Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
sistem real-URGENT! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


sistem real-URGENT!


18 replies to this topic

#1 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 31 March 2009 - 12:25 AM

Buna dimineata,

Va rog tare mult sa ma ajutati cu niste nelamuriri:
Cum calculez impozitul in cazul unui PFA cod CAEN: 5274-reparatii de alte articole personale si 5212- comert cu amanuntul, - unde sunt si stocuri de marfa:
Stabilesc: ch ded. = total plati 2008 - ch. neded( in care am inclus si valoare ob. de inventar) + amortizarea ob. de inv + stoc marfa 2007 la pret de achiz - stoc marfa 2008 la pret de achiz.de
Apoi total (incasari 2008 - ch ded 2008 ) /16% ???

Este corect acest calcul????
Va multumesc mult si astept opiniile dvs.

Am uitat o precizare: PFA -ul este nelatitor de TVA.
Astept sfaturile voastre.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 01:11 PM




#2 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 31 March 2009 - 10:22 AM

Situatia prezentata este putin confuza si incompleta, iar calculul cu 16% gresit.
Cateva explicatii, presupunand doar situatia dvs:
1.La sfarsitul lui 2008 banuiesc ca aveti toatlul venituri(incasari) =A si total plati efectuate =B.
2.Trebuie sa mai aveti un centralizator al cheltuielilor nedeductbile =C, daca au fost si asemenea situatii in anul 2008.( atentie la stabilirea acestor cheltuieli !)
3.Trebuie sa aveti evidentiate (intr-o fisa /jurnal cu opratiuni diverse) cheltuielile cu amortizarea =D, daca acestea au existat Nu puteti face amortizare pentru obiecte de inventar asa cum ati scris, poate pentru mijloace fixe sau investitii.
4.In cazul in care ati facut amortizare, trebuie sa aveti si totalul sumeleor cheltuite pentru achizitionarea bunurilor amortizabile =E.
Cu aceasta situatie, treceti la calculul venitului impozabil ( si nu al impozitului datorat), respectand prevederile art 52 din OMFP 1040/2004 adica: A-D-B+E+C Rezultatul reprezinta venitul impozabil, cel pe care il declarati in decl.200 (pana in luna mai) la admin financiara si asupara acestuia fiscul va va cere 16%
Obiectele de invenatr de care vorbiti, daca au legatura cu obiectul de activitate si au fost achizitionate in 2008, sunt cheltuieli deductibile. Diferentele de stocuri, asa cum le-ati prezentat, cred ca mai mult va incurca...!
Inaca odata va recomand OMFP 1040/2004

Aceasta postare a fost editata de corpus: 31 March 2009 - 10:28 AM




#3 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 31 March 2009 - 11:18 AM

Vezi postareacorpus, la Mar 31 2009, 11:22 AM, a spus:

Diferentele de stocuri, asa cum le-ati prezentat, cred ca mai mult va incurca...!

In primul rand va multumesc mult pt. luminare,
Am mentionat aceasta formula de calcul deoarece in urma vizitei la inspector mi-a schitat aceasta formula, doar ca nu sunt sigura, si vreau sa ma lamuresc inca o data. PFA-ul are stocuri de marfa, iar inspectorul mi-a spsu ca trebuie sa adun la ch. ded valoarea la pret de achizitie de pe 2007( deoarece este cheltuiala cu marfa cu care incep anul) si sa adun valoarea stocului la pret de achizitie ramas pe 2008 tot la ch. ded.

De aceea intreb : cum scad/adun stocurile de marfa ?
Multumesc mult inca odata.



#4 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 01 April 2009 - 04:55 AM

Referitor la modul "cum scad/adun stocurile", imi exprim doar o parere:
Nu cred ca se poate pune problema asa cum descrieti dvs. Poate nu am inteles eu, ori dvs din ce v-a explicat inspectorul, desi nu este exclus ca si acesta sa greseasca.
In primul rand dvs. doriti sa adunati cam multe la cheltuielile deductibile (stoc 2007, 2008).
Potrivit art 43 b din OMFP 1040/2004 una din conditiile pe care trebuie sa o indeplineasca o cheltuiala pentru a fi deductibila este si aceeea de a fi fost efectuata in cursul anului fiscal in care a fost platita.( Ex daca in 2008 am cheltuit x lei cu achizitii marfuri, aceasta suma o trec in RJIP la rubrica cheltuieli si este deductibila integral pentru anul 2008.... nu vad legatura cu chelt. din 2007 )
Logic este sa treceti ca si cheltuiala deductibila cu achizitia de marfuri, doar ceea ce ati platit in 2008.
Legal, adica obligatoriu este sa intocmiti Raportul de Gestiune Zilnica, ceea ce va arata in permanenta valoarea stocului de marfa. Nu este greu pt. ca treceti zilnic, doar total val. intrari (conf NIR adica cu adaos ) si total val. vanzari. Doar valoaraea acestui stoc la sfarsit de an, cred ca trebuie preluata pentru anul urmator in Raportul de Gestiune.
La efectuarea inventarierii trebuie sa existe concordanta privind valoarea acestui stoc. (val intrari conf. NIR adica cu adaos, minus vanzari=val stoc ramas pe raft) Cam atat cu contabilitatea in partida simpla. Trimiterile catre val de achizitie 2007-val stoc 2008...etc suna mai mult a contabilitate in partida dubla, acolo unde se lucreaza cu planul de conturi, cu coeficienti k de adaos...etc; nu cred ca este cazul la conta. in partida simpla, probabil de aceea se si numeste simpla (venituri minus cheltuieli) fara balanta, fara bilant...etc doar cele 3 registre RJIP Raport de Gestiune si Reg Unic de Control
Daca insa in expunerea dvs.va referiti la o pierdere fiscala, atunci aceasta pierdere se preia pentru anul urmator conform Normelor CF art 80 cred
Daca gresesc, sa fiu corectat...insa asa vad eu lucrurile.

PS : cele 3 registre in cazul conta in p. simpla sunt: RJIP, Reg Inventar, Reg Unic de Control, insa pentru evidentierea stocurilor trebuie folosit registrul Raport de Gestiune Zilnic

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 01:20 PM




#5 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 01 April 2009 - 09:12 AM

sa adun la ch. ded valoarea la pret de achizitie de pe 2007( deoarece este cheltuiala cu marfa cu care incep anul) si sa adun valoarea stocului la pret de achizitie ramas pe 2008 tot la ch. ded.

Aici m-am exprimat eu gresit, lucru pt. care imi cer scuze.
Mi-a spus asa: ca la ch. ded trebuie sa adun stocul de pe 2007 la PA si apoi sa scad stocul de pe 2008 la PA.



#6 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 01 April 2009 - 02:52 PM

Raman la parerea mea, ca procedura indicata de inspectorul dvs. este valabila in cazul contabilitatii in partida dubla, acolo unde se face descarcarea de gestiune. Pentru conta. in p. simpla imi inchipui ca pe parcursul anului 2007 si 2008 ati inregistrat in RJIP sumele platite pentru achizitionarea marfurilor constituite in stoc. Daca deja le-ati inregistrat odata, acum obtineti o diferenta pe care doriti sa o adaugati tot la cheltuieli deductibile ?! pentru inceput de an 2009 ?!. Si daca da, ce veti trece la rubrica "documentul, felul, numarul" si mai ales "data" ? Nu considerati ca treceti de 2 ori o cheltuiala si care pe deasupra a fost realizata intr-un alt an fiscal ? mai ales ca asest tip de cheltuiala nu poate sa influenteze venitul sau pierderea fiscala asa cum este specificat tot in art 52 al.2 din 1040.
Mi se pare corect ca tot ce am achitat pentru achizitionare marfuri in 2008 sa fie trecute in RJIP la rubrica "Plati" pentru a futea fi scazute din veniturile aferente lui 2008. Cum sa incep anul cu o cheltuiala care deja a fost dedusa ?
Daca aceste venituri sunt mai mici decat val marfurilor la pretul de achizitie, atunci avem o pierdere fiscala si procedam in consecinta cu normele CF. Pentru evidentierea stocurilor: Raportul de Gestiune Zilnic in care se pot prelua datele de la un an la altul.
Poate se mai gasesc pe forum si alti binevoitori care sa ne ajute, astepatam si opiniile d. Maria Carmen



#7 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 01 April 2009 - 02:52 PM

Citeste thread-ul deschis de mine "Inspectia fiscala". Acolo am scris formula de clacul al venitului impozabil tinand cont de stocuri

Se aseamana cu ce ai scris tu, dar nu am timp sa verific acum...

Oricum eu am de platit peste 2000 RON, diferenta de impozit + penalizari pe ultimii 2 ani pt ca nu am stiut de aceasta formula si am declarat mai putin

Aceasta postare a fost editata de Cornny: 01 April 2009 - 02:53 PM




#8 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 01 April 2009 - 08:34 PM

Vezi postareaCornny, la Apr 1 2009, 03:52 PM, a spus:

Citeste thread-ul deschis de mine "Inspectia fiscala".

Va multumesc pt. opiniile dvs, mi-au fost de ajutor,
Corny, da intr-adevar la mine situatia este similara cu cea ta, numai ca mie mi-a spus sub alta forma si anume:
Total cheltuieli - val de achiz. a mijl fixe( multumesc dl. corpus de corectare :sad: ) + amortizarea acestora + stoc marfa pe 2007 la pret de achiz - stoc 2008 marfa pret de achiz = CHELT. DEDUCTIBILE

Totusi ce ati precizat din nou dl. corpus despre scaderea stocului de pe 2007 ma pune pe ganduri, o mai adun sau nu????....si totusi inspectorul mi-a spus sa vin si cu stocul de pe 2007 la PA ( cred ca v-am innebunit cu stocul asta al meu ...... :biggrin: !!!) dar nu m-am lamurit intru totul, chiar daca am mai auzit inca o formula de calcul asa cum mi s-a spus......din pacate in OMFP 1040 nu spune modul de calcul al venitului impozabil.....
Oricum maine merg la Fisc si atunci va fi momentul adevarului si va tin la curent.
O seara buna va doresc.



#9 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 01 April 2009 - 09:57 PM

Vezi postareamyhaa, la Apr 1 2009, 09:34 PM, a spus:

din pacate in OMFP 1040 nu spune modul de calcul al venitului impozabil.....

Revin cu autocorectare :smile: :sad: , am citit iar OMFP 1040 si am gasit art 52 de care ati spus dl. corpus, imi cer scuze nu a fost cu intentia de a va contrazice pt. care atasaz dovada:
52. Venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor
încasate, evidentiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasari si
plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor,
evidentiate în Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite,
evidentiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasari si plati, si
se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul
cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor
nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document
cumulativ.



#10 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 03 April 2009 - 10:01 AM

Vezi postareacorpus, la Apr 1 2009, 03:52 PM, a spus:

procedura indicata de inspectorul dvs. este valabila in cazul contabilitatii in partida dubla, acolo unde se face descarcarea de gestiune.

Astazi am fost la Fisc iar venitul impozabil s-a calculat astfel:
Total incasari (ch) - ch. neded. + amortizarea +stoc 2007-stoc 2008

Alta observatie: ch. nede nu se trec in RJIP

O zi buna.



#11 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 03 April 2009 - 12:23 PM

Hmm...!!! deci asa arata momentul adevarului !!! Inspectorul dvs stie sa citeasca ? si daca da, cum interpreteaza prevederile art 51 din 1040 ? Unde apar in formula dvs de calcul cheltuielile pentru achizitionarea bunurilor amortizabile pentru a respecta formula de calcul de la art 52.( observ ca aveti amortizare). Cum determinati val cheltuielilor nedeductibile daca nu stim totalul platit ( neavandu-l inregistrat), puteti trece dvs orice val doriti ?!
Pare un pic intortochiata aceasta formula de la art 52, insa nu este asa, un exemplu f bun il ofera Maria-Carmen aici:http://www.conta.ro/forum/index.php?showtopic=21082&st=120, (despre amortizare, undeva pe la mijlocul paginii explica cum se ajunge la acelsi rezultat, fara a pagubi statul dar se si respecta art 51)
Va mai ofer si eu un mic exemplu:
1.Presupunem ca PFA_ul dvs plateste o chitanta de 100 lei reprezentand intretinerea la aprtamentul unde functioneaza si care este eliberata pe numele proprietarului si mai presupunem ca prin contract este prevazut ca PFA_ul dvs sa suporte 20% sa zicem
2. Presupunem ca achitati in numele PFA o chitanta in care sunt trecute anumite obligatii (taxa sa zicem) dar care include si o penalizare/majorare...etc. (50 lei taxa + 1leu penalitati=51 lei)
3. Presupunem ca achitati o amenda in numele PFA cu val de 10 lei
Procedati astfel:
* Treceti in RJIP la rubrica "Plati" val de 100 lei.
* Treceti in RJIP la rubrica "Plati" val de 51 lei.
* Treceti in RJIP la rubrica "Plati" val de 10 lei.
Toate acestea pentru a respecta art 51
In documentul cumulativ de care vorbeste art 52, veti trece ceea ce nu este deductibil; pentru cazul 1 80 lei (80% din 100 lei; cazul 2 valoarea penalitatii/majorarii etc (=1 leu)); cazul 3 10 lei
Toate aceste cheltuieli nedeductibile le centralizati la sfarsit de an si le introduceti in formula de la art 52
Despre stocuri v-as intreba ce se obtine prin diferenta celor doua ? Oare aceste stocuri nu au fost platite la achizitionare si daca da, nu au fost ele trecute in RJIP pe anul respectiv?
Din ce prevedere legislativa ar putea rezulta caracterul de "deductibil" sau "nedeductibil" al acestei diferente si obligatia de a fi preluate la inceput de an ca o cheltuiala ?
O posibila sursa de confuzii cred ca este si faptul ca dintre toate stocurile, notiunea de stocuri de marfa este tratata
diferit, mai ales in cazul evaluarilor, existand o abordare din punct de vedere al contabilitatii fiscale unde se lucreaza cu "venituri" si "cheltuieli" si o alta abordare din p.d.v.al contabilitatii de gestiune: "incasari" si "plati".
Insa pentru contabilitatea in partida simpla ( acolo unde nu operam cu conturi ca la partida dubla) consider ca 1040 este destul de explicit.
Simulati un exemplu de calcul in varianta indicata si in varianta prevazuta de 1040 art 52 Daca obtineti rezultate diferite, pentru care optati ?
Succes ! si scuze daca pun prea multe intrebari ori am fost ironic la adresa inspectorului dvs.

Aceasta postare a fost editata de corpus: 03 April 2009 - 12:27 PM




#12 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 03 April 2009 - 03:20 PM

Vezi postareacorpus, la Apr 3 2009, 01:23 PM, a spus:

Hmm...!!! deci asa arata momentul adevarului !!! Inspectorul dvs stie sa citeasca ?

Pe baza acelei formule de calcul al venitului impozabil mi-a facut impunerea !!!!!
Daca aplic formula din OMFP 1040 ies in pierdere!!!!!!!!!!!!!
In urma unui control ulterior cina va raspunde daca s-a calculat gresit ?
Eu sau inspectorul ????
Am crezut ca am scapat cu contabilitatea pe 2008, acum nu mai stiu ce sa cred...........
Va dau dreptate corpus, caci aveti argumentare legala...........dar inspectorul imi spune alta...........



#13 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 03 April 2009 - 04:30 PM

Cand spuneti ca v-a facut impunerea se poate intelege ca deja v-a fost emisa decizia de impunere pentru 2008, sau ca impreuna cu inspectorul, cu datele dvs contabile ati calculat si completat declaratia 200. In al 2 lea caz, valoarea cheltuielilor deductibile influenteaza major impozitul datorat si de aceea asupra corectitudinii stabilirii acestei valori trebuie sa aveti siguranta ca le-ati declarat corect si in conformitate cu preved. legale. Pentru aceste date dvs. sunteti respunzatoare ( a se vedea si situatia lui Corny postata ceva mai inainte). Insp. nu poate raspunde, decat daca greseste atunci cand scade din venitul brut, valaorea chelt. deductibile, pentru ca ar rezulta un 16% mai mic pentru stat.
S-a mai tot spus pe forum ca nu orice plata este o cheltuiala, de aceea atunci cand faceti o plata, trebuie sa stiti ce caracter are adica ce fel de cheltuiala este; deductibila integral, deductibila plafonat sau deductibila proprtional (cu metri patrati, nr. km...etc) In rest ...1040 ne ofera 2 rubrici: Inacasari si Plati, dar nu numai...
Felicitari daca ati reusit un impozit mai mic. Sa auzim numai de bine !
PS Daca nu ati depus decl 200 mai consultati-va cu cineva care are experienta in partida simpla.

Aceasta postare a fost editata de corpus: 03 April 2009 - 04:36 PM




#14 myhaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 04 April 2009 - 12:37 AM

Vezi postareacorpus, la Apr 3 2009, 05:30 PM, a spus:

sau ca impreuna cu inspectorul, cu datele dvs contabile ati calculat si completat declaratia 200.

Este valabil al 2-lea caz: inspectorul a stabilit venitul impozabil pe baza informatiilor furnizate de catre mine, dar voi tine cont de sfatul dvs si anume sa mai caut o confirmare si de alta persoana cu experienta.
O seara buna sau .....mai bine zis ......buna dimineata.



#15 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 04 April 2009 - 09:43 AM

Vezi postareamyhaa, la Apr 3 2009, 10:01 AM, a spus:

Vezi postareacorpus, la Apr 1 2009, 03:52 PM, a spus:

procedura indicata de inspectorul dvs. este valabila in cazul contabilitatii in partida dubla, acolo unde se face descarcarea de gestiune.

Astazi am fost la Fisc iar venitul impozabil s-a calculat astfel:
Total incasari (ch) - ch. neded. + amortizarea +stoc 2007-stoc 2008

Alta observatie: ch. nede nu se trec in RJIP

O zi buna.
Doua MENTIUNI:
1-PLATIE pt. CHELTUIELI "NEDEDUCTIBILE" se efctueaza si se inregistreaza in RJIP pe parcursul exercitiului, astfel ca la determinarea de fine de an se inscrie STORNEAREA sumelor si a documentelor care SUNT SUPORT PENTRU CHELTUIELI CONSIDERATE NEDEDUCTIBILE LA INCHEIEREA EXERCITIULUI
2-VARIATIA STOCURILOR ESTE CORECTA DACA din start la inceperea AFACERII de comert s-a condus REGISTRUL DE GESTIUNE si la plati nu s-a introdus decit C/V COSTURILOR AFERENTE MARFURILOR PLATIE FURNIZORILOR si VINDUTE, adica corespunzatoare INCASARILOR DIN MARFURI VINDUTE conform Borderouli de incasari a CASEI ELECTRONICE FISCALIZATE.



#16 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 04 April 2009 - 10:58 AM

Cand spuneti REGISTRUL DE GESTIUNE va referiti defapt la Raportul de Gestiune ?! Acesta nu contine rubrica plati, doar valoare Intrari si val Iesiri (aceasta din urma treb sa coincida cu val raportului Z; prima fiind cel mai adesea val NIR excludem situatiile de modificare de pret sau altele...) Pe baza lor rezulta soldul valoric al marfurilor la sfarsitul zilei sau al perioadei.
Introduceti notiunea de costuri aferente marfurilor, care este intalnita la conta in partida dubla si in cazul descris de myhaa mai mult incurca lucrurile. Domnia sa doreste sa afle cum calculeaza venitul impozabil pentru a nu gresi.
Eu cred ca daca respecta art 52 din 1040, reuseste.
Variatia stocurilor este corecta, dar ce reprezinta diferenta respectiva? poate fi o cheltuiala deductibila aferenta exercitiului 2008?
Dati-ne o baza legala pentru "STORNEAREA sumelor si a documentelor" de care vorbiti sau alte detalii care ar putea ajuta pe oricine sa gasete in situatia descrisa de myhaa sau alte detalli, opinii etc

Aceasta postare a fost editata de corpus: 04 April 2009 - 11:00 AM




#17 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 06 April 2009 - 12:24 PM

Calculul venitului impozabil: Venituri - Cheltuieli

Formula de cheltuieli: Cheltuieli aferente facturilor de marfa anul N + Stoc la val de Aproviz anul N-1 - Stoc la val de Aproviz anul N + Cheltuieli deductibile



Stocul la val de aprov s-a calculat astfel: Stoc la val de Vanzare (care reiese din invetar, iar daca nu-l ai se vor aduna toate NIR-urile pe care trebuie sa le ai, din care se scad incasarile) impartit la 1+adaos mediu pe anul respectiv.

Formula este comunicata de catre Inspectorul Fiscal



#18 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 07 April 2009 - 10:06 AM

Nu cred ca autoarea acestui subiect si-a inchipuit ca in urma a peste 1000 de vizualizari, problema semanlata va ramane la fel de confuza. Este insa posibil ca si dupa alte 1000 de vizualizari sa ramana asa, deoarece si paradoxurile fac parte din viata si chiar da un anumit farmec acesteia.
Exemplu: In marinimia sa, statul, la intervale aproape cosmice mai face cate o concesie celor mici (PFA II IF) dandu-le posibilitatea de a merge pe un drum mai usor. Astfel prin legea contabilitatii art 4 si 5 pct 1 si 2 aceste entitati (PFA II IF) au posibilitatea de a nu-si organiza contabilitatea in partida dubla.
Desi este greu de crezut ca anvergura acestor PFA II IF, reclama procedee contabile mai complexe, sunt si unii care doresc cu tot dinadinsul sa o faca. Isi doresc sa faca bilanturi, balante de verificare, conturi de profit si pierderi, descarcari de gestiune, isi doresc sa despice firul in 4 sa determine costuri, preturi, cheltuieli etc...n-ar stica sa-si comande zilnic si cate un raport de audit cel putin de la Price Water House Coopers...!!!...si pana la urma de ce nu, ca doar si asta face parte din viata. Si daca viata poate fi usora de ce sa nu o facem sa fie si grea ?!
Un alt paradox de exemplu, ar fi ca sunt si unii care cred ca OMFP 1040 inca se mai adreseaza acestor mici entitati, ca nu este asa de greu de inteles, si ca acesta are darul de a mai usura efortul acestora, daca si ele vor desigur.
Este stiut cat de greu treci o batranica strada, daca aceasta nu vrea...!
Nu este exclus ca 1040 sa fie abrogat ori sa nu fi fost valid niciodata !...pare PARADOXAL !



#19 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 25 May 2009 - 03:03 PM

Nu inteleg de ce se face atata tam tam daca exista aceste norme, care de altfel, surprinzator, sunt clare. De ce nu cereti celor de la ANAF legislatia aferenta cererilor dumnealor?

Aceasta postare a fost editata de balexg: 25 May 2009 - 03:04 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL