pt casa de marcat pe care o fol. la targ este necesar ca operatorul de unde ai cumparat-o sa iti faca modificarea punctului de lucru in ''ambulant''.
casa de marcat respectiva trebuie sa fie una pe acumulator (in targuri nu prea gasesti energie electrica)
de asemena, mergi la finante unde vei da o declaratie ca iti desfasori activitatea ambulant....e posibil sa te trimita si pe la camera de comert pentru o modificare in acest sens (daca nu ai cod CAEN corespunzator)
dosarul pt fiscalizarea casei de marcat "ambulanta" se depune la Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) de judet, respectiv a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala se afla punctul de lucru (nu cea a sediului social) si trebuie sa contina urm. acte:
Copie dupa factura si chitanta ( sau OP vizat de banca)
Copie aviz de distributie si service
Copie dupa certificatul de garantie
Copie dupa procesul verbal de sigilare a casei de marcat
Cerere DGFP- original si copie
Act constitutiv-copie (cu unul din acele coduri CAEN necesare pentru comert ambulant:4779, 4781, 4782, 4789, 4791 sau 4799)
Copie act de identitate asociat/administrator
Copie certificat inmatriculare – CUI
Copie certificat de inregistrare fiscala – CIF
Declaratie pe propria raspundere ca vei folosi casa de marcat pentru comert ambulant
Pentru Bucuresti, indiferent de sectorul unde se instaleaza casa de marcat, dosarul se depune la DGFP Bucuresti, situat pe str. Dimitrie GEROTA nr 13 , et 1, camera115
Pentru ILFOV, indiferent de localitatea in care se instaleaza casa de marcat, dosarul se depune la DGFP ILFOV , strada Lucretiu Patrascanu Nr 8-10, etaj1, cam.116
Dosarul poate fi depus si ridicat :
-de un reprezentant al firmei utilizatoare a casei de marcat respective, fiind necesara adaugarea la dosar a unei copii dupa contractul de munca (sau actul constitutiv in cazul asociatilor sau administratorului) si copia actului de identitate a reprezentantului. (in acest caz nu mai aveti costuri suplimentare)
Sau
- de un Avocat, in baza unei imputerniciri avocatiale (in acest caz, mai aveti un cost suplimentar de 80 lei tva inclus, pentru care veti primi factura aferenta si contractul de asistenta juridica).
Termenul de eliberare a Certificatului de Atribuire a Numarului de Ordine este de 7 zile !!
Dupa eliberarea Numarului de Ordine se fiscalizeaza casa de marcat de catre un tehnician de service autorizat, iar pe antetul bonului va aparea numele firmei, adresa sediului social si mai jos va scrie comert ambulant pentru a se specifica modul de utilizare a acesteia.
___________________________________________________
in alta ordine de idei, pt cei interesati de obligativitatea casei de marcat la alte forme de organizare economica in afara de SRL-uri :
* exista exceptii de la obligativitatea de a avea casa de marcat, printre care si pct. h) al art. 2 din ord. 28/1999
Art. 2. Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):
............
h) activitatile desfasurateca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale, precum si activitatile economice desfasurate in mod independent de catre persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane;
profesii libere sunt (cf normelor de aplicare a ord. 28/1999) : notari, avocaţi, experţi autorizaţi, medici, experţi contabili, contabili autorizaţi, arhitecţi, precum şi alte persoane fizice care prestează servicii cu caracter profesional în domeniul ştiinţific, literar, artistic şi educativ;