoara relatii comerciale cu persoane juridice. Au achizitionat si casa de marcat pentru ca mai vand si persoanelor fizice(se intampla lunar). Cand se factureaza marfa persoanei fizice eu fac si transfer in gestiunea special creata pentru persoane fizice.Am considerat ca asa este corect pentru ca la achizitionarea marfurilor destinate vanzarii nu se stie care vor merge la client persoana fizica, respectiv juridica. Dar in privinta afisarii preturilor, consider ca aceasta este obligatorie pentru cei ce au ca obiect de activitate principal vanzare direct catre populatie, respectiv detin un magazin pentru aceasta.



#23508 ghiduti de Standarde Internationale de Contabilitate

Postat de madalinab on 10 June 2005 - 01:08 PM in Arhiva

La CECCAR exista o carte numita chiar asa:"Ghid pentru intelegerea....".
Incearca acolo.
Adresa exacta nu o stiu dar stiu ca un sediu este vis-a vis de camera de Comert- Oficiul Reg. Comertului, pe str.Octavian Goga, iar un altul este prin Floreasca.



#23875 garantie gestionar casierie

Postat de madalinab on 14 June 2005 - 02:30 PM in Arhiva

Casierei i se opreste lunar din salariu cate 100000 drept garantie pentru casierie, conform contractului incheiat. Banii se vireaza direct din contul firmei in contul de garantie deschis la banca pe numele gestionarului.
Referitor la inregistrarile contabile am o mare nelamurire:
- garantie din salariu:
421=4282 100.000
- Cand se va inapoia garantia voi inregistra:
4282=5121 suma totala
Problema apare la momentul inregistrarii lunare a sumei care iese din contul firmei si intra in contul de garantie (care nu este al firmei).
Daca inregistrez 581 = 5121 100.000 ar insemna sa inchid luna cu 581 nesoldat. Si stiu ca acest cont nu prezinta sold de regula.
De asemenea la momentul restituirii sumei totale retinute va trebui sa am acesti bani in contul curent. Se va face transfer din contul de garantie?!
5121=581 suma totala
este corect sa am 581 cu sold pana la restituirea garantiei care poate fi peste ani buni?!



#24018 garantie gestionar casierie

Postat de madalinab on 16 June 2005 - 08:39 AM in Arhiva

Multumesc pt raspuns.
Inteleg ca nu este corecta inregistrarea 4282=5121 100.000 pt ca ar insemna ca returnez garantia. Dar am gresit daca am platit garantia prin banca? La firma noastra salariile se platesc prin banca-virament in cont de card. In cazul acesta nu mai am 581=5311 100.000 ci doar 581=5121 100.000 si astfel raman cu 581 sold debitor.



#24021 profit reinvestit

Postat de madalinab on 16 June 2005 - 08:59 AM in Arhiva

impozitul pe profit este 16%.
Nu am auzit de vreo scutire...poate stie altcineva mai bine.



#24189 AJUTOR! Problema complicata

Postat de madalinab on 17 June 2005 - 09:53 AM in Arhiva

parerea mea este ca trebuie depuse si declaratiile pentru CAS si Somaj pentru luna aprilie. sau le lasi nedepuse, dar risti amenda in cazul unui control.



#24199 Cit a durat pina v-ati facut portofoliul de firme...

Postat de madalinab on 17 June 2005 - 10:17 AM in Arhiva

eu am inceput cu o firma...nu prea era activitate la inceput, dar in timp s-au adunat mormane de facturi...prin ei am luat si alte firme...ceilalti la randul lor aveau prieteni...asa incat a fost relativ usor sa gasesc de lucru. N-a fost nevoie de vreo strategie.
Sa ai bafta!




Cometa SQL