Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 14

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#261 IngeMihalik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 January 2007 - 09:16 PM

Pana la urma mi s-a confirmat si mie ca noi numerotam facturile. Cei de la Finante au spus ca au primit un comunicat care este oficial, cel prezentat si aici.
Eu zic ca de acum putem da drumul la facturi.



#262 IURIETG

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 January 2007 - 09:14 AM

mai exista obligativitatea completarii monetarului daca avem casa de marcat?e vorba de un magazin mic,cu o singura casa de marcat.




#263 Guest_Anton KOVACS_*

  • Guests

Postat 20 January 2007 - 11:08 AM

Nu este obligatoriu (ordin 1752/2005 daca nu ma insel). Dar monetarul, care de fapt putem spune ca este un inventar al banilor, este util atunci cand se face un "transfer" de bani intre doua persoane, de exemplu de la vanzator la casierie. Cunosc un caz in care un om a scapat de puscarie pentru ca a existat un monetar.

Aceasta postare a fost editata de Anton KOVACS: 20 January 2007 - 11:09 AM




#264 lukas757575

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 January 2007 - 09:38 AM

Am si eu 2 intrebari de jurist care mai stie si ceva contabilitate.
Am un magazin de calculatoare, electronice etc. cu punct de lucru dotat cu PC, casa de marcat .....
Pana la 1 feb 2007 sunt neplatitor de TVA, air incepand cu 1 feb 2007 mi-am luat CIF ul cu RO 18....., DECI LA CERERE DEVIN PLATITOR DE TVA .....
Am avut cativa clienti luna aceasta (IANUARIE) carora le-am taiat factura veche normal cu chitante veche .... nefiind platitor de TVA nu vad care era pb ca nu se deduce TVA ul de cumparator ca oricum nu aveau cum s asi-l deduca ......
Intrebare 1: Am procedat corect???

Intrebare 2: DE LA 1 FEBRUARIE 2007 imi iau soft de contabilitate care are si un mic modul de facturi automat din el dupa noile reglementari.... si devenind platitor de tva o sa anulez stocu de facturi si chitante ce le mai am de anu trecut (SI NU VOI MAI PUTEA SA LE UTILIZEZ) ... si ma apuc sa listez facturile pe PC iar in loc de chitanta le dau bon din casa de marcat si ma scap si de grija chitantelor ..... PROCEDEZ CORECT?

PS la astea cateva facturi taiate in ianuarie cand nu sunt platitor de TVA tb sa mai fac si model nou?????



#265 mony23

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1239 Postari:
  • Location:

Postat 23 January 2007 - 09:41 AM

Vezi postarealukas757575, la Jan 23 2007, 09:38 AM, a spus:

Am si eu 2 intrebari de jurist care mai stie si ceva contabilitate.
Am un magazin de calculatoare, electronice etc. cu punct de lucru dotat cu PC, casa de marcat .....
Pana la 1 feb 2007 sunt neplatitor de TVA, air incepand cu 1 feb 2007 mi-am luat CIF ul cu RO 18....., DECI LA CERERE DEVIN PLATITOR DE TVA .....
Am avut cativa clienti luna aceasta (IANUARIE) carora le-am taiat factura veche normal cu chitante veche .... nefiind platitor de TVA nu vad care era pb ca nu se deduce TVA ul de cumparator ca oricum nu aveau cum s asi-l deduca ......
Intrebare 1: Am procedat corect???

Intrebare 2: DE LA 1 FEBRUARIE 2007 imi iau soft de contabilitate care are si un mic modul de facturi automat din el dupa noile reglementari.... si devenind platitor de tva o sa anulez stocu de facturi si chitante ce le mai am de anu trecut (SI NU VOI MAI PUTEA SA LE UTILIZEZ) ... si ma apuc sa listez facturile pe PC iar in loc de chitanta le dau bon din casa de marcat si ma scap si de grija chitantelor ..... PROCEDEZ CORECT?

PS la astea cateva facturi taiate in ianuarie cand nu sunt platitor de TVA tb sa mai fac si model nou?????


1. AI PROCEDAT CORECT
2. le anulezi prin PV pt ca sunt F fara TVA.
P.S. = nu trebuie facut modelul nou
Am invatat ca succesul se masoara nu atat prin pozitia pe care cineva a castigat-o in viata cat prin obstacolele pe care el le-a depasit incercand sa invinga.



#266 andrei-ceccar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:buc
  • Interests:acumulare cunostinte

Postat 23 January 2007 - 04:35 PM

sal
as avea nevoie de o lamirire. vechile facturi fiscale,chitantiere, aviziere rama cu aceeasi serie si numar? sau prima factura va primi nr 1 si seria xxx(de exemplu) printairea vechii serii si avechiului nr asa cum am vazut ca fac unele firme? si inca ceva. fisele de magazie cu regim special se mai completeaza?
andrei ceccar



#267 irinel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:
  • Location:Falticeni

Postat 24 January 2007 - 09:41 AM

Vezi postareaandrei-ceccar, la Jan 23 2007, 04:35 PM, a spus:

sal
as avea nevoie de o lamirire. vechile facturi fiscale,chitantiere, aviziere rama cu aceeasi serie si numar? sau prima factura va primi nr 1 si seria xxx(de exemplu) printairea vechii serii si avechiului nr asa cum am vazut ca fac unele firme? si inca ceva. fisele de magazie cu regim special se mai completeaza?
Dat fiind faptul ca a trebuit sa emit facturi inca din 8 ianuarie, m-am consultat cu un inspector de la fisc si am gasit ca nu este gresit sa imi atribui plaja de numere pentru facturi incepand cu ianuarie 2007, cu toate ca mai am facturi personalizate, iar facturile emise au fost numerotate potrivit deciziei interne, iar numerele si seriile pretiparite le-am taiat anuntand si clientii care este numarul de inreg.a facturii.
__"*"__



#268 Guest_conectarenet_*

  • Guests

Postat 25 January 2007 - 08:30 PM

Vezi postareamarcopolo, la Jan 5 2007, 11:30 AM, a spus:

Vezi postareaLUCK33RO, la Jan 5 2007, 11:08 AM, a spus:

Marcopolo noi asteptam toti sa faci tu modelul ala de excell, ca am vazut ca esti mai hotarat!

giony srl Str. Caracal
Sector 2, Bucuresti
C.I.F. RO89899890
FACTURA NR. 00001 / 03.01.2007

Cumparator:
mama si tata srl
str dezrobirii
C.I.F.: RO6666666

DATA DESCRIERE CANTITATE PRET VALOARE

03.01.2007 LAPTOPURI 200 1000 200000


TOTAL FARA TVA 200000
TVA 19% 38000
TOTAL DE PLATA 238000


CONT RON:

TERMEN DE PLATA : 30 ZILE DE LA DATA FACTURII
Penalitati de intarziere: 0.5% / zi de la scadenta.

TEL: +40 21 666 89 66 WWW.CONTA.RO


IN EXCEL NU POT , CA NU AM LICENTA.

VOI AVETI?
eu am. sa inteleg ca nu se mai pune tva la fiecare pozitie?

p.s.1 puneti voi aici cateva exemple de facturi.. daca sunt mai multe cazuri... si apoi va fac aplicatia FREE de tiparire si "personalizare" (imagine findal, etc.), valabil si pt. chitante; aveti grija.. sunt programator nu economist, nu jurist.... asa ca.. ce cereti.. aia primiti....
p.s.2 sabloanele pot sa functioneze si pe ThinkFree, si pe OpenOffice (sau alt opensource), si pe 602Tab... sunt atatea calcule tabelare freeware...
p.s.3 Aplicatie=unealta informatica care functioneaza indepentent de alte unelte sau programe si dependent de un sistem de operare.

Aceasta postare a fost editata de conectarenet: 25 January 2007 - 08:31 PM




#269 Alisia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 26 January 2007 - 12:23 AM

Deci, pana la urma se comunica sau nu Administatiei plaja cu seriile alese pentru facturi? :lostit (13):



#270 ocoleanuionut

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 318 Postari:

Postat 26 January 2007 - 11:15 AM

Vezi postareaAlisia, la Jan 26 2007, 12:23 AM, a spus:

Deci, pana la urma se comunica sau nu Administatiei plaja cu seriile alese pentru facturi? :lostit (13):



ART. 3
Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, au obligaţia să depună semestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii semestrului, la organul fiscal de care aparţin, lista în format electronic a facturilor emise pentru livrările şi prestările efectuate către cumpărători/beneficiari din ţară. Lista va cuprinde, pentru fiecare factură emisă, numărul şi data emiterii, denumirea şi codul de înregistrare al cumpărătorului/beneficiarului, valoarea tranzacţiei şi taxa pe valoarea adăugată aferentă.

ocoleanui



#271 Neouber

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:

Postat 26 January 2007 - 12:06 PM

Se comunica lista cu facturile..adica un registru de vanzari..SI NU PLAJA DE NUMERE ALESE
Daca intelegi mai mult de 20 % din ceea ce spun inseamna ca m-am exprimat gresit



#272 Dumi007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 26 January 2007 - 09:02 PM

Stie cineva ce inseamna "numar secvential"?



#273 iozsef39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 January 2007 - 10:07 PM

numărul facturii, care va fi un număr secvential acordat în baza uneia sau mai multor serii, care identifică în mod unic o factură;



#274 Neouber

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:

Postat 27 January 2007 - 09:02 AM

BIG PROBLEM SAU NU
Deci..eu tai facturile la inceput de luna..pentru ianuarie am avut facturi din stocul vechi..le-am eliberat catre clienti, pastrand numarul pretiparit de catre Imprimeria Nationala..acum la inceput de februarie trec pe cele facute de mine..problema este urmatoarea: as vrea sa aloc numere de la VL XXX 0000001 sa zicem.........dar la lista semestriala acestea nu vor avea o continuitate cu cele din ianuarie...pe de alta parte daca pastrez numerele ce ar fi urmat dupa ultimul facturier din stoc(pentru a asigura continuitatea numerelor), ma lovesc de alta problema: mai mult ca sigur ca seria si numerele respective au fost date deja de Imprimeria Nationala unei alte societati care a comandat formulare in aceeasiperioada cu mine..e ca naiba..si inca ceva..doar la facturiere trebuie sa avem decizie interna de alocare a plajei de numere sau si la chiatnte si alte asemenea
Dar daca in decizia interna aloc numerele de la VL XXX 0000001, cu mentiunea ca prima data se vor folosi documentele existente in stoc...de la 4595651 la 4595700
Suna a struto-camila dar aste e..ceva idei :lostit (13):
Daca intelegi mai mult de 20 % din ceea ce spun inseamna ca m-am exprimat gresit



#275 cristalex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 91 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2007 - 10:51 AM

Am aceeasi situatie si eu interpretez asa: numerele date de Imprimeria Nationala au fost alocate in anul 2006 si eu le voi folosi pana la epuizare. In 2007 eu aloc prin Decizie o serie si o plaja de numere pt facturile pe care le voi emite in 2007 din care este posibil sa-mi mai ramana nefolosite si pt 2008. In 2008 voi da o noua decizie prin care voi aloca numere pt acel an si asa mai departe. Cred ca este suficient daca prevad in Decizie aceste numere ca fiind ramase in stoc din anul precedent si faptul ca vor fi utilizate pana la epuizare.
Parerea mea!



#276 cristalex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 91 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2007 - 10:56 AM

In plus, ca sa pici la sfarsitul anului exact peste numarul de facturi de care ai avut nevoie in cursul anului (oricum probabil va fi nevoie de mai multe decizii daca nu estimezi bine din prima nr de fact de care vei avea nevoie), ar trebui sa modifici decizia dupa ce inchei luna decembrie pt ca nu ai cum sa stii cate facturi vei taia pana la 31.12.



#277 GOIA ADRIAN-NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:GALAUTAS - HARGHITA

Postat 27 January 2007 - 07:02 PM

Vezi postareacristalex, la Jan 27 2007, 10:56 AM, a spus:

In plus, ca sa pici la sfarsitul anului exact peste numarul de facturi de care ai avut nevoie in cursul anului (oricum probabil va fi nevoie de mai multe decizii daca nu estimezi bine din prima nr de fact de care vei avea nevoie), ar trebui sa modifici decizia dupa ce inchei luna decembrie pt ca nu ai cum sa stii cate facturi vei taia pana la 31.12.

Nu inteleg de ce va agitati asa. Ordinul 2226 spune clar ca trebuie emisa o decizie prin care se stabileste numarul de la care incepe sa fie numerotate facturile. Nu se spune nicaieri ca trebuie specificat si numarul la care se termina facturile la sfarsitul anului pentru ca acest lucru este practic imposibil si oricum decizia trebuie facuta la inceputul anului.
ADITA



#278 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 27 January 2007 - 07:49 PM

Vezi postareaNeouber, la Jan 27 2007, 09:02 AM, a spus:

BIG PROBLEM SAU NU
Deci..eu tai facturile la inceput de luna..pentru ianuarie am avut facturi din stocul vechi..le-am eliberat catre clienti, pastrand numarul pretiparit de catre Imprimeria Nationala..acum la inceput de februarie trec pe cele facute de mine..problema este urmatoarea: as vrea sa aloc numere de la VL XXX 0000001 sa zicem.........dar la lista semestriala acestea nu vor avea o continuitate cu cele din ianuarie...pe de alta parte daca pastrez numerele ce ar fi urmat dupa ultimul facturier din stoc(pentru a asigura continuitatea numerelor), ma lovesc de alta problema: mai mult ca sigur ca seria si numerele respective au fost date deja de Imprimeria Nationala unei alte societati care a comandat formulare in aceeasiperioada cu mine..e ca naiba..si inca ceva..doar la facturiere trebuie sa avem decizie interna de alocare a plajei de numere sau si la chiatnte si alte asemenea
Dar daca in decizia interna aloc numerele de la VL XXX 0000001, cu mentiunea ca prima data se vor folosi documentele existente in stoc...de la 4595651 la 4595700
Suna a struto-camila dar aste e..ceva idei :lostit (13):
Trebuia sa dai decizie interna incepand cu prima zi lucratoare din luna ianuarie 2007, in care sa fi precizat seria si numarul intern pe care il aloca societatea pentru anul 2007, avand in vedere numarul de facturi fiscale emise in amul 2006. Seria si numerele cu caracter intern le scriai pe facturile fiscale existente in stoc la 31 decembrie 2006, comunicand clientilor ca incepand cu 01 ianuarie 2007, seria si numarul pe care il folosesti. Deci chiar daca mai aveai in stoc facturi din 2006, prin faptul ca incepand cu data de 01 ianuarie 2007 s-au eliminat fisele de magazie a formularelor cu regim special, trebuia sa faci decizie interna prin care sa precizezi plaja de numere pe care le folosesti in anul 2007, precum si seria interna; deasemnea pe bonurile de consum trebuiau precizate atat seriile si numerele atribuite de Imprimeria Nationala, cat si seriiile si numerele interne atribuite de societate, pentru ca la un eventual control sa poti identifica fara probleme carnetele de facturi!



#279 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 27 January 2007 - 07:51 PM

Vezi postareaDumi007, la Jan 26 2007, 09:02 PM, a spus:

Stie cineva ce inseamna "numar secvential"?
adica sa poata fi identificat in baza uneia sau mai multor serii, sa fie unic la nivelul societatii si bineinteles sa fie in ordine crescatoare, fara a se sari peste vreun numar (ex: 0001, 0002, 0003, 0004,....).



#280 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 27 January 2007 - 08:03 PM

Vezi postareacristalex, la Jan 27 2007, 10:51 AM, a spus:

Am aceeasi situatie si eu interpretez asa: numerele date de Imprimeria Nationala au fost alocate in anul 2006 si eu le voi folosi pana la epuizare. In 2007 eu aloc prin Decizie o serie si o plaja de numere pt facturile pe care le voi emite in 2007 din care este posibil sa-mi mai ramana nefolosite si pt 2008. In 2008 voi da o noua decizie prin care voi aloca numere pt acel an si asa mai departe. Cred ca este suficient daca prevad in Decizie aceste numere ca fiind ramase in stoc din anul precedent si faptul ca vor fi utilizate pana la epuizare.
Parerea mea!
Decizia trebuie realizata la inceputul exercitiului financiar avand in vedere numarul de facturi emise in anul 2006 (ex: estimezi ca in anul 2007 vei emite 2000 de facturi, pe baza datelor din anul 2006, in care sa spunem ai emis 2000 de facturi clientilor tai). Oricum in caz ca in anul 2007 se va ajunge la ultimul numar dat in decizia din luna ianuarie 2007, si tu mai trebuie sa emiti facturi, faci o noua decizie interna la data la care se termina ultima factura cu numarul dat in decizia data in ianuarie. In caz ca nu emiti sa spunem tot atatea facturi ca in anul 2006, ci cu mult mai putine, atunci la sfarsitul anului, dai o decizie prin care se anuleaza numerele neutilizate din decizia data in ianuarie 2007.
In fiecare an se da o noua decizie, deci daca nu terini numerele date in decizia din anul 2007, atunci in 2008 trebuie sa dai o noua plaja de numere, evident dupa ce in prealabil la sfarsitul anului 2007, faci o decizie de anulare a numerelor ramase neutilizate din anul 2007. :lostit (13):
Citeste cu atentie si anexele la ordinul 2226 din 2006! :pullhair:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL