Art. 6 - (1) Orice operaŃiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ. (2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz. (L82/91)
Cum spuneam si mai demult, contabilitatea este oglinda activitatii unui agent economic.
Pentru a inregistra nimic in contabilitate, mintea ne duce cu gandul la un prim pas: acela de a intocmi un act, ceva, un proces verbal, semnat, parafat, autentificat, eventual care sa includa si vanzatorul acelei marfi. Parerea mea e ca ceea cei spune seful tau, este o aberatie imensa despre modul de contabilizare a operatiunilor, care insa, nu te exonereaza pe viitor de la raspunderi sau urmari ale acestora.
Dupa ce faci aceste acte, vei vedea abia atunci cum sa inregistrezi in conta. Factura de vanzare iti sugerez sa o inregistrezi ca o factura de avans, dar si aici intervine actul juridic din spatele. Fa-l. Iar despre ceea ce nu ai inca, si aici se impune un act, o comanda, ceva. Aici poti folosi conturile 461 (iar in gestiune detaliezi suma pe presupusele produse) dar iti trebuie niste sume concrete de la furnizor (de aceea tu faci comanda iar el iti trimite oferta); sau 357 (nu stiu exact daca e chiar ok), 4428 sau nu.
deocamdata, asta imi trece prin cap :biggrin: