leasing financiar
#101
Postat 05 April 2007 - 03:22 PM
#102
Postat 14 April 2007 - 12:21 PM
sper sa ma puteti ajuta, sunt un pic pe langa subiect dar incerc:
o firma ia in leasing o masina si pe baza unui contract mi-o da mie(pj) sa o folosesc si in fiecare luna imi factureaza ratele de leasing . firma respectiva face toate inregistrarile contabile specifice leasingului. eu in ce cont inregistrez cheltuiala?
factura arata asa " cv rata leasing nr 13 ctr .../2006 pret 970 tva 1984.30 val totala 1154.30"
#103
Postat 21 April 2007 - 09:55 PM
insa am o nedumerire: pe ce baza se ia cursul din factura de avans ca si curs istoric? nu ar fi mai corect sa se utilizeze cursul BNR din ziua respectiva?
in alta ordine de idei, chiar daca nu s-a ajuns la o parere finala referitor la folosirea lui 471 si a lui 168, daca as sti sa introduc un sondaj as face-o; cred ca ar finteresant de vazut cate persoane le mai folosesc in paralel cu conturile extrabilantiere.
#104
Postat 20 May 2007 - 10:57 AM
Sunt incepatoare in ale contabilitatii. Societatea a incheiat un contract de leasing pt un auto. Am primit o fact de avans val reziduala.
In leasingul operational se inregistraza avansul pt val reziduala sau tb sa folosesc leasingul financiar?
Va multumesc si astept raspunsuri
#105
Postat 19 September 2007 - 10:43 AM
am cumparat o masina in leasing si avansul, adica 1300 a fost platit cu banii din mana iar eu acum nu stiu cum sa inregistrez caci plati mai mari de 5000 pe zi .... si in plus firma e nou infiintata si nici in casa nu aveam bani. Ce pot sa fac?
Raspundeti-mi va rog la www.dariana_baby2005@yahoo.com
pardon avansul a fost 13000. Si inca ceva.In contract scrie ca valoarea reziduala este inclusa in rate .Cum vine asta si cum se inregistreaza?HELP!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 02:26 AM
#106
Postat 19 September 2007 - 11:26 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 02:23 AM
#107
Postat 19 September 2007 - 11:46 AM
Vei avea ratele mai mari si nu vei mai face ultimul calup din inregistrarile prezentate de TudorM.
La monografia contabila prezentata mai sus am urmatoarele observatii:
- 665 se foloseste pentru inregistrarea diferentei de curs valutar la leasingul extern
- pentru diferentele de curs la leasingul intern pentru diferente de curs se foloseste contul 668.
In ceea ce priveste avansul de 13000 lei platit cash....ai putea sa rogi furnizorul sa anuleze chitanta si sa-ti faca una
doar pe 5000...si restul sa-i platesti prin banca si el sa- i restituie cash dupa ce-i vede in cont....e cam complicat....
dar si o lasi asa e foarte riscant...
Faptul ca nu ai avut bani in casa se poate rezolva prin creditare firma cu contract in regula.
Succes!
#108
Postat 19 September 2007 - 02:00 PM
dar daca avansul, adica 13000 ron a fost platit din mana ci nu prin contul de la banca cum inregistrez? caci e o valoare mai mare decat 5000...si, in plus, fiind firma nou infiintata, nici macar nu aveam bani destui in 5311.Cum sa fac?
carmen29', mutumesc mult de tot! dar eu nu stiu ce sa fac din cauza ca avansul nu a fost platit direct la furizor, ci a fost depus la banca cu care lucreaza furnizorul. va rog ajutati-ma!multumesc anticipat
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 02:24 AM
#109
Postat 20 September 2007 - 06:38 PM
[/quote]
In OG 15/1996 se prevede :
3. De la prevederile art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonanță sunt exceptate următoarele operațiuni:
a) depunerile de numerar făcute de persoane juridice în conturile furnizorilor de bunuri și servicii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
b) cheltuielile de deplasare în interes de serviciu, în limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizației și a cazării pe timpul deplasării, precum și a cheltuielilor neprevăzute efectuate în acest sens de către salariații aflați în deplasare;
c) cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferințe, simpozioane și de alte asemenea acțiuni, în condițiile baremurilor stabilite de normele legale în vigoare.
Plățile enumerate la lit. a)-c) nu intră în plafonul zilnic maxim de plăți.
Acum, ce inseamna documente justificative legal intocmite... nu stiu ce sa zic.Dar ai putea face un contract de imprumut intre societate si pers. care a depus banii, specificand modalitatea acordarii imprumutului (plata in contul soc.de leasing:un fel de cesiune de creanta).
Ce scrie pe chitanta de depunere numerar ????
Aceasta postare a fost editata de Bica Rodica: 20 September 2007 - 06:41 PM
#110
Postat 20 September 2007 - 08:26 PM
reflectoarelor.
#112
Postat 22 September 2007 - 02:56 PM
Daiana, la Mar 23 2007, 06:09 PM, a spus:
Amortizarea se calculeaza la valoare totala a bunului care face obiectul contractului de leasing (inclusiv valoare reziduala)
Sper sa nu deranjez, poate ma puteti ajuta si pe mine pt ca sunt la inceput. Avansul la leasing de 13000 ron a fost depus de persoana fizica (administrator), din buzunarul lui si nu din caserie, in banca care va plati mai departe la furnizor. Eu ma intreb pot inregistra asta: 5121 = 4551 13000 ? trebuie in acest caz contract de creditare cu banca? sau ce mai trebuie facut?
Si cum se recupereaza tva ul la leasing? Va multumesc anticipat
#113
Postat 23 September 2007 - 08:12 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 02:27 AM
reflectoarelor.
#114
Postat 24 September 2007 - 01:11 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 02:27 AM
#115
Postat 24 September 2007 - 07:45 PM
#116 Guest_cesca_*
Postat 28 September 2007 - 11:41 AM
1.refacturare costuri accize
2.refacturare taxa solidaritate
3.refacturare comision import+transfer de proprietate si nu prea stiu care sant inregistrarile.Ma poate ajuta cineva?
#117
Postat 28 September 2007 - 12:25 PM
2.taxe: 635
3.comision 622 sau 628
Ar trebui vazut daca sunt prevazute in contract toate astea. Daca nu....
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 02:27 AM
#118 Guest_cesca_*
Postat 28 September 2007 - 12:57 PM
#119
Postat 28 September 2007 - 10:41 PM
#120
Postat 01 October 2007 - 11:32 AM
Am inregistrat 212=404, am inregistrat si diferenta de amortizare pana la nivelul costului de achizitie initial inregistrata la locator 212=281. Acum intrebare : eu amortizez de la 01.09 valoare reziduala de 100 euro impartita la nr.de ani care au mai ramas (5 ani - 2 ani leasingul) sau ...............?
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi