#1
Postat 11 August 2005 - 10:19 AM
#3
Postat 15 June 2007 - 10:41 PM
Multumesc anticipat
#4
Postat 15 June 2007 - 10:51 PM
#5
Postat 16 June 2007 - 12:13 PM
#6
Postat 17 June 2007 - 01:04 PM
#7
Postat 17 June 2007 - 01:21 PM
#8
Postat 17 June 2007 - 01:55 PM
Capitolul III - Registrele de contabilitate
Capitolul VI - Contraventii si infractiuni
Art. 41-Constituie contraventii la prevederile prezentei legi urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:
PCT.2
a) utilizarea si tinerea registrelor de contabilitate;
b) intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
Contraventia prevazuta la pct. 2 lit. a) si b), cu amenda de la 300 ei la 4000 lei.
#9
Postat 17 June 2007 - 02:24 PM
Citeaza
În această situație, Registrul-jurnal se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal va fi șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității în luna următoare celei în care numărul de file editate este 100, sau anual, dacă numărul filelor editate este sub 100, pentru un exercițiu financiar.
"Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a fiecărui cont de activ și de pasiv.
Elementele de activ și de pasiv înscrise în Registrul-inventar au la bază listele de inventariere sau alte documente care justifică conținutul acestora."
Si daca societatea nu a procedat la efectarea inventarierii anuale a patrimoniului in conformitate cu OMPF 1753/2004 atunci nu prea exista "document justificativ" pe baza caruia se intocmeste RI.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 11:57 PM
#10
Postat 08 July 2007 - 08:19 AM
Multumesc mult, am reusit intre timp sa gasesc si eu actualizarea legii. Multumesc mult inca o data.
O zi buna!
#11
Postat 08 July 2007 - 08:49 AM
#12
Postat 08 July 2007 - 10:49 AM
presupun ca este la o contraventie din Cod de procedura fiscala.
La R.J. amenta este pe Legea contabilitatii (art.41 alin.2 lit.a)
de la 300 la 4000 si NU se aplica 1/2 din minim.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 11:58 PM
#13
Postat 28 September 2007 - 06:35 PM
#14
Postat 06 October 2007 - 01:59 PM
privind registrele și formularele financiar-contabile*)
EMITENT: MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 23 bis din 7 ianuarie 2005
GRUPA I
Registrele de contabilitate
REGISTRUL-JURNAL (Cod 14-1-1)
1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare cronologică și sistematică a modificării elementelor de activ și de pasiv ale unității.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
Numerotarea filelor registrelor se va face în ordine crescătoare, iar volumele se vor numerota în ordinea completării lor.
Se întocmește zilnic sau lunar, după caz, prin înregistrarea cronologică, fără ștersături și spații libere, a documentelor în care se reflectă mișcarea elementelor de activ și de pasiv ale unității.
În cazul în care unitatea folosește jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecăruia se poate trece în registrul-jurnal.
În condițiile conducerii contabilității cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, fiecare operațiune economico-financiară se va înregistra prin articole contabile, în mod cronologic, după data de întocmire sau de intrare a documentelor în unitate. În această situație, Registrul-jurnal se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor. Registrul-jurnal va fi șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității în luna următoare celei în care numărul de file editate este 100, sau anual, dacă numărul filelor editate este sub 100, pentru un exercițiu financiar.
REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2)
1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ și de pasiv.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
Se întocmește la începutul activității, la sfârșitul exercițiului financiar sau cu ocazia încetării activității, fără ștersături și fără spații libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere și procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ și de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ și de pasiv grupate după natura lor conform posturilor din bilanț. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operațiunea de inventariere se actualizează cu intrările și ieșirile din perioada cuprinsă între data inventarierii și data încheierii exercițiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operațiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârșitul exercițiului financiar să fie reflectată situația reală a elementelor de activ și de pasiv "
Acestea se pot edita in orice aplicatie cu conditia respectarii prevederilor de mai sus . Ce e important ca nu mai trebuiesc inregistrate la finante , doar in evidenta unitatii care le intocmeste , dupa numerotare , snuruire si parafare .
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 11:58 PM
#15
Postat 18 April 2008 - 09:21 PM
pls! se poate?
#16
Postat 11 October 2008 - 06:34 PM
Sunt la inceput si mi-e tare greu.
Ce se completeaza in "registru jurnal?"
Va multumesc
#17
Postat 11 October 2008 - 06:56 PM
Draga Oana, cu atat mai mult ca esti la inceput, te sfatuiesc sa iti aranjezi intr-un dosarel sau in calculator cateva reglementari fff importante...legea contabilitatii, Codul fiscal si normele, OMF 1752 si 2374 si multe altele de care te vei ''lovi'' pe parcurs.
Numai bine.
#18
Postat 26 October 2008 - 12:37 PM
#19
Postat 30 October 2008 - 01:58 PM
#20
Postat 17 November 2008 - 11:16 PM
Sunt incepatoare si am nevoi de ajutorul celor mai priceputi decat mine. As vrea sa stiu ce documente imi trebuiesc pentru a tine contabilitatea primara la o firma nou infiintata. Stiu ca imi trebuie "registrul de control", "reg. de casa", "reg.jurnal", "reg.inventar"...si ce alte documente imi mai trebuiesc?
Sper ca ma puteti ajuta. Mersi mult.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi