Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratia 112 / 2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


declaratia 112 / 2011


747 replies to this topic

#201 koala2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 11 February 2011 - 08:57 AM

Vezi postareagramaco, la Feb 10 2011, 10:12 PM, a spus:

la sectiunea A

Esti sigur?
Pt ca am inteles ca la sectiunea A se trec decat cei cu salarii provenite in urma unui contract de munca.



#202 danone2011

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 February 2011 - 09:15 AM

Vezi postareaaNgelica pop, la Feb 9 2011, 11:12 AM, a spus:

Am innebunit eu????Folosesc metoda de Generare Automata" prin programe proprii a fisierului XML, validarea si semnarea declarației folosind Soft-ul J (tehnologie JAVA) deoarece dispun de sisteme informatice pentru gestiunea resurselor umane și salarizare.PDF -ul creat preia doar informatiile de plata,(aceea ce se vede si in listare.)
Nu consider ca eu economistul trebuie sa semnez de conformitate si corectitudine pentru date pe care nu le vad.,si aici ma refer la listele cu salariatii.In alta ordine de idei ,nu consider ca eu economistul trebuie sa am cunostinte de programare !Sau cum vad datele cu salariatii?? banuiesc ca e necesar sa deschid acel XML si sa imi caut datele acolo.Cum comentati ?Voi ce parere aveti dragilor?


Cum ati generat fisierul XML prin generare automata ? Se soft ati folosit, de la ce firma si cati salariati aveti ? Noi avem peste 1000 de salariati cu program propriu de salarizare ( Foxpro ) si nu stim cum vom completa declaratia 112 .




#203 koala2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 11 February 2011 - 09:28 AM

Sal!
Cand trebuie sa utilizam 2 sectiuni simultan din decl 112?
Eu am 2 persoane pe care nu stiu la ce sectiune sa le incadrez. Unul este director general incadrat cu contract de managemt iar celalalt este administrator unic , tot cu contract de management. Trebuie folosite simultan 2 sectiuni? Care ar fi acelea? Poate reuseste cineva sa ma lamureasca!



#204 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 11 February 2011 - 09:30 AM

(1) Nu fac obiectul prevederilor art.III din OUG nr.58/2010, modificate prin OUG nr.82/2010, persoanele prevăzute la art.5 alin.(1) pct.IV din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare și anume:
a) asociatul unic, asociații, comanditarii sau acționarii;
b) administratorii sau managerii care au încheiat contract de administrare sau de management;

cei ce se incadreaza la art III din OG 58/2010 se vor inscrie in 112 la Sectiunea C.



#205 cristian nastase

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 72 Postari:

Postat 11 February 2011 - 09:46 AM

Eu am bagat administratorul la sectiunea A, alegand la tip asigurat : 4 Cenzori, membrii in consiliul de administratie.

E corect asa? Va intreb asta pentru ca pana in ianuarie 2011 nu calculam contributia angajatului si angajatorului la pensii, pentru ca cei de la Casa de Pensii au spus ca acestea se platesc la casieria lor, pentru contractul de administrator, de catre administrator.
De asemenea, nu calculam contributia la fondul de garantare si fondul de risc si accidente, precum si cea la concedii medicale.



#206 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 11 February 2011 - 10:06 AM

Vezi postareacristian nastase, la Feb 11 2011, 09:46 AM, a spus:

Eu am bagat administratorul la sectiunea A, alegand la tip asigurat : 4 Cenzori, membrii in consiliul de administratie.

E corect asa? Va intreb asta pentru ca pana in ianuarie 2011 nu calculam contributia angajatului si angajatorului la pensii, pentru ca cei de la Casa de Pensii au spus ca acestea se platesc la casieria lor, pentru contractul de administrator, de catre administrator.
De asemenea, nu calculam contributia la fondul de garantare si fondul de risc si accidente, precum si cea la concedii medicale.

e corect la Sectiunea A cum ai facut.



#207 steluta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 187 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:dezvoltare profesionala

Postat 11 February 2011 - 10:44 AM

Buna,
Am introdus in sectiunea C venituri de proprietate intelectuala. CAS si Somaj s-au calculat bine. Intampin dificultati in a introduce impozitul aferent acestor venituri. Daca merg direct la adauga creanta, imi da voie sa introduc dar la validare imi da erori spunandu-mi ca aceasta creanta nu se regaseste in nomenclator. Va rog sa imi spuneti daca ati intampinat astfel de dificultati si cum ati rezolvat. Multumesc,
steluta



#208 mihaelabct

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 11 February 2011 - 10:46 AM

buna
seara...azi m-am apucat si eu sa completez D112 (in speranta ca nu vor mai fi alte variante) si ori nu stiu eu unde sa ma uit...dar am observat ca in anexa 1.1 nu apare contributia pentru asigurari
sociale de sanatate
datorata de angajator...respectiv suma de la pct. 13 (431) din anexa 1????
nu ar trebui ca suma din anexa 1 sa fie aceeasi daca adunam sumele din anexa 1.1 si anexa 1.2?

e a treia oara cand intreb si eu ceva pe site-ul asta si nimeni nu-mi raspunde....sunt chiar atat de puerile intrebarile?



#209 steluta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 187 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:dezvoltare profesionala

Postat 11 February 2011 - 11:15 AM

Vezi postarearemus2009, la Feb 8 2011, 11:26 AM, a spus:

Eu am introdus datele pe PDF din 07.02 si iata ce am obtinut:
La o firma am introdus 2 angajati,am completat toate datele si am primit raspunsul "fisier sau pdf validat cu succes. s-a creat fisierul dec.unica.xml" dar nu stiu unde s-o fi creat ca la mine in calculator nu exista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
La o alta firma am introdus unicul angajat si toate celelalte date si la validare imi apare "vizualitati fisierul de erori atasat" dar nici asta nu e atasat nicaieri deci nu pot vedea ce greseli am.
Legat de aceasta a doua firma vreau sa va intreb: este salariat cu 1/2 ore zilnic, adica nr de ore lucrate in ianuarie 10, 5 h. Cum introduc tip contract si nr de ore lucrate? Ca posibil aici sa am erorile pe care PDF-ul asta inteligent nu mi le arata.
In PDF-ul inteligent mergi la view apoi Navigation Panels apoi Attachments si in vor apare documentele atasate declaratiei atat erorile daca sunt cat su xml
spor,
steluta



#210 RamonaA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 11 February 2011 - 12:08 PM

Vezi postareasteluta, la Feb 11 2011, 10:44 AM, a spus:

Buna,
Am introdus in sectiunea C venituri de proprietate intelectuala. CAS si Somaj s-au calculat bine. Intampin dificultati in a introduce impozitul aferent acestor venituri. Daca merg direct la adauga creanta, imi da voie sa introduc dar la validare imi da erori spunandu-mi ca aceasta creanta nu se regaseste in nomenclator. Va rog sa imi spuneti daca ati intampinat astfel de dificultati si cum ati rezolvat. Multumesc,


Buna Steluta,

In cazul in care iti da eroare la validare creanta impozit drepturi de autor..etc, cel mai probabil nu ai ultima varianta de program.
In variantele mai vechi si eu am avut o situatie similara, insa pe cea mai noua varianta, totul a fost in regula si fara erori.

Am si eu o intrebare legat de CAS-ul de la drepturile de autor: cf legii (care din cate am verificat eu nu s-a schimbat din acest punct de vedere), baza de calcul pentru CAS dr autor este venitul brut diminuat cu 20%; programul 112 nu imi permite sa modific aceasta suma manual (baza plafonata), iar solutia pe care am urmat-o eu a fost ca in titul de creanta CAS drepturi autor sa trec pe langa suma datorata (care se completeaza automat) si suma deductibila, astfel incat sa ajung la suma de plata care s-a virat.

Tu cum ai procedat in acest caz?
Multumesc anticipat pentru lamuriri



#211 steluta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 187 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:dezvoltare profesionala

Postat 11 February 2011 - 12:21 PM

Vezi postareaRamonaA, la Feb 11 2011, 12:08 PM, a spus:

Vezi postareasteluta, la Feb 11 2011, 10:44 AM, a spus:

Buna,
Am introdus in sectiunea C venituri de proprietate intelectuala. CAS si Somaj s-au calculat bine. Intampin dificultati in a introduce impozitul aferent acestor venituri. Daca merg direct la adauga creanta, imi da voie sa introduc dar la validare imi da erori spunandu-mi ca aceasta creanta nu se regaseste in nomenclator. Va rog sa imi spuneti daca ati intampinat astfel de dificultati si cum ati rezolvat. Multumesc,


Buna Steluta,

In cazul in care iti da eroare la validare creanta impozit drepturi de autor..etc, cel mai probabil nu ai ultima varianta de program.
In variantele mai vechi si eu am avut o situatie similara, insa pe cea mai noua varianta, totul a fost in regula si fara erori.

Am si eu o intrebare legat de CAS-ul de la drepturile de autor: cf legii (care din cate am verificat eu nu s-a schimbat din acest punct de vedere), baza de calcul pentru CAS dr autor este venitul brut diminuat cu 20%; programul 112 nu imi permite sa modific aceasta suma manual (baza plafonata), iar solutia pe care am urmat-o eu a fost ca in titul de creanta CAS drepturi autor sa trec pe langa suma datorata (care se completeaza automat) si suma deductibila, astfel incat sa ajung la suma de plata care s-a virat.

Tu cum ai procedat in acest caz?
Multumesc anticipat pentru lamuriri

Am procedat la fel pentru drepturile de proprietate intelectuala cu impozitare 10% conform contractelor, iar la cele cu 16% ca impozit am trecut suma bruta. Multumesc pentru raspuns, acum incerc din nou pe o varianta noua de program.
steluta



#212 corneliuss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 February 2011 - 02:12 PM

1. Un angajat pensionar (boala) are in contract 4 ore/zi. In sectiunea A am trecut la Tip contract de muncă dpdv timp de lucru P4-partial 4 ore, insa la Ore normă zilnică contract nu gasesc decat optiunile 6, 7 si 8 ore. Nu trebuia sa fie si 4? Trebuie sa aleg 8?

2. Am de recuperat de la FNUASS o suma de bani, pentru care nu am facut dosar (o recuperam prin compensare). Insa in D112, daca trec suma la deductibila, atunci imi da eroare. Oare sa o las de plata si sa fac dosar pentru soldul din 31 dec?

3. Un angajat a avut concediu intreaga luna. Daca pun ore lucrate 0 iar venitul brut > 0 (venitul din concediul de odihna), atunci imi da eroare. Orele de concediu se pot considera ore lucrate?

Multumesc!



#213 GEOSAVU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 11 February 2011 - 02:32 PM

Vezi postareamihaelabct, la Feb 11 2011, 12:46 PM, a spus:

buna
seara...azi m-am apucat si eu sa completez D112 (in speranta ca nu vor mai fi alte variante) si ori nu stiu eu unde sa ma uit...dar am observat ca in anexa 1.1 nu apare contributia pentru asigurari
sociale de sanatate
datorata de angajator...respectiv suma de la pct. 13 (431) din anexa 1????
nu ar trebui ca suma din anexa 1 sa fie aceeasi daca adunam sumele din anexa 1.1 si anexa 1.2?

e a treia oara cand intreb si eu ceva pe site-ul asta si nimeni nu-mi raspunde....sunt chiar atat de puerile intrebarile?

Mihaelabct, contributia angajatorului pentru sanatate nu merge la bugetul de asigurari de sanatate, adica la fnuass (aici merge doar contrbutia de 0,85%), merge la bugetul statului, deci nu este considerata ca o contributie la bugetele de asigurari. Asigurarile sociale sunt considerate doar cele mentionate in anexa 1.1 la sectiunea B, adica CAS, somaj, FNUASS.
Din punctul nostru de vedere care este acela ca la anexa 1.1 ar trebui sa consemnam toate contributiile, formularul acesta este cam derutant, dar nu este o eroare ca acel 5,2% nu apare la anexa 1.1.
.



#214 GEOSAVU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 11 February 2011 - 03:22 PM

Am facut o eroare la postarea anterioara. Contributia de 5,2% merge tot la bugetul de sanatate, nu la bugetul de stat, dar ele nu sunt considerata ca asistenta sociala acordata nominal persoanelor salariate cum sunt cele din fnuass. Scuze!



#215 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2011 - 03:34 PM

Vezi postareacorneliuss, la Feb 11 2011, 02:12 PM, a spus:

1. Un angajat pensionar (boala) are in contract 4 ore/zi. In sectiunea A am trecut la Tip contract de muncă dpdv timp de lucru P4-partial 4 ore, insa la Ore normă zilnică contract nu gasesc decat optiunile 6, 7 si 8 ore. Nu trebuia sa fie si 4? Trebuie sa aleg 8?

2. Am de recuperat de la FNUASS o suma de bani, pentru care nu am facut dosar (o recuperam prin compensare). Insa in D112, daca trec suma la deductibila, atunci imi da eroare. Oare sa o las de plata si sa fac dosar pentru soldul din 31 dec?

3. Un angajat a avut concediu intreaga luna. Daca pun ore lucrate 0 iar venitul brut > 0 (venitul din concediul de odihna), atunci imi da eroare. Orele de concediu se pot considera ore lucrate?

Multumesc!

1. 8 ore
2. Din 2011 sumele anterioare de recuperat nu se mai recupereaza din datoriile curente. Pt cele din urma trebuie sa faci dosar la Casa de sanatate.
3. Le treci ca si lucrate.
elenacca



#216 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2011 - 03:49 PM

Vezi postareaGEOSAVU, la Feb 11 2011, 01:22 PM, a spus:

... nu sunt considerata ca asistenta sociala acordata nominal persoanelor salariate cum sunt cele din fnuass.
Cum adica? Nu cred ca are vreo legatura cu asistenta sociala. Sunt contributii pentru asigurari sociale de sanatate.

Declaratia 112 de fapt este o cumulare a celorlalte declaratii pe care le depuneam pana acum. Deci daca omul era toata luna in concediu, cum se completa in ele?
Eu am avut o singura dilema cu vechile declaratii: la cea pentru somaj trebuia trecut 2 ore la norma, altfel imi dadea eroare (in cazul contractului cu timp partial), in timp pentru acelasi salariat la CAS trebuia sa trec 8 ore norma.
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#217 ANOVA

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 11 February 2011 - 04:35 PM

Ce conteaza ca nu apare CASS angajator in anexa 1.1, atat timp cat ea se completeaza AUTOMAT si cu suma corecta la Anexa 1 (cod bugetar 13. (431)- Contributia pentru asigurari sociale de sanatate datorata de angajator)?!
Nu va inteleg :D



#218 hd56fox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 11 February 2011 - 05:01 PM

Vezi postareasteluta, la Feb 11 2011, 10:44 AM, a spus:

Buna,
Am introdus in sectiunea C venituri de proprietate intelectuala. CAS si Somaj s-au calculat bine. Intampin dificultati in a introduce impozitul aferent acestor venituri. Daca merg direct la adauga creanta, imi da voie sa introduc dar la validare imi da erori spunandu-mi ca aceasta creanta nu se regaseste in nomenclator. Va rog sa imi spuneti daca ati intampinat astfel de dificultati si cum ati rezolvat. Multumesc,

Sper ca ai introdus la creanta 28 (611) nu la 1(602). Acolo se introduc cei din sectiunea C



#219 hd56fox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 11 February 2011 - 05:11 PM

Vezi postareadanone2011, la Feb 11 2011, 09:15 AM, a spus:

Vezi postareaaNgelica pop, la Feb 9 2011, 11:12 AM, a spus:

Am innebunit eu????Folosesc metoda de Generare Automata" prin programe proprii a fisierului XML, validarea si semnarea declarației folosind Soft-ul J (tehnologie JAVA) deoarece dispun de sisteme informatice pentru gestiunea resurselor umane și salarizare.PDF -ul creat preia doar informatiile de plata,(aceea ce se vede si in listare.)
Nu consider ca eu economistul trebuie sa semnez de conformitate si corectitudine pentru date pe care nu le vad.,si aici ma refer la listele cu salariatii.In alta ordine de idei ,nu consider ca eu economistul trebuie sa am cunostinte de programare !Sau cum vad datele cu salariatii?? banuiesc ca e necesar sa deschid acel XML si sa imi caut datele acolo.Cum comentati ?Voi ce parere aveti dragilor?


Cum ati generat fisierul XML prin generare automata ? Se soft ati folosit, de la ce firma si cati salariati aveti ? Noi avem peste 1000 de salariati cu program propriu de salarizare ( Foxpro ) si nu stim cum vom completa declaratia 112 .

1. Fisierul PDF daca a fost generat de catre kitul de la finante (pe baza fisierului XML generat de programele proprii) contine toate informatiile necesare despre salariati. Daca
aveti programe proprii, asa cum s-a generat fisierul xml , se poate face si anexa 1.1 si anexa 1.2 ca sa vedeti informatiile despre salariati.
2.Nu exista un soft minune care sa genereze xml(iar apoi PDF-ul cu ajutorul kit-ului), deoarece fiecare informatician si-a organizat datele in stilul lui. Trebuie ca cei care v-au facut programul de salarii in Foxpro sa va faca si XML-ul.
Si eu am testat pe 900 de angajati cu vreo 60 medicale si e ok. (Se poate face, dar e destul de lucru).



#220 hd56fox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 11 February 2011 - 05:16 PM

Vezi postareaAdél, la Feb 11 2011, 12:18 AM, a spus:

Vezi postareacarolina3, la Feb 10 2011, 05:03 PM, a spus:

Eu tot nu m-am lamurit cum inregistrez o persoana care este toata luna in somaj tehnic. Ma refer cap.ASIGURAT - B.1.1. Scutiri la plata, cu "Motiv scutire"=1.
Singura varianta pe care o valideaza programul este sa completez cu "0" randurile 2-11.
Nu inteleg de ce au prevazut aceste randuri daca tot nu completam nimic in ele.
Aveti informatii suplimentare despre modul de completare a celor in somaj tehnic ?


Atentie Carolina3 , daca ai somaj tehnic conform Codului Muncii este ok dar facilitatile din OUG4/2010 nu sunt valabile in 2011

V-am atasat un tabel cu contributiile datorate pe 2011 pe tipuri de venituri de pe siteul finanteharghita.ro
Sper sa va ajute




Asa este. Anul acesta nu mai exista somaj tehnic. Au ramas doar cei cu OUG 13 (care pot da probleme in declaratie). Ei l-au prevazut in caz ca se trezeste Boc si mai da o ordonanta care sa admita si anul acesta Somaj tehnic.
Oricum, daca introduci somaj tehnic, presupun ca nu o sa poti valida declaratia. Eu unul nu am reusit.. Sunt erori stranii, pe care le-am sesizat acolo unde trebuie, dar nu am primit vreun raspuns.
Daca e cineva care reuseste sa introduca un om in somaj tehnic toata luna si sa-i dea declaratia corect, dau o bere daca imi spune si mie.
(Exemplu de mesaj straniu : nu bate baza de calcul a somajului cu suma scutita !!! - pai daca e scutit nu are baza !)Asa cred .






Similar Topics Collapse

6 useri citesc topicul

0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi


  • Facebook
Cometa SQL