Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin nr. 702 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


Ordin nr. 702

375 replies to this topic

#121 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 12 June 2007 - 09:23 PM

Vezi postareamioara1, la Jun 12 2007, 08:26 PM, a spus:

Iaro, merci mult pt bunavointa dar cred ca nu ai inteles problema noastra....
Problema este : in contabilitatea carei firme se inregistreaza o factura emisa de un service auto : in contabilitatea societatii care are masina in leasing, a firmei de leasing sau a societati de asigurari...
eu am inteles de la bun inceput ca nu trec decat facturile emise catre firme platitoare de tva dar asta nu ma scuteste cu nimic de nelamurirea mea...
sper sa ma ajutati...
eu perseverez...poate ma lumineaza cineva...sa scap de-o grija...
in declaratie vei completa ceea ce scrie pe factura. adica daca pe factura scrie ca ai prestat un serviciu, ai executat o lucrare firmei A, care are codul de identificare RO 1111111, nu vei putea scrie in declaratie ca ai facturat un serviciu sau lucrare firmei B, care are codul RO 2222222. Logic, vei trece in declaratia 394, ceea ce ai scris pe facturile emise. :smile:



#122 mioara1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 87 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 12 June 2007 - 09:51 PM

merci mult...eu vad ca tu vrei sa ma ajuti...dar chiar nu m-ai inteles...mai citeste o data ce am scris...daca ai timp...




#123 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2007 - 11:22 PM

Vezi postareamioara1, la Jun 12 2007, 12:26 PM, a spus:

Am aceeasi problema ca si iustina.La un service auto, unde factura se emite pe numele unei firme(dar factura respectiva nu ajunge la firma respectiva si nu se inreg in contab firmei), dar se incaseaza de la societatea de asiurari....
Eu pe cine trec in declaratia 394 la client???????????
In contabilitatea carei firme ar trebui sa fie inregistrata factura emisa de service care va fii incasata de la societatea de asigurari ???
Va multumesc.




Clientul(beneficiarul) stipulat pe factura care o emite service-ul, va inregistra respectiva factura in contabilitatea proprie. Un exemplar trebuie sa ajunga obligatoriu si la client (care trebuie sa semneze de primire). La asigurator ajunge un exemplar de factura fie de la service, fie de la client (in copie sau refacturata de client)

4111(clientul din factura)=704,4427

5121=462(asigurator)

462(asigurator)=4111(client din factura)



#124 romeodum

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 June 2007 - 08:18 AM

Salutare!
Eu am alta chestie: am multe deconturi din tara, iar cand inregistrez decontul il bag pe un furnizor generic 401.dec. Sa inteleg ca va tb sa iau sutele de deconturi si sa scot de acolo tot ce inseamna facturi?...O alta situatie este cand cumperi de la diverse firme care au emis bonuri, ai solicitat factura pe care o primesti, dar la ei nu se inregistreaza factura (banuiesc), pentru ca au borderoul de casa ca document de inregistrare (sau Z, ma rog)..Eu de unde sa stiu asta, ca sa trec documentul respectiv in declaratie?..Sau ar trebui luate doar facturile primite care au chitanta, nu bon fiscal ca document de achitare?! Iar problema cu facturile de protocol sau alte chestii la care noi nu am dedus tva, dar furnizorul a colectat e la fel de mare, pt ca el o va pune in declaratia lui...Sa nu mai zic de faptul ca daca un angajat al firmei a cumparat ceva personal, dar a dat datele firmei cand a cerut factura...O gramada de probleme care vor apare si care se vor rasfringe asupra noastra in cele mai multe dintre cazuri..



#125 ggf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 397 Postari:

Postat 13 June 2007 - 08:39 AM

Vezi postareavery, la Jun 12 2007, 02:50 PM, a spus:

Ma confrunt si eu cu o situatie: am un service auto care repara masini pe asigurare casco,emite factura pe client care este proprietarul masini dar factura nu ajunge niciodata la client ci la societatea de asigurare care plateste dauna.Cum declar aceste facturi in declaratia 394,pt ca clientul societate nu are factura de la mine si deci nu o va declara?


Factura emisa de service ajunge si la client , in copie . Iar clientul o inregistreaza , asa ca ar trebui sa o declare .
Iar daca nu o face , e problema lui , nu a firmei de service .



#126 ana c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 13 June 2007 - 08:49 AM

Vezi postarearomeodum, la Jun 13 2007, 08:18 AM, a spus:

Salutare!
Eu am alta chestie: am multe deconturi din tara, iar cand inregistrez decontul il bag pe un furnizor generic 401.dec. Sa inteleg ca va tb sa iau sutele de deconturi si sa scot de acolo tot ce inseamna facturi?...O alta situatie este cand cumperi de la diverse firme care au emis bonuri, ai solicitat factura pe care o primesti, dar la ei nu se inregistreaza factura (banuiesc), pentru ca au borderoul de casa ca document de inregistrare (sau Z, ma rog)..Eu de unde sa stiu asta, ca sa trec documentul respectiv in declaratie?..Sau ar trebui luate doar facturile primite care au chitanta, nu bon fiscal ca document de achitare?! Iar problema cu facturile de protocol sau alte chestii la care noi nu am dedus tva, dar furnizorul a colectat e la fel de mare, pt ca el o va pune in declaratia lui... Sa nu mai zic de faptul ca daca un angajat al firmei a cumparat ceva personal, dar a dat datele firmei cand a cerut factura... O gramada de probleme care vor apare si care se vor rasfringe asupra noastra in cele mai multe dintre cazuri..

Problema cu "furnizorul generic"...cred ca nu ai de ales decit sa reconstitui situatia facturilor primite...
Problema cu protocolul, sau alte cazuri in care nu s-a dedus TVA: din cite inteleg eu, in ordin nu se face conexiunea intre document si "faptul ca ai dedus sau nu TVA-ul de pe factura. Dupa parerea mea se declara.
Partea cu facturile cu bon fiscal...eu le voi declara. Emitentul va trebui sa le cuprinda si el, daca nu le-a inregistrat in programul de conta, are facturierul la indemina pentru reconstituire.



#127 Cristina M.Z.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 June 2007 - 09:38 AM

Vezi postareaana c, la Jun 13 2007, 09:49 AM, a spus:

...
Partea cu facturile cu bon fiscal...eu le voi declara. Emitentul va trebui sa le cuprinda si el, daca nu le-a inregistrat in programul de conta, are facturierul la indemina pentru reconstituire.

Ref. la cele de mai sus:
Daca nu le-a inregistrat in programul de conta,degeaba are facturierul la indemana daca nu apar facturile in contabilitate.Instructiunile din decl.394 spun ca sumele din facturi se inregistreaza ,printre altele(ca optiuni): prin introducerea rulajelor creditoare /debitoare totale sau
separat a bazei impozabile si TVA, din aceste rulaje
preluate din contabilitate (balantele contabile analitice). Deci ,indiferent de optiune,se presupune ca datele figureaza in contabilitate si nu extracontabil. In cazul vanzarilor cu amanuntul /cu bon fiscal/,care se cuprind in centralizatorul zilnic Z ,nu se evidentiaza in contabilitate SI facturile emise la cererea unor clienti,(s-ar dubla sumele vanzarilor ,)Z-ul este documentul cu care se inregistreaza in contab. si in JURNALELE DE VANZARI aceste venituri din vanzari in numerar si TVA afer. iar raportul memoriei fiscale a casei de marcat se depune la finante .Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri ,din cauza multor probleme la care mintile luminate care au elaborat instructiunile nu s-au gandit de loc.Dar cel putin sa sa se coreleze cu datele din propria noastra evidenta contabila pe baza carora am declarat sumele in diferite declaratii si deconturi.



#128 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 June 2007 - 10:12 AM

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 10:38 AM, a spus:

Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri
De unde stii ?
Ca in instructiuni scrie altceva:

Citeaza

4.3. La primirea bazelor de date, Direcția generală a tehnologiei informației va încrucișa informațiile declarate în "Lista livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate pe teritoriul național" cu cele declarate în "Lista achizițiilor de bunuri și servicii efectuate pe teritoriul național" de către toate persoanele înregistrate în scopuri de TVA, în vederea împerecherii informațiilor declarate pe codurile de înregistrare în scopuri de TVA ale furnizorului (emitent al facturii) și beneficiarului (cel către care a fost emisă factura). Această încrucișare a informațiilor se va efectua:
- inițial, la primirea informațiilor din declarațiile informative depuse la termenele legale de depunere;
- lunar, în vederea includerii informațiilor din declarațiile depuse conform pct. 2.3 și ca urmare a notificărilor transmise de organele fiscale competente.
4.4. În cazul identificării de neconcordanțe, acestea pot fi de 3 tipuri:
- baza impozabilă și TVA aferentă, declarate de un contribuabil în lista livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate, diferă de baza impozabilă și TVA aferentă, declarate de contribuabilul beneficiar al livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii și invers;
- un contribuabil declarat în una dintre cele două liste ca fiind furnizor/beneficiar al livrării de bunuri/prestării de servicii nu declară nicio livrare/prestare/achiziție de bunuri/servicii de la primul contribuabil;
- un cod de înregistrare în scopuri de TVA înscris în una dintre cele două liste ca aparținând furnizorului/beneficiarului livrării de bunuri/prestării de servicii este invalid sau nealocat.

4.5. Neconcordanțele identificate vor fi evidențiate într-un raport care va cuprinde:
- codurile de înregistrare în scopuri de TVA și datele de identificare ale persoanelor impozabile în cazul cărora s-au constatat neconcordanțe;
- neconcordanțele identificate, pe fiecare cod de înregistrare în scopuri de TVA separat sau pe grupuri de coduri de înregistrare în scopuri de TVA (furnizor/prestator - beneficiar).
4.6. Informațiile din baza de date vor fi puse la dispoziția Direcției de metodologie și proceduri pentru inspecția fiscală.
Despre chestiile astea ne facem noi probleme ...



#129 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 13 June 2007 - 10:31 AM

Da, insa problema este ca firma beneficiara nu are drept sa-si deduca TVA de pe prestarile de servicii respective. Si iar apare problema ce faci cu facturile de pe care nu-ti deduci tva din diverse motive si cel ce colecteaza tva le declara?



#130 ana c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 13 June 2007 - 10:40 AM

Vezi postareacitrom05, la Jun 13 2007, 10:31 AM, a spus:

Da, insa problema este ca firma beneficiara nu are drept sa-si deduca TVA de pe prestarile de servicii respective. Si iar apare problema ce faci cu facturile de pe care nu-ti deduci tva din diverse motive si cel ce colecteaza tva le declara?

Eu ma gandesc ca vom primi notificari...
Iar noi vom justifica de ce nu am dedus TVA-ul de pe facturile cu sticle de whisky...
Iar ei vor intelege, nu? :tongue:

Ce alta solutie am avea? :smile:



#131 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 13 June 2007 - 12:10 PM

Poate trebuie sa declaram toate facturie, daca am dedus tva, daca n-am dedus tva. Ca doar nu scrie in ordin "se declara numai facturile de pe care ai dedus tva". Aceste ar fi un motiv in plus pentru care declaratia nu trebuie sa coincida cu jurnalele de tva.



#132 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 13 June 2007 - 12:39 PM

Ordin 2217/22.12.2006

Art. 3. - Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, au obligația să depună semestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii semestrului, la organul fiscal de care aparțin, lista în format electronic a facturilor emise pentru livrările și prestările efectuate către cumpărători/beneficiari din țară. Lista va cuprinde, pentru fiecare factură emisă, numărul și data emiterii, denumirea și codul de înregistrare al cumpărătorului/beneficiarului, valoarea tranzacției și taxa pe valoarea adăugată aferentă.

Voua vi se pare ca declaratia 394 corepunde articolului de mai sus? Ca mie mi se pare ca nu corespunde. Sa insemne asta ca pe langa 394 va mai fi inca o declaratie? sau s-au razgandit?



#133 alinad2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2007 - 12:41 PM

Eu stiu ca este declaratia 394 !!



#134 Cristina M.Z.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 June 2007 - 01:07 PM

Vezi postareadannad001, la Jun 13 2007, 12:22 AM, a spus:

Clientul(beneficiarul) stipulat pe factura care o emite service-ul, va inregistra respectiva factura in contabilitatea proprie. Un exemplar trebuie sa ajunga obligatoriu si la client (care trebuie sa semneze de primire). La asigurator ajunge un exemplar de factura fie de la service, fie de la client (in copie sau refacturata de client)

4111(clientul din factura)=704,4427

5121=462(asigurator)

462(asigurator)=4111(client din factura)

Si la beneficiari ce inregistrari contabile se fac?In caz ca primeste factura de la service-in copie sau cum o fi,beneficiarul nu-si deduce TVA din moment ce nu este cheltuiala lui ci a asiguratorului,cum o raporteaza (factura de la achizitii) in decl.394 ,pentru ca se presupune ca listele celor doi parteneri corespund sau ar trebui...



#135 Cristina M.Z.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 June 2007 - 01:24 PM

Vezi postareacitrom05, la Jun 13 2007, 01:39 PM, a spus:

Ordin 2217/22.12.2006

Art. 3. - Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, au obligația să depună semestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii semestrului, la organul fiscal de care aparțin, lista în format electronic a facturilor emise pentru livrările și prestările efectuate către cumpărători/beneficiari din țară. Lista va cuprinde, pentru fiecare factură emisă, numărul și data emiterii, denumirea și codul de înregistrare al cumpărătorului/beneficiarului, valoarea tranzacției și taxa pe valoarea adăugată aferentă.

Voua vi se pare ca declaratia 394 corepunde articolului de mai sus? Ca mie mi se pare ca nu corespunde. Sa insemne asta ca pe langa 394 va mai fi inca o declaratie? sau s-au razgandit?
Probabil si-au dat seama ca ar fi de rasul curcilor...Sunt soc.care emit mii de facturi .Sau le transmiti cumva electronic baza ta de date existenta in contab.cu toate facturile si alte documente din jurnale -dar este greu de realizat cu multitudinea de programe informatice cu care lucreaza firmele si in plus nu-i intereseaza toate datele,doar facturile-intre parteneri platitori de TVA si atunci ei ar trebui sa- si separe datele de care au nevoie,deci ar fi o distractie (in plus) pentru ei.....



#136 Cristina M.Z.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 June 2007 - 01:34 PM

Vezi postareamarian.apetre, la Jun 13 2007, 11:12 AM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 10:38 AM, a spus:

Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri
De unde stii ?
...
Am vrut sa spun ca oricum nu vor corespunde sumele /totalurile/ care vor fi raportate in 394 ,nici listele noastre cu cele ale partenerilor,nici listele proprii cu deconturile /jurnalele.
(Ordinul 702 stie de ce)..Urmeaza Lantul slabiciunilor,vom contabiliza multe "operatiuni in curs de lamurire",distractia adevarata va incepe dupa depunerea listelor.Si va dura ......



#137 bibilica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 13 June 2007 - 01:49 PM

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 02:34 PM, a spus:

Vezi postareamarian.apetre, la Jun 13 2007, 11:12 AM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 10:38 AM, a spus:

Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri
De unde stii ?
...
Am vrut sa spun ca oricum nu vor corespunde sumele /totalurile/ care vor fi raportate in 394 ,nici listele noastre cu cele ale partenerilor,nici listele proprii cu deconturile /jurnalele.
(Ordinul 702 stie de ce)..Urmeaza Lantul slabiciunilor,vom contabiliza multe "operatiuni in curs de lamurire",distractia adevarata va incepe dupa depunerea listelor.Si va dura ......
Ce facem cu facturile de cazare etc. unde avem si scutite ( taxa statiune = fara tva )?
oare unde o sa ajungem?



#138 GOIA ADRIAN-NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:GALAUTAS - HARGHITA

Postat 13 June 2007 - 01:57 PM

Vezi postareabibilica, la Jun 13 2007, 02:49 PM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 02:34 PM, a spus:

Vezi postareamarian.apetre, la Jun 13 2007, 11:12 AM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 10:38 AM, a spus:

Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri
De unde stii ?
...
Am vrut sa spun ca oricum nu vor corespunde sumele /totalurile/ care vor fi raportate in 394 ,nici listele noastre cu cele ale partenerilor,nici listele proprii cu deconturile /jurnalele.
(Ordinul 702 stie de ce)..Urmeaza Lantul slabiciunilor,vom contabiliza multe "operatiuni in curs de lamurire",distractia adevarata va incepe dupa depunerea listelor.Si va dura ......
Ce facem cu facturile de cazare etc. unde avem si scutite ( taxa statiune = fara tva )?


Nu declari... Si nu ar trebui sa declare nici el.
ADITA



#139 dani31

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 June 2007 - 01:58 PM

Am si eu o intrebare legata de 394.
In instructiuni scrie ca taxarea inversa nu se declara. Precizarea este facuta in paragraful in care se vorbeste de achizitii. Livrarile cu taxare inversa se declara?



#140 stefy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 June 2007 - 01:58 PM

Vezi postareaconsys, la Jun 11 2007, 02:09 PM, a spus:

Am o nedumerire:
In instructiuni este vorba doar despre facturi. Ce facem cu bonurile fiscale? Si ele apar in deconturile de TVA...
Eu am vorbit la finante si mi-au spus ca bonurile nu vor fi trecute in declaratie, nici cele de motorina de pe care putem deduce tva-ul






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL