Hmm...!!! deci asa arata momentul adevarului !!! Inspectorul dvs stie sa citeasca ? si daca da, cum interpreteaza prevederile art 51 din 1040 ? Unde apar in formula dvs de calcul cheltuielile pentru achizitionarea bunurilor amortizabile pentru a respecta formula de calcul de la art 52.( observ ca aveti amortizare). Cum determinati val cheltuielilor nedeductibile daca nu stim totalul platit ( neavandu-l inregistrat), puteti trece dvs orice val doriti ?!
Pare un pic intortochiata aceasta formula de la art 52, insa nu este asa, un exemplu f bun il ofera Maria-Carmen aici:http://www.conta.ro/forum/index.php?showtopic=21082&st=120, (despre amortizare, undeva pe la mijlocul paginii explica cum se ajunge la acelsi rezultat, fara a pagubi statul dar se si respecta art 51)
Va mai ofer si eu un mic exemplu:
1.Presupunem ca PFA_ul dvs plateste o chitanta de 100 lei reprezentand intretinerea la aprtamentul unde functioneaza si care este eliberata pe numele proprietarului si mai presupunem ca prin contract este prevazut ca PFA_ul dvs sa suporte 20% sa zicem
2. Presupunem ca achitati in numele PFA o chitanta in care sunt trecute anumite obligatii (taxa sa zicem) dar care include si o penalizare/majorare...etc. (50 lei taxa + 1leu penalitati=51 lei)
3. Presupunem ca achitati o amenda in numele PFA cu val de 10 lei
Procedati astfel:
* Treceti in RJIP la rubrica "Plati" val de 100 lei.
* Treceti in RJIP la rubrica "Plati" val de 51 lei.
* Treceti in RJIP la rubrica "Plati" val de 10 lei.
Toate acestea pentru a respecta art 51
In documentul cumulativ de care vorbeste art 52, veti trece ceea ce
nu este deductibil; pentru cazul 1
80 lei (80% din 100 lei; cazul 2
valoarea penalitatii/majorarii etc (=1 leu)); cazul 3
10 lei
Toate aceste cheltuieli nedeductibile le centralizati la sfarsit de an si le introduceti in formula de la art 52
Despre stocuri v-as intreba ce se obtine prin diferenta celor doua ? Oare aceste stocuri nu au fost platite la achizitionare si daca da, nu au fost ele trecute in RJIP pe anul respectiv?
Din ce prevedere legislativa ar putea rezulta caracterul de "deductibil" sau "nedeductibil" al acestei diferente si obligatia de a fi preluate la inceput de an ca o cheltuiala ?
O posibila sursa de confuzii cred ca este si faptul ca dintre toate stocurile, notiunea de
stocuri de marfa este tratata
diferit, mai ales in cazul evaluarilor, existand o abordare din punct de vedere al contabilitatii fiscale unde se lucreaza cu "venituri" si "cheltuieli" si o alta abordare din p.d.v.al contabilitatii de gestiune: "incasari" si "plati".
Insa pentru
contabilitatea in partida simpla ( acolo unde nu operam cu conturi ca la partida dubla) consider ca 1040 este destul de explicit.
Simulati un exemplu de calcul in varianta indicata si in varianta prevazuta de 1040 art 52 Daca obtineti rezultate diferite, pentru care optati ?
Succes ! si scuze daca pun prea multe intrebari ori am fost ironic la adresa inspectorului dvs.
Aceasta postare a fost editata de corpus: 03 April 2009 - 12:27 PM